*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* joulukuussa (ensimmäinen vauva syntynyt)

laiskamato mekin mietittiin singejä mutta se kaatu siihen kun ovat niin leveät takapyöristä.. siis todella leveät. Täällä helsingissä aika turhat kun ei ne mahdu kaikkiin ratikoihin sisään jne. Ovat kuulemma monet valittaneet siitä leveydestä juuri että muuten loistavat. :)

MLL
Kipua, kipua Prkl! Sain sitten eilen tuta mitä ne nivuskivut on |O Unohdin ostoksilla lähtiessä laittaa sen tukivyön ja voi tsiisus mitä poltetta alkoi tuntua muutaman tunnin kaupungilla haahuilun jälkeen. Ruokakaupassa meinasin purskahtaa itkuun kun sattui niin paljon jo mahaankin ja kaikki töni ja oli kiireisiä ja mieskin tiuskaisi jotain kun huomautin kahvilaadusta, sitten tippa linssissä painelin kaupan eteen istumaan ja odottamaan että mies tekee ostokset. Lastentarvikeliikkeeseen ei sitten ehditty, mutta yritän tänään saada miehen innostettua sinne. Yöllä sitten heräsin ihan jumalattomaan mahakipuun ja pahaan oloon, kävin oksentelemassa ja jotenkin sain uudelleen unen päästä kiinni. Ilmeisesti joku ruuasta johtuva juttu, koska nyt puuron ja mustikoiden jälkeen olo on ihan stabiili, eikä pahemmin koskekkaan mihinkään :) Ilman tukivyötä en enää lähde mihinkään ikinä!!

Mamali ei meilläkään ole vielä hankittuna kuin äitiyspakkaus ja pari vaatetta. Mietitty on kaikkea paljon ja miehen veljeltä tulee aika paljon tavaraa, mutta ne ei ole vielä meillä, joten ahdistaa yhtä paljon kun niitä tavaroita ei olisikaan :) Kyllä tässä vielä keretään(vielä kun se menisi omaankin jakeluun..)! :D

MLL :heart: 25+3

Tervetuloa nowa!

Ja ihanaa viikonloppua kaikille :)

Onko muilla vielä tullut tällaista omituista vaivaa kuin näläntunteen häviäminen? :eek:
Mulla ei yksinkertaisesti oo pariin-kolmeen päivään tuntunut nälkä, siis koko päivänä, aamusta nukkumaanmenoon asti :eek: :/
Välillä vaan tuntuu kun masussa kurnii, niitä ääniä mutta ei tule sitä näläntunnetta että pakko syödä jotain. Olen nyt noina päivinä aina yrittänyt välillä muistaa syödä, kun voi helposti mennä 4 tai yli tuntiakin että muistan syödä jotain vaikka ei tunnu nälkä olevan :|
Ihme vaiva. Mahtaakohan kohtu joka on aika ylhäällä jo niin jotenkin painaa mahalaukkua tms.... :whistle:

No mutta vaavit liikkuvat mukavasti kumminkin :) Nyt ois reilun viikon päästä taas NKL-käynti jolloin pitää muistaa kysyä että joko ne alkaa seuraa mua 2viikon välein taas, kun mulla on se ennenaikaisuuden riski muutenkin ja neukkatätikin ihmetteli ja kysyi multa että milloin oikein ne alkaa seuraa 2 viikon välein. Tottahan minäkin jo haluan 2viikon seurannan, juuri tuon pelon takia kun esikoinenkin ilmoitti tulostaan aivan yhtäkkiä (muistan kun pyörähti vaan masussa ja sit alkoi kamalat supistukset) :S ja kivasti ennenaikaisesti :|
3 viikon välein seuranta tuntuu jo ikuisuudelta.

Ah, eilen oli ihana päivä ja kaksi viimeistä päivää muutenkin olleet ihania :)
Tossa toissapäivänä aloitin vauvanvaatteiden pesun =) Ja nyt tänään, ihan kohta laitan uuden satsin pesukoneeseen :) Vielä kun on 4 pursuavaa hyllyllistä jäljellä
:LOL:

Toissailtana minuun iski sisustuskärpänen! Suunnittelin koko olohuoneen järjestyksen uudestaan!! Suunnitelman toteutti sitten yksinään ukkoparkani eilen :D Kyl mä vähän auttelin, minkä pystyin,olkkariin tuli niin iso muutos ettei ole ollenkaan entisensä, nyt on tosi hieno, moderni ja vauvaystävällinen olkkari :heart: Aikaisemmin oli ahdas ja kaaosmainen!
Nyt tilava ja avara ja kaunis ratkaisu :) On se äiti varmaan oikeassa että mun pitäisi vihdoin hakeutua sinne sisustuskoulutukseen vai mikä lie olikaan :) Sisustaminen on vallan ihanaa!

Sai tuo ukko kantoapua veljestään sitten illemmalla kun veivät eteisestä kaiken rojun ja kirjahyllyn osia yms kellariin :D

Nyt oon niin tyytyväinen ja onnellinen!

Ja nyt pistin tilaukseen minulle ja ukolle yhteisen joululahjan, uuden megahienon läppärin =)
Tällä hetkellä tilaa vie aika iso vanha "laatikkotietokone" koska varmaan vuosi sitten vanha läppärimme sekosi ja tais mennä rikki :kieh: Mutta se olikin jo aika vanha läppäri.

"Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa" on tämänhetkinen fiilikseni =) :heart:

Enää 19 päivää jouluun... joululahjatkin on jo ostettu, esikoiselle, tai siis isi käy vielä ostamassa oman lahjansa meijän prinsessalle :heart:

Kinder- & tiuhti+viuhti 26+4 :)

Voi vitsit että mä odotan tota muuttoa!tuli niin innostus tosta kinderin sisustushuumasta! täl hetkel me asutaan nääs väliaikaisesti yksiössä,missä ei oo ees meidän omia tavaroita kaikkia,vaan suurin osa on pakattuna varastoon.......ei oo siis joulua,sisustukksesta puhumattakaan,yritetään vaan joka päivä mahtua ovesta sisään koiran(tosi "pieni" 40kg:nen),kissan ja miehen kanssa! ja jessus että ollaan onnellisisa kun omaan kämppään vihdoin päästään,ennenkaikkea vielä maalle takas! ohoh,tulipas huutomerkkejä =) tää taitaa olla vähän hermoja kiristävä aihe mulle :LOL: noh,tosiaan enää se 15 pvää niin sitten....
MLL mä niin tiedän mistä puhut,tosin,mulla särki vaan maha ja selkä,mutta kuitenki.Tultiin juuri lontoosta ja siellä oli välillä ihan järkyttävää ku sai taistella itelleen tietä tai ees istumapaikan jossai kaupungilla...oikein vuossadan idea lähteä sinne vähän shoppailemaan ku tähän asti oon vaan maannu kotona ja mun liikkuminen on ollu koiran ulkoilutus kolmesti päivässä.noh,oppia ikä kaikki,seuraava matka tehdään kun ei ole raskautta ollenkaan! =)
Kinder oon huomannu tuon nälkä jutun kanssa,saatan tosiaan olla syömättä pitkiä aikoja tajuamatta sitä itse. SIt ku tajuan ni tuleeki hiukan "korjattua"ehkä liikaaki :LOL: ja tosiaan,vastapainoksi on niitä päiviä kun ei tarvi tosiaan miettiä miksi nälkää ei o tuntunu! :kieh:

MLL
Jeee! Pakko tulla hehkuttamaan, että nyt on turvaistuin hommatta :) Oikeen hieno grago logico S, semmonen turkoosi. Laitoin varaukseen emmaljungan classic sportit, oli tarjouksessa sellaset kauniit metsän vihreät. Nyt pitäisi sitten tehdä se iso päätös, että onko ne ne mitkä haluan vai alkaako sitten heti harmittaa, että oisinki halunnu jotkuun muut :/ Pitää laittaa kyselyä tonne mitäs nytteen, että millasia kokemuksia ihmisillä on niistää :)

Meillä on nyt valoja vaille joulu! :heart: Mies aikoi illalla laittaa ulkovalot mutta sisävaloja (ikkunaan tulvia tähtiä) ei saadakaan asennettua ennekuin käyn ostamassa lamppuja :( Verhot silitetty ikkunaan ja lapset oli mummolassa koristellut piparkakku talon joka on nyt tuossa keittiön pikkupöydällä :heart:

Kohta olisi pikkujouluihin lähtö, mutten haluaisi.. Ehkä sitten uuvuin päivällä kun kävin myyjäisissä ja kaupoilla kun meinaa itku taas olla herkässä. Haluaisin vaan jäädä kotiin, mutta tuo on taas toisaalta ehkä viimenen meno ennen synnytystä johon on oikein kutsuttu..

Kaapit on täynnä lahjoja ja ne pitäisi paketoida ja kortit askarrella. Enää ei pitäisi joutua kaupoille lahjojen vuoksi, mutta tuskinpa osaan olla ostamatta lisää lahjoja ,varsinkin lapsille, jos jotain vielä "hyppää" silmiin kun käy ruokaostoksilla :ashamed:

No, minä vielä mietiskelen itseni kanssa, että lähdenkö vai en..

Pikkujouluisin terveisin,
Pikkarainen&Maggie 25+1

tiitu87 Me asutaan pohjois hesassa, joten ratikkaa ei tule juuri koskaan käytettyä, mutta on se silti hyvä huomioida, Kiitos! Osaatko sanoa miten paljon leveämmät takapyörät noissa on muihin verrattuna? Eniten mua houkuttelee singeissä travel system. Liikutaan paljon autolla, joten se olisi meille loistava ratkaisu. Singit tuntuu olevan edullisimmat noista travel systemeistä, kait? Ihan hirvittää miten paljon niihenkin rahaa uppoo :|

laiskamato 24+5

Tänään on ollu supistelua koko päivän, varsinkin nyt illan aikana jatkuvalla syötöllä. Ei oo kivuliaita kuitenkaan. Ei varmaan oo mitään "vaarallista"? Enimmäkseen oon tässä sohvalla vaan istuskellut, enkä oo tehny mitään rasittavaa, aamupäivällä kyllä kiertelin kauppoja, mutta sillä ei luulis olevan enää varsinaista vaikutusta tähän iltaan? :p

Tänään on kierretty Kouvolan kauppoja, aloitettiin Lastentarvikkeesta. Siellä oli muutamat tarjous-Emmaljugat, mutta CityCrosseille jäi vielä hintaa yli 750e! Päätettiin sitten, että otetaan ne kaverin tarjoomat käytetyt, kun ovat niin hyväkuntoiset. Kauhea kun olen pähkäillyt niitä niin hirveesti, että kaikilla menee muhun hermot :LOL: Olisin vain halunnut uudet :ashamed:. Noh kummilasten ja tulevien isovanhempien lahjat on nyt onneksi ostettu, joten se huoli on nyt vähemmän. Muutama muu lahja vielä uupuu. Ostettiin sekä mun vanhemmille että anopille Reino-tossut, kun mä olen joskus sanonut meidän isälle, että vain papat käyttää moisia :D. Nyt tuleva pappa saa ruskeat Reinot ja CM:ssä oli vaaleenpunaset Reinot tarjouksessa, joten mummot saa sitten semmoset.

Kaupungista tulon jälkeen istuin sohvalle enkä meinannut päästä ylös. Sitten kun vihdoin pääsin, selkää vihlasi niin että tipuin polvilleen. Kipu oli hirveä!! Onneksi mies on taas viikonlopun kotona, että pääsi auttamaan mut ylös. Ei olekaan selkä ollut noin kipee melkein vuoteen! Kyllä mä kaupoilla huomasin selän väsymisen, mutta en uskonut että tekee tollasta. Onneksi kipu on ihan samanlaista kuin aiemminkin, ettei tarvitse pelätä supistuksia.

Mamali, meillä ei ole oikeestaan mitään vauvalle vielä. Se vaunupäätös on nyt tehty, samalla tulee hoitopöytä ja kaukalo, mutta oikeestaan mitään ei ole vielä kotona.

Kinder mulla on tullut melkein ongelmaksi tuo syömättömyys. Ei oikeen oo nälkä ja mikään ei maistuisi. Oon viikon elänyt muroilla! Onneksi töissä on ruokkis, joten silloin tajuaa aina, että jotain pitäisi syödä.

MLL taisin nähdä sen saman kaukalon. En edes tykkää turkoosista, mutta se Graco oli NIIN IHANA!. Oliko kallis? Täällä maksaa 159e.

Mun jalat on krampannut koko viikon, se vois johtua tuosta mun ruokavaliosta. Vähän helpotti, kun söin suolasta ruokaa. Nyt kävin hakemassa myös magnesiumia apteekista. Siellä haettiin farmaseutti valkkaamaan mulle sellanen, mitä saa raskaanaollessa syödä. Ei uskaltanut se toinen täti sanoa mitään. No nyt ainakin tiedän, että toi sopii!

Eilen poikanen oli taas vähän hiljasempi, mut nyt jytkää taas kunnolla.

NinaRinsessa ja Poikanen 26 *POKS*

MLL
Ninarinsessa ton 159 makso tääläkin :) Oli siis muuttotarjous kun toi liike vaihtaa tiloja, norm. taisi olla 189. Se tosiaan on tosi ihanan näkönen ja mietin tossa, että vaikka meidän poju osottautuisi tytöksi niin ei oo mitenkään liian poikamainen, ihanan raikas väri! Jalustankin mekanismit aukeni pienellä pähkäilyllä, vielä pitäisi opiskella vöiden säätöä :D

marcelina : Mulla sama juttu eilen. Päivällä supisteli 10 minuutin välein. Kun oon ekakertalainen, niin en tietty osannut sanoa, pitääkö huolestua. Neuvolassa ei vastattu, eikä äippäpolilla, joten soitin tk:hon. Antoivat lääkärille ajan ja jonotin siellä tunnin, vaikka olikin se aika.

Tsekkasi, et kohdunsuu ei ollut pehmentynyt, mutta koska vatsa oli kosketusarka, lekuri lähetti mut synnärin päivystykseen. Siellä sitten otettiin tulehdusarvot, sydänkäyrät ja tehtiin sisätutkimus. Mitään hälyttävää ei löytynyt, valkuaiset hieman koholla, mikä kuulemma voi aiheuttaa suppareita. Vielä joitain vastauksia odottelen, ottivat alapäästä bakteeritestejä.

Syke oli 140 ja käyrälle saatiin supistuskin. Kuulemma ei tavallista, että anturilla kuuluu sydän jo nyt. Tiedä sitten... Hb oli 133, lämpö 36,4 ja verenpaine 110/65, pissa ok. Kaiken kaikkiaan pari tuntia siellä vierähti, kun odottelua oli aika paljon, vaikkei muita ollutkaan.

Tänään vatsa ollut ihan ok, paitsi nyt illalla taas alkanut supistella. Tosin se voi johtua siitä, että taas vaihteeksi riideltiin miehen kanssa. Tuntuu - kuten näköjään monella muullakin - että sukset menee vaan koko ajan ristiin. :(

Alkuperäinen kirjoittaja NinaRinsessa:
Kaupungista tulon jälkeen istuin sohvalle enkä meinannut päästä ylös. Sitten kun vihdoin pääsin, selkää vihlasi niin että tipuin polvilleen. Kipu oli hirveä!! Onneksi mies on taas viikonlopun kotona, että pääsi auttamaan mut ylös. Ei olekaan selkä ollut noin kipee melkein vuoteen! Kyllä mä kaupoilla huomasin selän väsymisen, mutta en uskonut että tekee tollasta. Onneksi kipu on ihan samanlaista kuin aiemminkin, ettei tarvitse pelätä supistuksia.
Mulla ihan samanlaista ongelmaa selässä. Lääkärin mukaan on mahdollista että minulla on selässä jonkinlainen synnynnäinen "vika" jossakin selän nikamassa. Nyt kun on raskaana ja kaikki liitokset löystyy niin siksi raskaana ollessa oireet tulevat esille. Kuulemma kannattaa selkä röntgenkuvata raskauden jälkeen. Mutta siis ihan samat oireet mullakin, jos töissäkin selkä hieman kipeytyy tietää jo ettei illalla tule sohvalta kovin helposti pääsemään ylös. On todella inhottava vaiva. Ja tosiaankin meinaa väkisinkin jalat lähteä alta aina kun hieman eteenpäin kurottaa.

Potkuista Ovat tulleet todella vahvoiksi. Huomasin tänään että koko maha tärisee ja hyppii kun tytsy päättää aloittaa jumppailun :D Tulee jotenkin niin lohdullinen olo, kun vauva on jo loppujen lopuksi NIIN iso. Jotenkin ainakin itse aattelen että alkaa jo olemaan jonkinnäköiset selviytymismahdollisuudet kun jo noin voimakaskin on :)

Hankinnoista Meillähän tuo esikoinen on vasta 2v ja ostimme kaiken uutena hänelle joten vaunut, turvakaukalo ja hoitopöytä löytyy kaikki. Vaatteita olen nyt innostunut ostamaan kun esikko on poika ja nyt siis 100% varmuudella tyttöä ootellaan. On ihanaa ostaa kaikkea vaalean punaista hempeää tavaraa :) Täytyy vaan yrittää hieman rajoittaa itseään ettei ihan hulluna niitä vaatteita osta kun ei niitä 56-62cm kuitenkaan hirmusen kauan pidetä.

Onko jollekkin muulle jo tullut hirmuinen pesänrakennusvietti? Minulla on ihan kauhea. Yksikin ilta aloitin puoli 1 yöllä siivoamaan kun tuli sellainen olo etten millään voi mennä nukkumaan jos en ensin laita astianpesukonetta päälle ja pyyhi keittiön kaappien ovia ja pöytäpintoja. :LOL: Tuli sitten pestyä vessanpöttö ja vessanlavuaaritkin samaan syssyyn. :D

Ellu+ tytsy :heart: 25+3

Ninni-74, soitin sitte siinä ysin aikoihin päivystykseen äitiyspolille ja se nainen käski mun tulla välittömästi sinne. Ultrattiin, tutkittiin ja hutkittiin, sain jonku kipulääkkeen kankkuun, annoin pissanäytteen ja pääsin sitte kotiin, ku ultrassa oli kaikki kunnossa ja lääke alko jo vähän auttamaan. Edelleen mulla on nyt sellainen kiristävä tunne vatsassa, mutta kun kerran kaikki on ok, niin ei voi mitään. Täytyy nyt sitten seurailla tilannetta kotona. Lupasivat ottaa sairaalasta yhteyttä, mikäli pissanäytteessä, klamydiatestissä ja mikähän se kolmas testi olikaan, ilmenee jotain hälyyttävää.

heippa mammat :)

ihanaa joulu tulee. ihanaa!!

mein piti mennä tänää jouluostoksille miehen kanssa muttei jaksettukaan..käytii vaan ikeassa broidin perheen kanssa ja sit mentiinki lätkämatsia kattoo :) tosi kiva päivä ollu tänää, ei yhtää riitaa tai kinaa miehen kanssa, wuhuuu :D no vielä ehtii, mut koitetaan ainaki :p

mulla selkä tosi kipee, tai ku istuu autossa ni sattuu, alaselkään siis, ku tiskaan, mitä vaan ku teen ni alaselkää särkee :( tosi kurjaa..

äsken katottii vielä leffa kun käytiin vuokraamassa (marley & me) aika osuva leffa tähän tilanteeseen :D ei miää huippu hyvä, mutta katsottava ja..tavallaan koskettava :) ja nyt syön iltapalaa tässä koneen kanssa.

joku puhu tuosta nälättömyydestä..täällä sama vika, tänäänki aamulla söin pari hedelmää, ja seuraavan kerran muistin neljän aikaa etten ole syönyt.. sillon söin patonkia ja nyt leipää..jotenki,,en tiiä, ei vaan maistu..eiliset herkutkaan ei oikein uponnu (ei sillä että se haittais :D ) mutta outoa se on :D

eipä tähän hätään muuta kuin että voimia supistuksien ym kanssa taisteleville, tai siis oikeestaan kaikille meille tasapuolisesti :heart:

ai niin..mietin tossa että kun liikkeitä kyllä tunnen ihan päivittäin, mutta kaikki tuntuu ihan alavatsassa, jossain vaiheessa tuli potkuja tohon ylös vasemmalle, mutta nyt taas aina vaan ihan tonne alas.. onko normaalia? kaikkea sitä osaakin huolehtia ja murehtia :/

marcelina : Hyvä, että sait apua ja ettei mitään hälyttävää löytynyt! Toivotaan, ettei muissakaan kokeissa!

Meillä taas tilanne kriisiytynyt niin paljon, että katsotaan nyt, josko tässä jäädään sitten yksin kuitenkin. Mies ei jaksa mun raivareita ja epätasapainoa.

Huomenia kaikille ! :)

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen tänne :) Tänään poks 26 viikkoa :) <3
Hyvin on menny pelkästään oma odotus tähän saakka, kävin siskon kanssa kävelemässä aika reipasta kävelyä ja täytyy sanoa että perässä ei pysy ja mahaa rupes nipistelee aika paljon, joten vauhtia saa jo helpata aika paljon ettei ala supistelee.. ihan omaan tahtiin vaan jatkossa! :)

suonenveto, voi sitä kamalaa, mulla on melkee joka yö tälläkin viikolla vetäny suonta :s magnesiumia olen ruvennu ottamaan josse jotain auttais tohon vaivaan, äiti suositteli! :)

ens viikolla on sitte enempi menoa.. tiistaina sokerirasitus ja torstaina neuvolalääkäri, saas nähdä tuleeko painosta moitteita.. tullut vähän tän viimeks kuluvan kuukauden aikana vähän kiloja.. hups.. onkohan muutama ylimääräinen nami mennyt suuhun ;) voipi olla..

Mukavaa joulukuista odotusta kaikille , voikaa hyvin :) <3

Mirkelo Ja Tiitiäinen 26 + 0 :) :heart:

Pesänrakennusvietti on tainnut muhunkin iskeä. Pikkasen iski stressi kun tajusin et tammikuun tokasta viikosta lähtien oon työharjottelussa + töissä+pitää päästä parina päivänä viikossa vielä kouluunkin. Eli siinä menee viis viikkoa niin ettei kotona jaksa tehdä kun ihan pakolliset pyykinpesut ja ruuanlaitot. Nyt kun välillä on päiviä ettei jaksa yhtään siivota niin sit kun taas on sellanen päivä et on kiva siivota niin yritän sit tehdä vähän ylimäärästä.

Makeanhimo on mullakin menny ihan mahottomaks. :ashamed: Pitäis kyllä vähän yrittää rajottaa mitä suuhunsa laittaa.

Fantaihana 25+6

Ohhoh.Valvomiseksi meni viime yökin :( heräsin neljältä (sitä ennenki pariin otteeseen) ja sit ei enää uni tullu. Yritin lukea ja kävin syömässä hiukan ku oli niiiiiin kova nälkä yhtäkkiä ja maha kurni vaan hulluna. Sitten toisen aamupalan(ensin vaan banaani,sitten pari leipää :) )jälkeen sain vihdoin puol seittemän taas unta!Kaks edeltävää oon taas nähny kaikkia murhaunia,vaikkei moiset oo mua ikinä ennen vaivannu...samassa unessa risteili meidän vaunut, ja se kun en osaa päättää kummat halusin! ku oltiin ensiks päädytty Hocon diamondeihin ja sitte kaukalo-ostoksilla törmäsin tosiaan myös noihin emmaljungan calssic sporteihin ja ne onki nyt sit niin ihanat mut mies ei haluu niitä :'( enkä mä osaa itekkään sanoa mtn...pitää tosiaan myös nyt päättää ku ku emmaljungat on tarjoukses/yks kpl ja ne hocot on myös viimiset ennen uutta mallia!Ostettiin muuten myös tuo gracon logico s gasha väriä/punaruskea kun meil on ne yhet gracon vaunut/matkarattaat ja ne on saman väriset.
Ninni-74 Meil on ollu kans välillä ihan tajuttomia raivokohtauksia mun puolelta ja oon itekki ihan kauhuissani et mistä moiset...sitte ku puhuttiin miehen kans ja sanoin et en mä oikeesti itekkään ymmärrä tätä(ja sanoin myös samalla toisesta "puolesta" jonka mieskin on huomannu eli oon myös välillä tooosi rauhallinen ja hellä,mitä en ennen myöskään oo näyttäny) ni sit hänkin sanoi et yritää ymmärtää mut ei vaan pysty.
Sit kerran ku oltiin jo kyl sovittu,ni laitoin piruuttani gallupin yhelle palstalle ja kysyin, et onko muilla tällasta ja millasia ovat sitte "normaalisti".
Kun kymmenenki samanlaista stooria oli pukannu otsikon alle,näytin sen miehelle ja sanoin et tuo on mun alotus ja näetkö,en oo ainut. Tän jälkeen mieskin jo hiukan nauro,niille muitten yhtä päättömille jutuille ja totesi et kait se tosiaan on kaikki normaalia ja täytyy vaan koittaa kummankin pinnistellä.
Eihän kaikki oo samanlaisia mut jos teil mtn tällasta ongelmaa on ni tuo vois auttaa,onhan se miehen vaikea päästä aina näihin oikkuihin mukaan ku ei itekkään jaksa ymmärtää itteään!
Toivottavasti saatte asiat paremmalle tolalle.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille

pesänrakennusviettiin mulle se iski päälle kuin salama kirkkaalta taivaalta kolme viikkoa sitten jä hävis parin viikon päästä ihan yhtä nopesti ja nyt tilanne on se et keskityn nykyjään niin kovasti vaan tähän masuun ja itseeni etten laita tikkua ristiin tän kodin eteen ja sen on näköistäkin, no saapahan mieskin tottua tähän kaaokseen jo ennen vauvan syntymää niin ei tuu sitten niin shokkina kun vauva syntyy (silloin kun ei välttämättä kolmen pienen kanssa niin ehdi ja jaksa pitää kotia siinä kunnossa missä se yleensä meilläkin on totuttu näkemään ja mähän en oo mikään siivousfriikki vaan tääl on sellaista asuttavan siistiä yleensä, ei kylläkään nyt).Esikoinenkin kysyi tänään ennen ruokaa "eikö me pyyhitä pöytää?" :D :ashamed:

Viime yönä mun jalkoja särki niin ei oikein taas uni tullut ja muutenkin kun herään yöllä niin on tosi hankalaa enään saada unenpäästä kiinni, se taas ärsyttää et vielä kun sais nukkua niin sitten omat hormoonit häiritsee unta :kieh:

Metsätähti ja onnenjyvä 26+4

Hyvää itsenäisyyspäivää

nowa Tervetuloa! :flower:

Katariina00 Hienoa, että saitte keskusteltua!

Ninni-74 :hug: Toivottavasti saatte tekin keskusteltua ja selvitettyä asiat. Ja kaikki muutkin, joilla on haasteita parisuhteessa!

Vaunupäätös on tehty ja on tilauksessa: Emmaljungan City Cross sport+City Bag. Muuten, oltiin lauantaina metsästämässä hoitopöytää, kunnes yksi tuttava antoi vihjeen. Hoitopöytää ei välttämättä tarvitse ollenkaan. Ostaa vaihtoalustan, niin voi turvallisemmin hoitaa vaihdot lattialla. Näin me sitten päädyttiin tekemään. Jokin kaappi tai vastaava pitää hankkia pikkuisen vaatteille, mutta nyt saa vapaammin valita ja ostaa, kun hoitopöytiä on niin rajattu valikoima täällä ja lisäksi vielä ovat kalliita.

Unet maistuu hyvin useimmiten. Normaalisti olen hyvä nukkumaan, mutta nyt on yöunista tullut katkonaisia; 1-2 kertaa herään nälän takia/pissahätä. Lisäksi, aina sillöin tällöin makaan hereillä 1-2 tuntia yhteenmenoon, enkä saa millään nukuttua, vaikkei olekaan mitään vaivaa tai kipuja.

(.) Muhunkin on iskenyt nuha nyt. :snotty: Ei ole mukavaa, ei... Lisäksi, nyt on takana juuri tuollainen huonosti nukuttu yö, ja olen tosi väsynyt. |O

Kohta tulee tilattu pizza ja aletaan katsomaan elokuvaa. Viimeisintä Saw:ta... Vaikka ne on ollut aika kurjia viimeksi...

Hyvää sunnuntain ja itsenäisyyspäivän jatkoa!

Minna ja Emil 27+1

Me kans on meinattu ettei osteta erikseen hoitopöytää, ostan simmosen kovapohjasen hoitalustan, jonka voi sit laittaa joko sängylle, pinniksen päälle, sohvalle, lattialle, pesukoneen päälle ym ym..missä nyt tuntuukaan hyvältä pitää, ja sit ostan simmosen koritelineen jossa on renkaat ja siihen kasaan kaikkee tarpeellista vauvalle kuuluvaa :) meillä niin pieni kämppä et pakko koittaa soveltaa..ja säästää rahaa :)

nukuin viime yön toooosi pitkästä aikaa hyvin, siis vaan yhdellä vessassa käynnillä, ja siitäkää en paljon muista, ja aamulla heräsin vasta 10, joka tosi tosi harvinaista. en varmaa kertaakaa raskauden aikana oo noin hyvin nukkunu, sit viel tossa päivällä pötköttelin sängyssä ja vähä nukuinki. käsi kyllä yöllä kipeytyny hauksen kohdalta ihan ihmeesti, särkee vieläkin vaan kokoajan :eek:

nyt uunissa paistuu ranskalaiset ja makkaraa, ei jaksa nähdä vaivaa tällee sunnuntaina ruuan suhteen :D meidän itsenäisyyspäivänlounas :D haha

noh, unohdin taas mitä piti kirjottaa joten ens kertaan :D

Yhteistyössä