Maaliskuun Muruset 2012 *Tammikuussa*

Heipat kaikille! Vieläkö mahtuu joukkoon? Esikoista odotan ja poikalupaus on annettu. LA on 19.3. ja K-HKS on sairaala. Ikää on 31 v.

Sairaalakassia en ole miettinyt vielä yhtään.

Mies tulee mukaan synnytykseen, mutta saapa nähdä miten siellä menee. Hän on kova neuvomaan ja olen sanonut, että siellä on parempi sitten olla neuvomatta yhtään mitään :)

Synnytys on ruvennut pyörimään mielessä enemmän ja enemmän. Mitään toiveita sen suhteen ei ole, koska en oikein edes tiedä mitä odottaa....

Poikanen pyörii masussa ja kaikki on mennyt tosi hyvin. Tosin on ollut totuttelemista uuteen kroppaan: sängystä ja sohvalta nouseminen vie enemmän aikaa ku yleensä, kenkiä on todella vaikea laittaa jalkaan, liikunnallinen elämäntapa on vaihtunut satunnaisiin lyllerryskävelylenkkeihin... :)

Ellura ja poikanen 29+2
 
Eilisen neuvolan tulokset:
Painoa +915g, eli yhteensä 14,7 kg tullut:D
Verenpaineet 128/81, joutui mittaamaan kahdesti, kun itkin lehden palstan takia sisään mennessäni :D
Hb 117, eli noussut 2 vko:ssa pienellä raudan lisäyksellä, mutta vielä pitää jatkaa.
Sf mitta 30, eli yläkäyrille nousi, mutta mulla on heitellyt muutenkin ala-ja yläkäyrän välillä.
RT tarjonta ? Emmä tiiä mitä se tarkoittaa :D
Käyvn sykkeet 133, ei olis millään halunnut, että häntä nyt kuunnellaan, kun tosi vaimeasti kuului ja vielä potkas pari kertaa dopleriin :D
Liikkeistä taas se yksi + :)
Neuvolatäti sanoi, että makean syöntiä kannattaa tarkkailla, jotta vauvan koko ei kasva liikaa. Ei siis haittaa että mun paino nousee, kunhan vauva pysyy hyvissä mitoissa :D Olinhan mä just vetänytkin sen 2/3 osaa geisharasiasta ennen neuvolaan menoa :D

Tosiaan meilläkin mies tulee mukaan synnytykseen ja sairaalakassia en oo myöskään vielä miettinyt.

hepuhi:heart:käpy 30+5
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
kävin eilen poistamassa varpaankynnestä reunaa kun kasvoi sisäänpäin. luulin että olisi ihan pikkujuttu mutta saikkua tuli sitten 13.1. saakka! olin vähän ällikällä lyöty. kiva sitten esimiehelle kertoa että tää operaatio veikin saikulle :p ei sinäänsä ettää ihan mukava olla välillä kotonaki vaikei töitäkään ole enää ku se n. 6vk :)

sain toissapäivänä tietää että pikkuserkulleni tulee myös vauva ja heillä on sama laskettu aika kun minulla! :) sepäs sattui! :)

ikävää olla varvas paketissa.. harmittaa koirienkin puolesta kun en voi oikeastaa niitäkään ulkona pahemmin käyttää kun ei kengät mene jalkaan. vain yksi kenkä menee ja sekin puristaa ettei kauaa voi sillä seistä. muutenkin pitäs koko ajan olla jalka ylhäällä ettei sattus. ja tää sattuu! :(

odotan innolla seuraavaa neuvolaani joka on 18.1. :) antaako neuvolatätikin painoarviota? vk 23 4dssä oli paino 617 niin mietin paljonko se sitten on.. taidan olla vk 30 sillon.
 
hepuhi, aiheuttaako makean syöminen vauvan "ylimääräistä" kasvua?

jos ei syö makeaa niin sitten normaalisti kasvaa mutta jos syö makeaa paljon niin vauva kasvaa liikaako?

pahoittelen jos tyhmä kysymys mutta olen ensikertalainen :D


lisäys:

ja tänään poksutaan! nyt on 28 + 0 :)
 
Viimeksi muokattu:
huomenia !! =)

makeansyönti voi tosiaan kasvattaa vauvaa liikaa kun saa sokeria niin paljon :) esim. mun diabeetikko kaverilla vauvat otetaan ulos jo rv 35 jo sokerien takia,vauvat painanu noilla viikoilla jo yli 4 kiloa.. mutta ei myöskään päde kaikkiin,joidenkin diabeetikoiden vauvat on taas tosi pieniä syntyessään :)

painoarvion voi neuvolantäti antaa käsikopelollla ainakin :)

voi tylsyys sentään.. on niin tylsää että huhhuh :D ulkonakin näyttäs taas lumet sulaneen ja tilalla on loskaaaaaa.. ei kiva kun ei pääse sitten oikein puistoonkaan kun on niin karsee keli..


sunniee ja vv 31+2
 
onko muulla syömisellä sitten sama vaikutus vai ainoastaan sokeripitoisella?

mulla ei ole mitään sokerirasitustestejäkään otettu mutta kyllä mulle makea uppoaa hyvin! irtokarkit sillon tällön, mut suklaata voisin syödä joka päivä ja vaikka levyllisen kerrallaan :D
 
huh, onpa outoa kun mies lähti töihin ja lapset tarhaan, mä oon ihan yksin kotona! Jotenkin syyllinen olo, tuntuu et itsekin pitäis lähtee painaa duuniin.

me käytiin hakemas eilen ikeasta sen lipaston, sieltä löytyi myös amme, lakanoita pinnikseen... lipaston oli aivan pakko koota heti kun kotia päästiin:p, sen jälkeen soitin mutsille et haluisin pikkuhiljaa ne vauvanvaatteet täynnä olevat matkakassit tänne et vois alkaa laitella niit. se rupes nauraa.:D

hepuhi RT tarkoittaa et vauva on raivotarjonnassa, eli oleskelee pää alaspäin.:)

mullekin viimeks laitettiin rt asento mut tää on sellainen pyörijä masussa et välil monottaa alaspäin joka on tosi ikävää ja sit seuraavana päivänä monottaa taas ylös. ja muutenkin tää on hauska kun tällä on hikka suunnilleen jatkuvasti, edellisillä oli myös kyl usein mut tää vie voiton siinä, tietää hikan avulla et se on elos siel!=) pitääpi varmaan neuvolasta kysyy ettei siin varmaan oo merkitystä...

nyt aamupalalle, vatsaa kurnii...

pepper& mussukka 32+2
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Mä en oo saanu yhtään vauvaa sokeria syömällä liian isoks -vaikka kovasti aina herkut maistunu :D Et tosiaan yksilöllistä.

sairaalakassia en oo ees ajatellu vielä.. eikä siellä OIKEESTI hirmusesti tavaraa tarvi -ja ehtii tosiaan tuoda sit myöhemminki jos tuntuu et jotai tarvii.

mies tulee mukaan synnytykseen sikäli mikäli ehtii.. tai ku sillä nyt tuntu olevan ongelma et miten pystyy lähtee vaan töistä vaikka oikeus tähän siis on..no jos ei pysty valitsee työkavereiden "yksin" jättämisen ja synnytyksen väliltä ni mä kyl pärjään ilmanki...

Noi ton ongelmat tuntuu aina muutenkin niin yybersuurilta et välillä miettii kumpi meistä oli raskaana ja kummalla muuten vaan rankka elämä :D Ja jotenki tuntuu jännältä et sen äiti ja mun äiti on ottanu nyt ihan elämäntehtäväkseen sääliä kuin rankkaa miehellä on ku ajatella se joutuu käydä töissä ja hoitaa viel kodin ja lapset sillo ku mä käyn töissä -ei kai nyt kukaan mies jaksa tollasta... :headwall: mulla hajois pää jos mua alettais pitää noin säälittävänä reppanana! Mä oon kuitenki meistä se joka tekee enemmän tunteja, epäinhimilisemmillä työajoilla, valvoo öisin noiden vidun kramppien takii ja on kai vähä enemmän raskaanakin.

anoppini järjennäyte vol.miljoona: Anoppi kysy et onko mun raskaus menny miten? Sanoin sit et muuten ok mut väsyttää, hb niin alhaalla. -"No eiks sulle vois antaa jonkun piikin jotain piristävää ainetta niin et näyttäis noin väsyneeltä" -juu toki.. dopingia suoneen vaan!!

Taas huomenna turha pyhä!! Miks hitossa näitä tuntuu nyt koko aika olevan -täällä onneks hirveesti vaikuta ku kaikki kaupat saa olla auki..

Ehkä täytys lähtee taas leikkii työntekijää, työpäivä 2/7.. *futum* Ensin ehkä täytyy käydä repii toi yks lahna ylös ku ei se tunnu heräävän vaikka toi 1v kiljuu kurkkusuorana vähän väliä -oi että toi "alkava" uhmaikä on ihana!!!

pikkumökö + pp 29+ 5
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
Makean syönti Mulle neuvolantäti sanoi että ei meidän vauva oo sokerilla kasvanut niin isoksi, ku kysyin et vaikuttaako vauvan kasvuun jotenki se et suklaa maistuu ihan kohtuu hyvin :p Sanoi et koska mulla ei oo RD:tä niin mun sokeriaineenvaihdunta toimii niin et ei vaikuta vauvaan.. Tiiä sitte. Mut sen se sano et sun omaan painoon se suklaansyönti vaikuttaa :whistle: Empä kyllä ois tuota tienny :D

Porukkaa lisäilty taas kerhoon! :) Tehkää kaikki sinne esittelyt- osioon itsestänne sellainen esittely jossa kerrotte vähä itsestänne. Ei tarvi kaikkee alkaa paljastaan, ihan oman maun mukaan kerrotte.

Pätkis 30+5
 
Elsama, mulla peruttiin se lääkäriaika.. =( Se diabeteshoitaja maanantaina sanoi, että se lääkäri on liian pian tuon käynnin perään, olisi ollut viikon päästä..Et se siitä ultrasta. Mun pitää laittaa tän päivän mittausten jälkeen arvot sille hoitajalle sähköpostilla, ni voisin kyllä samalla kysästä saisiko sen lääkärin sitten hieman myöhemmäksi..Ei muuta huolta, mutta paino-arvio olisi kiva saada!

Amie88, sokerin syönti vaikuttaa vauvan kokoon lähinnä silloin, jos on todettu raskausdiabetes (tai on diabeetikko ennestään). Olin kahdessa aiemmassa raskaudessa melkoinen sokerihiiri ja vauvat syntyi pieninä (2645g ja 3050g). =) Nyt kun on raskausdiabetes, niin ei kummemmin ole edes tehnyt mieli makeaa.

Paino, uskaltauduin vaa´alle pitkästä aikaa ja edelleen näytti samaa, kuin ennen marraskuun lopun neuvolaa! On sitä silti 10kg tullut, vaikka ei ole noussutkaan tässä reiluun kuukauteen..Mutta kannattaa silti näköjään katsoa mitä suuhunsa laittaa..yllätys, yllätys! :LOL:

moomin poksuen 28+0!!! :heart:

Ja kerhoon lähetetty liittymispyyntö. =)
 
Viimeksi muokattu:
Laitoin kerhoon liittymispyynnön :wave: Tuun sinne kirjoittelemaan vähän myöhemmin tai viimeistän huomenna. Nyt ihan törkeä väsymys päällä ja pakko mennä maaten ennen kuin tyttö herää päikkäreiltä ja viilettää taas tuulispäänä...

Sipsunen & pikkusisko 29+6
 
Minäki laitoin kerhoon liittymispyynnön, saapa vaan nähdä et jääkö mulla maaliskuisten seurailu vaan tuonne facebookin puolelle, en kyllä ainakaan kolmea eri paikkaa jaksa seurata.

makean syönti nyt ku joulu ohi niin pitäis rajottaa, mutta ku ei malttais kun on vieläkin joulusuklaita niin paljon kaapissa :) yritäppä siinä sitte olla syömättä..

kn&tyyne 31+6
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Ellura Tervetuloa joukkoon!

Moomin No höh! Mikä ihmeen logiikka tuossakin sitten oikein oli ettei mukamas viikon päästä olisi voinut mennä? Miksi niitä ultria pitää niin säästellä?

Muutenkin olen sitä mieltä, että neuvolassakin saisi olla ultra aina joka kerta, kun sellainen laite on kerran keksitty.
 
amie88 Se VOI aiheuttaa kovaa kasvua vauvalle, vaikka itellä olis sokerit kunnossa. Mutta kaikki on aina äidin aineenvaihdunnasta yms. riippuvaista. Kuten joku sanoikin, ei kovat sokeriarvotkaan välttämättä tarkoita isoa lasta.

Mä söin tänään jälkiruoaksi Spice Icen pienen pyörremyrskyn susupaloilla ja turkinpippureilla :p
 
Tajusin, etten oo vieläkään tuntenu vauvan hikkaa ! :D Hitsiläinen, kerkeenköhän edes tuntemaankaan.. :)

Joo miekin laittelen kerhoon liittymispyyntöä, kunhan ensin hoksaan mistä mie moisen löyän. :)

Huih, minnuukin väsyttää ihan rutosti. |O Oon tänään touhuillu ja ollu liikenteessä plus huonot rauta-arvot, niin eipä sitä kai muuta. |O Tänään olikin yks hassu juttu, ei oo miulle aikasemmin tapahtunukaan! Kävin yksin kaupassa tänään, kun mies töissä. Cittarissa ollessa sit (ostin kaikkien ruokatarpeiden lisäks muun muassa kissoille pissapellettejä) kassalla kassaneiti kysy, et tarvitsenko apua pellettipussin nostossa kärriin! Oli ihan pakko kysyä uudestaan, et anteeks?, kun tuli niin yllättäen tuo kysymys. :D Sitten tajusin onneks ei-kiitos -kiittää moisesta yllättävästä kohteliaisuudesta (oli siis hoksannu, et oon raskaana ja vissiin päätteli et melko viimeisimmilläni mahan koosta tai jotain). Se oli jotenkin sulonen kassaneiti =) , mut olihan mulla siinä kuitenkin lisäks vielä kaks muutakin ostossäkillistä, ja olin kuitenkin jaksanu sen pellettipussin siihen hihnallekin jo nostaa... ;)

Laittelin tänään vauva-asioita kotiin ja järjestykseen, ja pesin pehmoleluja. Lisäks naulailin muutaman jutun seinälle ja verhot ikkunaan. Tosiaan kun muutettiin joulukuun alusta, niin vielä tuo toinen makuuhuone on "muuton jäljiltä". Kummasti verhot antaa ilmettä, vaikka ei siellä hirveemmin muuta kuin vaunut, sitteri, syöttötuoli, lipasto, (tosin mäsä) muutamia pahvilaatikoita, kitara jne. Nyt pitäiskin vielä tosiaan tärkeimpänä hankkia ehjä ja HYVÄKUNTOINEN sekä mielel. PITKÄIKÄINEN lipasto vauvanvaatteille ja eteiseen vielä pienempi lipasto. Helvetti, ostettiin JYSKISTÄ Annika-merkkinen lipasto kolmella vetolaatikolla (teräskiskoilla) muistaakseni hinta noin 70-80€ välillä, ja täytyy sanoo, etten oo varmaan eläissäni omistanu mitään yhtä raivostuttavaa, lyhytikäistä ja suoraan sanottuna PASKAA TUOTETTA !! Olisko ideoita, mitä tästä rikkinäisestä loihtis tai sais vielä käyttöön? Nämä vetolaatikot ei siis pysy kiskoillaan, joten laatikoita ei käytännössä ole, ja on meillä käytössä tällä hetkellä ainoastaan jonniinmoisena pöytätasona tuolla muutoin niin kalusteettomassa huoneessa. :p Mietin, et jos ottais ne kiskot irti kokonaan ja ripustais "naulakon" sen tason alle, niin onko siinä sit mitään järkee? o_O Harmittaa ihan sikana, kun rahaakin siihen meni.. VITUN PASKA JYSK. :mad: Ei ollakaan tuolta nyt noin kahteen vuoteen ostettu mitään huonekaluja, kun kaikki sieltä ostetut lahoaa käsiin ja/tai heiluu niin, että hirvittää! (Hehe, meidän heiluva ruokapöytämme<3 siis..) *raivonkipinöitä*

Mut nyt pitää lähtee hakemaan mies töistä! Palataan! :wave:

Hopea ja Alien 30+5
 
laittelen kanssa pyyntöjä kerhon puolelle, kunhan tästä löydän sinne.
sit on 3 foorumia seurattavana,mut mitäpä tässä muutakaan puuhais vauvaa odotellessa :D

makean syöntiä pitäs rajoittaa... mut ei tunnu menevän perille mun pää kopassa. nyt kävelin sittariin hakeen 2kpl litran jäätelö paketteja, kun olivat yht. 4€. ja kalkki tabletit lopussa niin hoituu se noinkin ;)
vaa'alla en ole uskaltanut käydä moneen viikkoon ja ajattelin säästellä neuvolaan asti. neuvolan vaaka kun on näyttänyt koko ajan pienmpiä lukemia kun oma vaaka.

hikkaa ei ole ollut täälläkään vauvalla. esikoinen hikotteli tooosi paljon ja viime yönä mietinkin et mikäköhän on tän keuhkojen tilanne, kun ei ollenkaan nikottele.

pätkis mulla näkyy viimesimmät päivitykset n. 2h sitten. ja sen jälkeen ei olis kukaan muka mitään kirjottanut??? nyt klo 17.40
 
Viimeksi muokattu:
pepper83 Pitikin siulta muuten kysäistä lipastoihin liittyen. Onko niissä Ikean lipastojen vetolaatikoissa (tai lähinnä siinä lipastossa, jonka työ olitte ostanut) teräskiskot vai sellaset puiset vai ei kiskoja ollenkaan? Saanko kysyä merkkiä? Kun en muista ite, että olisin ees tajunnu kattoa tuota viimeks kun Ikeassa käytiin. Nimittäin miusta se Aneboda-sarjan lipasto kolmella laatikolla olis ihana, mutta varmaan pitää miettiä sit sitäkin uudestaan, jos se on teräskiskoilla. :/
 

Yhteistyössä