Maaliskuun Muruset 2012 *Tammikuussa*

Pätkis nitta ja mesisa Mun pienikokoiselle kaverille oli sanottu, että kyllä vauva hänen lantiostaan mahtuu.. Tuli synnytysaika, vauva jäi jumiin lapsella vakava happivaje ja paha CP-vamma.. Ottakaa siis tosissaan ja vaatikaa kunnollisia lantion tutkimuksia, ettei joudu toisen hoitovirheen takia lapsi kärsimään fyysisesti koko elämäänsä!
Henkisesti lapsi on mitä ihanin :heart: ja päässä ei mitään vikaa, mutta fyysisesti hän on todella rajoittunut.

Naamakirjassa ollut keskustelua:
mitä pakata kassiin kun aika koittaa,
miten ollaan suunniteltu synnyttävämme,
tuleeko puoliso mukaan synnytykseen,
vauvan nimipohdintaa
ja paljon ihania masukuvia on myös ilmestynyt:heart:

Siinä tilanne päivitystä tällekin puolelle :D

Mä olen edelleen mahakateellinen ja sanoin taas miehelle olevani niin kateellinen naamakirjasta olevista selkeistä ja näteistä vauvamasuista. Kommenttia tuli, että kysy niiltä antaisko ne sulle osan masustaan jos sä maksaisit parikymppiä :D

Tänään neuvolaan tarkistamaan että onhan Kävyllä kaikki hyvin ja kuuntelemaan asiaa imetyksestä.

hepuhi:heart:käpy30+4

• Tykkää
Reactions: Hopea
Mä olen lueskellut nyt viime aikoina just tuossa perätilassa synnyttämistä ja oon kyllä täysin sektion kannalla. Viimeks lääkäri sanoi ettei edes keskustele mun kanssa vielä asiasta, kun vauva voi ihan hyvin kääntyä (kai ainakin rv 37 asti), mutta oishan se hauska tietää vauvan syntymäpäivä jo etukäteen.

Mulla vielä töitä jäljellä yli kk, ei siis yhtään nappais mennä sinne. Haaveilen jo uudesta työpaikasta äitiysloman jälkeen (mulla siis soppari loppuu) ja mietin sitäkin et jaksanko olla lasten kanssa kotona koko äitiyslomaa.. Ootan kyllä lomaa tosi paljon, mutta tuleeko sit jossain vaiheessa kyllästyminen, viimeks oli vähän sellasia oireita.

Nyt pitääkin mennä, kirjoittelen lisää myöhemmin..

Viola ja pikkuinen rv 31+2

Kun mulla on nyt tämä kyselykausi meneillään :) niin kyselisin sellaista jo vauvojen kanssa tekemisissä olleilta, että kuinka monta paria vaatetta se vauva käyttää päivittäin?

Siis kestovertona montako kertaa pitää vaihtaa vaatteita kun tulee puklut puserolle, vaippa pettää tms? Lähinnä nyt sellainen 0-1kk ikäinen, että olisi varautunut vastasyntyneen tarpeisiin. Isommalle ehtii ostaa enemmän vaatteita myöhemmin.

Heippa,

täällä oltiin tänään neuvolassa Rv 29+2, painoa nyt hurjat 76,5kg, RR 134/67 ja Sf-mitta 30cm. Jokke on edelleen raivotarjonnassa ja kuulemma jo aika alhaalla mutta ei kuitenkaan kiinnittynyt. Sydämensyke +145 ja liikkeet isot ++ :)
Eli kaikki oikein mallikkaasti!
Ainut asia jota neuvolantädin kanssa ihmeteltiin niin kun mittailtiin mun vs siellä niin oma ja neuvolanmittari näyttivät eri tulosta! Ei suurta heittoa mutta kumminkin.Täti soitti sitten äippäpolille mutta olivat sitä mieltä että ihan normaalia ja jatketaan niillä ohjeilla ja mittarilla jotka olen saanut.

Eipä muuta, masentaa tämä vesisade-loska-paska...Sori kielenkäyttöni. Sapettaa kaikki...

Epa ja Jokke 29+2

Neukkukuulumisia 31+6...
Painoa tullut +1,2kg/vko, tosin tiesinkin et painoa nyt tullut muutamassa viikossa kun oli toi joulu ja kaikki syömiset :)) Nyt painoa tullut yhteensä n.7kg...jospa parin vkon päästä kun seuraava neuvola ni olis taas vähän tasaantunut.
Verepaine oli 116/67, hemppa 129, vauvan sykkeet 140, raivotarjonnassa ja SF mitta 31.
Kaikki oli siis ok....vauvan liikkeitä käski seurailemaan kun on ollut taas muutama hiljasempi pv niiden puolesta, mut kunhan nyt vähän liikkuu edes ni kaik ok :)

Piti jotain muutakin kirjottaa, mutta nyt sitten tietysti unohtu ihan kaikki, taas vaihteeks :))

Jenduka & 31+6

elsama riippuu siitä puklaileeko vauva paljon päälleen että meneekö niitä vaatteita paljon vai vähän :) meillä ei esikoinen puklaillu juuri ollenkaan joten 1-2 vaatekertaa meni päivässä. lähinnä sit siks vaihdettiin kun alko oleen ihan tahmea maidosta koko poika :D vaipan ohivuodot alkoi meillä vasta joskus 3-4kk iässä muistaakseni kun oli tiheän imunkausi ja sitä kakkaa tuli ja tuli niskaan saakka.. yh !! ja pissaa siis tuli kans sen mukaan että sai yölläkin vaihtaa lakanoita...

kirjottelen taas paremmalla ajalla,mut esikoinen alkaa heräillä ja pitääpi lähtä ruoan tekoon :)

sunniee ja vv 31+1

hepuhi joo, annan!! Sovittelin just vaatteita pikkujouluihin, jotka viikon päästä (olen siis taas ajoissa liikkellä...) ja lopputulos: collegehousut ja huppari ois ihan kiva :D :D kaikki ottaa mahasta kii ja nyt sattuu mahaan ku yritin sitä supistaa sisään päin et oisin saanu yhen mekon kii mut ku ei ni ei!

Ei nyt ois ehtiny/jaksanu lähtee mitään mekkoo tms.ettii mistään mut kai se ois pakko -tosin ideana joko naamiaispukeutuminen tai juhlavaatetus et eikös plussapallo ois ihan kiva -noin niinku s-ryhmän bileisiin :D

viola vähä samanmoisia mietteitä kotona olosta.. ja tän aamun perusteella viel enempi!! oon uhannu myydä ton pienimmän kiinaan jo useemman kerran ku koko aika tekee jotain älytöntä! viime keväänä ootin töihin pääsyy ku kuuta nousevaa ja olin ollu kotona vasta sen 10kk..

elsama vähä vaikee kysymys... voi olla et yks riittää -voi olla ettei viiskään... toiset lapset ku paskoo koko aika ohi ja puklailee paljon ja sit taas toiset on ihan vastakohtia.

nyt muksuille ruokaa ja päikkäriin ja ite töihin.. mikä siinä on et 9h päivä tuntuu niiiiiiin paljon pidemmältä ku 8h.

pikkumökö + paavo-pesusieni 29+4

• Tykkää
Reactions: moomin
sokerirasituksessa käyty. ei se ollutkaan nii paha kuin kuvittelin, se litku oli kyl ällöö, vetäsin sen nopsaan napaan mut ei ollu mukavaa kun se maku jäi suuhun. aika meni loppujen lopuks aika nopsaan, oli krypto mukana mut siel tuli tv:stä tarpeeks mielekiintoista ohjelmaa nii tuijotin sitä. sit vaa nopsaan kotia juomaan kaffet ja syömään.:)

pitäiskö alkaa tällä puolella myös miettii mitä sairaalakassiin vois tehä ihan listaa siitä...:)
-ainakin kotiintulovaatteet itselle ja pikkuiselle
-ajan vietettä, lehtiä, käsitöitä, ristikoita/kryptoja
-namupussi
-kamera (ihan ehdoton)

tuleeko teillä puolisot mukaan synnytykseen? mulla tulee, oli näitten edellisten kanssa myös, ellei sit tietenkin tuu mitään yllätys käynnistymistä et toinen on töis ja tää tulee pika pikaa, ettei sit ehdikään...

synnytystä olen miettinyt todella paljon, haluaisin vihdoinkin olla tilanteen herrana, olen nii kipuherkkä et jännitän jokaista supistusta etukäteen aina nii paljon et loppujen lopuks en osaa enää rentouttaa lihaksia vaa pidän ne jännityksessä joka johtaa siihen et tärisen ihan mielettömästi hyvä et edes sängyssä pysyn sen tärinän vuoksi, sit joka kerta on tullut oksennettua kivun takia, haluis tällä kertaa saada pidettyä mielen rauhallisena ja ottaa oikein supistukset vastaan...: / pitäis varmaan alkaa puhua neuvolassa tästä.

pepper& musukka 32+1

koska sairaalakassi pitäs pakata valmiiksi?

voi että mä odotan että saan jäädä kotia ja pääsen maalaamaan ja laittaa paikkoja kuntoon. Ei enää kauaa. n.6 vk töitä :)

puolison on tarkoitus tulla mukaan synnytykseen. Toivon, etten ala synnyttää semmoisena päivä kun puolisollani on peli! :D

Eilen pesaisin kaikki vauvan 50-56cm vaatteet. Oli se hassua pyykkitelinettä ihmetellä, ja miettiä, että kohta se vauva tosiaan jo syntyy. :heart: Samanlaista tunnettä ei kuitenkaan tullut, kuin esikoista odottaessa, kun ne uskomattoman pienet vaatteet oli kuivumassa, sitä tunnetta ei voi edes selittää! =)

Kukas sen lipaston Ikeasta olikaan hakenut..musta tuntuu, että meidänkin tarvii kohta toinen lipasto hakea..Ensimmäinen mennyt kyllä ihan oikeaan tarkoitukseen, vauvan vaatteille, mutta kun se on jo täysi.. =O Tiedän, että olen aikamoinen lastenvaatehamsteri (tunnustaako kukaan muu?? =))..Tänäänkin tuli postin mukana ihana punainen toppauntsikka vauvalle ensi talveksi.. =D Kun halvalla sai (käytetty siis..) Heh..Onhan tuolle jo talvihaalarikin ensi talveksi.. =D

Kaikki muuten vaan mukaan Facen puolelle!! Yllätyin kuinka aktiivista kirjoittelua siellä onkaan! =)

moomin 27+6

Minä olen myös pikkuhiljaa pessyt pikkuvaatteita ja haalinut tavaroita kokoon. Meilläkin on tuollanen Ikean lipasto+hoitotaso-tykkään siitä tosi paljon! Oli aika edullinen, mutta kuitenkin tukeva ja hyvännäkönen. Ostettiin pinnis sitä samaa sarjaa, josta saa sen toisen laidan sitten aikanaan kokonaan pois-mahtava löytö!

Sairaalakassista olen tehnyt mielessäni jotain listaa jo. Ehdottomasti jotain lehteä tai muuta tekemistä pitää ottaa mukaan. Luultavasti myös mp3 soittimen otan myös kun en osaa olla kuuntelematta musiikkia.:) Itselle jotain mukavaa vaatetta+tossut/tai muut sisäkengät. Ne sairaalan vaatteet oli tosi ankeita ja mieli oli muutenkin itsellä aika alamaissa, niin jospa ne jotain piristystä toisi. (ja näyttää kuvissa pikkasen mukavemilta):LOL:

Puoliso tulee synnytykseen mukaan! Kävi miten kävi, mutta mukana on tukemassa ja turvaamassa. Esikoisen kanssa harmitti 9h odotella yksin osastolla ensin ja mies pääsi vasta yöllä mukaan kun siirryttiin saliin. Ehti toki muutaman tunnin olla siinä mukana, kunnes homma kääntyi hätäsectioon. Poika syntyi 07.07 ja miehen näin seuraavan kerran illalla 17 aikaan kun osastolla alkoi vierailuaika. Pojan sain sentään jo iltapäivällä viereeni, mutta aika pitkän ajan hänkin vietti kuulematta minusta tai vauvasta mitään. Tunteroisen sai olla pojan happikaapin vierellä syntymän jälkeen ja sitten passitettiin kotiin. :(

Ensiviikolla onkin sitten se pelkopolikäynti, joten näitä vanhoja muistoja saa sitten ruveta muistelemaan..:( No mutta toisaalta, kahden kuukauden päästä se aarre toivottavasti on jo sylissä!:heart:

Tea ja J-poika 32+2:heart:

Sairaalakassiin pakkaan vaan perus kosmetiikka/hygienia tuotteet, salmiakkia, limua, ehkä jonkun lehden, kameran ja vaatteet itselleni kotiin lähtöä varten. Mies aa tuoda sitten vauvalle sopivat kotiutumisvaatteet kaukalon mukana kun tulee meitä hakemaan. Viimeksi meillä oli molemmilla nippu lehtiä mukana ja ei niitä tullut luettua kun synnytys meni niin nopeasti. Mä sitten selailin hajamielisesti omia lehtiä vähän lapsivuodeosastolla, mutta aika meni oikeastaan vauvaa ihmetellessä ja nukkuessa.

Kassin pakkaan varmaan vasta kun lähtö tulee. Jos jotain kaipaan, niin mies voi tuoda sitten osastolle. Synnytykseen en viimeksi tarvinnut kuin kameran sieltä kassista. Silloinkin pakkasin kamat kassiin vähän ennen kuin lähdettiin näytille. Olin tehnyt vaan listan tavaroista valmiiksi, joten ne oli helppo kerätä miehen kanssa.

Mies tulee mukaan synnytykseen. Mä kaipaan ehdottomasti häntä sinne tueksi ja turvaksi sekä pitämään mulle seuraa.

Synnytyksen suhteen mulla ei ole muita toiveita kun, että saan riittävän kivunlievityksen ja onnistuisin välttämään ilokaasua. En haluaisi olla yhtä pöllyssä kuin viimeksi.

Elsama: Meillä meni sen ekan kuukauden aikana varmaan 1-2 vaatekertaa päivässä. Sitten vähän myöhemmin saattoi mennä jopa 5 vaatekertaa, kun tyttö alkoi pulautella paljon ja kun vatsa toimi harvoin, mutta sitäkin runsaammin kerralla. Se riippuu niin lapsesta.

ON:
Alavatsaan on pistänyt tänään tosi ikävästi ja nivuset on sen verran kipeenä, että seisominen on inhottavaa. Harkkasuppareitakin on tullut normaalia enemmän. Nyt lepäilemään, kun tyttö nukahti.

Sipsunen & pikkusisko 29+5:heart:

sairaalakassi on suunnittelu asteella, mut sitäkin tärkeempi on keretä laittaa pikkusen kotiintulo vaatteet valmiiks. kyllä mies mulle osaa vaattetta/tossua tuoda tarvittaessa.
mulla vaan yks ikean lipaston laatikko vauvan vaatteita. siellä on 50-62cm ja loput vaatehuoneessa, nyt tuli niin taas tunne et pakko lähtee lisää vauvan vaatteita kahmiin. en kuitenkaan heti synnytyksen jälkeen halua alkaa vaatekaupoilla juokseen, jos sais hetken kotosalla rauhassa hengähtää

puoliso tulossa synnytykseen mukaan. esikoiselle jo hoitajat valmiina (3 eri hoitopaikkaa sovittuna riippuen siitä mikä päivä/klo aika aletaan synnyttään)

pikkusen alkanut pyöriin synnytys mielessä, koska jätkä edelleen poikittain (no tokihan vielä paljon aikaa pyöriä oikein päin) mut on ollut alusta asti poikittain, ja alkanut jo usko meneen et edes osaa kääntyä : / ja jos ei rupee kääntyyn niin mää otan sektion neuvolassa puheeks. vaikka pelkään sitä leikkausta ihan hulluna ja sen jälkeistä kiputilaa vielä enemmän. mut turvallisuus ennen kaikkea

puoliso tulee mukaan synnytykseen tälläkin kertaa !

sairaalakassi: en oo viel tajunnu että sellanenkin pitäs taas pakata.. mukaan tulee varmaankin ne samat mitä viimeks : neuvolakortti,huulirasva,hygieniatarvikkeet(hammasharja ja tahna,hiusharja,oma shampoo ja hoitoaine,dödö..) imetysliivit x2,liivinsuojia,kotiintulovaatteet itelle ja vauvalle,KAMERA !! mukavat alushousut ja kunnon sukkia ! nuo nyt ainakin,katsoo sit mitä sinne lisäilee :)

perätilassa en suostuis minäkään synnyttään,mua pelottais ihan liikaa että se pää jää jumiin ja vauvalle käy huonosti :/

mä kävin taas eilen tuolla napapiirillä synnytysillassa,ja aina vaan vahvemmin aattelen että mitä pidemmälle ilman lääkkeitä sitä parempi,ja jakkaralla haluan tän ponnistaa ulos. se puoli-istuva oli mulle ainakin toooodella hankala asento. ollaan mun doula-kaverin kanssa kirjotettu kunnon synnytyssuunnitelmakin mulle valmiiksi jonka kiikutan mukanani sinne pelkopolille 24.päivä :)

sunniee ja vv 31+1

No niin, nyt voin sitten jatkaa..

elsama kyselit vaatteista.. Joskus samoja vaatteita pystyi pitämään kaksikin päivää, toisinaan meni vaihtoon pari-kolme kertaa päivässä, vaihteli tosi paljon. Meillä esikoinen puklaili tosi paljon (mulla tuli niin paljon maitoa), joten harsot oli kovassa käytössä ja niillä suojasin vaatteita, koska muuten ois varmaan joutunut vaihtamaan sata kertaa päivässä. Mä kyllä vaihdoin vaatteet (yleensä bodyn) samantien kun meni maitoon, musta vanhan maidon haju on ällöttävää (siis puklatun maidon). Kannattaa vaan aluks hankkia helposti puettavia vaatteita, kun vauva on tosi pieni ja niskat heikot, ettei hirveästi tarvitse pyöritellä. Suosittelen sukkahousuja ja nepparibodeja. Musta ne narubodyt oli kans ok, mutta miehen mielestä (isot kädet) tosi hankalat. Ja nappibodyt kannattaa unohtaa, ehkä ihan aluksi ne menee, jos jaksaa laitella nappeja, mutta sitten kun vauva yhtään liikkuu, niitä on tosi rasittava yrittää saada kiinni. Kotivaatteiks ei välttämättä kannata ostaa myös mm. mekkoja, koska nekin on hankala vaihtaa ihan pienelle vauvalle (nim. kattelin just benettonilta ihania koon 56 mekkoja, oli -30%, mut sit just aattelin sitä puettavuutta, eikä mekot oo kauheen käytännöllisiä).

En oo yhtään miettinyt mitä sairaalakassiin otan, lukemista, omat alusvaatteet, se kamera, jotkut sisähousut, karkkia.. Ja tietty vauvalle kotiintulovaatteet (jotka oli viimeks liian pienet meidän pitkälle pojalle..).

Kävin lääkärissä, oon ollut flunssassa jo 1,5 viikkoa, virusperäinen flunssa todettiin, johonkin homeopaattiseen teehen sain reseptin. Onneks säästyin antibiooteilta, tosin olo ei oo mikään loistava, vähän rasittava oottaa et aika parantaa.

Meilläkin mies tulee synnytykseen, tosin ei oo vielä selvää et miten järjestetään esikoisen hoito.. Sinällään sektio ois helpompi, tietäs millon se on (vaikka siis en sitä tosissani toivo, koska palautuminen viimeksi kesti tosi pitkään).

Te, jotka käytte pelkopolilla, saanko kysyä et mikä teitä siinä synnytyksessä pelottaa (varsinkin ensikertalaisia)? Siis en mitenkään väheksy, vaan ihan uteliaisuudesta kysyn. Kun itsestä tuntuu et se tulee menemään miten menee, itse siihen ei juuri kuitenkaan pysty vaikuttamaan, esim. mulla kun viimeks tulikin sektio. Aattelen vaan et on siitä muutkin selvinneet :) Mutta en siis tosiaan vähättele pelkoja, ihan mielenkiinnosta vaan haluisin tietää.

Olipa huonoa ruokaa työpaikan ruokalassa, yäks! Nyt mätän tässä salmiakkia jälkiruuaks, nam :)

Mukavaa päivänjatkoa!

Viola ja hiljainen pikkuinen rv 31+2

viola30 mä oon siis uudelleensynnyttäjä ja pelkopolille menossa koska esikoisen synnytys loppu tosi tympeesti. poika jäi jumiin virhetarjonnan vuoksi ja syntyi hengettömänä,hänet siis kiidätettiin virvoteltavaksi jotta saatiin henki kulkemaan. oli ihan sininen ja jäykkä syntyessään. epäilen että toi virheasento johtu siis kalvojenpuhkasusta,joka mulle tehtiin vähän niinkun pakolla kun supistuksia oli tullu jo 1,5vrk ilman edistystä. pojan pää oli 8tuntia jumissa samassa kohtaa ja mua pelottaa että niin käy taaskin,ja nyt kävis vauvalle huonosti. haluan siis että mua todellakin kuunnellaan ja mulle kerrotaan tilanteen vakavuus ! viimeks sanottiin että mennään sektioon kun ei se pää liiku sieltä mihinkään,mutta sitten käskettiinkin ponnistaa kuitenkin lapsi ulos,ja meinas käydä hassusti.mä taas oon sitä mieltä että synnytykseen voi vaikuttaa itse paljonkin,ainakin siihen millanen maku siitä jää.. oon tällä kertaa tehnyt just siks kunnon suunnittelmat ja perehtynyt kunnolla kaikkeen mahdolliseen mitä vaan eteen voi tulla,jotta ei toista kertaa noin käy mulle :)

sunniee ja vv 31+1

Viola30: oon kolmannen synnyttäjä ja pelkopolille en itseasiassa pelon takia mene vaan edellisen synnytyksen kokonaiskesto oli 1h joten kohdunkaulan häviäminen 3cm ylhäältä takaa siihen kun olin 7 cm auki meni kokonaisuudessaan 15 minuuttia...joten nyt käydään sitten sitä varmaan läpi et jos näin käy toistamiseen ni mites sitten toimitaan...lähinnä toimintaohjeita mitä kannattaa tehdä ja mulla on senkin takia lisäultria...jos synnytyksestä saataisiin hallitumpi...juu tiedän että tuleehan se sieltä vaikka itsekseen mutta miten rajusti matkaa on kuitenkin 40 kilometriä ja pitäis ennen lähtöä hoitaa lapset hoitoon...sairaalakassi asia miun kohdalta tulee siis olemaan valmis jo ennen lähtöä...

Vaatteista Kiitos paljon vastauksista :). Antaa vähän osviittaa siihen, että minkälaisia hankintoja vielä tehdä, kun mulla ei noista pienistä vaatteista ole vielä kuin ainoastaan ne mitä tuli äitiyspakkauksessa. Enemmän löytyy sellaista 68-70cm vaatetta.

Moomin Mulla oli tänään se diabeteslääkäri ja meidän toive osui oikeaan, eli ultraan pääsin :). Me ollaan näköjään molemmat Kättärin asiakkaita, joten ihan sama on sullakin edessä :). Se mittaili minkä kokoinen siellä masussa tällä hetkellä asustelee, ja tenava oli kuulemma 1450gr kokoinen, mikä osuu siihen keski- ja alakäyrän välimaastoon. Että vielä ainakaan ei ole sokerit vaikuttaneet mitenkään kasvuun ja lääkärin mukaan oikein hyvältä näyttää. Seuraavan kerran kuukauden päästä, ellei noissa sokeriarvoissa ala tulemaan suurta nousua.

Koko vierailu kesti 45 minuuttia. Lääkäri oli myöhässä 15min ja sitten multa katottiin samalla pissa, kun ne huomasi, että sitä ei ole tarkistettu pitkään aikaan. (Siinäkin oli kaikki ok, jee jee)

• Tykkää
Reactions: Epa_88 ja moomin
Kihlattu tulee mukaan synnytykseen :)

Sairaalakassi en edes oo koko asiaa miettiny, eikä mulla suoraa sanottuna ole mitään tietoa, että mitä ottaa mukaa :eek:

Niin siis tää mun vanha neukka hoitaja oli vähä sellanen, että joka kerta oli jotain ?! Mutta siis kyllä mä vaadin kaikki tutkimukset :) Ja siis sen takia epäili, ettei alateitse onnistu koska pituutta se 159 ja 45kg lähtöpaino !

Nittta & poitsu 28+1 <3

Kerhoon voin minäkin liittyä, vaikka nyt siellä facebookissakin olen. Tosiaan näyttää porukka olevan todella aktiivista siellä, vaikka itse en ole ehtinyt tarkemmin tutustua.

Sairaalakassia en ole pohtinut ollenkaan. Jos sen neuvolakortin ja kameran muistaisi! Onneksi asutaan sen verran lähellä synnäriä, että ei mieheltä kauan mene jonkin asian hakemiseen.

Mies tulee mukaan synnytykseen. Onneksi haluaakin tulla :)

Täällä oli aika paljon unettomuutta muillakin, jos muistan oikein?! Toissayö oli aivan hirveä, kun en saanut millään unta. Sitä oltiinkin sitten todella väsyneenä töissä. Viime yönä sain vähän paremmin nukuttua, tosin viidestä lähtien hereillä, vaikka kello olisi soinut paljon myöhemmin.

Nivuskivut vaivaa todella paljon ja ovat nyt pahentuneet töissä. Olin siis tuossa aikaisemmin lomalla, niin ei keho rasittunut ollenkaan, kun keskityin vain lepäämiseen... Alaselkä on nyt kipeytynyt, mutta ei onneksi ole vielä pahana. Välillä tuntuu painetta todella paljon tuolla alhaalla ja välillä tuntuu ahdistavalta ylämahalla. Kaipa se pieni siellä möngertää aiheuttaen nuita tuntemuksia.

Kirskis ja Kaiku 30+1

Miulla jatkuu häpyluunkivut ja mutenkin koko alapää tuntuu saharalta, mikään ei oo hyväks pidemmän aikaa ei istuminen ei pötköttely ei seisominen joten siinä välimaastossa koetan päiväni kuluttaa...

Talvilomapäivä nro 3menossa ja mittään en oo tehny. Menee aika muuten hyvinkin nopeaan. Molemmille lapsille tulossa kaverit huomiseks joten saan puuhailla omia juttuja ihan rauhassa.

Ensi maanantaina meille palaa arki poika menee kouluun ja tytöllä alkaa kerho. Miun on varmaan laadittava itselleni kalenteri minä päivänä hoidan mitäkin et saan hommat hoidetuks, nyt mennään tyhjäkäynnillä.

Sairaalakassiin:

- nuo perusjutut taitaa löytyä kaikilta mut suosittelen vielä jotain omia alushousuja ottaa useammat mukaan mie masennuin niistä sairaalan pöksyistä ei ollu mukavia ei, omat tossut voi olla, sukkia. Ja meiän sairaalassa ne siteet oli niitä aivan kamalia tumppuja ni toiselle ostin alwayssin yösiteitä oli huomattavasti mukavempia.

Vähän ennen synnytystä käykää kampaajalla hoitakaa itseänne sillä ne ensimmäiset viikot menee sen elämänihmeen ihmettelyssä ja suosittelen kailille esikoisen odottajille et älkää pitäkö kiirettä arjen kanssa pitäkää se lapsivuodeaika , sitä ei sitten seuraavilta onnistu pitämään kun on se arjen pyöritys siinä sivussa. Esikoiselta pötköteltiin paljon meidän sängyllä ihan vaan ihmetellen toisiamme :heart:
syötiin ja nautittiin levättiin vieraita kävi välillä mut niitäkin koetin alussa hieman hillitä. Isovanhemmat ja sisarukset on käyny jo sairaalassa tervehtimässä, toivottavasti eivät tunge heti yökylään et saataisiin perheenä tutustua toisiimme tää on varmasti lapsille iso juttu mut yhdessähänme ollaan... varmaan pojalle anon muutaman vapaan koulusta kun tullaan kotiin jos sattuu heti arkipäiville. Mieheni jää heti kolmeks viikoks kotiin. Jos sattis niin et pikkuinen syntyis ajoissa ni pojalla olisi hiihtolomaviikko vko9 ni se olisi aika unelma alku oltais kaikki kotona. No sinne on vielä aikaa.

Meillä on muten ollu jääkaappi täynnä valmiita ruokia kun oon sairaalasta kotiin tullu, äiti ja anoppi on tehny ruokia se on muten aika ihanaa ei tartte kuin lämmitellä mikrossa.

Mut tärkeimpään 31+0 poks poks tj 9 viikkoa :)
minnarun&pikku-ukko

• Tykkää
Reactions: pepper83 ja mesisa
Tein meille kerhon puolelle oman ketjun, löytyy nimellä Maaliskuun Muruset 2012

Painakaa sieltä liity- painiketta, niin hyväksyn sinne porukkaa sitä mukaa ku kerkeen. Ja hyväksyn vain semmoset jotka täällä on kirjotellu, en esim. et joku kirjottaa tänne et "mulla on LA maaliskuussa, pääsisinkö mukaan".

Mulle vois päivitellä uuden nimimerkin tuonne listoille täällä siis entinen milla3 -> mine88 Sain vihon viimein aikaseks laitettua ylläpidolle viestiä.. Eihän tuohon kauaa mennykään.. :)

Synnytykseen mukaan tulee ehdottomasti mies. Haluaa ehdottomasti mukaan itekin. :) Toivon vaan ettei hän oo kovin pitkällä työmatkalla sillon kun käynistyy. Esikoinen ei ihan kauheen nopeesti tullu, et ehtii varmaan tarvittaessa ajella mun tueks tai riippuu kuin pitkä ajomatka olis.. Mä varmaan soitan miehelle heti kun vähänkin tuntuu sille jos sattuu reissun päällä olemaan. :D Esikoinen viedään jommankummam vanhempien luokse tai tulevat tänne vähän riippuu millon lähtö tulee..

Synnytyksessä mä haluaisin ilokaasua, siitä tuli hauska huppeli olo hetkeks ja vei terävimmät kivut mulla ja kauratyynyn se autto ainakin alussa selkään.. Muuten haluaisin mahollisimman pitkään mennä omillani, mut saa nähä kuinka kipeeks tuun. Epiduraali autto esikoisen synnytyksessä, joten jos en kestä kipujen kanssa nii mielellään sen sit nyttenkin otan..

Sairaalakassiin pakkaan ainakin neuvolakortin, itelleni kotiinlähtövaatteet, hygienia tavarat, kamera ja puhelimenlaturi. Vauvalle pakkaan omaan kassiinsa turvakaukalon sisään kotiin tulovaatteet jotka sitten isä tuo mukanaan meitä hakemaan tullessa..
Vauvalle meinasin laittaa bodyn, sukkahousut, housut ja riippuen ilmasta ohuen sisätakin/huppari ja niiden päälle karhupuvun. Autolla tullaan kotiin niin uskon et nuilla pärjää vaikka vähän pakkastakin olis kun tuo kaukalo kuitenkin lämmittää ja suojaa jo aika hyvin ja siihen voi päälle pistää peiton..

Onko kukaan mittaillu mahan ympärystä? Millasia lukemia ootte saanu? Mä tuossa eilen mittailin ja sain 93cm.

juniori 29+1

Yhteistyössä