Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Valle: Mulle kanssa maistuu ne värikkäät turkinpippurit!! Ihania! Muuta namia/suklaata ei tee mieli, vaikka kamala karkkihiiri olen ollut ennen raskautta.. =O Suolaista ja rasvaista vaan.. =/

Ihania masuja teillä!! =) Voi, kun itsekin saisin vauvamahan tämän röllykän tilalle.. =/ Ja edelleen olen ihan paniikissa sen tulevan ultran suhteen..kääääk.. =( Olisi jo tiistai..
 
Täällä pahoinvointi vihdoin vähän hellittänyt, mutta kyllä kaikki rasvainen ja tulinen ruoka ällöttää vieläkin. Mutta niin oli kyllä tyttöä odotellessakin.

Ennestään minulla on siis poika (-03) ja tyttö (-10).

Raskauden alussa (oisko ollu viikko 6) niin alkoi mulla verinen/ruskehtava vuoto joka jatkui sitten n.2 viikkoa. Onneski sain ultrassa pari viikkoa sitten kuitenkin nähdä ja kuulla että kaikki on ok.
Olen todella iloinen että ei ole kauheasti vielä ainakaa painoa tullu, yleensä tulee niin herkästi kun lopettaa tupakanpolton. Mutta kai se paino tässäkin raskaudessa nousee, aiemmissa 22/25kg :(

Olen aika innoissani, varmaankin tulevalla viikolla kerrotaan esikoiselle että hänestä tulee taas isoveli. Hän on kyllä kovasti sitä jo odottanut. Sen jälkeen varmaan kerrotaan omille vanhemmillemme. Mutta eipä ole kiirettä. Se on ihanaa tämä aika kun saa vielä "rauhassa" olla, eivätkä kaikki kysele vointia ja synnytyssunnitelmaa ym. ym. No vitsi vitsinä, mutta ei saa olla MINÄ enää kun odottaa lasta, vaan sitten on vaan RASKAANA.

Noh, tässä taitaa olla tämänpäiväinen valitus, nyt menen hetkeksi vaan löhöjlemään. Tosi kova väsymys, mutta kuopus on kyllä koko viikon ollu aika känkkäränkkä eikä ole nukkunu yöt hyvin, niin ei ole sitten itsekään nukkunut...

Mukavaa tulevaa viikonalkua kaikille, itsellä olisi ensimmäinen lääkäri aika tällä viikolla.

alfonsiina + pyret 13+0
 
Pööpis: Kyllä se masun alku jo on! :) Mulla aika samanlainen..
Ja sika hyvä vinkki rattaista!!! Vaikuttaa kyllä aika hyviltä.
Käytiin katsomassa lauantaina Lestentarvikkeen suurmyymälässä rattaita, ja samankaltaset (emmaljungan Citycrossit on alk.n.585). Vitsi täytyy siis oikeesti harkita! =)

IHANIA MASUJA MUILLAKIN! ITSE KUVASIN ENSIMMÄISEN KUVAN MYÖS

Uusille tervetuloa!

Tänään ensimmäistä kertaa 10 viikkoon olin reippaalla kävelyllä! Jessss
Ja sunnuntait on ihan parhaita. Tilattu pizzaa ja natsoja ja salsaa syöty, slurps..nammm
Ja varatiin "viimeinen kahden matka" marraskuuksi DUBAIHIN!!!!!!!!.
Kaikin puolin siis onnistunut sunnuntai.

ItäHki, conanita 13+2
 
Pööppis
WAU! Moni meinaa reissuun lähtee tänä syksynä *kateellisena*
Piekää ihanat matkat ja nauttikaa ,varsinkin lämmöstä, levätkää ja unohtakaa kaikki ressi :)


Nyt on kyl iiiihan raato olo kun koko päivä tullut taas puuhailtua kaikkee. Nyt onkin saunan päätteeks mukava sohvalle kaivautua vilttiin.


Mukavaa alkavaa ensi viikkoa kaikille :)


Edit:

Miulla on hakusessa vauvalle jokin pieni ensisänky joka olisi ihan ton parisängyn vieressä "tarosalla" ja löysin nyt näitä riippukehtoja, jotka vaikuttaa aika ihanilta, tää haikarapussi ois se halvempi vaihtoehto
Haikarapussi / Kehto Ora - Orasel
Tää ois hienompi, mut turhan kallis
Leander-vauvankehto / <b>Huonekalut<b/> - Leander / Pikkukenguru

Laittakaahan tänne noista korisängyistä, pyörällisistä pikkusängyistä ja riippukehdoista linkkejä jos jossain törmäätte :attn: ThänX :)

vielä yks kiinnostava Lastentarvike Baby Style Oy - Amazonas Koala Riippukehto

nii ja kommentoikaa jos on jtn esim. negatiivista tietoa, tai hyötyjä ja haittoja näistä, itelle kun kaikki nää on ihan uusia juttuja. Uus maailma koko vauvan tulo :ashamed:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pööppis: Kivannäköiset vaunuthan nuo on :) Ainoa vaan sitten, että millaset mahtaa olla sitten käytössä... Me ostettiin esikoiselle saman hintaluokan vaunut. Olivat kyllä aika huono ostos : / Vaunut oli yhtäaikaa heppoiset ja raskaat (kuulostaa mahdottomalta yhdistelmältä :D). Laatu ei ollut kovin hyvä... Mutta kaikkein suurin miinus vaunuissa oli se, että ne oli todella painavat, vaikka olivatkin ulkoisilta mitoiltaan aika pienet. Ei ollu tosiaan mitään kevytmetallirunkoa... Ja sen kyllä huomasi talvella lumisohjossa. Kai ne kevyemmät materiaalit sitten maksaa enemmän ja siksi halvat vaunut valmistetaan monesti raskaammista materiaaleista. Mä tulin tän kokemuksen jälkeen siihen tulokseen, että ostan mielummin jotkut hyvät merkkivaunut (esim. Emmaljungat tai Teutoniat) käytettynä huutonetistä, kuin halvat vaunut uutena. MUTTA noi sun linkissä olevat vaunut voivat olla hyvät, en sitä tarkoita! Ovat ihan eri merkkiset ja eri paikastakin. Mulle vaan osu huono kokemus...

Nyt tässä sitten katsotaan, että saadaanko säästettyä tarpeeksi rahaa uusiin Emmaljungiin tai Teutonioihin, vai ostetaanko käytettynä. Uuudet ois vaan niin kivat :p Netistä sais kyllä Saksasta tilattua nuo Teutoniat huomattavasti halvemmalla kuin täältä Suomesta liikkeestä ostettuna. Kaikkein halvinta näyttää olevan Saksalaisissa nettikaupoissa. Tartteis pyytää vaan joku saksankielen taitaja siinä tapauksessa paikalle. Mulla oli lukiossa Ranska eli en tota saksaa sanaakaan osaa, kun ole sitä koskaan opiskellu. Eipä silti, on tuo ranskakin jo autuaasti unohtunu :LOL:

Linea Negra: Mulla ei tuosta meidän pojasta tullut sitä ollenkaan. Mutta sitten jäikin synnytyksen jälkeen sellanen pysyvä Linea Negra eli hätäsektioarpi (joka on siis pystysuunnassa) :D

Liikkeet: Ei tunnu mitään... Mulla alkoi esikoisesta tuntua liikkeet vasta rv 20+, koska istukka oli etuseinässä. Ja se istukan paikkahan voi vielä muuttua np-ultrasta. Mulla oli esikoisella istukka np-ultrassa takaseinässä ja rakenneultrassa se oli olikin löytänyt lopullisen paikkansa etuseinästä. Mutta kerkesin kyllä huolestua, että miksi en tunne liikkeitä, kun istukankin piti olla takaseinässä! Nytkin ois taas np-ultran mukaan istukka takaseinässä, mutta en aio luottaa siihen, koska se viimeksikin siirtyi eteen. Kyllä sitä niin kovin jo odottaa niitä liikkeitä, se kun on jotain niin uskomattoman ihanaa :heart: Onnitelut kaikille, jotka jo ne tuntevat! Oon kade :D



SiSa & Pikkupulla 13+3 :heart:
 
ItäHki Dubai kuulostaa kyllä eksoottiselta! Ootteko miten kauan reissun päällä? Toivotankin jo nyt sit hyvää matkaa teille! :) Mekin lähdetään reissuun marraskuussa, tosin ei ihan noin kauas kuin työ. Berliiniin yhelle keikalle ja muutenkin vaan hengailemaan muutaman päivän ajaks :heart:, ikään kuin miun synttäreitä viettämään. ;)) Kiva lähtee nyt ainakin toistaseks viimeistä kertaa reissuun ihan vaan kaksistaan. :) Ja sen jälkeen pitääkin sit jo vähän miettiä, minne ja miten sitä oikein reissuukaan pienen kanssa. :p
 
Terveppä terve ja tervetuloa uusille munkin puolesta:)

HEIIII ARVATKAA MITÄ:D? Tääläkin tunnettiin eilen miehen kanssa molemmin pikkusen liikkeet:) minä muuten ja sitte pyysin kultua laittaa käden vattalle ja kyllähän ne sieltä tuntu:) tosin lääkärit sano et tunnen varmaan aivan pian liikkeet kun pikkunen tuo heiluu hulluna:)

jhuu ei mulla oikeen muuta mutta oli pakko tulla hehkuttamaan:D

mimma & piskuinen 14+3<3
 
Ihania reissuja teillä tulossa! mulla on hirvee matkakuume :) käytiin viimeks huhti-toukokuussa japanissa ja siitä lähtien on taas ollu hirvee hinku päästä johonkin. Mutta niihän se on aina matkan jälkeen :D vihaan vaan lentoja, varsinki pitkiä.. Viimekskin tuli niin hirvee turbulenssi että pelkäsin varmaan enemmän kun ikinä elämässäni. hyh. Ja samoin sitä edellisen matkan lento, yhtä tärinää ja kilinää ja kolinaa koko matka. Ihan kauhee lentopelko mulla siis on, ei oo toivookaan että pystyisin esim. nukkumaan siellä. Japanin lennolla istuin vaan kädet hiessä koko 10 tuntia ja odotin millon se piina loppuu :D yritin mä vähän leffoja katella mutta en pystyny keskittymään..

mimma onnea liikkeistä! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Meilläkin ois jo yks "maksettu" matka mut kohde avoinna -häämatka siis tekemättä.. Ja nyt se sit varmaan siirtyy ainakin vuodella :/ Ensin meinattiin syksyy tai talvee mut nyt sit ku alotin työt ni ilkee heti pyytää lomaa ja sit taas joulun jälkeen menee sen verran lähelle laskettuuaikaa et ei paljon viiti varailla mitään ku koskaan ei tiiä mikä on sillon vointi. mä oisin halunnu et ois lähetty koko perhe yhdessä ja mies taas et mennää kahdestaa -joka taas lisää haastetta et saa muksut hoitoon + tytsyn koulu.. et saa nähdä, jos sit vaikka 10v hääpäivänä tekis sen häämatkan..

jos tulee mitään 10v hääpäivää!! Täälläkin nimittäin räiskyy ja vähä välii tunne et vois ripustaa ton äijän vehkeistään seinälle!!! Tänäänkin ku tulin töistä mies kysy et mennäänkö saunaan, et kävivät muksujen kaa mut lämpeis nopeesti uusiks ku viel lämmin -suostuin tietty, mikä sen ihanampaa rankan viikonlopun jälkeen. no sit syötiin iltapalaa ja olin hetken koneella ja kysyin et pitäskö mennä sinne saunaan.. toinen nousee ylös, käy saunassa ja tulee takas sohvalle.. oon sillee vähä et wtf -mennäänkös vaiko eikös..??!! -"vähä niinku unohdin laittaa sen päälle" Joo, et se siitä saunomisesta -varmaan mä enää oottelin jotai tuntii ku muutenki väsyttää!

Ettäpä joopa -hyvä taas purkautuu tälleen enne nukkumaan menoa, jos vaikka näkis taas mielenkiintosia unia :D
mut nyt tää hinaa tän hehtaaripyllysä sänkyyn et jaksaa huomenna taas leikkii työntekijää..
 
  • Tykkää
Reactions: susanna85
Tervetuloa Alfonsiina ja gerliini :wave:

linea negraa yritetään täälläkin katella, mut eipä näy mittää... eiks sitä sanottas et sellanen tulis pojasta, mut tytöstä ei?

Pööppis, en osaa vaunujen "toimivuudesta" mitään sanoa, mut jos tuota vihreää väriä ajattelit niin se on AIVAN IHANA!!! jotenki itelläki houkuttas tuollaset värikkäät rattaat, mut kyllästynköhän mä niihin sit miten nopeesti? Ja kyllähän sullakin alkaa tuo masu muodostumaan ;)

Oih, Jendden masu on kasvanu tosi paljon :heart: oikein kaunis on :)

Me käytiin lauantaina hautuumaalla, pienen muistopaikalla jättämässä kukkasia. Sillon ois ollu pienen laskettuaika. Jännä et vaikka asiaa ei sinäänsä enää murehdiin niin siellä tunteet nousee aina pintaan. Koko päivän toivoin et Pikku-Apina kertois hautuumaalla et on vielä paikalla kun on koko päivän vissiin potkiskellu johonki ihan muualle ku masun suuntaan. Niin siellä hiljaisuudessa tunsin muutamat kerrat kun pieni potkiskeli olemassa olonsa merkiksi, äitistä tuli hyvin onnellinen:heart: Kauheen ristiriitainen tilanne olla hautuumaalla suremassa toista ja olla onnellinen toisesta: / Onneksi elämä jatkuu :heart:

Aah mikä päivä tänään töissä... ei tästä kohta tuu enää mitää... selkä huutaa hoosiannaa, enkä oikein tiiä mikä sitä vaivaa... huomenna soittelen kyllä neuvolaan... Mitään painavaa ei oikein kärsi nostella, tuntuu tosi ikävältä. Kyllähän tuo vähän vetreyty ku tänään oli vaan pakko nostella, mut voin vaan odottaa mitä tuo selkä sanoo sit huomenna

Nyt pää kohti petiä kuuntelemaan josko Pikku-Apina vähän liikehtis illan päälle. Tänään se ilmas hyvin selvästi ettei tykkää jos doplerilla kuunnellaan... monotti suoraan anturiin :LOL: Et eiköhän se tuolla masussa aika varmasti hyvin voi, vaikka en oo taaskaan niin aktiivisesti noita liikkeitä tuntenu, kääntäny kurja sit vissiin selän masua kohti :(

Hyvät yöt vielä hereillä oleville ja oikein ihanaa maanantai aamua heräileville :heart:

Memelisa & Aurinkoinen Pikku-Apina 16+0 :heart:
 
Huomenta kaikille
Selvästi on masut jo alkaneet kasvamaan:flower:
Tervetuloa kaikki uudet!

pööppis Noista rattaista ei löytynyt että mitä materiaalia runko on, joten olettaisin, että ne saattaa olla aika raskaat. Näissä rattaissa on paino merkitty tietoihin:
Lastenvaunut BRITTON 4Style SB-20861 - ON24 Lasten maailma

paljon normaalit vaunut muuten yleensä painaa?
Muuten en osaa rattaista itse neuvoa, kun oon ihan pihalla niiden kanssa :)

Onko jollain linkkiä mistä sais tilattua niitä mahaa tukevia juttuja? :) En siis osaa hakea, kun en muista niiden virallista nimeä :(

Eilen oli sitten koko ajan nälkä. Mies tuli kotiin salilta, niin yritin kärttää sitä grillille tms. mutta päädyttiinkiin ostamaan lähikaupasta jauhelihaa ja tein kunnolla suolaista jauheliha-makaronisekoitusta :p Join siinä sivussa taas litran maitoa.

Olen aika varma, että kävyllä on kolmen aikaan yöllä aktiivisin hetki, kun herään melkein joka yö samaan aikaan ja on tunne mahassa, jota en osaa selittää. En siis tunne mitään, mutta sellainen jännä olo :)

Kymmeneltä neuvolaan kuuntelemaan pienen sydänääniä :) Mieskin pääsee mukaan kuuntelemaan elonmerkkejä, kun ei aikoinaan np-ultraan päässyt.
Ensin pitää käydä töissä, onneksi ehdin jo eilen tekemään tämän päivän hommia.

hepuhi:heart:käpy 14+2
 
Ihanan moni tuntee jo liikkeitä mie aina silloin tällöin jos vatsaan kohdistuu paine joutuu vauva vissiin sen verran koville et potkii itselleen tilaa mut kovin aikaisin en ole keneltäkään liikkeitä tuntenut.

Mie oon huuto.netistä kattonu vaunuja sieltä Emmaljungan Duo Edget, rakastan sitä kovaa koppaa viehän se tilaa mut ihan huippu maalla kuljetaan paljon vankkureilla ja lumessa ne on ihan huiput ja jos tykkää ulkona nukkua ni niissä on hyvä pikkuisen tuhista... ja värinä semmoinen musta-hopea ihan miun näköiset hinta pyöriny 250- ja siitä ylös päin rippuen myyjän ahneudesta, osa myy ihan kohtuuhinnalla huomaa et haluaa vaan päästä eroon ja osalla on ihan rahastuksen makua, niin kuin nykyään kirppareilla osa pyytää ihan törky hintoja ale myynnistäkin sais halvemmalla....

ihme purkaus :LOL:

tänään alkaa uusi kurssi aloitan kehäsihteerikurssin sattupa sopivasti tähän syksyyn :)

syksyistä päivää kaikille :)

minnarun&rinsessa 14+5
 
Huomenta mammat!:wave:

Ja heti kärkeen 16 POKS!

Olo on ihan jees, liikkeitä tuntuu välillä. Ei mitään säännöllistä, mutta harvakseltaan jotakin. Linea Negraa ei ollut esikoispojasta, eikä näy kyllä vieläkään. Toissa yönä näin unta että synnytin perätilassa olevan pojan, kätilönä toimi minun työkaveri! :LOL: Kokki ei ehkä ole paras kätilö, mutta hyvin se pärjäsi! Ja pari yötä aijemmin näin unta että synnytin kuolleen vauvan.. Luultavasti äitini kuoleman vuosipäivä tekee alitajuntaisesti tuloaan uniini..

Olo on muuten ihan jees, mutta mielialat ovat kamalan vaihtelevat. Erittäin itkuherkkä olen koko ajan ja miehen kanssa ollaan harvakseltaan edes puheväleissä.. No jospa se tästä kun oma fiilis hieman tasottuu!

Mukavaa viikkoa kaikille!:flower:

Tea ja Ihme 16 :heart:
 
Minnarun Minulla ois juurikin tuollaset Duo Edget myytävänä. Halusin ostaa uudet tälle tulokkaalle, kun kaikki muu on esikoiselta vanhaa! Jos kiinnostaa niin laita viestiä, voin nakata kuvia vaikka s.postiin!
 
Tervetuloa uudet! :) meitä onkin jo iso porukka täällä :)

Vielä mainittakoon synnäristä et kyllä ne kaikki muut kätilöt ja lekurit yms oli mukavia ja ammattimaisia :) Aina mukaan mahtuu sitten niitä idiootteja :kieh:

Muutaman kk päästä valmistuis vuokrarivareita ja ollaan tultu siihen tulokseen tässä vaiheessa et laitetaan hakemusta menemään. Olis muutaman neliön isompi kolmio. Mulla niin menee hermot yläkerran möly/bileapinoiden kanssa! valituksista huolimatta ei mitää vaikutusta ja ku kuuluu vaan meille niin ei ole todisteita möykästä. Puuh..niin väärin..

Miehet..väillä tuntuu et olis parempi olla ilman tuota ukkoa.. No ainakin herättää tunnetiloja jos ei muuta ja sehän tärkeintä että tuntee jotain :) Ei sentään, rakas se on, mutta välillä...:mad:

Oi, ihania matkoja osalla tiedossa :)

Alfonsiina minkä ikäinen tyttö sulla on? Meillä tuo neitokainen lähestyy 1v7kk ikää ja uhmista alkaa ilmetä. Sai reilu viikko sitten rokotteen ja ollu kyllä niin kiukkunen että..
Eilen tein vauhdikkan syöksyn ku pienokainen heitti kuperkeikkaa sohvalta ja just sain käden alla ettei kasvot osunut lattiaan ja siitä sitten toinen pakara ihan jumissa.. Kiva sitten ku maha kasvaa ja tuolla vauhti vaan kiihtyy et mikä on lopputulos..öö valjaat.. :)

Koala riippukehto no jaa, onhan se ihan ok, mutta ei meillä helpottanut vauvan mahakipuja. Kevyt ja kätevähkö, mutta en ehkä suosittele.

Hepuli carriwell on yksi merkki. Mulla on tällainen:Carriwell Maternity tukivy

Liikkeet juu tuntuu <3

Linea n] ei ainakaan vielä mitään. Ei tullut esikoiselta.

H&mörrykkä 15+1
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää huomenta ja alkavaa viikkoa! :) Täällä ollaan kumman pirteitä heti aamusta.

Linea negra Ei oo tänne ainakaan vielä ilmestynyt. Itsekin olen kuullut, että tarkoittaisi poikaa. Tai ainakin pojasta tulis vahvempi viiva..Tiedä taas näitä. :D

Liikkeet En kestä teidän liikkeitä ja mahoja! :LOL: Tiedän kyllä, että esikoisesta tulee kaikki myöhemmin kuin seuraavista lapsista, mutta miten tässä malttaa odottaa kun teillä kaikilla jo tuntuu olevan isot masut ja liikkeet tuntuu jo nyt. Neuvolassa täti sanoi, että hän oli yhtä pieni ja laiha kun minä kun ensimmäistään odotti ja maha alkoi vähän edes näkyä vasta rv 17. Vielä ois kuukausi! Ja liikkeitä voi kuulemma ootella rv 20+. Oon turhan malttamaton!

Memelisa Teillä on lauantaina ollut rankka päivä..Ihana kun pieni kuitenkin ilmoitti itsestään. :heart: Varmasti ristiriitainen olo!

Lauantaina sitten käytiin Ikean reissulla. Eihän sitä oikeaa hoitopöytää siellä sitten ollut! Täytyi siis tyytyä toiseen vaihtoehtoon. Otettiin sitten pinnasänkykin samaa sarjaa niin on yhtenäisen näköistä. Tässä se lipasto (erikseen siis ostettiin hoitotaso) ja pinnis, jotka hankittiin.
LEKSVIK Hoitopöytä/kaappi - IKEA
LEKSVIK Pinnasänky - IKEA
Koottiin lipasto jo heti lauantai-iltana kun oltiin malttamattomia. Saatiin jo olemassa olevat pienet vaatteet ja kestovaipat sinne säilöön. Voi kun oli ihana saada jotain konkreettista! :) Pinnistä ei tietenkään vielä meidän pikkuruiseen makkariin koota. Me aiotaan laittaa äitiyspakkaus sinne pinnikseen aluksi. Ei siis erillistä ensisänkyä osteta. Ja pinniksestä on tarkoitus siis ottaa toinen laita pois, jotta saadaan perhepeti.

Harmin kun osalla hormonit aiheuttaa riitaa miehen kanssa! :/ Koittakaahan jaksaa! Musta tuntuu, että itse oon vaan tosi seesteinen koko ajan ja mieskin on vaan ihana. Kiva näin! :)

Tervetuloa uusille!!
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
tea mulla ihan sama et tuntuu et itkettää ihan koko aika ja ihan ihme asiatkin. Ja jotenki tulee tosi usein sellanen "loppu"-fiilis, ei tarvi olla ku pari kotihommaa rästissä tai noiden ipanoiden vähä vinkuu ni tulee fiilis ei jaksa, tahtoo pois -johonkin missä on pimeetä ja hiljasta ja saa olla rauhassa! Mutta eipä se paljon tällä orkesterilla oo mahdollista, joten täytyy vaan jaksaa tääkin vaihe ohi..

Mä en taas ihan täysin ymmärrä mun siskoa -se siis myös raskaana vkoja nyt jotai 8.. se lopetti koulun -ku ei siitä nyt kuitenkaan ois mitään tullu ku on raskaana.. opiskeli oppisopparilla -joten samalla meni työpaikka. Nyt on reilu 3viikkoo ollu sairaslomalla kun on pahaolo ja väsyttääkin -ei oo liikkunu sisältä mihinkään muualle ku terkkariin hakee lisää saikkuu 3viikkoon. Mies käy kaupassa, siivoo, käy töissä, käy sen puolesta vaik vessassa jos tarvii -on vielä sellanen työ et pääsee kesken päivän käymään jos tarve. Siskolla on 6v poika, jonka mies(+päiväkoti) myös hoitaa -kysyin et mites sen poitsun ruokailut ym jos mies ei kotona -"kyl se osaa jo ite ottaa jääkaapista mitä syö..." -okei.. Sit kysyin siltä et miten meinaat selvitä vauva-ajasta jos nyt jo ottaa noin koville? -"no sen voi sit sysätä miehelle mut tätä oloo ei -joutuu ite kärsimään!" Voi luoja! Kysyinki sit et onko tää niinku eka asia sun elämässä jonka joudut ite kärsimään???!!! (on siis sellanen äitin lellipentu jolle äiti tehny aamupalat sänkyyn yläasteelle asti...) Se ei ees tiedä vielä et meilleki tulee, pitäköön draamasa ihan rauhassa -en viiti pudottaa sitä maanpinnalle et joidenki oikeesti täytyy pestä kakkapyllyjä tai käydä töissä vaikka kuinka oksettaa -eikä 20h/vrk nukkuminenkaan oikein onnistu vaik kieltämättä mieli välillä tekis! Tosin vois olla aika unelma tollanen mies joka oikeesti vaikka myy äitisä jos toinen niin haluu -meillä mies nukkuu ja mä olin se joka heräs 7.30 poikien kaa ja laittaa tytön kouluun, vaikka vissii mä olin se joka raskaana ja vois tarvii lepoa...tosin en oo varma ku välillä tuntuu et tolla on niitä ongelmia paljon enemmän ja sattuu ja nykii vähä yhestä jos toisesta suunnasta ja väsyny koko aika jne..

linea negra ei oo ollu yhenkään aikaan, eikä vieläkään havaittavissa.

pikkumökö + paavo-pesusieni 13+2
 
Pööppis
Koitin tänä aamuna sängyssä vielä maaten, kuunnella stetoskoopilla masuasukin liikkeitä, kuuluikin välillä tok-tok,,tok, luullen että potki silloin. Aamulla ei suolistostakaan kuulunut mitään ääniä,joten oli hiljaista kuunnella. En tosin tiedä onko tolla stetarilla ees mahista kuulla oikeesti mitään,mutta tyhjää parempi. Mie niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin haluisin tuntee liikkeitä :s
 
Mäki haluan selvät liikkeet! Tänään taas muljahti mahassa iha ku ois ollu pienen pieni potku, mut en tiiä, kyl ne aina osuu siihe kohtaa mistä sykekki löytyy, et tavallaa vois olla liike, mutku niitä tulee nii satunaisesti, yleensä etunojassa.. En sitten tiedä. Ääääääsh. Haluun tuntee liikkeeet!!!
En haluis mennä iltavuoroon tänään, vihaan iltavuoroja :headwall:
No täytyy vaa ajatella koko ilta et noh, tätä paskaa on enää alle puol vuotta jäljellä ;)

-Bambi- ja pikkanen 12+2
 
huomenta =)

ON: paljon supistuksia. yöllä heräsin monta kertaa kun maha oli kivikova,ja viilteli ja särki :( huoh.. tosi kiva kun nyt jo näin kauheesti supistelee. onneks en oo töissä,muuten joutuisin taas jäämään saikulle aikasin näiden takia..

eilen oli jotenkin tosi kenkku päivä,mikään ei oikeen sujunut.. jos tänään paremmalla menestyksellä.toivotaan ainakin !

ois jo äkkiä se rakenneultra,haluan taas nähdä pienen ! vielä 4 viikkoa ja rapiat.. huh..

sunniee ja vilperi 14+6.huomenna poksuu :heart:
 
Laretzki
Bambi Muakin harmittaa ihan sikana, että ei oikein osaa olla varma onko ne liikeitä vai ei. Mä tiiän kyllä sen että esikoisesta niitä joutuu odottelemaan ja terkkakin sanoi, että ei tunnu vielä pitkään. Mutta toisaalta se sanoi myös että kohtu on tosi edessä, joten en tiiä mitä muuta ne kutinat ja muljahdukset voisi olla...Katselin vielä tuossa että koko pituus alkaa olla jo lähempänä 20 senttiä, joten ei ne kutinat oikein muutakaan voisi olla..Silti ootan ihan sikana, että ne muuttuisi selkeiksi potkuiksi. :) Valitettavasti tää raskaus tuntuu olevan aina vaan odottelua ja odottelua...

(.) Pitääpä taas lähteä kouluun. Aamu ollut aikaa tehdä rästissä olevia tehtäviä ja valitettavasti en oo taaskaan saanut mitään aikaiseksi...Noh, ei se auta muu kuin jossain vaiheessa ravistaa itseään. Ellei jollain oo sitten ylimääräsiä inspiraatioita jaettavana?

Lare ja Spyro 16+2
 
POKS 14

kyllä on tunteet pinnassa huomasin, kun iltalehteä luin. mikä noita nuoria tyttöjä vaivaa?? kamala lukea että toinen pahoin pidelty koulun pihalla ja toisen tytön kiusaus tarinaa. ja mähän tietysti porasin silmät päästäni. kamala ajatella että omienkin lasten pitäis tuolla ulkomaailmassa selvitä ja kuinka pahalta se tuntuiskaan jos oma lapsi tulis itkeen että häntä on kiusattu tai lyöty. mä varmaan telkeisin kiusaajan meijän pannuhuoneeseen ja päästäisin sit joskus pois. että pisti vihaks :mad:

äsken oksensin ekan kerran :(. kamalaa ja päätä alkoi särkeen sen oksun jälkeen. luulin jo moiselta säästyväni, kun tuli sitä niin paljon likasta harjoteltua. no ollaan sit tänä aamuna oksennettu kumpikin koiran kanssa, mut mä sanoin koiruudelle et sulta ei mitään raskaus pahoin vointeja sallita.

pikkumökökyl siskos osaa vetää ihanasti :LOL: mahtaa mennä kahvit väärään kurkkuun, kun paljastat ettei ole ainoa odottaja
 

Yhteistyössä