Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Useampi on lähdössä lämpimään lomailemaan. Nauttikaahan reissuistanne!

Pikkumökön lailla meilläkin on häämatka vielä tekemättä. Oli tarkoitus tänä syksynä lähteä, mutta nyt päätettiin vielä lykätä vuodella. Mun olo on ollut niin mälsä ja päätettiin tehdä kylppäriremontti pois alta. Lähdetään sitten ensi syksynä/talvena nelisteen reissuun.

Mies pitää syys-lokakuun vaihteessa pari viikkoa lomaa ja lähdetään sitten pieneen reissuun täällä kotimaan sisällä, kun häämatka lykkääntyi :heart:

Eilinen ilta meni taas oksentaessa ja tänään oli pitkästä aikaa heti herätessä etova olo. Onneksi raikas syysilma helpotti. Mulla alkaa nykyään pahoinvointi pääsääntöisesti puolilta päivin ja voimistuu iltaa kohden (esikoisesta oli juuri noin). Tulee sellaisia aaltoja, eli oksennus voi tulla ihan puuntakaa.

Mua on alkanut ällöttämään ajatuskin juustosta! Kohta se ällötys on yhtä paha kuin kanaa kohtaan :x Tähän saakka etoneet hedelmät ovat taas alkaneet maistua ja parasta herkkua ovatkin nyt kiivit ja omenat sekä riisimurot, vaikkeivat hedelmiä olekaan :D

Sipsunen & SV 13+3 :heart:

Hopea: Ollaan 8 päivää..lennot ovat kyllä aika pitkät saa nähdä kuinka sitä turpoaa :)
Kiitos jos etuäteen ja samoin teille Berliiniin! Loma on kuitenkin lomaa, sama se minne menee..
Toivottavasti ei oo kauheeta turbulenssia, vaikka mä en kyllä ikinä oo pelännyt, mut eihän se oo kivaa kun mahanpohjasta ottaa..

Mamelisa. Osanottoni suruun. Eihän siitä taida koskaan toeta. Nyt kuitenkin mahassa asukki ja varmasti antaa pian itsestään kuulua :heart: VOIMIA!

Mulla oli yks päivä hirvee itkupuuska. Ei mennyt millään ohi. Kaikki vaan itketti eikä saanut sanaa suusta suuntaan tai toiseen.
Tsmppii teille, joilla oikuttelevat miehet! Eihän meissä naisissa (odottavissa äideissä) mitään vikaa koskaan ole. :LOL:

Mukavaa viikon alkua!
itähki+conanita 13+3

• Tykkää
Reactions: Hopea
mesisa: joo mäkin töissä raivosin siitä ja perkele miten vähällä ne pääs ja lopussa oli kommentti että ainenkin toinen on pyytäny anteeks !!!!!! entäpä se et lähden helposti muiden mukaan voi v....u mitä tyyppejä !!!! miten on kasvatuksen laita ???

unohdin syödä ja pienet tärinät sain päälle... vihdoinkin kun huono-olo ei velvoita syömään ni en sitten muista syödä ?!?!?

vieläkin 14+5 huh huh kohta 15

bambi on ne varmasti liikkeitä, mulla tuntuu kans parhaiten just silleen et tavallaan "nojaa" mahaan -> eli suomeks: etunojassa :D :D Oon taas tänään niin kovin ymmärrettävä :D :D

Nyt tää lähtee töihin haukottelemaan, viel ihan kökkö ilta eessä ku muksut täytyy hakee päikkäristä vasta kasin jälkeen, tai siis ku pääsen vasta sillo töistä ni ei paljon aiemmin voi.. menee taas tosi myöhäseen ennen ku ne on tilttivei..

kohta mulle tulee taas kiire... nYT MEnEN!!

• Tykkää
Reactions: -Bambi-
pikkumökö, sulla siis samanlainen päivä ku mulla. paitsi ettei oo lapsia haettavaks :(
no parin vuoden päästä sit on :D

mut joo kurjaa päästä vasta kasilta ja olla kaiken lisäks viis tuntia iha ypöyksin töis. huoh.

jadeza :heart:aivan ihania kuvia pikkuisesta ruipeloisesta :heart: Todella selvästi näkee tuosta 3-d kuvasta.. voi kunpa mekin saataisiin tuollaisia kuvia.. en tiedä millainen laites tuolla S-joella on joten se jää nähtäväksi sitten..

Lilli88 onnittelut hienosta neuvolakäynnistä :heart: ihana varmasti kuulla pikkuisen sydämenlyönnit! :heart:

Toinen Neuvola takana ja taas säikäytettiin sydänjuuria myöten kun ei sydänääniä saatu kuulumaan. Lääkärikin kävi kokeilemassa eikä onnistunut. Sit ei muutakun päivystykseen ultraan jossa kaikeksi onneksi virkeä sydän sykki ja kaikki oli pikkaraisella niinkuin piti :) itkuhan siinä sit pääs, onneks Veikka kulta oli mukana <3 (mahtava asia muuten sekin, että kun Veikka asuu ulkomailla ja nähdään kerran vuodessa niin sitten hän on just oikeeseen aikaan Suomessa ja vielä mun mukana kun meen ultraan. Ukko on katkera kun lanko näki vauvan ennen häntä ;) )
Loppu hyvin kaikki hyvin, mutta molemmissa neuvoloissa ollu jotain epämieluisaa aina joten en halua mennä niihinkää enää ollenkaan ikinä kiitos.

Mems ja pikkis 15+3

Moikkelis :wave:

Tervetuloa uusille:flower:

Kauheesti taas tekstiä ja vaika mitä piti kommentoida mutta puolet jo unohdin :headwall:

Reissuun oli moni lähössä, mukavaa reissua :) Mie en vois kuvitellakkaan lähteväni mihinkään kuumaan, olen niin onnellinen kun ilmat viileni ja olo on heti parempi. Tääkin on siinä mielessä outoa että yleensä rakastan lämpöä ja haaveilen ulkomaanreissusta mutta raskaana ollessa ajatuski ällöttää :x

Jadeza aivan ihana kuva :heart:

Memelisa :hug: niinhän se menee monesti että ilo ja suru kulkee käsi kädessä

Onnea kaikille liikkeistä :heart:

Linea negra ei ole tullu koskaan näkyviin mutta olenkin tosi vaalea

Annoskoot kasvanu! eli syön ihan hirveitä annoksia ja nykyään syön kaks lämmintä ruokaa päivässä kun ennen riitti yks

Mies juu ymmärrän täysin pikkumökö ja susanna85 miten voi hermo palaa :kieh:
Meillä oli eilen "pikku riita" kun oltiin saunassa ja mies lähti tytön kans ensin pois, no mie jäin pesemään itteeni enkä ehtiny olla kuin 5 min niin tyttö huutaa oven takana..no huusin miestäni hän oli tietenki menny tupakalle! Eikä voinu oottaa sen aikaa että tuun pois..no sanoin siitä sitte miehelle ja hän tokas että oisit voinu pikkasen nopeempaa tulla sieltä pois ettei tarvi tytön huutaa, siis mitä v....a! :kieh:

Joskus tuntuu että äijien aivot on täynnä sahanpurua |O

( .) eilen illalla tuli pyyhkiessä pikkusen verta..ei kuiten ole mitään kipuja eikä sen jälkeen ole tullu joten en oikeen tiiä mitä se oli..
Oon nyt hulluna kytänny liikkeitä ja pikkusia muljahduksia on päivittäin, silti oisin oottanu enemmän liikettä kun tyttö polski näillä viikoilla jo ihan täyttä päätä..oiskohan tää sitte rauhallisempi tapaus?
Googletin netistä tuosta ummetuksesta ja siellä kehotettiin kokeileen Magnesia-maitoa. Onko kukaan kokeillu? Meinasin käyä ostaan apteekista jos tuosta sais apua

Täällä on kunnon sadepäivä joten olen siivonnu ja jos alkas vielä vaikka leipomaan :p
Päivänjatkoja :wave:

Katjuska ja lilli 15+0:heart: (laskin muuten että viikon päästä alkaa 5:s kuukausi =) )

Viimeksi muokattu:
Olitte noista tukivöistä puhunu, mulla oli sellainen Anita-merkkinen jossain raskaudessa, ja olis varmasti ollut tosi hyvä mutta mulla on vikaa tuolla alaselässä ni mulle se ei sopinut. Se oli sellainen joka kiristetään tarranauhalla ja sai itelle just sopivaksi. Eikös se Carriwell ole sellainen tuubimallinen?

Mulla kanssa tuo anita merkkinen tukivyö. Oli ihan ok, mutta ite en voi kauaa pitää ku alkaas e ahistaa. Tuntuu että happi loppuu. Sama juttu on kaikkien vähänki puristavien housujen kanssa. Ja kun ton tukivyön tarkotushan on tukea ni sitä ei voi iha löysälläkään pitää.. :D

katjuska: ME ollaan lähössä parin viikon päästä turkkiin ja mua oksettaa ajatuski. Just eilen toivoin että koko reissun satais vettä.. :D
Hyvä minä.
Mä kanssa aina odotan ja toivon aj suunnilleen rukoilenki että pääsisin matkoille, mutta nyt ei innosta ei niin ku yhtään. Ketuttaa ku pientä oravaa koko reissu. Mutta veljen perhe on lähössä tonne matkalle meijän kanssa ja oltiin reissusta sovittu jo keväällä ni ei auta paljoa valittaa. (mut mä silti toivon sitä sadetta...)
Ainuu positiivinen juttu on että pääsen uimaan delfiinien kanssa.. Muille retkille en osallistu ku on tuo esikoinen, mutta merieläinpuistossa saa järkyttävän suurta hintaa vastaan uiskennella noiden ihanuuksien kanssa ni mä kinuin ukolta "luvan" siihen.. <3
Mutta siis nautin suunnattomaasti ku tänää ei oo aurinko paistanu ja asteitaki on ollu vaan kymmenen. AIVAN IHANA ILMA! Oltiin poitsun kanssa 2 tuntia ulkona ja revittiin kesäkukat ylös ja muutenki laitettiin pihaa talvea varten. Kohta kun tuo herää lähetään ostaa kanervoja kesäkukkien tilalle.

susanna ja pikkunen 12

• Tykkää
Reactions: katjuska-80
Bambi ja Pikkumökö tsemppiiiii
Itse tänään 12 h päivä, josta 3 h jäljellä..huhhh
Illalla koko koppa kiittää ja kuittaa.
Susanna Pidetään peukkuja et satais vettä :O Toivottavasti pystyisit nauttimaan edes delfiinien kanssa =)

Ihanaa reissua kaikille!Oon niin kade,pieni irtiotto tekis itelekki hyvää :) Joku kylpyläloma olis niiin :heart: Ymmärrän kyllä Susannaa,täälä päin oli eilen pitkästä aikaa aurinkoinen päivä ja mua oikeen v*tutti,onneksi tänään on taas ihanan harmaa ja syksyinen ilma :D Mitä synkempää niin sitä enemmän tykkään,en tiedä johtuuko siitä että oon syksyllä syntynyt vai mistä :p Niin joo,oon muuten myöskin skorppari,kun aiemmin taisin unohtaa mainita :)
Pikkuhöttiäinen meillä on sama synnäri ja kyllä sielä on 3d ultra,siis jos oot menossa np-ultraan :) Se kätilö käytti pääasias normaalia kuvaa,ja hetkeksi vaihto siihen 3d:hen :) Sain sieltä 4kuvaa mukaani ja yks kuva on 3d,mutta se on aika huono kun vauva oli ihme asennos,viuhtoi menemään ja vaihteli asentoja koko ultrauksen ajan :heart: Mutta muuten kyllä huomas laitteitten eron!Edes ykstityisellä lääkäriasemalla ei ollut yhtä hyvää ultraa.Lisäksi monta plussaa siitä että tv-ruutu oli seinässä kiinni,siitä oli oikeen mukava seurata pikkuista! :heart:
Liikkeet mullakin on tuntunut jo parin viikon ajan niinku joku pieni hiiri myllertäis alavattas,ja nyt viikon sisällä on tuntunut pari kertaa sellanen nopee tökkäsy :) Ärsyttää vaan kun ei voi sanoa varmaksi että on liikkeitä...Noh,eiköhän ne pian voimistu :)
Teillä on niiiin ihania vauvamahoja jo :) Mulla on seisoessa selvä iso maha,mitä notkoselkä vielä työntää enemmän esiin.Mutta sitten ku meen selälleni makaamaan niin vatta on ihan litteä,kädellä vaan tuntuu pullistuma...Joten oonki miettiny että se mun vauvakumpu taitaakin olla vaan läskiä ku on ruokahalut lisääntyny :ashamed:
Memssille piti vielä sanoa että on sulla kyllä ollut tosi huonoa säkää neuvolakäynneillä :( Yritä ajatella seuraavalla kerralla niin että vaikka s.äänet ei heti kuulukkaan niin ei varmastikkaan oo mitään hätää kun aiemminki niitä on ollut vaikea löytää,ettet ihan ala kammoksua neuvolaan menoa :( Teidän vauva vaan on vähän vekkuli ja haluaa leikkiä piilosta ;)
Kerttu 14+4! :)

• Tykkää
Reactions: Memssi
Oho, tuli ostettua vaunut.. :ashamed:
Enää puuttuu pinnis. Mä oon hamstrannu niin paljon vaatteitakin ettei oo varmaan tarvetta ä-pakkauksellekkaan :LOL:

Ja kaikille niille jotka menee ulkomaille

Mehän oltiin miehen kanssa siellä kreikoissa kuukaus takaperin. Syömisestä, söin kaikkea mitä oli ravintoloissa valiten listalta esin sellaista liharuokaa joka vaatii kovan kyspennöksen, lammasta ruukussa tomaatien kera, jäätelöt kokonaan jätin väliin, limpparit ostin alutölkeissä ja jäät pyysin jättämään lasistani pois jos tilasin pullovettä. Juustoisia ruokia oli pitsa, mutta fetaa oli haudutetuissa ruukkuruuissa, joskin niin kuumia että ne piti jättää viimeseks syödessä. Hedelmiä syötiin kuorittuina, melonit ihan normisti. Oikeestaan yllättävän helppoa oli syödä siellä. Sallaatteja en syöny, paljon vastaleivottua leipää ja mikä parasta; siellä oli Lidl-kauppa jossa samoja tuotteita kuin suomessa!!!

Kengu 14+5

ItäHki haha, joo toivotaan, että tulis mahdollisimman tasainen lento, etenkin kun monta tuntia "joudutte" koneessa olemaan, niin aina parempi mitä vähemmän kuoppia matkassa. Mie oikein odotan lentomatkaa ja miten vauva reagoi masussa koneeseen! :D rakastan ylikaiken lentokonematkustusta, ja nyt erityisesti odotan innolla :heart: Harmi vaan, kun Berliiniin on niin lyhyt matka.. ;P

Löysin tänään kantoliinan ! Oije, oli niin halpa ja hyväkuntoinen, et en voinu jättää välistä. Upea kirpparilöytö siis! Vielä toivon, et löytäsin dopplerin mut paksan latvat mitään löytyny sit enää.. :p No jos ens kerralla sit. :) Mie en oikein tohdi ostaa tuota doppleria uutena, kun on melko arvokas ja käytössä vaan "hetken". Ja myyjän näkökulmasta vasta kirpparipöydän varanneena (jee sain sen aikaiseksi!!) miusta myös dopplerin jälleenmyyntiarvokin laskee ensimmäisen käytön jälkeen kuin uuden auton.. höhö. :D

Kerttu83 aika kivuliaan pitkä toimistusaika! :eek: Tuolta huuto.netistä sais varmasti melko hyväkuntosia dopplereita vähän edukkaaseempaan hintaan, toki sielläkin noi hinnat on miusta vähän turhan kovia, kun vielä siihen lisää esimerkiksi tyyliin 7-8€ toimituskulut (kiroan salaa hehe, siis mitä ihmettä :x)!??

Vaunut Minä köyhdyin 900€ kun ostin uutena ne emmaljungan mondialit valkoisella nahalla. Siihen sit otin sen duopussin. Meidän piti miehen kanssa maksaa ne yhdessä, mut kun mies osti mulle uuden volvon niin tuumas et mä saan kyllä ny maksaa yksin ne vaunut :) Ihan ok mulle.

Liikkeet Siellä neuvolassa sen yhen kerran tunsin potkun, mutta en sen jälkeen.

Kengumamma Mitkä vaunut ostit? :)

Memssi Onneksi kaikki oli hyvin! :heart:

ON Just kotiuduin shoppaus reissulta :) Kävin siskoni kanssa päivän humputtelemassa, ette usko mut ekat joululahjat löyty! :ashamed: Ostin myös mustat äippähousut ja eilen voitin huudon toisista äippähousuista, nyt mulla taitaa äippähousuja olla ainaki 8 :ashamed: Sit ostin pikkuselle aaaivan ihanan ekan vaatteen! :heart: Otan kuvan ja näytän teillekki :) Täälläpä ei oikein tämän kummosempia ookkaan tapahtunut..

kn&murunen 15+3

Joo en kyllä oo tilaamas tuolta nyt kun sivuja tarkemmin tutkin,hätäpäissäni kerkesin sen tännekkin linkitellä :LOL:
Mutta siis,jatkan edullisen dopplerin metsästystä,ja oon kyllä hopean kans samaa mieltä että käytetty on aina käytetty ja hinnan on sillon oltava edullisempi vaikka olis vaan pari kertaa käytetty.Esim.eilen bongasin facebookin kirppari sivustolta angel sounds perusdopplerin jonka hinta oli 32e, käytetty n.kymmenen kertaa ja mun mielestä hinta oli vähä suolanen kun esim.raskauskeiju myy samaa laitetta ihan uutena 39,90e...

• Tykkää
Reactions: Hopea

Yhteistyössä