Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Heips kaikille!! Täällä olis vielä yksi innokas odottaja mukaan, jos vaan mahtuu :)
Ikää on 18.v, ensimmäinen tulossa, LA 25.3, synnytyssairaalana TYKS. Oireita täällä on ollut jo noin viikosta 5 lähtien, pahaa oloa (en kuitenkaan oksentanut kertaakaan), väsymystä, rintojen arkuutta, mielialan vaihtelua+++++++ ja jatkuvaa vessassa ramppaamista!!

Varhaisultrassa oltiin vko 9+5 ja siellä pikkuinen jo polski! Siinä meinasi tulla tippa linssiin sekä itseltä että tulevalta isukilta! Siellä kaikki hyvin ja sydänäänet kuului todella hyvin ja oli vahvat, se ultrahoitajakin sanoi että reipas pikkukaverihan se siellä kun ei meinannut sekuntiakaan pysyä paikoillaan! sieltä pikkuisen lempinimi jumpparikin tuli <3

Olen tätä foorumia lueskellut jo muutaman viikon ja huomasin aiheen joka minua kiinnosti aivan suunnattoman paljon!! Nimittäis ISYYSPAKKAUS! Olen miettinyt että sellaisen väkertäisin, mutta kysymys kuuluukin, mitä te samaa suunnitelleet olette aikeissa sinne laittaa? Ajattelin myös antaa tämän joululahjaksi tulevalle isukille jos saan sen jemmattua johonkin, mistä hän ei sitä ihan helposti löydä :)

ensimmäinen ja jumppari 12+2
 
ensimmäinen Tervetuloa! Joo nostetaanpa tuota aihetta kun sovittiin mieheni kanssa et me saadaan ostaa toisille joululahjoja tänä jouluna 20€ eikä yhtään enemmällä! (kalliit vaunut ostettu ja turvakaukalokin täytyy vielä ostaa) Ajattelin, että ehkä sen 20€ voisin käyttää siihen, että keräis isukille selviytymispakkauksen :)
 
Kiitoskiitos!! :) Tuo on kyllä hyvä idea, sillä miehille on muutenkin niin vaikeaa ostaa lahjoja, niin olisi sovittu budjetti ja miettii lahjaa miehen ja tulevan lapsen kannalta niin jollakin voisi jo siitä välähtää, tosin tuntuu että omat aivot on koko ajan jumissa, mutta kyllä se tästä lähtee :)
 
Eilen taas sykkeitä kuunneltu 149 :heart:
Oma syke onkin sitten inhottavampi, taas on ilmaantunut rytmihäiriöitä, lähinnä levossa tuntuu, mutta myös jalkeillakin, illallakin ainakin 10 lisämuljautusta + yöllä ja nyt taas aamusta,,, näähän taas melkein lasketaan " normaaaliksi", joten en tiiä viittinkö mihinkään marisemaan mennä, kun tuskin ne just sillä hetkellä EKG piirtyisi,, inhaa,,, onko muita tämän vaivan omaavia???

Punis+ helmi 13+3
 
Tervetuloa uusille!:wave:


kn071: Mä tilasin H&M:ltä mustan äitiystoppiksen. Hinta 49,90 eli ei mun mielestä kovin paha... Nyt sitten toivon, että mahdun syystakkiini niin kauan, kun voi laittaa tuon toppatakin päälle :D En raaski syystakkia ostaa kun niin vähän aikaa tulisi käytettyä... Ton talvitakin ostin, kun laskeskelin, että sitä tulee käytettyä itseasiassa tosi monta kuukautta (marras-maaliskuu ajasta tulee 5 kuukautta).


SiSa & Pikkupulla 13+6 :heart:
 
Isyyspakkaus Selailin nettiä ja löyty seuraavia, joista ite laitan jotain (niin kauan ku budjetti riittää :) )

-isä -muki
-isä -t-paita (supermies, isi tms.)
-kipparin piippu (meillä ei polteta ni siks ei sikaria ym.)
- I love dad -body
- konjakkia / olut / shampanjaa
- energiajuomaa
- sisuja
- korvatulpat
- kertakäyttöhanskoja
- pyykkipoikia
- hengityssuoja
- tulitikut (jotta silmät pysyy auki)
- monivitamiini poretabletit
- kylpyankka
- autokirja (jos tulee poika, miehelleni autot tärkeitä)

Tässäpä ens alkua, ei taida 20e riittää kaikkiin mut kattotaas :)
 
Kysymys: Millasia verenpaineita on ollu teillä, joilla se on neuvolan mukaan liian korkea? Kiinnostaisi tietää, että onko noi mun eilen neuvolassa mitatut arvot (136/107 ja 153/110) kovinkin järkyttäviä? Onko kohtalotovereita?
 
Mä sain tänään neuvolassa ja lääkärillä käydessäni ikäviä uutisia :( Verikokeiden yhteydessä tarkistettiin toksoplasmoosiarvot, ja ne oli nyt ihan vähän koholla. Tuntui kuin koko elämä olis pysähtynyt.

Ja siis kyseessä on juurikin uusi infektio, ei mikään vanha, immuniteettia ei tätä vastaan ollutkaan vaikka niin luulin. Nuori kissa tuvasta löytyy, eikä itsesyytöksillä ole tällä hetkellä rajaa...

No uudet kokeet ja äitiyspolille aika. Kuinka se elämä voi kerta heitolla muuttuakin niin synkäksi?
 
kn071: Tarkoittaa, että jos olen sairastanut toksoplasmoosin alkuraskauden aikana (mihin verikoe viittaa, hyvin heikosti tosin) on n. 10% mahdollisuus että tokso on siirtynyt istukan kautta sikiöön. Ja sikiölle se sitten voi aiheuttaa ties mitä silmäsairauksista henkisen kehityksen jälkeenjäämiseen... Mutta tähän kuulemma on lääke, antibiootti, eli sitä pystyy hoitamaan vaikka se olisi sikiöön tarttunut. Ja todellakin, vain 10% mahdollisuus.... Mutta kauheaa tämä on. Toivotaan nyt että uusissa verikokeissa koko juttu suljettaisiin pois laskuista, mutta niiden tulosten tulemiseen on nyt aikaa 1-2 viikkoa :'(
 
Sateista huomenta!

Mulle on nyt sitten ne kaikkein kamalimmat olot tehneet come backin :( Oksentanut olen eilisen illan ja tänä aamuna sama meno jatkui/ jatkuu. Aamiaiset tuli saman tien ulos ja äsken sitten sappinesteet, kun ei muuta oksennettavaa enää ole. Mä en kestä tätä. Tää on jotain niin hajottavaa :'( :x Jotain pitäisi kait kohta kokeilla masuun vaikka väkisin saada, kun olo on niin hutera.

Onneksi anoppi ilomoitti tulevansa torstaina kaitsemaan tyttöä, että saan levätä tai tehdä jotain omiani jos olo sallii.

Olin ajatellut, että oltaisi tytön kanssa lähdetty katsomaan mulle sadetakkia, kun gore tex-takin saumat ei enää jaksa pitää kaatosadetta, mutta eipä lähdetty kun olo on tällainen. Huomenna kait pitäisi tulla vettä ihan olan takaa ja musta olisi ihanaa lähteä kunnon syysmyrskyyn tarpomaan, mutta se olisi vielä mukavampaa asiallisella varustuksella. No, eiköhän noita sateita vielä riitä sittenkin kun olen onnistunut sen takin hommaamaan.

Uikkareista: Mä olen äyttänyt ihan bikinejä. En mitään pikkupikkubikineitä, vaan semmoisia mustia joissa on vähän paksummat ne nauhat ja muotoon prässätyt kupit. Alaosa on sellainen vähän hamemainen. Mulla ei ole (ainakaan vielä) raskausarpia mahassa, joten musta tollaset sopii hyvin. Jos arpia tässä raskaudessa tulee ja uikkareille on tarvetta, niin sitten saatan miettiä sellaista yläosaa joka peittää mahan. Koko uikkareista en niin perusta. Juuri tossa aamulla yritin houkutella miestä kylpyläreissulle, ihan kahdestaan :)

Tervetuloa ensimmäinen!

Katikaish: Toivottavasti et ole toksoplasmoosia nyt sairastanut eikä infektio ei ole tarttunut sikiöön :hug:

Sipsunen & SV 13+4
 
Mä kyl pelkään toksoplasmoosia ihan kamalasti, sekun voi olla niin salakavalan oireeton :( Oon kyllä päättäny etten mitenkään neuroottisesti kyttää syömisiäni, mutta kyllä taas kun kuulee niin alko oikeen miettiin että oonko nyt syöny niinku on sanottu että pitää.

Mutta jos jotain positiivista yhtään pystyy tilanteestasi etsiä niin se, että eikös se alkuraskaudessa sairastettuna ole parempi kuin viimeisellä kolmanneksella jolloin riskiluku on jo 70%

Peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki olis kuitenkin kunnossa! :hug:
 
Hepsun kepsun!

Piakseen tulin kommentoimaan (ainaki yritän pikaseen..)

Kantoliinasta:Mulla yks enkä oppinu koskaan sitä käyttää, pari kertaa käytin ku esikoinen oli jo isompi. Sillon vauva-ajaks mä sen ostin ku kaikki niin kehu, mutta en uskaltanu käyttää ku tuntu jotenki hankalilta ne sidonnat (eikä ollu ketään ketä ois kädestä pitäen näyttäny). pelotti että jos sidonki vastasyntyneen väärin ja "tapan" sen selän tai jotain. :headwall:
Mä sit ostin babybjörnin sen kalliimman repun missä on selkätuet ja hengittävä kangas, siitä tykkäsin tosi paljon!

Ilja ja mariaja: Mä haluun kans kärpäseks!

Vanhempi laps pinnasängystä pois.. Me otettiin pinnat pois eilen, ja ihan ok meni yö. Aamulla sitten kömpi poika meijän viereen :heart:
Meillä on pinnis jalkopäässä ja vedettiin se sit meijän sänkyyn kiinni ettei tipu.

Uikkareista:Mä käytin narubiksuja ennen ku aloin esikoista odottaa, mutta sitten lopussa ku tuli kesä ja piti päästä rannalle ees vähän ni ostin sellaset peittävämmät biksut hipstersseillä..
En ala ostaa mitään mammauikkareita erikseen ku en niin paljoa kuitenkaa ui. Ja jos jotain häiritsee että mun maha näkyy, ni sit ei tartte kattoa.. :D

Tervetuloa ensimmäinen!

Isyyspakkaus: Mä tein ku esikoista odotin ja tällanen siitä tuli:
Maailman parhaan tulevan isin isyyspakkaus:
Vauvan perushoitoon:
-Libero baby soft 2-4kg - nämä vaipat ehtii kätevästi käyttää ennen isyysloman loppua......
-Pesuneste - pesee vauvan (ja miks ei isänkin) ihon ja hiukset hellävaraisesti.
-Hoitoöljy - suoraan iholle kosteuttamaan, tai muutama pisara kylpyveteen.
sopii myös vauvahierontaan, jonka ohjeet saatavilla äidiltä.
-Topspuikkoja - mm.korvien ja navan puhdistamiseen.
-Tutit ja tuttiketju: äänenvaimennin
-Tuttipullot 200ml + 120 ml - kun tissi ei ole lähellä tai on epäkunnossa.
-Korviketta - pulloon laitettavaksi
-isi on paras body - muistuttamaan kuinka tärkeä isi on, vaikka välillä kiukuttaakin.
-Ruokalappu - vaatteita suojaamaan ja totuuden kertomaan ("olen ehkä pieni, mutta se olen mikä joka määrää").

Lapsen ja isän yhteisiin hetkiin:
-Loiskis Ruu: - Kylpykirja, voi lukea myös ilman kylpyä. kätevää eikö totta?
-Kiva katsella kirjanen - yhteisiin lukuhetkiin
-Työkalupakki - isän ja pojan yhteisiin rakennushetkiin (tää oli siis minikoossa ihan oikeita työkaluja lasten työkalupakissa, sitten vanhempana saa tän käyttöön, nyt vielä oottaa varastossa.)

Isän omaan hyvinvointiin

-Teho energiajuoma - äkilliseen lisäenergian tarpeeseen.
-Sisu pastilleja - Sisua tarvitaan aina.
- Nutrilet mealx2 -Jos ruokaa ei ehdi laittaa.
- Kick patukka - Kun tarvitaan potkua
-Kipparin piippu - Melkein kuin sikari.... (mies ei polta)
-Nicotinel 2mg - jollei melkein sikari riitä (oli lopettanu tupakan polton niin että puri noita nicotineleita viel sillon).
- Courriere napoleon (viski vai konjakki vai mikä onkaan) - Juotavaa varpajaisiin (ei ole pakko juoda yksin, kiertoon laitto suotavaa).
-Kismet - Jos äidin ruuvit on kiristyneet liikaa, kismet pelastaa.

Ekstrat:

-Isän muki -Kahvi maistuu paremmalta omasta mukista ja teksti kätevästi muistuttaa miksi juotkaan kahvia klo 05.00 lauantaiaamuna.
-Vauva - omistajan opas - tuntemattoman vian selvittämiseen.
-Yllätyslahja - käytettäväksi kun haluaa tehdä äidin onnelliseksi (oli siis tiskirätti jossa luki "äidillä on tänään vapaapäivä")

ja loppuun runo: Mitä hymyilee pienoinen, vauva vasta. Tietääkö mitään hän elämästä? Rakkauden tuntee ja lämmön sylin. Se riittää pienelle ihan hyvin.

Nää jutut oli siis sellasessa "sisällysluettelossa".
yhtään en tie paljonko rahaa meni, mutta mä keräilin noita juttuja koko raskausajan ja sitten vasta toukokuussa annoin tän iskälle. (poika synty kesäkuun lopussa).

Sisa: Kyllä sun painaat aika hirvittäviltä kuulostaa. Mulla oli alapaine viimeks 87 ja sano että voipi olla että lääkitys tulee. Esikoisen loppuraskaudessa nous alapaine 100 ni jouduin mammapolille lääkäriin.

Katikaish: Paljon jaksuja sinne! :hug: Toivotaan ettei mitään tulis tai että ois väärä hälyytys :/
Ootko pessy kissanpisulootaa tai jotain? Mistä on voinu tartunta tulla?

Mä kävin esikoisen kanssa lääkärissä justiinsa ku on yli viikon kestäny lämpöily. ei löytyny mitään muuta ku että ihan tarkastuksen yhteydessä Lääkäri äkkäs että sen esinahka on ihan liika tiukka, nyt sitten maanantaiks varattu aika lasten kirurgille joka tekee päätöksen seuraillaanko vai pitääkö operoida.. :/ Tiedän että pikkujuttu, mutta meikähän poraa kuiteski..

Dodi. Nyt tää mun päikkäri aika meniki ohi ku aloin tätä romaani väsäämään. :D Kohta siis pihan laittoon.
Hei muutes torstaina vihdoinki se np-ultra, jännittää sikana!

Susanna ja pikkunen 12+2

Pakko oli viel tulla muokkaa että ihania masuja taas ja tsemppiä pahoinvointien kanssa kamppaileville! Täällä kanssa laatotetaan joka aamu (paitsi että muutama päivä sit oli 2 päivän tauko, onneks kuitenki on pysyny vaan aamupahoinvointina, ei jatku iltaan eikä noi aamutkaa oo mitään ihan hirveitä.
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen tervetuloa!
Katikaish Pidetään peukkuja!! Jos sulla olis se, niin lääke löytyy!! Hyvä että saatiin verikoe otettiin :) asioilla on aina kaksi puolta :saint:
Työnteosta: Kyllä niitä pitkiä päiviä aina välillä joutuu tekee.. Ja sairaspoissaoloista: Meillä tälläkin hetkellä koko viikon poissa. Ennen kyllä oltiin kysymässä, jäänkö? Nyt kun ihmiset tietävät raskaudesta, niin eivätpä tuu. Miks sitä rasittais jo rasittunutta kroppaa turhaan. Kyllä sen energian mielummin käyttää johonkin muuhun..

Omasta olosta: Luulin jo että oksentelu takana päin. Eilen iltapalaa syödessä yks kaks tuntu siltä et nyt on mentävä posliiniselle. Hyvä että ehti kannet avata :D Siis miks se kupliva tunne yks kaks tulee. Maha kramppaa pitkän aikaa sen jälkeen, vaikka mitään ei enää tuu. Käsittämätöntä! :mad:

Mä en tunne vielä mitään liikkeitä, enkä ole linea negraa havainnut. Tuntuu et maha on mennyt muutenkin sisäänpäin...

ItäHki ja conanita 13+5
 
Laretzki
Memssi Jos teillä ei ole kissoja, tai jos onkin niin jos et käsittele kissanhiekkaa ilman hanskoja ja käsien kunnollista pesua, etkä oo lintujen kanssa tekemisissä ei sulla pitäisi olla hätää toksoplasmoosin suhteen. Se on listeria minkä voi ruokatuotteista saada...
 
ItäHki: Mulla kanssa tulee välillä niin yllätten ja paineella yrjöt, että hyvä kun ehdin edes lavuaarille. Inhottavaa.

Verenpaineen seurannasta: Mulla alettiin seuraamaan verenpainetta viime raskaudessa kun alapaine oli jatkuvasti 80 paikkeilla. Kun se oli kotimittauksessa 90-100, kävin lähetteellä äippäpolilla parikin kertaa. Lääkitystä ei aloitettu missään vaiheessa, mutta jokapäiväinen kotiseuranta oli loppuun saakka. Nyt alapaine oli ekassa neuvolassa muistaakseni 78, eikä terkkari siihen sanonut mitään. Mulla kyllä on korkeemmat paineet aina neuvolassa kuin kotona. Salmiakit olen kyllä suosiolla jättänyt muille, vaikka kuinka ne himottaisikin.

Oma olo on edelleen karmiva. Kolme nakkia ja vähän perunasalaattia on nyt pysyneet mahassa ainakin toistaiseksi. Veto ihan poissa ja toivon, että tyttö nukkuu piiiitkät päikkärit. Koko ajan pelkään, että nyt se herää ja mun pitää nousta tästä sängystä.
 
Huh, huh helpotus! Ultra vihdoin ohi, ja kaikki oli hyvin! Uskomaton tunne nähdä pikkuinen siellä viuhtomassa hurjana! :heart: Mies naureskelikin, että taitaa tulla vauhdikas kaveri, kun aiemmin lapsukaiset olleet ultrassa ihan paikoillaan.. =D Nyt voi alkaa nauttia raskaudesta ihan rauhassa, kun näin, että siellä tosiaan joku köllöttelee! :heart:

LA siis 29.3. Viikot nyt 11+5, ultran mukaan 12+0, mutta laskettua aika EI muuttunut neuvolan ajasta! Kummallista..Eli pysyttelen "vanhoissa" viikoissa..

moomin 11+5 :heart:
 
sisa kyselin viimeksi tuota verenpaine juttua neuvola lääkäriltä, kun on alkanut salmiakki maistuun tosi hyvälle, en tätä ennen ole juurikaan siitä tykännyt. ja antoi raja arvoikseen yläpaine 140+ ja alapaine 90+. itsellä siihen vielä matkaa oleet 120/70 tähän asti, mutta olen tietoisesti salmiakkia alkanut karttamaan.

toksoplasmoosi meillä on ollut talossa undulaatteja muutama vuosi sitten. millainen tauti oikeen on ja katsotaanko se kaikilta?
ja kokit huom! onko suomessa kuinka todellinen listerian vaara?

tervetuloa ensimmäinen

ai että te kaikki lomailijat. nauttikaa lomastanne!! me oltiin kun olin rv5 kreikassa ja jännitän lentämistä aina vaan et en uskaltas enään koneeseen mennä, se ois niin pahaks vauvalle, kun mamma "vähän" stressaa :D. toisaalta hauska yksityis kohta on et puhuttiin lähtevämme ens maalis/huhtikuussa kanarialle ja melkeen jo pyysin lomankin valmiiks pomolta, kun meillä tuolla keväällä tosi nihkeesti lomia saa. mut eipä taideta mennäkään, on muuta puuhaa sillon.
 
  • Tykkää
Reactions: susanna85
Laretzki
mesisa Mä en oo kokki, mutta jonkin verran tiiän listeriasta opintojen takia (elintarvike puolelta ja maatalouspuolelta) Eli siis listerian suhteen riskielintarvikkeiksi katsotaan juurikin ne mitä odottavilta äideiltä kielletään eli esim. kylmä- ja lämminsavustetut vakuumipakatut kalat, joissa on pitkä myynti aika, ja siten on suurempi riski, että listeria bakteeri lähtee lisääntymään. Listerioosia (eli listeriatapauksia) tavataan Suomessa vuosittain 2´-50 tapausta, joten ei todellakaan paljon. Odottaville äideille listerian riskiä korostetaan, koska se voi aiheuttaa keskenmenon. Suomessa voi siis hyvin syödä kaikkia suomalaisia juustoja (myös aurajuustoa pelkältään) koska ne tehdään pastöroidusta maidosta. Juureksia ja vihanneksia raakana syödessä kannattaa huolehtia että tuotteet on kunnolla pestyjä (koska listeria on maaperässä ja vedessä elävä bakteeri). Normaalia keittiöhygieenia siis riittää. Mutta vaikka listerian vaaraa korostetaan raskaana oleville, Suomessa sen vaara on häviävän pieni.

Ja noiden lintujen omistamisesta kun on noin kauan, niin sanoisin, että ei sulla ole hätää toksoplasmoosin suhteen. Ja Suomessa syntyy vuosittain noin 50 synnynnäisen toksoplasmoositartunnan saanutta lasta, joista suurin osa on syntyessään oireettomia. Joten senkin riski on aika pieni, ja suurin riski on kissojen omistajilla yleensä

Tuollaisen löysin vielä yleisesti kissoista já toksoplasmoosista...
"kissat eivät eritä toksoplasmoosi-alkueliötä kuin itse sairastaessaan eli silloin sairauden alkuaikoina tai mennessään jostain syystä huonoon kuntoon (kissaflunssa jne.) Joten vaikka kissalla olisi kyseinen loinen, ei tarkoita, että se sitä erittäisi enää. Raskaanaolevan on täysin turvallista olla kissojen kanssa tekemisissä, kunhan kissanhiekkalaatikkoa puhdistaessaan suojautuu (käsineiden käyttö, pölyttämisen välttäminen). Kissaa saa käsitellä muuten turvallisesti myös raskaana ollessaan, mutta hyvästä käsihygieniasta on kuitenkin hyvä huolehtia varmuuden vuoksi. Yleensä kissan turkissa tms. ei todellakaan ole toksoplasmaeliöitä, sillä kissat puhdistavat itseään huolellisesti."

(.) Tuntuu jo ihan hassulta ajatella että Spyrolla rupee olemaan kokoa jo parisenkymmentä senttiä! Rakenneultraankaan ei näillä kiireillä ole pitkälti, kolme ja puoli viikkoa. :) Ja sitä ennen on kaikkea kivaakin luvassa mm. ykksvuotis hääpäivä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tervetuloa ensimmäinen :)
Katikaish voi ei :( Mutta hyvä että se huomattiin ja saat lääkkeet..Mäkin ku oon ajatellut että eikai se nyt niin helposti tuu ettei saisi edes kissan hiekkalaatikkoa puhdistaa,mutta näköjään saakin tarkkana olla : / Yhdes neuvolasta saamas oppaas luki että kissan ei saisi nukkua edes samassa sängyssä,saakohan sitä sitte edes silittää ja paijailla..? :O
Mulla oli tänään toinen neuvolakäynti ja mulla on vähä ristiriitaset tunteet sitä terveydenhoitajaa kohtaan,välillä se on ihan mukava ja sitte taas muuttuu erilaiseksi...Esim. se sanoo että kysele ihan mitä vaan mieleen tulee,ja sitte kun kysyy jotain niin se vastaa vähä tympeesti :stick: Hirveen ailahtelevaiselle vaikuttaa muutenki.Eiköhän kaikilla ensisynnyttäjillä oo paljon kysymyksiä,ja mun mielestä niitä pitäis selittää kysymättäkin!
Siitäpä tuliki mieleen että koska teillä on ollut eka neuvolalääkäri?Mulle ei oo puhuttu siitä vielä mitään ja luulin että se olis ollu jo aiemmin :|
Mulle saa laittaa lasketuksi ajaksi 8.3 synnäri Seks,ensimmäinen lapsi ja ikä 27 :)
Kerttu 14+5 :D
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille tuesta. Nyt tiedän millainen paniikki se on, kun omalla lapsella ei välttämättä olekaan kaikki hyvin. :O

Tosiaan se kissa löytyy ja oon koko raskausajan ollut sen kans tekemisissä, hiekkalaatikkoa puhdistanut hanskat kädessä ja käsienpesusta tarkasti huolehtien, mitä en ennen raskaus aikaa tehnyt. Ja nyt kun muistelen niin samalla viikolla kun tein raskaustestin, mulla oli pieniä flunssan oireita, lämpö koholla, kurkku kipeä... No siinä se tokso p*rkele on sitten ollut. Eli... ei mun varovaisuudesta raskausaikana ollut mitään hyötyä, kun hedelmöittymisen aikaan oon sen infektion kissasta saanut ja nämä oireet sitten vähän myöhemmin...

Ei sitä toksoplasmoosia tutkita, jos sitä ei itse pyydä. Onneksi pyysin, eihän sitä muuten oltaisi huomattu, todellakin! Mäkin halusin sen takia, että jos olisi immuniteetti löytynyt... Voi surkeus.

En nyt pysty muuta kuin surkuttelemaan ja koko päivä on mennyt nukkessa ja itkiessä. Kiitos vielä kaikille että ootte sielä jossain olemassa, helpottaa kun saa kirjoittaa!

Katikaish ja todellinen Kissankultalapsi 13+6

Ps. Niin saahan niitä lääkkeitä, mutta nyt tuntuukin kauhealta kun joutuu odottaa uutta verikoetulosta ja äitiyspoliklinikka-aikaa ja sitten joskus voidaan lääkitys kai aloittaa, jos on tarvis :(
 

Yhteistyössä