Hepsun kepsun!
Piakseen tulin kommentoimaan (ainaki yritän pikaseen..)
Kantoliinasta:Mulla yks enkä oppinu koskaan sitä käyttää, pari kertaa käytin ku esikoinen oli jo isompi. Sillon vauva-ajaks mä sen ostin ku kaikki niin kehu, mutta en uskaltanu käyttää ku tuntu jotenki hankalilta ne sidonnat (eikä ollu ketään ketä ois kädestä pitäen näyttäny). pelotti että jos sidonki vastasyntyneen väärin ja "tapan" sen selän tai jotain. :headwall:
Mä sit ostin babybjörnin sen kalliimman repun missä on selkätuet ja hengittävä kangas, siitä tykkäsin tosi paljon!
Ilja ja mariaja: Mä haluun kans kärpäseks!
Vanhempi laps pinnasängystä pois.. Me otettiin pinnat pois eilen, ja ihan ok meni yö. Aamulla sitten kömpi poika meijän viereen :heart:
Meillä on pinnis jalkopäässä ja vedettiin se sit meijän sänkyyn kiinni ettei tipu.
Uikkareista:Mä käytin narubiksuja ennen ku aloin esikoista odottaa, mutta sitten lopussa ku tuli kesä ja piti päästä rannalle ees vähän ni ostin sellaset peittävämmät biksut hipstersseillä..
En ala ostaa mitään mammauikkareita erikseen ku en niin paljoa kuitenkaa ui. Ja jos jotain häiritsee että mun maha näkyy, ni sit ei tartte kattoa..
Tervetuloa ensimmäinen!
Isyyspakkaus: Mä tein ku esikoista odotin ja tällanen siitä tuli:
Maailman parhaan tulevan isin isyyspakkaus:
Vauvan perushoitoon:
-Libero baby soft 2-4kg - nämä vaipat ehtii kätevästi käyttää ennen isyysloman loppua......
-Pesuneste - pesee vauvan (ja miks ei isänkin) ihon ja hiukset hellävaraisesti.
-Hoitoöljy - suoraan iholle kosteuttamaan, tai muutama pisara kylpyveteen.
sopii myös vauvahierontaan, jonka ohjeet saatavilla äidiltä.
-Topspuikkoja - mm.korvien ja navan puhdistamiseen.
-Tutit ja tuttiketju: äänenvaimennin
-Tuttipullot 200ml + 120 ml - kun tissi ei ole lähellä tai on epäkunnossa.
-Korviketta - pulloon laitettavaksi
-isi on paras body - muistuttamaan kuinka tärkeä isi on, vaikka välillä kiukuttaakin.
-Ruokalappu - vaatteita suojaamaan ja totuuden kertomaan ("olen ehkä pieni, mutta se olen mikä joka määrää").
Lapsen ja isän yhteisiin hetkiin:
-Loiskis Ruu: - Kylpykirja, voi lukea myös ilman kylpyä. kätevää eikö totta?
-Kiva katsella kirjanen - yhteisiin lukuhetkiin
-Työkalupakki - isän ja pojan yhteisiin rakennushetkiin (tää oli siis minikoossa ihan oikeita työkaluja lasten työkalupakissa, sitten vanhempana saa tän käyttöön, nyt vielä oottaa varastossa.)
Isän omaan hyvinvointiin
-Teho energiajuoma - äkilliseen lisäenergian tarpeeseen.
-Sisu pastilleja - Sisua tarvitaan aina.
- Nutrilet mealx2 -Jos ruokaa ei ehdi laittaa.
- Kick patukka - Kun tarvitaan potkua
-Kipparin piippu - Melkein kuin sikari.... (mies ei polta)
-Nicotinel 2mg - jollei melkein sikari riitä (oli lopettanu tupakan polton niin että puri noita nicotineleita viel sillon).
- Courriere napoleon (viski vai konjakki vai mikä onkaan) - Juotavaa varpajaisiin (ei ole pakko juoda yksin, kiertoon laitto suotavaa).
-Kismet - Jos äidin ruuvit on kiristyneet liikaa, kismet pelastaa.
Ekstrat:
-Isän muki -Kahvi maistuu paremmalta omasta mukista ja teksti kätevästi muistuttaa miksi juotkaan kahvia klo 05.00 lauantaiaamuna.
-Vauva - omistajan opas - tuntemattoman vian selvittämiseen.
-Yllätyslahja - käytettäväksi kun haluaa tehdä äidin onnelliseksi (oli siis tiskirätti jossa luki "äidillä on tänään vapaapäivä")
ja loppuun runo: Mitä hymyilee pienoinen, vauva vasta. Tietääkö mitään hän elämästä? Rakkauden tuntee ja lämmön sylin. Se riittää pienelle ihan hyvin.
Nää jutut oli siis sellasessa "sisällysluettelossa".
yhtään en tie paljonko rahaa meni, mutta mä keräilin noita juttuja koko raskausajan ja sitten vasta toukokuussa annoin tän iskälle. (poika synty kesäkuun lopussa).
Sisa: Kyllä sun painaat aika hirvittäviltä kuulostaa. Mulla oli alapaine viimeks 87 ja sano että voipi olla että lääkitys tulee. Esikoisen loppuraskaudessa nous alapaine 100 ni jouduin mammapolille lääkäriin.
Katikaish: Paljon jaksuja sinne! :hug: Toivotaan ettei mitään tulis tai että ois väärä hälyytys :/
Ootko pessy kissanpisulootaa tai jotain? Mistä on voinu tartunta tulla?
Mä kävin esikoisen kanssa lääkärissä justiinsa ku on yli viikon kestäny lämpöily. ei löytyny mitään muuta ku että ihan tarkastuksen yhteydessä Lääkäri äkkäs että sen esinahka on ihan liika tiukka, nyt sitten maanantaiks varattu aika lasten kirurgille joka tekee päätöksen seuraillaanko vai pitääkö operoida.. :/ Tiedän että pikkujuttu, mutta meikähän poraa kuiteski..
Dodi. Nyt tää mun päikkäri aika meniki ohi ku aloin tätä romaani väsäämään.
Kohta siis pihan laittoon.
Hei muutes torstaina vihdoinki se np-ultra, jännittää sikana!
Susanna ja pikkunen 12+2
Pakko oli viel tulla muokkaa että ihania masuja taas ja tsemppiä pahoinvointien kanssa kamppaileville! Täällä kanssa laatotetaan joka aamu (paitsi että muutama päivä sit oli 2 päivän tauko, onneks kuitenki on pysyny vaan aamupahoinvointina, ei jatku iltaan eikä noi aamutkaa oo mitään ihan hirveitä.