Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Mariaja mulla on just noin, että annoskoot pienentynyt. En siltikään mitään montaa kertaa päivässä syö, mutta tuntuu et annokset on puolet pienempiä mitä ennen ja silti tulee aivan täyteen.
Saa nähdä tuleeko jossain kohtaan sellanen et söis koko ajan ja paljon =)
 
Tähän mennessä oon viettäny yhden baariyön kavereiden kanssa ihan loppuun asti (miehekkeeni syntsät oli ne :heart:) aivan ensimmäisillä viikoilla, ja olihan se harvinaisen mielenkiintosta nähdä, miten känniääliöitä sitä ollaan kun ollaan kännissä. :D Kaikki sanavalinnat, liikkeet (etenkin ne tanssimuuuvit-muuvit!) ja toisilla tuntuu olevan myös ihan teotkin. :D Miulla oli oikeestaan oikein hauskaa, vaikka muut juopottelikin -tai juurikin siitä syystä:LOL:-, mutta sitten pilkun tullessa tuli kyllä niin iso väsymys, et oli pakko päästä äkkiä kotiin nukkumaan! En kyllä enää ajatellu harrastaa tuollasia yökerhoja ainakaan valomerkkiin asti, voishan sitä käyä tanssimassa alkuillasta! En sitten tiiä, päästääkö ne sisään, jos masu jo näkyy hyvinkin selvästi. :confused: Voisin ihan hyvin kuvitella, että osa portsareista ei välttämättä laske. :rolleyes:

Vähän eilisestä kurjasta päivästä jos näin jälkeenpäin mumisen.. En tiiä mikä tuli, kaikki rupes ahdistamaan ja huolettamaan ja sitten vaan itkin ja itkin. :| Kissatkin kerkes jo ihmettelemään, mutta olivat sylissä sitten kehrääntymässä ja "lohduttamassa". (Pentukissoilta aika hyvä maltti!) Lisäks mies oli vielä töissä koko päivän ihan iltaan asti.. Huoh. Onneks tormistauduin käymään illasta salilla ja ai hitto, kun tekikään hyvää! :xmas: Mut oli kyllä ilkee eilinen. : /

Ja mut paremmin tänää, ja tänään poksuu! :cool:

Hopea & Alien 14+0 :heart:
 
Annoskokoihin vielä lisään, että sama juttu miullakin. Aluks se tuli niin puun takaa, niin jäi vähän turhan paljon aina ruokaa syömättä. Leivästäx2 ja maitolasista masu on jo ihan täys. :D Voi olla et tuostakin syystä lämmin ruoka on jääny jostain syystä vähän vähemmällä, vaikka pistän kyllä vastaan mahdollisimman paljon!
 
katjuska Täällä kans tuota ummetus vaivaa, mutta ei onneks vielä haitoksi asti.

närästys oli alussa tosi paljon! Nyt onneks helpannu, mut kovasti röyhtäyttää kaikki mitä syö.

sormustesti Näytti mulle poikaa :)

muut pinot välillä käyn kurkkiin entistä pinoani tuolla lapsettomuus puolella ja toivon että loputki pääsis joskus tänne odottajien puolelle. Lapsettomuus on tosi rankkaa!

sanokaa viisaammat eilenkin illalla kun kesken unien nousin ylös niin alamaha kipuili. tai ei oikeastaan kipua/särkyä, mutta semmosta tietynlaista pakotusta. onko muilla ollu??

kn&muru 15+1
 
Siis musta on tullu tän raskauden aikana jotenkin ilm sietämättömämpi. Tai miten sen ilmaisis. Ennen tätä ja muutenkin saatoin nielaista "paskaa" ihmisiltä ja vaan piipitellä.. Nyt entinen vuokranantaja kiukutteli mulle puhelimessa, mulla kärähti käämi mitä normisti ei kuunaanpäivänä tapahdu. Eilen uutta sänkyä hakiessamme kärähti uudestaan, viikko sitten tuli mainos kotiimme sängystä tajoushintoineen jne, siinä sitten maksutilanteessa sanoessani mitä haluamme, kassalla oltiin ihan että mikä tarjous( on vielä voimassa 17.9 asti) ei se riittänyt, meidän pitäs tarkistaa onko sitä varastossa, 20 sek myöhemmin edelleen h-moilasina kassalla johon mä sitten, ikinä kellekkään tiuskineena, ärähdin että josko sitten tarkistasit ni saadaan sulle tää maksettua.. vihtu...
Kyllä meillä kassoilla(aikoinaan töissä) on pitänyt hieman tarjouksista olla perillä, nykyään ilm ei...
Sanoin vielä tössa aika suoraan omalle äidillekin ettei meille tahi meidän asioihin oo puuttumista..(vanha riita jota ei saada kondikseen)

Musta on tullu ampiainen :ashamed: :stick:
 
kn071 Kuulostais ainakin siltä, että on ollu miulla tuollaistakin kipua. Nää miun vatsakivut on kirjoltaan kyllä niin laajat, että huh! Pakottaa, "menkkakipu", polttaa, nipistää, "turvotusjomotus" äääwy, en mie osaa ees pukee kaikkia sanoiks! :p Mutta sanoisin, että siulla ei oo mitään syytä huoleen! :)
 
Pööppis
Kn071 mulla on ollu tuollasia useita viikkoja, just kun yöllä herää vaikka pissalle. Tunne on epämiellyttävä. Ja aika varovasti saa nousta sängystä, tunne että joku ligamentti revähtää jos äkkinäisesti nousee.

onko muuten kellään jo linea negra näkyvillä?
 
Pööppis
Piti taas käydä ihastelemassa äitiyspakkausta :heart: Mulle tuntuu senkin osalta kuin joululahjaa odottaisi ,kun tää on eka äitiyspakkaus jota pääsen hypistelemään ja livenä näkemään. Kiva kun siinä tulee peittokin ja makari,, kun hätäpäissäni jo katoin anttilasta peittoja.
Nyt pitää tässä sykasyn aikana kytätä kirppareita jos löytäisi pienen pinnasängyn pikkuselle aluksi, ois kivempi sille saada pesämäinen sänky alkuun. VAIKKA.. on kyllä niiiiiiiiin pitkä aika siihen että se nukkuu sängyssään :)

Karmee nälkä.. paahtopaisti valmistumassa ja porkkanakeitto kiehuu ja teeleivät paistuu uunissa... kuolennnnnnn tuohon tuoksuun :p
 
Lilli88 Kiitti vinkistä,täytyypäs googletella toi Weledan öljy :)
Mulla on näkyny haalea linea negra jo monta viikkoa,loppuu napaan :)
Eilen etinki siitä pigmenttiviivasta tietoa,ja löyty kyllä aika ristiriitasta tietoa kumpaa sukupuolta se viiva tarkottaa :p Oon aika tumma ja eikös se sillon helpommin tuu näkyviin? o_O
Mäkin oon ollut pari kertaa baarissa ja en kyllä kauaa viihtyny...Aluksi oli hauska seurata kännisiä ihmisiä mutta sitte ne rupes ärsyttämään,ja kovalla pauhaava musiikki alkas etomaan :x Lähdinki sitte grillin kautta kotiin nukkumaan :D
Onko muuten muut testaillu alkoholittomia siidereitä?Mä ajattelin eilen juhlistaa perjantai-iltaa sellasella ja se maistuki melkeen normaalilta siideriltä!Suureksi yllätykseksi se ei kyllä sitte laskenutkaan,puolet siitä join :p Täytyy jatkaa kokeiluja vaikka sitten ens v.loppuna taas ja ostaa joku erimakunen :popcorn:
 
Kerttu83 oon kokeillu lähes tulkoon kaikki alkoholittomia versioita :D Meillä oli työpaikan bibbalot, ja pomo oli ystävällisesti yllätykseksi ostanut miulle kunnon valikoiman (ja suuren määrän) alkoholittomia oluita ja siidereitä! Lisäks oon ite juonu omasta aloitteesta alkoholitonta viiniä ja juurikin tuolla baarissa (miun edeltävä teksti) baarimikko kyhäs miulle ihan toimivan alkoholittoman drinksun. Viini ei oikein alkoholittomana versiona ole mitään päätä huimaavaa (muuten niin viinin ystävänä), mutta täytyy sanoo, et esimerkiksi oluissa se Nikolaus (tai joku sinne päin) on ihan maistuvaa. :) Ja Kopperbergillä on ihan jees makusia sidukoita, mutta jokseenkin keinotekosia.. :p Mutta täytyy sanoo, että ei oo illanvietossa sitruunan tai omenan makuisen kivennäisveden voittanutta! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttu83
PäivääÄ!

Ihanat pitkät unet sai nukkua ku ukko oli poitsun kanssa. <3
Kohta lähetään ABC:lle syömään vähän piffiä ku mä en jaksa kokata :D

Mariaja: Mulla kanssa annoskoot pienentyny tosi paljon. Yks päivä söin lounaalla kaks pientä perunaa ja puolikkan kotletin ja olin ihan täynnä. TOsi paljon vähentyny syöminen. Mua vaan harmittaa ihan kauheesti että salaattia ei tee mieli pätkääkään. Mä siis syön vähempi ruokaa ku mitä lautasmallin mukaan pitäs syödä, ja salaatitki jää syömättä. Eipä ole paino lisääntyny, mutta en sit tie kuin hyvä tää on. Mä kuitenki söisin jos uppois, mutta jo väkisin alkaa syömään ni oksu tulee kylään.

Hopea:Valitusta vaan menemään jos joku ei päästä sua baariin raskaana ollessa. Ei portsareilla ole oikeutta käännyttää ovella sen takia että on raskaana. Mä kävin viime raskaudessa kerran baarissa tanssimassa ja viikkoja oli joku ehkä 16. Se kerta oli eka ja vika. En tykänny yhtään ku sielä tönitään ja sitten ne känniläisten käninät. Ei kiitti. :)

lINEa negra:ei näy vielä, viimeks ei tullu ollenkaan.

ON. joku kävi viime yönä tunkee kaktuksen mun kurkkuun, en vaan tie ketä pyydän sen hakee pois.. :D
Hitto että inhoon olla kipee, sit vielä jos kuume ei nouse ni tällanen puoli kuntonen olo tulee olee pitkään.
Sitten vielä piti sanoa että meikä ei ole oksentanu kahteen aamuun!! JEE!
 
Viimeksi muokattu:
Ihania kuvia :)
Luen kaikki, mutta nyt laiskottaa kirjoitella.
Helsingissä aivan ihana auringonpaiste :cool:
Niin ja ensimmäistä kertaa ravintolassa mulle maistui ruoka! Jee. Taitaa olla pahoinvointi tiessään..
Nyt pikku päikkäreille ja illalla Suomi-Ruotsi maaottelua katselemaan

Itähki+ Conanita 13+1 poks poks

Ai niin, mullakin sääriä kutiaa koko ajan aivan hulluna. Itse lievitän kutinaa suhkun jälkeen karheella harjalla. Tatskat taas ei kutia...vielä :kieh:
 
pööppis onko tietoo saadaanko tän vuotinen äitiyspakakus vai vm 2012? missäköhän vaiheessa vuotta se pakkaus vaihtuu? mutta lähen ittekkin kelan sivuille katsastamaan paketin :D
tänään jo ekan kerran cittarissa hypistelin vauvojen potkareita ja muita. siellä ois ollut alennuksessakin vaikka mitä, mutta haluan että on koko porukka ekoilla ostoksilla mukana ja likkakin pääsee vaikuttamaan. sille on pikkusisarus kuitenkin aika kova pala ja pelkää kovasti että syrjäyttää hänet.

alkoholittomia siidereitä on tullut maisteltua, ja hyviä ne oli melkein kuin alkoholilliset. on tullut lähinnä epäsäännöllisen kierron takia niitä välillä juotua, kun ei varmuutta raskaudesta. baarissa olen alkuraskauden aikaan ollut kerran n. rv7-8 kun kerrottiin kevereille ja he sitten juhlimaan raskauttani ja minä kuskina kun keksivät karaokea lähteä laulamaan... edellisestä oli loppuraskauden aikana kerran samasta karaoke syystä baarissa ja musiikki kun soi nii lujaa niin mulla pari päivää maha kipeänä kun likka pisti potkien oikeen kunnolla, enpä siellä ko syystä kauaa viihtyä (oisinko 15-20min) ja tulivat bussilla perästä :kieh:
 
Mesissa: Yleensä uuden paketin saa vasta kesälapset. Esikoinen synty kesäkuun lopussa ja "vanha" pakkaus saatiin, niin kuin melkeen kaikki muutkin meidän "heinäkuisten" pinossa. :)
Eli meille maaliskuisille tulee tää vuoden 2011 paketti.
 
Pööppis
Tuolla kelan sivullahan sanottiin että syksyyn 2012 arvioivat tuon 2011 paketin olevan jaossa. Vastahan se vissiin vaihtuikin.
On tossa miun makuun liikaa valkoisia vaatteita,mutta muuten oikein kiva, ja joka ikinen tavara on saatua, kun ilmaisia ovat, joten kiitollisena otan vastaan :)
Just laskeskelin kalenterista että lokakuun vikalla viikolla vissii aikasintaan sen sais.

Mie en oo alkoholittomia situkoita tai olusia maistellut ollenkaan, kun jotenkin se pysähty ku seinään tuon alkon mieliteko kun raskaustesti antoi plussaa, ei _yhtään_ oo tehny mieli mitään, siis edes alkoholittomia.
Baareissakaan ei tee mieli sen metelin takia käydä. Selvinpäin se meteli on miun mielestä sietämätöntä,m, ellei sit vaan mee johki kuppilaan.

Nyt ois vissii tän syksyn puolukat kerättynnä, ihan riittävästi on saanut pakastimeen ja hillotettuakin tuli aika paljon.
Pitäs muuta hyötyliikuntaa sit tuonne metssään keksiä..
 
Nuo vaatteet tuossa pakkauksessa ovat kyllä aika valkoisia..
Mullakin on alkoholi-juomien nauttimeninen loppui seinään.. ei edes ole tehnyt mieli maistella holittomia vaihtoehtoja.
Mut ai että kun telkkarissa ihmiset juo skumppaa jossa mansikka, niin himot herää.
Se olis vaan niin hyvää!! Slurps :p
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Minäkin maistellu muutamia alkoholittomia siidereitä ja ihan hyvältä maistuneet, Tämän raskauden aikana ei oo tullu vielä yhtää alkoholitonta juomaa ostettua kun mielummin oon nyt juonu ihan mehuja ja appelsiini mehu tällä hetkellä sitä parasta. :)

Minä kävin viime raskauden aikana pari kertaa baarissa alku raskaudessa ja jollain +20 viikoilla mukavaa oli pystyn olemaan baarissa ihan hyvin selvin päinkin oon muutaman kerran ollu ennen raskauttakin ihan selvin päin muitten joukossa. Harvemmin tulee käytyä yleensäkään missään tanssiravintoloissa, enemmän tykkään karaoke paikoista ja sellasista rennoista "nuorekkaista" pubeista. Luulen et tässäkin raskaudessa tulee käytyä jonkun kerran miehen kanssa rentoutumassa, jos vaan aina tytölle on hoitaja..
 
Täällä olis holittomien ekspertti, oon kohta koittanu kaikkee mitä löytyy :p Oon tottunu esim. lasillisen punaviiniä ottamaan illalla kotiuduttua, niin se on sitten se hetki kun pääsee rentoutumaan. Parhaaksi osoittautunut punaviini on Karl Jung punkku, saa ainakin cittarista 0,5l pullona. Ja siidereistä joku stongbow vai mikä se oli, mut sitä ei saa kaikista paikoista ees, pitää aina etsimällä etsiä :(
Siinä ne sit onkin mitkä olen juotaviksi todennut. Toi sidu jää vähemmälle, siinä on 0,5% alkoholia (juu tiedän, naurettavaa mut se tuntuu jostain syystä paljolta :D) mutta tossa punkussa on tasan 0%.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Äitiyspakkausta en meinaa ottaa. Esikoiselle otin, kuopukselle en, kun kaikki oli silloin säästössä. Nyt ei säästössä ole mitään, mutta rahana ajattelin silti ottaa. Makuupusseja olen jo kaksi hamstrannut kirppareilta, peiton saan systeriltä, laatikko meillä on tallessa edelleen ja se on toiminut ensisänkynä meillä, vaikka pinniskin ollut olemassa. Esikko nukkui siinä boksissa 3kk, kun oli niin pieni.. <3 Se oli kätevää, tykkäsin! Sillä rahalla sitten ostan muuta tarviketta vauvalle. Vaatettakaan tuskin tarvitsen. Tänään löytyi kirpparilta 5kpl housuja/yökkäreitä ja köyhdyin 2,35€.. =D

Baareissa en ole käynyt vuosikausiin, eikä edes tee mieli. Alkoholittomia siidereitä en ole ostanut, jotenkin tavis siideritkin tökki ennen raskauttam joten ei siis tee mieli.. Mutta aiemmista raskauksista muistan, että ainakin Kopparbergin alkoton on ihan hyvää! =)

Joku sitä Po.pin windflleeceä kehaisi, ja hyvältä kyllä tuntui. Hinta hieman kirpaisi, mutta on sillä jälleenmyynitarvoakin sitten, ja tosiaan eletään viimeisiä hetkiä, että saan takkia vielä kiinni, joten uudelle oli tarvetta! Toivon, että sillä pärjään syksyn toppa-aikaan saakka!
 
Täällä olis holittomien ekspertti, oon kohta koittanu kaikkee mitä löytyy :p Oon tottunu esim. lasillisen punaviiniä ottamaan illalla kotiuduttua, niin se on sitten se hetki kun pääsee rentoutumaan. Parhaaksi osoittautunut punaviini on Karl Jung punkku, saa ainakin cittarista 0,5l pullona. Ja siidereistä joku strongbow vai mikä se oli, mut sitä ei saa kaikista paikoista ees, pitää aina etsimällä etsiä :(
Siinä ne sit onkin mitkä olen juotaviksi todennut. Toi sidu jää vähemmälle, siinä on 0,5% alkoholia (juu tiedän, naurettavaa mut se tuntuu jostain syystä paljolta :D) mutta tossa punkussa on tasan 0%.
 
Iltaa pinoon!

Nyt laitan vaan lyhyesti ja viestitkin silmäilin vaan läpi, kun oon niiiiin poikki. Ollut aivan ihana päivä ja oon ollut menossa koko päivän. Aamusta mentiin ostamaan tytölle syksyn säihin ulkoilu vaatteita ja kenkiä ja iltapäivän vietin oman ajan parissa. Mies hoiti tytön ja kodin ja mä kävin vähän shoppailemassa ja kampaajalla :) Ei ole edes ollut pahemmin pahaa oloa tänään.

Annoskoot ovat mulla pienentyneet, mutta määrällisesti syön enemmän kuin ennen, koska syön niin usein. Mä en voi syödä kovin jättimäistä annosta kerralla kun muuten se tulee ylös. Miä ihaninta, vesi ja hedelmät ovat alkaneet taas maistumaan.

4D hinta oli muistaakseni jotain 150e paikkeilla kelakorvauksen jälkeen, mutta en nyt ihan tarkkaan muista. Paikkakuntana Helsinki.

Muoks.
Ihanaa, kun sain tänään ensimmäiset onnittelut ulkopuolisilta joille raskaus selvisi ihan vain katsomalla masuun päin :)

Sipsunen & SV 13+1:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Niin kamalasti tullut taas tekstiä, ettei jaksa kaikkea kommentoida. Anteeksi.

Kateellinen olen niille joilla tuntuu jo kuplimisia yms. mahasta. Mulla ei tunnu mitään :/
Ainoa mitä tunnen, on että maha alkaa jo olemaan tiellä töissä, vaikka ei se niin paljoa oo mielestäni kasvanut. Saa nähä mitä keksin sitten parin kuukauden päästä. Äippälomalle ei taida päästä pelkän mahan edessä olemisen takia?

Rasvaamisesta Mä aloitin mahan rasvaamisen, muita paikkoja en ajatellut edes rasvata. Mulla on nuorena kasvanut rinnat niin nopeasti, että ovat jo täynnä raskausarpia, sama juttu reisissä kun on aikoinaan kiloja tullut.

Eilen kaupungilla käytiin hypistelemässä lasten vaatteita :)
jos sitä rentoutuisi karkkien ja elokuvan äärellä kiireisen työpäivän jälkeen :)

hepuhi:heart:käpy 14+0 POKS
 
Laretzki
Mä oon niin uupunut tästä päviästä, kun totta kai mun piti itse maalata kaikki ne pinnat jotka tänään olis tarkoitus maalata. Ja varmaan ihan hyvä niin, että maalasin, koska miehellä olisi mennyt hermot siihen kun mä nalkutan vieressä, että sä et tee tätä oikein tee se noin (tein nimittäin sitä jo siinä vaiheessa kun teipattiin kaikkia reunoja:LOL:) Mieskin nauroi, että onpa remontoiminen helppoa kun ostaa välineet, niin raskaana oleva vaimo kyllä tekee :LOL:

Mutta en valita, jälki oli hyvä, vaikka itse sanonkin ja olen väreihin ihan helvetin tyytyväinen. Nyt meen pitkään lämpöseen suihkuun hellimään masua ja sitten painun samantien sänkyyn.

Lare ja Spyro 16+0
 
Meinasin jo tulla hehkuttamaan että mulla tuli 14 viikkoa täyteen, otin jo kuvankin ja kaikki. Sit laskin uudestaan, ni eihän mulla olekaan vasta kun 13+6 (en siis tässä raskaudessa ole ollut oikein kärryillä noista viikoista...). No mut menköön, täs ois tää, tälläkertaa iltaversio :LOL:



Ai miten niin iso..?

Ja unohdin vielä hehkuttaa sitäkin, että liikkeet on alkaneet tuntua! Eilen olin jo ihan varma, muutaman päivän aiemmin mietin vielä että olikohan tuo vai ei, mut nyt ne on jo selviä =)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä