Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

kengumamma Synnytyksestä jäi mieleen yksi tosi ikävä kätilö joka oli onneksi vaan loppuajasta paikalla. Pari kommenttia hältä jotka jäi ikuisesti mieleen "Ethän sää mitään itse tehny, imukupilla vedettiin ulos" ja mä ponnistin minkä pystyin, mutta ei oltu vielä niin pitkällä että siitä paljoa apua olisi ollut ja vauvan ahdingon vuoksi oli toimittava sillä hetkellä. Ja toinen oli kun vauva vauhdilla ulos "revittiin" ja kun kaikki hälinä oli tasoittunut ja vauvaa kylvetettiin siinä ja hoitsu alkoi tikkaamaan alakertaa niin kysäsin että kävikö pahasti niin nauro vaan ettei tätä äitiä näemmä muu kiinnostakkaan. Että näin, kiitos hälle vaan tsemppauksesta..v***t.

Myöskin yks hoitsu osastolla oli todella tyly. Ehkäpä se ei enää siellä olis :)
Tämä siis Oyssissa.
 
Viimeksi muokattu:
neuvolassa käyty =)
: kohtu tuossa navan yläpuolella,kohdunsuu kiinni,ja kaula 3cm pitkä :) kaikki ok !
pikkuisen syke oli 149,ja kovin vilkkaalla tuulella oli,polskutteli suoraan doppleriin :p

aivan ihana neuvolatäti kyllä,ja lääkäri myös.. :)
mulla kans jäi ekasta synnytyksestä melko traumat,joten lähete pelkopolille varmaan tulee jossain kohtaa... ja rakenneultrakin varattiin,se on 20.10 jolloin viikkoja ois sitten 19+3 kasassa :) IHANAA ! sain itse päättää koska se on :)

mutta siis ei sen kummempaa nyt. ihanaa päivää naiset <3

sunniee ja vilperi 14+3
 
Mulle osui synnytykseen mukavat kätilöt ja lääkärit.. paitsi yks oli kyllä jotain ihan muuta kun mukava mutta onneks se ei synnytyssaliin tullut. Mutta noin yleensäkin jäi hyvä mieli henkilökunnasta. Kätilöopistolla siis..

kivut mullakin tosi kovia välillä :/ ei oo kivaa.

Närästys vielä ei närästä, mutta tulee senkin aika sitte myöhemmin. tytöstä närästi loppuajan tosi paljon.. ja hiuksia oli lapsella ihan normaali määrä :D

muut ketjut välillä kurkkailen niitä joilla on laskettu aika. Kiva seurata sitä vauvojen tuloa :D syyskuisten pinosta minäkin luin suru-uutiset ja kyllä itku tuli :( kamalaa.

pokspoks 14+0
 
Pööppis
Hayley ompa ollu inhottava täti :/ Minkä hiton takia ei noissa kohtaa voinu täti-aurinkoinen pitää turpaansa kiinni :mad: Kaikenlaisia niitä onkin tuossa ammatissa .


Kävin koiran kanssa puolukassa ja koitti uuvahdus, oikein käädet täris ja uhkas silmissä mustua. En vissii ollu juonu hyvin ennen metsään menoa,, hyh mikä olo..
Nyt lähenkin kauppaan hakeen evästä ja jätän pannarin paistumaan, kaveri tullee kahveelle päivittämään juorut :D
 
ilja ja sunniee, joo, mä käyn yksityisellä gynellä välillä (kun oli noita keskenmenoja) ja se halus nähdä np- ja rakenneultran välissä. Viimeks sukupuoli näkyi selvästi jo rv14 ja ens viikolla mulla siis rv15 (siis 15+1 kun on ultra).

MM-11 ja Hayley-82, kiitti tsempeistä, jotenkin vaan välillä on henkisesti tosi raskasta saada koko ajan paskaa niskaansa ja se, kun joutuu taistelemaan kaikesta mitä haluaa (esim. koulutukset). Närästyksestä, oon ottanut pari kertaa Rennietä, mutta kun se on ihan älyttömän pahaa!! Tulee vaan entistä huonompi olo, tosin kyllä se närästykseen auttaa.

Meinattiin tehdä ribsejä viikonloppuna, NAM!!
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee ja jendde
Sormustesti on tehty mulle joskus teininä. :) Näytti poikaa ja tyttöä, ja poikahan mulla nyt ensimmäinen on. Haluaisin kyllä vielä yhden lapsen tämän jälkeen, mutta voi tietty olla että jää haaveeksi kun on tää raskautuminen ollut niin vaikeaa ja ikää alkaa olla koko ajan enemmän.

Muita pinoja seuraan satunnaisesti, lähinnä niitä tuttuja jotka ovat plussanneet meidän KM:n jälkeen kuumeilevat-pinosta. Ja tuota vanhaa "kotipinoa" luen säännöllisesti edelleen.

Virtsatietulehdukset, ekassa raskaudessa oli kolme peräkkäin alkuraskaudessa. Ärsyttävintä oli kun siihen aikaan oli just yo-kirjoitukset ja tulehdusoireet paukahti sinä aamuna kun kirjoitin englannin. Vähän tuskaa istua muutama tunti paikallaan ja yrittää vielä saada paperille jotain järkevää.

(.) Työpäivä alkoi tänään joogalla. :) Tosi rentouttavaa pitkästä aikaa.

Imoen & Mantti 13+3
 
Viimeksi muokattu:
Viola Mulla on sitä lakritsin makuista rennietä niin se on ihan ok ainaki mun makuun :)

Hei mulla on muutaman päivän ajan tuntunu aina välillä vasemmalla puolella kohtua sellasta kuplintaa, niin onkohan ne liikkeitä vai jotain suolisto jutskia? Aikaslailla sillä kohtaa tuntuu mistä sydänäänetki kuuluu. Ei harmainta aavistusta miltä niiden liikkeiden "pitäisi" tuntua.
 
Viimeksi muokattu:
Hayleylla on kyllä ollut kurja kätilö. En voi ymmärtää kuinka koulutettu ihminen päästelee tuollaisia epäammattimaisia sammakoita suustaan (itsekin olen hoitoalalla).

Kätilö synnytyksessä esikoisen aikaan oli aivan ihana ja kannustava, mutta tarvittaessa napakka. Meillä sujui yhteistyö hyvin ja koin tulleeni kuunnelluksi ja huomioiduksi. Lapsivuodeosaston henkilökunta ja toiminta puolestaan oli iso pettymys. En ole ikinä tuntenut olevani niin yksin, niin huomaamaton ja tyhmä kuin siellä ollessani :(

Mulla alkaa vissiin pää lahoamaan jo nyt. Olin unohtanut ulko oven auki siksi aikaa kun oltiin tytön kanssa puistossa :ashamed: Palatessa se oli siis raollaan ja roskapussikin oven edustalla. Luojan kiitos koira ei ollut lähtenyt mihinkään, vaan nukkui kiltisti eteisessä.

Ai kun tekisi mieli käydä päikkäreille, mutta tyttö on täynnä virtaa. Vissiin rytmi muuttumassa, kun nukkui aamulla pidempään ja nyt päikläreille meno venyy. Sikäli hyvä jos saataisiin siten nukkumaan menoa vähän myöhemmäksi ja aamu heräämiset samoiten.

Mä en tajua kun en saa millään unta jos ja kun herään yöllä vessaan. Saatan valvoa sitten tunninkin ennen kuin uni tulee. Onko muita joilla on nukkumisen kanssa ongelmia? Esikoista odottaessa univaikeudet alkoivat vasta viimeisellä kolmanneksella.

Sipsunen & SV 13+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
päivää!
Kiitos kaikille tsempityksestä. Niiin ne kivut sitten yön aikana oli lakannut ja toivottavasti ei enää palaa ja toivottavasti ei käyny hullusti. Vuotoja ei ainakaan ole.
Enää se 6 päivää ultraan ja sitten nään miten sielä masussa voidaan.
On tollaset kivut kyllä tosi ahdistavia. Mun mielestä kivut kuuluu raskauteen, mutta yleensä ne on sellasia just repäsykivun tapasia. Mutta tuo eilinen kipu ku vaan jatku ja jatku yhtä kovana monta tuntia. :/

Hayley:Valititko tuosta kätilöstä? Vitsi mulla ois varmaan kilahtanu oikeen kunnolla jälkeen päin. Mä yleensä eka meen sanattomaks ja alan miettii että hitto kuulinkohan väärin. ja sit jälkeen päin iskee raivo jolloin voin sitten vaikka ottaa yhteyttä ylilääkäriin.. :D

Mulle on osunu vaan kivoja kätilöitä. Kaks kätilöä hois mun synnytystä ja molemmat oli mukavia. Sitten ku pahoinvointien takia makasin pariin otteeseen viimeks sairaalassa (synnärin kautta), ni sielä kyllä kätilöiltä pääs sellasia sammakoita suusta jos joku oli soittanu ja kyselly "tyhmää asiaa".
Ihan ois tehny mieli nousta sieltä käyriltä ja sanoo niille että hei tajuutteko että tääl on asiakkaita/potilaita ja te puhutte tollasia. Mä tosiaan ymmärrän että jokaisessa työssä heitetään ehkä aika rajuakin "läppää", mutta sen verran pitää olla ymmärrystä että sitä heitetään vain kahvihuoneessa.

Sormustesti:Mä en vaan tajuu sitä. Ei hitto että on tyhmä olo, mieski vielä eilen yritti. Eikö se nyt oo ihan siitä kii kuin jengoille se menee se sormus ku sitä siihen ranteen päälle laittaa/ pyörittelee masun päällä niin ku jossain ohje oli. Mua vituttaa aina ku en tajuu jotain.. :D

susanna 11+4
 
Siis mikä ihme mua vaivaa!?!
Söin ihan normaalin kokoisen lounaan (pastaa), niin hetken päästä oli taas kamala nälkä ja söin lautasellisen pinaattilettuja. Nyt puolen tunnin kuluttua on taas hitonmoinen nälkä :O Söin vaan banaanin ja koitan käydä päikkäreille, kun tyttökin nukahti. Ei viittis mennä taas kaivelemaan kaappia kun on vieläkin muka nälkä. Ei voi olla!

Tällä menolla musta tulee todellinen tonnikeiju. Onneksi paino ei ollut noussut tähän mennessä enempää kuin 2kg. Kait se on iltapäivällä mentävä taas kauppaan, kun oon syönyt kaapit tyhjäksi. Pinaattiletutkin olin varannut illaksi kun teen muille kanaa. Söin siis jo eilen illalla puolet siitä paketista ja nyt loput :ashamed:
 
Mulla tulee Sipsunen aina illalla toi mättönälkä, mä saatan syödä kaksikin "kattausta" ja siis vähän joka sorttia mitä kaapista löytyy. Ja nukkumaan ei voi mennä ennenkuin se älytön nälkä loppuu... Järki sanoo ettei tosiaan voi olla enää nälkä jos on syönyt vaikka puuroa, leipää, jugurttia, hedelmän, muroja jne. Ja aina vaan roikkuu tuolla kaapinovissa :ashamed: Toisaalta en päivisin ehdi kauheesti syömään, ainakaan kunnolla, sellaisia nälänsiirtoannoksia vain. Ni sitten syödään illalla :LOL:
 
Täällä myös koko ajan nälkä ja päivisin kaamea väsymys...

neuvola takana

painoa 1,4 kg viime kerrasta
hb 115 (oli 135)
vauvan syke oli todella vahva 165 tais pikkuinen jumputella
lapset oli mukana ja ihan innoissaan 20.9 on miulla sokerirasitus 21.9 opetellaan sokerinmittaukset ym.

näihin tunnelmiin ihan väsyneenä...

minnarun&rinsessa 14+2
 
moomin kiitos kovasti tervetulotoivotuksesta!! Mukava, kun joku jännittää samalla LA:lla :D Mulla on nyt vasta 22.9. tulossa eka ultra, joka on sitten ilmeisesti se nt-ultra.. Ajanvarauslapussa kyllä luki pelkästään varhaisultra..:confused:

-Bambi- Kovasti onnea iloisista ultra uutisista ja täytyy sanoa, että aivan mahtava kuva pikku salamatkustajasta..:heart:

sormustesti en vielä sitten sitä ehtinyt tekemään.. jos sitten tänään.. ehkä:D
 
Pööppis
Sipsunen tääl sama homma yöheräilyitten kanssa. Ärsyttävää sit oottaa ja oottaa et nukahtais uuelleen. En edes muista milloin olisin kokonaisen yön nukkunut, varmaan kaks kuukautta aikaa :s
Mulla ei pie nälkää loitolla muu ku protskupitoset ruuat. Hiilariruuista lähtee nälkä kyllä,mut palaa hetikohta takas.
Hitto tän ummetuksen kanssa meneepi kohta hermo. Pakkko maanantaina mennä ylppäriin ettii joku ummetuslitku/jauhe tai rae tai joku valmiste. oon syöny myslii, kuitupitosta leipää, joka pvä porkkanaraastetta (alkuun auttoi) rusinoita ym ym.. blaah.
 
kengumamma mä tein tokan lohjalla ja tykkäsin kyl kovin! Tykkäsin etenkin siitä et huoneet max.hlön huoneita (joensuussa oon tehny 2 ja molempien aikaan 6hlön huone..) palvelu tosi henkilökohtasta ja samat kätilöt tekee vuoroja sekä raskausajan ultrissa, synnärillä että osastolla, ja mikä parasta synnytyksen jälkeen on aina palautekeskustelu jossa käydään läpi synnytys ja jäikö joku vaivaamaan jne. Joensuussa tälleen uudelleen synnyttäjänä voit vaikka lähtee kotiin ni kukaan ei ees tajuu, jos haluut kysyy jotain ni sun tarvii ettii joku ihminen joka vastaa just sulle, jos kysyt "väärältä" ihmiseltä ni "ootas mä käyn kattoo kuka on sen kakkoshuoneen omahoitaja.." ja sit jos pyydät jotain, esim.jälkisuppareihin pyysin särkylääkkeen ni kolme kertaa sai pyytää ku aina joko unohtu tai vuoro vaihtu tjtn.. et ei se isossa sairaalassa ainakaan henkilökohtasta se hoito oo -etenkään uudelleen synnyttäjillä. Ja sit yks mistä mä lohjalla tykkäsin oli se et siellä tuettiin imetystä -ei survottu heti pulloo suuhun ku vähä inahti -mikä taas myöskin jns haittapuoli..

ja lohjan ultrassa on 3D -laitteet ja siitäkin saa kuvan :)

Hirvee ylistyspuhe lohjan sairaalan puolesta mut mulla ei pahaa sanottavaa :)
 
Vielä lisää tekstiä.. :D

Virtsatieinf. Mulla kans ollu todella paljon tulehduksia, mutta sain neuvon noin vuosi sitten työterveyshoitajalta, kun olin syönyt jo kaksi kuuria peräjälkeen.. Eli olen tuosta päivästä lähtien juonut enemmän tai vähemmän c-vitamiinia poreena.. Aina kun pikkuisenkin tuntuu oireita, otan kunnon annoksen ceetä ja sitten jatkan muutaman päivän tehokuuria ja silläpä siitä olen sitten sen jälkeen päässyt.. eli nyt reiluun vuoteen ei ole ollut yhtään tulehdusta *kop,kop,kop*.. Neuvolassakin luvattiin tarkemmin seurata kun tietävät, että tulehduksista olen kärsinyt aika paljon..

sunniee onnittelut mukavasta neuvolakäynnistä! Kiva, että kaikki on OK!

Hayley82 Todella ikävä kuulla noista sun synnytyskokemuksista.. itellä tulossa nyt esikoinen ja kovasti toivon, että mua olis hoitamassa sitten mukavaa väkeä.. Ja tietysti toivon, ettei kukaan tarvitsisi "pilata" omaa synnytyskokemustaan hoitajien ym. hoitohenkilökunnan huonolla ja ajattelemattomalla käytöksellä.. he kuitenkin ovat tärkeitä apujoukkoja synnytyksessä ja he jos ketkä voivat auttaa sinua saamaan mukavan kokemuksen.. Toivottavasti nyt jatkossa sinulla on parempia hoitajia ympärillä!

Minnarun myös sinulle onnittelut mukavasta neuvolakäynnistä!

vihlaisuista taisinkin jotain siitä höpöttääkin jo aikaisemmin ja täytyy sanoa, että mulla noi ovat lisääntyneet aika paljon.. varmaan kohtu kasvaa hurjaa vauhtia.. Varovasti saa kääntää kylkeäkin nukkuessa ja se vähän häiritsee yöunia..

Hötö ja MiniMe 11+1
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Susanna Mä en kerenny reagoida sen kätilön sanomisiin, menin niin hämilleni ja osastolle ku päästiin niin unohtuikin vaavin lumoissa.
Tällä kertaa en olekkaan niin epävarma kaikesta ja sanon kyllä takas.

Pelkopolille haluan myös lähetteen. Pakko päästä kertaaman kaikki ja saada varmuus ettei mikään mitä itse tein aiheuttanut vauvan ahdinkoa.

Univaikeuksia myös täällä:(

Ihana syyskeli ulkona, raikas tuuli teki hyvää päänsärylle :)

Kutiseeko muilla vatsanpäältä? Muistelisin et esikoiselta oli myös tätä, varmaan nahka venyy vaan :)

h&mörrykkä 14+5
 
synnytys kokemuksista on täällä höpötelty. tosi ikävää, että joillekkin on noin inhottavia kätilöitä sattunut.
itsellä TAYSsista hyvää kerrottavaa. kätilö joka meillä oli aivan ihana,rauhoitti minuakin. mä aivan hullaannuin häneen. lääkäri joka tuli avustamaan synnytyksessä hieman kova ja kiireisen oloinen, mutta ei saanut tunnelmaa latistumaan.
osastolla taas pääsääntöisesti mukavaa ja kannustavaa henkilökuntaa, tosin kotiutuessani epäiltiin kykyäni hoitaa lasta tai lähinnä maito ei ollut vielä kunnolla noussut ja sen takia epäiltiin kotiuttamista. välillä tuntui että ikäni puolesta joutui tiukempaan syyniin kun muut (20v)
pienenä miinuksena: tytölleni annettiin pullosta maitoa henkilökunnan toimesta, mutta ei viitsitty kertoa asiasta minulle. selvisi ihan sattumamalta, kun satuin näkemään tilanteen.

ystäväni samaan sairalaan meni synnyttämään 31.12 klo 22 ja kertoi kaikkien ollen tylyjä ja kiukkusia ja kaikin puolin epämiellyttävä kokemus. oli kuulemma tehnyt mieli lähteä kotiin ja palata seuraavana arkipäivänä uudestaan jos vain olisi ollut mahdollista.

kovasti erilaisia kokemuksia samasta sairaalasta ja synnytysten välillä aikaa 2kk.
 
Mä tulin pikaseen kysäsee sellasta, että kun täällä on on puhuttu paljon kuin karvat kasvaa vauhdilla. Mutta löytyykö muista sellasia joilta karvojen kasvu on tyssänny lähes kokonaan?
Mä tänään tajusin että oon sheivannu viimeks 2 viikkoa sitten eikä oo ku pieni sänki vasta. :attn:

Outoa kun viimeks mulla kasvo karvoja mahaankin. :D
 
Pööppis
Kysymys tatskan omistajille:


Kutiaako teidän tatsat ollenkaan? Mie oon pariin kertaan havainnu eka toisessa tatskassa pari vkoo sitten että kutiaa ja ihan kui ois pikkusii näppyjä, ja nyt sit toinen tatska samalla tapaa, ihan ku ois lievä nokkosenpolttama, ja tuntuu pienenpieniä nypyköitä, mikä ihme. Voiko liittyy raskauteen? Tää taska on 11v vanha joka nyt kutiaa,eikä oo kuiva iho.
 

Yhteistyössä