Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Hayley82 Ikävä kokemus sulla Oyssista! Toivottavasti samainen tyyppi ei enää siellä työskentele! Itse oon niin herkkä, että varmasti ottaisin pahasti itseeni tuommoiset sanomiset ja vatvoisin niitä päässäni. Muutenkin herkillä synnytyksen jälkeen, niin ei varmasti kaipaa mitään negatiivisia kommentteja siihen..:/

Neuvolassa käyty ja pikkuisen sydän jumpsutteli mahtavasti. Paljon selkeemmin kun viime neuvolakerralla. Pikkuinen kuulemma kasvaa niin nopeaa niin siitä johtuu. Kuulosti mun korvaan muuten hevosenlaukalta ennemmin kuin junalta eli tarkoittikos se tyttöä? Jos nyt näihin tämmöisiin uskoo..;)
Kaikki arvot oli hienosti. Tosin paino edelleen ihan alarajoilla kun kärsin siitä yli kuukauden pahoinvoinnista. Vaikka nyt tuntuukin, että ruoka taas maistuu, paino ei oo ehtinyt nousta yhtään. Jospa se tästä.

Mullakin on ollut nyt ummetusta. Inhottavaa! Syön kyllä kuituja, mutta ei auta. Äsken oli kunnon mahakipuilukohtaus ja yhdistin sen tuohon ummetukseen. On nimittin joskus ennenkin ollut tuollainen kamala olo vatsassa, että pitää olla kaksinkerroin. Myös virtsatietulehduksia on aiemmin ollut, mutta nyt ei vielä raskausaikana onneksi.

Täällä on myös kolme isoa tatuointia. Ei oo mulla kyllä vielä ainakaan mitään kutinoita tai muita tuntemuksia tullut. Itse oon hirveen huono rasvailemaan ihoa, mut se varmaan auttais..Täytyy kyllä itekin ryhdistäytyä rasvaileen. Senkin takia, ettei tulis niin pahoja raskausarpia.

Viimeksi muokattu:
Heippa vaan kanssaodottajat! :wave:

Käytiin eilen miehen kanssa np-ultrassa ja kaikki oli hyvin, turvotus hyvin pieni ja aivan normaali, sikiön koko oli paria päivää pienempi kuin oletettiin mutta la ei muuttunut kummiskaan. Oletettiin että nähdään vain normi2d kuva mutta suureksi yllätykseksi ruutuun pompsahti ihana :cool:*3d-kuva*:cool: ja vauveli näkyi niin selvästi. Heilutteli käsiä ja jalkoja ja hypähteli..napanuora oli vähän naaman edessä ja jalkoväliinkään ei päästy kurkkaamaan. Tosin ultraaja sanoi ettei näillä viikoilla oikein voi erottaakaan vielä kumpi on koska molemmilla sukupuolilla on samannäköiset elimet.

Tässäpäs teidänkin iloksi pari kuvaa meidän pienestä ruipelo ipanasta :heart:

katso liitettä 13719katso liitettä 13720

jadeza+ruipeloinen 13+1

Ihanat ultrakuvat jadezalla! :)
Mä katon Youtubesta aina ku viikot itellä vaihtuu niin sen raskausviikon ultraääni videoita,siitä jotenki hyvin aina näkee minkä näkönen vauveli on sillä viikolla :cool:
Hayley82 Ihan kauheeta että terveydenhoitoalalla on tollasia ihmisiä töissä :(
Mä olisin varmasti tehny valituksen,oon kans niin herkkä ihminen että tollanen käytös olis kyllä pilannu totaalisesti mun fiiliksen :( toivottavasti se ei osallistu seuraavaan synnytykseen!
Onko ummetuksesta kärsivät kokeillu luumua/luumusosetta?Se saattais auttaa...
Tuli mieleen kun puhuitte tatuointien rasvauksesta että onkos teillä mitään hyviä kikkoja millä vois välttää raskausarpien tulon sitten ku vatta alkaa kunnolla kasvamaan?Ja kannattaiskohan se rasvaus alottaa nyt jo..?Oliiviöljyä ainakin on moni kehunut...
Kerttu 13+1

Moi kaikille!

Moomin kysyit onko ollut jo nt ultra, ei vielä, ensi keskiviikkona se olis edessä :)

Täällä on ihan hirveä oksentelu, pahenee vain viikkojen edetessä. Tänään tuntu et pyörryn ku en ole oikein mitään saanu pysymään sisällä :(
Pakolla yritän jotaki saada mahaanki, neuvolakäynnistä on tullut -2kg nyt jo..

Miulla on kaksi tatuointia, ja jotka on kyllä ollu ihan oireettomia ainakin tähän asti. :) Eli en oo hirveemmin rasvaillu niitä, mutta oon alottanu jo tissien, vatsan, kylkien, reisien ja pepun rasvailun, liekkö mitään hyötyä, mutta ainakin tulee parempi mieli. :)

Hopea ja Alien 13+6

Jadeza: Aivan ihana ultrakuva. Onnea hyvistä ultrakuulumisista! On se vaan hienoa päästä näkemään 3/4D kuvaa pienestä. Siksi mennään 4D ultraan sitten rakenneultran jälkeen. Täällä meillä päin kun ei noissa normi ultrissa näytetä kuin peruskuvaa. Mietinkin minkä näköinen näillä viikoilla pieni siellä on, kun ollaan nähty esikoinen rv22 4D:ssä. Joten kiva kun laitoit kuvan, tuli jotenkin niin hyvä ja lämmin mieli tuota masukkia kohtaan :heart:

Annelin: Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa :hug:

ON:
Tyttö nukkui tänään sitten koko päivänä vain huimat 20min. päikkärit. Muutoin on kiidetty sata lasissa ja tongittu roskista sekä revitty kukkia aina kun äidin silmä vältti. Huoh, kun oon poikki! Onneksi mies hoiti kaikki iltatoimet.

Tein ihan tytön parasta ajatellen miehelle ja tytölle uunikanaa ja voi juma kun teki pahaa. Kerran tuli oksennus sitä tehdessä, vaikka vaan nopsaan viskoin ne fileet riisi-kasvispedin päälle siihen vuokaan :x Mä vihaan kanaa tällä hetkellä. Paistoin sitten itselleni pyttipannua ja kanamunia :p Terveellistä :D

Huomenna kampaajalle! Toivottavasti on ok olo, mutta meen vaikka sitten oksennuspussin kanssa :)

Sipsunen & SV 13+0

Laretzki
Tuli tänään sitten pestyä maalattavat seinät ja paklattua reiät umpeen. Vaikka tehdessä ei tuntunut pahalta, niin nyt on tosi väsy, mahaa kiristää ja selkä on ihan sairaan kipeä. Menee jo oikealta puolelta pakaraan asti issias tyyppiseksi kivuksi. : / Laitan huomenna heti sen tukivyön tilaukseen että ens viikolla saisi sen sitten jo käyttöön. Huomenna vähän sutimaan väriä seinille :)

Lare ja Spyro 15+6, huomenna taas POKS!

Kerttu83 Kiitti tosta luumu-vinkistä! Olinkin ihan unohtanu, että luumuahan sitä tosiaan kannattais vetää ummetukseen. Ja rasvaus-asiaan. Mulla on Weledan raskausajan hoitoöljyä. Tarkoitettu siis ihan raskausarpien ehkäisyyn. Oon luomu-ihminen niin tuokin luonnollisesti on luomua. Ja aika arvokasta tavaraa, mutta oon kuullut paljon kehuja. Oon vasta pari kertaa kokeillut, koska ei vielä oo maha tai muutkaan paikat kasvaneet yhtään niin en raski tuhlata sitä. Ihanan pehmeeksi kyllä tulee iho. Varmaan muutaman viikon päästä alan sitten päivittäin rasvaileen sillä.

jadeza Ihanat kuvat! :)

annelin ja sipsunen Voi että teidän pahoinvointeja! Koittakaahan jaksaa sen kans. Jospa se pian loppuis eikä tulis takas.

Mulla on tatuointi, joka ei oo kutissut ollenkaan, paitsi kun luin ton kysymyksen, että kutiseeko :D Oli aika psykologinen vaikutus siis :p

Onko muuten muille tullut ruoan kanssa sellasta, että annoskokoja on pakko pienentää? Syön kyllä hyvin, mutta aika usein, koska mahaan ei mahdu enää samalla tavalla tavaraa kuin ennen.

Mariaja & Päärynä 11+4 (kohta se OIKEEKIN 12 vko täyttyy :p)

Ihanat ultrakuvat Jadezalla :heart:

Tatuoinnit: Oon himo-rasvailija muutenkin, että nuo leimat rasvautuvat siinä samalla :) Eivätkä kutise tai mitään.

Närästys: Esikon aikana minuu närästi aivan sairaasti, rennietä sai vetää jatkuvasti : / Mutta hiusten kaa sillä ei ollu yhteyttä; 1 vee on erellee oolmoust
kalju <3 :) Ja tässä raskaudessa närästää myöskin, dislike.

Hailey: Ei saatana mikä vatipää ollu ! Voi luoja..

cherrrye ja muwu 13+6

Vielä virtsatieinfektiokuureista, onko Nitrofur-C ollut käytössä kenelläkään? Pitääkin muistaa se C-vitamiini, poretabletteja olen ennenkin käyttänyt. Ja karpalokapseleihinkin voisi tutustua, jos saisi ennalta ehkäistyä :)

Mä teen yötyötä nyt ihan vakituisesti ja stressiä meinaa olla joka asiasta. Vaikka kriittiset viikot ovat ohi, keskenmeno pelottaa täälä tosi paljon :(

Huomenta! Jee!! päivät kuluu, ja ultra lähenee!! Enää 3 yötä! =D Toivottavasti olisi hyviä kuulumisia... =/

Olen innostunut taas kirppareista uudelleen. Lapset on jo niin isoja, että harvemmin mitään löytyy hyväkuntoisena, kun olen kuitenkin tarkka, mitä ostan..Nyt on kiva katsella vauvalle vaatetta, vaikka yllättävän vähän olen löytänyt. Tänään olisi tarkoitus käydä tsekkaamassa (mulle) uusi lastentarvikekirppis. =)
Ja kohtapuoliin lähden kuopuksen kanssa kaupungille, kun varasin eilen puhelimitse Po.pista mama windfleecen. Käyn sitä kokeilemassa, jos menisi syksyn ajan takkina. Ja kuopukselle käydään katselemassa toppatakkia ym.

ON: närästys kadonnut! =) Ja tuntuu, että se alkuajan turvotuskin hävinnyt??! Paino edelleen heittelee samassa, eli ei ole noussut (hyvä niin, kun sitä on jo valmiiksi..), tuntuu ettei vatsakaan ole kyllä kasvanut, mutta erottaako sitä röllykän seasta.. =O Toivottavasti kaikki on hyvin siellä..

Mukavaa viikonloppua kaikille! =)

moomin 11+2

jadeza: AIVAN IHANA KUVA !!! älyttömän tarkka. ihania nuo 3d/4d laitteet ! meilläkin ilmeisesti rakenneultrassa katsotaan myöd 4d:nä. en malta oottaa <3

kn071 ihanaa että pääsit vähä reffaileen kavereita :) mäkin olin toissailtana siskoni kans ravintolassa syömässä ja elokuvissa . oli niiiiin ihanaa =)
pieni irtiotto arjesta auttaa jaksaan taas !

alle 5 viikkoa rakenneultraan,pianpianpian <3

tänään mennään mummilaan (mun äidille) valmiiseen pöytään,pääsee poitsukin serkkujen kanssa leikkimään taas. mukavaa lauantaita kaikille ! :flower:

sunniee ja vilperi 14+4:heart:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
Jadeza Hienoja ultrakuvia! :)

Tatskat Ei oo kutissu, MUTTA ku eilen ku Pööppis kyseli et kutiseeko ne, niin voi jumalauta että sai illan raapia!! :D Mut siis pitäiskö tatskoja rasvailla enemmän raskausaikana, vaikka ei oiskaan missään semmosessa paikassa et iho venyy? Muuten kyllä rasvailen joka päivä ihon "päästä" varpaisiin, mut selkään ei oikeen yltä :D

kn Voi vitsi mäki haluan jonku tuollasen tyttöjen illan! :heart: Pitääpä ruveta kyseleen tytöiltä millon ne pääsis.

Mariaja Päinvastoin, syön varmaan enemmän ku mun mies :ashamed:

Sit oon unohtanu toivottaa uusia tervetulleeksi, eli tervetuloa! :)

MM-11 14+0 PoKs PoKs :heart: (kuluu tää aika sittenkin!)

cherrye meiän 1veen tukka leikattu jo kertaalleen ku sitä on!! 10cm leikattiin ja vieläkin ois voinu ottaa :D Eikä tolla ees vauvana sitä mitenkään paljon ollu -jotku ku syntyy ihan peikkolapsina mut se vaan kasvaa!

Mä näin vaihteeks ihan outoo unta... Meillä oli ristiäiset, mut mä en viel tienny kumpi se on..mies oli päättäny nimen ja lapsi kastettiin mut nimee ei kerrottu -pappi tuli sit kahvipöydässä (mies ei ollu ristiäisissä) kysyy multa et oonko ihan varma tästä nimestä ku ei oo oikein samantyylinen ku muut..sit näin se nimen paperilla ja kysyin voiko sen vaihtaa ja aloin äkkii miettii toista nimee -se oli Lej Hila Helen.. mulle tuli vielä heti mieleen et leila hilma helena :D Eli tyttö siis oli tulossa :D
Sit mä heräsin ku mies tuli töistä- ja hais helvetin pahalle (tupakka!!) mut nukahdin uusiks ja siinä unessa olin ihan eripaikassa mut kerroin kavereille miten mies meinas keksii meiän lapselle järkyn nimen ja mä sit vaihdoin sen...

Vähä huippuu jos näistä öistä tulee näin viihdyttäviä :D :D Hitto pitää lähtee herättää pojat ja viemään päiväkotiin -miten tää aamu nyt meni näin nopeeta!!

ai nii POKS!! 13+0!!

• Tykkää
Reactions: Hopea ja cherrrye
KUTINA: mulla iho kutisee muutenkin kamalasti alkanut kuivumaan, otsa on kuin hiekka paperia... kinttuja ja käsiä kutittaa. Miulla on niin ruman näköinen maha raskausarvista semmoisia vaaleita ja vanhoja ne on mut tietysti toivon ettei uusia enää tulisi, kaikki vatsan puolella. Joten teho rasvaus olisi aloitettava.

Ihania nuo ultrakuvat jotenkin niin selkeitä kun vertaan omiini ni niistö ei paljoakaan selvää saa. Se on varmaan huikeeta itse seurata ultraa.

Alkaakos NP-ultrat olla meidän porukalla jo käytynä ? muutamia tais olla ensi viikolla. Niin se aika vaan menee seuraavaks aloitetaan sitten rakenneultrien jännäilyä.

Miun pitäis alkaa siivoamaan mut ei sitten huvittais yhtään, oon lähdössä omille menoille ystävieni kanssa päiväks lähtö puol kaksitoista ja paluu kuuden jälkeen ni täytyis säpistä nyt et illalla vois sitten löhöillä takan äärellä.

PAHOINVOINNISTA: sympatiat siitä yhä kärsiville miulla kaikki pahin on ohi välillä kuvottaa mut vähäisesti,toivottavast oksentelu loppuisi.

Minnarun&rinsessa 14+3

Pööppis
Mullaki sääret etenkin kutiaa ja tuntuu et niitä pitäs rasvata ihan koko ajan. sit jossain vaiheessa kutis myös kädet, ihan kämmenet jne, säikähin et onko mulla maksa-munuaisarvoissa jtn, mut onneks meni ohi.
Mie oon ihan törkeen surkee rasvaamaan itteeni, en oo oikeen ikinä harrastanu rasvaamista, mut pitäs kaiketi opetella. En tiedä ehkäsiskö se sitten tulevia raskausarpia se rasvailu?
Onko siitä ollut apua teille jotka ootte jo synnyttäneet?

Nyt oli viime yö helppo,ei ollu noita inhoja mahan kivistelyitä ym joista kärsiny jo tän ja viime vkon, mut syytän tota ummetusta.. räyh :I

jännä et mulla käsissä olevat leimat kutiannu,mut tuolla muualla piilossa olevat ei ollenkaan. en tajuu. kait tää sit on jotain ulkosta ärsytystä sitte. varmaan se verenimijähämihäkki käyny pureksimassa miun käsiä öisin :D :D

Voi kauhhee ku on pitkä aika seuraavaan ultraan, en jaksa odottaa :I Onkohan tässä kylässä 3d ultraa.. hm... MITÄ MUUTEN MAKSAA 3D ULTRA??

MM-11 ja sunniee Me käydään tyttöjen kanssa joka kuukausi ulkona syömässä tai laitetaan yhdessä ruokaa jonku luona :) Eilen käytiin italialaisessa ja ens kuussa mennään koko poppoo mun siskon luo ja tehdään tortilloja ym. Osa aiko jopa muutaman siiderin ottaa, hurjat! (2 meistä oottaa, sisko äippälomalla, ja lopuilla pienet lapset) ja sunniee, ihana massu :)

jadeza ihanat kuvat :)

tatskoja ei täältä löydy :)

kn&murunen 15+1

• Tykkää
Reactions: sunniee ja Hopea
Moomin, mulla on just se POPin äitiystakki käytössä, ja on tosi hyvä :) Ostin se jo jonkinaikaa sitten just syksytakiks kun mikään muu ei menny enää kiinni :ashamed:

Sunniee, ihanaa kun jollain muullakin on jo tässä vaiheessa ihan kunnon maha! Mulla on siis ollut jo tosi aikaisesta vaiheesta niin iso että monella esikoisen odottajalla on vasta puolivälissä :LOL: Ja loppuakohti senkin kiihtyy, mä olen niitä joille tulee ihan tajuton kessi, tosin lapsetkin on olleet kokoluokkaa 4,5kg ja yli ;)

• Tykkää
Reactions: sunniee
Kn Mä tuossa soittelin kaverille niin se oli heti mukana :) Aateltiin et jos kävis leffassa ja sit syömään. :) Meilläki on kavereista monilla pieniä vauvoja niin se on vähä järjestely kysymys. Kiva päästä vähä tuulettumaan, ku mua ei vois vähempää kiinnostaa lähtee baariin selvinpäin ku en jaksa kuunnella känniläisiä.

• Tykkää
Reactions: -ruska-

Yhteistyössä