Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Ultrassa kaikki hyvin -mitta 1,4. Edellisen aikaan oli 1,7 ja silti jouduin jatkotutkimuksiin et enpä vielä huokase.. ja sillon riskiluku oli muistaakseni 1:250.
Ahdistavaa tää pessimistisyys mut ku ei uskalla mistään iloita ku tuntuu et jos joku asia menee loistavasti ni kaks muuta päin helvettiä.. Istukka oli etuseinämässä, osittain kohdunsuun päällä mut epäili kyl et nousee ylemmäs.

sormustesti mulle tehtiin se ku ootin tokaa ja se näytti et tyttö, poika, poika(kaikki oikein) ja sit en enää muista mitä tapahtu -ku tosiaan vasta tokaa odotin ni tuntu niin kaukaselta ajatukselta et neljäs..meniköhän se niin et lopetettiin sit se juttu kesken ku tuli joku häiriötekijä..

maruli oon käyny urkkii noita mitkä tulee meiän jälessä -ja millon aina tulee uuden kk:n ketju :)

nyt sit tyttö viemään mummille, pojat hakemaan sieltä ja viemään päiväkotiin ja sit töihin..

onnea Sinisilmä ja pikkumökö! toivottavasti kaikki on hyvin eikä jatkotutkimuksia tarvita pikkumökö.

sormustesti näytti mulla tyttö, poika, poika, tyttö. ja sitten ei enää liikkunut. Esikoinen on siis tyttö ja saas nähä onko nyt 2 poikaa tulossa :D mahan päällä vielä kokelin, niin pelkkää poikaa näytti. mut siis ton mukaan mulle tulee 4 lasta. :D

murut 13+6

Täälläkin on nyt ensimmäinen ultra takana. Alun perin mulla piti olla tuo ultra vasta huomenna, mutta eilen soittivat mulle ja kysyivät olisinko halunnu tulla päivää aijemmin ultraan jossa olis muuta kandi mukana. Sanoin, että ilman muuta voin ja ihan mukava kokemus tuokin olikin kertoili tavallista tarkemmin ja laajemmin asioita kun 3 opiskelijoita oli kuuntelemassa sai sitten itekin vähän laajemman infon tuosta pienestä. :) Kaikki oli hyvin ja pieni oli nii mallikkaasti aloillaan, että ultra tätikin sanoi että tämä menee niinku jossai opetus filmeissä kun on nii rauhallisesti paikoillaan, no loppu puolella vähä heiluteltii toista ja nii alko vesijuoksut masussa. :) Niskaturvotusta oli 1mm ja verikokeiden tuloksien ynnäämisen jälkeen kaikki näyttää hyvälle. Meillä siis nuo aijemmin otetut verikoe tulokset oli lähetetty tuonne kyssin tietoihin ja ultran jälkeen täti kävi laittamassa niskaturvotus tiedot koneella ja sai saman tien niiden yhdistelmän tuloksen ja kertoili sen sit samalla meille ennen lähtöö.. Laskettuaika pysyi samana.

Nyt on sit rakenne ultrakin jo varattu marraskuun alkuun. Sitä odotellessa. Sopivasti tuo ultra marraskuussa kun siskolla on synttärit ultran jälkeen ja vähän meinannu pyytää siskoo pienen kummiks ja kävi mielessä et olisin sit ultrakuvasta väsänny jotai ja synttärilahjana pyytäny häntä kummiks. En tiiä onko sit liian aikasta vielä pyytää kummiks, mutta jos tuolla ultrassakin vielä kaikki hyvin niin miksipä ei..

Nyt tulevana viikonloppuna olis sit tarkotus kertoo isovanhemmille uutiset ja mietitty miten sen tällä kertaa kertois. Esikoisesta kerrottiin joulukortin avulla jonka väliin laitettiin ensimmäinen ultrakuva ja sen avatessaan hokasivat sitten mistä on kyse. Ehkä tällä kertaa kertoo vaan kahvien merkeissä ja leipos jotai herkkua kahvin kanssa.

milla3 ja masuasukki 12+2

Viimeksi muokattu:
Heippa pitkästä aikaa! :wave: Jatkuvasti olen lukenut teidän juttuja, mutta jotenkin olen laiskistunut kommentoimaan.

Paljon hienoja uutisia ultrista! Onnea! :)

Vakuutukset Ei olla miehen kanssa keskusteltu, että otetaanko vai ei. Aikaisemmin mietin, että vakuutus olisi hyvä juttu vauvalle, mutta toisaalta, tuleeko sille tarvetta. Jossain vanhemmassa Vauva-lehdessä oli vertailtu eri yhtiöiden tarjoamia vakuutuksia ja siitä sai perusfaktoja hyvin tietoon.

Muut pinot Joskus tulee seurattua marraskuisten pinoa. Siellä olisin, jos kaikki olisi aikaisemmin mennyt hyvin.

Mariaja Päivittäisitkö iäkseni 26. Oon ihan totaalisesti tämänkin unohtanut, mut eipä taida olla suurta vahinkoa.

ON Viime viikolla oli nt-ultra ja siellä kaikki näytti olevan hyvin. Oli ihanaa nähdä meidän pikkuinen :heart: Söpön rennosti otti kyllä Kaiku välillä, että ihan nauratti! Pahoinvointi on hävinnyt, mutta tilalle olen saanut pääkivut. Maha on iltaisin aina kovin turvonnut, mutta ei erityisemmin vielä huomattavissa.

Kirskis ja Kaiku 13+2

kohtu: korkein kohta on tossa pari senttiä navan yläpuolella mullakin :)

mä en oo ikinä tota sormustehtiä tehnyt,miten se tehdään?? voisin kokeilla näyttääkö oikein =)

meillä netti tökkii,joten en oikein pääse kirjotteleen,mutta luen kyllä sen minkä netti vaan suostuu toimimaan !! :D

huomenna nlalääkäri,jea !

sunniee ja vilperi 14+2

Päivää!

Maruli:Mikäs toi sormustesti on?
Koitin netistä ettiä tietoa, mutta tyhmä ku oon ni en tajua.. siis pujotetaanko se sormus siihen hiukseen vai sidotaan vai häh? :headwall:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille!
Mulla ois ollu ens pe, mutta tänään soitin ja vaihdoin torstaille.
Toi ultra ois ollu kolmelta ja mun pitäs yksin sen jälkeen lähtee ajaa mökille.. Ei tule onnistumaan parin tunnin matka tuon 1 veen kanssa niin ettei se nuku. Onneks löyty uus aika. Viikon päästä siis... <3

susanna ja pikkunen 11+3

Mä tein ton sormustestin niin, että pujotin sormuksen omaan hiukseen. sitten laskin sormuksen vasemman ranteen päälle. sitten nostetaan sormus ylös ja ekana se alkoi heilua adestakaisin, sitten laskin sen takaisin ranteen päälle ja taas sama juttu. kolmannella nostokerralla se alkoi pyöriä ympyrää ja kiihtyi vaan se pyöriminen. neljännellä kerralla jäi vaan roikkumaan paikoilleen, mikä siis tarkoittais ettei enempää lapsia tule. ja mahan päällä sama juttu, ja kylläpä pyöri vinhaa ympyrää=)

Tein ton sormustestin vielä uudestaan niin se näytti vielä neljännen jälkeen vielä yhen pojan mulle, eli 5 lasta tulis :D sen jälkeen jäi vaan paikalleen se sormus. Ja uudestaan mahan päältä yritin, niin taas 2 kertaa näytti poikaa.

• Tykkää
Reactions: sunniee
Onnittelut kaikille ultrassa käyneille!!

Minäkin nyt haluan kysyä, että kuinka tuo sormustesti tehdään? Jos joku voisi selittää kunnolla sen auki.. Kitoos! :D

Meikäläinen ei meinaa millään jaksaa odottaa kahden viikon päähän.. mulla silloin eka ultra, mutta hieman ihmettin, että kovin myöhään menee.. Onko joku samaa mieltä? Nyt mulla 11+0 ja silloin kahden viikon päästä olis 13+0! Ajattelin vain, että jos sattuukin niin, että mittaukset näyttääkin sikiön olevan pidemmällä!! Onko se sitten myöhäistä näiden nt-tutkimusten kannalta?!

Ompas täälä käyny keskustelu vilkkaana! :) Oon käynyt täälä viestejä lukemassa mutta ollu liian väsy että olis jaksanut kirjotella :p Yöt tulee pyörittyä sängyssä aina vaan :'(
Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista! :)
Kohtu Mä en kyllä hyvällä tahdollakaan löydä niitä kohdun rajoja että osaisin sanoa mille korkeudelle kohtu loppuu :D Tunnen kyllä kovan pullistuman alavattalla...
Vakuutusta En oo ajatellut ottaa,ellei vauvan isä sitte hurahda siihen :D Sillä kun on tainnut "Isänvaistot" herätä oikeen kunnolla vasta täs viime päivinä :)
Outoja unia oon mäkin nähnyt!Yhtenä yönä mm. näin unta että olin jo käynyt aiemmin ultrassa ja sielä oltiin nähty yks pieni vauvanalku,sitte yhtäkkiä seuraavassa ultrassa sinne oliki ilmestyny 2 vauvaa lisää!Eli odotin kolmosia :LOL:
Kerroin viime viikolla np-ultran jälkeen omille vanhemmille ja sisaruksille vauvauutisen,ja kyllä helpotti!Jotenki siitäkin teki niiiin ison stressin itelleen vaikka kaikki oli tosi ilosia vauvasta!Hirvee höösäys ja huolenpito alkas heti :heart: Täytyy nyt osata nauttia siitä :)
(.) Viime viikolla oli hirveesti vihlasuja eri puolilla alamahaa,ja usein vihlo ihan tonne alakertaan asti,samalla oli hiiva oireita ja mähän siitä ihan paniikis.Pelkäsin että tulee keskenmeno jonkun tulehduksen takia.Soittelin neuvolaan ja sielä neuvottiin vaan käyttämään canestenpuikko,ja jos kutina yms.oireet ei sillä häviä niin mennä sitten vasta siihen bakteeriviljelyyn.Neuvolantäti meinas myös että ne vihlasut on varmasti ihan normaaleja kohdun kasvuun liittyviä...Noh,hiivaa se ilmeisesti oli koska oireet hävis heti lääkkeen käytön jälkeen,kuten myöskin vihlasut! Nyt sitte mietin että onko kaikki kunnossa ku ei enää vihlo :attn: On tää miettiminen niin hullun hommaa...Ei oo hyvä ku on oireita,mutta ilman oireitakaan ei oo hyvä...
Nyt keskityn tekemään tota Sormustestiä :p
Kerttu 14+0 :)

Ainiin toi vakuutus juttu.. Mä otin sillon esikoiselle sen syntymättömän lapsen vakuutuksen, maksoi jotain 170e suunnilleen ja if:ltä oli. Ei ollu käyttöö sille.. Ja myöhemmin vielä selvis että ei siitä mitää hyötyä olis ollukaan vaikka jotain olis tapahtunut, kun oli niin tiukat säännökset sun muut siinä. Tällä kertaa tuskin otan ja riskiraskauksiin ne ei sellasia taida edes myöntää, ja mullahan tää kaksosraskaus on sellainen.
Ei meillä tytölläkään ole mitää lapsivakuutusta.. Ajateltiin se niin, että kyllä sen verran löytyy aina rahaa jos joutuu jossain yksityisellä vaikka käydä silloin tällöin. Tyttö on nyt 1v 2kk, ja ikinä ei oo kipeenä ollu eikä olla lääkärissä koskaan muutenkaan jouduttu käymään vielä. Jossain vaiheessa varmaan otetaan vakuutus, mutta nyt ei olla hirveesti mietitty sitä sen enempää. Kauheen kalliitakin ovat...

milla 3 ihana ultra sulla ollut :) tommosen "erikois ultran" oikeen sait :)

Mulle tuli kotiin just kirje, että olivat muuttaneet tota rakenneultran aikaa.. Piti olla 19.10 niin onkin sitten 26.10. Viikolla eteenpäin meni. Pikaisten laskujen mukaan viikkoja on sillon 20+5.
Nyt on neuvola ja lääkäri ens viikon tiistaina kuitenkin.

Sormustesti tehdään siis näin: otetaan kihlasormus (tai joku muu sormus) ja pujotetaan se omaan hiukseen tai johonkin ohueen lankaan. Sitten laitetaan se vasemman ranteen päälle ja nostetaan sormus ylös (roikkuu siis siinä hiuksessa tai langassa). Jos se pyörii ympyrää, se tarkoittaa tyttöä ja jos se menee edes takaisin vaan, niin poikaa. Niin :D toivottavasti tästä nyt sai jotain selvää..

Vakuutuksesta just eilen tulostelin vähän ehto- ym. lappuja koskien juuri noita syntymättömän lapsen vakuutusta.. mulla oli ajatuksissa, että sellaisen voisi ottaa, mutta luen ensin noita lappusia läpi.. ja nyt varsinkin luen ne tarkkaan, koska niistä tuntuu kovin monella olevan vähän "huono maku suussa".. katsotaan sitten mihin miehen kanssa päädytään, mutta onneksi tässä on vielä paljon aikaa sitä miettiä.. Kalliitahan nuo vakuutukset ovat, mutta se on hienoa, jos niistä ihan oikeasti on sitten jotain hyötyäkin! Katsotaan nyt.. varmaan pitää mies laittaa asialle ja käskeä sen kysyä tutulta vakuutusmyyjältä kunnon mielipide asiaan..

Kerttu83 Luin tuota sun tekstiä ja piti kommentoiman tuota raskaudesta kertomisesta vahemmille ja sisaruksille.. Meillä raskaus on vielä salaisuutena, ettei siis kukaan lähisukulainen tai kaveri tiedä, mutta täällä palstalla tietääkin sitten aika moni:D Suunnitelmissa oli myös tehdä samoin kuin sinä teit eli kerrotaan sitten ekan ultran jälkeen.. kuvien kera.. :heart: ongelma on lähinnä siinä, että omat vanhemmat asuvat yli viiden sadan kilsan päässä ja olis kuitenkin mukava kertoa molempien vanhemmille yhtä aikaa, mutta se tässä tilanteessa on sula mahdottomuus.. Kuinka kerroit asiasta vanhemmille? Jos saan udella.. Tässä hieman mietitään vielä kuinka saada molempien vanhemmille tieto ns. samalla sekunnilla?? Muutkin voivat kommentoida.. sattui vain aihe kohdilleen Kertun kanssa :D

Kettu83 kyllähän sen dopplerin vielä ehtii tilata :D itse juuri tilasin sellaisen ja katsoin, että se on jo laitettu tulemaan minulle päin :D Jes jee...

Vihlaisuista mulla noita vihlaisuja tulee yleensä silloin kun teen nopeita liikkeitä, esim. jos käännän nopeasti kylkeä sänkyssä.. yhtenä aamuna mulla ainakin jo tuli hieman paniikki päälle kun vihlasi niin lujasti, että ajattelin jo jotain kauheaa tapahtuvan.. mutta onneksi kaikki toistaiseksi hienosti..:D

Tulimpas poksumaan, 13+0! :)

Mulla on muuten rakenneultra jo 18.10 ja silloin on viikkoja 18+5. Aika aikaisessa vaiheessa, mutta kai silloin jo kaikki rakenteet pitäis näkyä? Mietityttää vaan ku siellä ajanvarauksessa sekoiltiin ja annettiin mulle eka ajaksi 4.10, mutta onneksi ite tajusin viikkoja olevan silloin ihan liian vähän.

Kiitos Jendde Winkistä :)
PikkuHöttiäinen Mulla oli jo useempi ultra takana kun kerroin perheelleni,päätin vaan että np-ultran jälkeen kerron kun sillon oli jo viikkojenki puolesta turvallisemmilla vesillä :) Mä soitin vaan äitille ja puhuin melkeen puoli tuntia niitä näitä ennen ku sain asiani kakistettua ulos :D Äiti sitte saikin kunnian kertoa uutisen mun sisaruksille :) Tuli mieleen hauska tapa miten voisit kertoa teidän perheille kun kerran välimatkaakin on noin paljon,voisit np-ultran jälkeen lähettää postissa jonku kivan kortin ultrakuvan kera ,ja sitten vaan ruveta odottelemaan puhelua vanhemmilta :heart: Tosin siinä on se ongelma että hyviä ja selviä kuvia pitäis saada ainakin 3kpl että voisitte lähettää kummanki perheelle ja teille itellekkin jäis yks kuva :p
Tein nyt dopplerin kans sellasen päätöksen että tilaan sen ens viikon tiistaina olevan neuvolan jälkeen jos olo on sillonki vielä samanlainen :)
Mulla oli pari yötä sitten sellanen ihme vihlasu kohtaus kun makasin kyljelläni,molemmilta puolilta alamahaa vihlo samaan aikaan n.puolen minuutin ajan aika lujaakin ja loppu sitte kun vaihdoin asentoa.Sen jälkeen niitä pieniä vihlasuja on ollu harvakseltaan ehkä muutama päiväs :attn: ennen tätä ei siis oo ollu tuntemuksia molemmilla puolilla samaan aikaan,aina on vihlassu jommalta kummalta puolelta...

Hih, olin merkannut puhelimen kalenteriin, että tänään poksuis 12+0, eli _periaatteessa_ raja olis täynnä jos uskon menkkoja :) Meen kyllä näillä varhaisultran viikoilla, eli 11+3, mutta jotenkin pään sisällä helpottui olo, ihan kuin toi 12 vko olis täynnä.

Sormustestikin vahvisti mein unisex-vauvan, sormus pyöri ja meni samalla edestakas!

Hetki sitten kotiin tullessa tuntui, kuin koko alavatsa läpeensä olisi suonen vedon kourissa :O Tuntui niinkun kokonaan oikealta vasemmalle häpyluun yläkohdilla (tosi selkeesti selitetty). Meni kuitenkin muutamassa minuutissa ohi, mutta hämmennyin koska ei mulla ole ollut mitään vatsaoireita...

Muita pinoja katselen aika harvoin, alussa kävin laskemassa pidemmälle edenneiden keskenmenoja, ihan kuin pystyisin jotain todennäköisyyksiä muka sieltä kurkkimaan. Nyt en ole moneen viikkoon kyllä enää. Toukokuisia kävin kurkkimassa, ihan vaan todetakseni, että siellä puhutaan aivan samoista asioista kuin täällä aluksi :D

Annelin ja pikkuhöttiäinen, tervetuloa! Meillä onkin sama LA!!! =D Mulla tuolla listassa lukee vielä 31.3, mutta neuvolassa se jo muuttui tuohon 29. päivään. Odottelen vielä ensi viikon ultran, ja sitten vaihdan sen listalle. =) Joko olette nt-ultrassa olleet?

Vauvavakuutusta ei olla vielä ehditty miettimään, mutta muilla lapsilla sitä ei ole ollut. Ja *kop, kop, kop*, vähillä käynneillä ja hyvällä palvelulla lähiterv.asemalla ollaan pärjätty. Tarvii miettiä tämän kolmannen kohdalla, mitä tekee..

( . ) Jeee! Tänään poksutaan! 11+0! =) V-Ä-S-Y-T-T-Ä-Ä!!!

Pikkuhöttiäinen: Jos sulla olis printteri/skanneri, voisit skannata kuvia ja saat samat kuvat menemään moneen osoitteesseen. Ja ainahan vois valokuvausliikkeessä teettää kopioita :)

Mulle toi sormustesti näytti poikaa..aika jännää..saa nähdä miten ennustuksen käy.

Kävin tänään mammahousu ostoksilla :p
Aivitsi miten mukavat päällä. Ostin kolmet.
Samalla kävin Lastentarvike- liikkeessä tutkailemassa Emmaljungan vaunu yhdistelmiä. Olin aivan ulalla kun myyjä puhu termejä ja lyhenteitä. :LOL: vaatii vähän harjottelua..tällä hetkellä luulen, että haluan City Crossit. Sain 2012 katalogin mukaan, niin voi kotona harjotella vaunujen nimiä. Ensi kerralla olen pro ja osaan kutusa tavaroita niiden oikeilla nimillä. hhaaa

Huomenna perjantai!! Taidan selvitä tästä viikosta sittenkin. Jee

itähki/ conanita 12+6 poks

• Tykkää
Reactions: Hopea
Pööppis
Ihkii, hain juuri postista h&m nallepuvut, kahta eri kokoa. Ihanat ovat <3

Söpöjä ultrakuvia :)
Rinkulatestiä en taida kehata tehhä, kuitenki tulis ihan mitä sattuu ;p

Tänä aamuna kun heräsin,oli tosi inhottava vatsalihankramppi päällä,niin että jos asentoa vaihtoi, kramppasi vain pahemmin, ei voinu kuvitellakaan et nousis sängystä ennenku maha rentoutuu.
Vitsi kun ei tunnu vielä mitään liikkeitä/hipasuja masussa :I

Onnea taas ihania ultrakuulumisia saaneille :flower:

Muista pinoista on tullut välillä vilkuiltua noita meidän jäljessä tulevia ja sitten joka kuukausi niitä joiden kuu on. Se on vaan niin ihanaa ja jännää aikaa kun vauvoja alkaa syntymään. Jotenkin kaipaan sitä viimeisten viikkojen jännitystä, vaikka silloin se ei kovin juhlalliselta tuntunutkaan.

Kerttu: Mulla oli esikoisesta ihan kamalasti alussa vihlaisuja ja kiristävää kipua alavatsalla, nivusten alueella ja välillä säteili reisiin tai vain toiseen jalkaan jne. vaihdellen. Välilä sai itkua vääntää ja välilä olivat taas kokonaan poissa. Nyt ei ole ollut kuin satunnaisia epämiellyttäviä tuntemuksia vatsassa ja nivusissa. Uskoisin sun vihlontojen olevan ihan normaaleja kasvu- ja venymiskipuja. Mulla taitaa olla paikat niin venyneet kun edellisestä synnytyksestä on vain 1v1kk aikaa, että nyt ei ota niin kipeää. Lonkat ja lantion nikamatkin lonksuu jo valmiiksi. Se on kyllä epämiellytävää sekin.

ON:
:x :x :x Laatta siis lensi äsken taas ihan huolella. Yyh. Sattui se oksentaminen vatsaankin ihan pirusti. Tuntui että sisuskalut tulee ulos tai repeää.

Sisko kävi kylässä ja kauhisteli (positiiviseen sävyyn) mun massua, kun omansa ei ollut tälläinen kun vasta puolivälissä. Hällä ei siis vatsa mitenkään huomiota herättävästi näkynyt edes loppumetreillä kummassakaan raskaudessa. Mä taas oon sen mallinen et näkyy heti ja tulee lopussa aivan tajuton pötsi. Sitten ei enää naurata ne miljoonat kommentit ja kauhistelut joita tulee tuiki tuntemattomiltakin.

Jos menis ja koittais syödä jotakin, ettei tarvitse yöllä kärvistellä nälissään. En tajua mihin se ruoka mulla katoaa, kun olin syönyt n. tuntia aiemmin ja äsken tuli vaan vatsalimaa (ihan vähän ruuan paloja) ja kamala sappinesteen maku suuhun. Sori toi tarkka kuvaus :D

Sipsunen & SV 12+6

Yhteistyössä