Maaliskuun Muruset 2012 *Joulukuussa*

Mies kasasi Kävyn vaatekaapin eilen ? jos tänään jaksaisin laittaa loput vaatteet sinne paikoilleen, kun kerran kaikki on jo pesty äitiyspakkauksen vaatteistakin :D

Paino Ei kukaan oudompi kehtaa mun painosta kysyä, kun sitä on muutenkin, samoiten koskettelijat on pysyneet kaukana, kun ei voi olla varma oonko raskaana, vai vaan lihava.

hepuhi:heart:käpy 28+3
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja mesisa
Heipparallaa kaikille!! :wave:

Mun vanhemmat, sisko ja sen 7kk tyttö oli meillä vkolopun laittamassa joulujuttuja mun kanssa, niin ei täällä kerinnyt käydä. Kova homma alkaa selaileen teidän jutut läpi!

Kävin siis ultrassa perjantaina istukkakontrollissa. Istukka oli siirtyny 5cm päähän kohdunsuulta eli nyt paikka normaali! jes! Lääkäri myös kirjoitti "tarjonta" kohtaan et RT, eli kaiketi raivotarjonta eli eikö meinaa et tyyne on siellä pää alaspäin?

Kysäsin siinä samalla vielä sukupuolta et näkyykö niin heti kuulemma häpyhuuli oli kuvassa eli 99% tyttö tyyne on :) Olen iloinen :heart:

Nivuskivut ovat edelleen läsnä. Tilanne pahentui sunnuntaina kun kävin siskon kanssa "lenkillä" ja puskin sohjossa siskon tyttöä vaunuissa. Hyvä että kotiin takas pääsin kun alamahaa särki ja nivusiin sattu kauheena. Tänään sitten en ookkaan töihin menny vaan levähtelen vielä kun eilenkin alamahassa tuntui jotain noidannuolia ja särkyä..

Tässäpä omia kuulumisia, nyt rupean kattoon teidän juttuja :)

kn&tyyne 30+4
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
Heippa :wave:

Nimestä me päätettiin viime viikolla pikku-ukkelin nimi kun tää tilanne on mikä on niin on ainaki nimi valmiina

Painoa on tullu n.10 kiloa, täällä ollessa se laski alussa melkein neljä kiloa mutta on tasaantunu nytte. Täällä sairaalassahan tuo ruoka on niin terveellistä että ilman noita mun iltasia suklaamässytyksiä paino tuskin paljoa pääsis nouseen

( . ) Eilen oli lääkärikäynti ja ei ollu liikkuminen tehny hyvää : / oli auennu sisäsuu sentin ja paineessa aukes lisää eli vuodelepo jatkuu oulussa..kohdunsuun mitta oli onneksi pysyny samana.
Eli joulun tulen viettämään osastolla..onneksi mies ja tyttö tulee tänne aattona
Mieli on aika maassa ja henkinen puoli alkaa olla aika lujilla, mutta pakko jaksaa pienen takia.
Pari päivää sitte yks nainen sai pojan rv 28 ja kyllä sillä on vaikeaa..eli jokainen viikko minkä tämä vauveli on masussa on plussaa :)

Eipäs täältä sen kummempia

Katjuska ja onnimanni 28+4:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Kaikki joululahjat on nyt hankittu! Siskon kanssa kävin lauantaina meidän ihanassa zeppeliinissä :)

painoa tullu n. 10kg ja mua ei haittaa vaikka painoa kysytäänkin..

Koskettelusta en oo moksiskaan, saa kokeilla vatsaa.

Närästys on joka iltainen riesä ja jos kovin heiluu pää alaspäin ni ruuat meinaa tulla ulos, ei kiva : / Röyhtäyttää ja polttelee.

Hei, mitenkähän se menee kun mä toimitan palkkatiedot vasta tyyliin 26.1 (päivää ennen mammaloman alkua) niin saankohan millon sit ekat rahat? Millonhan on aina maksu päivä??

Nimi ollu kauan tiedossa. 3 nimeä tulee, melko erikoinen ja harvinainen. Tuun sit toukokuussa kertoon teille ;) äiti on vaan semmonen et se keksii aina nimen ja haluis et se on se joka laitetaan niinku siskon vauvaa puhutteli kerttuna.. Se tulee kyllä saamaan sydärin ku kuulee meidän tyynen nimen! :D
 
SIPSUNEN, mulla paikat pehmenneet ja 2.5cm, Siis neljäs raskaus nyt menossa.
Viime raskaudessa eli kolmatta odottaessa nla lääkäri 26 rv sai sormelle auki, paikat pehmenneet ja pituutta 2cm-- laittoi silloin lähetteen ultraan, jossa kuitenkin katsottiin, että paikat kiinni, ei pehmenneet ja kanavaakin 5cm,,,
joten en ihan usko tuon lääkärin arvioon.

Hyvä vaan kun on pehmennyt =), mutta jos kamalasti supistelee niin sitten voi olla enemmän huolissaan....itellä jnk verran kivuttomia supistuksia tulee, mutta ei niin että huolissaan tarttis olla.

Mua on ruvennut taas jännittämään synnytys, jotenkin en tiedä miten , mutta jotenkin taas miettii että kun kaikki kolmekin on mennyt kivasti, niin voiko vielä neljäskin synnytys mennä " kivasti" ja suurin huoleni on iso vauva, toinen lapseni kun oli lähemmäs 5kg ja sen kanssa hieman ongelmaa hartioiden suhteen ja oli ihanaa kun kolmas käynnistettiin niin jotenkin mietin että miten tämä menee nyt sitten.... sen tiedän että kontrolli tulee taas ultraan koska toka ollut niin iso, niin automaattisesti lähettävät lopussa kontrolliin......
Joko mietitte tulevaa synnytystä ?
 
Laretzki
mesisa Ei sillä vuoalla mun käsityksen mukaan oo niin väliä. Mä oon käyttänyt ite sellasta metallista suorakaiteen muotosta ja sit ihan niitä perus pyöreitä, joissa on irrotettavat reunat. Että jos in pienempi halkasijaltaa, niin sithän niistä kerroksista tulee vaan korkeemmat. Mutta oliskohan se keskikokonen (yleisin) joku 28 cm halkasijaltaan?

ruska Eikös äitiysraha makseta takautuvasti, siis samaan tapaan kuin palkka? Että saat kuun lopussa kyseiseltä kuulta rahat? Ite ainakin oon näin ymmärtänyt, ja miettinyt, että miten hitossa mä totun tuohon, kun kaikki laskut erääntyy alkukuusta kun opintotuki on tullut aina 4. päivä. Että riippuisko se maksupäivä sit siitä että koska alkaa jne.

(.) Ei jotenka sisäistä ollenkaan että joulu on ihan just. Ei jotenkin tunnut yhtään siltä. Enkä mä oon kyllä ihan täysillä tätä kotonakaan oloa sisäistänyt vielä. :D Veikkaan että se todellisuus iskee ens kuun puolivälissä kun luokkakaverit alkaa laittaa FB:hen päivityksiä siitä miten pitää palata kouluun :LOL: Noh, onneksi tässä pääsee pikkuhiljaa puuhailemaan kaikenlaista, eilenkin väkersin mun imetys/selkätukityynyä :)

Remontti alkaa jo kyllästyttää varsinkin kun eivät eilen voineet sanoa että hei ei tulla huomenna että lattian pitää kuivua. Kuvittelin meinaa että kyllä noi nykyajan laastit jo vajaas vuorokaudessa kuivuu, mutta ei vissiin kun ei oo remppamiehiä näkynyt hommaa jatkamas. Eli se siitä joulusaunasta.

Ja vielä tähän loppuun päivittelyä siitä, että miten kahden hengen taloudessa voi kulua maitoa näin paljon mitä meillä menee :D Mies toi eilen kaupasta 2 litraa maitoa, äsken jouduin jo toisen avaamaan :LOL: eikä sitä ole käytetty mihinkään leipomiseen tai yms.

Lare ja Spyro 30+3

muoks. ja ei muuten hyvää päivää kun aivastukset sattuu jo ihan sikana. Ja tosi kiva kun niitä on alkanut tulee taas oikein urakalla.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: -ruska- ja mesisa
POKS 30

ja tänään oli vielä viimeinen työpäivä meinas kyyneleet tulla kun työtoverit hyvästelivät ja olivat hankkineet pienen lahjan.
nyt sitten pitäis jaksaa kotona siihen asti et pikkunen on maailmas, toivottovasti en pitkin seiniä ala kävelee... mut on tää ihanaa!:)

pepper& masuasukki 30:heart:
 


Uploaded with ImageShack.us

29+0 =) !

äitiyspäiväraha maksetaan joo takautuvasti,ja se maksupäivä on riippuvainen siitä koska on laskettuaika =)

synnytystä mietitty täälläkin,mietin sitä kans jos jää jumiin,se oli tositositosi pelottavaa kun vauva on jumissa :/

närästys mullakin riesana aina iltaisin ja varsinkin öisin,mut eilen pysy poissa kun söin iltapalaksi maustamatonta jogurttia ja otin jäisiä mustikoita pakkasesta siihen päälle. namnam =)

ilmeisesti vauvan pää painaa tosi paljon virtsarakkoa jo,kun oon nyt joutunu monena yönä käymään lähemmäs 10 kertaa pissalla,vaikka en oo sen enempää juonut illalla kun ennenkään,ja oon vielä yrittänyt välttää nyt sitä juomista jottei tartteis nousta montaa kertaa :/

sunniee ja vv 29+0
 
Tänään poksuu 27+0 jo rikki. :)

Viime viikolla tuli huudettua erään fb kirppiksen huutopäivänä muutama vaate tulokkaalle. Laitan niistä kuvan teijänkin ihailtavaks. :D

Tuolla samassa ryhmässä sattu sit olemaan yks kaukaisempi tuttu ja oli sit nähny kun olin pistäny jotai kommemtia jostai poikamaisesta vaatteesta ja seuraavana päivänä mies sai sen serkultaan puhelun joka kysy et onko teille poika tulossa, mies ei kuitenkaa paljastanu vaan vastas ettei voi vielä tietää.. :D

Eilen tunsin ensimmäisen kerran juniorin hikottelun. :)
Mua on vähä ruvennu ahistamaa kun juniori vaan majailee jalat alaspäin. Onhan tässä vielä viikkoja vaikka kuinka laskettuun jälellä, mut jotenkii tullu mietittyä sitä paljon että entä jos ei käännykään toisin päin. Haluisin niin synnyttää alakautta, mutta kuinka iso riski olis synnyttää normaalisti perätilassa oleva.. Ja sektioon en kyllä mielelläni halua.. missähän vaiheessa ne yrittää kääntää toista sit toisin päin?
Ehkä pitäs yrittää jättää nuo ajatukset vielä taka-alalle onhan tässä niin monta päivää aikaa pienen kääntyä toisin päinkin.. :)

27+0
 
Pööppis
milla ihania vaatteita :)


Mulle tulee tyttö, nyt se on varmaa. No oikei ite ultrattuna, mie viel luulin että poika! Että ne on kivekset jotka näkyy pyllyvaossa,mut kaveri korjas, jolla on tyttöjä ja poikia,että häpyhuulet ne on, että kivekset on yks mötikkä ei kaks roikkuvaa. Huh miten turvonneet onki noi häpyhuulet :O
Laitan tänne huvikseen pari kuvaa jos joku haluu nähä ne. Tuuletin tosiaan jo hetken,et poika, mut sit ku sain kuvt koneelle ja näytin kaverille, niin sano et 100% tyttö.

Neuvolalääkärissä kävin tänään ja sain mielenrauhan kun se katto tonne alavärkkiin ultralla, 4cm kohdunkaulaa ja kohdun suu tiukasti kiinni,ei mtn hätää.
Kivusta joka tulee lenkillä,sanoi että sidekudos on varmaan revennyt,ja kun tilanne ei oo paremmaks muuttunu ajankaan kanssa,että tuskin tuleekaan ennen synnytystä parantumaan.Ja sin rohtoja unettomuuteen, toivon että ensi yönä nukkumatti muistaa myös minut <3


Niin ja poks 29+0!! Meinasi taas unohtua :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja mesisa
Ruska: kävin kelan sivuilta hieman kattomassa mut et muistatahan hakea 2 kuukautta ennen laskettua-aikaa !!! En tiedä mitä seuraa jos ei hae mut joka paikassa toitotetaan sitä 2 kuukautta, mie oon ihan paniikissa kun ei palkanlaskija oo laittanu mulle sitä laskelmaa mikä kelaan pitää toimittaa työnanatajan maksuista miun äippäpakkauksestakaan ei oo tullu mitään ja äitiysloman pitäisi alkaa 10.01.2012... sitten kun meillä on yhteiset pankkitunnukset en voi tuolta netistä edes seurata asioiden etenemistä puhelinpalveluun soittaminen vie aikaa joten kai ensi viikolla kun vien sen työnantajan lomakkeen kysyn sitten mikä maksaa missä viipyy... no toisaalta kiva jos tulee vasta sitten kun oon jo kotio jääny

Mie oon ihan kamlan väsynyt ja se maasentaa miuta suunnattomasti koko aika väsyny :(

minnarun+pikku-ukko 28+6
 
Minnarun Niinkö?? Kun mä vein jo sen hakemus lapun viime kuussa vai tän kuun alussa ja äippäpakkaus siis tuli jo. Tulot se käski toimittaa sillo 26.1 et siihen asti saan kerätä työpäiviä (mulla ku lasketaan viimesten 6kk tuloista) Apua, nyt tuli paniikki.. pitää soittaa kelaan!
 
Tuleeko kellään muulla häntäluu kipiäksi, jos istuu pidemmän aikaa kovalla tuolilla?! Mulla tulee, on tullut jo jonkin aikaa, ja on aika inhottavaa.. =/

milla3, mullahan oli kuopus perätilassa ja sitä yritettiin kääntää, en vaan muista millä viikolla oli..Suht lähellä synnytystä kuitenkin, olisiko ollut pari viikkoa ennen LA:ta. Ei onnistunut, ja sain ajan sektioon. Olisin ilmeisesti saanut yrittää perätilasynnytystä, mutta en halunnut..

(.) ei kummempaa. närästys hieman helpottanut!! =) Alapäätä viiltelee (onko ne niitä sukkapuikkokipuja??!). Torstaina neuvolalääkäri! Kiva mennä, kun en ole vielä päässyt. =)

moomin 25+5
 
moomin, mulla tulee häntäluu kipeeks. Tai tänään huomasin sen ekan kerran tässä raskaudessa ku pidempään olin kovalla tuolilla, ni ihan törkeen kipee häntäluu sen jälkeen. Esikoista odottaessa oli ihan sama homma, jossain vaiheessa se tuli kyllä jo pehmeemmälläkin tuolilla istuttaessa.

Taas vaihteeks supistellu vähän väliä tässä illalla ku on ton tytön kanssa touhunnut...nyt ennen joulua en kyllä meinaa vielä lääkäriin aikaa tilailla et tarkistaa ton kohdunkaulan. Ens vkolla varmaan on pakko jos jatkuu samanlaisena...

Jenduka 29+5
 
Täällä supisteli todella kipeästi viime viikolla ja olin päivän saikulla. Siihen sattui yksi vapaapäivä perään ja meni onneksi ohi. Aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollut suppareita, varsinkaan kipeitä, joten hieman mietitytti. Lisäksi mua pyörrytti, mikä on kanssa ihan outo oire.

Nyt supistuksia on tullut lähinnä kivuttomia silloin tällöin. Menkkamainen olotila on tullut ilmeisesti pysyäkseen. Tänään kävin neuvolassa tarkistamassa hemoglobiinin ja verenpaineen, jotka olivat ok. Ensi viikon tiistaina on aika lääkärille. Varmistetaan, että kaikki on hyvin.

Te olette olleet kauhean ahkeria laittamaan vauvalle valmiiksi kaikkea! Itse olen hankkinut kyllä suuret määrät vaatteita, mutta sitä pidemmälle en ole ehtinyt. Vanhat vaunut pitäisi myydä ja ostaa uudet. Äitiyshakemustakaan en ole saanut aikaiseksi laittaa, jos sen tässä ennen loppuvuotta saisi tehtyä?!?

Hankintalista on aika pitkä, ehkä sitä olisi syytä kohta aloittaa? Alkaa jo tuntua, ettei kaupoissa paljon huvita pyöriä.
 
Laitoin tänään kellon soimaan 12ta et saan käytyy jouluostoksilla, ruokakaupassa, siivottuu ym ym, olin siis yön toissä. Noo...klo 13 ku olin matkalla kaupunkiin tuli viesti et "voitko tulla töihin 16->" Jouluostoksia sain tehtyy mut siihenpä se jäikin -mies kävi ruokakaupassa mut voip olla et joutuu viel huomenna ite käydä kans...laita lapsi asialle ja mee ite perässä :D :D

pööppis : Lapsiraukan alapää netissä kuvattuna jo ennen ku ehtii ees syntyä -ja vielä äitin toimesta :D :D :LOL:

Huomenna voi olla pinna pikkasen kireenä ku aattelin kokeilla taas hermojani ja lähtee yksin tän orkesterin kaa likan joulujuhlaan... hullu mikä hullu!!

jaahas jos vähä paketointii.... plaah plaah plaah.

pikkumökö+pp 27+3
 
Hei kaikille taas!
Olen taas ollut laiskimus tänne kirjoittamisessa, mutta elossa ollaan :)
Olin viimeks viikoissa vissiin edellä kun tänne kirjottelin, mut nyt mennään 27+5
Masu on kasvanut hurjasti ja selkäkivut ovat alkaneet..töissä alkaa olla jo aika tukalaa, mutta sinnitellään..
Lääkärin käynnillä kaikki oli ok ja olis kirjottanut mulle jo saikkuu, mut en halunnut. Sanoin, että jos sitten vähän myöhemmin ensi vuonna..tulee pitkät ajat, jos nyt jo jää kotiin.
Onneks nyt monta viikkoa vaan 3/4 päivisiä viikkoja töissä, ni eiköhän sitä jaksa :)


Minnarum -> meijän palkanlaskija laittaa kelaan suoraan tiedot ens vuoden alusta kun tulee palkkamuutoksia yms...kannattaa kysyä, josko teilläkin voisi menetellä niin..
Katjuska -> paljon voimia ja tsemppiä!!
Milla -> vauvan pitäisi asettua pää alaspäin vissiin viikoilla 32-36. Ei siis vielä syytä huoleen..

Hyvää Joulua kaikille!!
 
Mullakin koskee häntäluuhun istumisen jälkeen. Ja muutenkin (toimistotyössä) kun nousen ylös pitkän istumisen jälkeen, tuntuu et kävelen kun ankka. Eli kyllä kolottaa. Ja öisin koskee selkään ja vähän kaikkialle, välillä vihloo, välillä pakottaa. Mutta niin oli viimekskin, kun odotuspäiväkirjaani luin.

Perätilasta, kävin eilen lääkärissä ja siellähän se mussukka pylly alhaalla istuu. Ei kuuluma vielä oo mitään huolta, kerkee hyvin kääntymään. Ärsyttävästi potkut tuntuu vaan alapäässä (virtsarakko&nivuset), auts (onko sulla tällästä milla3?)! En millään haluais sektiota, joten toivon totisesti et vauva älyää vielä kääntyä. Tosin jos tulee suunniteltu sektio, niin saa itse päättää syntymäpäivän :)

KELAsta, munkin pitää lähettää vielä tän kuun palkkakuitti erikseen, et laskevat 6 kk tulojen mukaan. Ihan ok rahat pitäs olla tulossa, hyvä niin.

Joulunodotusta kaikille!!

Viola ja pikkuinen rv 30
 
perätilasta: meillä kun jässikkä majailee poikittain niin täytyy vaan toivoo et tajuaa sit aikanaan "oikein"päin pyörähtää. mut just viimeks neuvolassa lääkäri sano et vasta 34 viikolla aletaan seuraileen tarkemmin.
kyllähän niistä vauvan kääntämisitä ja kääntöyrityksistä on kuullut kaikenmoista tarinaa, ja ne ei oikeen houkuta just niitten sattuu aivan tajuttomasti puheiden takia, mut jos sinne joutuu, niin ei auta kun kestää. kylläs ens sijainen toive on alakautta synnyttää. sektio on mulla semmonen peikko, koska mua ei ole koskaan aikasemmin leikattu ja sitä leikkausta ja siitä toipumista pelkään. mut ennemmin sektio kun perätila synnytys.

meillähän on siin "lähellä" karkaus päiväkin. saa jännittää montako vauvaa syntyy karkaus päivänä :D

viime yönä nukuin täyden yön!! on nykypäivänä mainitsemisen arvoinen asia :D

pitäs loput lahjat paketoida ja esikoinen huutaa kuusta sisälle.taidetaan sekin tänään jo valmiiks ottaa avautuun pussistaan.

m+e 27+2
 
Tää on kyllä edelleen ihan pihalla tää kaksplussa, tai ainakin meikäläisen näkymä, nytkin viola viesti näyttää että olisi lähetetty tänään 12:49. Eli kello kaks tuntia edellä.

Ihania massuja teille kertakaikkiaan!! <3 Minä se vaan en saa omaani kuvattua, kohta se voi jo kaduttaa kun en ole edes muistoksi sitä kuvannut.

Tää kävi eilen ostamassa joululahjat, en siis ollut ostanut yhtään ja menin sillä mentaliteetilla eilen jumboon että sieltä ei lähdetä ennenkuin KAIKKI lahjat on ostettu.
Loppupeleistä kaikki meni aika hyvin, olin matkalla sinne suunnitellut budjetin kullekkin lahjalle, ja vähän miettinyt etukäteen mitä katsoa. Ensin kiersin kaikki liikkeet ja painoin mieleen mistä liikkeistä tuli hyviä ideoita. Sit menin kaffelle (ja söin myös ihanan täytetyn croissantin) ja siellä tein päätökset kelle mitäkin. Sit vaan uusinta kierroksella hakemaan lahjat.Superkätevää! Miten mä olenkaan aikasemmin stressannut niitä niin paljon. Ja jopa kerrankin sellanen fiilis, että nyt on kaikille hyvät lahjat :) Mutta se täytyy kyllä myöntää että kyllä se oli kevyempi kiertää kauppoja ennen tätä 10 kilon painonnousua. Että vaikka ajallisesti koko hommassa meni ehkä 4 tuntia joka sisälti melkein tunnin tauon niin jessus että oli kotona selkä sohjona ja nivuset tulessa. Nyt ollaankin sit jouluun asti kodin omana päivät, kun autosta napsahti eilen prisman parkkipaikalla kytkin vaijeri poikki, mikä hankaloittaa hieman ajamista :D Pysähdin siis kotimatkalla ruokaostoksille ja kun tein lähtöä niin naps kytkin katos ja auto tietty stoppas siihen. Sain sen ja ostokset onneksi venkoiltua kotiin kun käynnisti vaihde silmässä auton. Mahto muut ihmetellä menoa kun se tietty piti sammuttaa joka valoissa ja liikenne ympyrässä etc. Ja sit aina kun vauhtia piti lisätä niin vaihteen sai teitty vaihdettua vain sammuttamalla auto vauhdissa ja sit vaan äkkiä vaihde silmään ja takas käyntiin. Ukko oli jo varustautunut hakemaan mut, ja jättämään auton sinne, mutta enhän mä nyt mun murua voi sinne talven armoille jättää <3 Noh semmonen päivä, ihan hauska :)

Meillä nyt vähän kokoonpano muuttu joululle, onneks. Ollaan ihan nelistään minä ja mies sekä mun vanhemmat. Ehkä sitten tapsan päivänä miehen faija ja sisko perheineen. Ruokaa tosin on varattuna sille alkuperäiselle 9 hengelle, mutta nyt on asennoiduttu syömään! :D Jonkun näköstä joulusiivousta varmaan pitäs alkaa pikkuhiljaa tekemään, tarkotus olis että perjantaina jo vois "hiljentyä" kokonaan.

Täällä masukki potkii järestän aina samaan kohtaan, eli oikean tissin alle. Sitten vasemman tissin alla tuntuu sellasta möyrintää. Että voiskohan se olla jo pääalaspäin ja sitten vaan jaloilla venkoilee jotain. Neuvolassakin terkkari sanoi, että selkä tuntuu menevän tuossa vasemmalla puolella.

Mä olen vähän pihalla missä vaiheessa tehdään se synnytystapa-arviointi, tai tehdäänkö sellainen yleensä aina? Mulle nimittäin sanottiin että seuraavan kerran menen ultraan vasta synnyttämään mentäessä, eli sillonhan sitä ei varmaan hirveästi enään arvioida, tulee miten tulee?! Ellei sitten tosiaan neukku huomaa jotain poikkeavaa niin voi olla että lähetetään aikaisemmin.
Mites painoarviot? Kuka ne antaa jos ei ultrassa? Neuvolantätikö heittää arvauksen?

Supistuksia ei ole tullut vielä yhtään, olen nyt alkanut jännityksellä niitä odottamaan, tai lähinnä sitä että kuinka paljon ne sattuu ja tajuanko ne supistuksiksi. Ei ole hajuakaan mitä odottaa.

Töitä olis jäljellä vielä tasan 22 päivää. Jos siis kaikki menee hyvin, eikä sairaslomaa tarvitse ottaa. Kovasti ihmiset yrittää vakuuttaa, että ei se lomaa ole ja vielä tulee aika että kaipaat töihin. Ehkä, mutta toisaiseksi ainakin odotan niin innolla että saan vaihtelua ja voin olla kotona <3 Tällä hetkellä ei ainakaan yhtään ahdista ajatus yö heräämisistä ja vauvan itkusta :)

Mahaa kosketellaan töissä päivittäin, ja painoa kysellään kans tiuhaan. Oon aika naisvoittosella alalla, koskettelijat on niitä yli 50 mammoja, joten en jotenkin osaa pahastua siitä, ja sitten taas kyselijät on sellaisia vähän nuorempia, joilla omasta raskaudesta ei vielä niin kauaa ole. Eli vertailun vuoksi kyselevät. Henk. koht en pane sitäkään pahakseni, mutta luulis että olis tuoreessa muistissa se, että miltä tuntui kun heiltä itseltään udeltiin. Vois alkaa kysellä takas, että minkäsverran tuli valkovuotoa, ja mites oliko hiivaa tai peräpukamia, hih ;)

Ihanaa tytöt, kohta on joulu!!!! Joulu on vaan niin tunnelmallista aikaa, ja vielä nyt kun on ensimmäinen joulu siunatussa tilassa niin tulee kyllä varmaan herkisteltyä ihan tosissaan. Ulos kun kattoo niin ei ehkä niin joulunen fiilis tule, mutta ei se myöskään tunnelmaa pilaa. Muuten en tarvis lunta tänä vuonna ollenkaan, mutta onhan se kaunista kun puut on notkollaan lumesta ja ihanaa kun joulukävelyllä pakkanen narskuu jalkojen alla. Meillä oli ennen aattoperinteenä käydä mun hevosella aattoajelulla, mutta nyt ollaan sit käyty vaan lenkillä ja sen jälkeen saunaan. Ihanaa sekin, mutta ei ihan täydellistä.

Lenkistä puheenollen, koirat on käyny ulkona viimeks eilen illalla joten varmaan pitäs tää ahteri saada liikkeelle!!

Nyt toivotan oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille. Nauttikaa läheisistä ja hyvästä ruoasta. Sovitaanko että lauantaina ja sunnuntaina kukaan ei rehki mihinkään suuntaan? Mä ainakin lupaan :)

T: Memssi ja pikkupulla 29+5
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja mesisa
Ruska: Hyvä, että istukka oli siirtynyt. Rt meinaa juurikin sitä, että vauva on pää alaspäin.

Häntäluu kipuilee täälläkin jos istun pitkään kovalla tuolilla tai puoli istuvassa asennossa. Sama homma oli esikoistakin odottaessa.

Viime yö tuli nukuttua ihan tosi huonosti |O En vaan saanut unta ja kun lopulta nukahdin, niin hetken päästä oli pissahätä ja sitten ei löytynyt sopivaa asentoa ja sitten oli nälkä ja sitten vauva heräsi mylläämään ja ja ja... Aamulla olinkin sitten ihan puolikuollut ja joka paikkaa kolotti. Siinä sitten juoksemaan esikoisen perässä...

Äitiyspakkaus on postissa odottamassa. Mies hakee sen joku päivä kun ehtii. Toivottavasti ennen joulua.

Ihanaa kun satoi sen verran lunta, että maa tuli valkoiseksi. Toivottavasti olisi joulunakin vähän lunta. Pahoin pelkään, että tuo on hävinnyt iltaan mennessä.

Sipsunen & pikkusisko 27+5:heart:
 

Yhteistyössä