Tää on kyllä edelleen ihan pihalla tää kaksplussa, tai ainakin meikäläisen näkymä, nytkin viola viesti näyttää että olisi lähetetty tänään 12:49. Eli kello kaks tuntia edellä.
Ihania massuja teille kertakaikkiaan!! <3 Minä se vaan en saa omaani kuvattua, kohta se voi jo kaduttaa kun en ole edes muistoksi sitä kuvannut.
Tää kävi eilen ostamassa joululahjat, en siis ollut ostanut yhtään ja menin sillä mentaliteetilla eilen jumboon että sieltä ei lähdetä ennenkuin KAIKKI lahjat on ostettu.
Loppupeleistä kaikki meni aika hyvin, olin matkalla sinne suunnitellut budjetin kullekkin lahjalle, ja vähän miettinyt etukäteen mitä katsoa. Ensin kiersin kaikki liikkeet ja painoin mieleen mistä liikkeistä tuli hyviä ideoita. Sit menin kaffelle (ja söin myös ihanan täytetyn croissantin) ja siellä tein päätökset kelle mitäkin. Sit vaan uusinta kierroksella hakemaan lahjat.Superkätevää! Miten mä olenkaan aikasemmin stressannut niitä niin paljon. Ja jopa kerrankin sellanen fiilis, että nyt on kaikille hyvät lahjat
Mutta se täytyy kyllä myöntää että kyllä se oli kevyempi kiertää kauppoja ennen tätä 10 kilon painonnousua. Että vaikka ajallisesti koko hommassa meni ehkä 4 tuntia joka sisälti melkein tunnin tauon niin jessus että oli kotona selkä sohjona ja nivuset tulessa. Nyt ollaankin sit jouluun asti kodin omana päivät, kun autosta napsahti eilen prisman parkkipaikalla kytkin vaijeri poikki, mikä hankaloittaa hieman ajamista
Pysähdin siis kotimatkalla ruokaostoksille ja kun tein lähtöä niin naps kytkin katos ja auto tietty stoppas siihen. Sain sen ja ostokset onneksi venkoiltua kotiin kun käynnisti vaihde silmässä auton. Mahto muut ihmetellä menoa kun se tietty piti sammuttaa joka valoissa ja liikenne ympyrässä etc. Ja sit aina kun vauhtia piti lisätä niin vaihteen sai teitty vaihdettua vain sammuttamalla auto vauhdissa ja sit vaan äkkiä vaihde silmään ja takas käyntiin. Ukko oli jo varustautunut hakemaan mut, ja jättämään auton sinne, mutta enhän mä nyt mun murua voi sinne talven armoille jättää <3 Noh semmonen päivä, ihan hauska
Meillä nyt vähän kokoonpano muuttu joululle, onneks. Ollaan ihan nelistään minä ja mies sekä mun vanhemmat. Ehkä sitten tapsan päivänä miehen faija ja sisko perheineen. Ruokaa tosin on varattuna sille alkuperäiselle 9 hengelle, mutta nyt on asennoiduttu syömään!
Jonkun näköstä joulusiivousta varmaan pitäs alkaa pikkuhiljaa tekemään, tarkotus olis että perjantaina jo vois "hiljentyä" kokonaan.
Täällä masukki potkii järestän aina samaan kohtaan, eli oikean tissin alle. Sitten vasemman tissin alla tuntuu sellasta möyrintää. Että voiskohan se olla jo pääalaspäin ja sitten vaan jaloilla venkoilee jotain. Neuvolassakin terkkari sanoi, että selkä tuntuu menevän tuossa vasemmalla puolella.
Mä olen vähän pihalla missä vaiheessa tehdään se synnytystapa-arviointi, tai tehdäänkö sellainen yleensä aina? Mulle nimittäin sanottiin että seuraavan kerran menen ultraan vasta synnyttämään mentäessä, eli sillonhan sitä ei varmaan hirveästi enään arvioida, tulee miten tulee?! Ellei sitten tosiaan neukku huomaa jotain poikkeavaa niin voi olla että lähetetään aikaisemmin.
Mites painoarviot? Kuka ne antaa jos ei ultrassa? Neuvolantätikö heittää arvauksen?
Supistuksia ei ole tullut vielä yhtään, olen nyt alkanut jännityksellä niitä odottamaan, tai lähinnä sitä että kuinka paljon ne sattuu ja tajuanko ne supistuksiksi. Ei ole hajuakaan mitä odottaa.
Töitä olis jäljellä vielä tasan 22 päivää. Jos siis kaikki menee hyvin, eikä sairaslomaa tarvitse ottaa. Kovasti ihmiset yrittää vakuuttaa, että ei se lomaa ole ja vielä tulee aika että kaipaat töihin. Ehkä, mutta toisaiseksi ainakin odotan niin innolla että saan vaihtelua ja voin olla kotona <3 Tällä hetkellä ei ainakaan yhtään ahdista ajatus yö heräämisistä ja vauvan itkusta
Mahaa kosketellaan töissä päivittäin, ja painoa kysellään kans tiuhaan. Oon aika naisvoittosella alalla, koskettelijat on niitä yli 50 mammoja, joten en jotenkin osaa pahastua siitä, ja sitten taas kyselijät on sellaisia vähän nuorempia, joilla omasta raskaudesta ei vielä niin kauaa ole. Eli vertailun vuoksi kyselevät. Henk. koht en pane sitäkään pahakseni, mutta luulis että olis tuoreessa muistissa se, että miltä tuntui kun heiltä itseltään udeltiin. Vois alkaa kysellä takas, että minkäsverran tuli valkovuotoa, ja mites oliko hiivaa tai peräpukamia, hih
Ihanaa tytöt, kohta on joulu!!!! Joulu on vaan niin tunnelmallista aikaa, ja vielä nyt kun on ensimmäinen joulu siunatussa tilassa niin tulee kyllä varmaan herkisteltyä ihan tosissaan. Ulos kun kattoo niin ei ehkä niin joulunen fiilis tule, mutta ei se myöskään tunnelmaa pilaa. Muuten en tarvis lunta tänä vuonna ollenkaan, mutta onhan se kaunista kun puut on notkollaan lumesta ja ihanaa kun joulukävelyllä pakkanen narskuu jalkojen alla. Meillä oli ennen aattoperinteenä käydä mun hevosella aattoajelulla, mutta nyt ollaan sit käyty vaan lenkillä ja sen jälkeen saunaan. Ihanaa sekin, mutta ei ihan täydellistä.
Lenkistä puheenollen, koirat on käyny ulkona viimeks eilen illalla joten varmaan pitäs tää ahteri saada liikkeelle!!
Nyt toivotan oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille. Nauttikaa läheisistä ja hyvästä ruoasta. Sovitaanko että lauantaina ja sunnuntaina kukaan ei rehki mihinkään suuntaan? Mä ainakin lupaan
T: Memssi ja pikkupulla 29+5