Maaliskuun Muruset 2012 *Joulukuussa*

Neuvolalääkärissä käyty...

RR 134/84
Pissassa prot. +
Turvotus +
Paino 66,4kg, eli yhteensä tullut 8,4kg (306g/vko)
Sf 25
Kohdunsuu puolipehmeä ja ulkosuu puolelle sormelle auki
Kohdunkaulaa 3cm
Vauvan syke 145 ja liikkeet ++

Eli maanantaina labraan, jossa otetaan virtsanäyte, emättimen bakteeri- ja hiivaviljely. RR seuranta aloitetaan, koska paineet hienoisessa nousussa ja koska turvotusta sekä päänsärkyä on ollut. Päätä särkee parhaillaankin, mutta luulen että johtuu ainakin osittain niskasta. Pissassa oli proteiinit yhdellä plussalla, mutta voipi ohtua mahdollisesta tulehduksestakin. Napa on edelleen arka ja tyrähän se siellä on : /

Sipsunen & pikkusisko 27+0
 
Viimeksi muokattu:
Tulimpas poksumaan =)
Ja mulle nää poksahtelut tästä eteenpäin on aina tosi mahtava juttu.

Nittta onnea kihlautumisesta :heart:

Mariaja laitoinki kerran jo mutta menny vissiin ohi eli L.A on nyt 9.3

Paljon :hug: kaikille joilla supistelee, paljon lepoa vaan ja tosissaan nyt koitetaan kaikki ainaki sinne helmikuulle piettää vaavit matkassa

( . ) Nyt on saatu tosiaan liikkumislupa ja saan käydä muitten seurassa syömässä, aivan huippua! Olen todella sosiaalinen ihminen joten tää eristyksissä eläminen on ollu aika rankkaa. Nyt pikku hiljaa oloa kuulostellen käyn pikku kävelyillä.
Perhe on ollu eilen ja tänään täällä ja kyllä huomaa että täällä on saanu rauhassa maata, parin tunnin kyläilyn jälkeen aivan naatti ja vaikka onkin ihanaa kun olivat täällä tuli semmonen olo että voisitteko poistua :O Kuinkahan äkkiä sitä tottuu tähän tosissaan eikä enää haluakkaan kotiin huutoon ja melskeeseen ;) No ei vais en kyllä tänne haluais jäädä.

Tässäpä masukuva poksumisen kunniaksi, ja ihanat/kamalat sairaalakuteet =)



Katjuska ja Onnimanni 28+0:heart:
 
Kyllä saa herkäks taas mut tuo joulu mielellä -konserti kun kuuntelee tarinoita lapsista joilla kaikki ei oo menny aina hyvin.. :/ Sitä osaa niin arvostaa omaa tervettä lasta, koskaanhan ei voi tietää mitä tulevaisuus tuo...

Tässä olis muutama kuva, jotka sain tänään pitkästä aikaa otettua. :)


Ja tässä eestä päin. Sivuille päin ei oo vielä hirmusesti levinny ja kivasti meinaa näkyä tuo napa paijan läpi. :D En oo huomannukaan sitä ennen kun kuvan otin...


juniori 26+3
 
Mä tulin nyt tänne "valittamaan" kun mies on kaverinsa läksiäisissä ni en voi sille purkaa ärsyyntymistä hänen äitiinsä!!
Siis anoppi soitti jokin aika sitten, kun oli kuullut mun saikusta ja siitä et supistusten takia jäin ku oli kohdukaula jo ihan pehmee.
Hän oli sit soitellut siskonsa kanssa ihan muuten vaan kuulemma ja puhunut ohimennen musta (tää sisko on terveydenhoitaja), anoppi oli sitte vaan et otat nyt sit rauhallisesti etkä tee mitään rankkaa ja kyllä sulle varmaan sanottiinkin ohjeet jo mutta ei saa sitte senjaakaan (meen esikko) nostella ja ja ja....
Sanoin sille et tiedän kyl mitä saan tehdä, ja ihan kun en itse huomais mikä mua supistelee ja mikä ei. Kummasti pelkästään töistä pois olo on auttanut.
Mä inhoon yli kaiken sitä et joku tulee neuvomaan ja sanomaan asioita mitä jo tiedän ja tiedän tasan tarkkaan ite parhaiten miten mun kuuluu olla.
Ja anopinkin pitäs mut jo sen verran hyvin tuntee et tietää et mua alkaa ärsyttää neuvominen todella helposti.
Tavallaan tää on pieni asia mutta mun koko ilta meni ihan pilalle kun olen niin ärsyyntynyt!!!!

Sori vali vali viesti, mut oli jonnekin pakko purkaa :))

Nyt syömään herkkuja, jos helpottais oloon :))

Jenduka & pikkunen 29+1
 
Äitiyspakkaus on saapunut postiin ja mies ei suostu hakemaann sitä huomenna, kun en itse ehdi :( Olis niin kiva huomenna tulla pitkän päivän jälkeen töistä kotiin ja hypistellä niitä vaatteita.

Kärsin mahakateudesta ja läskeistäni. Muutenkin oon koko ajan väsynyt ja en jaksa tehä mitään vaikka pitäs. Töissäkin olin niin hidas että otti vaan päästä koko päivä.
No, huomenna taas poksutaan ja näytetään enemmän vain norsulle, kuin tulevalle äidille.

hepuhi:heart:käpy 27+6
 
To oli neuvola ja kun sf-mitaksi saivat 30cm niin suoraan polille. Siellä sokerirasitus ja ultra ja vastasi kooltaan rv.27+, sokeriarvot normaalit(3.4, 5,6 ja 4,0). Poikana tuo pysynyt, edelleen vehkeitään eka näytteli, kysyi lääkäri ttiätkö kumpi on ja haluatko tietää ja vahvisti pojan tulon. Pään koko oli normaali ja muut mitat myös, vatsa vaan kasvaa hyvin eteenpäintyöntyvästi. Tavallaan huojentunut olo mutta alkanut mietityttää myös suht pitkä synnytysmatka. Edellinen kun syntyi vajaa puolitoista tuntia ekan supistuksen jälkeen, nyt kun matkaa Lohjalle 90minuuttia niin kerkeekö sinne ees...

Babis+poju 26+0
 
Ihanaa, kun on viikonloppu!! Työviikko tuntui tosi raskaalta, vaikka sitä samaahan se on koko ajan..Ehkä vaikutti, kun niin paljon muita menoja töiden lisäksi (joulujuhlaa, sokerirasitusta...), viehän nekin voimia. Ja kun tota sokeria sai stressata! Olinkin to pois töistä lepäilemässä ja pääsin myös neuvolaan hakemaan sen sokerimittarin, kun valvoin edellisen yön ja mietin niitä arvoja.. =/ Siellä tuli ihan levollinen mieli, ja sen jälkeen en ole niitä arvoja stressaillut. =)

Tänä aamuna aloitinkin sokerimittaukset, nyt pitää 4 päivää mitata paastoarvot aamulla. Tämän päivän arvo oli 5.3 eli ihan ok, rajojen sisäpuolella! =D Olenkin kyllä katsonut tarkemmin, että mitä suuhuni laitan. Jos huomenaamunakin hyvät arvot, tekisi mieli hieman testailla, mitä pieni namipussi tekee arvoille.. =)

Ja aika herkästi mun mielestä tipahti raskausdiabetes- diagnoosi, kun paastoarvo 6, ja muut arvot normaaleja! Mutta kai se näin on parempi.

Joulukuusen kannoin sisälle, tuossa se nyt vieressä tuoksuu! Mietin, että ei varmaan kauaa kestä partsilla ilman vettä, kun ei ole edes jäässä niinkuin aiempina vuosina. Ja tykkään nauttia kuusesta ja joulufiiliksestä nyt ennen joulua, kuusi lentää pihalle jo ennen uutta vuotta (jos siinä silloin vielä on neulasia.. =))

Ja piparitaloa aloin kasaamaan, saavat lapset sen taas hukuttaa karkkeihin illemmalla. =) Alkaa pikkuhiljaa löytymään tätä joulufiilistä, Jeee!!! =D

moomin 25+2
 
:) oi, ihania massukuvia tullut!

Tänään käytiin Murun kanssa vantaaan ikeassa... ja voi luoja mikä reissu... vaikka tiedettiin tasan tarkkaan mitä haettiin ni kaupassa meni silti sen 2 tuntia sit se hirvee ruuhka ja kaiken lisäks ihan kamalia pohjekramppeja tuli kävellessä...
Mutta tärkeintä on et saatiin mitä haettiin, eli pinnasänky,vaatekaappi ja hoitopöytä.

Hei onks teillä muilla kylkiluut kipeet? mulla on pitkän aikaa kipuillu ne ja sit tuntuu ihan ku ne puutuis jotenkin... mutta siis kipeet..... Nii ja jos jollain on samaa vaivaa ni mistähän se johtuu?

Ei kai mulla täs muuta täl kertaa....

Jassu Ja Prinsessa 26+2..?
 
Mä en nyt tykää mun työnteosta ollenkaan :/ Loppupäivä oli ihan jees mut ekat 5h supisteli tosi paljon ja alaselkä ihan turta -ja ennen töihin menoo ku kävin kirjastossa ni täyty ihan pysähtyy ku alko supistaa :( harkitsin jo et soitan maanantaina neuvolaan ku noihin suppareihin päälle tää aivan törkee väsymys (mulla vaikeuksia pysyy työmatka hereillä ja yleensä ei oo taipumusta nukahtaa rattiin vaikka ois lähteny yövuoron jälkeen ajaa useemman 100km..)+ päänsärky -mut enpä usko et kuitenkaan soitan-ku mitäpä se tälle tehä voi.

Juu on ihmisiä joka paikassa!! ja hitosti!! ja ihmiset on ihan vidun kiukkusia -ihan ku se ois muiden vika et niillä on joulustressiä!! vitutus tarttuu!!!

pööppis on tullu!! Tai ainakin mä toivon ettei tää mun kärpänen paina yli 6kg :D :D

mulla kramppaa öisin jalat ja päivisin sormet! Hiton ärsyttävää -täytys ettii jostai mun magnesiumit jos ees niitä yrittäis muistaa syödä ku toi d-vitsku on vähä jääny...tai siis en oo ihan vielä ees alottanu:ashamed:
 
Jes vihosta hyvin nukuttu yö takana, pienimmäinenkään ei kun kerran herättänyt ja riitti yhden kerran tutituksella. ihan mahtavaa.
Porkkana ja lanttulaatikon tekoa tänään.
Puntarille en nyt ennen joulua uskalla ees mennä, on sen verran läskitankki olo, että inhottaa, tässä raskaudessa olo ei tosiaankaan ole mikään hehkeä ollut.

27+1
 
Juhuu!!! Vähän pelotti aamupaaston mittaus, mutta arvo olikin vaan 5.2, vaikka söin iltapalaksi mäkkärin hamppariaterian ja päivällä vielä 200g karkkia! (Joo..vähän lipsahti..=)) Miten ihmeessä se sokerirasituksen paasto oli 6.0, vaikka en sen kummempaa edellispäivänä syönyt?!?!?!

Mulla on muuten jo pitkään ollut iltaisin "levottomat jalat". Inhottava vaiva, kun vihdoinkin saa heittäytyä sohvalle lepäilemään, niin jalat sitten viuhtoo omaa elämäänsä.. =) Kramppeja ei onneksi ole ollut, ne on inhottavia.. =/

Pikkumökö, mun mielestä kuitenkin kannattais soittaa neuvolaan. Voi ihan hyvin olla saikun paikka. Tsemppiä! :wave:

moomin ja hampparilla turvotettu pikkuveli 25+3
 
pikkumökö Mä oon ottanut väsymyksen takia 1 saikkupäivän välillä, kun tiedän ettei töistäkään tuu mitään väsyneenä. Suosittelisin sullekkin yhtä ylimääräistä vapaata töistä, niin ei ala supparit pahenemaan.

Pööppis On syynsä miksi mä en laita masukuvia, mulla on kiloja tullut lisää vielä ylipainon ja raskauskilojenkin päälle.
Mies otti toissapäivänä eilen kuvia mahasta ja eihän tää millekkään vauvamahalle näytä edelleenkään :(

Voihan lonkkien ja lantion löystyminen!
Olin eilen 10 tuntia töissä, välillä sattui oikeaan jalkaan, mutta ei se mitään haitannut. Illalla nousin sängystä vessaan kyynelten kera, sama juttu aamuyöllä. Nyt on onneksi jo parempana, kun nukuin loppuyön selälläni ja käytin yöllä koiraa ulkona. Tuntui oikein kuinka kävellessä lonkat meni paikoilleen ja kipu hellitti.
Mulla on siis syntyjään yliliikkuvat nivelet, mutta en olis odottanut että näin pahasti alkaa kipuileen. Nyt pitää vaan nousta ylös aina polvet yhdessä ja kyykistyä myös polvia yhdessä pitäen.. Voi olla hieman tuskainen työpäivä tänään.

hepuhi:heart:käpy 28+1
 
kylkiluihin sattuu mullakin,vauva potkii niihin,ja painaa pepullaan ja kokoajan särkee :/

ja liitoskivut senkun pahenee,sängystä on kauheen vaikee päästä ylös ja liian nopeet liikkeet tuo kyyneleet silmiin.huoh

painoa mulla on kertynyt nyt jo sen 10kg,hupsista :D mutta tulkoon vaan,en pelkää !

lonkkia ja lantioo myös särkee,ei pysty oikeen nukkumaan. selällään en pysty nukkumaan kun vauva painoo keuhkoja :(

kauhee valitusvirsi vaihteeks :D

sunniee ja vv 28+5,rv 30 alkaa tiistaina. HUI !
 
Sunnuntaita.

Mulla on ollut aika kurja olo viime päivät. Päässä jo ties monettako päivää pieni epämääräinen särky ja sellainen pää pöntössä olo. Toissapäivänä oksensin kerran ja eilen sitten jo useamman kerran :x Sormia turvottaa ja jalat turpoaa heti jos istun jalat lattiaan päin, eli normaalisti. Eilen vaivasi ihan törkeä mahakipu, jonka kylläkin uskon saaneeni mulle sopimattomasta ruuasta. Sen lisäksi alkoi sitten selässä menkkajomotukset, jotka jatkuivat pitkälle yöhön, vaikka nukkumaan mennessä kävin kuumassa suihkussa sekä otin Panadolin ja Rennien.

Onneksi menkkakivut olivat nyt aamuun mennessä kadonneet. Etova, krapulainen olo ja lievä pään jomotus turvotuksen kera vaivaavat edelleen. Ja sitten tietty noi perus jutut, kuten nivuset ylösnoustessa ja napa jos siihen menee koskemaan.

Sori, kivaa valitusvirttä taas. Mua oikein inhottaa kun "pelkään", että multa kysytään miten olen voinut. Olisi kiva sanoa että ihan hyvin kiitos, mutta kun se ei pidä tällä hetkellä yhtään paikkaansa. Olen tyytynyt toteamaan vaan, että tässähän tämä. Tänäänkin mennään kyläilemään ja varmaan taas saan vastata hyväntahtoisiin kyselyihin... Huoh.

No, huomenna labraan ja ennen joulua selvinnee se onko mulla hiiva vai mikä, joka saattaa aiheuttaa noita jomotuksia suppareita. Vielä kun saisi tän paluun tehneen oksetuksen pois jouluksi, niin olisin tyytyväinen.

Sipsunen & pikkusisko 27+2:heart:
 
Laretzki
Pööppis Täällä ainakin on kiloja tullut, tosin en sit tiiä oonko alunperinkään ollut mitenkään erityisen hoikka, sellanen normaali varmaan. 11 kiloa tällä hetkellä jo täynnä ja veikkaan että menee aika helpostikin sinne 15 kiloon vielä tässä ennen synnytystä.

Tänään luvassa miehen veljenpojan synttärit. :) Ihan mielellään lähden, vaikka yö meni taas parin tunnin välein heräillessä, aamulla tosin ei mahdottomasti väsyttänyt. Maha ollut koko aamun ihan mahdottoman kipeänä tuosta navan yläpuolta, pistää ja sattuu ihan koko ajan. Sitten kun nojaa taakse päin niin tuntuu kuin joku kiristyisi. Eli tiedä sitten mitä siellä oikein on meneillään, että mikä kropan osa siellä taas venyttelee itseään vauvan kasvun tieltä... Pystyy kuitenkin hyvin olemaan, joten ei huolta.

Lare ja Spyro 30+1 eli eilen sanottiin poksista vaan!
 
Pööppis
huomenta, ja huomisen kunniaks (köhköh) mahakuvat ,kun kerta muutki, mut ylimääräset kilot näkyy ja jalassa ihkit kalsarit...








kylkiin koskemisesta, eiköhän se johdu siitä et vauva painaa elimiä ja keuhkoja ylös ja sivulle päin.
ite huomannu keuhkotilavuuden pienentyneen sikana, hengästyy pienestä, jopa jos pitkään puhuu puhelimessa.
On se tää äkki lihominenkin tehny tehtänäsä kun kumartelu, kenkien jalkaan laitto, sohvalta makuulta nousu on hankalaa.. huh hei..
Nyt pullan paistoon (ei tuu itelle :D )
 
Pikkumökö Soita ihmeessä neuvolaan, ei se ole kenenkään etu että itseäsi ja pikkuista kiusaat töissä, lepoa nyt vaan!

Punakaneli Meinaatko pakastaa laatikot kun jo nyt teet vai kuinka ajattelit? Mietin myös että voisin tehdä laatikot, ainakin lanttu ja porkkana, etukäteen ettei sitten ole aatonaattoiltana kaikki hommat.

Moomin Hieno homma että arvo on noin hyvä!

Sipsunen Muakin ahdistaa toi jatkuva voinnin kysyminen, varsinkin töissä jatkuvasti oli joku kyselemässä. Hyväähän he tarkoittavat, mutta kun itsellä olo on kaikkea muuta paitsi hyvä ja ei kuitenkaan kehtaa rueta valittaan, niin siinä sitten koittaa mutista jotain tyyliin että tässähän tää on mennyt...

Ihania masukuvia täällä taas. Itse en ole saanut pahemmin aikaiseksi kuvailla, saati sitten saada niitä tänne asti....

Hope ja jr 28+2
 
Pikainen postaus: mie oon ihan kamalan väsyny voisin vaan nukkua :'( oon kiukkuinen ja päähään särkee jne. ja itku ihan kurkussa... ei mukavaa ei. Masentaa

käym kyllä lukemassa jne. mut ja hengessä oon :heart:

minnarun&rinssi 28+4
 
hopealle ja Hayley82lle paljon onnea synttäreiden johdota. :)

Pitäs varmaan alkaa pikku hiljaa pyörittelemään pienelle nimiäkin päässä kun ei oo vielä mitään hajua nimestä.. Ja äkkiä tulee kohta tuo maaliskuukin jo.. onko täällä kuinka monta muuta vielä jolla nimi täys kysymysmerkki?
Löysin sit tuossa netissä pyöriessäni tälläsen sivun, jossa suurin osa on aika omituisia/erikoisiakin nimiä, mut löyty tuolta mutama ihan varteen otettava vaihtoehtokin ehkä.. :) Harvinaiset etunimet • Etunimet.net En kuitenkaa haluis lapselleni mitään ihan kummallista nimee, mut en taas ihan perus suomalaista nimeekään. Joku helposti sanottava ja suht lyhyt "nykyaikanen" nimi. Jotenkin tuntuu et pojalle on vielä hankalempi keksiä hyvää nimee kun tytölle, tytölle olis jo nätti nimi mielessä...

juniori 26+5
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja Hayley82

Yhteistyössä