Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

Vaavimasulle voimia :hug:

Itkuherkkyydestä Tunteet täälläkin pinnassa ja silmät kostuu millon mistäkin...

Oisko kenelläkään vinkkejä näiden näppyjen hoitoon ja hilllitsemiseen? Tuntuu, ettei mikään auta... Mies on todella innossaan, kun pakotan sen puristelemaan kipeitä näppyjä selästä, joihin en itse ulota. Kasvojen näpyt leviää kivasti kaulaan, joka on aika uus juttu mulla.

Kirskis ja Kaiku 8+1
 
moikka :)
pahoittelut kaikille menetyksen kokeneille :hug:

täällä nukuttas koko ajan .. eilen nukuin päivällä 6 h ja illalla normaalisti nukkumaan :D
mua kans vaivaa tuo itkeminen.. tuntuu että kyyneleet nousee silmiin joka asiasta.

Pelottaa kyllä kamalasti kaikki asiat tässä raskaudessa :O
jotenkin asiat tuntuu paljon suuremmilta kun esikoista odottaessa. ??
Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia että pelottaa keskenmenot ym ???? enemmän kuin esikoisesta ..
 
Laretzki
Kirkkis Mulla alkaa näpyt jo itsekseen hävitä. En oo kuin oikeesti finneiksi asti kehittyneet puristanut. Mulla siis sellaisia valkoisia palleroita, jotka ei kuitekaan ihan finneksi asti kehity, paitsi satunnaiset selässä, kaulassa ja naamassa. Että en sitten tiiä onko niiden häviäminen nyt sitä, että kroppa alkaa olla tottunut muuttuneeseen hormooni tasapainoon. :)

Huomenna poksuu taas ja ensimmäinen kolmannes alkaa olla lopuillaan :O. Mä eilen illalla sitä mietin ja jotenkin aattelin, että ei siitä plussasta ole vielä kolmea kuukautta, enkä mä mitenkään oo voinut olla kolmea kuukautta raskaana! Ei mun ensimmäinen kolmannes voi olla loppumassa. Kunnes sitten tänä aamuna tajusin, että idiootti, se laskettiin niistä menkoista :LOL:

Lare ja Spyeo 10+6
 
Ensinnäkin iso halitus niille joilla vauva ei ole pysynyt mukana :hug:, se tyhjyydentunne on alussa aivan kamalaa.
vaavimasu: kyllä se onnistunut raskaus sieltä aivan varmasti tulee :), minullakin nyt sit takana tällä yrityskerralla 3 keskenmenoa ja yhteensä niitä taitaa olla joku 7 nyt? en oo ihan varma.

täällä ei ole oikeen mitään vauvakuumetta just nyt, taukoa siis ajateltiin pitää ja minä aion nyt panostaa siihen solubiologiaan ihan urakalla ja katella muutaman vuoden päästä uudestaan, silloin pitäisi uusi kotimmekin olla valmis viimeistään. jos vaikka seuraavalla kierroksella jotkut odottavat taas kanssani :p.
 
  • Tykkää
Reactions: jendde
Jansku-89 Mulla pelottaa ihan kamalasti tämän toisen kans. Esikoista ku odotin oli tyyliin sellainen tunne ettei tässä mikään voi mennä vikaan ja elämä hymyili. Nyt taasen sellainen olo että mitä jos jotain sattuu ja muutenkin ajatusmaailma erinlainen. Mitä sitten kun niintä vaippaikäisiä onkin kaksi kappaletta? Ja tästä toisesta raskaudesta ei uskalla puhua kellekkään ennen kuin on jo pakko kun näkyy.

Jenni ja niinpeeni 8+0
 
Kotidopplerista: Minkä merkkisiä/mallisia teillä on? Oon ajatellu itekkii tilata ja nyt mietin et mikähän se niistä olisi:confused:, halvimman saisi alle 40, mutta kuulukohan sillä kovin aikaisin, eikä siinä ole sitä näyttöäkään.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli aiemmasta raskaudesta se angelsoud perusmalli ja kuului 12viikoilta lähtien; kerkesin myymään pois sen... uutta en kuitenkaan aatellut enään hankkia.

Hajuherkkyys on aivan kamala asia; tuntuu että kaikki lemuu pahalle ja oudolle; mieskin eilen tokas että taasko se alkaa; oon nyt joka päivä huomauttanut milloin mistäkin oudosta hajusta esim: puhtaissa pyykeissä... HUOH =)
 
Kiitos sunniee :)

Miullakin on tuo Angelsounds-merkkinen doppleri, ja tosiaa nyt jo kuuluu sydänäänet :) Maksoin tuosta vaan 35e+postikulut(bongasin jonkun sivun Osta&Myy-palstalta), ja on kyllä loistava ostos.
Että en usko, että sillä hinnalla/mallilla niin hirveen kauheen paljon merkitystä oo, pääasiahan on ne sydänäänet. Ja niidenkin löytäminen riippuu enemmänkin kohdun asennosta, istukan sijainnista tms, luulisin ainakin :)

punakaneli : Hienoa etten oo ainut, kenestä puhtaat pyykit haisee oudolle :D
 
Ilja,mulla on just se angel sounds doppleri,ei näytöllinen joka maksaa alle 40 euroa,ja sillä mä sain kuuluviin 8+6 viikolla :) esikoisesta en yrittäny kunnes vasta np ultran jälkeen koska istukka oli edessä..
 
heipä hei täältäkin.

meillä huomenna ystävän häät joihin ollaan porukalla menossa. voi sitä syyniä tuon kotelo mekon kanssa :p, joka puolelta näkyykö maha ja pömppöttääkö pahasti, voiko pukea tämän vai pitäiskö telttaan pukeutua;). maha näkyy (ainakin omasta mielestä, ei miehen mielestä) ja pömpöttää ylhäältä asti.
no ajattelin sit kuitenkin vetää kotelomekon ylle, koska alkoholista kuitenkin kieltäydyn niin muille vieraille selviää että vatsassa asuu oikeasti joku, eikä turvotus johdu mistään muusta, eli se pömpötys on ihan söpöä vaan, ei läskiä (ainakaan kokonaan:LOL:)
jännittää myös hajut juhlissa, jokainen tunnetusti käyttää parfyymejä juhlissa ja mun nenäni ei siedä edes omaa dödöä, saati miehen käyttämiä hajusteita. vielä ei ole laatta lentänyt tässä raskaudessa, mutta huomenna voidaan olla lähellä...
 
Hajuista: En kestänyt viime raskaudessa lainkaan mitään parfyymeja ja nyt alkaa olla sama homma taas. Musta melkeen kaikki on alkanut haista vähintäänkin tunkkaiselle, likaisella tai kamalalle. Pyykinpesuaineen vaihdoin toiseen kun vanha haisi tunkkaiselle. Koiran haju käy nenään myös. Normaalisti se ei häiritse mitenkään. Eniten käy kyllä naapurin röökin käryt, joista olen tainnut ennenkin tänne valittaa. Meinaa lentää oksennus samoin tein kun se myrkkypilvi saartaa meidän olkkarin jos pihan ovi sattuu olemaan auki :stick: Onhan heillä oikeus pihallaan polttaa, mutta miksi se leijuu aina meille :x

Kamala olo ja väsynys ovat vaivanneet koko päivän. Isä oli ihana ja kävi tuomassa mulle valmista syötävää, kun en jaksanut lähteä kauppaan miettimään mitä saisin kurkusta alas. Ruisleipä on nyt alkanut ällöttämään ja vaihtunut sämpylöihin. Sitä vaan ei voi aamulla tietää mitä sitä saa illalla kurkustaan alas, kun olot ja ällötykset vaihtelee koko ajan.

Tuosta itkuherkkyydestä piti vielä laittaa. Mä oon muutenkin aika herkkä, mutta en nyt sentään ihan tällainen vetistelijä kuin nyt. Mulla tulee kyyneleet silmiin jos luen tai nään jotain vähänkin hellyttävämpää tai jotain mikä liittyy lapsiin. Äsken selailin iltalehden sivuja niin taas oli kyneleet silmissä kun luin otsikon pesukoneen räjähtämisestä ja kuinka isän mukaan lapset olisivat voineet kuolla. Snif.
 
Viimeksi muokattu:
voi luoja mikä päivä! Aamuvuorossa töissä ja koko päivän niin törkeen huono-olo etten uskaltanu käydä ees pissalla ku wc-pöntön näkeminen aiheuttaa oksennusrefleksin :D Sit ku pahaolo vähä väisty ni alko hirvee väsymys, äsken vedin tos tunnin päikkärit mut silti alkasin olee valmis nukkumaan.

itkuherkkyydestä mä oon kans jo normisti tosi herkkä, nim.salkkareiden aikaan itkenyt :D mut kyl nyt vielä korostuu, tänäänkin katoin teho-osastoo ja itkin vaan :'( ja etenkin jos mulla on tosi paha-olo ni sit alkaa viel itkettää ihan turhatkin asiat, tai siis ei oikeestaan mikään muu ku se et en on pahaolo.

jansku-89: Mä en kans ekassa, ja oikeestaan viel tokassakaan osannu ees pelätä et jotain vois mennä vikaan. 3.oli sit ihan neuroottista alussa...tai no aika pitkällekin ja nyt viel pahempi ku km-taustalla. Pitäs vaan lopettaa stressaaminen ku itehän ei sille mitään voi jos joku ei meekkään niinku pitäs, mut helpommin sanottu ku tehty...

pikkumökö + ??? 7+5....ehkä ihan ku oisin jo ton luvun kirjottanu aiemmin.. en tiä.
 
Täällä alko tänään 10+3 vuotelu :(
Viimeks vuoto alko 9+6 ja 10+2 oltiin tyhjennyksessä. Ei päästy tänään mihinkään ultraan, joten nyt vaan ootellaan ja kattellaan kuinka käy...
Eka oli hurja paniikki ja itkin, mutta nyt kummallisesti on sellanen tunne, että kaikki ois muka ok. Ihan hirveetä epätietosuutta. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

Naive ja Paavo 10+3 (toivottavasti)
 
Naive Toivottavasti vuoto ois harmitonta! :hug: Vieläkö se jatkuu?

Itkuherkkyydestä Yks päivä yritin laittaa musaa mp3 soittimeen huonolla menestyksellä, niin hermot meni. Nakkasin soittimen seinään ja rupesin märisemään :D Onneksi ei mennyt uus soitin rikki kun vika olikin siinä että biisit oli väärässä muodossa eikä se siksi onnistunut! :D Että joo, itkuherkkyyttä havaittavissa. :D Tv- ohjelmille ei oo vielä tullu märistyä ku kesällä en kato oikeestaan yhtään ku sieltä ei näy mitään..

Mulla on kans Angel Sounds doppleri. Vielä en oo saanu kuulumaan sydänääniä. Vois tänään taas parin päivän tauon jälkeen testata :)

MM-11 9+0 Poks poks =)
 
naive 88: toivottavasti harmitonta :hug:, odottelen kuulumisiasi...

Epäuskoinen olo itselläkin että onko masussa tosiaan asukki ja voiko se hyvin, omia oireita kyllä on mut eihän sekään mitään takaa...
Voihan finnit miulle on tullu olkapäihinkin pärstä on aivan kamalan näköinen leuat on ihan täynnä ihania pikku valkopäitä...no kyllä ne siitä varmasti jossain vaiheessa. Ensi viikolla neuvola jos sitä sitten alkais pikku hiljaa uskoa jo että raskaana sitä ollaan tosiaan voi kun ultra olisi pian.

Hyvää viikonloppua kaikille meillä vietetään tänään 6. hääpäivää :heart:

minnarun&matonen 9+2
 
MM-11 mulla ne sydänäänet kuuluu tosiaan tositosi alhaalta,ihan häpyluun yläpuolelta,tosi tarkasti saa asettaa sen dopplerin et kuuluu :)

Naive toivottavasti vuoto on harmitonta !! ektö pääsis päivystykseen tai johonkin tsekkaan tilanteen?? :/

mua on purrut joku leivontakärpänen,kun oon nyt joka päivä leiponut sämpylöitä,ja eilen mustikkapiirakkaa =) tänäänkin aamulla 7 pyöräytin grahamsämpylät,ah. mikäs sen parempi aamupala kun tuoreet lämpimät sämpylät joihin voi sulaa päälle :p

hajuista
muakin ottaa kaikki nenään,siis ihan kaikki. tuntuu että kaikki täällä kotona haisee kamalalta. itekin pitää käydä aamuin illoin suihkussa kun tuntuu että alkaa paikat haiseen.. :D yök !!

mukavaa viikonloppua kaikille, ja Minnarunille mukavaa hääpäivää ! :)

sunniee ja vilperi 9+4
 
Voi eikä Naive :( Täällä pietään peukut ja varpaat pysytyssä, että vuoto olisi harmitonta !

Oikein hyvää hääpäivää Minnarun ! :)

Mie en malta oottaa ekaa ultraa, sinne matkaa about ikuisuus !

cherrrye ja muwu 8+6
 
NAIVE: todella,todella toivon että olisi harmitonta<3 Yritä päästä johonkin tarkistamaan tilanne:)

Hei kaikille vielä..Kummini kanssa juteltiin äsken ja varotti että jos neuvolassa kuuluu ekalla kerralla sydänäänet mutta toisella kerralla ei,niin ei tarkoita etteikö lapsi enää eläisi vaan on voinut mennä väärään asentoon tai jtn.kummipojallani kuulemma oli ollut näin ja sanottu suoraan että kaavintaan mutta tätipä oli sanonut haluavansa vielä ultran.ja sielä se mun nykyinen kummipoitsuni liikahteli ja eli täydellä teholla:) eli ihan vaan jos jollain saattuu olemaan samanlainen käynti joskus:)

Ohhoh pian pitäisi mennä siskonlapsen synttäreille ja sen jälkeen harjotella hääkampausta et siinä ois täks illaks ohjelmaa:D
(hahaa voin paljastaa että tonne synttäreille menen enemmän ku mielelläni sillä sielä on aina hyyyvät tarjoilut;P ) no joo toki menisin muutenkin:DD

Hei millaset välit teillä' on naapureihin? mulla on aivan hyvät VIELÄ.Mutta tuskin kauaa yhen vanhan naisen kanssa joka on jo riidoissa kaikkien muiden lähi rivitalo asukkaiden + meidän talon asukkaiden kanssa:D ja eilinen sai munki pinnan niin kireeks ku meni haukkumaan aivan ilman syytä aivan ihanan (myös 60v) naisen tuosta naapurista.mm."sä oot pilannu tulollas kaiken,sä saisit kuolla pois kukaa ei sua tarvi!" et tommosta:/ ja mulla keitti....tuo mukava naapuri on aina ollut tosi kiltti kaikille.jos joku pyytäny on leikannu ruohon,on käyny kaupas,on auttanu kukkien kans ja juttelee vielä vanhempien kans seuraksi ja hiljan toi mullekki puolikkaan justiin leivotun kuivakakun ja teki syntymäpäivälahjaksi samanlaisen ja lisäksi pullia:) eli ei ole ansainnu tollasta käytöstä keltää....

ohoh tuli taas tollanen vihan ja sympatian purkaus ku ei sitä viitti muillekkaa purkaa nii tää oli KAI hyvä paikka siihen:D

eilen ensimmäinen päivä moneen viikkoon ettei tullut oksennusta:)

mimma & piskuinen 9+2<3
 
Onko teillä viime aikaisia kokemuksia, kerrotaanko Kättärillä sukupuolta? vielä kuopusta odottaessa (-05) ne eivät kertoneet. nyt haluaisin kuulla!!

Naive: Toivotaan parasta!! Mikä tilanne..?! :hug:

ON: ei edelleenkään oireita..kai..rinnat on turvonneet, mutta onko vaan muuten tästä kuumuudesta täällä Espanjassa, vai..?!?! Ja nännit on kyllä kosketusarat. Hajut ei tee pahaa.

Sushia vähän maistelin..Vegesushia siis. En sitä raakaa kalaa,mutta vähän noissakin oli merilevää, siis aika vähän, vaan siellä sisällä..Mieli tekisi lisää,mutta kuinka paljon sitä merilevää saa syödä????? Sitä pitäisi välttää suuren jodimäärän takia, mutta jos sitä syö tosi vähän..????? Onkohan haittaa?

Tiistaina pääsen soittelemaan neuvola-aikaa, kun palataan reissusta kotiin. Ja enää (!) noin 5 viikkoa kai siihen NP- ultraan.. :D Eikös se joskus vkosta 11+ alkaen ole?! En enää muista.. =)

Moomin 6+0 (juhuuu!!!) =D
 
moomin eille ainakin oltais viime vuonna kerrottu sukupuoli rakenneultrassa jos oltais haluttu tietää.. ! kätilö ihan kysyi että haluatteko tietää sukupuolen.. :) varmaan riippuu kuitenkin ultraajasta?..
niin ja siis kättärillä käytiin :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä