Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

SiSa: Mulla erikoislääkärin kone antoi lasketuksi ajaksi 17.3, kuten myös vau.fi laskuri. Neuvolan kiekko antoi 16.3 ja varhaisultra 22.3. Omat laskut taas oilisivat antaneet lasketuksi 18-19.3. Nyt sitten odottelen mitä np-ultra sanoo, kun siellä sitten tarkentuu, että mitä noisa vastaa lähimmin. Neuvolakorttiin merkittiin kuitenkin tuo 16.3, mikä ei voi pitää paikkaansa ovikseen nähden mitenkään.

Sipsunen & SV 7+3 :heart:
 
Kuumeilija Mulla kans auttaa suolainen huonoon oloon. Pidän töissä kaapissa suolakeksejä ja käyn napsimassa niitä jos tulee huono olo ennen taukoa. Ne kyllä auttaa tosi nopeesti.

Sokerirasituksesta Onko teille muille puhuttu siitä neuvolassa mitään? Mulle sanottiin eka että et joudu siihen kun olet normaalipainoinen eikä teillä ole suvussa sitä. Sitten se sanoikin että hetkinen, olet 26 eli joudut sittenkin! : / Kaveri on 31 ja sille ei ollu puhuttu siitä mitään. Että pärstäkertoimen mukaankohan sinne porukkaa laitetaan??? Ärsyttää!

MM-11 9+1
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksista =) Onpa hassua, että kiekko ja kone antaa eri lasketut ajat... Mitähän järkeä tossa on :confused: Mä taidan laskea itse viikot tuohon neuvolaan saakka sen mukaan mitä se gyne katto kiekosta varhaisultrassa. Ja saman antaa netissä olevat laskuritkin. Muutetaan sitten tuo yksi päivä neuvolan jälkeen, jos se neuvolatäti kattoo edelleen LA:n koneelta, eikä kiekosta.


SiSa ja Pikkupulla 8+3 :heart:
 
Keskenhän se meni ja komeesti :'(
Perjantaina alkanut "harmiton" vuoto yltyi lauantaina rippijuhlissa aivan hulluksi ja "synnytin" sitten kyläpaikan vessassa. Kivut oli aivan käsittämättömät, kun viimeksi km tuli "hallitusti" sairaalassa lääkkeillä ja kipulääkityksen kera, en osannut varautua mihinkään tälläiseen. Päivystyksestä sanottiin, ettei sinne kannata tulla jos kotona on särkylääkettä eikä vuoda niin paljon, että heikottaisi. Maanantaina aamulla omalääkärin tai neuvolan kautta sitten sopimaan jälkitarkastuksesta, jännitän, että suostuvatko edes tarkistamaan ultralla tuliko kaikki ulos.

Tämä oli nyt meidän toinen vauva, joka vietiin Taivaan Isän tykö ennen elämää. Puhuttiin miehen kanssa jo asioista ja yritystä jatketaan heti kun mahdollista. Tyhmältä kuulostaa, mutta tämä tuntui jotenkin helpommalta kestää kun ensimmäinen km. Yksityisellä varmaan käyn tarkistuttamassa tässä välissä paikat, jos löytyisi jotain poikkeavaa. Kunnallisella kun vasta kolmen jälkeen aletaan tutkimaan. Toki voi olla, että nämä kaksi ovat vaan huonoa tuuria, ja sitä toivonkin. Aika maassa täällä ollaan, mutta kai tämä tästä vielä iloksi muuttuu joskus.

Naive ja ukko keskenään..
 
Täällä kanssa yks aika hillittömästä keskenmeno pelosta kärsivä. Edellisen raskauden kauhu alkaa hiipiä tajuntaan sitä mukaa kun viikot kertyy. Onneksi nyt olen tarkassa seurannassa ja lupa mennä äitipolille aina kun siltä tuntuu. Ihan vielä en tätä valttikorttia ole alkanut käyttämään, mutta luulen, että nuo edellisen raskauden viikot 17-19 on ne pahimmat ja varmaan siitä eteenpäin sitten panikoidaan enemmän sun vähemmän. 24 viikkoa pidän edes jonkin näköisenä rajana vko 30 on sitten se viikkoa joloin lupaan jo henkäistä vähän helpotuksesta.... eli enään 20 viikkoa panikoitavaa!

Mulla kanssa neuvolassa saadaan aina päivä enemmän kun äitipolilla, mä menen nyt noilla äitipolin viikoilla eli 9+2

Sokerirasitukseen varasin ajan ja se onkin 17.8, muutoin se ois vasta vkolla 14, mutta mä en enään siinä vaiheessa saa istuskella paria tuntia labrassa niin sen takia tehdään jo hyvissä ajoin.

Ens viikolla on torstaina seulaverikokeet ja silloin on viikkoja 8+6 ja np-ultra on 23.8. Täällä olin aika pitkä tuo aika väli millä voi noissa veriseuloissa käydä. En nyt muista mikä se oli, mutta karkeesti 8+0-11+6. Tuo 11+6 on kuitenkin se viimeisin aika.

Keskenmenon pelkoon on vähän helpottanut se, että olen jokusen päivän saannut dopplerilla äänet kuuluviin. Siis se pelko, että kantaisin turhaan kuollutta vauvaa sisälläni. Kohdunkaulan pettämisen seurantaanhan tämä doppleri ei auta, mutta on ainakin yksi pelko vähemmän.
 
Eilen katselin tyttäreni raskausajan korttia ja miulta ei oo la muutettu vaikka ekassa ultrassa koko oli viikkoa pienempi ja toisessa 4 päivää jos se olisi oikaistu olisi lapseni syntynyt ihan 40+0 mutta jostain syystää ne kattoo miun ylipainon takia etteivät muuttele ja miun tietääkseni meillä ei muutenkaan kovin herkästi muutella... en ymmärrä..

Pahoinvointi on muuttunut nyt pahoinvointia aiheuttaa vatsan toiminta on ihan tekemistä että saa tarpeensa tehtyä ennen vanhaan aamulla kahvi&tupakka ja vessa ja nyt sitten ilman niitä tuntuu et vatsa ei oikein lähde toimimaan menee varmaan oma aika ennen kuin keho tasapainoittuu...
Tänään luvassa anoppilaan menoa ja herku ruokien ääreen toivottavasti pahoivointi pysyy taka-alalla...
 
Naive Osanotto menetyksen puolesta :( tukekaa toisianne tuskan keskellä:hug:

LareMitä pinoa sä tarkotit? en löydä mitään!

On Kai munkin pitäis neuvola aika varata,mut jotenki se pelottaa nyt ihan hirveesti. Viimeksi kerkesin kuitenkin niin monta kertaa käymään siellä,tietysti geminiraskautta seurataan enemmän kun normaalia raskautta mutta kuitenkin se oli jotenki niin raastavaa käydä siellä kuuntelemassa sitten jälkitarkastuksessa voivottelua ja tuntu niinku ne olis odottanut multa jotain romahdusta/yrittänyt saada sellaisen aikaseksi. Mutta on sinne mentävä että pääsee alkuraskaudenultraan,koska siihen todella haluan. Makso mitä makso.
Ne jotka raskausuutisesta ovat kuulleet eivät ole antaneet kyl kauheesti ilonaihetta. Ilmeisesti me ei omien ongelmien vuoksi lasta ansaita. Siksi päätettiin ettei tästä puhuta enään kellekkään,ettei meidän iloa ja onnea pilata.
 
voiskohan kiekko ja kone heittää sen takii et kone tunnistaa vuodet, kiekko on joka vuos sama -eli eiks oo karkausvuos ens vuos.... en tiiä, kävi vaan mielessä!

Mä niin rakastan näitä mun uusia rannekkeita!!! En heränny kertaakaan yöllä siihen et oli huono-olo ja aamullaki pysty nousta heti sängystä eikä tarvinnu ensin vähä syödä jotai, sit laskee sataan, sit syödä vähä lisää ja sit nousta hitaasti ja miettii kumpi pää tänä aamuna ensin tähdätään pöntolle :D
 
Laretzki
SiSa Mulla heitti päivällä omat ja nettissä tehdyt laskut verrattuna neuvolan antamaan. Eli olin ite laskenut että LA olisi 26.2. mutta neuvolasta sanottiin 25.2. Ja sitten siinä ultrassa se vastasi just noita neuvolan viikkoja. :)

MM Kokkolassa joutuu sokerirasitukseen jos on BMI 25 yhtään yli ja jos on yli 26 vuotias..

syysmyrsky http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1998778-esikoishaaveista-2010-2011-plussanneet/

On. Kylläpä oli ihana nukkua koko yö ilman minkäänlaisia häiriötekijöitä. Että kyllä nukkuessa huomaa sen, ettei miehen kanssa olla asuttu yhdessä, muutenhan mä olisin jo aikaa sitten tottunut siihen tuhinaan ja murinaan :D

Lare ja Spyro 11+1
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Naive Pahoittelut ja voimia kovasti!

Täällä ollaan menossa veriseulaan oman tk:n labraan ens ti ja nt-ultraan Raaheen vasta n.parin viikon päästä (Sieltä tulee kuulemma kutsu)

Sisa Mulla la menkkojen mukaan 23.2, mutta koska tehty ivf-hoito niin la lasketaan hedelmöitymispäivästä jolloin lasketuksiajaksi tulee 2.3. Neuvolan täti sanoikin et yleensä neuvolassa tulee enemmän viikkoja ja nt-ultrassa niitä voidaan vähentää jos ei ole niin pitkällä. tiedä sitten..

keskenmenosta Eilen sain suvun tyttövauvojen vaatelaatikot purettua ja katottua, niitä oli 6kpl isoja laatikoita!! :D Ihanaa oli hypistellä :) Mulle kelpas yhen laatikon verran vaatteita, lopuista en tykänny. No, niitä nostelin ja kannoin ni illalla oli alamaha melko kipeä.. Olin ihan varma et armasti alkaa ny joku vuoto, et ei tunnu normaalilta. Ei kuitenkaan ainakaan vielä mitään oo tullu..
 
Pitää jatkaa vähän :)

Pahoinvointi Mulla on pahoinvoinnit loppunu kokonaan! Nälkä kurnii useasti mutta siitäkään ei enää tule huonoa oloa vaikka nälkä yllättääkin..

Me ollaan miehen kanssa ihan innoissaan luettu neuvolasta saatuja lappusia :) Nytkin mies lukee esitettä "miehestä isäksi", tosi hellyyttävää :)

kn&muru 10+3 Muoks. Ei ookkaan ku 10+2
 
Viimeksi muokattu:
Lare Mulla BMI 23 (vielä! :D) Voihan se olla et sijainen ei vaan muistanu mainita kaverille siitä sokerirasituksesta.

Kn Mulla on tällä viikolla kans ollu aika kovia repäisyjä, mutta kuuluu asiaan. Kroppa varmaan vaan varoittelee noista nosteluista kivuilla. Onko sulla kans tyttöolo? Mulla on jotenki tosi varma olo että tyttö on tulossa. Mutta molemmat kyllä otetaan vastaan :)

Muoks. Tämä vau.fi:stä: Kohtu alkaa kasvaa. Lihasten venyminen saattaa tuntua pienenä pistävänä kipuna vatsassa. Moni saattaa huolestua tuntemuksista, usein turhaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Voi Naive voimia paljon sinulle! :hug:

kiitos kaikille rohkaisevista kommenteista ( koskien siis tuota aikaisempa viestiäni, jossa kerroin miten äitini ja isäni suhtautuivat vauva uutiseen )
"kuumeilija" No itse suhtauduin heidän kommentteihinsa melko tyynesti, sillä olin heillä käymässä, enkä siis kehannu mitään showta laittaa pystyyn. Sanoin minä äitille että tosi törkeesti sano ja että jos ei ole positiivista sanottavaa niin voi ola hiljaa. Ja isän kommenttiin en viitsinyt vastata muuta ku "nii". Vanhempani eivät tienneet vauva sunnitelmista mitään, mutta kyllä minä äitille sanoin että ei me varsinaisesti ehkäisyä käytetty, ku se siitä kyseli.
 
MM-11 Mulla kans BMI 23. En ole langanlaiha vaan löytyy löllöjä reilu 5kg edestä, toivottavasti saa pidettyä painon kurissa. Mää en oikein tiedä kumpi olo on.. :) Äiti ja mies sanoo et "no poikahan sieltä on tulossa" mut toisaalta tuntuu et saattas olla tyttökin.. :) Mulle ei kans väliä kumpi varsinkin kun eka tulossa, molemmat haluaisin jossain vaiheessa. Suvussa vaan tällähetkellä 2 poikavauvaa joten suvun poikienvaatteet on vielä menossa :)
 
Naive jaksamisia!!!!

Pikainen käynti vain, pitää kertoa edellisyön unestani. Ekaa kertaa näin tähän raskauteen liittyvää unta. Tai en muista itse unta,mutta heräsin keskellä yötä,ja muistan vaan, että ultraava lääkäri sanoi samalla hetkelle,että "tässä näkyy toinen teidän tytöistä" heh.. =)

Muoks: Tai siis tuskin tähän raskauteen liittyvää unta,mutta raskauteen yleensä. Tuskin kaksosia sentään tulee.. =)
 
Viimeksi muokattu:
sunni
Naive voimia suureen suruusi ja lohtuhali. Koita jaksella, jotenkin.




Mulla ollu nyt ns. helppoa nää muutamat päivät, kun pahoinvointi on hälventynyt ja nälkäkäään ei vaani niin usein ku aikasemmin. Väsymyskään ei oo niin painostavaa kuin vielä jokunen päivä sitten. Voihan toi helteiden loppuminenkin vaikuttaa kyllä.
Nyt tuli ekaa kertaa mullekin mieleen, et entä jos se pikkunen ei ookaan hengissä enää :((
Pitäisköhän miunkin sortua ostamaan se dobbleri... hitto. Mut toisaalta en haluais olla senkään laitteen orja, tiedän että sit sitä olisin kuuntelemassa jatkuvasti... :/
Miunkin pitäs saada nyt ensi viikolla aikaiseksi käydä siellä verikokeissa.
Miulle sanottiin neuvolassa että nykyisin sokerirasitukseen laitetaan kaikki yli 25 vuotiaat, että mulla oli bmi 19, mutta iän puolesta sinne laittavat, ja ihan ok, jos siellä rskausajan diabetes huomattais, saatais se heti "kiinni", mutta mitään eivät maininneet siitä et millanen se ite testi on.



sit ois tas pieni gallup


top5 tytön ja pojan nimet mielestäsi



Mielenkiintoista nähdä millaisist nimistä ihmiset tykkää :)


sunni&rusinapulla 9+5
 
Nimet Meidän nimivaihtoehdot on sen verta erikoisia et pidän ne salaisuutena :)

Heei, onko meillä ollu vaunu-galluppia? Laittakaahan mitä vaunuja ootte suunnitellu niin pääsee ihasteleen :)

Tänne tulossa emmaljungan mondial duo kombit/city cross -city kopalla valkoisella nahalla ja runkona sport cryptonite tai alumiinirunko :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia !

pahoittelut Naivelle :( epäreilua ...

unet: mä näin viime yönä unta että poltin tupakkaa,ja se maistui NIIIIIIN hyvältä. yhyy.. aamulla ois tehny niin paljon mieli tupakkaa.. mut huomenna 3 viikkoa ilman,thank god :D

omaa oloa sen verran että repäsykipuja on paljon,muuten olo ihan hyvä.. :)

sunniee ja vilperi 9+5
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
sunni
kn071
Kertoisit vaan :) Kyllä meille voi kertoo ihan MITÄ VAAN :)
Jokaisellahan on oma makunsa joka asiassa, ei sitä voi kukaan kahtoo kieroon tai arvostella, mutta olisi mukava tietää :)
 
Naive88: Voi miten surullista :'( Olen niin pahoillani :hug: Mullakin on kaksi keskenmenoa takana viime talvelta... Luin juuri uusimmasta Kaksplussasta keskenmenoista ja siinä sanottiin mielestäni aika lohdullisesti, että toistuvista keskenmenoista kärsii vain 1-2 prosenttia hedelmällisessä iässä olevista naisista. Ja toistuviksi keskenmenoiksi luokitellaan vasta sitten kun on kolme PERÄKKÄISTÄ keskenmenoa. Eli on erittäin todennäköistä, että seuraava raskaus teillä onnistuu :heart:
 
Nimistä: Meillä on siskojeni kanssa nyt yhteensä 5 poikaa ja kaikkien nimet alkavat J:llä. Jere, Joni, Juho, Jesse ja Jooa. Joten meidän poika tai tyttö on myös kyseisellä kirjaimella alkava, mutta hirmuinen pohtiminen että mikä? Esikoisella on kolme nimeä ja samaa suunnitellaan toiselle myös. :whistle:

Vaunuista: Meillä on 05 mallin Emmaljungat, ihan täydessä iskussa eivätkä uusille juuri häviä, joten taidetaan käyttää ne loppuun. Mieli tekis kyllä uudet ostaa, mutta varsinaisesti ei ole mitään järkeä. Olen tykännyt noista todella paljon, vakaat pukata, puhkeamattomat renkaat ja hyvät säädöt.

Hirmuinen turvotus on kyllä tullut viikonlopun aikana, johtuu kyllä paljon syömisestä. Vatsaa ei auta paljon piilotella ja farkkuja on tosi inhottava pitää kun painavat.. NT ultraan huomenna tasan viikko aikaa, iik!:O

Tea ja Ihme 10+6
 
sunni
Voi juku..... Mistä tietää millaiset vaunut haluaa kun ei ole minkääääääääänlista tietoa/kokemusta,ei edes hajua, paitsi että ne ois suht kevyet ja niissä ois mahd. isot renkaat,etä myös soratiellä pääsee kulkemaan..... JA missä hinnoissa vauvut pyörii....? Hui,tuntuu että jotkut vaununostot ois vielä valovuosien päässä, mutta eihän sitä loppuunsa kohden niin mahottoman pitkä aika olekaan. Mutta jätän ne hankinnat silti ensi vuodelle.
En ole uskaltanut edes vauvakirjaan vielä liimata noita ultrakuvia... Jotenkin ei uskalla, pelottaa jos jotain teen,heti käy huonosti. Nyt jo kaduttaa että niin moni tietää tästä raskaudesta :O
 

Yhteistyössä