Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

Vaunuista... Mä haluan joko Emmaljungan Nitro Cityt tai Teutonian Funit =) Pitää ehdottomasti olla kapearunkoiset ja kääntyvillä etupyörillä varustetut vaunut. Mä oon niin city-ihminen, että mulle on tärkeetä, että vaunuilla on ketterä kulkea julkisilla kulkuvälineillä sekä mahtua menemään kauppojen hyllyjen väleistä :D Esikoisen vaunut myytiin pois, kun mies oli alkuun sitä mieltä, että meille riittää tämä yksi ihana pikkumies (onneksi miehen mieli muuttui ja nyt odottaa ihan innoissaan pikkukakkosta ;) ). Oli ihan loistojuttu, että kerettiin myydä vaunut pois, sillä en osannut kiinnittää oikeisiin asioihin huomiota esikoisen vaunuja ostaessa. Tuli hankittua aivan liian painavat, kömpelöt ja leveät vaunut meidän tarpeisiin...

Pitää sitten joskus rakenneultran jälkeen alkaa kiertelemään vaunukauppoja ja kokeilla ihan livenä noita vaihtoehtoja. Odotan oikeen sitä aikaa, kun musta vaunuja on niin ihana kattella ja hypistellä :rolleyes: Niin ja jos päädytään noihin Emmaljungan Nitro Cityihin, niin haluan EHDOTTOMASTI ne nahkaiset, joko valkoisena tai kermanvärisenä :p


SiSa ja Pikkupulla 8+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
nopsaa vastaan galluppeihin

nimet meillä tuon pojan nimi on melko vanhanaikainen,tykkään hirveesti siitä koska ei tuu paljon törmättyä saman nimisiin :) muutenkin vanhanaikaiset nimet on lähellä sydäntä ! :) mäkään en ala luetteleen nyt nimiä kun tulis piiiitkä lista :D

vaunut meillä on 08 vuoden brio kombit,jotka oli tolla esikoisella,kun kaverilta ne ostin viime vuonna,me ostetaankin nyt vaan carenan sisarusrattaat pehmeellä kopalla,mun siskolta :) ja brioihin ostetaan seisomalauta,myöhempää aikaa ajatellen,jos sille tulee edes tarvetta..

sunniee ja vilperi 9+5
 
SiSa78 =) Mulla raskausviikot ja laskettu aika katsottiin neuvolassa koneelta ja gyne taas katsoi siitä kiekosta.

MM-11 Neuvolassa kysyin tuosta sokerirasituksesta, niin sanoivat, että kaikille 25v. täyttäneille tehdään se.

Naive Suuren suuri voima:hug: ja paljon jaksamista suruunne.

Vaunuista Monet ovat kehuneet noita Emmaljungan vaunuja. Mun tutulla olisi myynnissä Ora Samsara-vaunut (yhdistelmät), joita käyn katsomassa. Onko kellään kokemusta Ora-merkkisistä yhdistelmävaunuista??? Mulla on vaatimuksena, että renkaita ei tarvitse täytellä ja renkaiden on oltava paksut, joilla pääsee kulkemaan hyvin myös lumihangessa, soratiellä jne. Sitten vaunuissa on oltava kova koppa, vaunujen tulee olla ketterät työntää ja työntotangon tulee olla mulle sopiva (itse olen lyhyt). Ja värillä on myös merkitystä, ihan vaaleita en halua, muttei mitään mustiakaan. Joku harmaansävy + joku muu väri vois olla hyvä, sellainen väriyhdistelmä, joka käy sekä tytöille että pojille. Helposti putsattavat.
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
Vaunuista Meille juuri perjantaina miehen sisko lupasi, että saataisin niiden vaunut, jotka olleet niiden nyt 3,5 vuotiaalla tytöllä sen hetken aikaa. En tiedä yhtään sen tarkemmin millaset, mutta jotkut Emmaljungat (jos oikein ymmärsin niin yhdistelmät), jotka uutena maksaneet melkein tonnin. Eli en siis valita yhtään että saadaan, käytettynä oltaisiin ostettu muutenkin. Eniten mä mietin että mahtaako siinä olla heittoaisaa, koska se olis niin äärettömän kätevä.. Ja saadaan ilmeisesti noiden vaunujen lisäksi sitten trip-trap ja siihen se osa jolla kelpaa vauvallekin syöttötuoliksi...

Muutenkin ollaan aateltu, että auton turvaistuinta lukuunottamatta hankittaisiin käytettyinä niin paljon varusteita kuin vain löydetään. Mulla oottaa jo sitterin päällystämistä yksi kangas tuolla, pitäisi vain ensin se sitteri hankkia :D.
 
Naivelle iso voima :hug: Olen todella pahoillani puolestanne ja toivon teille kaikkea hyvää jatkoon.

Nimet:
En halua tänne luetella, mutta tytölle sekä pojalle on jo nimi ehdokkaat valmiina :)

Vaunut:
Me tarvitaan sisarusvaunut seuraavaksi, mutta pidetään myös nuo erittäin hyviksi osoittautuneet eskoisen Crescent classicit sitä varten jos vauvan kanssa on kaksin liikkeellä tai esikoinen pulkassa esim. puistoreissulla. Myydään sitten kaikki kerralla pois myöhemmin.

Erittäin tärkeäksi ovat meidän käytössä osittautuneet heittoaisa (usein tullut vaihdettua työntösuuntaa monestikin lenkin aikana) ja isot renkaat, jotka kulkevat myös metsäpolulla ja kunnon sohjossa. Tärkeää on myös ollut helppo puhdistettavuus. Ainut mitä noissa muuttaisin olisi työntöaisan "työntöosan/yläosan" kaltevuuden säätö, sillä ne napit ovat ulkosyrjässä ja mun voimilla se on vaikea taittaa esim. bussissa pystyyn kun ei voi oikein painaa peukuilla. Eli sisäpuolella nuo napit olisi huomattavasti paremmat!

Nyt kun tarvitaan sisarusvaunut, niin valikoimaa ei ole ihan niin laajalti. Pakko varmasti tinkiä joistakin pikkuseikoista. Näillä näkymin lähdetään vuoden vaihteen jälkeen katsomaan Easy walkereita ja kakkosvaihtoehtona Phil & Tedsejä. Kapeat olisi paremmat julkisia ajtellen, mutta suurin käyttötarve on ulkoilussa lenkeillä, joten Easy walkerit vaikuttavat siihen paremmilta. No, näitähän mä olen jo täällä kertaalleen vatvonut ja varmaan vatvon vielä monesti kun vuoden vaihde lähenee ;)

Sokerirasitus tehtiin viime raskaudessa. Ei automaattisesti vaan vasta sitten kun oli kaksi kertaa sokerit plussalla pissassa. Tulos oli normaali. Koska mun BMI on 23 ja viime raskaudessa rasitus tehty normaalein tuloksin, ei tässä raskaudessa ole kuulemma tarvetta.
 
Naive Suuret pahoittelut ja voimia jatkoon! :hug:

Nimi Ollaan miehen kanssa pohdittu nimeä sekä tytölle että pojalle. Mulla on yksi suosikkinimi ollut jo teini-iästä asti, jonka mies on hyväksynyt. Tietysti, jos lapsi ei "näytä" yhtään nimeltään, niin sitten pitää miettiä. Lapselle tulee maksimissaan kaksi nimeä, tosin olen miettinyt, että mihin sitä toista nimeä tarvitaan... Sukunimeä ei olla vielä päätetty. Ollaan siis avopari eikä kummallakaan ole mikään harvinainen sukunimi tms.

Vaunut Meille tulee hyvin luultavasti suvussa kiertäneet vaunut ellei joku ole kerennyt varata niitä ennen meitä. Eivät ole tällä hetkellä kenelläkään käytössä. Tästä raskaudestahan ei olla siis kerrottu vielä isovanhemmille, joilla vaunut tallessa. Näillä näkyminen vaunut tulee olemaan lyhyen aikaa käytössä. Vaihdetaan rattaisiin, kun lapsi istuu.

Kirskis ja Kaiku 8+3
 
Heips kaikille!

Ja :hug: surun kohdanneille..

Vaunuista, mä oon katsellu netistä noita kolmipyöräisiä yhdistelmiä.. toisaalta haluaisin emmaljungat.
Saa sitten nähä mihin päädytään..

Nimiä ollaan mietitty, mies ei ole suomalainen joten tuskin nimikää tulee ihan supisuomalainen olemaan..

Täällä etova olo jatkuu ja maha kasvaa :)

ninnuli ja masukki 9+0
 
Voimia naive:hug:

Kuumeilija meillä oli ora taiga yhdistelmät, jotka myin just tänään pois. Mutta ne oli kyllä hyvät ja luotettavat. Suosittelen. Itse en vaan enää ikinä hanki rattaita joissa ei ole kääntyviä etupyöriä. Mutta todella hyvin kulki kelissä kuin kelissä :)

Aiemmin olin ihan varma että meille hankitaan britaxin b-dualit, mutta on nekin aika hintavat ja mitä jos ne ei sitten kuljekkaan lumessa pienten pyörien takia.
Nyt ajattelin niitä z-line twin ridereita, ne olis halvemmat ja samalla periaatteella. Tai sitten herquleksen vankkurit ostetaan,tykkään ulkonäöstä, mutta nekin on vaan niin hirmu leveät. Tässä on onneksi aikaa miettiä mitkä halutaan ja mitkä on järkevimmät vaunut meidän käyttöön. ehkä jos käytettynä löytyis sitten p&t explorerit tai uudemmat mallit yms.

Tytölle olis nimi tiedossa, pojalle on monta vaihtoehtoa:)

H&mörrykkä 10+0
 
Viimeksi muokattu:
moikka

sen verran on taikauskoa että en ole vielä vaunuja ym muita tarpeita katsellut. mutta tarkotuksena on ainakin "piha" rattaina käyttää esikoisen rattaita, jotka ovat vähän raihnaisen näköiset (pyörän suojia puuttuu, aurinko jonkin verran haalistanut, ja yhdessä renkaassa ei pysy ilma) niillä pääsee ainakin alkuun. turvakaukalo löytyy samoin pinna sänky ja siihen kahdet erilaiset verhot ja pehmusteet, tosin enemmän tytölle sopivat ja on niiiiin poika olo kuin vain voi olla.
en uskaltanut esikoisen aikanakaan tavallaan liian aikaisin tavaroita alkaa katsella ja haalia, olo että jotain pahaa tapahtuu jos näin tekee ja sen takia pidättäydyn tässä asiassa.

nimi onkin nyt vaikeampi. esikoisella se huomattiin että meidän nimi maku ei ole kovin samanlainen. venlaa yritin silloin runnoa läpi, mutta ei mennyt. tytölle helpompi mielestäni nimi keksiä kuin pojalle. nimen pitää olla sellainen että ei 6 saman nimistä samalla luokalla, kuitenkin suomalainen (tuiikitavallinen sukunimi) eli ei liikaa vierasperäisiä kirjaimia, ja pojan nimi sitten isona miehekäs ja tietysti sopia lapselle. minulla ei mitään tarvetta aloittaa samalla kirjaimella sisarusten nimiä, pikkasen yrittänyt katsella netistä ja kastetut palstalta, mutta vaikeata on...
 
Viimeksi muokattu:
Pikainen kommentoiti vaunuista.... liputan niin emmaljungan nimeen, ihan huiput jämerät vakaat menee niin maalla kuin kaupungissa ja rakastan itse sitä isoa kovaa koppaa siinä on vauvan hyvä ulkona nukkua...

nimi asia on jotenkin kamalan kaukana...vaikka onhan niitä nimiä tulu ajateltua vaikka en edes raskaana ollu. esikoiselle ostin esim vaunut joulukuun 4. kun poika syntyi 9. päivä en kovinkaan aikaisin laita mitään valmiiks... laitan nytkin jos luoja meidän matkan sinne asti suo ni äp:n kamat ja tietty pakolliset muut mut ostelen vasta sitten kun vauva on tosiaan jo sylissäni.
 
Heippa!

Täällä edelleen hieman alakuloiset fiilikset, mutta kaipa se tästä...

Edellisiltana sain kerrottua äidilleni että meille on vahinko päässyt käymään ja että kolmas lapsi olisi tulossa. Äiti on ollut aika jyrkkä aina noiden vauvauutisten suhteen vaikka ikää mulla on jo 27, mutta nyt kun itkeskelin puhelimessa ja odotin saarnaa niin hänpä yllätti mut ihan täydellisesti ja tsemppasi ja sanoi että kaksi meitä on vauvaa hoitamassa että häntä pystyyn vain :) Sen jälkeen sain nukuttua yön todella rauhallisesti mut tais olla tilapäistä kun viimeyö meni taas pyöriskelemiseksi...En tajua miksen saa nukuttua!

Nimestä... Meillä tää vuoden ikäinen on Oliver joten kuopus tulisi olemaan sitten jotain samaa sarjaa, esim. Alvar on nyt aika suosikki tällä hetkellä :)

Edelleen pahaa oloa on ja oksennus on todella lähellä mutta ei vaan tule. Tänään olen kiukutellut ja huutanut ja raivonnut ja ollut ihan kauhea noita-akka vaikka tähän asti oon saanut hillittyä itseni miehen ja lasten seurassa...

Viikoistakaan en tiiä oikein mikä on menossa. Olisko sit se 7+3...

Kauhea valivali-viesti taas :)
 
olive10 Mulla sama homma tuon unen kanssa, että tosi moni yö menee vaan sängyssä pyörimiseksi, vaikka kuinka olisi väsynyt. En yksinkertaisesti vaan saa unta! Saatan nukkua koiranunta, mutten missään syvässä rem-unessa todellakaan ole. Sitten herään vessaan tai herään muuten vain, niin enpä saakaan enää uudestaan unta. Todella raivostuttavaa :kieh: Mä olen ollut myös aika hankala tämän raskaude aikana, suutun ihan ihmeen pienistä asioista ja räjähdän miehelleni lähes kaikesta. Etenkin väsyneenä ja nälkäisenä olen hiljainen, mutta jos avaan suuni, olen todellakin noita-akka ja en muuta tee kuin mäkätä, oikein pitää keksimällä keksiä jotakin mäkätettävää / huomautettavaa miehelle :ashamed:

Vauvan tarvikkeista Joo ei mullakaan ole ollut tarkoituksena hankkia juuri mitään vauvalle, ennen kuin vasta joskus puolen välin jälkeen. Pinnasänky ja turvaportti meillä kyllä jo on, koska naapuri olisi heittänyt ne pois vuosi sitten, joten otettiin meille talteen. Nyt tämä vaunuasia mietityttää, kun vaunut on semmoiset, jotka on oltava joko uudet tai uuden veroiset, oikeastaan kaikki muu voidaan ostaa käytettynä. Turvakaukalon haluan myös uutena, ainakaan vieraalta ja tuntemattomalta en sitä ostaisi käytettynä. Erään ystävän kanssa oli puhetta, että saataisiin heiltä lainaan turvakaukalo. Vaunut saatetaan ostaa jo nyt, vaikka tiedän sen olevan aika riskialtista ja jos jotakin ikävää tapahtuisikin... mutta nyt saataisiin (ehkä) niin HALVALLA, etten jätä tarjousta käyttämättä, säästettäisiin 500-600e, ja ovat todella hyväkuntoiset ja miellyttää myös silmääkin. Toivon vain, ettei ole vielä mennyt... jos ei, ja vaunut sopivat mulle hyvin (hyvä työntää), ostetaan pois alta.
 
Naivelle :hug:

Uusille lämpimät tervetulotoivotukset :)

Täällä ollaan vietetty hektinen viikonloppu, piti olla vaan hiukan töitä ja pikkuvelikin tuli kylään (tykkää tulla miehen kanssa remppahommiin, eli ilmainen orja :D). Lopputulos oli se, että pikkuveli sai ihan rauhassa kyläillä ja minä näin häntä sen 1-2 tuntia jokaisena päivänä :(

Täällä on nimiä kyselty. Mä olen kovasti yrittänyt kaikkia ehdotella, mutta tuntuu, että mies tyrmää kaikki, eikä ehdota vastavuoroisesti mitään. Pinja oli sellainen, johon hän lämpesi, mutta pojalle ihana Akseli ei taas herättänyt innostusta. Olen kyllä sitä mieltä, että itse suuri päätös tehdään vasta kun nähdään, että mikäs tyyppi tuolta sitten tupsahtaakaan, mutta onhan se hyvä tässä raskausaikana tehdä pieniä yhteisiä linjauksia. Samaa mieltä ollaan kuitenkin siitä, että ihan perusnimi tulee lapselle, ei lähdetä kikkailemaan. Mies on toiselta nimeltään *jonkun*poika, niin haluaisin tämän eteenpäin, jotta lapsesta tulisi sitten *jonkun*poika tai *jonkun*tytär. Mies vaatii tässä asiassa vielä lämmittelyä, mutta aion saada tämän läpi :rolleyes:

Vaunut saadaan miehen suvusta, eipä tässä muuta väliä kun että olisivat unisex :D Ja että taittuisivat pikkuisen fiiattini takaluukkuun eikä talven loskasäässä olis ihan mahdottoman hankalaa. (meinataan pistää toinen auto pois kun jään äippälomalle, niin musta tulee bussimatkustelija ja asutaan yksityistien varrella, jonka talvikunnossapito ei ole ihan prioriteetti numero 1)

Tänään olis sitten eka neuvola 13.30, pieni jännäys takaraivossa. Jännityksellä odotan myös sitä, "hyväksyykö" täti ton varhaisultran viikot vai säveltääkö kiekkonsa mukaan...

Mariaja & Päärynä 7+0
 
Huomenta naiset!
Mökkiviikonloppu takana, on se kummallista miten mieli liikkuu, kaikkien yritysvuosien, ivf, icsi-hoitojen, keskenmenojen ja tuulimunien jälkeen kun nyt olen raskaana, niin hetken mökillä ollessa surkuttelin mielessäni kun en voi ottaa sidukkaa muiden mukana ja poltella tupakkaa, kuinka rentouttavaa se olisikaan istua saunan terassilla, katsella saimaata ja nautiskella. No eihän se mielikuva kauan päässä viihtynyt, kun jo ajattelin miten onnellinen olen tässä siunatussa absolutistin elämää viettävässä tilassa:heart:. Mutta se ajatus...:ashamed:

vaunuja miekii olen jo vähän mietiskelly, kuopuksella meillä oli emmaljungan duo edge- yhdistelmät ja ne oli kyllä superihanat, ehkä nytkin kallistun niihin, mut mietin myös kovasti brio kombi vaihtoehtoa, sellasetkin meillä on ollut, joskin vm1999, no anyway, niitten kantokoppa olis kerrostaloon vaan niin kätevä.
Onneks täs on vielä aikaa miettiä ja katsastella vaihtoehtoja.

Ne perjantainkin hcg-arvot olivat hyvin nousseet ja viikonloppuna en pelännyt vauvan menetystä, mut nyt!! Mikä ihme se pistää taas pelkäämään!?! Järjellä ajateltuna, kaikki on tällähetkellä hyvin, mutta silti metetys jyskää takaraivossa kokoajan :|
Huomenna eka neuvola, onneksi!
 
Ilja voih,vierähti ihan kyynel silmälle.. mulla täysin samat fiilikset ollut,ja tulee oikein huono omatunto että kuinka kehtaan märehtiä tupakan ja siiderin perään kun ei se raskausaika loputtomiin kestä..

viime yönä nukuttu tosi huonosti,poitsu päätti alkaa leikkimään sängyssään kolmen aikaan ja tais joskus viiden jälkeen nukahtaa takasin..tätä ennen sain vähä väliä hyssyttää että nukkuis nyt kun on yö.. :D huoh,. ja kohta matkataan pojan 1-.vuotis neuvolaankin. näytän varsin virkeältä äidiltä :D


vauvan tarvikkeet ,meillä tosiaan on jo kaikki joten mitään hankintoja ei tarvii tehdä. :) jos tyttö syntyy niin tyttöjen vaatteet saadaan siskolta :D

Mesisa venla on ihana nimi,mäkin sitä ehdottelin ukolle jos tuo esikoisen ois olllu tyttö :D

sunniee ja vilperi 9+6, jee huomenna alkaa jo rv 11 !!
 
Huomenta:wave:

Naive: todella paljon :hug: sinulle ja miehellesi :'(

Tervetuloa uusille=)

Vaunuista oli puhetta, me saadaan todella edullisesti sukulaiselta brion kaksostenrattaat ja mullakaan ei oikeastaan muuta vaatimusta ole kun että on hyvät työntää lumessa ja mahtuu hyvin peräkonttiin

Nimestä meillä on kans miehen kans vääntöä, se ei halua mitään liian hankalaa tai erikoista eikä sille ole oikein kelvannu mikään..tytöstäki nimi keksittiin melkein just ennen ristiäisiä :O No ehtiihän tuon..ainoa juttu oikeastaan on että kolme nimeä tulee kuten kaikilla muillaki

Mielialasta siis joo minusta tuntuu että kaikki ottaa taas päähän ja mies on ihan täysin syyllinen kaikkeen!! Eilenki tuli taas ihan silmitön riita ja minä huusin ja mesosin että mies ei mitään osaa eikä tajua, oikeastaan turha tyyppi koko mies!! Sitte taas illalla pyytelin anteeksi ja mies sano vaan että tää alkaa olla jo liianki tuttua..ethän sie nykyään muuta tee ku valitat joka asiasta :ashamed: Yritän hillitä itteäni mutta en vaan pysty! Olen muutenki melko tuliluonne mutta nyt tuntuu jopa ittestä että olen täys hirviö!! Toisaalta ihan lohduttavaa kuulla etten ole ainoa..

Keskenmenon pelosta mulla oli kans tuon tytön kanssa ihan kauhea pelko--meilläkin takana kolmen vuoden yritys, tuomio: ei ikinä tulla saamaan luomulasta ja lähete hoitoon ei kuiten ehitty sinne asti kun tuli ylläriluomuraskaus:heart: joka nyt tosiaan 1,5v-- ja sillon otettiin kyllä todesta mun pelot ja pääsin käymään ultrassa ym. jotta varmistettiin että kaikki hyvin. Nyt on jotenki niin epätodellinen olo tästä raskaudesta että jotenki en edes osaa pelätä..ehkä sitä ajatteli tuon tytön kohdalla että se oli ainutkertainen ihme enkä enää tule lapsia enempää saamaan..

( . ) Pahoinvointi alkaa olla tasoittumaan päin, enää ei tule oikeastaan muuta kun syönnin jälkeen hiukan öklö olo, ummetus on nyt tullu ja tiedän kokemuksesta että se sitte tulee olemaan ei-toivottu kaveri tuonne loppuun asti :kieh: Rinnat on tosiaan kasvanu ja niin on vain taas mun nahkapussit ihanan täyteläiset:D jonku aikaa kunnes taas lörpähtää.. Muuten ei olossa muuta, täytyy lähteä aamupalan tekoon

Hauskaa päivän jatkoa :)

Katjuska ja toukka 9+3 :heart:
 
Kuumeilija meillä hankittiin poitsulle Oran vaunut, koska halusin ehdottomasti suomalaiset. En kestä Kiinassa tehtyjä, jak! Meillä siis valintaperuste oli kotimaisuus ja ekologisuus ja myrkyttömyys. Oran joku juhlavuosimalli, oisko Outi tai joku nuo ovat. Asuttiin kolme vuotta sitten vielä lähes erämaassa, tie soralla ja huono kulkea, nuo vaunut meni kuin unelma, oli pakkasta tai loskaa! Tosi laadukkaat, hyvät ja toimivat. Ei tosin mitkään City-mallit, mutta kätevästi niillä kaupunkireissutkin kruisailtiin! Yhdistelmävaunut tosiaan, sitten kaveriksi ostettiin Haparandasta Brion Pony-matkarattaa, jotka todella ovat hyvät! Kestäneet 8 lentomatkaa ja ukomaanlomaa ja kovaa käyttöä! Niitä voin suositella, ainut miinus, ettei istuinosa mene makuuasentoon, vaan lepoasentoon. Hyvin niillä on kuitenkin lukuisat päiväunet nukuttu :)

Kellukka & Pienokainen 8+5
 
Huomenta,
Täytyy nyt kirjottaa ja merkkaakin samalla etten jää jälkeen, meillä on tuo palsta tauko siis huomenna viikon..

Myö meinattiin hankkia uudet vaunut, vielä en oo perehtyny minkämoisiin, parveke vaunut on oivat, brion vanhat ja siistit. tekisi mieli vain vahtaa niihin sellaiset ilmakumipyörät. Tietäs vaan mikä malli mahtaa olla, kun sen on äiti jostain aikanaan ostanut. Siinä on tummansinisellä ja punaisella taustalla nalluja. kopan kuosi on keltainen.

lasten nimistä: monia vaihtoehtoja on sekä tytölle ja pojalle.
Näin tuossa kivan unen, meille tuli taivaan sinisillä silmillä varustettu kaunis tyttövauva suklaanvärisellä tukalla!! unessa petyin kun vauva olikin tyttö kun hetkeä ennen synnytystä oli lääkäri sanonut vauvan olevan poika!! =) voi jestas..
Täällä on myös yhtäkkiä saatu pamsu andersson tissit!! ukko tykkää, mutta ei oo oikeen fiiliksiä mihinkään sängyn puolella. meille tuo lääkäri oli sanonu noista keskenmenoista ettei sitä seksiä niin hirveesti, ni se varmaan syö sitä intoa..

Muuten täällä lähdetään häämätkalle huomenna joten hyvää loppuviikkoa kaikille ja toivon pelkkää hyvää kaikille siksi aikaa!

kengu 9+5
 
Sisa, ihanaiseni (ajattele et me molemmat ollaan täällä :) ), meillä oli esikoisella nuo Teutonia Funit pehmeällä kopalla ja älyttömän hyvät oli. Tosi kevyet työntää ja hyvät jousitukset. Esikoinen kun kasvoi, ostettiin CityMinit, joita en voi kun kehua! Edelleen käytössä, aivan loisto rattaat. Nyt oon aatellut ostaa Phil&Tedsin Dashit, parilla kaverilla on ja vaikuttaa tosi käteviltä. Ikäeroa tulee noin 2 v 4 kk, silti halua sisarrattaat, vaikka lapsi onkin jo nyt hyvä kävelijä, me lenkkeillään paljon ja silloin on hyvä olla molemmat kyydissä. Saksasta varmaan tilaan.

Muita tarvikkeita ei tartte ostaa, kaikki on esikoiselta jäljellä.

Nimistä: Siis ei oo mitään järkevää nimeä tiedossa ja se vähän ahdistaa. Mitä ideoita teillä on varsinkin pojille, me ei keksitä mitään..

Mahallaan ja selällään nukkumisesta on tullut hankalaa. Tai tulee huono olo ja nopeasti pitää kääntyä kyljelleen. Samoin rintavarustus on kipeämpi ja vähän kasvanut (verisuonia älyttömästi). Mutta järkyin asia: Mulla ei meinannut mahtua työhousut tänään alunperinkään jalkaan!! Siis aivan järkkyä!! Väkisin survoin ne kiinni, eihän vielä "voi" siirtyä mihinkään löysiin äitiyshousuihin!! No, oisko ollut viikonlopun ruokavaliolla asiaa (hampurilaisateria, pizza, kebab), mutta kun nuo auttaa pahoinvointiin..

Viola ja Sulo rv 10+0
 
Naivelle suurensuuret halit ! Voimia :(

Vaunuista : Ostettiin esikolle Basson Babyn Milan-merkkiset yhdistelmät,
ja kyllä ollaan tykätty :) Löydettiin nuo Helsingistä jostain vauvantarvike-liikkeestä,
kun miulle ei kelvannut mikään Lappeenrannan tarjonta :D En sitten tiedä pitäiskö ostaa nyt sitten tuplat, kun pikkuinen kakkonen syntyy ? Miten te muut ootte toimineet, keillä on/tulee olemaan pienet ikäerot muksuilla ?

Nimestä : Meillä on valmiina nimet tytölle sekä pojalle, ja 3 nimee tulee olemaan niinkuin Jimilläkin :) Muuta en kerro :D

Ja ekasta neuvolasta : Kuinka kauan käynti kestää, noin suurinpiirtein ? Mietin vaan sitä, kun otan tuon 11kk ikäsen jäbän mukaan, ett miten saan hänet pysymää hänet suht paikallaa käynnin ajan, ettei oo härväämässä kaikkien piuhojen tms. kimpussa. Miten muut ovat selvinneet ? :D

cherrrye ja muwu 9+1
 
Heippa ihanaiset :heart:!!!
Kävin täällä taas kurkkimassa,miten mammaset voivat :D, hyvin näköjään ja ihanaa niin, alkaa se maaginen 12rv häämöttää horisontissa ja nyt vaan pidätte huolen siitä ettei yksikään putoa enää kyydistä.
OLIVE: Mä niin tiedän tuon olotilan, kävin itse aivan kamalan taistelun itseni kanssa ,kun vielä vauvat masussa olivat, mutta kyllä se pää vielä kirkastuu :),olet nyt vaan ihan hormoonihöyryissä ja päänuppi ei oikeen ole sopeutunut vielä muutoksiin, mutta kyllä se olo siitä helpottuu, enää muutama viikko ja lupaan sulle,et asiat tuntuvat paljon paremmilta ja elämä alkaa taas hymyilemään :heart:, koitas pinnistellä,kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu.
nyt taas menen,mutta käyn täällä teitä kurkkimassa melkeen joka päivä.
 
Vaunuista Me tarvitaan kans semmoset joilla voi ryttyyttää monttuisilla sorateillä. Nuita Oran vaunuja pitää kyllä kattoo mitä Kellukka suositteli. :) Mä en tiiä vaunuista yhtään mitään, niin voi olla aika haastavaakin löytää omiin tarpeisiin sopivat.

Nimistä Tytölle mulla ois yks suosikkinimi jota mieskään ei oo tyrmännyt, mutta sehän voi olla että se ei oo sit yhtään sen näköinen. Se tytön nimi ois Nella. Pojan nimistä Daniel ois aivan ihana, mut en sit oikeen tiiä.. Supi suomalainen sukunimi ja vähä erikoisempi etunumi niih..

Cherrye Mulla meni se 1,5 h ekassa neuvolassa.

ON: Piti käydä ostamassa töihin pitkälahkeiset työhousut ku kaikki entiset painaa mahaan. Ärsyttää ku täällä tuppukylässä ei myydä mammavaatteita! Nuo oli onneksi matalavyötäröiset niin voi olla että menee pidempäänkin ku pari viikkoa. Mut pitää sit np-reissulla käydä HM:llä shoppailemassa. Seppälässä oli aaaivan ihania ruututunikoja, pakko oli ostaa yks kasvunvaralla :) Ja kummitytölle löysin kans aivan ihanan ruutupaidan 2-v lahjaksi :heart: Mä oon nyt hurahtanu ihan täysin tuohon ruutukuosiin :D

MM-11+ Matilda 9+2
 
vaunuista: en oo uskaltanu vielä ees miettii.. tuplat täytyy sit jos kaikki hyvin menee. Ja jotku ihan basic, eikä mitään ökykalliita. Brion racet ja gracon mirraglet on sit ykkösrattaina lisäks. Ja emmaljungat, mut ne varmaan "vaihdetaan" pois niiden tuplien tieltä.

nimistä: Kaikilla muksuilla on yhdysnimet ja samaa linjaa tulis jatkettua nytkin. Ja nimet on erikoisempia, mutta kuitenkin suomea (lapsen helppo ite sanoa), yhdistelminä jokaisen nimi on uniikki :) Mutta tää nimiasia on kans sellanen mitä en oo uskaltanu miettii... Mä en ees tajuu miks oon näin neuroottinen, vaikka kuitenkin tiedän et mahassa on ainakin ollut alkio -tai siis ei se uloskaan oo tullu mut hengissähän mä en voi tietää sen enää olevan.

ON: vika viikko töitä!! Alkaa kyllä olla jo niiiiiiiin valmis kotiin!

pikkumökö 8+1, hei wipii 8vkoa täynnä jo!!
 
Täältä pahoinvoinnin keskeltä pikainen moi!
Sairaslomalla...kuten myös viime viikolla. Järkyttävä olo. Kävin välissä kokeilemassa työntekoa, huonolla menestyksellä. Nyt taas sovitut tapaamiset peruttu, tai kolleegat hoitaa..On muuten aivan saletti, että jok'ikinen arvaa missä mennään kun loppuviikosta sinne yritän kammeta taas. Toivottavasti sillon on jo olo helpottanut, eihän tää nyt voi jatkua enää pitkään, eihän?! Siis tunnin kahen välein saa olla syömässä, että on sitten jotain mitä yrjötä. Illalla seiskalta alkaa helpottaa, sitten pystyy syömään joko tortillaa, pitsaa tai hampurilaista (ehhhhehe, melko terveellistä, hyi hittolainen), jota en tietenkään joka ilta VOI syödä :) Voi hyvät hyssykät sanon mie. Nyt sitten on yks ainoo, täysjyväpaahtoleipä paahdettuna, juustolla ja tuorepuristettu appelsiinimehu, joka on ihan ok, ja jota ei joka kerta tarvi yrjötä, vaan noin joka toinen. Nyt kyllä oon ihan tolpillani ja ihan kuin olo olis parempi.. Illalla tiedän olevani ihan pelikunnossa ja pääsen varmaan tänäänkin kävelylle koiran kanssa iltakasilta. Pitäis tehä kaiketi vaan yövuoroa, olen nääs öisin elämäni kunnossa.
Eka neuvola oli viime viikolla, ja ei otettu siellä niitä verikokeita, jotka ennen oli ekan käynnin yhteydessä (KTL:n ja SPR:n näytteet), nykyään on tuokin järjestetty viisaammin eli otetaan samalla kun käydään nt-ultran veriseuloissa. Mun ihana terkka laittoi samaan lähetteeseen PVK:n eli saadaan hemoglobiini siinä samalla, ei tarvinnu pistellä ollenkaan tätä piikkikammosta siis vielä. Mulla hb ollu reilua 150 että en usko huolta sen suhteen syntyvän ainakaan ihan vielä. Pissanäytehän otetaan joka neuvolakäynnillä, se on supertärkeä juttu. Siitä seurataan nimenomaan valkuaista ja sokeria pissasta. Ja että mua ärsyttää se sokerirasitus ja ne muuttuneet ja tiukentuneet käytänteet, että kaikki yli 25 v ensisynnyttäjät tervemenoa vaan sokerirasitukseen, argh! No, tietty järjellä ajateltuna hyvä asiahan se vaan on, mutta tunteella ajateltuna...mie niin kuolen niihin neuloihin!
Nimiehdotuksia pojalle: Aaron, Santtu, Eelis, Eemeli, Oskari, Eeli, Henkrik...
tytölle: Aada, Emma, Anni, Nella, Juulia, Pinja, Pihla, Ronja...
Nuo siis käyneet omassa mielessä, mutta oikeastaan mulla on jo olemassa hyvät nimirimpsut :)

Away 9+1
 

Yhteistyössä