Heippa pitkästä aikaa! :wave:
Vaavimasu: Olen todella pahoillani :hug:
PIKKUVIIKINKI: Pahoittelut myös sinulle suuresta menetyksestä :hug: Paljon onnea uuteen yritykseen, sitten kun sen aika tulee :heart:
eksynyt_enkeli: Tuli paha mieli puolestasi noista vanhempiesi erittäin asiattomista kommenteista
Kannattaa varmasti antaa ajan tehdä tehtävänsä. Itse pitäisin tuollaisessa tilanteessa jonkin aikaa täysin hiljaiseloa vanhempieni suuntaan. Kuulostaa tosi kliseiseltä, mutta aika oikeasti parantaa ja tekee monesti jopa ihmeitä :heart: Voimia! :hug:
Mariaja: Mut vois lisätä tuohon listaan, jos sopii =) Ei tullut tässä kesälomilla kirjoiteltua kun pari viestiä siihen heinäkuun pinoon, mutta nyt olisi mukava taas vaihtaa ajatuksia, kun arki on alkanut. Mun tiedot:
LA 15.3 SiSa78........33v.........NKL..........2.lapsi
Seuloista... Onpa paljon erilaisia käytäntöjä eri paikkakunnilla :O Mä olin kuvitellu, että ne olis kaikilla suurinpiirtein samanlailla. Täällä on np-ultra viikolla 11+ ja veriseula otetaan sit heti ultran jälkeen sairaalan labrassa. Täällä käydään ultrat siis Hyvinkään sairaalassa, mutta synnyttämään saa mennä sitten halutessaan myös Naistenklinikalle tai Kättärille. Mä meinaan valita ton Naistenklinikan, kun esikoinenkin synty siellä :heart: Sukupuoli meinataan kysyä sitten siellä rakenneultrassa. Kysyttiin esikoisestakin ja kyllä ne ainakin sillon (-08) ihan auliisti sen tuolla Hyvinkään sairaalassa kertoivat. Ja oikeeseen vielä menikin, poika tuli
Omaa napaa... Aika vähäisillä oireilla mennään. Rinnat on arat ja turvonneet kuppikoon verran. Mun "nahkapussit" on ikäänkuin saaneet täytettä, ovat siis huomattavasti kiinteämmät kuin normaalisti
Huonoa oloa aaltoilee silloin tällöin, mutta ei kuitenkaan lähelläkään oksentamista. Ja nälkä on koko ajan! Lisäksi vatsaa turvottaa, varsinkin iltaa kohti mennessä. Mutta kaikki ruoka siis maistuu (ikävä kyllä). Mä olin niin ajatellu, että en haluaisi saada kamalasti raskauskiloja tällä kertaa. Esikoisesta tuli 18 kiloa :ashamed: Ja niistäkin jäi 4-5 kiloa pysyvästi asumaan mun kroppaan :kieh: En siis ole varsinaisesti ylipainoinen, mutta tuo 4-5 ylimääräistä kiloa löytyy...
Mä varasin neuvolan vasta eilen. Olin torstaina 8+0 varhaisultrassa (toistamiseen :ashamed
. Syke kuului siis jo ekassa varhaisultrassa viikolla 6+1, mutta keskenmenon pelko on niin suuri (niitä on kaksi takana), että en uskaltanut luottaa vielä tuohon ekaan ultraan. Mutta nyt alkaa vähän pelko helpottamaan, kun näki, että alkiolla oli vahva syke ja kokokin vastasi aivan päivälleen viikkoja :heart: Ainoa vaan, että tuo eka neuvola on nyt sit vasta 10+1, koska varasin ajan vasta nyt... Mutta eipähän ole sit pitkä aika siitä np-ultraan ja sydänääniäkin voidaan varmaan yrittää kuunnella jo tolla ekalla neuvolakäynnillä, kun viikkoja on kuitenkin aika hyvin sillon jo kasassa =)
Kysymys: Onko teillä muilla neuvolan kone antanut erimäärän viikkoja kun mitä nettilaskurit tai sellanen raskauskiekko? Mulla torstaina varhaisultrassa gyne kattoi sellaisesta kiekosta viikot 8+0 ja saman oli nettilaskuritkin mulle antaneet. Mutta sitten kun soitin neuvolaan, niin täti sanoi, että heidän koneensa antaa 8+1. Ihmettekin kyllä asiaa, mutta täti vaan sanoi, että näin heidän koneensa antaa. Eikö raskausviikot lasketakaan viimeisten kuukautisten alkamispäivästä? Mulla alkoi vikat menkat torstaina 9.6 ja ainakin esikoisen aikaan se meni niin, että uusi raskausviikko alkoi aina samana viikonpäivänä kun menkat olivat alkaneet. Eli siis tän viikon torstaina olisi mun käsityksen mukaan ollut 8+0, mutta neuvolan koneen mukaan 8+1. Esikoisen aikaan kyllä neuvola kattoi viikot vielä siitä kiekosta, eikä miltään koneelta. Että johtuiskohan siitä... Ja eihän tuossa ole kun päivän ero, mutta rupes vaan kummastuttamaan
SiSa ja Pikkupulla 8+2 tai 8+3 :heart: