Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

Naive :hug: toivottavasti kaikki on hyvin.

moomin meillä kerrottiin sukupuoli kättärillä. olin siinä ultrassa joskus 2009-2010 vaihteessa muistaakseni.. mutta siis, kertoi kyllä sukupuolen, tai siis veikkauksen vaan antoi sen perusteella mitä siellä näkyi :) ja ihan oikee veikkaus olikin.
 
Heips! ei oo tullu kirjoteltuu mutta kyllä täällä tulee pyörittyy :)

Ekana paaaaljon voimia surun kohdanneille :hug:

sitten omaa napaa:

Itelläni oli torstaina eka neuvola, ja kyllä sen jälkeen tää raskaus alko tuntuu jotenkin todemmalta.

Itkuherkkyydestä ihan kauheeta vollotusta koko ajan. Tässä yks päivä katottii leijonakuningasta ja voi hyvänen aika miten surulliseks Mufasan kuolema minut teki :'( sisko ja veli oli käymässä nii olivat vähä että mitä hittoa :D

Kertomisesta nyt on tullu kerrottuu melkei kaikille. tai no kun äitille kerroin nii se sitten otti asiakseen kertoa koko suvulle -.-* en kyllä yhtään tykkää ku oisin ite halunnu kertoo sitten ku on varmempaa.. Äitin reaktio oli suoraan sanottuna ihan perseesta ( ihan niinkuin arvelinkin) ekaks sano että " Voi Helvetti!! Miks sinä et keskeytä sitä?? " ( no ihan varmaan kuule keskeytän kun monta kuukautta sitä yritettii) ja sitten oltii menossa kauppaa nii sano että " pitäskö ostaa jo potkupukuja nii oikein huonoa onnea tois että menis kesken" Pikkusen ehkä meni iteltää fiilikset :'( ja isäni kommentti oli "voi Perkele, sitä on ilman kumeja taas tuhrattu "
 
Voi eksynyt_enkeli sua:/ onneks uskon että vanhempasi hyväksyvät pikkuhilljaa kun tajuavat että olet tosissasi pitämässä lapsen:) pidä hiukan välimatkaa ja kyllä he ajanmittaan yhteyttä pitävät:) hyvä että kerroit:)
 
Naive, toivottavasti kaikki on kunnossa! :hug:

eksynyt_enkeli, kurja suhtautuminen vanhemmillasi. Muistan kun odotin aikoinaan esikoista 19-vuotiaana, äiti alkoi itkeä ja sanoi että nyt susta ei tule koskaan mitään, jäät kotiin vaan etkä saa koulutusta.. : / Suhtautuminen muuttui heti kun vauva syntyi. Välit paranivat heti ja tulivat paremmiksi kuin vuosiin, ja äidin epäilyt todistin vääräksi moneen kertaan. :) Tsemppiä!

(.) Varasin eilen ultran, 30.8., toivottavasti tällä kertaa pääsen sinne saakka. Olosta päätellen kaiken pitäisi olla ihan ok. :x

Imoen & Mantti 8+4
 
Laretzki
Moomin Me käytiin miehen kanssa syömässä sushia tuossa yksi päivä, ja mä ihan söin saman pikku annoksen kuin mieskin, raakoine kaloine kaikkineen. Ite aattelin, että en jaksa olla hysteerinen, jos sen kerran syön pienet raa'at kalat ja sit en usko että japsiäidit jättää sushit syömättä raskaus aikana, kun se kuitenkin on siellä ihan perusruokaa...

Eksynyt enkeli Olipas ikäviä kommentteja. Itsekin olin pettynyt hieman äitini reaktioihin kun sentään eka lastenlapsi tulossa, muttei onneksi noin kuitenkaan. Ehkä sitten kun hetken ovat pohtineet asiaan innostuvat enemmän.

On Tänään ajettu 160 km opiskelupaikkakunnalle, ja maanantaina pitäisi pitkän koulupäivän jälkeen ajaa takasin, koska tiistai aamuna olisi sitten np-ultra. Ihana siis päästä näkemään Spyroa, mutta tuo yksin ajaminen vähän väsyttää.

Jotenkin vaikea tajuta sitä että tää ensimmäinen kolmannes alkaa olemaan ohitse!

Lare ja Spyro 11+0 :heart:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Laretzki Puhuit Awayn kanssa verikokeesta ja veren määrästä, niin oliko kyse siis seulonnasta? Multa kysyttiin lupa, että annanko luvan luovuttaa verta enemmän, että loput (käyttämättömät) veret menee joihinkin tutkimuksiin. Eli ainakaan tuossa otetut verikokeet ei tartte niin kamalaa määrää verta, ellei ole kieltäytynyt niistä tutkimuksista.

Away ja Laretzki Mulla ekalla neuvolakäynnillä otettiin ainoastaan hemoglobiini ja annoin myös pissanäytteen. Seulontaan voin mennä viikolta 11 alkaen (aikaisemmin ei saa mennä ja itsellä tuleekin juuri 11vkoa täyteen silloin) ja vasta sen jälkeen np-ultra viikkojen 11-13+jotain välissä.

MM-11 Ihanaa, kun huolehditte :heart:

Otetaanko muiltakin joka neuvolakäynnillä pissanäyte?

Täällä oli jossakin vaiheessa puhuttu tissien kipeydestä. Itselläni tissit olivat alussa arat, mutteivat sentään kosketusarat. Nyt tissiarkuus on helpottanut huomattavan paljon eikä nännit ole missään vaiheessa olleet arat. Ekan kuukauden aikana tissit kasvoivat, mulla kun on muutenkin isot ja roikkuvat tissit, niin niistä tuli kiinteät ja kauniin pyöreät. Mieskin sanoi, että nyt ovat paremmat :D Kasvaminen on ainakin toistaiseksi jämähtänyt tähän!

Omaa napaa Nyt on useampana iltana tullut orastavaa huonoa oloa, välillä en edes osaa tulkita, että onko kyseessä orastava huono olo vai onko jotakin muuta. Huono olo ei onneksi ole paha, mutta inhottava vaiva kuitenkin. Olen huomannut, että se on joka tapauksessa merkki siitä, että tarvitsen suolaa! Olenkin nyt syönyt päivittäin maustekurkkua leivän päällä, oikein mieli tekee sitä ja maistuu niiiiiin hyvälle. Ja vie muuten huonon olon pois!!! Kannattaa kokeilla. Mulle neuvolassa sanottiin, että suolaa pitäisi välttää ja en käytäkään suolaa ruuanlaitossa juuri ollenkaan. Mutta nyt, ihan kamala suolan tarve, jos meinaan saada helpotusta orastavaan huonoon oloon. Onko muilla vastaavaa havaittavissa? Toissayönä herätessäni huomasin pieniä tuntemuksia alavatsassa, ei mitään kipua, mutta selvästi tuntuvia. Ajattelin niiden johtuvan vain kohdun kasvusta. Peräaukon ympärillä on useamminkin tuntunut sellaista pienen pientä "repäisevää" vihlontaa, mulla oli monesti sama vaiva menkkojen aikana, niin onko muilla tällaista?
 
Syömisestä Mulla menee oikeastaan kaikki ruoka, samoin kuin roskaruokakin. Ainoat, mitkä on ällöttänyt, oli mun itse tekemä kaalilaatikko ja jääkaapin haju. Tämä kaalilaatikko meni muutaman päivän oikein herkkuna, mutta töihin lähtiessä eväitä laitellessa otin kaalilaatikon jääkaapista, niin HYI :x äkkiä pois laatikon äärestä. Jääkaapilla pystyn käymään ihan hyvin, mutta sen haju ei kovin miellytä. Omasta mielestäni mulla ei ole hajuaisti kerkistynyt paljoa, mutta esim. tuo jääkaapin haju kyllä haisee nenään epämiellyttävältä, samoin miehen hiki hänen treenien jälkeen suorastaan ällöttää. Mikään muu ei ole ällöttänyt, ihan hyvällä ruokahalulla olen syönyt. Välillä saattaa olla, ettei oikein vain maistuisi, muttei kovin ällötäkään.

Tupakka Mä olen polttanut säännöllisesti vähän reilu viisi vuotta, jota edeltävänä aikana poltin ainoastaan viihteellä ollessani. Loppua kohden tupakan poltto yltyi ja on ollut useampia taukoja, eikä mulla kertaakaan ole tehnyt vaikeaa olla erossa tupakasta. Monet ovatkin kysyneet, että miksi ihmeessä sitten aloitin uudestaan. Mulle tupakan poltto on ollut ainoastaan tapa, ei sinänsä mikään himo / pakkomielle. Esim. ärsyyntyessä en ole kaivannut tupakkaa lievittämään oloa. Tapana on ollut polttaa aamulla, ruuan päälle ja iltaisin. Töissä en juuri koskaan ole polttanut, ellen ole jostain syystä kotona pyörähtänyt päivän aikana. Nyt en ole polttanut plussauksen 20.6. jälkeen enkä aiokaan polttaa. Ensimmäisenä-toisena päivänä polttamisen lopetuksen jälkeen olisi vielä voinut polttaakin, muttei mitään himoja kyllä ollut. Sen jälkeen ei ole tullut kertaakaan minkäänlaista mielitekoa tupakkaan. Ulkona jos joku polttaa mun edellä, haju on aivan kamala, yöks. Toivottavasti en raskauden jälkeen polta edes sitä yhtä tupakkaa, koska tiedän, että se helposti siitä lähtee taas, tavan vuoksi.

Vatsasta on täällä ollut puhetta ja ihania massukuvia on laitettu :heart: Onneksi en ole ainoa, jolla näin vähäisillä viikoilla vatsa pömpöttää ihan urakalla :D Meinaan olen niin turvoksissa ja aivan taatusti näkyy myös ulkopuolisille, itse raskaus ei kyllä vielä näy minnekään, mutta se turvotus! Ihanaa huomata, ettei ole yksin näiden asioiden kanssa. Minusta nämä massut on niiiiiin kauniita :heart:

kn071 Kysyin ekalla neuvolakäynnillä, olisiko heillä doppleria, mutta täti sanoi, että sen verran vanha laite heillä käytössä, ettei edes kannata koettaa kuunnella. Hänen mielestään sydänäänet saadaan kuuluviin vasta viikosta 12 eteenpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Naive: Toivottavasti kaikki on vuodosta huolimatta hyvin :hug:

Eksynyt enkeli: Uskon ja toivon vanhempiesi mielen muuttuvan raskautesi suhteen, kunhan saavat hetken sulatella asiaa. Todella kurjalta varmasti tuntuu sinusta heidän suhtautumisensa, vielä kun elät muutenkin niin herkkää ja omaakin mieltä myllertävää aikaa kuin alkuraskaus :hug:

Kuumeilija: Kyllä neuvolassa otetaan joka kerta virtsa näyte. Jatkossa se vaan ei ole tarvinnut olla 4h rakossa ja siitä katsotaan vain proteiinit ja sokerit (tikku näyttää myös pH:n). Meillä saa neuvolassa itse sen sticksata ennen kuin menee terkan luo.

Mäkin kaipaan suolaa pahaan oloon tai sitten mansikkakeittoa. Suolakurkut ovat tehokkaita pahoinvoinnin lievittäjiä (mm. sytostaatteja läpikäyville suositeltavia), mutta itse en saa niitä kurkusta alas tämän raskauspahinvoinnin kanssa. Ainut, että varsinkin loppuraskaudessa suola turvottaa (ainakin mua) ihan julmetusti.

minnarun: Onnelista hääpäivää :heart: (toivottavasti muistin oikein)

Oma olo ei ole kovin hääppöinen. Väsyttää, huimaa, etoo ja oksettaa. Tänään oli tytön 1vee synttärit kavereille ja huomenna tulee isovanhemmat ja kummit. Onneksi mies otti päävastuun kaikesta, kun oma olo on niin hutera. Tuntuu kuin katselisi maailmaa suuren hyytelöpaakun sisältä : /

Sipsunen & SV 7+2:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Uskaltautuisko sitä itsekin mukaan.. :) Täällä on pari tuttua kuumeilijoiden puolelta mutta kerron silti hiukan itsestäni,
eli täällä rutkasti vastoinkäymisiä takana nyt sitten kolmannen terolut kuurin ja kuudennentoista yrityskerran jälkeen plussa naksahti. Takana yksi tuulimuna raskaus ja yksi kkm geminiraskaudesta tämän vuoden helmikuulta. Tämä vauvakuume sai jo meidän välit rakoilemaankin aika pahasti ja asuttiin kuukauden verran eri osotteissakin. Välit oli kuitenkin jo hyvässä jamassa ennen tätä ja tämä varmasti vahvistaa entisestään :)
Eli esikoista odotetaan,ikää 22,LA 30.3 omien laskujen mukaan ja synnytyssairaala SatKs
 
Laretzki Veriseulasta sanottiin mulle, että sen voi tehdä aikaisintaan viikolla 11 ja viimeistään joskus 13 viikolla. Mulle selitettiin, että ennen viikkoa 11 saattaa tulla väärä tulos ja on paras aika ottaa tuolloin viikkojen 11-13 välissä, jolloin tulos olisi luotettavampi. Ja vasta sen jälkeen np-ultra aikaisintaan viikolla 12.

Vaavimasu Sinulle äärettömän paljon voimia ja halauksia :hug:

Kirskis Mä oon miettinyt ihan samaa, että millä nämä näpyt saa pois :kieh: Olen kyllä nyt syönyt suklaata, mutta on mulla kyllä ollut enemmän näppyjä kuin tavallisesti ilman suklaatakin. Mulla myös on näpyt vallanneet selkää, kaulaa, rinnuksen, tissit, tissivälin, niskan, jopa päänahan :mad: Ja osa on niiiiiin kipeitä punaisia palleroita vaan, joita ei saa edes puristettua. Mulla on ollut käytössä Dermosilin finnipuikko, ihan kätevä ja toimiva sinänsä, mutta ei se kyllä pidä uusia näppyjä loitolla eikä paranna vanhaa finniä ihan heti.

PIKKUVIIKINKI Muru, saanko kysyä, että mikä sinun tilanne tällä hetkellä on? Muistan, kun jossakin vaiheessa keskustelin kanssasi, mutta sitten mulle tuli melkein kolmen viikon tauko palstailuun. En ole nyt ihan kärryillä, mitä on tapahtunut, pahoittelut siitä :hug:

Pahoinvointi Onko kukaan kuullut, että apteekista on saatavana sellaisia PAHOINVOINTIRANNEKKEITA!!!!!!! Itse en ole koskaan nähnyt sellaista eikä ole tarvinnut kokeilla, mutta olen kuullut, että joillakin tehoaa hyvin alkuraskauden pahoinvointiin!!! Hakekaa ihmeessä apteekista heti sellainen käyttöönne ja kokeilkaa :)
 
Tervetuloa mukaan syysmyrsky:flower:

Mulla on noi rannekkeet ja pitäisi varmaan kohta kaivaa ne kaapista taas esiin, josko niitä käyttäisi ennen ruokailua ja aamuisin, kun nyt tuntuu tässä raskaudessa olevan aamuisin se kamalin olo. Mullahan turpoaa niistä peukalon tyvet ja ranteet jos koko ajan pidän. Olivat viime raskaudessa töissä mun pelastus, vaikka eivät koko pahaa oloa poistaneetkaan. Pahimman kuitenkin.
 
kuumeilija Älä muuta viserrä, tuli itsellekki hieman puskista tämä vaikka aina salaa toivookin. Mutta viimeisin ovis oli todellinen jättiovis ja joka turvoti tissit ulos liiveistä jne ni pitää kyllä myöntää et odotukset oli korkealla ;) Tänään mä sen plussatestin sitten tein..viivytin sitä koska pelkäsin taas pettymystä,sit löysinki itteni hysteerisenä istumasta vessanlattialta plussatesti kädessä :D isäntä tuli kaupasta ja heitti vessan ovenraosta paperia "tossa on noi paskapaperit.......mitä sä siellä parvut?" :D
 
eksynyt_enkeli Olen todella pahoillani sinun vanhempiesi kommenteista :hug: Todella loukkaavia, tökeriä ja asiattomia kommentteja :kieh: Kenekään ei pitäisi joutua kuulemaan mitään tuollaista. Itse en hyväksyisi alkuunkaan, olisin varmaan pistänyt samantien pienen paussin äidin ja mun sekä isän ja mun väleille. Meillä miehen isälle kerrottiin vasta viime sunnuntaina, mieheni äiti + mun vanhemmat tiesivät jo aiemmin. Mutta mieheni isälle ei haluttu aiemmin kertoa, koska tiedettiin, ettei hän pidä suutaan kiinni, vaikka kuinka pyydettäisiin olemaan kertomatta kenellekään. Miten sinä suhtauduit vanhempiesi kommentteihin? Tiesivätkö he, että yritätte vauvaa? Joka tapauksessa todella asiatonta käytöstä heiltä. Voimia!

"kuumeilija" ja tirppana 10+2 :heart:
 
syysmyrsky Nyt kyllä käyt kirjottamassa mulle yksäriä heti mars :D Haluun kuulla ihan kaiken!! Miten olette saaneet välit kuntoon jne. Vähänkö ihanaa muru!!! Olen niiiiiiiin onnellinen sun puolesta ja ihana saada sut tänne jorisemaan :heart: Mulla itselläni oli melkein kolmen viikon tauko palstailussa, kun tein sitä ilta- ja yötyötä ja olin ihan kuoleman väsynyt, enkä siksi jaksanut kirjoitella. Meni niiiin paljon ohi mitä ihmisille oli tapahtunut ja mitä kullekin kuului. Pikku hiljaa alan päästä taas kärryille.
 
Sipsunen Kiva kuulla, että jollakin täälläkin on kokemusta niistä rannekkeista! Onko niitä siis useampiakin? Ohoh, mikähän siinä on aiheuttanut peukaloiden ja ranteiden turpoamista? Mutta se on loistava juttu, että sulle niistä on ollut apua.
 
Kuumeilija: Siis niitä on kaksi ranneketta, yksi molempiin ranteisiin. Ovat vähän kuin sellaiset tennispelaajien hikipannat, joissa on vaan sellaiset muoviset napit. Ne painavat oikein asetettuina akupisteitä (Nei-Kuan) ja vaikutus perustuu siihen. Käyttöohjeissa mainitaan, että saattavat aiheuttaa turvotusta. Ovat luonnollisesti aika napakat ja mulla kiristys aiheuttaa helposti turvotusta. Rannekkeiden merkki on Sea-band.
 
Viimeksi muokattu:
Mä just aamulla kävin ostaa noi rannekkeet ja oli kyl suht helppo päivä, jakso olla töissä ilman et söi koko aika jotain, enkä mä haukotellukaan ihan koko aikaa niinku tähän asti oon tehny :D SUOSITTELEN!! aamulla aattelin et pakko käydä kysyy apteekista oisko niitä ku olo oli taas aivan järkky ja onneks löyty yhet ainoot..

syysmyrsky :Tervetuloa!!!

Voimahaleja kaikille tarvitseville :hug: ja etenkin naive jäit mieleen :hug:
 
Heippa pitkästä aikaa! :wave:

Vaavimasu: Olen todella pahoillani :hug:

PIKKUVIIKINKI: Pahoittelut myös sinulle suuresta menetyksestä :hug: Paljon onnea uuteen yritykseen, sitten kun sen aika tulee :heart:

eksynyt_enkeli: Tuli paha mieli puolestasi noista vanhempiesi erittäin asiattomista kommenteista :( Kannattaa varmasti antaa ajan tehdä tehtävänsä. Itse pitäisin tuollaisessa tilanteessa jonkin aikaa täysin hiljaiseloa vanhempieni suuntaan. Kuulostaa tosi kliseiseltä, mutta aika oikeasti parantaa ja tekee monesti jopa ihmeitä :heart: Voimia! :hug:

Mariaja: Mut vois lisätä tuohon listaan, jos sopii =) Ei tullut tässä kesälomilla kirjoiteltua kun pari viestiä siihen heinäkuun pinoon, mutta nyt olisi mukava taas vaihtaa ajatuksia, kun arki on alkanut. Mun tiedot: LA 15.3 SiSa78........33v.........NKL..........2.lapsi

Seuloista... Onpa paljon erilaisia käytäntöjä eri paikkakunnilla :O Mä olin kuvitellu, että ne olis kaikilla suurinpiirtein samanlailla. Täällä on np-ultra viikolla 11+ ja veriseula otetaan sit heti ultran jälkeen sairaalan labrassa. Täällä käydään ultrat siis Hyvinkään sairaalassa, mutta synnyttämään saa mennä sitten halutessaan myös Naistenklinikalle tai Kättärille. Mä meinaan valita ton Naistenklinikan, kun esikoinenkin synty siellä :heart: Sukupuoli meinataan kysyä sitten siellä rakenneultrassa. Kysyttiin esikoisestakin ja kyllä ne ainakin sillon (-08) ihan auliisti sen tuolla Hyvinkään sairaalassa kertoivat. Ja oikeeseen vielä menikin, poika tuli :D

Omaa napaa... Aika vähäisillä oireilla mennään. Rinnat on arat ja turvonneet kuppikoon verran. Mun "nahkapussit" on ikäänkuin saaneet täytettä, ovat siis huomattavasti kiinteämmät kuin normaalisti :D Huonoa oloa aaltoilee silloin tällöin, mutta ei kuitenkaan lähelläkään oksentamista. Ja nälkä on koko ajan! Lisäksi vatsaa turvottaa, varsinkin iltaa kohti mennessä. Mutta kaikki ruoka siis maistuu (ikävä kyllä). Mä olin niin ajatellu, että en haluaisi saada kamalasti raskauskiloja tällä kertaa. Esikoisesta tuli 18 kiloa :ashamed: Ja niistäkin jäi 4-5 kiloa pysyvästi asumaan mun kroppaan :kieh: En siis ole varsinaisesti ylipainoinen, mutta tuo 4-5 ylimääräistä kiloa löytyy...

Mä varasin neuvolan vasta eilen. Olin torstaina 8+0 varhaisultrassa (toistamiseen :ashamed:). Syke kuului siis jo ekassa varhaisultrassa viikolla 6+1, mutta keskenmenon pelko on niin suuri (niitä on kaksi takana), että en uskaltanut luottaa vielä tuohon ekaan ultraan. Mutta nyt alkaa vähän pelko helpottamaan, kun näki, että alkiolla oli vahva syke ja kokokin vastasi aivan päivälleen viikkoja :heart: Ainoa vaan, että tuo eka neuvola on nyt sit vasta 10+1, koska varasin ajan vasta nyt... Mutta eipähän ole sit pitkä aika siitä np-ultraan ja sydänääniäkin voidaan varmaan yrittää kuunnella jo tolla ekalla neuvolakäynnillä, kun viikkoja on kuitenkin aika hyvin sillon jo kasassa =)

Kysymys: Onko teillä muilla neuvolan kone antanut erimäärän viikkoja kun mitä nettilaskurit tai sellanen raskauskiekko? Mulla torstaina varhaisultrassa gyne kattoi sellaisesta kiekosta viikot 8+0 ja saman oli nettilaskuritkin mulle antaneet. Mutta sitten kun soitin neuvolaan, niin täti sanoi, että heidän koneensa antaa 8+1. Ihmettekin kyllä asiaa, mutta täti vaan sanoi, että näin heidän koneensa antaa. Eikö raskausviikot lasketakaan viimeisten kuukautisten alkamispäivästä? Mulla alkoi vikat menkat torstaina 9.6 ja ainakin esikoisen aikaan se meni niin, että uusi raskausviikko alkoi aina samana viikonpäivänä kun menkat olivat alkaneet. Eli siis tän viikon torstaina olisi mun käsityksen mukaan ollut 8+0, mutta neuvolan koneen mukaan 8+1. Esikoisen aikaan kyllä neuvola kattoi viikot vielä siitä kiekosta, eikä miltään koneelta. Että johtuiskohan siitä... Ja eihän tuossa ole kun päivän ero, mutta rupes vaan kummastuttamaan :confused:


SiSa ja Pikkupulla 8+2 tai 8+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Sipsunen Noista syömisistä sen verran, että mulla on vähän sama homma, että jos tänään jokin tuntuu olevan herkkua, niin huomenna en voisi edes kuvitella syöväni sitä. On se vaan kumma, miten vaihtelee nämä mielihalut. Ekalla neuvolakäynnillä en edes muista, miten pitkään pissa oli rakossa, kun eivät mitään aikaa varatessa sanoneet, että otetaan mitään pissanäytettä.

Naive Onko kaikki hyvin? Toivon sydämeni pohjasta, että pikkuisella on kaikki hyvin :hug:

Epa_88 Mitä sulle kuuluu?

Laretzki Kirjoittelisin oikein mielelläni myös siellä esikoisten plussauspinossakin, mutta siellä on niin hiljaista. Olin kolme viikkoa poissa palstalta ja tekstiä ei ollut tullut kuin alle sivu. Olenkin miettinyt, jos poistuisin sieltä kokonaan, mutta toisaalta taas ajattelin käydä aina silloin tällöin lukemassa siellä ja myös kirjoittelemassa. Ainakaan päivittäiseen kirjoitteluun se on liian hiljainen pinkka :(

Näin viime yönä ihan kamalaa unta... menin np-ultraan ja siellä todettiin, että sikiö on viikkoihin nähden liian pieni. Sanoivat, että sikiö voi alkaa vielä kasvaa... ihan ihme uni, painajainen. Herätessäni piti ihan miettiä, olinko nähnyt vain pahaa unta.

Onko kellään muulla ruuansulatusongelmia? Mulla tekee sitä, että jos syön perunaa, pastaa yms., niin ei meinaa ruoka sulaa. Tänäänkin söin itse tehtyä pitsaa ja meni reilu neljä tuntia, ennen kuin alkoi olla hyvä olla ja tuntui, että nyt lähti ruoka sulamaan. Inhottava vaiva.
 
SiSa78 Kyllä mun käsittääkseni raskausviikot lasketaan viimeisten kuukautisten alkamispäivästä. Mä kyllä arvasin, ettei mulla pidä sen mukaan laskettuna paikkaansa, koska ovis on aina kamalan myöhäisessä vaiheessa kiertoa. Itse ajattelin neuvolan laskemista viikoista vähennettävän viikon pari ja varhaisultrassa lähtikin sitten se tasan viikko pois. Monet ovat täällä puhuneet, että varhaisultrassa ovat saaneet kuulla sydänäänet. Kysyin tuota neuvolassa ja myös yksityisellä varhaisultrassa, mutta kummassakaan paikassa sitä ei voinut kuulla. Ihmettelen edelleenkin, että miksei muka? :ashamed: Paljon sinulle tsemppiä tähän raskauteen! Mä toivon todella, että tämä raskaus olisi onnistunut loppuun asti :hug: Minulla on yksi km takana tämän vuoden tammikuussa. Otin asian esille neuvolassa, niin minua vähän hämmästytti, kun kerroin pienestä km:n pelosta, niin täti vaan totesi, että: "Mutta nyt on tämä raskaus". Minusta se oli hieman tökerösti sanottu ihmiselle, jolla on pelko km:sta, juuri sen kokenut ja niin tuoreessa muistissa ja kaikki on uutta. En siis kokenut saavani sen asian suhteen (pelon suhteen) mitään tukea ainakaan neuvolasta. Mullahan meni kans noin, että olin todella varovainen kaiken suhteen. Neuvolankin varasin aika myöhään, samoin kuin np-ultran ja labra-ajan yms. vasta varhaisultran jälkeen. Tammikuussa jouduin perumaan itku kurkussa kaikki ajat. Nyt on pakko onnistaa meitä kaikkia :heart:
 
"kuumeilija" Kiitos sanoistasi :hug: Toivottavasti tällä kertaa menisi tosiaan meillä kaikilla hyvin :heart:

On muuten tökerö vastaus neuvola-tädiltä tommonen : / Tiedän omasta kokemuksesta, että km:n pelko voi olla voimakaskin ja se on ihan oikea pelko, eikä sellaista voi vähätellä. Mulla se ainakin vaikutti jopa unensaamiseen ja muutenkin elämään, kun pelkäsin käydä vessassa. Kaikki päivät pyöri alkuun suorastaan sitä keskemenoa "odottaessa" (jos näin voi asian ilmaista). Että kyllä se on sellanen asia, johon mielestäni kuuluisi neuvolasta saada vähän enemmän tukea, kuin yhden tökerön kommentin verran... Meillä on nyt vaihtunu uusi neuvolatäti, joten en yhtään tiedä vielä millainen mahtaa olla. Toivottavasti kiva :)

Onko teillä muilla katottu viikot neuvolassa käsin sellasesta raskauskiekosta vai jostain koneelta? Mä vaan niin kovin ihmettelen miksi tuo kiekko ja kone antavat mulle eri viikot....
 
SiSa78 tarvi tulla vielä äkkii vastaamaan ennen nukkumaanmenoa että mulla kanssa neuvolassa kiekko ja kone anto eri lasketut ajat. Taisi kone antaa kaks päivää myöhemmän LA:n ku kiekko. Tai toisinpäin =) Mutta joka tapauksessa aikasempi LA otettiin käyttöön. Terveydenhoitajakin ihmetteli et miten voi olla noin...Outoa :)
 
HUOMENTA! Syysmyrsky; ihanaa!

Eilen menkka jomutusta jaloissa ja repäiseviä vihlontoja nivusissa ; mutta kuuluu asiaan, joten nautitaan olosta =)
Etoo; olen aina ollut aamupala ihmisiä, eilen en voinut aatellakkaan syöväni aamulla muuta kun verigreipin, namm.. siihen tulee himo!

8+1
 

Yhteistyössä