Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

Kiitos mukavista sanoista kaikille :) Ehkä se pikkuinen on siellä hyvissä voinneissa, leikkii piilosta :heart: 2-3vkon päästä onki sit se veriseula ja nt-ultra, joten ei ny kauhee kauaa tarvi odotella. Mun miehellä on 9 sisarusta ja sisaruksilla yhteensä 21 lasta, ja niillä tapana kierrättää kaikki vaatteet,tarvikkeet ym. huomenna saan suvun mammavaatteet + tyttöjenvaatteet + itkuhälärit, sitterin, niistäjän ymymym. meidän täytyy ostaa vaan vaunut ja turvakaukalo niinku pakollisia :) pinnasänkykin oli jo tulossa tänne meille päin :)
 
Sydänäänistä: meiän neuvolassa on ihan kamalan huonot laitteet ni ne ei välttämättä suostu edes kuunteemaan ennen ensimmäistä ultra käyntiä ihan vaan ettei turhaa huolta äidille...jos ei satu löytymään.

Kuumeinen olo koko ajan ja hieman humalainenkin ja väsymys on nyt varmaan pahimmillaan eilen en saanu nukkua ku reilun tunnin päikkärit ni tänään oli aivan kamalan huono-olo töissä. Mie luulen et jos ei rauhoitu mie joudun saikulle aivan kamalan vaikeaa olla töissä :x.Kolme tuntia pitää vissiin nukkua joka päivä pikku päikkäreitä ni vähän paremmin selviää...

mahasta miun maha on ihan kamalan näköinen ihan löllykkä ja se pömpöttää myös ylävatsalta ?!? tekee ihan pahaa, ei ole hehkeä olo ei sitten ollenkaaan.... no onneks jokusen kuukauden päästä miulla on tosi ihana kiinteä vatsa ja täynnä rakkautta :heart:

hiuksista: on sileät ja tosiaan rasvoittuu herkästi mutta ei ainenkaan vielä tipu päästä.

Minnarun&matonen 9+0
 
sunni
Minnarun mulla kans turvottaa ylämahakin, nyt on tän turvotuksen takia alamasuki pari pvää näyttäny kuin olis 6.kuulla raskaana... Ja tukala olo tuon mahan takia. Maha on kirjaimellisesti rantapallo nyt :s




sunni+rusinapulla 9+2
 
Sunni täällä toinen rantapallo.. turvotus alkaa jo ylämahasta. jaks!
Jotenkin olo on heikko ja huono, vaikka yritän syödä.

Sipsunen, minäkin painun pehkuihin yhtä aikaa pojan kanssa, eli ihan kohta. Koskas tämän väsyn pitikään hellittää..?

Mukavia oloja meille kaikille rantapalloille!
Ja niitä tarrasukkia, jotenkin pelottaa tämä raskaus, vaikka tiedän ettei itse näihin asioihin paljon voi vaikuttaa. Korkeimman kädessä on.

Kellukka & Pienokainen 8+1
 
sunni
Kellukka samat mietteet on täälläkin.
Ei auta ku elellä päivä kerrallansa murehtimatta turhia ja koitettava välttää ressiä.
Eka työviikko tuntunu niin uuvuttavalta,että enpä ole viikonloppua näin kovasti oottanu aikoihin. Mieli tekisi vaan sänkyyn.
Ja sit ku on tää orastava lunssnen olo,tekee jotenkin surkeeks. nääääh :s
 
Pahoittelut täältäkin niille, jotka ovat pudonneet pois :(

Tuo ihon kukkiminen on niin ärsyttävää. Ei ole todellakaan hehkeä olo, kun vatsa on tosiaan kuin rantapallo ja vatsassa on ilmaa ja ruuansulatus toimii miten sattuu ja naama kukkii ja tissit on arat ja näyttää ihan zombilta, kun väsyttää nii paljon. Ehkä tää tästä vielä muuttuu iloksi. Mitä sitä ei kärsisi vauvan takia :heart:

Työt alkaa reilu viikon päästä ja olen yrittänyt miettiä mitä ihmettä sitä laittaa päälleen, ettei tuo rantapallo näkyis. Meillä töissä muutenkin kytätään ja sitä on tän ikäsenä koko ajan suurennuslasin alla. Vielä ei haluis kertoa työkavereille. Ehkä tuo tunikatyyli toimis hetken.

Lina81 7+4
 
Miten saisin kehiteltyä itselleni vauvakuumeen että alkaisin tosissani odottamaan innolla tätä tulokasta...?

On tosi ikävää, että mun mielialat on tällaisia ja joskus mietiskelee, että olisiko se helpotus jos siellä varhaisultrassa ei löytyisikään mitään elonmerkkejä ja ois se tuulimuna....Ja suuri anteeksipyyntö nyt kaikille niille jotka tuon ovat kokeneet vaikka lasta yli kaiken olisivat halunneet. Meillä kaikilla on vaan niin eri elämäntilanteet...

Mulla on tosi tyhmät mietteet mutta en voi näille mitään ja mun on pakko johonkin purkaa niitä. Mies on kanssa aivan maassa, kun poika on kiukutellut jo monen monta päivää aamusta iltaan (hamppeja tekee) ja sit vielä miettii vauvaa tähän jolloin niitä kiukuttelijoita olisi kaksi. Ja sit se purkaa mulle sitä kuinka vaikeeta tulee olemaan ihan niinkuin en itse sitä tietäisi! Rohkaisu olis paljon kivempaa kun tollanen lisää masentaminen...
Ja sit mietin niinkin tyhmiä asioita että voiko "vahinkolasta" rakastaa samalla lailla kun näitä kahta edellistä tekemällä tehtyä...AAARGGGH! Oon ihan tosi idiootti ja tiedän kuulostavani ihan tunnevammaiseltä älykääpiöltä :( Anteeksi!
 
Olive10:eiköhän kaikilla oo huonoja päiviä joten pura vaan kaikes rauhas:)
Tilasin muuten kans sen dopplerin:) kuinkahan kauan toimituksessa kuluu?kai siinä tulee ohjeet mukana?

mimma& piskuinen 9+0<3
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
Minnarun Täällä myös yksi, jolla turvonnut myös ylävatsa aika railakkaasti :D

ON. Tulipahan käytyä pilates tunnilla äsken, ja täytyy sanoa, että niin se Spyro vaan vaikuttaa omaan oloon jo aika paljon vaikkei kokoa ole kuin se vajaa nelisen senttiä. Mä hikoilin vielä normaalia enemmänkin, ja hikoilusta huolimatta mulla oli ihan tajuton vessahätä tunnin päätyttyä (ja olin käynyt kahdesti just ennen tuntia vessassa). Liikkeet ei tehdessä sinänsä tehneet pahaa, mutta jaksamisen takia tein ne kevyimmät tai keskitason versiot, vaikka alkukesästä vedin ihan sata lasissa kaikki liikkeet. Siitäkin huolimatta tunnin loputtua sain keräillä itseäni kun meinasi huimata ja ohjaaja tulikin kyselemään että onko kaikki ok. Sanoin että joo, et heikotukselle on ihan syynsä (muukin kuin pilateksessa tosi huono kunto) etten ole ollut yksikseni tunnilla. :) Harmittaa ihan tajuttomasti kun ohjaaja kertoi että tuolla salilla alkaa syksyllä mammajooga, kun siellä yksi jooga ohjaaja odottaa itse. En pääse kun pitää syysohjelman alkaessa palata koulun penkille :mad: Noh, ehkä mä sitten meen siihen vauva&mamma joogaan jota aletaan pitää sitten kun se ohjaaja on pikkuisensa saanut...

Lare ja Spyro 10+5
 
Heippis kaikille!

Täällä on tänään ollu vähän huono päivä.. todella huono olo ja vatsaan on koskenut jos on ollu liikkeellä. Ehkä se on niitä kasvukipuja?!

Olive tiedän tunteen... meilläkää ei ole suunniteltu. Mutta oon alkanu oottaa innolla :) <3 kyllä se siitä :) Itsellä on on kääntyny siihen et pelkään et kaikki ei meekkää hyvin.. vaikka oliki ylläri vauva :)
Piristin itseäni katselemalla eri vauvanvaunu malleja netistä. Oma esikoinen ku täyttää jo 9v niin tosta kaikesta on niin paljo aikaa että on ihan unohtunu jo kaikki vauvajutut.

Ninnuli ja masukki 8+4
 
kn071
Mulla ensimmäisessä raskaudessa ekalla neuvola käynnillä 10+6 ei sydän ääniä kuulunut ja ihan normaali laite oli.. neuvola täti vaan totesi; että olinko mä tehnyt ees raskaustestin... olin et eikun ihan huvikseen tänne tulin... :DPAska maku jäi.. Onneksi ultra silloin muutaman viikon päästä osoitti kuitenkin kaiken olevan kunnossa :) Näin meillä. En sen jälkeen raskauksissa ole edes halunnut, että yritetään kuunnella ennen uä:ssä käyntiä.

Hiuksia lähtee täälläkin ja varmaan kohta kalju olen; sen verran tippui kolmannen raskauden ja imetyksen jälkeen, että luultavammin nyt ei jää enään mitään jäljelle :eek:
 
Hei!

Tulinpahan kertomaan että nyt on se rankka päivä takana ja olo on niin tyhjä taas...
En osaa sanoa mitään, en jaksa yhtään hymyillä, ei kiinnosta mikään...
Olen vaan tyhjää täynnä...
Todellakin toivon että te ette joudu kokemaan samaa!!!
Sikiön näin taas mikä oli ihanaa..
Pitäkää tarrasukat matkassa!!! En halua enää kenenkään tästä pinosta tippuvan!!!
Nauttikaa niistä pahoista oloista ja oksennuksista ja kantakaa masut ylpeinä loppuun asti!!!
Olette ihania!!!
Nyt poistun suremaan jamiettimään tuleeko meille edes yrityksiä lisää...

Rakkaudella Vaavimasu
 
Vaavimasu :hug: Jaksamista!

Neuvolakäynti oli eilen, ja hirveä pettymys kun siellä ei enää ollutkaan ultralaitetta! Käynti oli siis melko turha, samat asiat, kysymykset ja lappuset ku viimeksikin. Mun paino oli ihan järkyttävissä lukemissa. :O Sydänääniä en halunnut yrittää kuunnella, koska mulla on taakse kallistunut kohtu ja tuskin olisi mitään kuulunut. LA siirtyi päivällä, on nyt 13.3. Pitää siis edelleen vaan odottaa. Onneksi seuraava käynti on tämän kuun puolella, viimeinen pvä. :)

Imoen & Mantti 8+3
 
Vaavimasulle hiljainen :hug:

Kyllähän tässä kaikkiea tulee mietittyä kun viikkoja kuluu eikä olla vielä turvallisella puolella. Toivottavasti kaikilla kuitenkin kyytiläiset voivat hyvin ja ovat kunnossa. Missä vaiheessa olette saaneet kotona omilla doplereilla sydänäänet kuulumaan? Minäkin hommasin moisen kotiin ja eilen posti sen toi. Luonnollisesti heti kokeilin, mutta mielestäni en saanut ääniä kuulumaan. Välillä näytti 122 näytössä, mutta en mielestäni kuulut kuin omat sydänäänet. Mietinkin että osaankohan hakea edes oikeasta paikasta ja olenko liian hyvissäajoin liikenteessä.. Kohtukin taitaa olla taaksepäin, joten ei mahda ihan ensimmäisenä kuuluakkaan. No reilu viikko NT ultraan, jospa siellä viimeistään kuuluu niinkuin esikoiseltakin..

Tea ja Ihme 10+4:heart:
 
Huomenta!

Juu, ei ole olo hehkeä täälläkään. Hyvinkin samanlaiset fiilikset kuin Minnarunilla. Mutta kuten kirjoitit, pian vatsa on toivottavasti kauniisti pyöreä ja rakkautta täynnähän kohtu on jo nyt. :)

Imoen Harmi, ettei neuvolassa ultrattu. Itsekin jo kovasti odotan ultraa ja tietoa siitä, että massussa on kaikki hyvin. Huh, itse en omista vaakaa, mutta voin vain kuvitella että paino on "mukavasti" nousussa. Peilistä katselee väsähtänyt ja lösähtänyt nainen. Hmph. No, kunhan väsymys helpottaa, niin lupaan aloittaa taas kuntoilut.

Yksi väsynyt rantapallo täällä siis koettaa kovasti keskittyä työntekoon, muttei jaksa. Blaah. Loppuviikosta on kyllä mehut ihan lopussa. Viime yönä nukuinkin tosi huonosti, ja heti kostautuu huonona olona. Toisaalta olen jopa ihan iloinen huonosta olosta, kun vähän ehdin jo säikkyä omituisen hyvää oloani.. Huokaus! Onneksi kohta on kahvitauon paikka ja onneksi tänään alkaa viikonloppu.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Loretta ja Möllykkä 7+6
 
Huomenta!

Oma olo on aivan kamala :x Tänään sai oksentaa heti ylös noustessa oikein kunnolla. Nukuin 10h ja heräsin aivan yhtä väsyneenä kuin eilen olin nukkumaan mennessä. Mies lähti koko päiväksi Saksaan ja tulee vasta tosi myöhään kotiin. Ei auta kuin selvitä.

Vatsaa turvottaa täälläkin ihan mielettömästi enkä malta odottaa toiselle kolmannekselle pääsyä, jolloin vatsa alkaa näyttää jo raskausmasulta, voi odotella liikkeiden tuntemista ja olo (toivottavasti) kohenee :heart: :)

Vaavimasulle iso :hug: ja kovasti voimia. Sanat eivät riitä kertomaan kuinka pahoillani olen puolestasi. Toivon sinulle kaikkea hyvää jatkoon ja että tämä olisi viimeinen kerta kun joudut kokemaan jotain noin kamalaa.

Nyt en kykene kirjoittamaan enempää. Velloo aivan kamalasti ja kohta varmaan lentää laatta taas ihan kunnolla.

Sipsunen & SV 7+1 :heart:
 
Ai hitsi kun olis väsyttäny tänä aamuna kun tyttö heräs 8 |O Oikeestaan se nukkui pitkään, yleensä herää 6-7. Ite menin illalla jo klo 22 jo nukkumaan, eli semmoset 10h nukuin, silti oon ihan poikki.. Täytyy varmaan itekin käydä päikkäreille kohta kun pikkuneitikin menee..

vaavimasulle vielä hurjasti voimia ja jaksamista! Ihan kamalaa, koita jaksella :hug:

ilja Eiköhän kaikki ole hyvin :)

olive Ymmärrän sua kyllä, ja eiköhän noi oo ihan normaaleja ajatuksia. Mullakin tulee välillä ihan epätoivo, kun esikoinen kiukuttelee ja huutaa ja sit kun ajattelee että tähän pitäis vielä toinenki lapsi tulla.. Ja kesti kyllä hetken tottua tähän raskauteen muutenkin. Vaikka ei tähän vielä oo kunnolla tottunut edes.
Saa kyllä purkaa ja pitääkin :hug:

ON: Mua itkettää ihan joka asia!!! onko muilla tällästä? Mä itken siis ihan kaikesta. Mulla on tunteet tosi pinnassa ja tuntuu etten pysty edes salkkareita kattoo ilman että itken. Sit kun näen ihan hirveitä unia joka yö, niin itken sitten kaikki aamut niiden takia. Ja muutenkin saan jotain ihmeen itkukohtauksia, eikäö niille ole mitään syytä. Saatan itkeä vaikka puol tuntia ilman mitään erityistä syytä :D Tää on tosi ärsyttävää..

poksista 9+0
 
huomenia !!

täälläpä alkoi aamu jo 6.22 kun poika heräs vaikka meni eilen illalla nukkuun vasta 9 aikaan.. :eek: ei ikinä valvo noin myöhään. eilen vaa kikatti ja leikki ja sit väsähti lopulta :D

on: itkuherkkyyttä ilmassa täälläkin,pillitän mistä milloinkin. väärää mehua kaapissa,liian kuuma,väsyttää,mies ei lue mun ajatuksia ym.. ja tää pissahätä,järkyttävää !! viimeyönä taas joutu käydä vissii 5 kertaa vessassa .. HUOH !!

Olive: täällä kans yllärivauva tulossa,ja itseäkin välillä mietityttää et miten sitä pärjää kun esikoinen vasta 1v. ja toinen syntyy jo puolen vuoden päästä. tuolla on jo kauhee uhmakin alkanut,että huhhu :( mutta eiköhän me naiset selvitä !


Vaavimasulle vielä kovasti voimia tuleviin päiviin :( :hug:

sunniee ja vilperi 9+4
 
On se niin väärin Vaavimasu :( Halaukset.

olive10 : Ei siun tarvii potea huonoa omaatuntoa siun ajatuksista/tunteistas. Et oo nimittäin yksin, vaikkei moni sitä myönnä. Kyllä te tuutte pärjäämään, ihminen on ihmeen sopeutuvainen :) Onhan siulla tarpeeks omaa aikaa ? Käytkö toisinaan esim. kahvilla ihan vaan jonkun kaverisi kanssa, ilman lasta ? Ja hormoonit pistää ajattelee kaikenlaista; onko miusta sittekää tähän, haluunko tätä oikeasti, entä jos en rakastakaa lastani tai entä jos lapsestani tulee ruma(?! näin idiootteja oon ite ajatellu esikon odotusaikana tjoo.. :eek: :D ).. Kyllä se siitä, oikeesti :)

cherrrye ja muwu 8+5
 
Huomenta!

Täälläkin väsymystä ilmassa, herään joka yö puolen yön maissa ja viime yönäkin valvoin yli tunnin. Sit herään jo kuudelta ja ysiltä töissä oon ihan töttöröö. Eilisesta viisastuneena (mulla teki ennen lounasta mieli pizzaa ja eihän täältä pizzaa saa ja päädyin syömään wokkia ja tuli niin paha olo et piti käydä terkkarilla lepäilee et pystyin jatkaa töitä) laitoin aamulla pakastepizzan uuniin ja otin töihin mukaan. Äsken juuri (klo 9.10) ekan palan vetäisin ja olo taas ok.

Oon aika hoikka, niin mulla ei maha kyllä näy yhtään, tosin ylämahaa turvottaa täälläkin. Mulla oli pikkasen mahaa esikoista kun palasin töihin ja kaikki tuijotti sitä (ainakin siltä tuntui!), mut nyt oon saanut pidettyä itseni kuosissa ja toivon ettei puoliväliin mennessä tulisi juurikaan painoa. Viimeks maha tais tulla näkyviin rv 20.

Mies lähtee reissuun viikonlopuks, vähän pelottaa miten selviän pahoinvoinnin ja uhmaikäisen kanssa. Tänään aattelin käydä lapsen kanssa luonnontieteellisessä museossa tai eläintarhassa ja viikonloppuna tapaan paria kaveria lapsineen. Toivottavasti kunto vaan kestää..

Viola + Sulo 9+4
 

Yhteistyössä