Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

Maalismamma ihanaa,onnea sydänäänistä !! kannatti kuunnella,niin ne vaan mullaki kuului heti vaikka viikkoja onkin vähän vielä :)

pikkumökö: 2viikkoa ja 2 päivää tupakoimatta mulla. suht helppoa ollut,välillä tulee sellanen ketutus raivo olo et tekis mieli juosta röökille,mut sit malttaa mielen ja se olokin menee ohi suht nopsaa :) oon kyllä ylpeä itestäni sillä sauhuttelua on takana melkein 10 vuotta. yök..

ultrasta ja sukupuolesta senpä takia juuri kaikki ei kerro,koska jos veikkaus ei osukaan oikeaan.... ikinähän se ei 100% varma tieto ole,et kumpi tulee..

multa otettiin muuten 2 putkee verta,kun kävin mahakipujen takia siel labrassa,ja sit neuvolan th sano ettei tartte uudestaan labraan mennä,siis käsitin että ottivat tosta ne HIV,kuppa,veriryhmä ym. näytteet. ja sit seulontanäytteet otetaan kättärillä :)

näläkäää,pakko mennä tekeen aamupalaa,toistamiseen.. :D

sunniee ja vilperi 9+2
 
Lomilta palailtu.. Heti ensin vaavimasulle pahoittelut. Piti vielä toisen kerran sattua, todella surullista :( Itselläkin km-pelko vaivaa, enkä osaa iloita tästä raskaudesta yhtään.

Pahoinvointia on paljon, etomista, en oksenna. Lomalle oli helppoa, kun sai levätä ja nukkua milloin halusi ja oli lastenhoitoapua. Nyt taas töissä ja olo huononee päivä päivältä. Tänäänkin tulin töihin vasta 9.30 kun piti makailla sohvalla huonoa oloa pois. Yritän juoda koko ajan jotain sokerillista, ettei verensokeri pääsisi heittelemään. Eilenkin kun tulin kotiin, söin ja menin samantien seiskan maissa sänkyyn. Makailin puolihorroksessa puolille öin, jolloin oli pakko sit mennä vessaan. Vessassa saa muuten rampata aika tiuhaan ja ah niin rakas ummetus on täällä taas.

Painosta ja mahan koosta.. Ei oo tullut painoa, mutta ihan kun työhousut puristas vähän. Turvotusta on jonkin verran, iltaisin varsinkin. Yritän salailla tätä mahdollisimman pitkälle töissä.

Ultrista.. Koska mulla on kaksi alkuraskauden km takana ja aukiolotutkimuksessa todettu toinen torvi tukkeutuneeksi (mikä ei pidä paikkaansa, koska oon raskautunut nyt kahdesti siltä puolelta), oon käynyt jo kolmessa ultrassa. 5+3, 7+0 ja 8+4. Tuolloin 7+0 ultrassa alkion koko oli viikkoa pienempi ja mielenrauhan takia pääsin puolentoista viikon päästä uudestaan. Tuossa 8+4 ultrassa alkio olikin sitten ihan oikean kokoinen päivälleen. Niin, ja LA vois mulle merkitä 5.3., kiitos. Tänään on taas lääkäri, jossa ultrataan (rv 9+3) ja np-ultran varasin rv 11+3 18.8. eli vielä pari viikkoa. Mielenrauhaahan nuo ultrat tuo, mutta vieläkään en oikein usko että tästä oikea vauva saadaan maaliskuussa syliin. Jotenkin epäuskoinen olo.

Sukupuolesta vielä, halutaan tietää heti kun vaan on mahdollista.

Nyt takaisin töihin..

Viola ja Sulo rv 9+3
 
Huomenta vaan!

Himot Mulla himottaa koko ajan subeja! Eilenki oli pakko käydä hakemassa 30cm subi ja söin sen siltä istumalta vaikka ikinä ennen en ole jaksanut! :D Myös karkkia tekee mieli tuon tuosta.

Finnit Mulla ei koskaan ole iho kukkinut niin nyt kukkii :)

Sukupuolesta Kyllä mieskin on alkanut nyt taipumaan siihen että kysytään sitten kumpi tulossa. Onneksi vielä aikaa miettiä.

Tupakointi En ole polttanut 1kk3pv! :rolleyes:

klo 13 siis neuvola, tuun sitten kertoon mitä siellä tapahtu :)

kn&muru 9+6 (kohta pokspoks!) :)
 
Pikkumökö Kyllä tää edistyy, eilen poltin 3,5 tupakkaakoko päivänä \o/ Ja siis poltin tupakan vasta kun ensin meinasin suuttua asiakkaille koko ajan ja sitten aloin kassalla melkein itkemään. Eli vasta "pakosta". Edelleenkin olen tosi ylpeä itsestäni jopa tässä vaiheessa, jos poltan alle 5 tupakkaa päivässä, se on huimasti vähemmän kuin tuo mun normaali noin 40 tupakkaa päivässä.

Mullahan oli alunperin suunnitelma vähentää ja lopettaa ennen raskautta. Kun sitten kuitenkin raskauduin melkein ekasta kerrasta ennen ehkäisyä, tämä suunnitelma oli tuhoon tuomittu. Jälkiviisaus on paras viisaus, mutta olis vissiin pitänyt lopettaa ennen kuin jätti ehkäisyn.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Yyh, olo on niin nuutunut ja huono. Oksettaa ja väsyttää :x |O
Varsinkin väsymys on lamauttavaa. Makaan joka välissä kun voin ja äsken nukuin tunnin tytön kanssa. Olisin voinut jatkaa unia, mutta ei auta itku markkinoilla. Aamulla sain nousta kolme kertaa yökkimään kun syötin työlle aamupuuroa. Oksennusta ei kuitenkaan tule, tulee vaan vähän kitkerää vatsanestettä. Joka ikinen asia vaatii todellista ponnistelua ja tsemppausta kun mieluiten vaan makaisin koomassa.

Näpyt: niitä mulle ei ole tullut, ei tullut edellisessäkään raskaudessa. Maksaläiskiä saan kyllä varoa raskausaikana senkin edestä, kun mun pisamiin taipuvainen iho niitä tekisi mielellään.

Multa vaan lähtee hiuksia tosi paljon enemmän kuin normaalisti! Mies sanoi, että lähtihän niitä viimeksikin, mutta en mä muista sellaista. Lähteekö kellään muulla?

Sipsunen & SV 7+0 :heart:
 
Sipsunen, todellakin lähtee hiuksia tosi paljon! Mulla on suht pitkät hiukset ja suunnittelin nyt leikkaavani ne lyhyemmiksi, kun ei niistä ole kohta enää mitään jäljellä.

Sukupuolesta, mies on aina ollut sitä mieltä ettei halua tietää etukäteen. Mä voisin halutakin, mutta toisaalta esikoisesta oli niin vahva poikaolo että melkein tiesin ilman kysymättäkin kumpi tulee.

(.) Aamulla tuntui taas ihan hyvältä idealta laittaa farkut jalkaan, mutta ei pysty istumaan yhtään niiden kanssa ku painaa vatsaa. Olo vaihtelee, mitään makeaa ei pysty syömään, joka on suklaa-addiktille suht outoa mutta ihan positiivista. :) Neuvolaan aikaa 2,5 tuntia. Jee/apua!

Imoen & Mantti 8+1
 
Syömisistä: Mun pizza yms. rasvamättö himo on kadonnut. En voi tällä hetkellä syödä kuin ruisleipää ja raejuustoa tai karkkia. Tai siis voin toki, mutta kaikki muu ällöttää.

"Kiva" etten olekaan ainoa jolta tippuu hiukset päästä :) Mulla on kohtalotovereita :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas!

Vähään aikaan ei olekaan tullut kirjoiteltua, lueskellut olen kyllä lähes päivittäin.

Ja voi ei, taas surullisia uutisia! Vaavimasu :'( Kylläpä on huono tuuri! Tosi isot pahoittelut ja myötätuntoinen halaus! :hug:

Onneksi joukkoon mahtuu paljon iloisiakin uutisia! Larella oli tosiaan ihana ultrakuva!! :heart:

Sipsunen Samat "vaivat" täälläkin; armoton väsymys ja hiuksia lähtee. Samoin mulla tuo himo roskaruokaan on jäänyt täysin. Pari viikkoa sitten mies sai hakea grilliltä makkaraperunat, kun oli "pakko saada ne" ja pizzaakin teki säännöllisen epäsäännöllisesti mieli, mutta nyt pelkkä ajatus ällöttää. Nyt on alkaneet marjat ja hedelmät maistua ja lisäksi ihan perusruoka. Makeanhimoa ei ole ollut ollenkaan. Hyvä niin! ;)

Näppyjä ei ole tullut. Poitsua odottaessa tuli melkoisesti varsinkin kasvoihin. Joten mulla tuo poika onnistui varastamaan kauneuden.. Nyt tietty aurinko vielä "hellii ihoa", joten ehkä se pitää näppylät loitolla? Viimeksi alkuraskaus osui alkukeväälle, jolloin ihoni on muutenkin kelmeän kalpea, eikä taatusti kukkeimmillaan.

(.) Pahoinvointi on vähän helpottanut. Voiko se jo helpottaa?? Aargh. Viimeksi vasta kunnolla alkoi tässä vaiheessa!! Voiko kroppa reagoida toisessa raskaudessa jotenkin nopeammin..? Tai sitten olen vain oppinut elämään kuvotuksen kanssa ja syön säännöllisesti pieniä annoksia jne. Ja töissäkin kykenen suoriutumaan liki normaalisti. Vatsaa nippailee, rinnat ovat arat ja selvästi kasvaneet, alavatsa turvonnut/ kasvanut. Eli kaipa tässä raskaana ollaan kuitenkin. :)

Ensi viikon keskiviikkona mulla on vihdoin varhaisultra, terveyskeskuksen lääkäri ultraa. Normaalisti täällä tuo lääkärineuvola olisi vasta n. viikolla 12, mutta silloin on jo np-ultrakin, niin pyysin lääkärikäynnin mahdollisimman aikaiseksi ja sain siis viikolle 8+4. Jospa sitten saisi edes hetkeksi mielenrauhan.

Loretta ja Möllykkä 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Hiusten lähdöstä: Mulla ei lähde oikeestaan yhtään! Normaalisti kyllä lähtee aika paljonki mut nyt ei. Viikko sitte puhdistin harjan ja eilen ihmettelinki ku siinä ei ollu ku muutama hius..

Syömisestä Pystyn syömään kaikkea muuta paitsi sitä makkaraa ja metwurstia/salamia. Mitään himoja ei oo vielä tullut.

Tupakka Silloin 28.6 lopetin kun plussasin, mutta silloin ku luulin että mulla on kohdunulkoinen ja luulin olevani menossa tyhjennykseen poltin muutaman tupakan. Pari yötä sitte näin unta että poltin ja ku heräsin teki ihan hulluna tupakkaa mieli. Toivottavasti ei tulis enää koskaan aloitettua uudestaan polttamista. Sitä kun tuli tehtyä n. 12 vuotta! : /

Sukupuolesta Mulla on ollu tässä pari viikkoa ihan tyttöolo :) Saa sit nähdä kumpi siellä on. Alkuun tuntui että ei välttämättä oteta selvää kumpi tulee, mut nyt aletaan vähä kallistua sille kannalle että otetaan selvää. Nooh, onhan tässä vielä aikaa miettiä. Veljen vaimoki sano tänään ku puhuttiin puhelimessa et sillä on kans semmonen tunne että tyttö se on :)

Väsymys alkaa vaivaamaan täälläkin. Eilen menin seitsemän jälkeen sänkyyn ja rupesin nukkumaan puoli kasin maissa. Aamuisin kyllä herätys 04.15 että väsyttää mua muulloinkin aamuvuoro viikolla, mut ei näin paljo. Tänäänki tuntu niinku ois kännissä haahuillu töissä ku väsytti niin paljo. :D

Voi kn ku otit subit puheeksi!!! Mä rakastan niitä ja eihän meillä täällä tuppukylässä mitään semmosia oo! :( Arvaa rupesko tekeen mieli :D Lähtis syömään pinaattikeittoa ja munia.. :rolleyes:

MM-11 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Syömiset kaikki roskaruoka ällöttää. Mitään mäkki ruokaa en pysty kuvitellakaan syöväni, pelkkä ajattelu oksettaa :D Pizzat ja kebabit menee jotenkin, mutta pizzoissa oksettaa se juusto eli ei tule niitäkää syötyä.Mua siis oksettaa ihan hirveesti kaikki juustot. Hyi saakeli semmosia. yök yök.. Kaikki rasvainen/epäterveellinen ruoka oikeestaan ällöttää. Tänään meinaan kyllätehä omatekosia hamppareita kun niitä nyt tekee mieli :D ja joku täällä puhui subeista, niin kyllä semmonenkin maistuis mullekin :p
Mutta siis, en oo huomannut mitään tietty ruokaa mihin olis himoja. Niitä tulee ja menee ja himojen kohteet vaihtelee koko ajan :D Yhtenä päivänä teki mieli valkosipuliperunoita ja niitä oli iiihan pakko saada ja seuraavana päivänä lenteli yrjöt pelkästä niiden hajusta. Aika jännää.. :D

Hiukset siis lähtee täälläkin, ekassa raskaudessa mulla hiukset vahvistui tosi hyvin ja kasvoi tosi pitkiks. Tosi hyvä kuntoset oli koko raskauden. Imetin 4kk eikä ne sillonkaan mitenkään hirveesti muuttuneet. Nyt varmaan oon kalju ennen kun saan tän lapsen pihalle edes :eek:

Tupakka mulla vähän vaihtelevasti menny tää lopetus. Yhessä vaiheessa oli tosi hyvä alku, sillon en moneen viikkoon polttanu kuu muutaman päivässä. Sit se taas lähti käsistä koko homma. Nyt sitten taas päätin, että nyt loppuu.. Ja tänään en oo yhtäkään polttanut, eilen poltin 2 :)
 
Kyl tää on inhottavaa kun kokoajan on nii epävarma olo, siis toki se on hyvä ettei veri tullut kohdusta, mut nyt panikoin kamalasti niitä hcg tuloksia, jotenkin on niin vain olo, ettei kaikki oo niikun pitäis, on liian "normaali" olo... ainoastaan väsymystä ja tissit kipeenä:confused:

Tein testin (sen ensimmäisen, jonka jälkeen onnistuin tekemään vielä 6:ashamed:) 14.7 ja poltin viimesen tupakan 15.7.

Ensimmäistä odottaessa kysyttiin sukupuolta, mutta ei pieni poika sitä suostunut meille paljastamaan, köllötteli jalat tiukasti ristissä.
Toista ja kolmatta odottaessa en halunnut tietääkään, koska se oli ekalla kerralla niin mahtavaa saada tietää vasta kun vauva oli syntynyt.
Nyt miusta on tullu liian malttamaton ja haluisin tietää sen jo etukäteen, kai sit senkin puoleen et kaikki vauvaroina on tullut vuosien varrella hukattua, eli joudun (lukekaa pääsen) ostamaan kaiken uudestaan.
Tää vauva on siis vähän niikun miun iltatähti, kun nuorimmainenkin täyttää pian jo kahdeksan.
 
Jendde: Joo, on se hassua miten himon kohteet vaihtuvat. Tossa viikko takaperin vedin yks ilta ihan intona porkkanoita ja dippiä. Seuraavana aamuna yökkäsin jo kun vaan näin porkkanoita kaapissa. En ole sen jälkeen niitä voinut yökkimättä katsoa. Tytöllekin kuorin niitä hammasta purren :D Sitten useamman päivän olen syönyt vaan paahtoleipää jonka päällä on voita, juustoa, kalkkunaa ja tomaattia. Pyysin miestä tuomaan kaupasta niitä tarvikkeita lisääkin ja nyt en voi kuvitellakaan niitä syöväni. Tänään olen syönyt vaan ruisleipää ja raejuustoa. Illalla on kyllä pakko tsempata ja tehdä jotain oikeaa ruokaa. Nyt tekemään tytölle uunilohta ja muusia. Itse en niitä saa kyllä alas.

Muoks.
Myyjä katsoi vähän kummissaan kun tilasin 100g lohta. Totesin vaan, että tytölle pelkästään. Sillä myyjällä oli juuri sellainen ilme, että onko sulla mitään suhteellisuuden tajua, häh :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolassa käyty ja aikaa meni 2,5h! :D Sydänääniä ei saatu kuulumaan; Kaks eri neuvolan tätiä kävi siinä sanomassa ettei ne oo koskaan saanu sillä niiden vanhalla laitteella kuuluun sydänääniä ennen 11-12 rv. Menkkojen mukaan niiden kone anto et ny ois rv 11+0, mut koska mulle tehty IVF-hoito niin viikkoja on vasta 9+6. Vähän jäi silti paskanmaku suuhun kun ei saanu todistusta et se on vieläkin kyydissä ja elossa..

Onko muilla kuulunu sydänäänet ja mitä oli ekalla kerralla rv:t?
 
kn Mulla kuului sydänäänet eilen neuvolassa (8+4). En muista näkyikö Oulaisissa ekalla ultrauskerralla (5+6), mut tokalla (6+6) näkyi. Mutta siellä onkin tosi hyvät ne laitteet. Jos se ois ollu jotenki epänormaalia että ne ei sulla niitä saanu kuulumaan, niin oishan ne ihan varmasti laittanu sut jatkotutkimuksiin johonkin muualle. Sinuna luottaisin siihen mitä ne sanoi siitä että eivät ennenkään ole saaneet kuulumaan aikaisemmin. Vaikka varmastihan sitä jää miettimään, mutta koita olla murehtimatta :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Laretzki
kn071 Meilläkin neuvolassa tosi pikkainen ja huono laite, ja vaikka mulla oli jo 10+2 neuvolassa käydessä ei äänistä saatu kuin vilaus kuuluviin...Se riippuu niin paljon niistä laitteista.
 
kn071 Ekasta lapsesta mulla kuunneltiin rv 10+6 ja silloin kuului hyvin.
Nyt tästä toisesta kuului sydänäänet eilen neuvolassa rv 8+5. Riippuu paljon myös siitä missä kohtaa kohtu on, istukan paikasta yms. että kuuluuko äänet. Mulla esim. kohtu on tosi edessä ja ylhäällä jo niin sen takia varmaan kuului jo hyvin :) Jos on vaikka taaksepäin kallistunut kohtu niin ei välttämättä kuulu hirveen ajoissa.
 
Mä sain kanssa tänäänäänet kotidopplerilla kuulumaan ja viikkoja 8+6!
Eilen en niitä vielä löytänyt ja tänään äänet tulikin ihan tarpeeseen kun pientä tuhrua on taas ollut!
Siis ihan pyyhkiessä vaan, mutta pikkuisen alkoi taas epäilys keskenmenosta nostaa päätään, joten oli oikein huippua kuulla äänet. Mulla on sellainen sykenäytöllinen versio, mutta äänet kuului viel jostain niin istukan takaa, että ei osannut laite sykettä laskea kun samaan aikaan viuhahteli istukka taustalla. Mutta ei siitä sikiön sykkeestä voi erehtyä kun sen saa dopplerin alle, on kuitenkin ihan erikuuluinen kun oma syke joka löytyy yllättävän monesta kohtaa vatsaa.

Lipsahti sitten ihan vahingossa hankitojen puolellekin ja näinpä mulle on autossa hoitopöytä ja pinnis odottelemassa, että keksin minne ne saan työnnettyä siksi aikaa kun on aika kaivaa oikeasti esille =) Sulo Vileeni iski ihan totaalisesti kun halavalla sai semmoiset mistä tykkään niin pakkohan se oli ostaa.

Pahoittelut tippuneille ja onnea uudelle kierrokselle. Mä niin toivon, että mun kohdalla keskenmeno kiintiö on täyttynyt ja semmoista ei enäään tarvitsis kokea. Yhdeksäs raskaus menossa ( kolmastoista jos kemiallisetkin lasketaan) ja kuudetta odotetaan elävänä syntyväksi.
HUH
 
sunni
Hei ihanat,,,,, voisitteko, ketkä nyt viitsiikään, mitata lämpönne, että mie saisin ees jonii näköstä osviittaa että onko tää miun oma lämpöily raskauslämpöilyä vai alkavaa flunssaa kun on taas niin surkee olokin :( Kiits jos joku vaivautuu, vaikka eihän toisen lämpö olekaan verrattavissa omaan,MUTTA ollaanhaan kaikki raskaana, niin kait se jtn viitteitä kertoo?

Mulla ei oo hiukset ollu näin kiiltävät ja ihanan pehmeet pitkään aikaan. Rasvottuu aavistuksen herkwmmin ku ennen,mut ei haittaa, pitää vaan pestä sillähän siitä selvii. Mut nää finnit vois kyl kadota simpsla pim... blaah.
suklaanhimo tuli takas,joka oli plussauksen aikoihin.. damn :I

Onneks nyt sain hetkellisen helpotuksen tohon allergia-asiaan. Riskillähän tässä mennään....mutta..... pakko. :I
 
Sunni: Mittasin oman lämpöni eilen kun oli niin kipeä olo, oli 36,3. Mulla tää on vaan tätä väsymystä ja pahaa oloa. Niin ja mua palelee iltaisin ja öisin, mutta kait se on tää kun helteet hellittää.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä