Hei vaan kaikille!
Nyt voin palailla takas palstailee, koska tuulimunaa ei ollutkaan, vaan eilisessä ultrassa löytyikin yllärinä 1 vauveli jonka sydän jumpsutti kovasti, päivän pienempi oli ultran mukaan ku mitä menkoista laskettuna! :heart:
Seulat: ei mitään hajua noista veriseuloista täällä. Kun esikoista odotin 2 vuotta sitten niin seulaan tosian pääs vain riskiryhmäläiset.
Sokerirasitus: Varmasti joudun taas kun on vähän ylipainoa + ikäkin painaa jo (hirveesti!), täällä kaikki yli 26 vuotiaat ilmeisestikin joutuu tohon kokeeseen. Kauhistuttaa jo valmiiks ku viimeks kaks hoitsuu raahas mut sängylle ku odotustilassa meinas taju lähteä.
Vauvantarvikkeet: Esikoiselta on kaikki tavarat jäljellä ja niillä mennään jos poika tulee, jos tulee tyttö ni varmaan aika paljon "joutuu" ostaa vaatteita. Uusi sitteri pitää ostaa ja se ostetaan varmaan sit ku ollaan yli puoli välin. Haluttas baby björnin sitteri.
Vaunuista: Me ostettiin uutena esikoiselle Emmaljungan city crossit kovalla kopalla ja ollaan tykätty mielettömästi! Asutaan aikasta maalla ja soratiellä kuljetaan paljon ja teitäkään ei ihan heti aurata ja kertaakaan en jääny jumiin viime talvena. On tosi kevyet, menee pieneen tilaan ja muutenkin tosi ketterät. Nuo siis jää meille ja otetaan ne sitten taas käyttöön ehkä ku vauva on vuoden ja voi tolle esikoiselle ostaa seisomalaudan.
Nyt pitää kuitenkin katsoa kaksostenrattaita ku esikko on sen vuos ja 8kk sit ku tää vauva toivottavcasti syntyy. Ja mitä oon noita rattaita kattonu ni ei kyllä paljoa silmää miellytä. Hirveen huonosti noita on missä ei oo mitään kääntyviä pyöriä jne. Oikeastaan oon törmänny vaan Brioihin. Mä en ala kikkailee millään kolmipyöräsillä tai kärryillä mis on pienet etupyörät täällä lumihangessa ja sorateillä.
Positiivista on se että nyt syksyllä/alkutalvestahan muuttuu mallistot ja voi saada uudet rattaat tosi hyvään hintaan jos vaan käy "viime vuoden" kuosi.
Noi esikoisen emmaljungat on just edellisen vuoden kuosilla ja saatiin ne 300 euroa halvemmalla!!!
Kaikille ketkä asuu pk-seudulla: kannattaa käydä sellasessa liikkeessä ku keravan muovi ja lelu.. Lastentarvikkeita on siel yleensä paljon halvemmalla ku esim lastentarvikkeessa tai muissa lastentarvikeliikkeissä, just noi meijän emmaljungat on sieltä.
Tukiliiveistä: Mulla on sellanen joku selkätuki, en muista nyt nimeä, mutta aika yleinen. Selkään otti esikoisen odotuksessa paljon, mutta mua ahisti toi tuki hirveesti, en kaua sitä voinu pitää ku aina tuntu että happi loppuu vaik ihan oikeen kokonen oli..
Tervetuloa kaikille uusille!
Eksynyt enkeli ja olikos se joku vielä toinenki: Tosi järkyttävää kommenttia vanhemmilta! Mä oisin varmaan saanonu mitä mieltä heistä oon samalla sanonu että menettivät just lapsenlapsensa. Mä en kuuntelis tollasta ollenkaan ja en tasan haluais elämääni tollasia henkilöitä..
Mun täti heittää tollasia kommentteja kun joku kertoo raskausuutisia, ja ei kyllä tyypillä enää montaa sukulaista oo kenen kanssa tulis toimeen..
Mun oma isä ei oo nähny esikoista ku kaks kertaa, ekan kerran ku poika oli puoli vuotta. Hänel on alko-ongelma ja mä en sellasta halua itseni, enkä lapseni lähelle.
Dobbleri: Meillä oli lainassa angel sounds miehen siskolta ja kuunneltiinkin esikoista aika usein ennen ku liikkeet alko tuntua. Sitten yks aamu tapahtu sellanen juttu ettei niitä ääniä löytynytkään (ehkä viikolla 15) ja tunnin jouduttiin ettii itku kurkussa ennen ku sitten alko kuulua. Samoiten sitten jonkin ajan kuluttua tuosta mulla alko vuotaa vähän verta seksin jlkeen ja ku yritettiin ettii sydänääniä ni niitä ei löytynytkään..taas jouduttiin pitkälle toista tuntia ettiä ennen ku löyty. Sillon päätettiin että enää ei tota käytetä, pitää vaan luottaa siihen että kaikki hyvin.
Joten siis tässä raskaudessa ei aiota tota laitetta hankkia, tuntu että enempi tuo toi huolta, vaikka monesti siis äänet nopeasti löydettiinki.
Syöminen:Tunnin välein on nälkä, mutta mitään ei tee mieli ja se ahistaa.
Nimistä: Meillä on nimi tytölle ollu esikoisen odotuksesta lähtien, ja pojallekin on nimi, mies vaan ei oo sitä vielä ihan hyväksyny
Pojille on kyllä tosi vaikee keksiä nimiä, varsinki ku miehen suku on niin iso että sielä on jo kaikki hyvät nimet käytetty. Jäljellä enää tyyliin yrjö ja jorma
Sunni: Voisko olla jotain iskiassärkyä?
Lare: Onnea hyvistä ultakuuumisista! Hienoa että kaikki on hyvin! Ihan mieletöntä että jotkut meistä on jo noin pitkällä, tuntuu että mä oon vielä iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihan alussa.
Minnarun:Paljon onnea syntymäpäivänä! Ihanan synttärilahjan oot saanu!
Pikkumökö: Pääsisitköhän johki ultraan? jos meinaan noin paljon tota verta tuli.. toivottavasti kaikki on hyvin!
ON: Pahoinvointia on, en kuitenkaa oo joutunu oksentaa joka suuri helpotus, mä kun siis oksensin ja koomailin koko esikoisen odotusajan!
Aika hyvin pahoinvointi lähtee ku syö jotain. mies tuo mulle viilin tai vanukkaan sänkyyn ja suolakeksejä enne ku lähtee töihin, mä vedän ne ja sitten nukun vielä niin kauan ku esikoinenki.. Tuolla systeemillä on nyt pärjätty.
Väsymys on aika järkkyä, ei kuitenkaa ihan niin pahaa ku esim. viikko sitten. Eilen nukahdin istualteen anoppilass..
Sitten ihan muita asioita, pitää vaan saada purkaa. Onko täällä muuten ketään kiinteisövälittäjiä (vai mikä se nyt on)?
Meillä kävi tänään arvioija ja hän sitten arvioi tän 40 000 euroa halvemmaksi ku mitä me maksettiin tästä kaks vuotta sitten!! Sen kahen vuoden aikana ois pitäny arvon nousta tällä alueella + tänne on otettu käyttöön ulkosauna (siis rakennettu uudestaan) ja ilmalämpöpumppu ja mitäs viel muuta. Ei helvetti. Ketuttaa ku pientä oravaa. Oli muutenki kyl sellanen akka "hmm.. öö noh.. mitäs mä nyt sanoisin, en oikee tiiä.. no tota..." VOi vittu sanon minä.
Meinasin sitten kysyä että etkö sä ookaa välittäjä vai oonko ymmärtäny sun työn ihan väärin...
Joo.. nyt pienille päikkäreille ennen ku poitsu herää!
Jaksamisia kaikille!
susanna ja pikkunen 7+1