Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

sunni
ilja onko sulla seuraava lähin kupunki kuinka kaukana, jos menisit ultraan jossain muualla yksityisellä?? Varmasti huolettaa tuo,tosi ikävää :( :(

Koita nyt jotenkin rauhoittua ja saada nukutuksi ensi yönä. :hug:
 
sunni
ainiin muuten, tuli sairaalasta kutsu np-ultraan, mulla on siis synnytys osastolla se ultra kun keskusneuvolan ultraaja on lomalla.... iiik, jännittää !!!!!!!!!!!!!!!!!
26.pvä on se ultra. sillon on muistaakseni 12+4 menossa
 
Heeei taas uudet ja vanhat:)
MINNARUN: Paljon onnea vaaaaaan,paljon onnea vaaaan.....jne:flower:
LARE:sun vaavi ottaa toden teolla rennosti:) Ihania kuvia<3

vähän omaa napaa:D Oon aivan lääpälläni nyt noihin sydän ääniin:) kuuntelen aamulla ku herään kerran päivällä ja ennen nukkumaan menoa:D on niin ihanaa tietää että sielä on todellakin pikkuinen<3 enää ei pelota torstainen ultra:)

mimma & piskuinen veturi 9+5<3
 
Heips!

En oo kauheesti viittiny kirjotella, kun vähän on epäuskoinen olo asustaako tuolla masussa muka ihan oikeesti joku!? Onneks ylihuomenna ultra, siellä sitten selviää... Monta on näköjään jo tippunut joukosta :hug: Kovasti tsemppiä niille jatkoon, toivottavasti tärppäis mahdollisimman pian uudestaan! Ja toivottavasti täältä ei nyt enää ketään putoa, niitä jarrusukkia kaivataan!!

Tosiaan, mulla ei ole mitään kauhean selviä raskausoireita. Tosi väsynyt oon, töitten jälkeen kun pitäis jaksaa olla esikoisen 1 v 7 kk kanssa ja mies rakentaa taloa. Huoh! Mut kait tää väsymys joskus loppuu, loppuuhan!??? Esikoisesta en samanlaista väsymystä muista, tosin sillon oli aina mahdollista ottaa päikkärit kun mieli teki. Toinen vaiva on se, että naama kukkii (ei ollu esikoisen odotuksessa). Rinnatkaan ei oo enää kipeet. Mutta kuten sanottu, ylihuomenna sitten näkee.

Mua huolettaa jo etukäteen lasten tuleva pieni ikäero. Eli kakkosen syntyessä esikko olis n. 2 v 3kk. On sen verran temperamenttinen tuo esikoinen... No, kai se hyvin menee.

Hankintoja ei tartte kauheesti tehdä. Isoin hankinta on auto, mulla nyt pikkuauto eikä sinne enää turvaistuimen lisäksi mahdu kaukaloa millään. Tuplarattaat on varmaan myös ostoslistalla. Uusimmassa vauva-lehdessä oli just sisarusrattaista ja sanottiin, että jos lapsilla ikäeroa yli 2 v niin ei välttämättä tartte kuin seisomalaudan isommalle. No reipas kävelijähän tuo meidän tyttö on (suunta meillä ei vaan ole useinkaan sama) mutta jos nukkuu päikkäreitä muualla. Miten muut jotka odottaa kakkosta, meinaatteko hankkia sisarusrattaat? Niin ja jos tulee poika, niin sitten täytyy ostaa vaatteita. Meillä on ihan älytön määrä tyttöjen vaatteita (vaatefriikki :D ) eikä niistä kovinkaan montaa pojalle sopivaa löydy.

Nimistä: Ollaan mietitty, lähinnä minä olen ehdotellut miehelle, mutta yhteisymmärrykseen ei päästä. Ei millään. Esikoisen nimi oli tosi helppo keksiä, mies tykästyi nimeen niin ettei suostunut sitten muita edes harkitsemaan. Nyt ei suostu harkitsemaan mitään mun ehdotusta.

Mulla on niin poikaolo jotenkin tästä tulokkaasta ja ehdottomasti halutaan selville kumpaa sukupuolta kaveri on jos vaan suostuu näyttämään!

Linn ja Salamatkustaja 6+5 :heart:
 
Johan on tullut taas tekstiä, luettavaa tulee niin paljon, ettei millään muista kelle piti vastata
jotain :O Muutenkin tää raskaus-ajan muisti on jotain niin uskomatonta..

Minnarunille onnea ! :) Ja Larella aivan valloittavat ultra-kuvat ! :heart:

Huomenna eka neukkula, huisia !

cherrrye ja muwu 9+2
 
Heippa hei kaikille!

Nyt on muutettu uuteen kotiin, olihan se urakka. Joka ilta ku tavaroita laitteli ja kanteli niin pisteli mahaa sit.. Veto on kyllä ollu ihan pois, onneksi ens viikon jälkeen alkaa kesäloma (paremminki syysloma). Eka neuvola oli viime kuussa ja ei mitään tietoo elääkö vaaveli vai ei.. Nyt ku opireet on hävinny, alkaa hiukan pelottaa, mut vielä ainakaan ei oo mitään vuotoja tullu... Tosin unia keskenmenosta oon nähny :'( Mulle sano se neuvolantäti että kaikille joilla BMI on yli 25 niin tehdään se sokerirasitus, eli onneksi ei tartte siihen mennä, ainakaan vielä. Np-ultra on 24.8 ja verikokeissa pitäs tässä käydä ku vaan kerkiäis... Nyt on sairaslomia töissä kauheesti ja pitäs tehä pitempi viikko... :/ väsyttäs niin pirkuleesti..

tuplamamma-12 ja asukki 10+0 eli 11. viikko ja alkio on sikiö... :) <3
 
heei vielä piskuinen lisäys että poikaolo tääläkin:) nähny nyt n.3vkoa pelkkiä poikavauva unia ja melkein varma jos noin nyt voi vielä sanoa että poika olisi:D tytölle kyllä olisi nimiä ehdolla hemmetisti mutta pojalle ei löydy sellasta johon molemmat oltaisiin tyytyväisiä:D eli meiän "pojasta" tulee nimeltään nobody:D

mimma & piskuinen veturi 9+5<3
 
Ilja: ihan samaa linjaa vedetään...niin vittumaista tää epätietoisuus!!!

Ja muuten vaan nopeesti, koko päivänä ei oo tullu yhtään verta. Ei edes tuhruu pyyhittäessä. Mä en tajuu miten sitä pysty tulee tolleen suht reilusti ja sit ei ollenkaan -mihin se hävis?? ei kai se nyt voi valuu sisältä kerralla, ilman et sinne jää sitä ruskeeta kuivaa verta??

Ja en pääse ultraan, korkeintaan jos ois alkanu sairaalaan mankuu itteesä .. mut ku kotipaikkakunnalle on se 500km ni vähä menee hankalaks, ja kun kyseessä ei oo mitään akuuttia ku mihinkään ei satu jne. ens viikolla meinasin jos soittelis terkkarille josko sais käydä keskusneuvolassa ku siel ultra..
 
Laretzki
mimma Mulle sanottiin että se menisi noissa unissa kuulemma päin vastoin. Että jos näkee poikaunia, se tietää tyttöä...

ON. Huomaa kyllä että ei se ultraus ihan helläkätistä ole, vaikka ei se kipeää siis tee. Eilen illan oli kohtu ihan kivi kova, niin että sen reunat oli todella helppo tunnustella ihan istuessakin. Nyt aamulla on venymiskipujen kaltaista tuntemusta, ja välillä vihlaisee oikein kunnolla.
Myös enemmän ollut oksetus fiilis, tuntui ettei syöminen auta yhtään. Pitikin ottaa leipä mukaan kouluun ja vielä banaanikin, jos sitten iskee nälkä niin voi ne mupeltaa.

Lare ja Spyro 11+4
 
sunni
Taas tää pirun iskias tuntuu heti herättyä ja esim sukkien pukeminen oli vaikeeta kun kumartelu sattuu... perkele :I
Pitäis varmaan kooklata että auttaako tähän mikään poppaskonsti :I


Laittakaapas kaikki muutkin niitä ultrakuvia, jotka olette jo käyneet :) Mukava ois katella niitä :)

Ja kappas kello onkin jo töihinlähtöika...blääähh..
 
Onnea ultrakuulumisista, Laretztkilla aivan mahtavia kuvia!

Ilja ja Pikkumökö ei tässä osaa muuta sanoa kuin toivottavasti kaikki on hyvin :( :hug:

Täällä moni sanoo, että ajat ultraan on tulleet? Onko muualla sit joku käytäntö, että ne tulee automaattisesti kotio? Täällä neuvola laittaa Tyksiin lähetteen, jonka jälkeen pitää itse soittaa ja varata aika. Mä eilen soittelin ja sanoin, että 5.9 eteenpäin saisin kuulemma tulla, niin täti sano että eeeeeeeeeeeeeeeeiiiiii, kun vasta 12.9 alkaen. Eli 11+0 ei saa mennä, vasta 12+0.

Mulla on vissiin sit tyttöolo, kun mieleen ei tule kuin tytön nimiä eikä pojan nimen miettiminen jotenkaan tunnu ees tärkeältä, jotenkin mietin aina automaattisesti tyttöä tulevaisuudessa. Ja siit ihan tahattomasti tietääkseni, mitään suurta toivetta ei ole. Äiti ja mamma on kanssa sanoneet, että ei heillä poika ole tullut mieleenkään.
Unia en lapsesta ole nähnyt, ainoastaan keskenmenosta lähes joka yö :S Olen ilmeisesti tuon km-stressin siirtänyt sinne yöaikaan, kun päivällä ei niin kamalasti mietitytä.

Töissä harmittaa pomo, jonka suhtautuminen on kovin nuivaa. Meille on tosi pieni työyhteisö ja koen pomonkin enemmän kuin pomoksi, aika paljon kaikkea henk.koht tulee juteltua. Nyt ensireaktio oli "miten varmaa se on?", eikä kertaakaan ole väännetty edes väkisin onnitteluja. Harmittaa ja ahdistaa ja tuo suhtautuminen vie oikeasti työmotivaationkin, vaikka yritän muistutella, että se on vaan pomo ja toki ymmärrän, ettei äitiysloman häämöttäminen nyt työnantajalle ole niin positiivista.

Noista ultrakuvista vielä, että millä ihmeellä te laitatte ne koneelle? Onko skanneri ainoa vaihtoehto? Eipä tossa mun varhaisultran kuvassa ole muuta katseltavaa kuin viiva :D mutta noin tulevaisuutta ajatellen.

Mariaja & Päärynä 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Mariaja Meillä terkka laittaa lähetteen Kokkolaan ultriin ja ne laittaa ajat sitte postissa tulemaan. Mä sanoin terkalle et mielellään se aika ennen 28. päivää ku sen jälkeisellä viikolla mies ei pääsis mukaan, niin se sano et niin se tuleeki sitä edeltävälle viikolle (11+jotain silloin), että ne mielellään ultraa kokkolassa ennen rv12.

MM-11+Matilda 9+4
 
Sunni: miulla on auttanu kun käy selinmakuulle ja issiaksen kohtaan lantion alle laittaa tennispallon se jotenkin laukaisee sen kivun joku joskus neuvoi en vaan muista kuka !?!

Täällä jännitetään pomon suhtautumista...

Esikoinen saatettu koulutielle eilen oli ihan kamala päivä olojen puolesta toivon täle päivälle parempaa, ei ainenkaan ilmat pääse piristämään..nyt meikkaamaan tätä finninaamaa ja töihin :(
 
huomenta !! :)

täällä kans ultra-ajat tulee synnäriltä suoraan kotiin,ei tarvii ite varailla. ja paikka siis kättäri !

esikoinen täyttää tänään 1 -vuotta ja äidillä on tunteet pinnassa. miten tuo pikkumies on tosiaan jo VUODEN !! apua..

me meinataan siis hankkia sisarusrattaa,ja meilä ikäeroo tulee 1v7kk . on meillä toki yhdistelmätkin ennestäänkin joten toisia ei hankita :)

ai että kun viime yönä sai nukuttua niin hyvin,että tänään jaksaa. lähdetäänkin kohta koko perheen voimin kiertämään kauppoja ja syömään jne :)
ihanaa päivää kaikille !

sunniee ja vilperi 10+1
 
Mariaja Meillä neuvolantäti laitto lähetteen ja viikko eteenpäin tuli sairaalalta kirje jossa kutsuttiin ultraan. Eri paikkakunnilla vissiin eri käyntäntöjä. Mulla on tuollon ultra päivänä 12+ jotain..

Täällä hirvittää ja pelottaa et onko se pikkunen vielä siellä.. Mut toisaalta ei oo mitään vuotojakaan ollu ni jospa se siellä olisi! Täällä aukes mahdollisuus ostaa emmaljungan mulle unelmavaunut. Tänään pitää miehen kans päättää et joko uskaltaa ostaa pois ne. Toki siinä se et jos jostais syystä menis kesken ni ne vaunut voi aina myydä eteen päin tai säilöä seuraavaan yrityskertaan. Mitä mieltä ootte? Täällä vietellään vapaita 2/3 aah, ihanaa. Eilen leipoin sämpylöitä ja suklaapiirakkaa, ei pääse ainakaan hoikistumaan :)

kn&murunen 10+5 (Kohta alkaa rv 12!!) :)
 
ilja: Mulla oli esikoisen alkuraskaudessa tosi koviakin kipukohtauksia. Sellaisia, että ihan itku tuli. Olivat vaarattomia vaikkakin ikäviä. Nyt tässä toisessa raskaudessa ei ole ollut mitään satunnaisia repäisykipuja kummenpaa. Voimi epätietoisuudessa elämiseen :hug: ja toivottavasti kaikki on hyvin.

Mariaja: Meillä pitää itse soittaa Jorvin äiti polille ja varata aika nt-ultraan. Itse varasin ajan heti samalla kun varasin ekan neuvolan. Terkalta saa ekalla neuvolakäynnillä lähetteen vain veriseuloihin, joissa käydään heti ultran jälkeen. Aika ultraan varattiin menkoista laskien. Ultrassa sitten selviää todelliset viikot jos heittoa on. Rakenneultraan saa meillä ajan np:n yhteydessä. Varahaisultran viikoista ja näkymistä ei meidän neuvolassa oltu lainkaan kiinnostuneita nyt eikä edellisessä raskaudessa, tuijottavat vain np-ultran tuloksia.

Sunni: Mulla oli tota iskias vaivaa esikoisen alkuraskaudessa. Ihan kamalaa, en voinut istua lainkaan ja kävely oli helvettiä. Meni onneksi ohi n. viikossa ja ei sen jälkeen vaivannut lainkaan koko raskaudessa, vaikka silloin ajattelinkin että mitäköhän tästäkin vielä tulee. Toivottavasti menee ohi sullakin. Mulle muuten fyssari neuvoi laittamaan vyön kireälle, siis tosi kireälle, lantiolle (lonkkien seudulle) ja se tosiaan helpotti kävelemistä vaikka näyttikin tosi pöljöltä :D

Tuplamamma: Onnea uuteen kotiin :flower:

Joku oli muistaakseni suunnitellut hankkia Baby björnin sitterin. Meillä on se ja todella suosittelen. Oli esikoisen vatsavaivojen aikaan todellinen pelastus ja ainut paikka jossa hänellä oli silloin hyvä olla. Ihana tosiaan kun keinuu ihan vauvan painosta tai että esim. omalla varpaalla vähän keinuttaa samalla kun itse lepää tai tekee jotain. Tuo sitteri on edelleen kovassa käytössä. Tyttö tykkää mennä siihen istumaan silloin kun on vähän jo väsynyt, muttei malta vielä nukkumaan.

ON:
Aamu mennyt vähän paremmin nyt kun laitoin heti herättyä pahoinvointirannekkeet käteen. Molempia käsiä särkee (etenkin suonia!) ja ovat kosketusarat, mutta ainakin kykenin syömään ja viemään tytön puistoon. Nyt täytyy ottaa ne pois kun käyn tytön kanssa päikkäreille. Koitan selvitä loppupäivän ilman niitä, mutta ehkä kauppareissulle joudun ne laittamaan. Se kipu kuitenkin on siedettävämpää kuin järkyttävä pahoinvointi ja oksentaminen. Mies lähti kolmeksi vuorokaudeksi taas ulkomaille työreissuun, että kahdestaan on nyt pärjättävä lauantaihin saakka, oli olo mikä hyvänsä. Isä onneksi hakee koiran hoitoon illalla.

Sipsunen & SV 7+6 :heart:
 
Oi ihanuus, täällä nukuttiin puol kymppiin asti! Vähän univelkoja taas pois.
Oon ollu niin väsynyt, mutta mikä siinä on niin vaikeeta mennä ajoissa nukkumaan? Jotenki iltaisin on sitä "omaa" aikaa niin ottaa vaaan rennosti sohvalla kirjan tai tvn ääressä.

Sisarusrattaat tulee meille. Lapsilla ikäeroa sitten 2v. Mietin kans että hankittaisko ne jo nyt. Jos siis päätetään ostaa päällekkäin istuttavat niin niitähän voi käyttää yhdelläkin kun ottaa toisen istuimen pois. Haluttais kyllä jo hankkia ne :)

Mä en oo saanu dopplerilla ääniä kuulumaan, mutta jos mulla on taas taaksepäin kallistunut kohtu niin eihän niitä kuule vaikka kuin yrittäis. Mutta huomenna taas kokeilen.

Täällä neuvolan th anto suoraan ajat ultraan ja labraan ja seukki lekuri- ja neuvola th ajan myös. Helpompi hommata lapsenvahti elohopialle :)

Ultraan ja lääkäriin ei saa lapsia ottaa mukaan. Ainakaan meillä.
Jatkossa neuvolan th käynnille tulee mukaan.

Eka neuvolakäynti kesti vajaan tunnin.

Jokos te arvon mammat ootte alkaneet ehkäisemään raskausarpia? :)
Esikoisen odotuksen aikaan käytin ceridalia kerran päivässä vatsan alueelle eikä tullut yhtään arpea, tosin mulla oli/on tuota extraa niin oli jo sinkunut valmiiksi. No mutta unohdin sitten öljytä reidet ja siellä komeilee nyt kunnon "leijonan kynnenjäljet" :) Eipä tuo haittaa. Mutta jos vaan niitä saa vähemmäksi öljyllä niin alan taas käyttämään :)

Repäisykivut: Juu heti kun tekee äkkilliikkeitä tai nousee sohvalta niin repii kyllä niin että pitää olla hetki kumarassa.

Itsellä on myös aika suuret pelot.

Poikaolo kyllä. tässä raskaudessa on niin paljon oireita ja muutenki poika olisi ihana kun on jo tyttö :) Pääasia että terve tuli kumpi vaan :)

Onnea sunnieen pikkuiselle :)

h&mörrykkä 10+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Täällä loppui pahoinvointi seinään 2 viikon oksentamisen jälkeen! JEE! Miten onkin nii iloinen kun ei oo pää pöntössä koko ajan hihhih!! Pahoinvointilääkkeellä sain pysymään veden sisällä. :D

Neuvolassa käyty, ei siellä kummempaa, nyt ultraa jännitetään =)

Ehkä ton ultran jälkeen jos ymmärtäis, että olis raskaana. Jotenki koko ajan oon vaan jäät hatussa enkä anna ittelleni tilaisuutta innostua tästä raskaudesta vaikka sitä ollaan toivottu koko vuosi. Onneks tähän helpotti mummon innostus ja se soittelee nyt kaiken maailman puheluita, kuten: "JUU kaksoset tulossa kuin noin oot oksentanut joo!" :D ja se, että käy täällä lukemassa kun keskustellaan jo kaiken maailman tavaroista :D :D

kn071 Osta ihmeessä pois, ne voi aina myydä eteenpäin =) jos on joku paikka vaan missä säilöö vielä muutama kuukaus ;)

8+6 (hihii! :) )
 
Hei!

Onnea Sunnieen pikkuiselle. Meidänkin "vauva" täyttää tänään vuoden :heart:

Sisarusrattaat on hommattu. Ostettiin Gracon tuplararttaat, oli tosi edulliset 230e.

Ensi maanantaina olisi mikkelissä np-ultra. Ihanaa ja jännää :)

maalismamma ja toukka 10+3
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee

Yhteistyössä