Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

Raskausarvet en rasvannu ekassa raskaudessa ollenkaan, eikä tullu arpia. Reiteen tuli muutama, joku 1cm pituinen arpi ja tisseihin muutama silloin ku imetti. Mutta ei sen enempää. Nekin hävisi pois, mutta nyt se reidessä oleva pikku arpi on taas tummunut :D Sehän on ihan ihotyypistä kiinni, tuleeko arpia vai ei. Tulee jos tulee, niille kun ei mitään voi.
 
Emmuska Mäkään en oo saanu kuulumaan sydänääniä dopplerilla. Mulla on kans taaksepäin kallistunut kohtu. Toistaalta mun maha pitää niin järkyttävää meteliä että hankala sieltä ois mitään sydänääniä erottaakkaan :D
Mä oon varmaan parin viikon ajan rasvaillu itteni päästä varpaisiin ihan normi perusvoiteella. Normaalisti rasvaan vaan jalat ja käsivarret mut nyt sit mahan ja rinnat myös.
Avonilta tilasin jotain vartaloöljyä niin sit ku se tulee niin jatkan rasvailua sillä.

HM:lle lähti taas mammavaate tilaus :whistle:

Ja mulle sais päivittää sen tyttöolon seuraavan päivityksen yhteydessä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Heti aluksi omanapainen hehkutus: Ultrassa kävin, ja Möllykkähän tuolla massussa majaili ja näytti voivan hyvin. Pieni sydän sykki ja pikkuisen Möltsy myös liikahteli, eli hengissä on ainakin. Pienen koko oli 2 cm, eli vastasi viikkoja 8+6. La siirtyi päivällä, mutta pidetään tuo vanha, kun niin pieni heitto. Niiin onnellinen olo! :heart: Nyt jaksan töissäkin ihan uudella tavalla. Hymy ulottuu korvasta korvaan. =) Samantien varasin ajan np-ultraan, jonka sain maanantaille 29.8, viikkoja tuolloin 11+4.

Ilja ja Pikkumökö Peukut pystyssä, että kaikki on kunnossa!! Kerrottehan heti, kun tiedätte tarkemmin??

Larella jälleen ihania kuvia! Tosiaan pieni on jo selkeästi oppinut tekemään olonsa mukavaksi! Itse en saanut yhden yhtä kuvaa!! Enkä tullut pyytäneeksikään... Ensi kerralla sitten.

Tuplamammalle onnea uuteen tupaan!! :flower:

Sipsunen tosi kurjaa, että voit niin pahoin! Mukavaa kuulla kuitenkin, että tänään on jo vähän parempi olo. Tsemppiä! :hug: Itselläni vointi on jo varsin kelvollinen.

Susanna ja Jendde Itsekään en erityisen lämmöllä muistele vauva-aikaa. Voin rehellisesti sanoa, että se oli minulle rankkaa, eikä kovinkaan auvoista. Poika oli vaativa ja vähäuninen ja vain minä kelpasin vierelle. Vierellä olikin oltava 24/7. Poikaani rakastin (ja rakastan luonnollisesti edelleen) suunnattomasti, mutta kärsin univajeen lisäksi melkoisista hormoonimyllerryksistä ja jonkin verran ahdistuksesta ja pelkotiloista. Neuvolasta en saanut minkäänlaista tukea ja sukulaiset ja ystävät asuivat toisaalla, joten tunsin olevani tosi yksin. Olin tosi helpottunut, kun poika kasvoi ja elo hiljalleen normalisoitui pojan ollessa reilun vuoden ikäinen.. En ihan heti halunnut toista lasta. Onneksi tuo vauva-aika on kuitenkin melko lyhyt ja nyt on aikakin kullannut muistot. (Onhan pikkuiseni jo 3,5-vuotias). Odotan tätä uutta pientä enimmäkseen luottavaisin ja onnellisin mielin. Toivon, että selviän tällä kertaa hieman vähemmällä, tai että osaisin itse asennoitua toisin; ajatella tuota kaikkea lyhyenä, intensiivisena "symbioosikautena", jota jo kaipaa, kunhan se on ohi. Tsemppiä teille, viimeistään muutaman vuoden päästä muistelette varmasti vauva-aikaa lämmöllä, toivottavasti jo aiemmin. :heart:

Mies laittoi juuri viestiä, että on tilannut mulle yhden himoitsemani nojatuolin "imetystuoliksi". :) :heart:

Muoks! Hyvinkään sairaalasta mullakin vain kuulopuheita, mutta negatiivisia sellaisia. Työkaverin esikoinen syntyi siellä, ja jouduttiin ambulanssilla kiidättämään Hkiin aivoverenvuoden takia.. Huonosti meinasi käydä, mutta onneksi ehtivät ajoissa ja selvisivät säikähdyksellä. Seuraavan kerran anoi jo heti päästä synnyttämään Hkiin. Kättärin valitsisin sinuna.

Loretta ja Möllykkä 8+6
 
Viimeksi muokattu:
Loretta: Onnea ihanista ultranäkymistä :flower: Kiitos myös tsempityksestä, se lämmittää kummasti mieltä :heart:

Joku kysyi muistaakseni ultrakuvien koneelle laittamisesta, että miten onnistuu. Meillä ei ole skanneria, mutta olen kuvannut kuvat järkkärillä ja siirtänyt siitä koneelle. Hyvin toimii niinkin, jos vaan on kelvollinen kamera. Itse olen niin tylsä tyyppi etten laita edes ultrakuvia nettiin, kun emme laita lasten kuviakaan. Koneelle ne kyllä siirrän ja siitä kuvakirjaan joita olen tehnyt aika paljon. Kestävät vuosia koneella paremmin kuin livenä.

Rasvaamisesta: Olen rasvannut vatsaa ja koko kroppaa, ihan niin kuin normaalistikin, Decubalilla. Viime raskauden aikana käytin vatsalle Body shopin kaakaovoi puikkoa enkä saanut yhtäkään arpea. Reisiin tuli pari muuaman sentin viirua synnytyksen jälkeen kun turvotus lähti. Tuo puikko olisi tarkoitus hommata taas heti kun vaan kykenen joskus kaupoille lähtemään (muuta kuin lähikauppaan). Ja tällä kertaa laitan myös reisiin ja vielä synnytyksen jälkeenkin jos on kovasti turvotusta ollut.

Kohta koitetaan raahautua kauppaan, rannekkeet tiukasti ranteissa.
 
Hyvinkään sairaalasta näköjään aika paljon huonoja kokemuksia.. vaikka kyllä sitä negatiivista on ihan joka paikassa. Kättärille taidan mennä kyllä, mieskin on sitä mieltä että sinne. Mutta kyllä ne kättärilläkin teki viimeksi mun kohdalla jonkunlaisen hoitovirheen kun eivät tehneet sektiota vaikka tarve selvästi sitä vaati. Mutta onneksi kaikki päättyi hyvin vaikeuksista huolimatta ja vaikka hullusti meinas käydä. Tai no, hullusti kävikin, mutta elossa ollaan. Kyllä mä kuitenkin enemmän luotan tollasiin vähän isompiin sairaalaoihin.. Vaikka ei niissä pienissäkään mitää vikaa ole, mutta kun kerran olen tollasen synnytyksen kokenu jossa kaikki meni pieleen ja lapsen henki oli vaarassa, niin halua kyllä semmosen ympäristön tälläki kertaa että kaikki apu on lähellä. Ja kättäristä mulla jäi hyvä mieli henkilökunnasta ja siitä, että siellä oli tosi viihtyisää. Ja tosiaan helpompi matka meiltä on kättärille kuin hyvinkäälle.
 
Emmuska10 en oo nyt rasvaillu,mutta mulla ratkes maha tosi pahasti ton esikoisen aikana vaikka joka päivä öljysin aamuin illoin ceridal öljyllä .. :( ihotyypistä tosiaankin kiinni tuleeko arpia..:s tosi vaaleet on arvet nyt,mut varmaan tummuu pian taas..


hitto,muuttoon vielä 1,5 viikkoa ja samoten ultraan,en malta oottaa !!!! menis jo päivät eteenpäin ÄKKIÄ !!! :)

pikapäivitys siis nyt. sunniee ja vilperi 10+1!
 
Moi!

Minulle napsahti kutsu Kysiin nt-ultraan 5.9... Hirmu pitkä aika sinne vielä!
Ja silloin jo 12+6..
Neuvolan oppaassa oli että nt-ultra pitäisi tehdä viikoilla 9-11, soitin äitipolille ja kysyin, niin täällä kuulema aina tehdään viikoilla 12+ jotain. Ei kait siinä sitten.

Omituista että käytännöt on noin erilaiset ympäri Suomea!

Laretzki ihania kuvia!!!

Minulla siiis varhaisultra ja neuvola jo menneet ja mitään ei nyt tapahdu pitkään aikaan..
Kai siihen vain pitää tyytyä.
Sain lähetteen kahteen sokerirasitukseen(!). Painoindeksi olikin 28 :whistle:
siihen yhdistettynä molempien sukujen sydän- ja verisuonitautirasite. 2-tyypin diabetestä tosin vain mummoilla, mutta silti lähete jo ekaankin.. No, ehkä ne ovat vain omaksi parhaaksi!
Joo, nyt alkoi ärsyttämään, että miksi joudun jo ekaan kokeeseen..? taidan laittaa kyselyn neuvolatädille. Ei kai mummot ole lähisukua vai onko?
Siis ensimmäinen sokerirasite olisi jo tässä alussa toinen sitten normaaliaikaan keskiraskaudessa.
Sokereiden kanssa ja sokerirasituksessa ei ollut mitään ongermia viime raskaudessa?

Sori tämä omanapaisuus!

:) Kellukka & Pienokainen 9+0 paukkui, jee-jee!
 
täällä eka neuvola takana. neuvolan tytsy mukava mutta niin nuori. tuli välillä ikava sitä edellistä vahempaa rouvaa joka oli niin vakuuttava että ei jäänyt epäilykselle sijaa, tämä uusi nuori hiukan epävarman oloinen, mutta eiköhän osaa asiansa.

ultra on 31pv ja verikokeet pitäisi mennä ensi viikolla antamaan. varasin sinne jo netistä ajan, eli sekin on järjestyksessä.ultra siis vasta viikolla 12 minulla. ja verikokeet viikolla 10.

sydän ääniä ei suostunut kuuntelemaan, kun ei kuulemma kuulu??? jaaa...itse selitin että kun nyt saikulla olen niin olisi ollut mukava saada jonkinlaista varmistusta että mahassa on elämää=). mutta ultrassa kuulemma selviää.onneksi on selvät oireet raskaudesta.

eli töistä olen jäänyt pois maanataina, eli ekana päivänä loman jälkeen. ja syynä kemikaalit ja sisäilma mittaukset jotka ylittävät suositukset. eli ensin saikulla ja loppu erityisäitiyslomalla. siitäkin oli neuvolal tytsy ihmeissään että mitä nyt alan tekeen. onko jotain suunnitelmia, mitä ajattelit puuhata, aivan tyttö hämillään että kun todella en suunnittele mitään, lojun sohvalla, autan esikoista läksyissä ja rentoutua. eli ei ollut mielisään tai ei ymmärrä miksi ihminen on jouten.:D. oelnhan mä oman ososton puhelin palvelu ja tänäänkin on soitettu jo 4x.

muuten kaikki arvot ja testit hyvin elil eteenpäin mennään;)
 
Tein löydön kirpparilta tänään! Doppleri ja melkein käyttämätön geeli :) Harmi vaan ettei viikkoja ole vielä tarpeeksi kuunteluun...
Joo täällä on käytössä kaakaovoipuikko ja muitakin raskausarpia ehkäiseviä voiteita. Pelottaa niin paljon!!! Välillä rasvaan kolmestikin päivässä.. Äidilläni on raskausarpia, siskollani ei ole. Toivottavasti minullekaan ei tulisi! Tai muutama hassu johonkin mistä eivät näy kaikille... :/ Pliis!
Ahdistaa vieläkin työkuviot, en tiedä milloin voin kertoa raskaudestani töissä.. Olen saamassa työsopimusta ja jos pomo tietäisi että olen raskaana, no siihen loppuisi työtunnit. :( Äsh. Töissä puhutaan koko ajan lapsista ja raskaudesta kun työkaveri on raskaana... Onpa siinä sitten itsellä kovin ahdistava olo, varsinkin kun kysytään "mihis se sun vauvakuumees on hävinnyt" "millon sä teet lapsia" jatkuvasti. En kestä tätä "valehtelua".

Oho oon unohtanu lisää itseni listalle: LA 25.3. ja Jorvissa ois tarkotus synnyttää Ikää löytyy 23 v ja ensimmäinen
-Bambi- ja masuasukki 7+3
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
Raskausarvista Mulla on niitä teini-iän jäjiltä jo reisissä, tisseissä ja jenkkiksissä ihan oikein urakalla, onneksi jo nykyään haalistuneita. Enkä yhtään tykkää kun sisäreisiin on taas alkanut ilmestyä punaisia viiruja siitäkin huolimatta että olen painoa kerryttänyt vasta vähän päälle kilon! NIIIN epäreilua. Rasvailen aina iltaisin ja suihkun jälkeen ja välillä käytän monoi tahiti öljyäkin.

Huh huh. Olipahan koulupäivä, voisi mennä päiväunille nyt kun veti yhden banaanin kitusiin. Koko päivä ulkona sadetihkussa ja tuulessa kattelemassa jotain hemmetin perunannostokonetta ja puimuria. Mä oon luihin ja ytimiin myöden jäässä vaikka oli päällä toppi, pitkähihainen, huppari ja tuulenpitävä takki. Päiväunet on ainoa tapa saada itsensä illalla liikkeelle kun meinattiin käydä paikallisessa herkuttelemassa jättihyvillä erikoisrankalaisilla ja istua iltaa...

Lare ja Spyro 11+4
 
Laretzki se on niin väärin että noita raskausarpia tulee :(( Mulla on pari kaveria joilla niitä on erityisen paljon... Mullakin on vähän toisessa tississä ja pari reisissä, mutta ei ne oikeasti edes kunnolla näy jos vertaa niihin mun pariin ystävään :( Niillä on polvissa, reisissä, selässä, kainaloissa, tisseissä, mahassa jne. Toinen ei uskalla edes lapsia tehdä kun pelkää että arpia tulee yhtä paljon kun teini-iässä. Toinen teki lapsen ja koko mahan iho repesi..... Huh :/
On se niin väärin että kun saa jotain niin ihanaaa ja rakasta niin joutuu maksamaan siitä ihollaan... :/ Saa nähdä miten mun käy :/
 
olen unohtanut ketjuun lisätä eli:la.12.3 tays ja ikää 30v. toinen ja poikaolo

raskausarpia on ensimmäisestä: mahassa, ulkoreisissä ja rinnoissa. ovat jo vaalentuneet ja ei ne nyt niin pahoja ole, kuuluu asiaan. mutta tällä kierroksella tarkoitus rasvailla enemmän. ekalla kierroksella rasvailu todella vähäistä ja kiloja kun tuli 16 niin arvet ovat sen mukaisia. ei hätää jos lisää tulee, mutta koitan välttää. nyt vain kovassa pohdinnassa mikä rasva olisi hyvä vai tyydynkö perinteiseen nivean siniseen:confused: pikkasen ulalla näissä asioissa=)
 
Raskausarvista, esikoista odottaessa painoa tuli 24 kg ja vatsa oli muutenkin aivan valtava, ja arpia tuli paljon rintoihin, vatsaan ja reisiin. Ja siinä ovat tänäkin päivänä, 14 vuotta myöhemmin. :D

Nimistä, meillä on molemmille ollut nimi valmiina jo koko yritysajan, kolmisen vuotta. Ne on mun keksimiä, mies onneksi hyväksyi. Molemmille olisi kolme nimeä, tytölle harvinaisempia, pojalle tavallisempia. Mun esikoinen on Aleksi, taisi olla sen vuoden suosituin pojan nimi... Mantin etunimi alkaisi E:llä, on sitten kumpi vaan.

tyttö/poikaolosta, olen tainnut mainitakin että esikoisesta oli selvä poikaolo. Ei sitä osaa edes selittää, mä vaan tiesin että poika tulee. Nyt ei ole vielä mitään oloa. Joka on sinänsä pelottavaa, koska ekassa keskenmenossa mulla oli koko 10 viikkoa olo, ettei tästä mitään vauvaa ole tulossa. Eikä sitten tullutkaan.

(.) Olo alkaa olla vähän parempi mutta väsymys on kovaa. Alkaa iltapäivällä töissä ja jatkuu koko illan. Sitten yöllä ku saisi nukkua, herää kesken kaiken eikä saa unen päästä kiinni. |O Taitaa jäädä tämän illan kahvakuulatreenit väliin.

Imoen & Mantti 9+1
 
Mulla ei oo kans tyttö eikä poikaoloa, ainakaan vielä...
Esikoista odottaessa oli sellanen pieni tyttöolo ja tyttöhän sieltä sitten tuli..

Mulla on np-ultra 22.8, vajaa kaks viikkoa siis vielä...
Viikkoja on sillon kasassa jo 12+4.
Tänään kuuntelin dopplerilla josko sydänääniä kuuluis, ja kuuluihan ne tai ainakin uskon niin =)
Tuli niin hyvä olo, kun on vähän koko ajan jännittänyt et onko tuolla ketään.
Raskausoireita kun on todella vähän ja paino laskenut ja mahasta ei tietookaan..
Nyt tarvii lähtee kun toi neiti tunkee tohon syliin ittnsä
 
Laretzki ihanat kuvat, varsinki se keskimmäinen, jossa tyyppi ottaa ihan rennosti!!!

Nyt on pakko saada ranskalaisii ja kebabbii..... kohta täytyy tilata =)

Musta tuntuu, että vatsa on kanssa pyöristynyt ja pömpöttää, tää vaihe sinne 20vk on musta ärsyttävä, kun omasta mielestä näyttää vaan läskistyneen ja tuntuu, että muutkin sitten aattelee ja kattoo niin....., sitten siellä puolen välin jälkeen se on ihana!!

Kohta alkaa taas nää yö syömiset, mitä siis olen joka raskaudessa harrastanut, viime yönnäkin olin pitkään hereillä ja olin ihan hilkulla hiipiä jääkapille, mutta sen kerran kun aloitan sen, niin koko loppu raskaus menee sitten yöllä syöden : /, onko muita yö syömiseen sortuvia???????

Väsy, väsy, väsy-- ja eihän se ihme kun pitää yöllä valvoa |O

8+4 hip hei
 
Nimistä: Oma nimeni ja mieheni nimi alkavat J:llä. Ollaan mietitty pojan nimeksi Jimi tai Jami, itseäni kiinnostaisi myös Joona. Mutta saas nyt nähdä. Tytön nimiä ei olla vielä niin mietitty, Janette on yksi vaihtoehto.

Vaunuja ja muutakaan isompaa hankintaa ei olla vielä mietitty, ehkä vasta tossa joulukuun aikaan uskaltaa niitä hankkia. Joitakin vaatteita on jo uskaltanut ostaa.

Minulla on jotenkin ollut koko ajan poikaolo. Kummatkin ovat kuitenkin yhtä tervetulleita, olen yrittänyt oikein miettiä kumman haluaisin enemmin, mutta en osaa sanoa.

(.) Olo. Maanantaina olin neuvolassa ja kaikki on onneksi hyvin. Välillä jo huoletti, että onko vatsassa enää elämää. Pahoinvointia ei enää ole, korkeintaan pientä etovaaoloa iltaisin. Väsymys on helpottanut. Vatsa on kyllä edelleen turvonnut, ja painoa olikin tullut 2,5kg tämän raskauden aikana.
Ultraa ei neuvolassa ollut, mutta sydänääniä kuunneltiin. Ääniä joutui aika kauan etsimään ennen kuin löytyi. Np-ultra aikaa ei ole vielä tullut, täällä päin kuulemma se otetaan mieluiten 12+0 - 12+5.

Tukisukat ja tukiliivin olen ajatellut hankkia ja terkkari niitä suosittelikin, kun joudun olemaan töissä paljon jalkojen päällä ja siirtämään painavia potilaita.


Hepa ja Sintti 9+5
 
Eka työpäivä loman jälkeen takana, ja oon puhki! Päätäkin särkee.. =/

Raskausarvista, mulle ei ole tullut kummastakaan raskaudesta, vaikken ole rasvaillut..Jostain luin, että on se ja sama rasvaileeko..arvet tulee jos on tullakseen. Ja onneksi olen niiltä säästynyt.

Doppleria olen miettinyt, että hankkiako vai ei..pääsisi isommat sisaruksetkin kuuntelemaan sitten vauvaa. =) Voisi katsella käytettynä vaikka huutiksesta, vai millainen laite se on, saako kunnolla puhdistettua?!

nyt sohvanpohjalle...

moomin 6+4
 
sunni
tämmösen linkin bongasin tuolta toisaalta, Vauvan sukupuoli selviää jo alkuraskaudessa – Varmuus 98% — Uusi Suomi
voisin testaa, jos ois mahista :p

Voih ja oih, viel kaks pvää duunii ja sit ois viikon loma tiedossa, loman jälkeen sit ratkastaan minun erityisäitiysloman kohtalo..toivon et asiat järkkääntyy.
huh ,nyt pääsee saunaan, palelee ja väsyttää tää matalapaine ja sade. Toivottavasti tää iskias ei pahene siel saunassa :I
 
Punakaneli: :wave: Mä söin öisin esikoista odottaessa ainakin puoleen väliin saakka ja nyt olen käynyt kaapilla öisin jo parin viikon ajan. Herään yöllä vessaan ja sitten tulee paha olo ja nälkä. Saatan valvoa jopa tunnin tai parikin ja kieriskellä siinä vellovassa olossa. Olen syönyt pääosin sokeritonta mansikkakeittoa, mutta se ei auta, joten olen siirtynyt jogurttiin tai viiliin. Välillä olen joutunut tekemään leivänkin :ashamed:

Vihdoin llta!
Tämäkin päivä selvitty hengissä ja oksentamatta. Huippua! Pidin niitä rannekkeita iltapäivään saakka, sitten kädet särkikin jo olkapäihin saakka ja oli pakko niistä luopua. Pari kertaa olen joutunut yökkimään, mutta olen ainakin vielä säästynyt oksentamiselta.

Päänsärky vaan häivähtelee ikävästi ohimoilla, kun en ole juonut tarpeeksi. En vaan uskalla kun tulee heti ylös. Mulla tuli esikoista odottaessakin juomat ylös. Vettä en voinut juoda pelkästään moneen kuukauteen. Lantrailin sitä gefilus mehuun, että oli paksumpaa. En voi tänä päivänäkään niitä tölkkejä kauoassa ohittaa ilman että etoo. Nyt tyttö nukahti ja mä menen laittamaan jotain purtavaa (oksennettavaa) ja pakotan itseni juomaan. Saanpahan ainakin yökkiä rauhassa ;)
 
Viimeksi muokattu:
sunniee ja maalismamma: täälläkin yks jonka vauva tänään 1v :) Tosi jännä et meitä näin monta.

ON: Verta ei oo tullu. Joten ötökkä ainaki sisällä edelleen.. Tosin kun googlettelin ni joillain oli tullu rajujakin verenvuotoja alussa ja silti kaikki ok -et aika näyttää -niin tuskallista kun se odottaminen onkin!!
mä en uskalla ottaa mun rannekkeita pois käsistä ku jos alkaa pahaolo ni en sit pysty olee töissä ja joka pvä pitäs siel olla.. tosin ei noi enää ees paina tms.ku tottunu jo.

pikkumökö 8+3...ehkä...
 
Onko muillakin riesana yöllinen wc:ssä ramppaaminen? Voi itku, et ottaa pattiin joka yö 3-6 välissä rampata vessaan.. Just ku olis unet makeimmillaan..

Pääkipua on täälläkin aina iltapäivästä. Luulen myös et se on yhteydessä veden juontiin tai sen vähyyteen. Nyt kuljenkin ympäri taloa vesipullo mukana ja yritän saaha juotua edes litran.

Täällä karjalanpaisti uunissa, jossa kestää ja kestää ja mulla olis kauhee nälkä.. Niimpä tässä söinki pahimpaan nälkään irtokarkkeja :D Lupasin itelleni et ens viikon pidän herkutonta viikkoa. Pitäis myös ny alkaa liikkumaan enemmän..

Onko muille tullu salakavalasti takaraivoon "ajatus", et nyt ku on raskaana niin antaa itselle helpommin luvan syödä enemmän/herkutella? Mun täytyy myöntää, et kyllä ny on ruuat ja herkut huomaamatta uponnu ilman huonoa omaatuntoa. Ei hyvä tämä tällänen..

kn&murunen 10+4kö se oli? :)
 
sunni:mä myös bongasin jostain netistä en nyt äkkiseltään millään muista sivustoa oisko ollu vau.fi kautta??? että sai tilattua amerikoista testejä jotka 82% varmuudella näyttävät vauvan sukupuolen jos testi on tehty vk7 jälkeen. hintaa toimituksineen kertyi n40 euroa tai dollaria ja toimitus viikossa. moni oli kommentoinut ja tilannutkin ky. testin. voi että alkoi kutkuttaan tilaaminen, mutta en tilannut ;)

nykyinen poikaolo johtuu siitä että tässä raskaudessa kaikki mennyt erilailla kuin tyttöäni odottaessa.siis aivan päin vastoin.mutta saa nähdä mikä sieltä sitten tuleekaan:D

kiloja kertynyt tälle 9vk:lla mennessä 1
 
mulla ihan selvä poikaolo. Puhun tästä vauvelista jo "pikkuveljenä", enkä mä osaa yhtään ajatella että tää olis tyttö :D Niin selvä tunne että poika sieltä tulee. Esikoisesta oli sama olo, olin ihan varma että tyttö se on ja niin olikin.

pikapäivitys vaan, myöhemmin lisää

9+5
 
sunni
ei luoja mikä paha olo, että ihan itkettää. kädet vapisee, voimaton olo, yököttää,, yäääähhh :( Oksutautia työkavereilla ja muillaki tutuilla. Hyi itku ja viddu että on karmee olo. ollu koko päivän,mut nyt yks kaks räjähti. tulis jo oksennus et helpottas oloa :(

hitsi... mieli tekis tilata se testi :p
 

Yhteistyössä