Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

Hei vain! Tännekö olivat kaikki tervetulleita, joiden laskettuaika on maaliskuussa? Sittenpä vain voisin liittyä sekaan. :) Eli olen "Hopea" ja miehen kanssa odotellaan esikoistamme. Laskettuaika on 10.3. ja raskausviikot 10+4 meneillään. :)

Jaksamista vain kaikille! :hug: (minä ainakin voisin nukkua vaaaaikka ihan koko ajan :p)

Hopea ja Alien :heart:
 
Huomenta!

Tyttö päätti sitten herätä jo klo 05.10 ja touhuaa tuolla ihan sata lasissa jo. Itse istuskelen tässä aamupalalla. Mulla EI ole paha olo! Ihan huippua. Jouduin mä tossa yökkimään, mutta se oksu alko nousta vaan ihan puun takaa, ilman pahaa oloa :O Jos se nyt muuttuisi tällaiseksi ysi viikon kunniaksi niin sopii mulle :saint:

Te joilla pahoinvointi on jo helpottanut/loppunut, niin millä viikolla se tapahtui?

Tervetuloa Hopea!

Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille, huhtikuisiin siirtyneille!

Muoks.
Bambi: Toivottavasti kaikki on hyvin tuhrusta huolimatta :hug:

Sipsunen & SV 8+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Bambi, onko vuoto lakannut? Täällä myös tuli eilen iltapäivällä jotain rusehtavaa limaa ja illalla pyyhkiessä ihan verta vähäsen. Kipuja ei ole, eikä nyt aamulla tullut mitään, mutta... Mulla nuo vuodot on aina tarkoittaneet keskenmenoa. Joten kovin korkealla ei toivo ole täällä nyt.
 
Heips:wave:

Sipsunen: meillä kans tyttö heräs tooosi aikasin ja syy: siirrettiin se jatkettavaan sänkyyn josta tassutteli ite pois :D toivottavasti ei ihan joka aamu niin aikasin herää |O
Pahoinvointi mulla helpotti oikeastaan muutama päivä sitten eli oisko ollu jotain 9+2 nyt ei ole enää muutako ajoittaista kuvotusta ja syönnin jälkeen huonoa oloa

bambi ja imoen toivottavasti on harmitonta tuhrua

Tulin oikeastaan vaan nopeasti poksumaan eli

Katjuska ja lilli 10+0! :heart: ( toukasta tuli sikiö joten nimikin muuttui)
 
Hopea kuin sulla on enemmän viikkoja ku mulla vaikka mulla on laskettu aika 6.3,tänään viikkoja mulla vasta 10+3 ! :) ja tervetuloa mukaan !

sipsunen mulla kans pahoinvointi helpotti joku viikko sitten,joskus 9+ viikoilla :)


ON: siis hitto näitä repäsykipuja ! kun kumartuu niin aaaa tuntuu kun repeis koko alavatsa !
ja maha senkunn turpoo,tuntuu että tää ei oo enää mitään ihan pientä :D


nyt on mentävä syömään eilisen kebabin jämät.. :D -->

sunniee ja vilperi 10+3 :heart:
 
Hopea tervetuloa mukaan! mutta miten sulla noin paljon viikkoja on, kun mullakin laskettu aika 9.3 ja tänään on tasan 10+0 :)

Bambi & Imoen :hug: toivon että kaikki on hyvin

Sipsunen pahoinvointi helpotti tässä raskaudessa vko 8-9, esikoisesta vko 11-12 :)

Nyt syömään taaaas :)

jende 10+0 ja nyt on meijänki toukka muuttunut sikiöksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: katjuska-80
Hopea Tervetuloa mukaan! :wave: Meillä onkin LA samana päivänä. Sulla on varmaan tapahtunut laskuvirhe noissa viikoissa, eli nyt meillä on 9+6. Huomenna poksuu :) Tuleeko tuon teidän vauvan tekonimi siitä Raskausjärkytys kirjasta? Luin sen vähä aikaa sitte ja muistan et siinä oli tekonimenä tuo. Ihan huippu kirja :D

Tuossa edellä kirjoitinki tuosta Raskausjärkytys- kirjasta? jos ootte lukuihmisiä niin suosittelen! Sai kyllä nauraa :D Laitan linkin suomalaisen sivuille tähän. Siinä on se kirjan "takakannen" teksti: Suomalainen.com | Raskausjärkytys! | Olsson, Belinda; Jänisniemi, Laura

Tuntuu että tää aika ei kulu yhtään ku ootan niin kovasti sitä np-ultraa! Näin toissayönä unta et menin sinne ultraan ja siellä ei ollutkaan enää sykettä :( Kaverilla oli muka ollut sama homma ja käveltiin sen kans sitten käsikädessä kaavintaan. Oli aika huojentunut olo kun heräsin!

Joo mut lähdenpä tästä mutustaan jotain aamupalaa ennen ku tulee huono olo. Hyvää viikonloppua kaikille! :) Mulla se alkaa vasta 22.00.

MM+Matilda 9+6
 
sipsunen mä varmaan sit tänään sain sun pahanolon ku mulla ollu nyt muuten tosi hyvä olo (rannekkeet 24/7) mut tänä aamuna nousee aamupalat ylös :/

Mä en uskalla ottaa noita rannekkeita pois ni en voi tietää millon pahoinvointi loppuis, mut ilmeisesti ei ainakaan viel. sunnuntaina ku työt loppuu ni sit voi vaikka vähä yrjöillökin...

2yön päästä kotiin!!!!!! mä niiiiiin odotan!!! tosin täytyy ensin tehä 26h töitä :/

pikkumökö ja viikkoja olis 8+5..kaipa.. mä oon nyt jumauttanu ton laskemisen niin et aina sunnuntaina vaihtuu ku tarkkaa määritettä ei lasketusta oo ja mun on helpompi laskee tällä mun ylipitkällä matikalla ku aina +1 on maanantai :D
 
Pikainen päivitys ennen töitä: Pari päivää ollut semmonen epäusko-olo, et en mä nyt kummiskaan oo raskaana. Nyt sitten Palefacen Helsinki- Shangri la biisi saa kyyneleet mun silmiin, että kaipa mä sit vaan oon raskaana :D
Inhottavaa kun ei sillein oo mitään kummia oireita ja seuraava neuvola ja np-ultra vasta kk päästä, niin jotenkin toi epäusko oikeesti nostelee päätään. Tissit nyt vähän arat, mut ei nekään koko aikaa. Aamulla pieni etovuus jos ei heti syö. Joskus hiukan pieni nipistys vatsassa. Mutta siinä ne nyt sitten tällä hetkellä onkin. Ja kun ei kuitenkaan oo mitään muutenkaan raskausoloa :( Ressaavaa tämäkin.

Pikkumökö Mulla on helppo, kun aina maanantai on tasaviikko :D En pysyis muuten perässä millään!

Mariaja & Päärynä 7+4
 
Täällähän on paljon porukkaa! Ängen itseni kuitenkin vielä mukaan.. LA on 15.3 olen 24 ja ekaa odotellaan. Olen lueskellut kirjoituksianne jo tovin, mutten ole uskaltautunut mukaan. On ihana kun kaikki on niin innoissaan tulevasta! Minä odotan vieläkin sitä riemun tunnetta kun tekee mieli kuuluttaa kaikille, hyppiä ilosta ja ostaa vauva juttuja kaapit täyteen.. En rehellisesti sanottuna tunne mitään, en yhtään mitään ja se jopa vähän huolestuttaa! Käytiin eilen ekassa neuvolassa ja tuntui että neuvolan tätikin oli enemmän innoissaan sen tunnin aikana, kun minä olen ollut koko raskauden aikana..Mikä minua vaivaa? En tiedä auttaisiko jos kertoisin jollekkin asiasta.. Toisaalta ystäväni ovat kaikki siinä elämäntilanteessa, että kukaan ei halua lapsia ainakaan vielä. Siinä on melko vaikea koittaa saada tukea omalle odotukselle, kun toiset on sitä mieltä ettei välttämättä ikinä itse halua lapsia..On minulla kyllä kavereita joilla on jo lapsia, mutta jotenkin tuntuu, että en halua heillekkään ensimmäisenä asiaa jakaa ja he asuvat niin kaukanakin. Mies on tukena, mutta koska olen niin vaitonainen asiasta niin ei siitä kamalasti olla kotona puhuttu, vitsailtu vain ohimennen. Olen maailman huonoin ihminen puhumaan ja näin iso asia saa minut aivan lukkoon. Kohtalontovereita?
 
Vilunen
sulla on samana päivänä LA, kun mulla :) On aika sama fiilis kun sulla! Oon kans odottanu et tulee se päivä kun hypin riemusta, mutta oon ihan jäät hatussa. Ja oon kysyny mieheltänikin, että miks en oo kans nii tohkeissani kun sukulaiset tästä raskaudesta.. oon innoissani JOO, mut en sillee et haluun lähtee hypistelee ja hankkii kaikkee tavaraa ym, vaikka Haluaisin juuri niin tehdä!! Oon todennu ittelleni et tän on pakko muuttuu kun pääsee ekaan ultraan: ehkä siellä tästä tulee todenmukasempaa ja kun maha alkaa vähän näkyä! Älä siis huoli, me ollaan alkuhämmennyksessä :) (jota en kyllä itte odottanut että olisin kun puoli vuotta on yritystä takana. Luulin että sekoisin kun saisin vihdoin ne kaks viivaa ;) Tsemppiä sulle!

9+1
 
Pakko tulla tänne hehkuttamaan tätä oloa :)
Vähän etova olo häivähtelee, mutta ei pahasti. Pysyy kurissa kun napsin vähän väliä jotain. Isä toi koiran takaisin samalla kun ajeli töihin ja me lähdettiin heti lenkille. Ihan olin jo tuntevinani syksyn tuoksua ilmassa. Ihanaa kun ilmassa oli jo hieman syksyn kirpeyttä, vaikka nyt aurinko lämmittääkin vielä päivisin :heart:

Jännä huomata miten paljon pahoinvointi vaikuttaa mielialaan. Viime päivät olen elänyt ihan alakulon keskellä ja nyt kun tunnen olevani taas "elävien kirjoissa" niin kaikki hymyilee. Täytyy ottaa tästä nyt kaikki ilo irti, kun ei tiedä tekeekö se oksentelu vielä paluun.

Nyt kun olo on hyvä, niin tekisi heti mieli lähteä kaupoille katselemaan vähän syysvaatteita. Taas suunnittelen ihan innoissani, mutta tulos on jotain ihan muuta. Mä en tajua mihin mun himo shoppaajan kyvyt on kadonneet edellisen raskauden ja äitiyden myötä.

Teoria:
Meillä olisi kiva iltapäivä kaupoilla ja löytäisin läjä päin ihania vaatteita, niin itselleni kuin tytöllekin.

Käytäntö:
1) Tyttö hermostuu vaunuissa istumiseen viimeistään puolessa tunnissa enkä mä sitten jaksa mitään sovitella tai katsella, enkä osta lopulta mitään.
2) Vaikka tyttö jostain syystä viihtyisi, niin mä alan heti kaupoille päästyäni miettimään etten mä tarvitse tuota enkä tuota, kun ei se kuitenkaan mene enää vähän ajan päästä tai en osaa ostaa valmiiksi sellaista joka menisi. Tulos siis sama, en osta mitään. Korkeintaan tytölle jotain.

Tuosta oppineena pitäisi mennä yksin ja ajan kanssa sekä miettiä valmiiksi mitä oikeasti tarvitsee. Tilasin kyllä H&M:ltä jotain, mutta tilauksen lähetys tuntuu venyvän koko ajan :mad:


Että tällaisia mieetteitä tällä kertaa. Sitten muuta asiaa...

Mulla helpotti pahoinvointi esikoisesta vasta joskus rv 22-24, joten nyt toivon pääseväni helpommalla. Viimeisen viikon ajan tuo oksentelu on ollut kyllä rajumpaa kuin esikoisesta. Eli jos nyt olisi vaan voimakkaampaa, mutta loppuisi ajoissa :saint:

Imoen: :hug: Toivottavasti tuhruilu olisi tällä kertaa harmitonta alkuraskauden vuotoa.

Sipsunen & SV 8+1 :heart:
 
Pikkumökö: Mulla vaihtui esikoisesta viikot niin, että maanantai oli aina +1. Se oli helppoa. Nyt ei ole tuollaista logiikkaa ja mun tarvii aina katsoa kalenterista, että missä mennään :D Toivottavasti sun paha olo hellittää. Se on kyllä jotain ihan kamalaa. Mä ainakin tunsin itteni ihan toimintakyvyttömäksi ilman rannekkeita, eikä niidenkään kanssa hääppöistä ollut. Tsemppiä!

Mariaja: Kieltämättä pahoinvoinnin katoaminen/vähentyminen sai mullekin kaiken riemun keskellä epävarmuuden pienen voinnista hiipimään mieleen. On se kumma kun mikään ei mulle kelpaa :D Mäkin melkeen väänsin itkua kun tytön yhdellä CD:llä laulettiin revontulista. Että kai mäkin olen ihan tukevasti raskaana kuitenkin ;)

Ajan kulumisesta: Viime raskaudessa aika lähti oikein kiitämään np-ultran jälkeen. Siihen saakka se mateli. Enää olisi siihen etappiin pari viikkoa jäljellä. En malta odottaa aikaa kun pienen potkut alkavat tuntumaan selvästi. Se on ihanaa aikaa :heart:
 
Tervetuloa Hopea ja vilunen! :)

Imoen Peukut pystyssä, että tuhruilu olisi harmitonta!

Sipsunen, kiva kuulla, että olosi on parempi! Mullakin tosiaan olo on jo parantunut selkeästi. Tänä aamuna pystyin hyvin toimimaan jo ennen aamiaista. Ei tässä vieläkään täydessä tikissä olla; syötävä on vähän ja säännöllisesti, mutta ei enää myöskään tarvitse pelätä yllättävää tuskanhikeä ja vapinaa ja kurkkuun pyrkivää oksennusta.. Ihan niinkuin Jendellä, mullakin esikoista odottaessa pahaolo helpotti viikoilla 11-12 (oli pahimmillaan viikoilla 8-10). Mutta tällä kertaa pahin olo ja väsymys ajoittui viikoille 5-7. Ja viikolla 8+ alkoi selvästi helpottamaan. Toivotaan siis, että kroppa reagoi jotenkin nopeammin tokalla kerralla. =) (Silti pääsin kyllä taas tosi vähällä, vaikka voinkin välillä tosi huonosti, ja kotona lähinnä vain makasin miehen hoitaessa kotityöt ja pojan, en oksentanut kertaakaan ja töissäkin jaksoin sinnitellä - välillä kyllä teki tiukkaa.)

Lähdenkin viikonlopuksi mökille rentoutumaan. Ihanaista. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Loretta 9+1
 
Kyselisin teiltä joilla useampi lapsi, Koska aloitte tuntemaan vauvan liikkeet? Minä olen tuntenut aina tosi aikasin, ensimmäisestä 17 viikolla toisesta n. 15 viikolla kolmannesta tunsin ekat pikku muljahdukset jo 13+1 :) ajattelin vaan että jos tuolla kaavalla mennään niin ehkä voisin nyt tuntea jo 12+ viikolla liikkeitä..:heart:
 
liikkeet esikoisest tunsin jo rv 15 + =) en malta oottaa että tuntis taas niitä pikkupotkuja ! näin meinaan viime yönä jo unta,että ne tuntui ihan käteen asti :D

omnom,suklaata nassuun

sunniee ja vilperi 10+3
 
Hei!

Olettepas te kirjotellu paljon. En millään jaksais lukee kaikkee. :whistle:

ON: Tänne kuuluu hyvää. 2 ultraa takana. Perjantaina (5.8.) oli eka. Kätilö yritti eka ultrata mahan päältä muttei sieltä mitään löytyy. Aattelin jo et vähän noloo jos en ookkaan raskaana. Sitten se katto sillä sauvalla ja silläkään ei menannu koko kohtua löytyä. Mutta viimein löyty kohtu ja sen sisältä elämää. 1cm pitunen pikkumötky siellä uiskenteli. Olihan se aika ihmeelllistä kattella sitä pientä sydämen sykettä suttuisesta ruudusta. :heart: Menkoista laskettuna sillon ois pitäny olla viikkoja olla 9+1, mutta kätilö arvioi sen olevan viikkolla 7.
Tiistaina (9.8.) oli lääkäri käynti. Se ultras heti sauvalla (mikä sen oikee nimitys muuten on?). Mötky oli kasvanu 7mm 4päivässä eli sen pituus oli 17mm. Lääkäri arveli viikkoja olevan 8. Se halus vielä seurata ja varas uuen ajan ensi tiistaille joka sattuu olemaan mun syntymäpäivä. :)
 
Oi sain sydänäänet kuuluviin <3 aivan ihana pikkunen pikajuna siellä tuksutti :) Nyt jos uskaltais pikkusen huokaista. Vajaan viikon päästä onkin np-ultra ja jos siellä on kaikki hyvin niin annan itselleni luvan alkaa haalimaan neutraaleja vauvanvaatteita:)

Tervetuloa Hopea :)

Liikkeistä mä tunsin esikoisesta ne aika myöhään..olisko ollu jotain viikolla 22 vasta. Se oli aluksi sellaista pientä hipaisua/kutitusta. Ihanaa :) toivottavasti tuntuis tässä raskaudessa jo aiemmin. Eikö se yleensä tunnukkin?

Olo huomaan että mullakin alkaa olemaan jo parempi olotila, tosi väsynyt edelleen, mutta kuvotus helpottanu.

Sipsunen mulla kans tuo shoppailu ei oikeen enää luonnistu. Jos lähen itselleni jotain hakemaan niin huomaan et oon ottanut jonkun halvimman mahdollisen ensin mietittyäni et tarvinko todella ja sitten vaatteita kuitenki lapselle jonka laatikot jo pursuaa vaatteita :) Muut ensin sitten minä :)

H&mörrykkä 10+5
 
Tervetuloa uusille odottajille!

Bambi ja Imoen Tsemppiä ja jaksamista teille! Toivottavasti vuoto olisi todellakin sitä harmitonta.

ON Ensimmäisessä neuvolassa käyty. Paljon saatiin luettavaa ja täytettävää. Sydänääniä ei kuunneltu ja se harmittaa jonkin verran. Neuvolatäti kuitenkin lohdutti, että on sen verran vahvat oireet, että varmasti joku tuolla lymyää. Pahoinvointi on siis meillä vieläkin kylässä.

Mariaja LA muuttui 13.3 Ja se mun ensi viikon ultra ei ole np-ultra. Meilläpäin ilmeisesti kuuluu alkuraskauden ultra näihin käynteihin. Katsotaan sitten taas, että muuttuuko LA johonkin suuntaan...

Kirskis ja Kaiku 9+3
 
Bambi ja Imoen mitkä vk ??? peukut korvissa , että normi pientä tuhru vuotoa!!!!

Näin viime yönnä unen että kaverini joka todellakaan ei ole raskaana niin sai keskenmenon... kyllä se täällä kokoajan takaraivossa jyskyttää pelko että mitä jos kaikki ei ole ok.... < odottelua vaan että pääsee sinne vk 12, jotta vois vähän alkaa / uskaltaa iloita tästä....

8+6
 
Tsemppiä bambi ja imoen :hug: Toivottavasti on vain harmitonta alkuraskauden vuotoa.. tuota täälläkin pelätään ja odotetaan niin kovasti että viikot menis nopsaa että sais alkaa iloita raskaudesta.

Täällä ei ihmeempiä, käytän energia puuskaa hyödyksi ja siivoan :)
Etovaa oloa ja rintojen arkuutta, ei oikeastaan muita oireita...

Ninnuli ja masukki 7+0

Muoks.. niin ja huomasin että oon kahteen kertaan tuolla listalla mariaja.. eli la muuttui siitä 11.3 sinne 30.3
 
Viimeksi muokattu:
Liikkeistä: Tunsin esikoisesta ekat liikkeet rv17+ ja säännöllisesti aloin tuntea liikkeitä joskus rv20-22 aikoihin.

Emmuska: Onnea sydänäänistä :heart:

Tässä yritän epätoivoisesti saada tyttöä päikkäreille. Yleensä menee ekoille ja monesti myös päivän ainoille unille klo 10-11.30 aikoihin ja nukkuu reilun tunnin. Tänään heräsi jo viideltä aamulla ja ei silti käynyt päikkäreille. Nyt on yli väsynyt ja taistelee unta vastaan. Luulen, että koiran kotiin tulolla on vaikutusta asiaan, ettei malta nukkumaan. Pitäisi vaan jahdata koiraparkaa.

Sepäs meinaa jo käydä ongelmalliseksi, kun tyttö haluaisi koko ajan roikkua koirassa ja kävellä se tukenaan. Koira taas ei tykkää oikein siitä roikkumisesta ja on ihan stressaantunut. Kumpaakaan en oikein voi sulkea johonkin huoneeseen ja tytön kieltäminen jatkuvasti on liki mahdotonta. Silti pitäisi koiralle saada oma rauha : /
Olen neuvoton!

Huoh, että mä olen poikki... Onneksi mies tulee ensi yönä reissusta :)

Niin ja tervetuloa uusille!
 

Yhteistyössä