Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

Eli tästä on ollut vääntöä neuvolan kanssa, koska ovulaatiosta laskin että 8.3., mutta neuvola laskee peruskierron mukaan (mitä mulla ei ole ikinä ollut) että se on 9.3. Sitten varhaisultra vahvisti että päivät ja kehitys vastaa 8.3., mutta neuvola ei sitä suostu vaihtamaan koska vain päivä eroa. Toisaalta yks v***n lysti, ja enhän tiedä vaikka se ovulaatio oiskin ollu sillon ku ajattelin, mutta munasolu hedelmöittyny vasta päivää myöhemmin?

Enivei, pysymme neuvolan määräämässä päivässä ja mä luovutan kun en jaksa taistella enää :)


Ihanaa Heipa, että mulla on kohtalotovereita! Toivottavasti kasvua alkaa kohta tapahtumaan meilläkin, meinaan mua huolestuttaa että mahtuuko näihin muuten tarpeeks maitoa pientä varten. Haluaisin täysimettää ensimmäisen vuoden jos vaan mahd :)


Samara & Bönde 11+0
LA 9.3.2011
 
innoM :hug: :hug:

Tiitulipiituli. Onnea vakkaripaikasta! Tosi hieno juttu, yleensä pomot ei raskausuutisista tykkää. Onnittelut myös hääpäivästä.

Dindeille jaksuja.

Tissigallubiin: ei mitään muutosta, ei sitten mitään. Enkä usko et nuo pienet löllykät tuosta edes kasvaakaan, ei kasvanut ekastakaan..

Ensi viikolla on kummityttöni 5v-synttärit ja oli tarvis hankkia vaatteet, joista ei toi pömppis paljastu. Toinen "haaste" on juoda kahvia siellä. Äitini arvasi viime raskauden just kahvinjuonnin loppumisesta. Veli keittää vielä kaiken lisäksi ihan hirveen vahvaa sumppii, sit sitä pitäis juoda ilman irvistelyä :whistle: No kai mä pystyn siihen :D
 
[] Tissit kipeät
[x] Tissit kasvaneet
[] Tuskin kasvaneet, mutta vähän turvoksissa?
[ ] Ei kasvua
[x] Ei kipeät

InnoM : "On tilanteita jolloin ei tiedä mitä sanoa. Siksi vaikenen ja laitan lintusen mukana sydämeni täydeltä voimia sinulle ja miehellesi"

dindei Voi itku. :/ Toivottavasti tilanteenne selviää ja rakkautenne vahvistuu. Hankalia tilanteita :(

Omat kuulumiset... Ei oikein mitään. Ei oireen oiretta,ei masun kasvua... Niin no vessassa saa hypätä koko ajan ettei tartte kulkea kupla ottas :D

Esikoisella taitaa olla esiuhma parhaimmillaan. Ja se kysyy hermoja :headwall:
Osaa kyllä vetää oikeista naruista millä saa äitin pinnan kiristymään mutta jos joku muu hoitaa niin on kuin Herran enkeli :saint:

KERTOMISESTA: Ei olla vieläkään kerrottu kellekään. Ja se np-ultrakin vasta 7 päivä ensi kuuta. Tänään tunsin ekaa kertaa sen tutun muljahduksen alamasussa. En siis potkua vaan sen muljahduksen... Tiijättekö mitä tarkoitan :LOL:
Nää on niitä tuntemuksia jotka oli niin outoja kun esikoista odotin, nyt tuli turvallinen olo kun sen jälleen tunsin. :heart: :heart: :heart:

Ruusunpiikki 10+1 :heart:
 
Ruusunpiikki miulla tuntuu kanssa alamasussa hassuja kuplia, ei tietenkään vauvan potkuja ole vielä, mutta ihania kuplahduksia paikassa missä ei normaalisti tunne mitään :heart: Oon miettinyt että onkohan nää mielikuvituksen tuotetta, mutta kiva että jollain muullakin on tuntemuksia... Kun ei nää mitään ilmavaivojakaan ole :D
 
Minut voitte poistaa listalta!
Nt ultrassa selvis että sikiö oli kask vkoa pienempi kuin viikoilla piti eikä sydänääniä tai verivirtauksia löytynyt.. Huomenna menen aamusta lääkkeelliseen poistoon...
Enpä olisi uskonut kun oireitakin oli edelleen ja olin jo tunnustellut niinku ois alkanu tuntua pientä perhostelua massussa.. Ei tätä voi tietää tätä tunnetta ennenkuin sen itse kokee.. Nyt sitten kun tämän saa ohi niin luultavasti uutta yritystä.. Hyvää "matkaa" teille kaikille ja toivotaan ettei enään moni tipahda kyydistä.

Vaavimasu ja nimetön kullannuppu josta jäikin vain nuppu...
 
:'( :hug: Isot halaukset innoM ja Vaavimasu


Mulla on ollut eilen maha tosi kipeä, kun olen niin järkyttävässä yskässä. Ja kun muutenkin itketti, niin itkin illalla miehelle että yskin varmaan vauvan kohta pihalle. Yskin ja oksennan, naama on punainen, hikinen ja tärisen. Soitan tänään ja pyydän työterveyshuoltoon aikaa edes terveydenhoitajalle. Yskänlääkettä ku ei saa ottaa (en löytänyt sallittua) ja mun astmalääke on myös kielletty (tarviin flunssassa)

Nuhaan on auttanut toi vicks voide. Mä en edes haista sitä, kun olen niin tukossa, mutta ukkoseni tuoksutti ja totes että on vahvaa.

Mulla mahassa kyllä kuplii mutta ne o vaan ilmavaivoja. Olen kärsinyt niistä koko raskauden ajan. Huono olo on jo vähän helpottanut. Nyt se vaivaa enää iltaisin, tosin on pakko edelleen syödä parin tunnin välein :/

Kovasti odotan että jos taas ensi kuusta voisi viipottaa uimahalliin ja zumbaankin menin ilmoittautumaan. Painoa pitäisi saada pois. En usko että kättärillä saadaan mitään kuvaa mun vatsanpeitteiden päältä :ashamed:

Ultraan on vielä 10 pv ja sitten tietää mitä mahassa o.

Mä jäin tuossa yksi ilta väsyneenä ja pahoinvoivana miettimään, ku katselin lehmiä tv:ssä ja ne vetivät innolla kuivaa heinää. Että onkohan niillä alkuraskauden pahoinvointia. Tuumaakohan mansikki navetassa, että hitsit ku tökkii tää heinä tänään, miksi ei voi olla vaikka tuoreita voikukan lehtiä? :whistle:


Silvia + Vilianna 10+1
 
Vaavimasu
Suuret pahoittelut!! Voimia eteenpäin! Itse raskauduin uudelleen heti lääkkeellisen poiston jälkeen kun ekat menkat tulivat, toivotaan sinne yhtä nopeaa uutta raskautumista!! :heart:

Ssalla
Itse hommasin Angelsounds JPD-100A dopplerin. Sillä olen kuullut vauvan sydämenäänet jo rv 8 lähtien. Kun pienen kerran paikallistaa, on se helppo löytää aina uudelleen sillä liikkuminen ei tuolloin ole vielä alkanut. Nytkin kun liikkuu ja on hieman isompi ei metsästykseen mene kauaa aikaa. Itse en pystyisi olemaan ilman kyseistä laitetta. Aamuisin kuuntelen pientä ja päivä on pelastettu. Tänäänkin ultraus (rutiini vain) ja sykkeet on kuulunut nyt hyvin, ei siis kamalasti jännitä :) Toivotaan että aika menee nopeasti jotta pääset katsomaan pientä mussukkaa!

OmaaNapaa

Tänään ultraan, rv 10+1. Väsymystä hieman ja huimaus on lisääntynyt ylösnoustessa. Muutoin olo hyvä. Sykkeet kuuntelen dopplerilla päivittäin ja hyvin ovat kuuluneetkin.

A 10+1
 
vaavimasu ei voi olla tosi, että sinäkin joudut tuollaisen kamaluuden kokemaksi :ashamed: Paljon halauksia ja voimia suruun.... en tiedä mitään
mitä sanoa muuta...

Voi kanssa-ihmiset, niin moni on joutunut kokemaan pettymyksen.... itse en keskenmenoa ole koskaan kokenut, mutta tämä verinen vuoto hiukan saanut pelkäämään... että mitä jos mullekin käy niin.... Yritän lepäillä ja nyt siis vuotoa ei taas ole, illalla tuli taas hiukan... Tämä odottaminen ja epätietoisuus mitä tapahtuu, on kyllä jotenkin raastavaa :|

Ultra yksityisellä tuli mulle maksamaan kelan korvauksen jälkeen jotai 42 euroa, ei siis mikkään kohtuuton, kun sai tietää että vauva on hengissä :heart:

Kuplista: mulla tuntunut jo usean viikon pyrähdyksiä, mutta uskoisin niiden olevan kans vaan ilmaa...

mä joudun nyt sit ton vuodon takia ottamaan ihan rennosti ainakin maanantain lääkäriin asti... koira on ihan sekasin kun en saa mennä lenkittään sitä... :headwall: onko kellään vastaavaa tilannetta,jos on MITEN OLETTE asian ratkaisseet??? Mies toki töiden jälkeen huomoi koiran tarpeet mutta nää päivät käy jotenkin sääliks kun se on tottunut kuitenkin että mennään lenkille... Tänään onneks kaverit tulee oman koiransa kanssa käymään, jotta ne saa painia pihalla paineet pois rauhassa :D

vaunuista kattelin eilen netistä myynti-ilmoituksia... joku esimerkiks myy jo kolmella lapsella olleita yhdistelmiä hintaan 250... monta vuotta vanhatkin vielä... Sitten katsoin Hobby Hallin sivuilta, ja samaan hintaan saa esim Espritin vaunut.... Onko siis mitään järkeä ostaa kalliilla käytettyjä, kun uudet saa samalla rahalla ja vielä osamaksulla :LOL: no, vaunujen hankinta on ajankohtainen vasta paljon myöhemmin! saattaa olla että appivanhemmat ostavat ne joululahjaksikin ;)

tässä aamun tunnelmia taas,ja [/b]helteet oon niin kiitollinen et ne loppu,paljon helpompi olla sisälläkin,ja ulos kun menee niin on ihanan raitista ilmaa :)
 
Vaavimasu , eikä :'(

Ei tähän taida auttaa, ku sureminen. Viime yö oli yhtä helvettiä kipujen takia, eikä särkylääkkeetkään auttaneet. Huomenna loput napit naamaan (tyhjennys) ja jos kipu on samanlaista (ja s.lääkkeet ei auta), niin harkitsen kovasti lähtöä sairaalapedille. Otin siis eilen parin kolmen tunnin sisään 4 panacodia (500mg).

Kaikille muille onnea raskauteen! Ihana lukea hyviä uutisia.
 
Adalaine miten paljo toi doppler tuli maksamaan ja kuin kauan kesti tulla kotiin??
flower olisko sulla joku kaveri joka käyttäs koiran lenkillä? en jaksa selata taa päin,millä viikolla oot menos? mulle eilen neuvolatäti selitti,et näin alussa sikiöpussi 'valtaa' koko kohtuontelon ja istukka on laajalla alueella kiinni. kun kohtu kasvaa, istukka liikkuu ja siitä voi tulla pientä verenvuotoo.
mäki oon tosiaan vuodellu alusta alkaen pieniä taukoja lukuunottamatta. nyt taas on tauon paikka ;) rassaa mieltä ja huoli on koko ajan. miestäki huolettaa älyttömästi tää tuhruilu. mut en pikku vuotojen takia saa lähetettä ultraan... pitäs jaksaa oottaa np-ultraan asti |O

innoM ja vaavimasu tuli tosi surku teidän puolesta :'( :hug:

Sisälläni palaa tuska.
Se heijastuu silmistä suruna,
sielusta kyynelinä,
sydämmestä kipuna.


Voimia teille surussanne!
 
Kiitokset kaikille.. Piti tulla vielä valittamaan kun lääkäri kirjoitti minulle yrittäjälle sen käyntipv:n ja sunnuntaihin asti lomaa... Omavastuuaika yrittäjillä on se 1+3pv joten ihan turha lappu mulle!!!!! Aion kyllä valittaa ja sanoa että pakko saada lisää ja sitäpaitsi seisomatyö ja jos kovin vuotelee nin tuskin jaksan olla..
Mulla eilen annettiin se mifegyne,mutta itään kipuja tms ei vielä ainakaan ole.. Huomenna aamulla 7.00 0ltava osastollaja alotetaan tyhjennys cytotecilla... Saa nähdä mitä huominen tuo tullessaan.. Pelottaa jo..
Meille ei tullutkaan ruusua, vaan nuppu...
 
Vaavimasu ja innoM :'( Oon niin sanaton. Kunpa olisi olemassa lohdutuksen sanoja, mutta mistäs niitä keksisi. :hug: :hug:

Silvia Logo, vähän mä putosin sun lehmämietelmille :LOL: Mut onhan toi oikeesti häiritsevää, onkohan eläimilläkin karmeita raskausoireita? :D

Hohhoi, täällä ei mitään uutta ja ihmeellistä. Saikulla oon iskias-kivun takia :( Nyt alkaa jo helpottaa, kun on saanut levätä. Mun piti alkaa lenkkeilemäänkin, mutta tää tyhmä vaiva sitten vesitti senkin hetkeksi. Noh, toivotaan, että tää tästä jossain vaiheessa helpottaa..

Mömmis 8+6
 
tombatar, ebayn kautta ostettuna maksoi 27.84 ?, mut en osaa sanoa kauan kestää. Edellisissä paketeissa mennyt 2-3vk. Kyllä mä aion ton säästää laatikossa tulevaisuutta varten, ku nyt joskus ensin sieltä saapuu.

Niin, ja mä ainakin sain pikkuvuotojen takia molemmat lähetteet. Molemmat lääkärit totesi niukkaa vuotoa ja laittoi silti lähetteen ja eilinenkin totesi vielä kaiken olevan "käsikopelolla" ok, mutta laittoi silti lähetteen tai oikeestaan se kysyi multa miten haluan. Oma lääkäri on kyllä huippu, ku aina kysyy "tarviitko sairaslomaa?" oli tilanne mikä tahansa :D Virolainen taitaa olla.

Ihana runo, kiitos. Just runot mua aina alkaa itkettää. Jos luen lehdestä näitä kuolinilmoituksia, niin ne runot saa mut AINA itkemään. Jätänkin aina ne yleisillä paikoilla lukematta :ashamed:

Vaavimasu , niin sulla ei ole ollut ollenkaan vuotoa? Kyllä mulla on reippaasti runsastunut ton mifegynen jälkeen vuoto ja huomenna, ku otan ne kaksi kapselia (suun kautta vuodon takia) lisää, niin sitten alkaakin painajainen. Nyt olo ihan ok, tai ei ole kipuja. Äsken kävin koiran kanssa lenkillä. Aamulla oli niin p*ska olo suoraan sanottuna herätä. Nyt ei ole stressiä, mutta ei ole pikkuistakaan :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
:'( :hug: Isot halaukset innoM ja Vaavimasu


Mulla on ollut eilen maha tosi kipeä, kun olen niin järkyttävässä yskässä. Ja kun muutenkin itketti, niin itkin illalla miehelle että yskin varmaan vauvan kohta pihalle. Yskin ja oksennan, naama on punainen, hikinen ja tärisen. Soitan tänään ja pyydän työterveyshuoltoon aikaa edes terveydenhoitajalle. Yskänlääkettä ku ei saa ottaa (en löytänyt sallittua) ja mun astmalääke on myös kielletty (tarviin flunssassa)
Täällä yksi taustapalstailija, joka on käynyt vähän lueskelemassa juttujanne. Eilen varhaisultrassa vkot 9+0, la 23.3.2011. Esikoinen meni 2 vkoa yli, joten huhtikullee mennee tämäkin :D

Mutta Silvia Logolle
. Jos käytät inhaloitavia astmalääkkeitä, niin voit aivan hyvin käyttää niitä raskausaikana. Samoin voit käyttää Cocillana- yskänlääkettä, tarvitset tosin reseptin. Itse olen astmaatikko ja edellisessä raskaudessa kärsin reilun kuukauden tosi kovasta yskästä, tuo lääke auttoi. Myös Panacod auttaa yskään, mutta siihenkin tarvitset reseptin. Ei siis muuta kuin lääkäriin mars!

Omaa napaa: maha tuntuu kasvavan jo muka nyt, mutta taitaa olla turvotusta. Tissit eivät onneksi ole kasvaneet, edellisen raskauden jäljiltä ne kutistuivat mukavasti E:stä D- kuppiin. :heart:

No, nyt pitää jatkaa hommia. Tsemppiä kaikille vaivoineen.
 
innoM
Ei oo ollut mitään vuotoja.. Viime vkon lauantaina tuli pikkasen sperman mukana kirkasta verta ku touhuiltiin,mutta ei mitenkään vuotamalla.. Mut nyt ton mifegynen jälkeen ei oo tullu mitää... Mutta huomennahan se vasta pitäiski alkaa vuotamaan kun laitetaan emättimeen ne cytotecit..
Saitko sä kotiin ne kapselit?
Mun pitää mennä aamulla 7ksi osastolle ja sielä laittavat ja seuraavat..
Mulla oli kuitenki ehtiny olla 2vkoa jo kuolleena sikiö mahassa, niin oisko siksiki että seuraavat kun ei ole vuotanut ja kohdunduu oli täysin kiinni ja kova.. Meillä tosin tone sairaalaan on yli 100km joten parempi kai ollakkin sairaalassa jonku aikaa ettei tartte sitte heti lähteä takas ajeleen jos vuoto lisääntyy..
Kyllä on sanu itkeä silmät melkein umpeen.. Ja tuntuu hassulta että siellä se nuppu kellsitelee edelleen mutta ei elä.. Mä otin just ennen raskautta selkään koko selän pituisen tatskan johon tehtiin kolme ruusua ja tatuoija siihen piirsi myös yhen nupun.. oli tarkotus tän lapsen jälkeen tehä yks iso ruusu lisää, mutt nyt se riittääki se nuppu mikä siellä on jo..
Saapas nähdä millaiset kivut tuo nuppu tullessaan... lueskelin jonkun juttua että kipeä on mutta ei kuitenkaan ihan synnytyskipuihin verrattavissa.. No sen näkee huomenna.. Toivottavasti tuo mifegyne nyt tekee tehtävänsä vaikkei oikeestaan mitään tuntemuksia olekkaan.. kumpa pääsis huomenna aikanaan kotiinki paranemaan...
 
Vaavimasu , joo sain kotiin ja huomenna aamulla otan. Äitini tulee kaveriks, ku mies lähtee ite lääkäriin ja siellä menee pari tuntia. Yksin en halua olla. Mulla tulee varmaan nyt jo sen takia, ku muutenkin jo vuoteli.
 
Voi, osanottoni kaikille vauvan menettäneille :'(

Minä olin tänään neuvolassa, viikot piti paikkansa, ultrattiinkin. Syke näkyi ja vauva kovasti kasvanut, käpälätkin jo :heart:

Olo on aamuisin hyvä, iltapäivällä alkaa pahoinvointi ja voimattomuus ja illat kauheita just kun pitäis töitä tehdä...


tiinelli ja vauva 9+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiinelli:
Voi, osanottoni kaikille vauvan menettäneille :'(

Minä olin tänään neuvolassa, viikot piti paikkansa, ultrattiinkin. Syke näkyi ja vauva kovasti kasvanut, käpälätkin jo :heart:

Olo on aamuisin hyvä, iltapäivällä alkaa pahoinvointi ja voimattomuus ja illat kauheita just kun pitäis töitä tehdä...


tiinelli ja vauva 9+1
Sulla on melkein samat viikot kuin mulla. Mulla viikkoja on 9+4. Viikko sitten kävin ultrassa ja siellä näkyi pikkuinen hyvinvoivana.

TUli mieleen, että voinko olla nyt lähes huoletta että pikkuinen kasvaa hyvin kun kaikki on ollut kunnossa? Lääkäri sanoi että ei näe mitään estettä pikkuisen kasvun tielle kun kaikki oli mitä piti ja oikeassa paikassa!

FL ja pikkuinen 9+4
 
Hei,
lueskelin palstaa heti siitä lähtien kun heinäkuun 2010 alussa sain tietää olevani raskaana. En kuitenkaan missään vaiheessa uskaltanut liittyä joukkoonne, vaikka oireita oli jos vaikka mitä.
Sain keskeytyneen keskenmenon rv 8+4. Raskausviikkoja olisi pitänyt olla jo 10+jotain. Olin neuvolan kautta lääkärin ultrauksessa, jossa sikiön sydänääniä ei löytynyt. Kauhea shokki! Eihän siitä itkun määrästä meinannut tulla loppua. Meillä kuitenkin on mieheni kanssa kotona 3-vuotias tyttö, joka jollain lailla lievensi tuskaa, vaikka menetys tuntui valtavalta.
Rehellisyyden nimissä on sanottava, että noin 5 päivää ennen tuota lääkäriultraa tuli minulle tunne, että kaikki ei olisi kunnossa. En osaa selittää miksi näin tuntui, koska oireita oli koko ajan, joskin pahaolo alkoi helpottaa. Mitään vuotoja tai kipuja ei ollut. No viime viikolla sain lääkkeet tyhjennykseen, koska vuoto ei alkanut itsestään. Se kipu noiden cytotecien jälkeen tuntui minulla samalta kuin synnytyskivut (en saanut tytön synnytykseen mitään kivunlievitystä). Aivan kauheaa, jota varmasti pahensi vielä se, kun olin niin surullinen menetyksestä. Vuoto alkaa pikku hiljaa loppumaan ja toiveet uudesta raskaudesta nousemaan. Lääkäri ohjeisti odottamaan yhdet kuukautiset tyhjennysvuodon jälkeen, mutta toisilta lääkäreiltä olen kuullut, ettei ole mitään syytä odottaa (kun en joutunut kaavintaan).
Toivon kaikille onnea raskauteen. Tarkoitukseni ei ollut masentaa ketään. Kunhan kerroin oman tarinani. Tässäkin ketjussa on tullut aika monta keskenmenoa.
 
Pikaisesti hoitolasten nukkuessa omia kuulumisia :

Täällä väsymystä ja kiukkuisuutta ilmassa. Kaikki hajut käy nenään tosi voimakkaina ja samoin äänet käy korviin. Taitaa olla aistit pinnassa. Eilen minusta koko asunto haisi pupujen papanoille vaikka eiväthän ne todellisuudessa taida edes haista. Menin eilen aamulla jääkaappiin ja taakse oli jäänyt pari päivää vanha rahka joka haiskahti käyneelle. Oksensin sen perään koko aamun. Siitä hajusta vaan tuli niin kamala olo. Eilen aamulla ärsytti hoitolasten kimeät ja korkeat äänet, autojen meteli pihalta ja jopa kissan kehräys :D Täytyisi varmaan vuokrata itselle joku hajuton ja hiljainen luola jostain.

Nyt on doplerilla kuuluneet jo ihan selkeät sydän äänetkin moneen kertaan, kyllä se helpottaa omaa mieltä :heart:

Vähän täällä on flunssaisuutta ilmassa. Kurkku kamalan kipeä. Vetoa tullut kai yöllä ikkunasta. Ihanaa kuitenkin, että keli viileni!

En sitten malttanut olla kertomatta työkaverille raskaudesta parisen viikkoa sitten ja tänä aamuna sateli onnen toivotuksia puistossa muilta hoitajilta :D

vaatehankintoja on tehty jo kovasti. Loppuvuoteen jää isommat ostokset, joten nyt jo hyvä ostella pienempiä hankintoja valmiiksi. Toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin.

Oireet täällä alkaa helpottaa ja olo on tosi energinen. Ainoastaan tuo väsymys ja harmitus. Vaikka minulla on hieman ylipainoakin ja mahassa ylimääräistä niin kyllä miehen mielestä ainakin näyttää jo vauvamasulta. No minulla tosin sitä painoa taitaa olla rinnoissa ja reisissä, että ei onneksi masussa kaikki. Alavatsalle on tullut pieni kumpu, joka on tosi selkeä aamuisin ja kohtu "tuntuu" vatsaa silittäessä. Täälläkin vatsassa muljahtelee mutta ei ne kai vielä voi liikkeitä mitenkään olla?

Huomenna niskapoimu ultra :)

No mutta nyt täytyy mennä välipalan laitto hommiin :wave:

Marrr ja vaavi 11+6 (edellisen ultran mukaan 12+4)

Pahoittelut kaikille surun kohdanneille :hug:
 
siis oon nyt 12.viikolla, eli 11+2. Ja eipä ole ketään tässä aamupäivisin apuna,mutta kuten sanoin niin piha on iso jossa se telmii sitten jos palloa vaan heittelen tai muuten hengailen sen kanssa siellä. Ja isäntä hoitaa koiran lenkityksen sitten töidensä jälkeen. ja eihän tätä lepäilyä tartte kun maanantain lääkäriin asti jaksaa, ehkä :whistle: onneks on iso oma pihaja aidattu, niin saa koira olla siinä, eikä mikää kerrostalo-kämppä... siel tulis iso elukka hulluks...
 

Yhteistyössä