Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

Kyllä mä ajattelin pyöriä sekä täällä, että huhtikuisissa. LA olisi kuitenkin niin alkukuuta huhtikuussa, että voihan se syntyä maaliskuussakin ;) Ei LA kuitenkaan mikään eräpäivä ole.

Kiitos kamiliyan =)
 
Oikein paljon onnea teille kaikille plussanmeille ja vauvamasua kasvattajille!!Itse kuuluun syyskuun ryhmään,eli lähes loppusuoralla ollaan!!Nytten viikkoja 34+1!!Alkaa jo synnytys pyöriä mielessä!!Kaikkea hyvää teille ja toivotan onnellista odotusta!! =) :hug:

miita1969 & Walter 34+1 :D
 
Pikaisesti kuulumisia...

Eli mulla neste- ja suolatasapaino heitti labroissa vähän häränpyllyä ja nyt olen osastolla sitten tipassa ainakin huomiseen.

Lääkäri myös ultrasi ja vauveli siellä möllötteli. Vastasi viikkoja 8+3, mutta vanhoilla päivämäärillä kuitenkin mennään.

Nyt sitten vaan odotellaan ja toivotaan että olo paranee!

Liro ja pikku papu 7+5
 
Liro, toivotaan pikaista paranemista :hug:

Mitäs muut on noista seulonnoista päättäneet? Me ei sitä otettu.

Kotidopplerin maksoin juuri ja tulee varmaan parin kolmen viikon päästä =) Ebayn kautta noin 27?.

 
MORO

Paljon tullut ihania ultra uutisia, onnea!!
Sekä uusia vartoojia mukaan, onnea ja tervetuloa.
Halaus sitä tarvitsevalle

Täällä ollaan väsymyksen kourissa. Töissä tehty kaksi iltaa ja tänään en jaksanut mennä kolmanteen. Ruumiinlämpökin korkea, muttei kuumeinen olo. Toi väsymys on kyllä ihan omaa luokkaansa ja vie voimat ihan totaalisesti.

Repäisy kivuista, kuinka monella on? Ite pelästynyt ihan valtavasti, kun välillä tuntuu, et jalat menee alta. Ite olen ollut hieman huolissani, vaik pitäs kuulua asiaa. Molemmilla sivuilla tuntuu ajoittain. Etenkin jos teen äkkinäisiä liikkeitä, nousen nopeeta ylös tai käännän kylkeä.

Pahoinvointi
Helpottanut oikeestaan kokonaan. Sitten kun väsymys pahimmillaan, eikä ole saanut nukuttua niin alkaa taas oksettaa ja jotkut hajut oksettaa, mut muuten olo mainio.

Kertomisesta taitaa kaikki jo tietää suvussa ja työmaalla. Töissä kerroin muutamalle ja seuraava päivä sateli onnitteluita. Sinänsä helpotta, et ymmärtävät miksi en ihan kaikkia hommia haluu enään tehä. Suvussa muutamalta irtos kyynel. Äitini huolehtinut tän kertomis puolen suvulle lahjakkaasti.

Ähkystä maha kuin jalka pallo koko ajan. tuntee et ilmaa täynnä ja pinkeä. Tarvi ottaa töissä isommat housutkin ihan vaan turvotuksen takia :LOL: Tunne ettei kauhea nälkä kun ei sinen mahaa mahu muuta kun ilmaa.

Mahan näkyminen Mulla niin iho maha jo valmiiksi, et ei sitä kovin äkkiä kukaan mahasta nää.

Onnellisia odotusaikoja kaikille


sane & toivo rv 10+0
 
Onneksi tulee hyviäkin uutisia, InnoM :hug:

Taas ku alkoi lämmin niin mä voin tosi huonosti. Ruoka kyllä maistuu, mutta kokoajan oksettaa :'( Kyllä mua väsyttääkin ja aamulla pitää olla aikaa laittaa monta torkkua päälle että saan itseni hereille.
Töissä istuin varjossa vaan, kun en olisi auringon paisteessa selvinnyt. Onneksi oli vesileikki päivä ;-)

Meillä tästä raskaudesta tietää mun vanhemmat ja sisko, 1 serkku, kavereita ja naapureita ja töissä lähimmät työkaverit ja pomo.

Helpottais elämää kun saisi tämän pahoinvoinnin pois.
On mulla olo kyllä tosi turvonnut ja eilen mies tuumasi että olen isontunut. En siis todellakaan ole mikään hoikka enkä ees normaali. Makea valitettavasti maistuu ja pakko päästä siitä eroon taas :/

Silvia + Vilianna 9+2
 
sane, kaikilla on varmaan noita repäisykipuja ja ne kuuluvat asiaan ;)

SL, toivotaan, että pahoinvointi menee pian pois :hug: Olen ihan hämmästynyt, ettei mulla ole sitä ollut/tullut! |O

Tajusin eilen, että pari vuotta, ku kärsin vauvakuumeesta (ei siis yritetty edes), niin toivoin/haaveilin pojasta. Nyt, ku tulin raskaaksi aloin toivoa tyttöä. Miehen ja oma suku täynnä tyttöjä ja mies varmaan toivoo enemmän poikaa, koska tytär löytyy jo(??). Haluaisin niin ostaa tytölleni "baby born" nuken ja tarvikkeita, ku en sellaista ite koskaan pienenä saanut, vaikka halusin :LOL: Kyllähän ne "autotkin" ihan kivoja on :D Leikkiikö muiden lapset, tytöt "poikien leluilla" ja toisinpäin? Inhottavaa tuollainen "poikien ja tyttöjen" erottelu, mutta jokainen varmaan käsitti asian.

innoM & (<3) 6+5
 
Voi vitsi, tuntuu et kaikki muut on jo käyneet neuvolassa tai ultrassa. Mäkin tykkäisin käydä jo.. Eka neuvola on vasta 23.8. Vaikkei se ny mulle mitään uutta olekaan niin silti.. :snotty:

Kertomisesta. Aiemminkin tästä oli puhetta ja edelleen oon niin sika, et ilmoitan vain facebookissa. Kahdelle kaverille oon kyl kertonut ja blogissa maininnut, mut muuten saa loput tietää netin kautta.

Mahan näkyminen. Mulla on pömppis ollut jo valmiina, turvonnut olen vaan. Rasitteena on kesäkuussa yhtäkkiä jostain humpsahtaneet 5kg, en voi käsittää mistä hitosta ne tuli, kun ruokavaliossa tai liikuntamäärässä ei tapahtunut muutosta :kieh: Tämän raskauden myötä on tullut 1kg lisää. No täytyy olla tyytyväinen, kun edellisessä raskaudessa oli tähän mennessä tullut jo 3kg. Kaikki vaatteet kiristää, en vielä tosiaankaan haluisi siirtyä mammavaatteisiin!
Ostin 25 kpl:n sarjalipun uimahalliin niin josko se räpiköinti hidastaisi/pysäyttäisi painonnousun. Toivottavaa olisi, et paino nousisi vain 75 kiloon..

Onko kellään muulla muuten "vatsa kuralla"? Ei siis pahoinvointia vaan tavaraa tulee toisesta päästä. Ihan hyvä ettei ummetusta ole, mut en ny tiä onko tämäkään kovin kivaa :snotty:
 
KatsuAmsku Päivittäisitkö mulle la:ksi 24.2 kiits.


:heart: Käytiin tänään nt-ultrassa koko pesue. Siellä se kaveri möllötti, ultraaja kehui taiteelliseksi kun ei yhtään suostunut liikkumaan vaikka tärisyttikin. Laskettu aika on nyt sit varmistettu 24.2. Siirtyi 5 päivällä eteenpäin justiinsa pitkän kierron takia.
Menin ultran jälkeen siihen saakelin veriseulaan vaikka jo itekseni aattelin et en kyllä haluais. Menin silti. kun vihdoin tuli mun vuoro niin se ottaja oli semmonen nuori likka ja mulle tuli heti semmonen olo, että toi ei varmaan osaa ottaa ja taju lähtee. No niinhän siin sit kävi, siipineulalla yritti ja joutu kaivaa. Siitä järkky paha olo ja tajunnan miltei menetys. Kylmä hiki tuli niin et kun sit vihdoin pääsin makoilemaan niin siihen sairaalasängylle jäi märkä läntti mun selästä. :LOL: Kyl se nyt jo naurattaa. Sain sentään itse käveltyä siitä ottohuoneen tuolilta sinne sängylle, se likka kyllä käveli mun vieressä ja tuki. Pari kertaa polvet notkahti mut just ehdin kuitenki kellastaa itseni siihen sängylle ennen kuin vintti pimeni ihan lopullisesti. Ja sit kun pääsin makaa niin noin 10 sekunttia ja pää on "kirkas". Niin noloa. |O :/ Aloin jo stressaa sokrurasitusta sit joskus, aion kyllä sanoa että mun pitää päästä HETI makaamaan ni vältytään tämmösiltä farsseilta. Oi voi. Muuten siis ultrassa kaikki oli hyvin, täti ei löytäny mitää poikkeavaa tai ylimäärästä. Jotain mollukkaa se kyllä jäi kattelee ja se ei ainakaan mun silmääni näyttäny samalta kuin se nestekysta joka mulla silloin Eevan aikana oli. kävi näyttämässä sen mollukan kuvaa lääkärille jonka mielestä se ei ollu mitään vakavaa vaan varmaan siitä kystaleikkauksesta jäänyttä kiinnikettä :| ai. no ehkä sit niin. Se täti nimittäin siinä tuijotellessaan mainitsi myoomanki enkä sit tajunnu kysellä enempää. Jäi mietityttään, mut ehkä se nyt sit ei o mitään vakavaa ja jos olis niin ei ne sille nyt raskausaikana mitään vois kuitenkaa tehä, joten ei auta itku markkinoilla niin sanotusti.

Sori omanapainen kirjotus :)

teppana ja möykkis 12+2
 
En ole pitkään aikaan tänne kirjoitellut. ELi käytiin keskiviikkona varhaisultrassa. Kaikki oli hyvin, sydän näkyi ja raajat oli paikoillaan! Voi sitä onnen tunnetta! VIikkoja oli silloin 8+3 ja laskettu aika on 20.3.2011 ikää mulla siis 21v ja synnytyssairaalana LKS:n uusi synnäri :)
Mies on aivan innoissaan ja kun pääsin ultrasta kerroin asian myös isovanhemmille. Hekin olivat tavattoman onnellisia :)
TÄällä on kärsitty pahoinvoinnista nyt kolme viikkoa. Kylmillä ilmoilla olo helpottaa jo normaaliksi, mutta odotas kuumia ilmoja. Huh. Viime yö meni yökkäillessä ja tänään jäinkin saikulle töistä. Huono omatunto siitä, mutta en jaksa kyllä töitä tehdä "oksennustaudissa" paikassa missä tuoksuu koko ajan joko ruoka tai kakka :LOL:
Olikos täällä muita lapista päin?
 
InnoM kyseli noista lasten leikkimisistä ja leluista.

Meillä on esikoinen poika, 6v, aloittaa maanantaina eskarin :heart: Ei ole koskaan pehmoista tai nukeista välittänyt, vaikka niitä onkin ollut saatavilla, eli on leikkinyt ihan omasta valinnastaan ns. poikien leluilla.

Kuopus, kohta 2-vuotias tyttö, puolestaan leikkii molemmilla. Kaikki isoveljen lelut ovat todella kiinnostavia, myös pikkuautot. Ajelee ja päristelee niillä. Toisaalta leikkii paljon myös nukeillaan, vie niitä potalle jne. Luulen tuon eron johtuvan lähinnä tuosta isoveljen ihannoinnista, jolloin myös kaikki hänen tavaransa kiinnostavat.

Mutta lapset ovat toki erilaisia. Sukupuolesta riippumatta ostaisin (tai pyytäisin lahjaksi) eri tyyppisiä leluja, kyllä lapsi poimii sieltä itse itseään kiinnostavat. Ja ne, jotka eivät kiinnosta, jäävät kyllä armotta pölyyntymään ;)
 
Mukana ollaan!
Viikot poksu torstaina ja paha olo on hiean lieventynyt, ja syödäkin jo pystyy jonkun verran... turvotusta ja ilmaa on kovasti, mutta niin tuntui muillakin olevan...

Pikaisesti vaan tulin merkkailemaan...

Maariana + Nyytti 9.vko menossa
 
Ja taas sama "rumba". Eilen illalla vuodon loppuminen, yöllä myös ei mitään. Aamulla taas verta/tuhrua paperiin.. Loppuis jo, vaikka eilen kaikki hyvin olikin. Hyvin stressaavaa silti, vaikka positiivisellä mielellä tässä ollaan. Odotan 24.8 päivää taas paljonkin, ku on neuvolalääkäri, jossa ultrataan.

Haluais jo kunnon vauvamasun =)

innoM & (<3) 6+6 :heart:
 
*myöntää nolona* :ashamed: otin kuvan ja laitoin tonne alkupuolen masukuviin...
mut aattelin ottaa viikon välein ja seurata miten se kasvaa,ku ei sitä silleen itte huomaa. kuitenki joka päivä kattelee :p

mulla kans meinaa maha olla kovalla,mut syön pari luumua (tuoretta) päivässä. hyvin toimii!!! suosittelen...

mun lapset ei oikeestaan enää leiki leluilla, joskus intoutuuvat legoja kasaamaan,mut tosi harvoin :/

yöllä meinas itku päästä. käänsin kylkee ja voi v***u mikä kipu!!! ihan niinku joku olis munasarjaa repiny irti. onneks se kesti vaan pari sekuntia :/

eilen kirpparikierroksella löysin pari bodyä (50cm) ja myssyn ,oli ihan pakko ostaa :ashamed:

näin yöllä untä,et olin 4D ultrassa. just ku olisin nähny sukupuolen,lääkäri käänsi kuvan pois! sit se anto mulle sen dvd:nä,mut en ehtiny siitä kattoo!!! olis ollu kiva tietää kumpi sieltä on tulossa... mut en aio kysyä kuitenkaan sit myöhemmin :D olkoon yllärinä...

mulla ei oo ikinä ollu ongelmia verikokeitten ja kanyylien laiton kans. vaikka kerran meinas palaa käämit yhen opiskelijan kans. yritti kanyyliä laittaa ja valehtelematta meni vartti ennenku osui suoneen. sattu niin lujaa et vesi valu silmistä mut purin vaan hammasta. ja multa on suonet kuitenki pinnas,ei pitäs olla vaikeeta...

innoM siel joku pikkusuoni vaan tihkuttaa :hug:

tänään poksuu 8 tasan :heart: ja ratsastamaan aion mennä!!! onneks mun polle on pomminvarma. maastoonki voi mennä ilman satulaa :saint:
 
Lapista en ole, vaan Pohjois-Pohjanmaalta, monet etelässä asuvat kuvittelevat tän paikan olevan jossain lapissa :p

Onnea kaikille joilla hyviä uutisia kerrottavana! :)

pahkuratätiEiku joo oon mä iteasiassa tiennytkin kai että ootte rakentaneet talon, nyt kun muistelen. Pienet on piirit :p Voi apua, kuunnellaankohan munkin vauvan sydänääniä ym ens perjantaina kun on se neuvola :eek: Alkoi jännitään ihan kauheena!

Muille kertomisesta. Mä olen ollut melkoinen hölösuu. Suurin osa kavereista tietää, samoin vanhemmat ja isä- ja äitipuolet. Eilen kerroin isälle. Se oli eka silleen että voi saatana, ja varmaan ottaa aikansa tottua. Äitipuolelta kuulin että isä oli itkenytkin. Mutta ei isä mulle vihainen ollut onneksi. Sanoi että mun olis pitänyt kertoa aiemmin. Mummulle kertominen jännittää. Mummu on mulle tosi läheinen ja silleen.

Tänä aamuna mulla on ollut eka kerran pahoinvointia. Onkohan tää ihan oikeaa vai kuskin krapulaa? :D Mut kumminkin, ilmaa joutui yökkimään ja kahvi oksettaa. Mulle kumminkin tulee ilman kofeiinia järkyttävä päänsärky niin pakko yrittää juoda tuota. Eka yritin syödä jotakin ja pikkuhiljaa menee kahvi alas. Onhan niitä kofeiinipillereitä mutta en tiedä onko ne sit kovin "terveellisiä" tai kuin paljon niissä on kofeiinia. Pitäs ottaa selvää.

Tänään meen kaverin 3v lapsen vahdiksi. Saapa nähdä miten menee, siitä on jo aikaa kun oon poikaa nähnyt eikä se mua vissiin enää muista.

Ylihuomenna alkaa koulu, ei kiinnostas YHTÄÄN. Mut vielä viimeset puoli (luku)vuotta, eiköhän se mee vaikka päällään seisten :)
 
tombatar , eihän siinä mitään noloa ole ;) Ite otin 6+2 kuvan, mut en ihan nyt viikon välein tässä vaiheessa niitä ala räpsimään :D Joku suoni sitten varmaan niin tihkuttelee. Ei tässä paniikkia ole ja nytkin vuoto ollut niin niukkaa. Tottakai saa ja pitääkin ostaa jemmaan jos löytää jotain kivaa ;) Kyllä mäkin melkein päivittäin kurkin huuto.net valikoimaa, mut en sieltä ole, ku joskus ihan alussa pari bodya halvalla huutanut.

Hiukan etova olo. Kohta voisin ottaa pienet päiväunet, jos menis sillä ohi.

 
Huh, kun on ollut rankkaa palata lomalta töihin. Arjen pyörittäminen kahden lapsen & odotuksen kanssa on ollut niin uuvuttavaa juuri nyt, etten ole jaksanut edes palstailla. Taitaa olla raskausväsymys pahimmillaan. Myös jatkuva pahoinvointi vie voimia.

En malta odottaa np-ultraa, mulla se on vasta viikolla 12+jotain. Olisi ihanaa jo tietää, onko masussa kaikki kunnossa.


Kertomisesta ei taida nyt tarvita itse huolehtia - mulla on jo iso vauvamasu, ihan selvä tapaus. En välittäisi vielä kertoa, kun ei ole ollut tuo ultra, ja joudunkin topuuttelemaan innokkaita kyselijöitä, kun ovat niin "kovaäänisiä" ja me ei olla vielä kerrottu uutista pikkutytöille. Varmaan neiti 5-v. kohta itse kysyy, kun huomaa äitin masun kasvaneen...

innoM Mulla vuoti esikoisen raskaudessa viikolta 7 viikolle 13 saakka, eli liki kaksi kuukautta, mutta kaikki meni silti hyvin. Se on vaan niin hermojarassaavaa, vaikka lääkäri kuinka vakuuttaa kaiken olevan hyvin.

Leluista&leikeistä Meidän neiti 5-v. leikkii kyllä aika perinteisiä "tyttöjen" leikkejä, vaikka "molempia" leluja on yritetty pitää tarjolla. Suosikkeja on ruoanlaitto, barbi ja nukkekotileikit. Tosin paljon rakentaa pikkulegoilla, ja niissä kiinnostavia aiheita on merirosvot ja ritarit linnoineen. Neiti 1,5-v. hoitaa nukkea, laittaa leikkiruokaa ja tykkää järjestellä pikkutavaroita (esim. helmiä purkkiin, muistipelikortteja purkkiin, pikkukiviä purkkiin...). Tosin pitää kovasti sellaisista vedettävistä pikkuautoista. Yhdessä tytöt rakentavat duploja ja riehuvat...pihaleikit ovat kummankin suosikkeja.

maamo79 11+1

Nyt
 
maamo79 , ok. Kävitkö useammin ultrassa vai odottelitko vaan "rauhassa" vuodon loppumista? Jos tämä viikko tolkulla jatkuu, niin käyn kyllä taas tutkituttamassa itseni, jos vaan mahdollista. Jos ei kunnan kautta, niin yksityisellä. Nyt ei tarvitse pitkään odotella seuraavaa ultraa joka on reilu viikon päästä neuvolalääkärin tekemänä.
 
Miirunen , voimia sinne :hug: Täälläkin koti näyttää vähän kaatopaikalta. Ei vaan jaksa/huvita ja tämä vuotokin ottaa osansa. Viileitä ilmoja täälläkin odotellaan, vaikka ei nytkään helle ole, mutta inhottavan hiostavaa.
 

17 sivua tekstiä :)

Päivät on mennyt täällä todella nopeasti, töissä olen ollut nyt aika tiuhaa tahtia.
NP-tutkimus ensiviikon tiistaina, toivottavasti kaikki on hyvin :heart:
Saatiin 4D ultraan aika vasta syyskuun lopulla kuulemma tunkua:(, toivottavasti pysyy matkassa mukana:)
Tänään oltiin esikoisen kanssa vähän ''shoppailemassa'' teki mieli hypistellä vauvanvaatteita, mutta ei olla vielä kerrottu esikoiselle, koska pelätään vielä keskenmenoa, itse saan olla rauhassa ehkä vasta rv 14-20 ja siltikin pelkään ennenaikaista synnytystä, jossa poikamme kuoli, aina se piilee mielessä. Kerrotaan ehkä ensiviikolla tai seuraavalla.
Oireet ovat menneet ohi. IHANAA! :heart:
Jalat hieman turvoksissa, koska käveltiin paljon tänään kaupoissa.

Eveliina ja Junnu 11+3(?)
 

Yhteistyössä