Maaliskuun muruset 2011 *elokuussa*

jo toinen päivä ilman tuhrua *koputtaa puuta* :D vaikka pupuiltu ollaanki joka päivä <3

Vaavimasu onneksi en oo ainu jolla maha jo pullottaa :LOL: tosin mulla on toi elintasokumpu lisäämäs mahaa vaik on vasta 7+4 menos. ja tosiaan iltaisin turvotus ihan kauheeta :eek:

katjahei mulla tuli jo samana päivänä kun olis menkkojen pitäny alkaa, ihan kunnon viivat ja parin päivän päästä testiviiva oli jo melkein yhtä vahva kun kontrolli... ja viikko siitä testi oli VAHVEMPI =) minäkö epäuskoinen :LOL:

lastenhoidosta sen verran,et ex ei pahemmin osallistunu. ekalta tais pari kertaa vaipat vaihtaa :| mut se viihtyki enemmän kavereitten ja viinan parissa sit myöhemmin...
luulen et tää nykyinen onki sit eri maata! muutenki ottaa mut ihan eri lailla huomioon ja tekee siivoushommia. nytki siivos kun on vieraita kohta tulos. :saint: mulle jäi pyykkien laskostelu kaappiin :LOL:
jaahas,kohta taitaa tulla vieraat :/ miten sitä jaksaa koko päivän kestitä?!?! pitäs päästä päiväunillekki jossain vaihees :D
innom eiks terälliset oon ns. sukkahousumalliset?
 
Vaatteita en ole vielä ostanut muita ku laatikon pikkuruisia sukkia. Mulla on varastossa kaverin lapsen vanhoja vaatteita, mutta ei niitäkään montaa ole. Katselin jo sittarista, mutta ei ollut alessa mitään pientä. Pitää kiertää sitten syksymmällä kirpputoreja ja etsiä noita 56 kokoisia vaatteita muutama.

Huutiksesta huusin ihanan liilan kankaan. Jos saan tytön niin teen siitä kankaasta nimiäismekon helmaa ;-) Jos tulee poika niin kangas saa jäädä kaappiin. Mitähän muuten pojalle yleensä puetaan nimiäisiin? Meillä ei siis miehen uskonnon takia lapset kuulu luterilaiseen seurakuntaan.

Ainiin, sain sen dopplerin mukana pienet valkoiset neulotut käsineet. Oli ihana yllätys lähettäjältä :heart:

Pitäis varmaan jossain vaiheessa alkaa neulomaan 60 cm neulehaalaria sille vaaville. Lämmittäisi sitten vielä huhtikuussa ja sen päälle olen miettinyt elloksen nallehaalaria. Se ei vissiin ole kovin paksu joten voisi varmaan mennä vielä toukokuussa, joka on yleensä myös aika viileä. Eikä toi kesäkuukaan yleensä vielä helteinen ole.
Myssy ja sukatkin pitäisi neuloa. Siskolta olen tilannut virkatun peiton, jos saan tytön tai pojalle sitten joku erilainen.

http://www.novita.fi/index.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=92878
 
Vauvanhoidosta: baba tuumas että kyllä hän sitten vauvaa hoitaa ku se on n. 5kk. Totesin että älä unta näe. Vaippaa ei kuulema vaihda jos siellä o shit. Mä sanoin että vaihdat :saint:

Katotaan miten käy. Innoissaan tätä pienokaista odottaa ja ostaa varmaan ensimmäiseksi pienelle jalkapallon. On innokas entinen pelaaja ja odottaa kovasti että pääsee sitten oman kanssa pelaamaan. Eli ihan hetki vielä menee :D
 
Voi helvetti..

Selvis mun lapsen isästä yhtä ja toista. Sillä on naisystävä, eivät nähtävästi naimisissa ole, mutta yhdessä olleet vuosia, ja ainakin yksi lapsi on. Voi )=/&&(?`00. Ei sillä että mä sen miehen kanssa mitään olisin halunnut, mutta suututtaa sen naisen puolesta todella. Enkä oikeen tiedä nyt mitä teen. Pilaan tietenkin heidän perhe-elämänsä jos/kun ilmoitan että oon raskaana, mutta kyllä mun lapsella on oikeus isään. Se isä tietenkin alkaa vaatimaan aborttia, että hän ei halua sitä lasta. Ja ei tämä ole mun vika, en mä tiennyt että sillä miehellä on avovaimo ja lapsia. Ei tullut edes mieleen. Voi hemmetti mihin soppaan mä olen itteni taas tunkenut :(
 
Tänään tullut valkovuodon seassa hiukan ruskeaa.. :'( Alaselkä- ja vatsakivut jatkuvat edelleen. Ajattelin lähteä päivystykseen etukäteen soittelematta, ottaakohan ne mut vastaan? Haluan vain varmistuksen, että pienellä olisi kaikki hyvin! Nuo oireet kun voi kuulemma viitata myös kohdunulkoiseen, niin luulisi että tarkistavat, vai?
 
Littledeath : ei hän mun mielestä voi pakottaa aborttiin. Ja itse hän on sotkunsa aiheuttanut. Ja itse saa sen selvittää ja maksaa. Mun ex oli kans naimisissa, onneksi ei siitä tullut lapsia meille. Tiedän tunteen ja vihaan tätä ex:ää vieläkin.

Iidapiida : toivottavasti kaikki on hyvin. Eihän kaikilla aina välttämättä ole edes puhelinta tai puheaikaa. Joten ei hekään voi silloin soittaa. Olen töissäni törmännyt tähän, ku mummot ilmoittelee että lapsi on pois ja sitten sanovat että ei ollut äidillä puheaikaa soittaa päiväkotiin. Joten sinuna varmaan menisin sinne, niin ei tarvitsisi miettiä mikä on tilanne.
 
Littledeath :hug: Ei tosiaan voi pakottaa sua yhtään mihinkään! Ihan itse päätä omasta kropasta ja tekemisistä.

Vaatteista mä aion ostaa 50cm vaatteitakin muutaman. Vaikka meilläkin tyttö oli 53cm , niin vaatteet kuitenkin menivät parisen viikkoa ainakin, kun vauva on aika paljon vielä kippurassa.
Pakkausta en tiedä vielä otank.. välillä tekee mieli ottaa välillä taas ei :D

Mies aikoo olla mukana alusta alkaen ,vaipanvaihdossa ja kaikessa. Koska nyt viimeks ei ollut, ja siitä saatiin tyttö joka on vain mussa kiinni.Ei suostu muitten hoidettavaks. Joten nyt saa todellakin vaihtaa vaipat vaikka aina :D

ON: välillä vielä huono olo..vaihtelee tosi paljon. Pari päivää oli niin ettei jaksanut nousta edes sängystä.

Jaahas pieni vaativa neiti 9kk tahtoo äitiä nyt :wave:

CB- 7+1
 
Kävin sitten siellä päivystyksessä ja yllätyksekseni minut otettiin tosi hyvin vastaan! :) Lääkäri teki sisätutkimuksen, kohdunsuu oli kiinni ja muutenkin kaikki näytti normaalilta. Laittoi vielä lähetteen Taysiin ultraan. Menen heti huomenna aamusta sinne, niin sitten saan varmistuksen siitä että onko kaikki hyvin. On tämä epätietoisuus raastavaa!
 
Iidapiida Hienoa, että ottivat päivystyksessä sut vastaan ja pääsit tutkimuksiin. Toivottavasti ultrassa varmistuu, että kaikki on hyvin. :)

Vaatteista Olitte puhuneet. Meillä on esikoiselta tallessa muutamia 56 senttisiä, sitten on enemmän 58-62 senttisiä. Jos tää kakkonen sattuu olemaan poika, niin sitten ei tarvitse ostaa yhtään uutta vaatetta. Tytölle voisi ostaa muutaman vaaleanpunaisen ihastuksen. Kuitenkin lahjaksi tulee varmaan taas paljon vaatteita ja lasten serkuilta on kans jäänyt vaatteita, jotka saadaan käyttöön.

Muista hankinnoista olen päättänyt, että kakkoselle hankimme uuden turvakaukalon. Entinen oli jo useamman vuoden vanha, joten se oli tosi kömpelö näihin uusiin malleihin verrattuna. Siksi olenkin alkanut miettimään, että jos ei ottaisikaan äitiyspakkausta vaan ostaisi sillä rahalla sen kaukalon. Muut isommat tavarat on esikoisen jäljiltä tallessa, joten niitä ei tarvitse ostaa.

Mies osallistui kyllä esikoisen hoitoon, mutta ei tuolloin ehtinyt paljoa olemaan kotona, kun rakensimme kun esikoinen syntyi. Nyt toivon, että mies ehtii olemaan enemmän hoitoapuna, kun tulee olemaan kaksi hoidettavaa. Tosin aina olen saanut hoitoapua omilta ja miehen sukulaisilta. :heart:

Huono olo on ehkä hiukan helpottunut. Mutta aamukahvia en saata juoda ja minullakin etoo liha. :x Olen kyllä sitä saattanut syödä, ettei ole tarvinnut oksentaa, mutta en kauhean mielellään.

Littledeath Kuten Silvia Logo kirjoittikin, mieshän se on asiansa sotkenut ja saa ne selvittääkin. Mutta sinua ei voi pakottaa aborttiin, itsehän sinä tosiaan vartalostasi päätät.

Eilen sai veljeni kuulla ensimmäisenä, että odotan. Ja tänään kerroin siskoilleni. Miehelle sanoin, että hän saa kertoa vanhemmilleen, en tiedä kertoiko tänään, kun kävi heidän luonaan. Hän vielä touhuaa pihalla, joten pitää kysästä, kun tulee sisään.

Vaavimasu Onpas sinulla jo tosiaan ihan vaavimasu. :heart: Itse mielenkiinnolta odotan, milloin masu pullahtaa. Esikoisesta ei vielä 15+ viikoilla vieraat huomannut mitään.

Ensi viikolla on sitten ensimmäinen neuvola. Kiva nähdä samaa neuvolatätiä, jonka luona kävin esikoisestakin. Meillä synkkasi silloin hyvin, joten ainakaan sitä ei tarvitse jännittää. :)

Meep ja Tellu 8+4
 
Täällä alkaa oksentelu olla takanapäin, ainakin niin uskon ja toivon :p ..nyt sitä alkaa vaan miettimään että onko tuolla masussa kaikki kunnossa kun ei tarvi enää pönttöä halailla.. :LOL: No, toivotaan parasta :)
Sain varattua ajan tuohon seulontatutkimukseenkin, se olis nyt sitten 17.8. Jännäillään siis sinne asti =)

Sasuma ja taapero 11+0 :heart:
 
Voi kurjuus! Maailman seksikkäin mieskin sitten meni naimisiin. :heart: :( onnea hälle!

Huomenna onkin sitten se virallinen ultrapvä. Tuli mieleen että onko täällä muita monikansallisia odottajia? Itse olen suomalainen, mies ei.
 
Hankintoja ollaan tehty ihan muutama, kirpparilta oon ostanut kaksi 62 cm bodya, koska ne menee varmaan ihan mukavan pitkään. Ja yhden neulemyssyn ostin jo ennen kuin tiesin olevani raskaana, kun oli niin söpö :) Aika paljon saadaan vaatetta kavereiden muksujen jäljiltä, mutta pitää sitä jotain päästä jo hypistelemään ja ostamaan :D Isommat hankinnat tehdään sitten paaaljon myöhemmin, ei kyllä kerralla kaikkea. Ja pukki tuo varmaan jotain kanssa. Ja taisin ostaa bodyt ennen ultraa.. Ja itselle muutamia löysempiä/pidempiä paitoja on tarttunut kirpparilta mukaan myös.

Vihlonnasta joku kyseli (Mömmömmöö, muistinpas!). Minulla ainakin vihlonta on ollut koko ajan enemmän vasemmalla. Kyllä oikeallakin, mutta enemmän vasemmalla ja aina samassa kohtaa. Mutta normaalia kuulema sekin, sanoi neuvolan täti.

Ja yököttää, mmm, no ihan tavallinen kraanavesi! Ei tee mieli juoda ja jos juo paljon niin tulee huono olo. Sinänsä huono asia näin helteillä...Mutta yökötyskohteet vaihtelee tosi paljon, joskus tekee kaupassa mieli ihan kamalasti jotain ja kotona en voi kuvitellakaan pistäväni sitä suuhun..

Littledeath: Kuten muutkin totesi, mies on itse sotkenut asiansa, sinä saat kertoa hänelle raskaudestasi hyvillä mielin ja olkoon reaktio mikä on, ei ole sinun vikasi. En silti jättäisi kertomatta peläten suhtautumista ja painostusta, koska lapsella on oikeus isäänsä ja isällä lapseensa. Ja sinä olet se kuka päättää raskauden jatkumisesta, ei mies.

tupunen ja rymy 8+6 (huomenna poksuu!)

ps. Ihana kun alkaa tulla masukuvia! Itsekin haluaisin jo kunnon vauvamasun, en turpomahaa josta ei tiedä mikä on turvotusta ja mikä lihomista ja mikä vaavimasua.. :(
 
vaavimasu ompas sinulla jo komea masu :) :heart:
Miten sinulla yleensä on masu pullahtanut esille? Minulla n.15-20 viikoilla saa nähdä miten käy nyt, kun kuudes lapsi tulossa ja toinen raskaus alle puolenvuoden sisään.
 
Heippa hei!

Täällä palailtu anoppilan reissulta! Kotopuolessa sillä välin sattunut ja tapahtunut kun oli trombi iskenyt sonisphere festareille. :| Onneksi siis jäi meiltä väliin tänä vuonna! Aika hurjaa kun ei osaa aatella että suomessa edes mitään kunnon myrskyjä olisi... ja varsinkaan näin lähellä omaa kotia... hui!

(.) Muutoin vkoloppu meni aika hyvin. Eilen en oksentanut kertaakaan ja pystyin jopa syömään vähän kunnon ruokaa! En ole pariin viikkoon mitään kunnollista suuhuni juuri laittanutkaan. Tänään taas aamulla oksensin pari kertaa ja nyt illan mittaan käynyt oksentelemassa, mikä onkin uutta sillä tähän asti iltaisin on ollut suht elävä olo!

Ihania kuvia vauvamasuista... itsekin voin laitella kun menee jokunen viikko. Mulla ekassa näkyi maha vasta joskus reilusti 20viikon jälkeen ja toisessa oli jo 12vkolla kunnon pallo... nyt jo huomaa että alkaa kasvamaan. Varsinkin kun oksentelusta johtuen on paino pudonnut niin vatsan alkava pyöreys oikein korostuu.

miehen osallistumisesta Meillä mies uhosi kun ekaa odotimme, ettei ainuttakaan vaippaa tule vaihtamaan mutta synnärillä kun oltiin perhehuoneessa oli ihan intona kun vauva teki ekan kakan ja hän pääsi sen pyykkäämään! :LOL: Taisin esikoiselle vaihtaa itse vasta kotiinlähtiessä ekan vaipan. :eek:
Kakkosen synnyttyä mies vähän ensin arasteli kun oli tottunut vaihtamaan 1veen vaippoja ja vauva tuntui sen rinnalla niin olemattoman pieneltä, mutta aika äkkiä tuli myös kakkosen kanssa vaipan vaihdot ja muut rutiiniksi.

Nyt taas viettämään aikaa posliinipytyn viereen! :x

Liro ja papunen rv 7+0 *poks*
 
terveiset töistänäin yön pimeinä tunteina! :D niinkuin jo aiemmin kirjoittelin, pelkäsin kovasti että miten pysyn hereillä yön kun nukahdan kotona joka ilta klo22. mutta hyvinhän tämä sujuu,paperihommat tehty ja nyt palstaa lukiessa =) . ja palkka juoksee!! hereillä oloa auttoi tosin se, että täällä oli hirveä myrsky ja ukkonen tunnin verran ja jouduin jo ukolle soittamaan kotiin että hitto kun pelottaa B) .
Olotila on jatkunut suurinpiirtein samanlaisena, eto-olo on yleensä aamulla ylösnoustessa ja sitten toinen ääripää on ilta. Ilta-olo on yleensä jatkuvaa etoamista johon ei tehoa mikään. Syön kokoajan jotain ettei paha olo pääsisi yllättämään, toivottavasti vaaka ei ala pomppimaan liian nopeasti ylös :D . Kaikki hiilihappoinen auttaa tuohon eto-oloon, vishyä ja light limsaa kuluu..Vihreät omenat ( granny smith) ovat taas suosiossa, niinkuin poikaa odottaessakin oli.
Mies kysyi eilen laskettua aikaa ja sitten tajusimme että se on hänen toisen poikansa synttäripv! :eek: . Mutta päätin että tämä tulee 28.pv, koska poika on 27.pv ja tyttö 29.pv, niin pysyy sitten järjestys yllä!! :D , täytyy vain muistaa oikeat kuukaudet ja olla tarkkana kuka se nyt olikaan ja mikä pv :LOL:
Rinnat tuntuu paisuvan ja ne on taas kipeet, ihan kosketusarat. Juokseminen on ihan tuskaa ja välillä tuntuu niinkuin maito nousisi rintoihin!
Tänään ollu ihmeellistä sykkimistä vasemmalla puolella, sellaista pienen pientä kipua. Voihan tietysti olla että on vaikka suolistoperäinen ja säteilee jotenkin, tai sitten jokin kiinnike kun leikkauksia yms on vuosien varrella ollut. Toivottavasti vauva nyt olisi siellä oikeassa paikassa kuitenkin!Vieläkin on vähän sellainen olo ettei uskalla ajatella mitään, ennekuin tietää että kaikki on ok :ashamed: . Jos mä ens viikolla saisin itsestäni irti ja väkisin varaisin ajan neuvolaan, enhän mä muuten edes pääse sinne ultraan katsoon mikä mahassa on tilanne. Potkikaas mut täältä sitten varaileen sitä aikaa, jos en muuten sitä tee!!!!!!
Järki sanoo että kyllä kai kaikki on ok, kun oireet jatkuu. tm:ssa viivat olleet vaaleita, pahoinvointia kyllä ollut, mutta ajoittaista. Nyt tuli siis haalea viiva rv 4+1 ja kahden pvn päästä selkeä ja onhan näitä oireita monenlaisia, vaikka luulen niitä olevan sittenkin liian vähän. Eniten kai pelkään km;n uusiutuvan, että sikiö löytyy mutta sykettä ei. se oli niin rankka kokemus etten haluisi enää koskaan sellaista kokea! :'(
No mutta, pää pystyyn nyt, toivotaan parasta ja pelätään pahinta! palaamisiin..

kike79 ja pikkupieni 6+6
 
kike79sinuna varaisin ajan neuvolaan ihan samantien... eihän sen panttaaminen mitään auta :hug: suotta painaa mielessä tekemättömien asioiden listassa. NYT NISKASTA KIINNI ja ajattele pienokaista jolla varmasti on kaikki hyvin :heart:
mahaon, ja iso.... jäätävä turvotus ja tosiaan pahenee iltaa myöten. kukaan ei tunnu uskovan että matkaa on vielä rutkasti jäljellä :LOL: no, salassa ei tosiaan pysy, enkä ole edes yrittänyt salailla, miksi ei tätä onnellista tapausta hehkuttaisi :wave: jos sitten tulee kesken niin sitten on ainakin ihmiset tienneet ja uskon toipumisen olevan helpompaa kun ei sitten tartte alkaa selitellä mikä vaivaa :ashamed: no, tämä on mun tapani suhtautua asiaan, jokainen tekee kuten itestä tuntuu.
vauvan vaatteista öhöm... lapsen isä ollut 54 senttinen syntyessään, toki pitkä hänestä on tullutkin liki 190... :LOL: ja mun edelliset on olleet kans sitä 51 senttisiä joten 56 koko ei kauaa mene.... Enkä näillä olotiloilla ole jaksanu ees innostua kauppoja lähtee kiertelemään, kun etova olo aaltoilee niin monen kerran päivän aikana.. kyllä sitä ehtii vielä.
kirpputoritollaan miehen kanssa varsinaisia kirppis-kävijöitä, se tosin haalii kaikkea arvotavaraa niistä,,,,, minä taas löydän vaatteet itselle ja lapsillekin vielä toisinaan. Joten vauvan vaatteitakin varmaan jossain vaiheessa alan kasailla hiljakseen jos jotain siistiä ja hyväkuntoista sattuu kohdalle =)
aborttiei kukaan voi ketään pakottaa!!!!! En muista kuka tästä kirjoitti,mutta pää pystyyn, selviät eteenpäin varmasti!! Riitaa se voi teidän välille aiheuttaa, mutta mitäs hän on suhteeseen ryhtynyt sun kanssa ja pettänyt avokkiaan tai mikä heidän suhteensa sitten ikänäs onkin... Lapsi on sinun, JA hänen. Mutta kroppa VAIN sinun! Jos meinaat abortin tehdä, mieti kenen vuoksi sen teet...... JA pystytkö elämään asian kanssa loppuelämäsi....Itselläni oli kohdalla tapaus,että menkat oli jo viikon myöhässä.... silloinen miesystävä raivostui ja sanoi ettei muuta vaihtoehtoa ole kuin abortti. Että muu ei tosiaan tule edes kysymykseenkään!!! En välittänyt hänen mielipiteestä, sanoin että en todella tapa tätä lasta, EN!!! ja välit meni poikki.... mutta en kuitenkaan ollutkaan raskaana, menkat alkoi. Ja mietin jälkeenpäin, että jos kerran noin jyrkkä suhtautumistapa oli, niin eipä ollut mun arvoinen kaveri. Joten tsemppiä, toivotaan myönteistä suhtautumista asiaan :hug:
lihano leivän päälle ei maistu laittaa kun juustoa ja tomaattia ja kurkkua... leikkeleet tökkii, kumma juttu.. kaikki ruoka kyllä menee vaik olis pihvikin :kieh:
omat tuntemukset olin viikonlopun kiinni keittiössä, kun talkooväkeä pörräs perjantaista saakka. eilenkin kaverit vielä poikkes ja mä tein kuolemaa.... huonosti nukutut pari yötä ja hääräämiset päälle niin mä olin tosi huonovointinen, ja illan alkuun sitten tuli kaikki ylös... päätä särki ja ihan kauhee krapulainen olo.....taisi tulla myötä-kankkunen kun muut otti ja mä en tietenkää voinu :LOL: nyt on sitten univelat kuitattu eilen kahdet päikkärit ja illalla yhdeksää ennen nukkumaan ja heräsin hiukan ennen seitsemää... Ja oma rakas on ollut aivan ihana :heart: hiukan pääsi halut valloilleen.... oisin voinut toisaalta viettää koko päivän peiton alla :D lievitti pahaa oloakin kummasti kun sai tuntea itsenä halutuksi ja rakastetuksi.... ainoa vaan että meitä häirittiin puehlinsoitoilla :kieh: ens kerralla äänettömälle molempien luurit ja kukaan ei keskeytä meitä :p
tää aamu on jo ololtaan parempi, väsymys ja rasitus se sitten on kun pahenti mun oloa eilen. Nyt otankin taas ihan rauhassa... tänään varmaan illasta anoppilaan poikkeemaan ja pian alkaa lasten koulutkin, jos kävis niiden kanssa tänään ostamassa jotain kivaa vielä :D
KAURAPUURO on hyvää vatsalla, suosittelen sitä ihan kaikille mut vallankin niille joilla oskentamisen jälkeen tarttis jotain syömään alkaa. Se sulaa helposti, ja hoitaa vatsaa myös sisältä päin. kaveriks vaikka mustikkakeittoo tai ihan marjoja. Mun tavalliseen satsiin laitan hiukan suolaa, päälle voinokare ja sokeria. On niin hyvää ruisleivän kanssa :)
Mukavaa alkavaa viikkoa ihmiset :D
 
LITTLEDEATH:
Lapsen isä ei todellakaan voi pakottaa sua yhtään mihinkään. Juridisessa mielessä kyseinen mies on täysin ulkopuolinen henkilö siihen saakka kun isyys on vahvistettu.

Suosittelisin sulle, että kerrot kyllä lapsen isälle, mutta vasta hiukan myöhemmin, jolloin raskaus on pidemmällä ja selvästi näkyvissä. Kerro se isälle sopivaksi katsomallasi tavalla (kasvotusten, puhelimitse, sähköpostilla..?) mutta niin, että se jää hänen itsensä päätettäväksi miten ja koska kertoo puolisolleen.

Ja tosiaan lapsesi parhaaksi kannattaa lapselle vahvistaa isä! Se on kuitenkin mahdollista vasta lapsen syntymän jälkeen. Jos mies on suostuvainen, on helpoin tapa tunnustaa lapsi lastenvalvojan luona. Jos isä vastustaa tätä, oikeus vahvistaa isyyden - näytön saaminen on helppoa, kun nykyisin on niin hyvät DNA-testit. Voit kysyä neuvoa ja tietoa näistä asioista jo nyt kuntasi lastenvalvojalta! Tsemppiä!

Mrs Bee maailman seksikkäin mies on ollut naimisissa jo kauan minun kanssani! :LOL: Monikulttuurisuudesta kyselit ja onhan meitä! Minulla ja MouMoulla on marokkolainen puoliso ja Silvia Logon puoliso on... hmm.. kamalaa, unohdin. Oliko se Syyriasta? Mistä sinun puolisosi on kotoisin?

Mistä tulikin mieleeni: Kenen kotona alkaa tällä viikolla ramadan? Meillä mies aikoo jälleen paastota ja rankkaa tulee varmasti olemaan kaikilla.. Nostan kyllä hattua hänelle, kun pystyy siihen. Olen itsekin paastonnut muutaman ramadanin, mutta näillä päivien pituuksilla ei pysty. Enkä raskaana tietenkään muutenkaan paastoaisi.

Jaahas, mulla olisi vaihteeksi lomaviikko. Ohjelmassa kotihommia, ensi viikolla eskaritiensä aloittavalle pojalle tarvittavia hankintoja sekä mahdollisesti sukulointia ja mökkeilyä ystävien luona. Ja keskiviikkona np-ultra :) [
 
:wave: Maanantaita!!!

Kaivoin eilen kutimet kaapista ja aloin värkkäämään villahaalaria hahtuvalangasta tulokkaalle... jos vaikka saisi valmiiksi asti kun ajoissa aloittaa :heart: Ohjetta mulla ei ole, mitä nyt pituuksia lunttasin käsityölehdestä, ihan päästäni lähdin kokeilemaan, saas nähdä mitä siittä syntyy... :LOL:

Olotila on edelleen ällöttävä ja syödä ei tee mieli yhtään. Onneks on tommonen kostee ilma, niin ei tarvii kauheesti riehua ulkonakaan... lapset tyytyy katselemaan mun kanssani piirrettyjä, lukemaan ja pelailemaan. On tainnu pojat aavistaa et jotakin on tekeillä, kun äiti on niin väsyny.

Kyselin isommalta (3v) että, tykkäisitkö jos meille tulisi vauva... idea oli hänestä valtavan kiva! (ei ilmeisemmin oo jääny pikkuveljen vauva-ajasta traumoja). Kystyttiin myös että kumman hän ottas pikkuveljen vai pikkusiskon, niin pikkusiskon valkkasi... ois kyllä kiva, jos pikkusisko meille saatasi... koitan luottaa siihen et kolmas kerta toden sanoo... ja jos ei meille tyttöä tuu, niin sitten ei tuu... poikaa oon päättäny odottaa ja sukupuolen näkee sitte laitoksella, että kumpikos sieltä sitten tuli=) eli meillä ei siis ole tarkotus etukäteen sukupuolta selvittää. Ensimmäisestä kysyttiin rakenneultrassa ja lääkäri meinas että ei täällä vehkeitä ainakaan näy, joten tulkittiin et ois tyttö tulossa ja synnärillä oli aika shokki kun hän olikin poika. En siis halua tehdä mitään ennakoivia sukupuoli odotuksia tulokkaan osalta.

Eipä tässä muuta, kuin vointeja kaikille!!!

maariana83 + aikainen iltatähti rv. 9 menossa
 
Alkuperäinen kirjoittaja kamiliya:
Mrs Bee maailman seksikkäin mies on ollut naimisissa jo kauan minun kanssani! :LOL: Monikulttuurisuudesta kyselit ja onhan meitä! Minulla ja MouMoulla on marokkolainen puoliso ja Silvia Logon puoliso on... hmm.. kamalaa, unohdin. Oliko se Syyriasta? Mistä sinun puolisosi on kotoisin?

Mistä tulikin mieleeni: Kenen kotona alkaa tällä viikolla ramadan? Meillä mies aikoo jälleen paastota ja rankkaa tulee varmasti olemaan kaikilla.. Nostan kyllä hattua hänelle, kun pystyy siihen. Olen itsekin paastonnut muutaman ramadanin, mutta näillä päivien pituuksilla ei pysty. Enkä raskaana tietenkään muutenkaan paastoaisi.
Syyrian palestiinalainen, joka ei vietä ramadania. Eikä suomessa käy moskeijassa. Mä vielä tein hänestä raittiin :LOL:
Ja nyt mamma syyriassa ei sitten usko että hänen poika o raitis. Ei kyllä hyväksy minuakaan, kun euroopassa naiset kuulema vaan juo, juhlii ja pettää miestää. Joten olemme pohtineet miten sitten talvella kerromme että hänellä on suomessa lapsenlapsi. Varmaan vaan lähetämme sinne kasan kuvia :whistle:

Mun olo on ollut taas aivan kamala. Eilinen meni lähes vuoteessa ja illan oksensin. Pakko tänään soittaa neuvolaan, että onko jotain mikä helpottaisi oloa. Mun nielu oli eilen aivan tulessa ku oksensin :'(


Silvia + Vilianna 8+5
 
Huomenna varhaisultraan. Jännittää, pelottaa.. Hieman sekavat tunteet.

Onko muilla juilinnat vähentyneet? Mulla, kun tuntuu, ettei vk.loppuna ollut oikeestaan mitään kipuja. Hieman pisti lauantaina vas.puolelle, mut siinä se olikin. Onkohan ihan normaalia. Nyt jonkun aikaa ollut vähän hiljaisempaa toi juiliminen ja sen takia huolestuttaa. Muuten oireet samat, eli rinnat arat, väsymys yms.

innoM + (?) 7+3
 
innoM, mulla ainakin juilinnat vähentyneet tosi paljon. Viikko sitten viikonloppu oli aivan kamala, vihloi kuin viimeistä päivää niin levossa kuin liikkeelläkin, ainakin 5-10 minuutin välein. Soitin jo äippäpolillekin että onko normaalia noin paljon, kun tuli turhua ja lorahtikin.

Sitten vihlonnat loppui kuin seinään, ja ultrassa ainakin kaikki oli ok. Ei enää kauheasti vihloskele. Ehkä kohtu otti jonkun kasvupyrähdyksen ja pitää nyt hiljaiseloa vähän aikaa :D Mulla muutenkin oireet helpottanu osittain, mutta onhan se normaaliakin että ne jossain vaiheessa helpottaa. Ja oireita kun vielä kuitenkin on. Eikä ole enää tuhrutellutkaan, jee!

Kukkiiko muilla naama tai dekoltee? Itellä olo on kuin pahimpina teinivuosina, näppyä pukkaa ihan kamalasti.. :(

Kike, nyt vain reippaasti soitto neuvolaan! Ei se asia lykkäämällä parane, päin vastoin. Ja samalla kun soitat voit kertoilla muutenkin tuntemuksia sinne, mua ainakin auttoi pelkojen kanssa terkan tsemppaus ja hän ultrasikin ylimääräisesti.

tupunen ja rymy 9+0 *poks*
 
Täällä poksuu 11+0! :)

Kun keskenmeno riskihän pienenee huomattavasti rv 12 jälkeen niin onko siis niin, että tämä on viimeinen ns. "kriittinen viikko" vai onko se 12:sta 13:stakin vielä riskiviikko?
 
tupunen, kiitos. En tiedä mistä, mutta sait mulle hetkeksi edes mielenrauhan =) Heti ton kirjoitettuani (siis aiemman tekstini) alkoikin taas hieman juilia, mutta vain hitusen. Joskus 2 viikkoa sitten ne oli paljon kovempia, mut ei nekään kivoja ollut, kun pelkäsin km alkavan. Mitään vuotoja (valkkaria kyllä ) ei ole tullut. Ei edes rusehtavaa pyyhkiessä tai housuihin. Joten näiden perusteella kaikki hyvin. Hermoja raastavaa, mutta vain yksi yö. Keskiviikkona sitten neuvolaan.
 
Heippa!
Mäkin täältä jo uskaltaudun mukaan jos vielä mahtuu :) Eli viikkoja olis nyt 8+3, laskettuaika 18.3 ja yllätyskolmatta odotellaan :heart: Ikää mulla on 26v ja synnäri ois Keski-suomen keskussairaala. Nyt alkaa jo ajatus vauvasta tuntumaan ihanalta, alku vaati vähän sopeutumista... Tässä kun oli tarkoitus lähteä opiskelemaan monen kotiäitivuoden jälkeen niin suunnitelmat menikin sitten vähän uusiksi :)

Nyt vaan pelottaa vietävästi että pikkusella ei kaikki ookkaan hyvin kun kauhee pahoinvointi alko viikolla 5 ja sit yhtäkkiä loppu viime viikon lopulla ku seinään :| Ja tottakai heti netistä kun tietoa etsin ni löyty tietoa keskeytyneestä keskenmenosta mihin oireiden häviäminen viittaa :(
Tänään sit varasin ekan neuvola ajan ja torstai aamulle ajan sain. Sieltähän vasta sit varaillaan ultraa et aika pitkään tässä vielä joutuu tän epävarmuuden kans ootteleen...

Mut yritän tässä tutustua teihin muihin sillä aikaa, kiva odotella yhtäaikaa edes virtuaalisesti ku mulla ei samassa tilassa olevia kavereita irl oo =)

nannah ja pieni 8+3
 
innoM mullaki juiliminen on vähentyny tosi paljon :) kai se näillä viikoilla sit kuuluu asiaan :LOL: ja 3. tuhruton päivä JEE!!!!

tupunen mulla kans tullu kamalasti näppyjä just solisluitten ajapuolelle ja tissien väliin |O naamaan ei niinkään...

(.) ei uutisia. keskiviikkona on sit viisaampi :/

 

Yhteistyössä