Maaliskuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Laskettu aika

• Mansikka_maanantai / 1.3. / 2. / HUS
• Ilopi / 4.3. / 1. / OYS
• Mimosa 80/ 5.3. /5. /SatKs
• Piippa_ / 11.3.? / 2. / SatKs
• Nomppis / 12.3. / 2. / TAYS
• Sofi_ / 14.3. / 2. /
• Vehka / 15.3. ? / 3. / KYS
• kkehto / 15.3. / 1. / HUS
• Maaaam / 16.3. / 1. / OYS
• Salkoruusu / 16.3. / 1. / Ei Suomessa
• Oliivi3 / 18.3. / 4. / KYS
• Pisara_ / 21.3. / 1. / VSHP
• eden89 / 22.3. / 3. / Soite
• Hopeanopea / 26.3.? / 1. / HUS
• Maicy / 30.3.? / 4. / OYS
 
vierailija
Moi kaikki!
Lueskelen täällä päivittäin ja tuntui vähän hassulta etten osallistu. Takana ja edessä ensimmäinen kaikkea mitä vastaan tulee. Tuoresiirto onnistui ja laskettu aika olisi 10.3. Varhaisultrassa viime viikolla 7+1 vaikka olisi pitänyt olla 7+3. Nyt toivottavasti siis ollaan 8+5.

Helpottavaa huomata, että muillakin paljon pelkoja. Hurjaa taas huomata kuinka yleistä on oirekirjo ja se, ettei oireiden perusteella voi kauheasti ennustaa.

Toivotaan, että kaikilla on onni matkassa. Itse alkaa olla niin harhainen, että taitaa kohta lähteä kaikkien puolesta suolat olan ylitse ja pennin rahoja vasempaan kenkään tmv.
 
Moi kaikki!
Lueskelen täällä päivittäin ja tuntui vähän hassulta etten osallistu. Takana ja edessä ensimmäinen kaikkea mitä vastaan tulee. Tuoresiirto onnistui ja laskettu aika olisi 10.3. Varhaisultrassa viime viikolla 7+1 vaikka olisi pitänyt olla 7+3. Nyt toivottavasti siis ollaan 8+5.

Helpottavaa huomata, että muillakin paljon pelkoja. Hurjaa taas huomata kuinka yleistä on oirekirjo ja se, ettei oireiden perusteella voi kauheasti ennustaa.

Toivotaan, että kaikilla on onni matkassa. Itse alkaa olla niin harhainen, että taitaa kohta lähteä kaikkien puolesta suolat olan ylitse ja pennin rahoja vasempaan kenkään tmv.
Hupsis. En ollutkaan kirjautuneena.
 
Laskettu aika

• Mansikka_maanantai / 1.3. / 2. / HUS
• Ilopi / 4.3. / 1. / OYS
• Mimosa 80/ 5.3. /5. /SatKs
• TiksRaks / 10.3 / 1. / HUS
• Piippa_ / 11.3.? / 2. / SatKs
• Nomppis / 12.3. / 2. / TAYS
• Sofi_ / 14.3. / 2. /
• Vehka / 15.3. ? / 3. / KYS
• kkehto / 15.3. / 1. / HUS
• Maaaam / 16.3. / 1. / OYS
• Salkoruusu / 16.3. / 1. / Ei Suomessa
• Oliivi3 / 18.3. / 4. / KYS
• Pisara_ / 21.3. / 1. / VSHP
• eden89 / 22.3. / 3. / Soite
• Hopeanopea / 26.3.? / 1. / HUS
• Maicy / 30.3.? / 4. / OYS
 
Tänään ainut ilta tällä viikolla jollon ei ole närästänyt ja väsyttänyt ihan kaameasti, no sekös se sitten laittaakin pään sekasin ja ajattelemaan jo ties mitä.. 😅 en oo oikein saanut kiinni nyt mikä aiheuttaa närästyksen, viime raskaudessa pahin aiheuttaja oli maman monivitamiinit ja marjat. Nyt epäilen mustikkaa tai vadelmaa ainakin.😬
 
Mulla on ihan tosi kipeä alaselkä. toki ollut alussa aijemmissakin raskauksissa, mutta erityisesti keskenmenossa.
Tänään muuten ollutkin vaan hyvä ja virkeä olo, ääh..
Selkäkipu on kyllä yleistä oli sitä raskaana tai ei. Ärsyttäviä tälläset "yleiset vaivat," jotka voi tarkoittaa tai olla tarkoittamatta mitään. Muakin pisti tänään lujaa kylkeen, mutta mistä sitä tietää onko se huono asento, suolisto tai kohdun ulkoinen raskaus.. Vähemmästäkin stressaa! En kuitenkaan pelkästää selkäkivusta huolestuisi. Tsemppiä! 😊
 
Selkäkipu on kyllä yleistä oli sitä raskaana tai ei. Ärsyttäviä tälläset "yleiset vaivat," jotka voi tarkoittaa tai olla tarkoittamatta mitään. Muakin pisti tänään lujaa kylkeen, mutta mistä sitä tietää onko se huono asento, suolisto tai kohdun ulkoinen raskaus.. Vähemmästäkin stressaa! En kuitenkaan pelkästää selkäkivusta huolestuisi. Tsemppiä! 😊
No sepä se.. 😅 sit on jotenkin extravarovainen ja sekö se vasta koskee lisää. 😅
 
Tervetuloa uusille ja tsemppiä teille, joilla on ollut vuotoja! ❤

Olenkin nyt ollut vähän hiljaisempi, kun ollaan reissussa. Tällä hetkellä pohjoisessa sateen keskellä.
Etova olo ja väsymys on ollut läsnä useampana päivänä..

Onko täällä muita joilla on ylipainoa? Mua vähän stressaa oma ylipaino, mitä neuvolassa sanotaan, saako neuvolasta tukea asiaan, ja saanko painonnousun pidettyä kurissa, varsinkin kun joutuu syömään aika usein, ettei tule huono olo. Ylipainoa on kuitenkin sen verran, etten haluaisi hirveästi lisäkiloja kannettavaksi.
 
Mulla loppui vuodot onneksi tohon yhteen kertaan 🙏. Ehkä seksi sen jotenkin aiheutti. Sinänsä erikoista, että vuoto tuli vasta seuraavana päivänä. Ja olin seksin jälkeen vielä jalkeilla ja kävelin. Joten jos olisi tullut emättimestä / kohdunsuusta niin luulisi, että olisi tullut "heti". Tää vaikutti tulevan "syvempää" kun oli myös paksua ja limaista. Mutta pääpointti, että nyt kaikki hyvin 😊. Pitäisikö aloittaa seksilakko 😆.

@kkehto mä taidan virallisesti olla normaalipainoinen, mutta en mikään langanlaiha ja toivoisin, että painonnousu olisi maltillista. Vähän mietin, että kuinka käy kun mulla on aivan järkyttävä nälkä koko ajan ja välipalat jne. maistuu 😅.
 
Mulla loppui vuodot onneksi tohon yhteen kertaan . Ehkä seksi sen jotenkin aiheutti. Sinänsä erikoista, että vuoto tuli vasta seuraavana päivänä. Ja olin seksin jälkeen vielä jalkeilla ja kävelin. Joten jos olisi tullut emättimestä / kohdunsuusta niin luulisi, että olisi tullut "heti". Tää vaikutti tulevan "syvempää" kun oli myös paksua ja limaista. Mutta pääpointti, että nyt kaikki hyvin . Pitäisikö aloittaa seksilakko .

@kkehto mä taidan virallisesti olla normaalipainoinen, mutta en mikään langanlaiha ja toivoisin, että painonnousu olisi maltillista. Vähän mietin, että kuinka käy kun mulla on aivan järkyttävä nälkä koko ajan ja välipalat jne. maistuu .
Kiva kuulla, että vuoto kesti vaan hetken. Varmasti oli jotain ns. normaalia sekin 😊

No tämäpä juuri, kun koko ajan on nälkä ja pakko jotain syödä, ettei tule huono olo. 😅
 
Mulla on kans alaselkä ollut parina päivänä vähän jumissa ja tuntunut ikävältä. Toivottavasti ei tarkota mitään 🙄 Yleensä ei ole yhtään kipeä, niin tietty siihen kiinnittää huomiota, kun muutenkin tulee jatkuvasti tarkkailtua omaa oloa... Väsymys on myös ollut tällä viikolla vahvasti läsnä, tuntuu et tarvii joka päivä päikkärit, ja tulee helposti nälkä, jos on yhtään pidempää syömättä.
 
Mulla jatkuu rusehtava ja aika kuivakin vuoto. Välillä tulee semmosia rusehtavia "hiukkasia" valkovuodon mukana. Varsinaista kuukautiskipua ei ole ollut torstain jälkeen ollut, mutta tuohon vatsan sivuun pistää hieman. Yhdyntä tuntui aika herkältä eilen - vähän ehkä aristavalta jopa. En kyllä usko, että noin ruskea vuoto tulisi limakalvoilta.. 🤔 Myös rintojen arkuus hävisi perjantaina ja se lisää huolta. Neuvolasta tekivät lähetteen tutkimuksiin, mutta sen ajan varaaminenkin voi kestää tyyliin viikon eli aika epätietoisissa tunnelmissa ollaan.. Ihana kuitenkin, että ottivat oireet vakavasti, vaikka se osaltaan lisääkin omaa huolta! 🙁

Toivottavasti muilla sujuu viikonloppu positiivisemmissa merkeissä! 😊
 
Tsemppiä kaikille teille huolien kanssa painiville!! ❣
Tai no harva varmaan tästä alkuraskaudesta osaa nauttia, mutta tuohan nuo vuodot ym. Ihan oman extrahuolen. :(

Kyllä nauratti tänään kauppareissun jälkeen. Itkin ajaessa kun esikoinen laulo takapenkillä pyyntö kappaletta ja kaupassa vihanneshyllyllä takulla mätäni jotain ja aiheutti kamalan olon. Sama reaktio oli kun avasin kylmäkaapin, mitkä hormoonit..🤣
 
  • Tykkää
Reactions: Sofi_
Oon tähän asti ollu aikalailla oireeton. Tänään kyllä kohtua nipistellyt ja "painanut". Tissitkin on tullu jotenkin aroiksi 😩 imetän siis vielä taaperoa (2v) ja hirveen ikävää imettää.
Muuten olo jees. Pelottaa hirveesti ettei vauva olisi oikeassa paikassa tai sykettä ei löytyisikään v-ultrassa. Noh, 15.8 vihdoin pääsee onneksi ultraan 🙂
 
Mulla kanssa tuli taas ruskeaa vuotoa, mutta nyt se ei hermostuttanut niin paljon. Mut oon saanut jossain flunssan tai koronan ja kurkku super kipeä jne. Toivottavasti ei olisi korona koska odotan ihan hirveästi sitä tiistain varhaisultraa! Tiedän, että sen jälkeen voi vielä tapahtua mitä vaan mut itseni tuntien tiedän myös, että tulee olemaan super paljon luottavaisempi fiilis, jos edes kerran on nähty, että kaikki kunnossa 🥰. Ihanaa päivää kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: kANaNdA ja Sofi_
Mulla kanssa tuli taas ruskeaa vuotoa, mutta nyt se ei hermostuttanut niin paljon. Mut oon saanut jossain flunssan tai koronan ja kurkku super kipeä jne. Toivottavasti ei olisi korona koska odotan ihan hirveästi sitä tiistain varhaisultraa! Tiedän, että sen jälkeen voi vielä tapahtua mitä vaan mut itseni tuntien tiedän myös, että tulee olemaan super paljon luottavaisempi fiilis, jos edes kerran on nähty, että kaikki kunnossa . Ihanaa päivää kaikille!

Toivottavasti flunssa menee pian ohi! Mun piti siirtää varhaisultraa koronan takia (alkoi just kunnon kurkkukivulla ja oireet kesti melkeen viikon) ja ärsytti kyllä tosi paljon sillon. Mut sit lopulta kun toteutu niin oli ihan kiva että viikkoja oli jo enemmän.
 
Nyt tuli hetki sitten vessareissulla ruskeahkompaa veristä vuotoa (paperiin) varhaisultraan vielä 8päivää ja ahdistus ihan liian kova nyt pelottaa
Tuli ihan vertakin, mutta vähän. Vajaa pari h kesti pieni vuoto (paaaaljon niukempi kuin menkat,mutta oli myös pikkasen menkkajomotusta).Soitin päivystykseen, mutta ei näillä viikoilla kannata mennä... Huomenna soitan ja koitan päästä neuvolaan. Pitäs olla tänään 7+2
 
Koronatestit negaa, että eiköhän sinne varhaisultraan huomenna päästä! Tulisipa hyviä uutisia 🥰. Oireina tähän mennessä arat rinnat, super arat nännit, alavatsan nippailut / kipuilut, iltaisin maha kuin ilmapallo, finnejä puskee (valitettavasti..) ja maha koko ajan sekaisin (valitettavasti..). Mutta klassinen pahoinvointi puuttuu, vaikka pari kertaa olikin huono olo 🤔. Jos kaikki hyvin varhaisultrassa niin kerrotaan miehen perheelle varmaan tällä viikolla kun suku taas kokoontuu. Mun perhettä nähdään syyskuun alussa sit, tosin haluisin ehkä käydä välissä ultrassa uudestaan. Mut huh, kyllä tää varhaisultra tuntuu seuraavalta "etapilta" sitten plussatestin, kävi miten kävi. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :)
 
Kun on tässä omaa koronaa pelännyt niin soittivat äsken, että ultraavalla kätilöllä on korona 😬. Mutta tarjosivat huomiselta ilta-aikaa niin otettiin sit se. En tiedä miten olisin kestänyt odotuksen, jos olisi pitänyt siirtää eteenpäin 😆😅.
 

Yhteistyössä