Maaliskuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Onpas tullut paljon uusia mukaan kun viimeksi ehdin lukea. Tervetuloa ja onnea kaikille 😍

Mulla alkoi keskiviikkona aamu aivan järkyttävällä vatsakivulla töissä ja myöhemmin sitten jäi paperiin ihan kirkasta verta, eilen ei mitään ja nyt tulee ruskeaa verta. Soitin päivystykseen mutta ei sinne pääse kun ei ole kovia kipuja tai kamalaa vuotoa. Yksityiselle sain vu vasta 2.8. Jos ei sitä ennen tule selkeitä keskenmenon oireita niin on pitkät päivät odottaa tuonne asti.

Mikäli tästä selvitään säikähdyksellä niin kannatan myös pientä face ryhmää 😊 esikoisestakin sellainen aktiivisena edelleen.
 
Tervetuloa @Sofi_ ❤

Voi ei @Piippa_ 😔 toivottavasti olisi harmitonta ja kaikki olisi hyvin ❤

Mä en saanu pelkoa laantumaan ja pääsin käymään hcg - mittauksessa eilen jolloin oli siis 6+1 (5+5) ja tulos oli 32 721 joka on mun mielestä hyvä 😊 edelleen se ei takaa mitään + kun seurantaa ei noususta ole niin ei ei kerro muuta kuin että on hyvä lukema viikkoihin nähden. Vielä olis 1.5 viikkoa ultraan.
Tää jatkuva etova olo on kyllä raskasta 😩
 
Minulla on sellanen kuva, että aika moni näkee sykkeen vielä varhaisultrassa ja sitten npssä sen todetaan hävinneen. Sehän oon uus pelko tähän pelkovalikoimaan nyt sitten. :/ luin lääkärikeskus aavan sivuilta tän: " Keskenmenon riski on hyvin pieni, jos ultraäänilöydös on tässä vaiheessa normaali, ja alkion syke nähtävissä." Viikon 7 kohdalta.
Jospa näin ❤❤
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Minulla on sellanen kuva, että aika moni näkee sykkeen vielä varhaisultrassa ja sitten npssä sen todetaan hävinneen. Sehän oon uus pelko tähän pelkovalikoimaan nyt sitten. :/ luin lääkärikeskus aavan sivuilta tän: " Keskenmenon riski on hyvin pieni, jos ultraäänilöydös on tässä vaiheessa normaali, ja alkion syke nähtävissä." Viikon 7 kohdalta.
Jospa näin ❤❤


Jooo mä en ymmärrä miks mulle on hiipinyt sama pelko!
Varsinkin kun tällä kertaa kaikki on sujunut tosi hyvin ja on oireita mukavasti. Moni vielä toitottaa kuinka oireet jatkuivat silti ja mistään ei olisi voinut tietää. Äh.

No me käydään joka tapauksessa kurkkaamassa tilanne uusiksi 9+1. Eli ei en osaa ottaa rauhallisesti :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeanopea
vierailija
Minulla on sellanen kuva, että aika moni näkee sykkeen vielä varhaisultrassa ja sitten npssä sen todetaan hävinneen. Sehän oon uus pelko tähän pelkovalikoimaan nyt sitten. :/ luin lääkärikeskus aavan sivuilta tän: " Keskenmenon riski on hyvin pieni, jos ultraäänilöydös on tässä vaiheessa normaali, ja alkion syke nähtävissä." Viikon 7 kohdalta.
Jospa näin
Näin mäkin oon ymmärtänyt että jos sykkeet löytyy niin suurella todennäköisyydellä kaikki kunnossa 💞


Murmeliina
 
  • Rakkaus
Reactions: Nomppis ja vehka
Tekis mieli kanssa varata vielä väliin ultra yksityiselle, mutta ei tosissaan varata. :D kuopuksesta dopplerilla sai sydänäänet kuulumaan jo tyylii rv 9-10, joten odottelen sitä kovasti.
Kattelin ultrakuvia viime raskaudesta, 6+4 oli jo syke hyvinkin näkösällä, eka ultra oli vissiin 5+3 kun kukaan ei tiennyt kuinka pitkällä raskaus on.
Nyt on ehkä 6+3 tai 6+6, eli toivoa on et maanantaina syke näkyisi. 😊
 
vierailija
Jospa sitä itsekin jo uskaltaisi ilmottautua maaliskuisiin 2023 🙈 Täällä olisi nyt arviolta 5+3 menossa ja ensimmäinen neuvola varattu 12.8 ❤ Meille tämä on 3 lapsi, aikaisemmat lapset on -16 ja -17. Itsellä on ollut hirmu vaikea uskoa edes koko raskautta, kun ei ole oireina juurikaan mitään (kuten ei ole aikaisemmissakaan ollut). Ainoat oireet on ihan järkyttävä väsymys, voimakkaampi hajuaisti ja pieniä jomotuksia rinnoissa. Tuntuu jotenkin tosi pahalta, kun jopa unohdan välillä että olen edes raskaana 😬 Itselle suurin haaste on jälleen lopettaa tupakointi, kun en usko vielä edes olevani raskaana 😭 Ensimmäisessä raskaudessa lopetin kuin seinään tupakoinnin varhaisultran myötä eli en usko olevan ongelma lopettaa nytkään kunhan näen/ kuulen, että pikkuinen oikeasti on meidän matkassa ja asia oikeasti konkretisoituu! Varmemmilla viikoilla olisin kyllä myös halukas liittymään johonkin pienempään suljettuun keskusteluryhmään wa:ssa, fb:ssa tai jossain 🥰 Olisi tosi mahtavaa saada pidempikin aikaisia tuttuja raskauden myötä, kun aikaisempien raskauksien myötä olen kokenut jääväni vähän yksin eikä ole ollut juurikaan ystäviä tai tuttuja joiden kanssa olisi päässyt fiilistelemään odotusta ja vauva-arkea 😞
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Multa hävisi ihan joka ikinen pienikin oire ja oon koko päivän vaan paininut sen ajatuksen kanssa, ettei joko huomenna löydy sykettä TAI nyt löytyy ja np:ssä ei, että varattiin tää liian aikasin. Äh, raskaita päiviä.. 😔
 
Mua on myös tänään mietityttänyt keskenmeno. Lähinnä stressaa se, että kun vu on perjantaina ja pitäisi lähteä jo seuraavan viikon alussa reissuun, niin mitä jos onkin mennyt kesken ja pitää tehdä tyhjennys, menisikö reissu sitten sivusuun. Eka raskaus kun on kyseessä, niin ei oo mitään hajua miten tyhjennys tehdään ja pitääkö siihen "varata" useampi päivä tai oikeastaan koko keskenmenosta ei ole mitään tietoa. Oma terveys ja hyvinvointi on tietysti tärkeintä, mutta pakko myöntää, että kyllä harmittais jos ei pääsis reissuun ja jonkin verran siinä rahaakin menettäisi. Ja tietysti vielä se menetys jota joutuisi ruveta työstämään, siitä puhumattakaan..
Huh, oli pakko päästä purkamaan oloa 😕
 
  • Surullinen
Reactions: vehka
Mua on myös tänään mietityttänyt keskenmeno. Lähinnä stressaa se, että kun vu on perjantaina ja pitäisi lähteä jo seuraavan viikon alussa reissuun, niin mitä jos onkin mennyt kesken ja pitää tehdä tyhjennys, menisikö reissu sitten sivusuun. Eka raskaus kun on kyseessä, niin ei oo mitään hajua miten tyhjennys tehdään ja pitääkö siihen "varata" useampi päivä tai oikeastaan koko keskenmenosta ei ole mitään tietoa. Oma terveys ja hyvinvointi on tietysti tärkeintä, mutta pakko myöntää, että kyllä harmittais jos ei pääsis reissuun ja jonkin verran siinä rahaakin menettäisi. Ja tietysti vielä se menetys jota joutuisi ruveta työstämään, siitä puhumattakaan..
Huh, oli pakko päästä purkamaan oloa 😕
Ja just tän takia itelle tämä on kyllä ihan korvaamaton keskustelu!! ❤ Meillä myös reissu tulossa ja ahdistaa ajatus miten tyhjennys ym. Menisi. Takana kyllä keskenmeno, josta toipu fyysisesti hyvin, mutta henkisesti se vei tositosi kauan päästä jaloilleen, varsinkaan kun se raskautuminen ei ole helppoa ollut.
Noh huomenna viisaampia.
Tsemppiä ❤
 
Ja just tän takia itelle tämä on kyllä ihan korvaamaton keskustelu!! Meillä myös reissu tulossa ja ahdistaa ajatus miten tyhjennys ym. Menisi. Takana kyllä keskenmeno, josta toipu fyysisesti hyvin, mutta henkisesti se vei tositosi kauan päästä jaloilleen, varsinkaan kun se raskautuminen ei ole helppoa ollut.
Noh huomenna viisaampia.
Tsemppiä
Tää keskustelu on kyllä korvaamaton!
Toivon, että saatte hyviä uutisia huomenna. Mulla myös tosi vähän oireita, niin vaikea kuvitella olevansa raskaana, mutta näillä mennään.
Tsemppiä sinnekin ❤
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Hopeanopea ja vehka
No niin. Meillä siis tilanne et reilu viikko sitten kävin varhaisultrassa ja siellä näkyi syke, mutta alkio oli 5 pv pienempi kuin odotetusti olisi ollut. Tänään kävin uudestaan aika jännittyneenä. Siellä se syke oli edelleen ja alkio oli kasvanut odotetulla tavalla viikon takaiseen. Tällä hetkellä kaikki siis hyvin! Laskennallisesti pitäisi nyt olla 8+2, mutta ultrien perusteella 7+4. Se on mulle vähän mysteeri miten näin mahdollista, mutta oon iloinen!
 
Myös täällä varhaisultra ei antanut vastauksia. Ruskuaispussi näkyi ja sikiölevy(?), mutta viikot oli arviolta 5+6 eikä 6+5. Syke siis ei vielä näkynyt. En osaa silti tästä vielä huolestua, kun edellisen kanssa kävi samalla tavalla vaikka olevinaan tiedettiin tarkkaan koska raskautuminen oli edes mahdollista lääkityksen takia. Viikon päästä uusi ultra.
 
Tsemppiä @Nomppis ja @vehka - toivottavasti seuraavassa ultrassa kaikki hyvin ♥.

Mä oon viikon kestävällä reissulla niin tullut kirjoiteltua harvakseltaan. Tää urheilupainoitteinen loma oli varattu ennen kuin raskaudesta tiesi. Matkaan on sisältynyt mm. 8,5 h vaelluksia vuoristossa rinkka selässä, että toivottavasti pikkuinen on pysynyt matkassa mukana.. Ainoat oireet edelleen arat rinnat ja kohtukivut. Nyt 5 + 3 ♥. Houkuttaisi tehdä ensi viikolla digi ennen neuvolaa, jos saisi sen 3+ tuloksen. Outoa kun ei tiedä kasvaako tuolla mitään vai ei.
 
Täällä käyty varhaisultrassa ja tyyppejä olikin kaksi hieman on sulateltavaa uutisessa mutta onnellinen olen. Molemmilla sykkeet näkyivät hienosti ja vastasivat RV 6+5. Eli ihan oikean kokoisia.
Wau, ihanaa 😍 Onnea ❤
Onko mitään oireita tai tuntemuksia että olisi kahta edes epäillyt? Miten testatessa, tuliko heti vahvat viivat tai jotain muuta mistä olisi ehkä miettinyt kaksosia 🙈
 
Isot tsempit @vehka ja @Nomppis tulevien ultrien odotteluun! Ja oi mikä uutinen @Jenn-a !

@Hopeanopea onpa kiva että teidän aktiivinen loma on sujunut ilmeisesti ilman suurempia muutoksia alkuperäisiin suunnitelmiin!

Täällä on jo palattu lomalta töihin ja se oli kyllä omalla kohdalla yllättävän nihkeää. Tulee mietittyä, josko sitä kohta onkin sitten pidempi tauko töistä... :)
 
Wau, ihanaa Onnea
Onko mitään oireita tai tuntemuksia että olisi kahta edes epäillyt? Miten testatessa, tuliko heti vahvat viivat tai jotain muuta mistä olisi ehkä miettinyt kaksosia
Viivat tuli ihan samanlailla kun esikoisesta, eli ekat dpo 10 ja siitä sit vahvistuen.
Mulla oli pieni aavistus kaksosista koska olen voinut super huonosti ja ollut todella väsynyt. Esikoisesta olin oireeton joten vähän arvuuttelin etukäteen jos olisi tuplat tällä kertaa 🤭
 
  • Rakkaus
Reactions: Hopeanopea ja Maicy
Viivat tuli ihan samanlailla kun esikoisesta, eli ekat dpo 10 ja siitä sit vahvistuen.
Mulla oli pieni aavistus kaksosista koska olen voinut super huonosti ja ollut todella väsynyt. Esikoisesta olin oireeton joten vähän arvuuttelin etukäteen jos olisi tuplat tällä kertaa 🤭
Viivat tuli ihan samanlailla kun esikoisesta, eli ekat dpo 10 ja siitä sit vahvistuen.
Mulla oli pieni aavistus kaksosista koska olen voinut super huonosti ja ollut todella väsynyt. Esikoisesta olin oireeton joten vähän arvuuttelin etukäteen jos olisi tuplat tällä kertaa 🤭
Onko teillä suvussa kaksosia? Onnittelut ihanasta uutisesta! ❤
 
Täällä tänään 6+5 ja pahoinvointia, turvotusta ja väsymystä. Siitä on tää elämä tällä hetkellä tehty. 😁 Torstaina olis eka neuvola ja siellä kuulemma samalla ultrataan ikivanhoilla laitteilla. Jännitystä siis ilmassa. Kerran sen kokeneena, kun sydänäänet ei kuulunut varhausultrassa ja näkyi vain ruskuaispussi. Uuteen ultraan ja sain kuulla, että oli tuulimunaraskaus. Se oli kyllä raskas kesä, kun vuodin kovasti koko kesän... No jospa tällä kertaa kaikki ois hyvin.
 
  • Surullinen
Reactions: vehka
Oi vau mitä uutisia täällä!! 😊😍

Laskeskelin illalla, että testin tein kp37 jolloin se suht haalea mutta selvä. Kierto yleensä 29-31, joten se 6pvä pienempi sikiö saattaisikin hyvinkin olla mahdollista.😊 toivotaan että näin on ja sydän lähtee lähipäivinä kunnolla pamppailemaan. Nähtiin kun alkio "lepatti" mutta ei selvää sykettä.
 
  • Tykkää
Reactions: eden89 ja kkehto
Ihania uutisia @Jenn-a ❤
Toivottavasti teillä @vehka ja @Nomppis kääntyisi vielä kaikki hyväksi ja ultrauutiset ensi viikolla paremmat ❤

Täällä hiljaiseloa nyt, päivät matelee, oireet vaihtelee. Vatsassa TOSI raskas olo ja tää turvotus on tosi tukalaa. Vatsaa ei enää piilottele kuin reiluilla vaatteilla. Tissit kipeyty uudelleen mutta väsymys väistyi 😄
Hiljaiseloa senkin takia kun ultraan vielä viikko eikä sitä vaan osaa nauttia ja iloita tästä täysillä ennenkun tiedän onko kaikki hyvin.
Mutta ihanaa viikkoa tänne kaikille ❤

Oliivi ja Paapero 6+6 (6+3)
 
  • Tykkää
Reactions: kkehto

Yhteistyössä