MÄ en kestä tätä jatkuvaa sekasotkua!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MintunKukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MintunKukka

Vieras
Vaikka kuin yrittää pitää siistinä ja järjestyksessä niin kohta on joka paikka kaaoksessa....ark mä en jaksa tätä jatkuvaa sekamelskaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ihan toivotona on kyllä.
Ja illalla mä olen tän sakin kans niin loppu etten enään jaksa siivota. Enimipiä raivaan ja vaatteet pyykkiin.
Mut just sain selvitettyä pirtin niin ipanat käväs siellä ja taas on niinku pommitettu... Ku käskee siivoon niin kauhee märinä ja tappelu alkaa.
Vähän huono fiilis muutenki, et sori nyt tämä valitus.

täh? kyllä meillä ainaski pysyy talo siistinä!!! Lapset on oppinu et leikin jälkeen siivotaan sotkut, kengillä ei tulla ku eteiseen asti, tavarat laitetaan AINA takas OMILLE paikoilleen jne!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
täh? kyllä meillä ainaski pysyy talo siistinä!!! Lapset on oppinu et leikin jälkeen siivotaan sotkut, kengillä ei tulla ku eteiseen asti, tavarat laitetaan AINA takas OMILLE paikoilleen jne!!!

Kiva jos teillä on jo yksivuotiaatkin tajunneet tuon.

Juu, sotkusta on vaikka päivittäin siivotaankin.

Kämppä pysyy siistinä niin kauan kun itse viitsii sen eteen jotain tehdä.Mitä useammin siivoaa sen siistimpänä pysyy ja sen helpompi se siisteystaso on ylläpitää.

Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
Lohdullista lukea et muillakin on samallaista,ku tuntuu et meidän tutuilla on aina niin siistiä ja järjestystä et mä en kehtaa edes pyytää heitä kylään.

Ne varmaan siivoavat juuri ennen vierailua. Niin munkin tutut luulevat että meillä on aina siistiä muka :whistle:

Hyvä jos pysyy. Meillä ei.
Luuletko etten ole opettanu? Kyllä vaan... mut porukalla ku levittävät niin sinne ne jää levällee ku uus leikki keksitään. Ja ei kyllä 1vee kovinkaan hyvin osaa vielä leikkejäsä siivota.

Joo, mutta kun me kaikki ollaan erilaisia... Minä en yksinkertaisesti jaksa päkertää koko ajan luuttu tai harja kädessä ja laittaa tavaroita paikoilleen. Eli oma moka sotku osaltaan on, tai siis siivouksen puute... :ashamed:

Meille lisää neiliöitä ja säilytystilaa, kiitos! Ihan sama juttu siis meillä, sentään poika siivoo iltasin lelunsa ja kirjansa. Silti ärsyttää, kun pitää siivota päästäkseen siivoomaan. :headwall: Yritän nyt hankkiutua eroon kaikesta turhasta, että edes vähän tilanne helpottais.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
Lohdullista lukea et muillakin on samallaista,ku tuntuu et meidän tutuilla on aina niin siistiä ja järjestystä et mä en kehtaa edes pyytää heitä kylään.

Ne varmaan siivoavat juuri ennen vierailua. Niin munkin tutut luulevat että meillä on aina siistiä muka :whistle:

;)

Meil on niin pieni kämppä ja paljon tavaraa, ettei kaikille tavaroille ole omaa paikkaa. Ääk... Ahdistaa tää huusholli...

No ei meillä tietty meiän 1-vuotias kerää ite omia lelujaan (vaikka toisaalta ei paljon sotkekkaan)... Isoveli auttaa kerään tavaroita paikoilleen ja tietty ite olen "ahkera"! Tykkään että meillä on siistiä ettei tartte tehä sitte mitään hätäsiivouksia ku joku kavereista sattuu soittaan että tulee käymään!

Sillon ku lapset oli pieniä mulla mä otin käyttöön jätesäkkisysteemin.Jätin leikkihuoneeseen vain vähän leluja kerrallaan ja loput varastoon.Niitä sitten vaihdeltiin aika-ajoin ja siivous helpottui huomattavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja z:

Meil on niin pieni kämppä ja paljon tavaraa, ettei kaikille tavaroille ole omaa paikkaa. Ääk... Ahdistaa tää huusholli...

Voisko luopua osasta tavaroita? Jos kerran vähän tilaa ni tartteeko sitä kamaa sitte olla niiiiin paljon???

pari kertaa oon ajatellu naulata kamat kiinni että pysyis edes vähän aikaa paikoillaan....
joo no tilaa tarvis olla enemmän täälläkin. neiti 4v. on tehokas vipeltäjä.

No ei meillä tietty meiän 1-vuotias kerää ite omia lelujaan (vaikka toisaalta ei paljon sotkekkaan)... Isoveli auttaa kerään tavaroita paikoilleen ja tietty ite olen "ahkera"! Tykkään että meillä on siistiä ettei tartte tehä sitte mitään hätäsiivouksia ku joku kavereista sattuu soittaan että tulee käymään!

meillä 1veen kanssa kerättiin lelut yhdessä. nyt 2,5veenä osaa jo kerätä ite - vähän toki pitää olla kaverina. takin, lakin ja kengät laittaa useimmiten paikalleen ilman eri kehoitusta. likaiset vaatteet vie pyykkikoriin tai koneeseen pyydettäessä. ei toki aina mutta useimmiten kun ei ole väsy tai muuten huono hetki. jää sitä raivattavaa mullekkin mutta näitä juttuja olen lapselta vaatinut ja onhan tuo oppinu.

Yhteistyössä