Mä en jaksa tota lasta kun se on niin avuton

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja V....S...tana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minulle tulee mieleen se että hän ei ymmärrä mitä pitää tehdä. siis jonkinlainen häiriö esim. aviotoiminassa. Miten hän pärjää koulussa?
tarkoitan että hän siis ymmärtää asian mutta jotenkin se jää puolitiehen.

Alkuperäinen kirjoittaja oletko tullut ajatelleeksi:
minulle tulee mieleen se että hän ei ymmärrä mitä pitää tehdä. siis jonkinlainen häiriö esim. aviotoiminassa. Miten hän pärjää koulussa?
tarkoitan että hän siis ymmärtää asian mutta jotenkin se jää puolitiehen.

Tämä mullekin tuli mieleen. Oletko käyttänyt lastasi jossain tutkimuksissa tai jutellut asiasta neuvolassa tms?

Mä en epäile provoksi. Eikä se, että äiti tänne kirjoittaa ja purkautuu rumasti tarkota että lapselle sitä olisi.
Mun kohta 8 vuotias tyttö on erittäin omatoiminen, mutta aamulla kouluun lähtö on niin avutonta. Kyllä mulla ainakin meinaa mennä hermo, kun on kiire ja toinen vaan istuu ja odottaa kaiken valmiiksi eteen.

Ap, ehkäpä olet tosiaan vaan passannut poikaa, kuten äidit helposti pojille tekevät, liikaa. Ala antamaan vastuuta pieninä paloina ja rohkaise tekemään itsenäisesti. Muista myös kiitos jälkeen päin ja kertoa kuinka ylpeä olet :)
Onko pojalla sisaruksia entä asuuko isänsä myös kanssanne? Isän esimerkillä voisi olla paljon merkitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiree:
Mä en epäile provoksi. Eikä se, että äiti tänne kirjoittaa ja purkautuu rumasti tarkota että lapselle sitä olisi.
Mun kohta 8 vuotias tyttö on erittäin omatoiminen, mutta aamulla kouluun lähtö on niin avutonta. Kyllä mulla ainakin meinaa mennä hermo, kun on kiire ja toinen vaan istuu ja odottaa kaiken valmiiksi eteen.

Ap, ehkäpä olet tosiaan vaan passannut poikaa, kuten äidit helposti pojille tekevät, liikaa. Ala antamaan vastuuta pieninä paloina ja rohkaise tekemään itsenäisesti. Muista myös kiitos jälkeen päin ja kertoa kuinka ylpeä olet :)
Onko pojalla sisaruksia entä asuuko isänsä myös kanssanne? Isän esimerkillä voisi olla paljon merkitystä.

No eikö tuo pissatapaus sun mielestä sitten ollut rumasti äidiltä. Voin oikein silmissäni nähdä, kun pieni poika yrittää kipittää huosut nilkoissa äitinsä perässä. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Ja miksei sais sanoo, että on menossa vessaan? Meillä ainakin lapset sanoo, se on vaan niiden tapa.

Meillä sanoo joskus 11-vuotiaskin. :D

Ja mäkin sanon, oon kohta 31v, sanon että ei tarvi hetkeen tulla äitiä häiritseen :D
meillä myös ilmotetaan kun mennään vessaan, ihan kaikki. neuvotaan vieraillekin sama tapa, kun meillä ei oo vessassa lukkoo ollenkaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiree:

No eikö tuo pissatapaus sun mielestä sitten ollut rumasti äidiltä. Voin oikein silmissäni nähdä, kun pieni poika yrittää kipittää huosut nilkoissa äitinsä perässä. :(

No myönnän että siinä tilanteessa äiti olisi voinut toimia toisin, mutta mutta... eikö muka kukaan muu äiti täällä koskaan menetä malttiaan tai toimi tyhmästi???
Itse myönnän että kyllä sitä useamman kerran on päästelty ärräpäitä ja sanottu vaikka mitä tyhmää lapsille ja heidän aikanaan. Pyydän kyllä anteeksi aina, mutta pahaa mieltä se ei poista... Ja nyt mentiinkin jo vähän aiheen viereen :D
Minä en ainakaan ole sopiva henkilö heittämään ensimmäistäkään kiveä ap:ta päin!

Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Liikaa passattu? Liian arvosteleva kasvatus?

Oli miten oli, niin syy ei ainakaan ole missään tapauksessa lapsen, vaan vanhemman. Sopii vain toivoa, että vanhemmat ymmärtäisi hakea itselleen apua, jotta lapsi saisi arvoisensa kasvuympäristön. :(

Peesi. Tuollaisella kasvatuksella lapselle kehittyy heikko itsetunto, (tai on jo kehittynyt) joka vaikuttaa läpi elämän. Nimim. kokemusta on.

Vanhemman vika. Joko et ole opettanut lastasi oikein tai sitten lapsesi ei kykene vielä mainittuihin asioihin. Jokainen kehittyy omaan tahtiinsa, mutta kaikki ovat yhtä arvokkaita. Neuvon silti hakemaan apua, jotta saataisiin selvyys mikä on ongelma. Muista, kaikki lapset eivät ole älykkäitä.

Yhteistyössä