luulin ettei näin voi ikinä käydä. en kai ollut edes ajatellut asiaa. (keskeytyksestä)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
olen kuullut yhdestä naisesta, joka kävi myös tekemässä abortin kun oli tullut raskaaksi vaikka ehkäisyn piti olla kunnossa. no, vei raskauden kuitenkin loppuun asti. ei ehkäisypillerit mitään muodonmuutoksia lapselle aiheuta. eihän ne ole edes 100% varmoja. ja jos lapsi kerran vielä on elossa, niin tuskin se on ottanut nokkiinsa edes aborttilääkityksestä.
Mutta aborttilääkkeen tarkoitus on lopettaa istukan toiminta. Sikiö kuolee siitä seurauksesta, nythän niin ei ole käynyt. Kysymys kuuluu, onko se istukka tällähetkellä ihan täysin priima toimiva, että sikiön on hyvä kasvaa loppuun asti sen varassa vai voiko olla että istukassa on pahasti jotain häikkää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja elämää:
Nimenomaan sen voi katkasta; omien vanhemoien alkoholismi ei ole periytynyt; en ota kun sillon tällön ja en juo humalaan koskaan itseäni; olenn kouluttautunut ja vakityö; en siis ole sossun elätti, että noi on taas yleistyksiä mm. ravistettavalta; kuulopuheet ei aina riitä
Kirjoitin, että JOSKUS, AIKA USEINKIN. En väittänyt että aina - eli en yleistänyt.
Uutisissa on ollut asiasta juttua, ja sekä oman äitini että muutaman lastensuojelutyötä pitkään tehneen tuttuni havainnot tukevat tuota teoriaa: aika usein kierre jatkuu sukupolvesta toiseen. Aika isolta osalta niistä tytöistä tai pojista, jotka asuivat äitini työpaikalla (lastenkodissa siis) ollessani lapsi, on omat lapset otettu huostaan.
Mutta aina löytyy niitäkin jotka haluavat ja pystyvät katkaisemaan kierteen, sinä olet siitä esimerkkinä :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja dadaa:
Mutta joillakin on!
Ai sellaisella ihmisellä, joka on jo asiaa miettinyt ja todennut että ei halua lasta, ei pysty siitä huolehtimaan? :snotty:
Ja tilanne muuttuukin yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, kun eka lääkkeellinen keskeytysyritys meneekin pipariksi?
Kaunis ajatus mutta tuskin kovin realistinen. Mistä ne resurssit ja tahto mukamas viikossa parissa ilmestyisi?
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
[

Mutta mitä jos tuon kierteen voikin katkaista?
Miten? Yleensä noissa perheissä, vanhemmat ei näe omassa toiminnassaan mitään vikaa, heille on ihan ok. että lapset unohtuvat yöksi ulos.
Jos ei näe vikaa omien anhemoien toiminnassa, ei näe sitä omassakaan. Kai joku terapia auttas.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Jos ei näe vikaa omien anhemoien toiminnassa, ei näe sitä omassakaan. Kai joku terapia auttas.
Mutta milläs pistät sellaisen ihmisen terapiaan, joka ei edes näe omassa toiminnassaan mitään vikaa?
Et millään.
No totta kyllä. :( Mut monet on katkaisseet sitä kierrettä. Melkein kaikilla on joku kierre katkaistavana, vaikka nyt vaan selkään antaminen lapsille. Meillä on katkaistu se. Onneksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja dadaa:
Mutta joillakin on!
Ai sellaisella ihmisellä, joka on jo asiaa miettinyt ja todennut että ei halua lasta, ei pysty siitä huolehtimaan? :snotty:
Ja tilanne muuttuukin yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, kun eka lääkkeellinen keskeytysyritys meneekin pipariksi?
Kaunis ajatus mutta tuskin kovin realistinen. Mistä ne resurssit ja tahto mukamas viikossa parissa ilmestyisi?
Voi kuule, en puhu nyt tästä tilanteesta; mutta elämässä voi tulla moniakin yllättäviä tapahtumia jotka radikaalisti muuttaa omia arvoja ja elämäntilanteita
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi kuule, en puhu nyt tästä tilanteesta; mutta elämässä voi tulla moniakin yllättäviä tapahtumia jotka radikaalisti muuttaa omia arvoja ja elämäntilanteita
Tottakai voi, kuka sitä on kiistänytkään?
Mutta läheskään aina asiat eivät mene hyvin: läheskään aina odottamaton raskaus ei kasvata mahan lisäksi järkeä vanhempien päähän. Kaikki eivät kasva vanhemmuuteen, ikävä kyllä.
Ja siksi abortti on joskus paras vaihtoehto.
 
jaahas
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
[

Mutta mitä jos tuon kierteen voikin katkaista?
Miten? Yleensä noissa perheissä, vanhemmat ei näe omassa toiminnassaan mitään vikaa, heille on ihan ok. että lapset unohtuvat yöksi ulos.
Ai tällaiseksi rodunjalostamiseksi meni tää keskustelu.. Ei sitä voi etukäteen tietää, katkaiseeko joku kierteen vai ei. Jokainen on vastuussa omasta elämästään. Onhan tälläkin palstalla monta, joiden omat vanhemmat on juoneet, mutta itse eivät juo. Toki toisenlaisiakin, eivät vaan niin näkyviä..
 
jaahas
Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
[

Mutta mitä jos tuon kierteen voikin katkaista?
Miten? Yleensä noissa perheissä, vanhemmat ei näe omassa toiminnassaan mitään vikaa, heille on ihan ok. että lapset unohtuvat yöksi ulos.
Ai tällaiseksi rodunjalostamiseksi meni tää keskustelu.. Ei sitä voi etukäteen tietää, katkaiseeko joku kierteen vai ei. Jokainen on vastuussa omasta elämästään. Onhan tälläkin palstalla monta, joiden omat vanhemmat on juoneet, mutta itse eivät juo. Toki toisenlaisiakin, eivät vaan niin näkyviä..
Niin piti lisätä, että olisiko heidät pitänyt abortoida?
 
Viblsp
Tuleepa mieleen se, kun sain tietää olevani raskaana. Tekstasin heti miehelle ja Helmi-Kanalle :D muutaman kirosanan kanssa, että olen raskaana. Menin oikeasti ihan sekaisin siinä. Ja kun sitten jahkailin, hankin lähetteen lääkkeelliseen keskeytykseen. Lääkäri (nuori nainen) kysyi, että olenko varma. Sanoin, että pakkohan se on. No, koska mulla ei ollu kuukautiset tokan jälkeen alkanu, ultrattiin.

Kun sain tietää, että niitä on kaksi, menin entistä pahemmin tolaltani. Lääkäri sitten meni kysymään, voiko kaksoset poistaa lääkkeellisesti. Ei voinut. Sain ajan kaavintaan viikon päähän.

Muistan vielä, kun sairaalan ulkopuolella aloin itkeä penkillä.

Nyt kaksoset 1v 3kk. :heart:

On monta kertaa tullut mieleen, että jos keskeytys olisi lääkkeellisesti onnistunut, olisiko meillä noita ihania kaksosia... Olin varma, ettei musta olis kaksosten äidiksi, etenkin kun isommatkin oli niin pieniä. 4 lasta syntyi 3,5 vuodessa ja silti, en tekisi toisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
[
Ai tällaiseksi rodunjalostamiseksi meni tää keskustelu.. Ei sitä voi etukäteen tietää, katkaiseeko joku kierteen vai ei. Jokainen on vastuussa omasta elämästään. Onhan tälläkin palstalla monta, joiden omat vanhemmat on juoneet, mutta itse eivät juo. Toki toisenlaisiakin, eivät vaan niin näkyviä..
Ei voikaan tietää, mitään ei voi tietää etukäteen, mutta niin montaa lasta läheltä seuranneena, joiden vanhemmat ovat ajatelleet vauvan olevan ratkaisu päihdekierteeseen.... No, ei ole ollut. Ei lapset ole mitään koekappaleita.

 
en lukenu ketjuu
Tuota sen verran vaan, että se ensimmäinen tabletti, mifegyne, mikä otetaan EI TAPA SIKIÖ mutta AIHEUTTAA VAKAVIA KEHITYSHÄIRIÖITÄ! Mulle on tehty lääkkeellinen keskeytys ja nimenomaan sanottiin että ekan lääkkeen jälkeen on pakko jatkaa keskeytystä koska se aiheuttaa niin pahat vauriot mutta SE EI TAPA SITÄ SIKIÖÖ! Seuraavat tabletit on cytotecit jotka vaan avaa kohdunsuun ja käynnistää synnytyksen. Mulla ei toi lääkkellinen toiminut, eli vaikka otin ekan tabletin ja ne seuraavatkin, vuotoa tuli runsaasti, mutta ultrassa todetiin elossa oleva sikiö ja jouduin kaavintaan. Olisin perunut keskeytyksen jos olisin voinut tässä vaiheessa. Mutta vauriot joita se eka lääke aiheuttaa on niin suuret ettei raskautta voi jatkaa!
 
Minä en itse uskaltaisi pitää vauvaa.
Pelkäisin, mitä on saaneet aborttipillerit aikaan, ja mitä e-pillerit on saaneet aikaan.
Voihan sitä nyt huudella, ettei ne mitään tee, mutta kuka muistaa sen yhden lääkkeen jota syötettiin äiteille 70-luvulla ja vauvarykelmä syntyi epämuodostuneina.
Kun koskaan ei voi lääkkeistä olla varma, on ne oikeasti tujua tavaraa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja en lukenu ketjuu :
! Mulle on tehty lääkkeellinen keskeytys ja nimenomaan sanottiin että ekan lääkkeen jälkeen on pakko jatkaa keskeytystä koska se aiheuttaa niin pahat vauriot !
näin juuri.
siksi en näe mitään syytä miksi asiaa pitää venyttää. :ashamed:
mutta laki on laki :/
 
jatkaa kokemusta
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Alkuperäinen kirjoittaja en lukenu ketjuu :
! Mulle on tehty lääkkeellinen keskeytys ja nimenomaan sanottiin että ekan lääkkeen jälkeen on pakko jatkaa keskeytystä koska se aiheuttaa niin pahat vauriot !
näin juuri.
siksi en näe mitään syytä miksi asiaa pitää venyttää. :ashamed:
mutta laki on laki :/
Mulle myös sanottiin että kontrollikäynti on pakollinen. Miksi hänellä ei sellaista ollut? Epäonnistumisprosentti on melko korkea noissa lääkkeellisissä (melkein 10% luokkaa) joten mulle ainakin sanottiin että hcg-kontrolli ja ultra on yleensä pakko. Mulla oli molemmat mutta yleensä siis jompi kumpi.
 
En lukenut koko ketjua mutta siis olikohan viikko 8 takaraja lääkkeelliselle keskeytykselle, sen jälkeen automaattisesti kaavintaan.

ja ihan oikein sairaala on toiminut sen verikokeen kanssa, siihen kontrolliin mennään kun keskeytetty raskaus olisi viikolla 12
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
En lukenut koko ketjua mutta siis olikohan viikko 8 takaraja lääkkeelliselle keskeytykselle, sen jälkeen automaattisesti kaavintaan.

ja ihan oikein sairaala on toiminut sen verikokeen kanssa, siihen kontrolliin mennään kun keskeytetty raskaus olisi viikolla 12
Mulle yritettiin lääkkellisellä viikolla 11, epäonnistui ja jouduin kaavintaan. Se on tapauskohtaista, yleensä kuulemma pyrkivät ensin kokeilemaan lääkkeillä.
 
viiden äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ottamatta kantaa aborttiin tai siihen, onko vauvalla oikeus syntyä, totean vaan että onhan se ymmättettävää että äiti on shokissa kun raskaus ei keskeytynytkään vaikka piti. Hän on taatusti jo ennen pillerikeskeytystä miettinyt asian ja todennut abortin parhaaksi vaihtoehdoksi. Miksi se nyt ei enää olisikaan paras vaihtoehto - vain siksi, ettei eka abortointiyritys onnistunutkaan? Aborttipäätökseen alunperin johtaneet syyt on kuitenkin edelleen olemassa, plus sitten vielä se että nyt vauva olisi aika todennäköisesti vammainenkin...Niin runollista ja Hollywood-elokuvamaista kuin se olisikin, että tämän lapsen on tarkoitus syntyä ja hänestä kasvaa isona jotain suurta (joku, joka keksii avaimen maailmanrauhaan tai jotain) niin oikeassa elämässä tuskin näin käy.

Ap, teet oikein kun pidät omat mielipiteesi ominasi ja tuet ystävääsi :). Kyllä hän keskeytyksen saa edelleen, se vaan tehdään eri tavalla näillä viikoilla. Tämä on varmasti hirmu raskasta aikaa hänelle :|
Juuri noin, varmasti henkisesti raskasta:(
 
viiden äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Mä olen nähnyt paljonkin sijoitettuja lapsia, ja kaikki ei tosiaankaan saa omaa elämäänsä mallilleen niin kuin sinä. Kaikki ei ole vahvoja ja ehjiä sisältä. Monella sisäiset vauriot on sitä luokkaa, että oksat pois.. Eikä ne ole ymmärtäneen, että tämä koettelemus tekisi heistä vain vahvemoia ihmisiä.

Mutta :flower: :flower: sulle, kun oot vaikean tien järjissäs pystyny käymään.
Peesailen *slurps :p *
Ja joskus, aika useinkin ilmeisesti, huonot olosuhteet myös periytyy sukupolvelta toiselle: hakatusta lapsesta tulee lastaan hakkaava vanhempi, sossun elättinä olevan äidin lapsistakin tulee usein sossun elätti, alkoholistin lapsesta alkoholisti, jne.
Näinollen on joskus parempi, ettei tiettyihin perheisiin edes lapsia syntyisi.
Mutta mitä jos tuon kierteen voikin katkaista?
Aina voi kohdallaan katkaista kierteen ja elää, toimia toisin.
Minä katkaisin ruumiillisen- ja henkisen väkivallankierteen kohdallani ja lapseni jatkavat oppimallansa tiellä omien lastensa kanssa.
Jos en muuta ole eläessäni saanut aikaiseksi niin neljä väkivallattamoasti elävää ihmistä.
 

Yhteistyössä