Olin 16, koulundickon jälkeen naapurin pojat päätti pitää vähän hauskaa. Alkuun olikin, mutta sit se riistäytyi käsistä, mut raiskattiin. En sitä silloin siksi ajatellut ja olin hiljaa. Mut raiskaushan se väkisin naiminen on. Tulin raskaaksi, halusin abortin. Päätös tuli ja lääkkeillä keskeytettiin. Jälkitarkastus oli 7 viikon päästä vasta. Olin edelleen raskaana. Vuodin kyllä silloin oletetun keskeytyksen aikaan, mutta sikiö ei ollut tullut pois. Kohdussa eli pienen pieni ihmisen alku. Viikkoja oli 10 kasassa. Äiti järkyttyi, minä vain itkin. isää ei mulla ollutkaan, kun hän kuoli ollessani ihan pieni. Pilleritkin mulla oli ja säin niitä. Aina siihen päivään asti.
Mulle annettiin harkinta-aikaa, anottiin uutta aborttia. Menin sinne uudelleen, katottiin ultralla, kaikki näytti olevan hyvin ja np mittakin loistava. Mulle näytetiin puolituntia vauvaa masussa ja en enää voinut ajatella, että se tapettaisiin. Äiti ei ollut samaa mieltä kanssani. Menin jo osastolle ja hoitaja toi valmistelevia lääkeeitä. Käskin äidin pois ja juttelin hoitajan kans. Kyselin kaikkea ja sanoin, että en halua tehdä aborttia, halusin pitää lapsen. Kätilökin tuli paikalle ja lääkäri. Äiti odotteli käytävällä, sillä en halunnut häntä sekaamaan asiaani. Viikkoja oli kasassa 12+. He eivät pakottaneet aborttiin, kertoivat vain totuukisa, että vauvalle on saattanut aiheutua jotain pillereistä, mutta se olisi vain muutaman prosentin mahdollisuus. Kertoivat myös sen, miten raskasta vauvan kanssa voisi olla. Siltikin halusin perääntyä ja pitää lapsen.
Äiti suuttui, ei halunnut enää minua händä. Sain paikan ensikotiin toiselle paikkakunnalle. Kävin siellä ysiluokan loppuun. Täytin siis tammikuulla 16v ja abortista peräännyin vapun tienoilla. Raskaus sujui normaalisti, usein vain seurattiin, kun oli takana mitä oli. Sain tukea, vertaistukea ja rakastuin vauvaani päivä päivältä enemmän.
Tuossa hän nyt on, 12 vuotia tyttö, täynnä varhaismurkun energiaa. Minä olen 28, naimisissa, kaikkiaan kolmen lapsen äiti. Tyttö on terve kaikesta huolimatta. Syntyi viikko LA:n jälkeen. Mitat olivat 3210g ja 49cm. Tein oikein, oikein minun kohdallani. Jälkeenpäin selvitetiin kuka kolmesta oli isä, mutta siihen se isyys jäikin sillä kohtaa. Halusin vain tietää. Tyttö peri minun punaiset hiukset ja minun pisamani, hän peri myös minun musikaalisuuteni, hän on paras lahja nuoruudesta, vaikka alku olikin kaoottinen. Hänen oli määrä syntyä ja olen kiitollinen siitä.
Heidi