luulin ettei näin voi ikinä käydä. en kai ollut edes ajatellut asiaa. (keskeytyksestä)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ottamatta kantaa aborttiin tai siihen, onko vauvalla oikeus syntyä, totean vaan että onhan se ymmättettävää että äiti on shokissa kun raskaus ei keskeytynytkään vaikka piti. Hän on taatusti jo ennen pillerikeskeytystä miettinyt asian ja todennut abortin parhaaksi vaihtoehdoksi. Miksi se nyt ei enää olisikaan paras vaihtoehto - vain siksi, ettei eka abortointiyritys onnistunutkaan? Aborttipäätökseen alunperin johtaneet syyt on kuitenkin edelleen olemassa, plus sitten vielä se että nyt vauva olisi aika todennäköisesti vammainenkin...Niin runollista ja Hollywood-elokuvamaista kuin se olisikin, että tämän lapsen on tarkoitus syntyä ja hänestä kasvaa isona jotain suurta (joku, joka keksii avaimen maailmanrauhaan tai jotain) niin oikeassa elämässä tuskin näin käy.

Ap, teet oikein kun pidät omat mielipiteesi ominasi ja tuet ystävääsi :). Kyllä hän keskeytyksen saa edelleen, se vaan tehdään eri tavalla näillä viikoilla. Tämä on varmasti hirmu raskasta aikaa hänelle :|
Näin juuri.
 
oli miten oli
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja mites:
[

Onks nyrkki heilunut?
Varmaan on noi keksi-ikäiset räkynneet taas tuolla Tangoilla. Mulla on harvemmin tapana olla keskellä viikkoa kännissä? Ja kuka on sanonu, että oon exää lyöny nyrkillä...? :D
Väkivaltaa oot silti käyttänyt
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Ihmiset on oikeasti raakoja kun eläimet; saavat päättää vapaasti kuka saa syntyä ja kuka ei
Minkä takia pitäis päästä syntymään tänne? Varsinkin jos tiedossa on jo, että vanhemmat eivät pysty lapsesta huolehtimaan. Mun mielestä tähän maailmaan ei tarttis joutua syntymään enää kukaan. Tää planeetta kun on muutenkin jo tuhoon tuomittu.
 
ädä
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
jos ne pillerit ei olisi vaarallisia sikiölle niin miksi ennen ensimmäistä pilleriä hoitajat sanovat että hommaa ei voi keskeyttää sen jälkeen.
kysyvät monta kertaa onko varma asiasta.
:eek:
ja itse olen moisen (aikaisen keskeytyksen siis) käynyt aikoinaan läpi ja kyllä mä muistelen että nimenomaan painottivat että ne tekee tuhoa sikiölle :ashamed:
koska se eka pilleri lopettaa(tai pitäisi lopettaa)istukan toiminnan eli sikiö kuolee.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mihinkähän noin iso vauva sit laitetaan abortoinnin jälkeen
Iso? Kuinka ison sä meinaat että 12 viikkoinen sikiö on?
Oiskos se jotain 5 senttiä?
7 cm on mittaa 12+ viikoilla sikiöllä päästä peppuun, eli kokonaisuudessa n. 10 cm jalkoineen.
Mut onko noi raskausviikot nyt laskettu edellisistä kuukautisista, vai hedelmöittymisestä? Hämää nää kaksi eri laskentatapaa.
Sitä en tiedä. Muuta kuin omat ultraäänitutkimukset n. rv 12 tuntumassa on tuommoisia mittoja keskimäärin antaneet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Ihmiset on oikeasti raakoja kun eläimet; saavat päättää vapaasti kuka saa syntyä ja kuka ei
Ja se on vain hyvä asia. Muutenkin olis ihan paikallaan jostain korkeammalta taholta säädellä juoppojen ym syntyvyyttä.
no tässä olen kyllä täysin samaa mieltä!

 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Ihmiset on oikeasti raakoja kun eläimet; saavat päättää vapaasti kuka saa syntyä ja kuka ei
Minkä takia pitäis päästä syntymään tänne? Varsinkin jos tiedossa on jo, että vanhemmat eivät pysty lapsesta huolehtimaan. Mun mielestä tähän maailmaan ei tarttis joutua syntymään enää kukaan. Tää planeetta kun on muutenkin jo tuhoon tuomittu.
Kuinkahan moni on oikeasti valmis ennenkun se lapsi tulee maailmaan?

Omat lapset ei ole maailmanloppu
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Ihmiset on oikeasti raakoja kun eläimet; saavat päättää vapaasti kuka saa syntyä ja kuka ei
Ja se on vain hyvä asia. Muutenkin olis ihan paikallaan jostain korkeammalta taholta säädellä juoppojen ym syntyvyyttä.
no tässä olen kyllä täysin samaa mieltä!
Tai väkivaltasten
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja oli miten oli:
[

Väkivaltaa oot silti käyttänyt
Joo, koeta päästä asian yli. Täälläkin on päästy. :hug:
Sä oot vaan kaksnaamanen pelle!! Huutelet toisessa ketjussa sitä saa mitä tilaa, mutta jeesustelet toisessa: Olet oikeassa siinä, että jokainen vastaa varmasti teoistaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[

Sä oot vaan kaksnaamanen pelle!! Huutelet toisessa ketjussa sitä saa mitä tilaa, mutta jeesustelet toisessa: Olet oikeassa siinä, että jokainen vastaa varmasti teoistaan
Jos haluat jostain puhua, tee ihan oma ketju. Älä tähän tule vinkumaan, tuun kyllä vastaamaan sulle jos ihan oman aloituksen teet. Antaa muiden puhua ihmevauvoista tässä ketjussa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
itseasiasssa noista pillereistä ei kuulemma ole mitään haittaa sikiölle, koska niiden tehtävä on vaan käynnistää "synnytys" etuajassa (näin olen kuullut)...
Siis se ensimmäisen pillerin tarkoitushan on lopettaa istukan toiminta ja toisen sitten avata paikat. Joten kyllä siitä voi tulla pahojakin vaurioita. Joten mitä luultavammin saa luvan aborttiin.

Jokainen täällä tekee omat päätöksensä ja niiden kanssa joutuu jokainen itse elämään, joten turha meidän kenenkään muun on mitään alkaa kritisoimaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mihinkähän noin iso vauva sit laitetaan abortoinnin jälkeen
Iso? Kuinka ison sä meinaat että 12 viikkoinen sikiö on?
Oiskos se jotain 5 senttiä?
on se isompi :ashamed: :ashamed:
Itse olen viikolla 12+3 ja meidän vauva ultrattiin 5 päivää sitten viikolla 11+5 jolloin ultraaja sanoi vauvan kokonaismitaksi 10 senttiä. Eli on se jo aika iso. Viidesosan syntymäpituudestaan.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[

Sä oot vaan kaksnaamanen pelle!! Huutelet toisessa ketjussa sitä saa mitä tilaa, mutta jeesustelet toisessa: Olet oikeassa siinä, että jokainen vastaa varmasti teoistaan
Jos haluat jostain puhua, tee ihan oma ketju. Älä tähän tule vinkumaan, tuun kyllä vastaamaan sulle jos ihan oman aloituksen teet. Antaa muiden puhua ihmevauvoista tässä ketjussa.
Plaa plaa plaa plaa
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Ihmiset on oikeasti raakoja kun eläimet; saavat päättää vapaasti kuka saa syntyä ja kuka ei
Minkä takia pitäis päästä syntymään tänne? Varsinkin jos tiedossa on jo, että vanhemmat eivät pysty lapsesta huolehtimaan. Mun mielestä tähän maailmaan ei tarttis joutua syntymään enää kukaan. Tää planeetta kun on muutenkin jo tuhoon tuomittu.
Kuinkahan moni on oikeasti valmis ennenkun se lapsi tulee maailmaan?

Omat lapset ei ole maailmanloppu
Monta narkkariäitiä nähneenä voin sanoa ettei kaikki kasva äitiyteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Kuinkahan moni on oikeasti valmis ennenkun se lapsi tulee maailmaan?

Omat lapset ei ole maailmanloppu
Jollekin ne voi olla.
Ja syntyminen tiettyyn perheeseen voi olla sen syntyvän lapsen maailman loppu.
Kaikki kodit eivät ole hyviä. Kaikki tilanteet ja ajankohdat eivät yksinkertaisesti vain ole sellaisia, että niihin voisi syntyä lapsi, joka saisi sellaista hoivaa ja rakkautta kuin ansaitseekin.
Ja siksi abortti on joskus, ihan oikeasti, se armollisin vaihtoehto.
Äitini on ollut lastenkodissa töissä yli 30 v ja nähnyt lukuisia esimerkkejä siitä, miten äitiyteen ja isyyteen ei olekaan kasvettu, eikä kyetty antamaan lapselle edes välttäviä olosuhteita ja eväitä elämään :|
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mihinkähän noin iso vauva sit laitetaan abortoinnin jälkeen
Iso? Kuinka ison sä meinaat että 12 viikkoinen sikiö on?
Oiskos se jotain 5 senttiä?
on se isompi :ashamed: :ashamed:
Kolmas raskauskuukausi

9.-12. raskausviikko

Tulokkaassa ei ulkoisesti tapahdu suuria, mutta sen elintoiminnot kehittyvät ja ihmisalku kasvaa hurjasti. Kuun alussa alkio on 25-28 millimetriä ja kuun lopussa jo noin yhdeksän senttiä pitkä ja noin 35-grammainen.

http://kaksplus.fi/odotus-ja-synnytys/raskaus-kuukausi-kuukaudelta/raskaus-kuukausi-kuukaudelta

 

Yhteistyössä