luulin ettei näin voi ikinä käydä. en kai ollut edes ajatellut asiaa. (keskeytyksestä)

Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kyllähän sen keskeytyksen saa, jos on vaaraa että sikiöä ois vahingoittunut.

Jos se ystävä haluaa sen. Voihan olla, et jos sikiöllä onkin kaikki ihan ookoo, se ystävä onkin vaan helpottunut, eikä haluakaan keskeytystä.

Tai sit ei, sekin on sen oma päätös. Varmasti on sillä kaverilla tosi paha mieli.
mistä voit tietää onko sikiö saanut vahinkoja?
ulkoisia ei ole, mutta entä sisäisiä vaurioita?
Varmaan tämä selviäisi lääkärin kanssa keskustelussa, mutta ilmeisesti tämä raskaana oleva on jo oman päätöksensä tehnyt.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyssy:
Se lapsi aivan selvästi haluaa tähän maailmaa. =)
Ja mitä pahaa on omassa lapsessa?
Vissiin ne olosuhteet joita ap ei ymmärrettävästi halua kertoa.
Olosuhteet? Mitkä ne olosuhteet on, mihin ei omaa lasta halua? Siis yleensä?
Ei me tiedetä. Rupesinkin miettimään, että taustallahan voi olla mitä vaan, mitä mä en tiedä, joten ei kai tässä kauheesti oo varaa sanoa paljoa.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Ennen keskeytystä tehdään aina ultra jossa tarkistetaan kuinka pitkällä on, eli ei ole mahdollista että olis ollut pitemmällä. Tietty on mahdollista että totuus on eri mitä ap:lle kertoi, mutta viikoilla 9-12 ei lääkkeellistä keskeytystä tehdä eli niillä viikoilla ei kuitenkaan voinut olla.
miksi ei lääkkeillä tehdä 9-12 viikoilla?
tätä mä en usko kyllä. eli olen eri mieltä.
Luepa www.kaypahoito.fi raskauden keskeytyksen käypä hoito. Siellä todetaan että Suomessa 9. viikko on yleisesti otettu rajaksi varhaisessa lääkkeellisessä keskeytyksessä, koska komplikaatioita tulee enemmän. Sitten 12. vkon jälkeen käytetään myöhäistä lääkkeellistä, joka on vähän eri juttu, tarkempi seuranta ja sairaalassa olo ym. Siis että jossain tehdään 9-12 lääkkeellistä mutta Suomessa yleensä ei.
 
mamma
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Ne keskeytyspillerit jotka annetaan ensin on sikiölle vaarallisia. Niidenhän kuuluu tappaa se sikiö, lamaannuttaa sydän yms. Kyllä tuo sikiö täytyy abortoida pois, en usko että se olisi jäänyt ilman noiden lääkkeiden vaikutusta. se pilleri joka annetaan seuraavana päivänä, on yleensä se joka vaan avaa paikat ja antaa sen kaiken tulla ulos.
näin juuri olen ymmärtänyt.. :ashamed:
juu näin on...olen hyvän ystäväni mukana ollut sairaalassa kun hän teki lääkkeillä aborttia. Lääkäri kertoi että miten ne lääkkeet vaikuttaa lapseen...eli ei tosiaan ole turvallisia...Se sikiö ei voi olla ihan normaali
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kyllähän sen keskeytyksen saa, jos on vaaraa että sikiöä ois vahingoittunut.

Jos se ystävä haluaa sen. Voihan olla, et jos sikiöllä onkin kaikki ihan ookoo, se ystävä onkin vaan helpottunut, eikä haluakaan keskeytystä.

Tai sit ei, sekin on sen oma päätös. Varmasti on sillä kaverilla tosi paha mieli.
mistä voit tietää onko sikiö saanut vahinkoja?
ulkoisia ei ole, mutta entä sisäisiä vaurioita?
Varmaan tämä selviäisi lääkärin kanssa keskustelussa, mutta ilmeisesti tämä raskaana oleva on jo oman päätöksensä tehnyt.
kyllä vain.. siksi musta hölmöä että vatvotaan sairaalassa asiaa ja annetaan toisen odottaa vielä.. :/

 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Ennen keskeytystä tehdään aina ultra jossa tarkistetaan kuinka pitkällä on, eli ei ole mahdollista että olis ollut pitemmällä. Tietty on mahdollista että totuus on eri mitä ap:lle kertoi, mutta viikoilla 9-12 ei lääkkeellistä keskeytystä tehdä eli niillä viikoilla ei kuitenkaan voinut olla.
miksi ei lääkkeillä tehdä 9-12 viikoilla?
tätä mä en usko kyllä. eli olen eri mieltä.
Luepa www.kaypahoito.fi raskauden keskeytyksen käypä hoito. Siellä todetaan että Suomessa 9. viikko on yleisesti otettu rajaksi varhaisessa lääkkeellisessä keskeytyksessä, koska komplikaatioita tulee enemmän. Sitten 12. vkon jälkeen käytetään myöhäistä lääkkeellistä, joka on vähän eri juttu, tarkempi seuranta ja sairaalassa olo ym. Siis että jossain tehdään 9-12 lääkkeellistä mutta Suomessa yleensä ei.
ok.
:wave:

 
.
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kyllähän sen keskeytyksen saa, jos on vaaraa että sikiöä ois vahingoittunut.

Jos se ystävä haluaa sen. Voihan olla, et jos sikiöllä onkin kaikki ihan ookoo, se ystävä onkin vaan helpottunut, eikä haluakaan keskeytystä.

Tai sit ei, sekin on sen oma päätös. Varmasti on sillä kaverilla tosi paha mieli.
mistä voit tietää onko sikiö saanut vahinkoja?
ulkoisia ei ole, mutta entä sisäisiä vaurioita?
Varmaan tämä selviäisi lääkärin kanssa keskustelussa, mutta ilmeisesti tämä raskaana oleva on jo oman päätöksensä tehnyt.
kyllä vain.. siksi musta hölmöä että vatvotaan sairaalassa asiaa ja annetaan toisen odottaa vielä.. :/
Niin, lain mukaan on vaan pakko anoa se lupa ja siinä menee muutama päivä. Hölmöä mikä hölmöä, äänestäkäämme parempia kansanedustajia.

 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kyllähän sen keskeytyksen saa, jos on vaaraa että sikiöä ois vahingoittunut.

Jos se ystävä haluaa sen. Voihan olla, et jos sikiöllä onkin kaikki ihan ookoo, se ystävä onkin vaan helpottunut, eikä haluakaan keskeytystä.

Tai sit ei, sekin on sen oma päätös. Varmasti on sillä kaverilla tosi paha mieli.
mistä voit tietää onko sikiö saanut vahinkoja?
ulkoisia ei ole, mutta entä sisäisiä vaurioita?
Varmaan tämä selviäisi lääkärin kanssa keskustelussa, mutta ilmeisesti tämä raskaana oleva on jo oman päätöksensä tehnyt.
kyllä vain.. siksi musta hölmöä että vatvotaan sairaalassa asiaa ja annetaan toisen odottaa vielä.. :/
Ehkä ne vaan haluaa, että se on varmasti ihan varma siitä päätöksestä, ettei sitten kaduta jälkeenpäin. Onko sun kaveri ajatellut mennä johonkin hakemaan keskusteluapua, on aika raskas asia varmaan?
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Alkuperäinen kirjoittaja maria78:
Itse en varmaan keskeytys yrityksen jälkeen uskaltaisi pitää lasta. Pelkäisin kai sen lapsen terveyden puolesta. .
mä ajattelen täysin näin. :/
Lääkäreillä on varmaan kokemusta tämmöisestä ennenkin ja osaavat sanoa onko tullut vauvalle jotain.
Mutta en minäkään uskaltaisi pitää.

 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä minä:
vauvalla on tarkoitus syntyä...näin minä uskoisin.
Pilllereillä ei vaaraa vauvalle
Voi blaablaa... Vauvaa ei ole haluttu, miksi se nyt pitäisi haluta? Koska on "ihme" vauva?
Mitäs jos sillä on supervoimia?
 
sniif
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä minä:
vauvalla on tarkoitus syntyä...näin minä uskoisin.
Pilllereillä ei vaaraa vauvalle
Voi blaablaa... Vauvaa ei ole haluttu, miksi se nyt pitäisi haluta? Koska on "ihme" vauva?
Kun mä en haluuuuuuuuuuuu...byää byäää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Minäkin näen asian niin, että vauvan on tarkoitus syntyä kun noin kova halu on pikkuisella elämään.
Mä taas näen asian niin, ettei sillä sikiöllä ole minkäänlaisia mahdollisuuksia vaikuttaa asiaan mitenkään millään lailla. Näin vaan kävi tällä kertaa, todella paskamainen juttu etenkin tälle Pulttiksen kaverille.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Minäkin näen asian niin, että vauvan on tarkoitus syntyä kun noin kova halu on pikkuisella elämään.
Niin minäkin, mutta näkisin tosi raskaana asiana sen, jos sillä onkin jotain vaurioita siitä ensimmäisestä keskeytyksen yrityksestä.

En tiä.
 
tai
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Minäkin näen asian niin, että vauvan on tarkoitus syntyä kun noin kova halu on pikkuisella elämään.
Mä taas näen asian niin, ettei sillä sikiöllä ole minkäänlaisia mahdollisuuksia vaikuttaa asiaan mitenkään millään lailla. Näin vaan kävi tällä kertaa, todella paskamainen juttu etenkin tälle Pulttiksen kaverille.
Ja eritoten sille isolle sikiölle, tai vauvalle niinkun täällä ollaan kutsuttu
 

Yhteistyössä