luulin ettei näin voi ikinä käydä. en kai ollut edes ajatellut asiaa. (keskeytyksestä)

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä minä:
vauvalla on tarkoitus syntyä...näin minä uskoisin.
Pilllereillä ei vaaraa vauvalle
mä ajattelin kanssa heti kuultuani että se vauva olisi oikeasti kovasti tahtonut tulla.
pidin mölyt mahassani kuitenkin.

pillereistä ei vaaraa vai? :eek:
E-pillereistä tuskin on ainakaan kamalasti. Tarkkaan en todellakaan tiedä, mut tiedän 2 lasta jotka ovat olleet mahassa salaa pitkänkin aikaa ja äiti on syöny pillereitä. Ihan tavallisia lapsia ovat.
Niin mutta ne keskeytyspillerit.
Luulis että niistä on haittaa. Kun tarkotus on koko homma lopettaa. Mutta en todellakaan tiedä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Miten ihmeessä hänelle ei ole tehty jälkitarkastusta, jossa nimenomaan otetaan verikoe josta todetaan onko raskaushormonitaso laskemassa?
ymmärsin että siinä hän oli juuri "kiinni" jäänyt. verikokeessa siis.
Niin mutta jos keskeytys tehty viikoilla 6-7 ja viikolla 12 paljastui ettei raskaus olekaan keskeytynyt. Eikös se tarkistus pitäis tehdä 2-3 viikon kuluttua keskeytyksestä?
hänelle soitettiin heti kun saivat tietää verikoe vastaukset- ja seuraavana päivänä meni sairaalaan ultraan jossa selvisi että sikiö on elossa.


 
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä minä:
vauvalla on tarkoitus syntyä...näin minä uskoisin.
Pilllereillä ei vaaraa vauvalle
mä ajattelin kanssa heti kuultuani että se vauva olisi oikeasti kovasti tahtonut tulla.
pidin mölyt mahassani kuitenkin.

pillereistä ei vaaraa vai? :eek:
E-pillereistä tuskin on ainakaan kamalasti. Tarkkaan en todellakaan tiedä, mut tiedän 2 lasta jotka ovat olleet mahassa salaa pitkänkin aikaa ja äiti on syöny pillereitä. Ihan tavallisia lapsia ovat.
Niin mutta ne keskeytyspillerit.
Luulis että niistä on haittaa. Kun tarkotus on koko homma lopettaa. Mutta en todellakaan tiedä.
Mulla on sellainen käsitys, että ne ekat pillerit mitkä nielaistaan on niitä jotka voi aiheuttaa sikiövaurioita tai mitä lie.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Miten ihmeessä hänelle ei ole tehty jälkitarkastusta, jossa nimenomaan otetaan verikoe josta todetaan onko raskaushormonitaso laskemassa?
ymmärsin että siinä hän oli juuri "kiinni" jäänyt. verikokeessa siis.
Niin mutta jos keskeytys tehty viikoilla 6-7 ja viikolla 12 paljastui ettei raskaus olekaan keskeytynyt. Eikös se tarkistus pitäis tehdä 2-3 viikon kuluttua keskeytyksestä?
hänelle soitettiin heti kun saivat tietää verikoe vastaukset- ja seuraavana päivänä meni sairaalaan ultraan jossa selvisi että sikiö on elossa.
Tuossahan on väliä 5-6 viikkoa. Ei kai verikokeiden vastaukset noin kauaa kestä... Tosi huonosti hoidettu homma kyllä sairaalan taholta että noin on päässyt käymään. Olis kyllä ihan kauheeta. :(
 
Rukoilijasirkka
On tuo varmasti aika pelottava tilanne. kyllä ne lääkärit varmaan kertoo, et onko ne pillerit voinut aiheuttaa mitään. En mä usko, et jos ne aiheuttas jotain, et pakotettas synnyttämään se.
 
jos ne pillerit ei olisi vaarallisia sikiölle niin miksi ennen ensimmäistä pilleriä hoitajat sanovat että hommaa ei voi keskeyttää sen jälkeen.
kysyvät monta kertaa onko varma asiasta.
:eek:
ja itse olen moisen (aikaisen keskeytyksen siis) käynyt aikoinaan läpi ja kyllä mä muistelen että nimenomaan painottivat että ne tekee tuhoa sikiölle :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä minä:
vauvalla on tarkoitus syntyä...näin minä uskoisin.
Pilllereillä ei vaaraa vauvalle
mä ajattelin kanssa heti kuultuani että se vauva olisi oikeasti kovasti tahtonut tulla.
pidin mölyt mahassani kuitenkin.

pillereistä ei vaaraa vai? :eek:
E-pillereistä tuskin on ainakaan kamalasti. Tarkkaan en todellakaan tiedä, mut tiedän 2 lasta jotka ovat olleet mahassa salaa pitkänkin aikaa ja äiti on syöny pillereitä. Ihan tavallisia lapsia ovat.
Niin mutta ne keskeytyspillerit.
Luulis että niistä on haittaa. Kun tarkotus on koko homma lopettaa. Mutta en todellakaan tiedä.
Mulla on sellainen käsitys, että ne ekat pillerit mitkä nielaistaan on niitä jotka voi aiheuttaa sikiövaurioita tai mitä lie.
Tää olis tosi mielenkiintonen juttu ihan tietää ja selvittää. Mutta karmii ajatuskin, et se selvitetään oikealla lapsella.

(enkä nyt tarkota tätä ap:n juttua, ylipäätään) Tietysti kiinnostaa et miten se sikiö nyt voi mut se on ihan asianomaisen päätettävissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
On tuo varmasti aika pelottava tilanne. kyllä ne lääkärit varmaan kertoo, et onko ne pillerit voinut aiheuttaa mitään. En mä usko, et jos ne aiheuttas jotain, et pakotettas synnyttämään se.
mietin (muistelen kai) että onkohan vaan tapa että jos yli 12 viikkoa niin joutuu anomaan keskeytystä ylemmältä taholta???


 
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
jos ne pillerit ei olisi vaarallisia sikiölle niin miksi ennen ensimmäistä pilleriä hoitajat sanovat että hommaa ei voi keskeyttää sen jälkeen.
kysyvät monta kertaa onko varma asiasta.
:eek:
ja itse olen moisen käynyt aikoinaan läpi ja kyllä mä muistelen että nimenomaan painottivat että ne tekee tuhoa sikiölle :ashamed:
:hug: :hug: :hug: Miten sulla kävi?
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja oksetus:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Mä en nyt ymmärrä. Mitä oksettavaa ja yökkimistä siinä on, jos kohdussa on 12-viikkoinen vauva? Ne pillerit joilla keskeytys tehdään, tosiaan vain käynnistävät synnytyksen, eivät tee sikiöstä hirviötä.
kaikkia ei varmaan okseta se vauva.
NO mikä sitten oksettaa? Kertokaa kun mä en ymmärrä?
No en tiedä. Se, että on niin kamalaa, ettei sitä saatukaan eliminoitua. Jotenkin vaan. No, en mä tajuu.
Mua oksettaa se että jotkut ei tajue ettei jotkut vaan halua lapsia, tai eivät ole kykeneväisiä äideiksi.
Kamalampaa on jos vahinko raskaus ois pakko viedä loppuun, vaikka äiti ei henkisesti sitä kestäis.
Kummasti vaan se henkinen kantti kestää sitten sitä naimista.
Ja jokaisen joka ei halua lapsia, pitäisi lopettaa naiminen?
Jo on kumma että naida saadaan mutta vastuuta ei oteta!
Vastuun kantamista se on aborttikin
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei pahalla, mutta jos olisin ko. ystäväsi, en varmaan tykkäisi että asiaani retosteltaisiin tällaisella palstalla.
No eihän kukaan tiedä kenestä on kyse. Tuskin nää niin harvinaisia kuitenkaan on.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja OPETTELE:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Mä en nyt ymmärrä. Mitä oksettavaa ja yökkimistä siinä on, jos kohdussa on 12-viikkoinen vauva? Ne pillerit joilla keskeytys tehdään, tosiaan vain käynnistävät synnytyksen, eivät tee sikiöstä hirviötä.
kaikkia ei varmaan okseta se vauva.
NO mikä sitten oksettaa? Kertokaa kun mä en ymmärrä?
No en tiedä. Se, että on niin kamalaa, ettei sitä saatukaan eliminoitua. Jotenkin vaan. No, en mä tajuu.
Mua oksettaa se että jotkut ei tajue ettei jotkut vaan halua lapsia, tai eivät ole kykeneväisiä äideiksi.
Kamalampaa on jos vahinko raskaus ois pakko viedä loppuun, vaikka äiti ei henkisesti sitä kestäis.
Kummasti vaan se henkinen kantti kestää sitten sitä naimista.
Mistä tiedät lapsen alun taustat? Raiskauskin voi johtaa raskauteen.
Ihminen on seksuaalinen eläin, joten naiminen lieneen sallittua.
Oletko ajatellut että ihmisillä on oikeasti mielenterveysongelmia? Saattaa olla sairauksia kuten skitsofrenia tms joka voi alentaa kykyä huolehtia lapsistaan. Joten sun mielestä meielnterveysongelmaisten täytyis elää selibaatissa. Aika kova vaatimus. Miksi sitten sun jumalasi ois luonut ihmiselle seksuaaliset tarpeet?
Jumala kirjotetaan ISOLLA
Sori mun mielestä hellareiden jumala kirjotetaan pienellä.
Mä en ole hellari
 
Jumalan kirjotusasusta riitelevät vois tehä toisen pinon :D

Mut niin, eikös sillon tarvi jostain anoa keskeytystä, eikä sitä noin vain saa jos vkon 12 yli on menny? Saako vkolla 12 sit vielä keskeytyksen ku sanoo vain lääkärille?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei pahalla, mutta jos olisin ko. ystäväsi, en varmaan tykkäisi että asiaani retosteltaisiin tällaisella palstalla.
No eihän kukaan tiedä kenestä on kyse. Tuskin nää niin harvinaisia kuitenkaan on.
mä tiedän että ystävä ei käy täällä.
ja toiseksi en ole pahaa hänestä puhunut vaan yritän ymmärtää tapahtunutta ehkä vähän enemmän tällä tavalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
On tuo varmasti aika pelottava tilanne. kyllä ne lääkärit varmaan kertoo, et onko ne pillerit voinut aiheuttaa mitään. En mä usko, et jos ne aiheuttas jotain, et pakotettas synnyttämään se.
mietin (muistelen kai) että onkohan vaan tapa että jos yli 12 viikkoa niin joutuu anomaan keskeytystä ylemmältä taholta???
Mun mielestä kans se on noin.
 
Onko se sun ystävä vielä ehtinyt pohtia, miten nyt toimitaan? Minkälaiset ne syyt hänellä olivat aborttiin, jos saa vähän udella?

Musta keskeytys tuossa ihan välittömästi niin kuin sunkin ystävä ajatteli tehdä, ei ole mikään maailmanloppu, mutta luulen, että omalta osaltani vko 12 olisi liian pitkällä, että itse voisin keskeyttää. Ja kun eihän se keskeytys nyt heti tapahtuisi, vaan vielä menisi varmaan pari viikkoa. Että mulla ainakin pitäisi olla jotkin sikiön terveyteen liittyvät syyt (tai että itse suunnilleen kuolisin raskauteen).
 
.
No totta kai tää ap:n tuttu saa sen keskeytyksen. 12 vkon täyttymisen jälkeen pitää vain anoa lupa Terveydenhuollon oikeusturvakeskukselta, mutta ei sen saamisessa ole todellakaan mitään ongelmaa. Suomessa järjestelmä on siitä outo, että kaikki sen haluavat _oikeasti_ saa sen keskeytyksen, mutta lain mukaan tarvitaan nää anomukset ja luvat jotka siis lopulta on ihan turhaa paperisotaa.

Voi olla niinkin, että ap:n tuttu on vaan mennyt siihen verikokeeseen jotenkin myöhemmin kuin olisi käsketty, ei sitä jälkitarkastusta nyt puoltatoista kuukautta odotella. Ei kaikki ole automaattisesti aina sairaalan moka..
 
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Miten ihmeessä hänelle ei ole tehty jälkitarkastusta, jossa nimenomaan otetaan verikoe josta todetaan onko raskaushormonitaso laskemassa?
ymmärsin että siinä hän oli juuri "kiinni" jäänyt. verikokeessa siis.
Niin mutta jos keskeytys tehty viikoilla 6-7 ja viikolla 12 paljastui ettei raskaus olekaan keskeytynyt. Eikös se tarkistus pitäis tehdä 2-3 viikon kuluttua keskeytyksestä?
hänelle soitettiin heti kun saivat tietää verikoe vastaukset- ja seuraavana päivänä meni sairaalaan ultraan jossa selvisi että sikiö on elossa.
jos hän on alunperinkin ollut pidemmällä kuin sen 6vk millä keskeytys tehtiin ja siksi viikkoja on nyt jo sen 12?
 
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Jumalan kirjotusasusta riitelevät vois tehä toisen pinon :D

Mut niin, eikös sillon tarvi jostain anoa keskeytystä, eikä sitä noin vain saa jos vkon 12 yli on menny? Saako vkolla 12 sit vielä keskeytyksen ku sanoo vain lääkärille?
jaa-a. muistelen että tuo 12 viikkoa on rajapyykki. joutuu kai automaattisesti anomaan vaikka mennyt keskeytykseen jo rv 6-7 aikaan ja jäi sikiö eloon.
luulisi vaan että ei tarvitsisi lisää päänsärkyä saada tuollaisesta paperisodasta ja odottamisesta että saako keskeytyksen päätökseen kun on sen halunnut aikaisemminkin ja haluaa edelleen. :ashamed:
 

Yhteistyössä