Luovutettu munasoluhoito

Minäkin sain "täys"-korvausta Progynova lääkkeestä samalla tavalla kuin korvaushoidosta saatu Divinasta. Lugesteron tosiaan ei saatu kun se "normaali" kela-korvaus.

Meilläkin päin vähennettiin astettain tukilääkket ja ne loppuivat kokonaan rv12 mennessä. Minuakin pelotti hirveästi jättää lääkket pois, mutta edelleen olen onnellisesti raskaana!!

Piri Kovasti onnea plussan johdosta!! :heart:

Syysterkkuja,
Enkelitytön äiti ja Toive rv 21+6
 
Pakko purkaa tännekin. Kauhajoella tapahtunut ihan hirveitä. Yksi luokan oppilaista ammuskellut oppilaita ja lopuksi itteänsä. Miten täsä enää nuoret uskaltavat opiskella...??
Täälä on jotain tosi pielessä. :ashamed:
 
ja tervetuloa PIHLA mukaan.

HILLEVI, mitä sinulle hoitoihisi kuuluu?? Kyselit kortisonista, niin kerronpa miten meillä. Eli ensi maanantaina pistän jarrun ja samana päivänä alkaa kotrison (PREDNISOLONE 5mg) 1 tabl. kertaa kaksi.

GERPERA, todellakin kamalaa, ei ole enää sellainen tunne, että asuisimme "turvallisessa" suomessa, vaikkakin kyllähän kaikenlaisia sekopäitä mahtuu maahan kun maahan. Laittaa vaan miettimään, että mihin tämä maailma on oikein menossa. ... :/
Laitoin viestiä aiheesta tarto!!

Melko hiljaista täällä palstallamme on ollut...nyt kaikki esiin piilosta kuulumisia kertoilemaan :wave:

Mitä ALIISALLE kuuluu??

Toivottelen kaikille mukavaa iltaa ja toivotaan, että saisimme nauttia ihanan leppoisan lämpimistä syksyn illoista vielä pitkään :p

Terv. VEKARA
 
Olen seuraillut keskusteluanne jo aika pitkään itse en ole osallistunut aiemmin. Saisinko osallistua teillä tuntuu olevan tosi kiva porukka. Taustaa minusta olen 46 vuotias eli en siis mikään tyttö enää ja vielä tekisi mieli kasvatta perhettä minulla on 14 vuotias poika yhdet hoidot tehty 42 vuotiaana joihin en olisi ryhtynyt jos olisin tiennyt onnistumisprosentit jotka olivat aivan olemattomat, kuulin sen vasta myöhemmin kun tivasin tätä tietoa lääkäriltä.
Nyt kuitenkin miehen kanssa ollaan mietitty tätä luovutussolua,tosin ikäni kyllä vähän pelottaa.
Olin eilen yhteydessä elite klinikalle ja sain ainakin kymmenen luovuttajan listan. Te jotka olette elitessä hoidossa onko tietoa olisiko halvempi ottaa testit tartossa ja onko se oleellisesti halvempaa. Velä toinen kysymys onko teillä kellään kohdussa myomaa minulla sellanen huomattiin oli noin 3,4 cm halkaisijalta. Olisin tosi kiitollinen jos joku teistä joka tietää noista eliten hinnoista viitsisi vastata minulle. Lääkäri täällä tutki sitä myomaa ja oli sitä mieltä että se ei vaikuttaisi kiinnitymiseen,jos jollain vastaavaa kuulisin asiasta mielleläni. Tartossa sanottiin minulle että jos haluan hoidot voidaan aloittaa heti. Älkää välittäkö kirjoitusvirheistä.Kiitti jo etukäteen jos joku jaksaa neuvoa tietämätöntä. Katselin että ainakin Vekara ja Suzyanne ja oliko myös gerbera siellä hoidoissa
 
ja tervetuloa mukaan. Olinkin vielä koneella ja huomasin tuon viestisi.

Olimme klinikalla juuri kaksi viikkoa sitten ja otimme siellä kaikki tarvittavat testit. Hinnat ovat halvemmat kun suomessa, mutta tiedoksi, että lauantaina ja sunnuntaina on tupla velotus kaikessa toiminnassa (lääkärin palkkio ja laboratorio).

Olimme siellä juuri lauantaina, kun arkipäivä ei oikein miehen työn puolesta onnistu. Ottivat kaikki tarvittavat testit, maksoimme tuon alkumaksun 1850 ja jätimme sperman pakkaseen. Otimme myös mukaan kaikki tarvittavat lääkkeet. Lasku oli euroissa 4098,68.
Loppulasku tulee olemaan 2830 sis. icsi.

Kallista lystiä, mutta hinta paljon pienempi jos arkena pääsee käymään. Meillä pelkästään pakastetun sperman osuus hinnasta 700 eur. (350 kertaa 2).

Muuten suosittelen klinikkaa lämpimästi, tuli vaan sellainen tunne =) .

VEKARA
 
Tervetuloa mukaan Mate, pinomme Lutuliini on jo sinua vanhempi ja ensimmäisestä lahjasoluhoidosta tärppäsi. Toivotaan sinulle yhtä hyvää onnea. :heart:

Kiitos Vekara kortisonikertomuksesta, olisiko vielä muillakin kokemuksia sen käytöstä, Watrossi ja Suzyanne esim?
Mielelläni kuulisin, että saisin hoitavan lääkärinkin vakuutettua ;)
Hoitomme alkaa vähitellen ja alkionsiirron pitäisi olla viikolla 43. Vekara, luulin lähettäneeni sinulle yksitysviestin, mutta ehkä se ei tullut perille...

Tänään olen tosin taas miettinyt, millaisessa maailmassa lapsemme joutuvatkaan elämään.
Turvallista loppuviikkoa kaikille,
Hillevi
 
Kiitos kun jaksoitte vastailla. Kyllä tuo hinta tosiaan aika suolaselta tuntuu ,jos vielä jaksaisit vekara minua vähän valistaa. Miksi te halusitte sperman pakasteeseen sinne onko ajatus että teidän ei tarvi viipyä siirrossa klinikalla niin kauan. Ymmärsin että se kortisoni auttaa kai kiinnittymisessä saitko sen lääkkeen sieltä pyytämättä vai pitikö siitä osata mainita. Kyselen sulta näin tarkkaan kun vähän huolestuttaa tuo oma englannin kielen taito sitten siellä paikanpäällä matkailu englanti kyllä sujuu mutta näistä termeistä en ymmärrä hölkäsen pöläystä
Vielä mitä eroa ivf:llä ja icsi:llä. Olen niin noviisi näissä hommissa ja jos lääkäri puhuisikin suomea olisi helpompi kommunikoida hänen kanssaan näistä asioista. Sitten vielä tämä Kristiina sieltä tartosta sano että mulla täytyy olla täällä suomessa oma lääkäri kuka voi auttaa minua. Täytyykö sen olla mielellään jollain lapsettomuusklinikalla vai käykö oma gyne ja hänen tehtävänä on varmaan ultrata limistä kohdussa kuinka kasvaa olenko oikeassa. Kiitti jos viitsitte vastailla nyt kahville ja töihin hyvää päivänjatkoa kaikille tasapuolisesti.
:)
 
Hei mate,

IVFssä siittiöiden annetaan itse hedelmöittää munasolut, mutta ICSIssä yksi siittiö laitetaan ohuella neulalla munasolun sisään ja toivotaan hedelmöittymisen tapahtuvan. jos siittiöt ovat hyvin hitaita tai niitä on vähän, käytetään icsiä.

Täällä päässä lääkäri tosiaan seuraa limakalvosi kasvua sopivaksi h-hetkeä varten. Olisi hyvä, että lääkäri on perehtynyt lapsettomuuden hoitoon edes jollain tasolla - jos jotain outoa ilmaantuu, joka voisi pilata alkionsiirron. Muuten varmaan ihan perusgyne voisi riittää.

Paljon onnea matkaan! :heart:
Hillevi
 
Hillevi, kyselit lisatietoja kortisoonista. Alkion siirtoni jalkeen toukokuussa etsin tietoa minulle maaratysta kortisoonilaakkeesta (Dexamethason) ja loysin seuraavaa. Tama laake luetaan steroidiksi , joka vahentaa "the effect of natural killer cells" (loysin yhdelta eng. kieliselta sivulta enka oikein osaa kaantaa"). Talla viitataan ruumiissa olevaan puolustusmekanismiin, joka kaynnistyy kun vieras organismi "uhkaa" ruumista ja tasta johtuen se voi esim. hylkia alkiota, joka yrittaa kiinnittya. Kortisoonia kaytetaan yleisesti IVF-hoidoissa esim. Englannissa, Ranskassa ja Jenkeissa. Otin yhden tabun joka ilta.

Onko sun laakari jotenkin nihkea maaraamaan kortisoonia? Jos han esim. vetoaa siihen, etta tieteellisesti kortisoonin positiivista vaikutusta ei ole todistettu (mika on totta), voit vastata etta ei ole myoskaan progesteroonin. Suomessa vaan sattuu nyt olemaan sellanen kaytanto, etta progesterooni kuuluu osana tyypilliseen in vitro-hoitoon mutta ei kortisooni - en tieda miksi.

Hillevi viela piti sanomani. Vaikka ma olen tiukasti sita vastaan, etta suositellaan toisille kaikkia ihme poppakonsteja lapsettomuushoitoja tukemaan niin uskallan kuitenkin mainita helokinkukkaoljyn. Ma olen popsinut sita jo kauan kasien ihottuman takia ja tama oljyhan vahvistaa kaikkia limakalvoja. Olen usein miettinyt, etta onkohan helokinkukkaoljylla ollut osuutta siihen etta mun kohdun limis on aina ollut tosi paksu ja sopivasti kolmikaikuinen. Mulle on tehty 4 siirtoa ja kolmella kertaa alkio on kiinnittynyt. Mainitsen ihan vaan siksi, etta jos haluat kokeilla.

Minulla oli eilen joka kuukautinen laakaritapaaminen ja kaikki on OK. Viisi kuukautta meni rikki viime perjantaina ja vauva on nyt 22 cm ja painaa 300 gr. Ensi viikolla on rakenneultra. Mulla on synttarit huomenna ja mietin juuri, etta miten erilaisissa fiiliksissa synttareita vietetaan tana vuonna. Viime vuonna synttarit olivat pari viikkoa sen Italian keskenmenon jalkeen ja olin tosi rikki. Kun sita aina vaan jaksaisi uskoa, etta kylla elama kantaa.

Haleja teille kaikille
Watrossilta :wave:
 
Kiitos tiedoista sitten meille varmaan tehdään se ivf koska miehen simpat kuulemman ainakin muutama vuosi sitten priimaa laatua :LOL: Täytyy varmaan kaikki kokeet ottaa yksityisellä
kun hoidot tapahtuu ulkomailla jos ymmärsin oikein sulla myös hoidot käynnissä mutta täällä
suomessa onnea matkaan sulle myös ja muillekin onnea yrityksiin palailen asiaan jos tässä
nyt eteenpäin asioissa päässään.Ja jos joku jaksaa viitsii minua valistaa ihan käytännön asoissa niin otan tietoa mielelläni vastaan .Sitä minun vielä piti kysyä kun meillä on viikon lomamatka koulujen syyslomaviikolla muistaakseni alkaa siina 20.10 ja en haluaisi pitkittää hoitoihin ryhtymistä niin että koko homma alkaisi vasta loman jalkeen kuinka monta viikkoa yleenssä syödään lääkkeita etä päästään siirtoon. Tuleeko näistä lääkkeistä niin pahat oireet
että voisiko niitä käyttää lomalla että hoito olisi silloin jo käynnissä vai tarviiko kokoajan olla mahdollisuus mennä välillä lääkäriin ultraukseen sen limiksen kanssa ei tässä olisi enää paljon aikaa haaskattavaksi. Ollaan tätä nyt jo pähkäilty liian kauan ja päädyttiin nyt sitten kokeilemaan tämäkin vaihtoehto Hyvää päivänjatkoa kaikille
 
Kiitos Watrossi tiedoista. Missä vaiheessa söit Dexamethasonia, siirtopäivästä vai jo ennen?
Ja kiitos helokinkukkaöljyvinkistä. Mä syön jo foolihappoa, e-vitamiinia ja magnesiumia, mutta eiköhän tuo öljy tähän coctailiin kävis ihan hyvin. Mulla tosin on ollut ilmankin siirtopäivinä n. 1 cm ja oikein kaunis (kolmikaikuinen) limis ;)
Te olettekin jo onnekkaina yli puolivälin, ihanaa vauvaa 22cm valmiina - huikaisevaa!
Onnellista syntymäpäivää sinulle huomenna! :heart:

Mate, siirtoon voi helpoimmillaan ja lyhyimmillään päästä noin kahden viikon lääkityksellä. Lääkkeistä ei ainakaan kovin monille tule hyvin huonoa oloa, turvotusta kyllä ja sen tapaista vaivaa. Limistä täytyy käydä näyttämässä yleensä vähän useammin kuin kerran viikossa juuri ne kaksi viimeistä viikkoa - ainakin minun piti. Mutta sinun täytyy varmistaa hoitavalta lääkäriltä tai klinikalta.

Meillä hoito tulossa, toivottavasti lokakuun loppupuolella. Suomessa luovuttajia ei vain ole tarpeeksi ja hoitojen aikataulut menee aika lailla sen mukaan, miten luovuttaja löytyy, soveltuuko hän ja vielä rytmit saadaan samaan vastaanottajan ja luovuttajan kanssa.

Aurinkoista iltapäivää kaikille!
Hillevi :wave:
 
Onnea Piri mahdottoman paljon! Nyt peukutukset tuohon ensimmäiseen ultraan! On se hienoa että plussasit, kun teidän usean alkion kävi niin kuin kävi sitten lopulta! :hug:

Vekara . Ihan hyvää kuuluu.. Oon tässä ollut vaan kipeänä ja mieltä painanut moni asia, mutta eteenpäin mennään. Se viimeisin testitulos oli sitten jo negatiivinen. Testin ottajakin sanoi mulle, että mun pitäisi saada jo tukkualennusta kun jatkuvasti joudun siellä verikokeissa hyppää kun hcg laskee niin hitaasti..

Mutta tosiaan eteenpäin mennään. Kuukautisetkin oli ja meni. Nyt oon aloittanut taas progynovan kun lääkärin mielestä raskaus ei kuitenkaan ollut alkanut kun hcg oli mitä oli niin saatiin lupa lähteä seur. kierrossa uuteen hoitoon. Pe:na on nyt sitten limis ultra ja jos kaikki ok, niin ensi viikolla vissiin alkaa sitten taas piinailut täällä suunnalla..

Tilannehhan on se, että meillä 4 alkiota enää pakkasessa.. kahdessa orressa. Molemmissa on siis 2. Alkiot on luokaltaan 2:sia, joten ei edes mitään parhaita mahdollisia.. Kuinka moni on muuten plussannut ja raskaus jatkunut 2 luokan alkioilla??

Sitten mieltä askarruttaa, että mitä jos molemmat alkiot sattuukin selviämään sulatuksesta, niin mitä tehdään? Jotenkin tuntuu turhauttavalta että toinen pitäisi vaan heittää pois.. ja lääkärikin varoitteli kaksoisraskauden riskistä.. ja että jos toinen menee kesken, niin toinenkin menee sitten helpommin kesken.. mutta mitä nyt täällä olen lueskellut niin eikö useampi kuin yksi ole ollut siirrossa jossa kaksi alkiota on siirretty??

Sellaista täällä suunnalla. Oon koko ajan kipeenä ja tuon viime siirron jälkeen ihmeellisiä tuntemuksia tullut.. Mm. heikottaa ja pyörryttää ja henkeä ahdistaa.. ei niitä aiemmin ole ollu.. alkoi viime siirron jälkeen.. Kuulostaa ihan paniikkikohtauksen oireilta, mutta enpä tiedä mitä panikoida.

Viime yönä ystäväni synnytti tytön <3 ja 2 tuttua ovat raskaani.. välillä vähän vaikea ottaa tuollaisia uutisia vastaan vaikka olenkin vilpittömästi onnellinen heidän puolestaan.

Piinaileeko täällä tällä hetkellä kukaan??

Ja mikä tuo lääke on joka korvaa lugesteronin?? Onko se siis samantyyppinen lääke? Ja laitetaanko sekin tuonne alapäähän vai miten se otetaan? Onko hinnoissa mitään eroja??
 
Hei vielä,

Kiinnostaisi myös tuo Aliisan kysymys Lugesteronia korvaavista valmisteista. Tiedän yhden, Crinone, joka on kamalan kallis, mutta siitä mukava, että ei valu kuten Luget.

Aliisa, paljon onnea seuraavalle kerralle! Minulle on kolme kertaa siirretty kaksi alkiota. Täkäläisen ja pietarilaisen lääkärin mukaan alkiot tukevat toisiaan ja koska olen 170cm pitkä, olisi tilaa kahdellekin. Onhan kaksosraskauksissa riskit, mutta tuntuu että omalla kohdalla suurin riski on kyllä jäädä ihan ilman lapsia...

t. Hilde
 
Tervetuloa uusille, etenkin sinulle mate-62 !
Täsä mun tähänastista tietoa Eliteltä. Tänään sain suomennetuksi viimeisen saamani viestin klinikalta. Täsähän on kohta engl.kielen mestari hoitosanastossa :) misähän tätäkin vois myöhemmin hyödyntää ku muuten ei osaa kieltä :| . Eli mitään ei tapahdu, paitsi saat luovuttajalistan, ennenkuin olet maksanut luovuttajan kulut 1850e. Joko ensikäynnillä tai netin/pankin kautta.
Välttäm. ei tarvitse mennä kun ain. siirtoon, siinä menee Tartossa 3-4pv.
Viim. viestissä oli: Kun toi eka maksu on maksettu alkaa prosessi:
3-4 vk menee luovuttajan testeihin ym. Jos kaikki ok jatketaan luovuttajan lääkityksellä ja myös saajan lääkityksellä siirtoon saakka, siihen menee 4-5 vk.
Lopussa sitten viestissä oli että voivat aloittaa prosessin koska haluan kunhan olen ensin maksanut :$ . Jotenkin nurinkurista... :|
 
Moi!

Aliisalle: kiva, että pääsette näin pian aloittamaan taas hoidot!!!! Pidän peukkuja, että tärppäis! Toisaalta eikö se ole jo hyvä merkki, että edelliset yritti kiinnittyä? Kyselit tuosta kahden alkion siirrosta. Mulle silloin aikoinaan siirrettiin omiani aluksi vain yksi, mutta kuin ei onnistunut, niin sen jälkeen on siirretty kaksi, siis näitä lahjoitettuilla munasoluilla. Ja yhden kerran on siis tullut yksi vauva ja nyt olen siis raskaana, mutta en tiedä vielä, että onko siellä yksi vai kaksi (toivottavasti edes se yksi...). Meille lääkärit eivät ole oikeastaan ollenkaan puhuneet riskeistä tai varoitelleet, että ei saisi siirtää kahta. Olen tosin kuullut sellaisestakin, että jos yhdessä korressa olevat 2 alkiota selviävät sulatuksesta, niin vain toinen siirretään ja toinen pakastetaan uudestaan, mikä minusta tuntuu aika oudolta, kun eikö tuo pakastaminen ja sulatus ole aika stressaavaa alkioille - näin meidän lääkäri on ainakin sanonut. Ehkä kannattaa itse miettiä, että mihin on valmis ja sitten jos on valmis kahden alkion siirtoon, niin sanoa se suoraan lääkärille. Itse olemme miettineet, että niin monet on hoidoissa ja niin paljon tulee pettymyksiä, että se todennäköisyys, että molemmat alkiot kiinnittyisivät, tuntuu niin pieneltä, että sen vuoksi me ollaan ainakin haluttu, että siirretään kaksi.

Gerpera: Miksi siellä Tartossa pitää viipyä 3-4 päivää? Riiassa selvisi pelkällä siirrolla ja siihen tapahtumaan meni kaikkinensa vajaa tunti.

Lugesteronin sijaan mulle määrättiin nyt Progesteron vag. mic. 200 mg 2 kpl emätinpuikkoja aamuin illoin. Eli samalla tavalla nähtävästi käytetään, mutta hintaa en vielä tiedä, kun en ole vielä hakenut, kun lugetkin riittää vielä varmaan viikoksi.

Omaa napaa: täällä tämä tuntuu edelleen piinailulta, vaikka plussa onkin jo tullut. Sitä vaan miettii, että onhan siellä nyt varmasti jompikumpi kiinnittynyt niin hyvin, että pysyy loppuun asti matkassa. Ultraankin on vielä yli kaksi viikkoa!!!! Hoh hoh, miten tän ajan jaksaa? Mulla ei ole oikein muita tuntemuksia, kuin ärtyisyyttä. Silloin tällöin satunnaisesti saattaa vatsassa vähän nippailla ja olla päänsärkyä, mutta ei sen kummempia alkuraskauden oireita. No viimeeksikin ne huonot olot ym alkoi vasta joskus rv8-9 paikkeilla.

Verikokeeseen en ole mennyt, eikä sitä olla klinikalta pyydetty/vaadittukaan. Mietin, että pitäiskö mennä vai odottelenko nyt vaan sitä ultraa?

Eipä tässä muuta tällä kertaa! Voimia kaikille ja tervetuloa uusille!!!
Piri

 
Vähä korjasin tuota äskeistä viestiä. Piri: Jos menee ain. siirtoon niin ottavat mieheltä simppanäytteen, vaikka olenkin jo lähettänyt tulokset viestissä, ja hedelmöitys ja alkion jakautuminen vie heidän mukaan sen aikaa.
 
Mulle tuli nyt kun tarkemmin laskin 25:n luovuttajan tiedot elitestä. Kestääkö luovuttajan kokeet
todella tuon 4-5 viikkoa kuinka se voi viedä niin kauan ja lääkitys sitten vielä samanverran ihmeen kauan menee siellä kun mullle luvattiin testit viikossa suomesta. Onko sinulla täällä jo joku oma lääkäri ja tarviiko sen tiedot olla sitten myös sinne tartoon.Mie kyselin tänään yksityiselta asun pääkaupunkiseudulla diacorista testejen hintoja sain suurinpiiirtein laskettua että noin 600 euroa olisi minulta ja mieheltä. Voikohan niitä saada mistään yhtään edullisemmin
Mie olin kattovinani että sullakin ikää samanverran kun mulla olisihan tähän voinut tietenkin ryhtyä vähän aikaisemmin mutta oltiin jo ajateltu että ei enää yritetä kun ei tärpännyt niissä hoidoissa sillon muutama vuosi sitten. Se on tämä yrittäjän elämä sellaista että sitä siirtää helposti lasten tekoa ja luulee että se on yhtä helppoa kuin oli nuorempana. Onneksi meillä on tuo yksi ihana murkkupoika joka huolehtii että ei tule aika pitkäksi eikä jää liikaa rahaa :LOL:
Joko sie valitsit luovuttajan ja pitikö niitä valita useampi.Mie oottelen sieltä ohjeita toivottavasti
tulevat huomenna onnea sulle ja kaikille muillekin jos jaksatte joku minua välillä valistaa niin olisi kiva
 
Hei!
Onnea Pirille plussasta. Upea juttu!

Aliisalle halusin tulla kertomaan, että meillä oli kolmosluokan alkio joka siirrettiin ja vauva siitä tuli. Kakkosluokan alkiot ovat käsittääkseni aikas hyviä. Olimme Helsingin Väestöliitossa hoidossa ja meiltä kysyttiin halutaanko siirtää yksi vai kaksi alkiota, molemmat olivat kolmosluokkaisia. Silloin lääkäri sanoi, että kolmoisluokka on melko tavallinen siirrettävän alkion luokistus. Meille siirrettiin yksi alkio.

Peukut pidän pystyssä, että te kaikki saisitte iloisia uutisia hoidoistanne!

Terv. Miilija
 
Aurinkoista torstaita kaikille!

Pirille lähetän mielenrauhaa ja luottamusta, että kaikki olisi sitten ultrassa ok. Helppo neuvoa, kun itse ei ole tuossa tilanteessa. Mutta yritä nauttia olostasi ja tehdä rentouttavia asioita, niin aika tuntuisi kuluvan helpommin. :hug:

Täällä taas odotellaan lisää. Klinikalla tehdään luovuttajille joku veritutkimus, joka paljastaisi jos jokin veritauti olisi tarttunut aivan vähän aikaa sitten. Hiv- yms. testithän näyttävät vain kolme kuukautta aiemmin saadut tartunnat. Hyvä tietysti, että ollaan tarkkoja kaikkien luovuttajien kohdalla, mutta tulosten saaminen kestää kuukauden ja meidän hoitomme siksi siirtyy marraskuun puoliväliin. No, odotellaan nyt sitten vaan rauhassa. Meikäläisen malttamattomalle luonteelle ei vaan ole ihan helppoa. Raskautta kun on odotettu vuodesta 2003 tai 2004, en enää edes muista... |O hoh-hoijaa.
Ehkä nyt sitten voisin keskittyä enemmän taas töiden tekoon.

Monessa mielessä positiivisia päiviä teille kaikille!
Hillevi :wave:
 
Mate-62: Luovuttajan kokeisiin menee n.3-4 vk viestin mukaan. Olen käynyt oman paikkakunnan gynellä, joka on erikoistunut myös lapsettom.hoitoihin. Olen aik. ollut Tampereen Avalla hoidoissa v. 2004-2006. Koska alunalk. aloitimme hoidot Riikassa, eli kävimme siellä heinäkuussa, silloin ottivat molemmilta veritestit ja mieheltä simppanäytteen. Tulkki myös varattiin,50e/h. Lasku ei ole vielä tullut...hui!! en tiedä laskun summasta mitään, toiv. ovat unohtaneet koko laskun. Vaihdoimme Tartoon koska matka sinne lyhyempi ja hoito halvempaa.
Niin ja minun piti valita 3 luovuttajaa. Siksi kai 3, koska eihän heistä välttämättä kaikki ole luovutuskelpoisia, näin ymmärtäisin... Tärkeimpänä pidin samaa veriryhmää ja rh+ niin kuin meillä molemmilla. Minun lapsoset asuvat jo omissa kodeissaan eikä lapsenlapsia ole tulossa vähään aikaan...kai. Tai mistä sitä tietää. Molemmat kyllä vielä opiskelevat. Voithan sinä kysellä muiltakin lääkäriasemilta, onko heillä vastaavaa gyneä.
Olikohan muuta :x :/ eipä kai.
 
gerpera joo huomasin myöhemmin että olit laittanut 3-4 en tiedä mistä sain tuon 4-5 viikkoa mie sain kanssa tänään kristiiinalta postia ajattelin myös tuota veriryhmää. Kysyin sitä sieltä että onko sillä väliä hän vastasi että ei ole väliä jos en itse välitä mie en oikein tiedä sitten onko sillä merkitystä jos jollain on asiasta tietoa olisi kiva kuulla.Soittelin fertinovaan heillä oli ollut potilaita hoidossa jotka saivat munasolun jostain muualta. Mie kanssa suomentelin sitä kristiinan postia ajattelin että on varmaan parempi jos määräävät lääkityksen sieltä tartosta.Oletko samaa mieltä samoin muut vekara ja suzyanne onko parempi ottaa lääkitys sieltä. kristiina sanoi että heille käy kummin vain. Kenellä olisi tietoa kuinka paljon maksaa lääkkeet meille koko hoidon ajalta.Kertoivatko teille tartosta onnistumisprosentteja näillä luovutetuilla soluilla mie saanut mitään vaikka yritin kysellä. Tampereen avalla sanoivat että riikan onnistumisprosentti on parempi kuin suomen puhui 65% muta enpä tiedä mitä mieltä muut
 
ja mukavaa torstai iltaa. Sain katraan ruokittua ja istahdin koneen ääreen hetkeksi viettämään omaa aikaa ja kirjoitinkin varmaan arkillisen ja kaikki hävisi :$ . Mutta sinnillä vaan uudestaan, sillä nyt sellainen tunne, että mukava kirjoittaa.

Ensinnäkin, WATROSSI, paljon onnea vaan :flower: täällä hoilailen. Kylläpä olet tämän päiväsi ansainnut!!! Liiankin hyvin muista tuon edellisen vuoden. Ihanaa myös, että kirppu kasvanut jo miehen mittaan ja muutenkin asiat hyvin. Mukana oon niin täysillä, että on ihan sellainen "netti-kummin" olo. Ja kuten ihanasti sanoit, että elämä kantaa...niin, niin se vaan on naiset!! Koskaan ei saa lakata uskomasta asioihin, sillä niillä on aina tapana järjestyä!!

Jatkan kirjoittamista, mutta nyt tallennan tämän, että ei katoa!!!!
 

Yhteistyössä