Luovutettu munasoluhoito

Piri, mä etsin oman luovuttajan ja siksi kiilasin ekaksi sijalta 7. Heillä ei vielä ole muuten lahjamunasolujen luovuttajia näkynyt. Aikovat kyllä alkaa kampanjoinnin pikapuoliin. Jonon tilanne on kuitenkin elänyt sen verran, että meidän jonotusnumero on nyt 5, eli sinäkin saatat olla jo lähempänä. En antanut poistaa meitä jonosta, jos tämä kerta ei plussaa toisikaan. Mutta kannustan etsimään tuttavista vaikkapa ristiin luovuttajaa, jos suoraan tutulle luovuttaminen tuntuisi hankalalta.

Mutta toivotaan, että saisit testiin viikonloppuna plussan ja alkukesällä sitten vaavin :heart:
Ymmärtääkseni Clearbluen testi olisi varmimmasta päästä.
 
Meikä taas kuviois mukana. Mä en kyl ole mikää jahkailija mut mun avomieheni on :| . Ensinnäki onnittelut kaikille plussanneille ja muillekin tsemppiä vaiheisiinne. :wave:
Ovumiassa käyty ja lääkäri ultrasi ja totesi et IVF tuskin tuottaa tulosta. Anto paperit veritestiin josta nähdään vaihdev.arvot...että kiitos ja näkemiin. Varovasti taas viestittelin Kristinalle Tartoon ja kerroin tilanteesta. Nyt on mieskin taas mukana luov.hoidossa :) ,vaihteeksi...On kyllä aivan ihana mies,mutta tuo jahkailu ei kivaa. Ite luonteeltani sellanen et jos jostain sovitaan se tehdään kans (härkä). Olen nyt sopinut Kristinan kans et tarvii ain. mennä siirtoon Tartoon. Ultrat voi tehdä täällä. Veritestien ym. testien tulokset, jotka sain Riikasta,lähetin s.postilla hänelle. 3 luovuttajaa valittu.
Nyt tarvitsisin Teiltä apua. Ennen hoidon alkamista minun pitää maksaa luovuttajan kulut eli yht.1850 euroa. Tuo maksu pitäisi maksaa siis netin kautta ymmärtääkseni...
:x Voisiko joku auttaa minua tuon klinikan lähettämän viestin suhteen??? Siis mitä tuosta ihme numerosarjasta laitan viesti/viitenumeropaikkaan???
Waltrossi,Suzyanne tai kuka vaan jaksaisi suomentaa minulle noita maksutietoja niin lähettäisin yv:nä tiedot??? Ite ei ymmärrä :headwall: :attn:
 
Mukava, että olet taas mukana ja voin kyllä yrittää auttaa. Maksun maksat netin kautta ulkomaanmaksuna.

Itse maksoimme tuon maksun kortilla klinikalla siellä käydessämme tutustumassa. Samalla päätimme aloittaa hoidon siellä. Mies jätti myös sperman pakastettavaksi, joten myös matkaamme seuraavaksi siirtoon. Kaikki lääkkeet saatiin mukaamme. Miten aiotte tehdä sperman kanssa??

Loppumaksun maksamme myös netin kautta ennen siirtoon menemistä.

Terv. VEKARA :wave:
 
Kiitos Sinulle jos vaan jotenkin voit auttaa. Eli sovittiin Kristinan kanssa että ei välttämättä tarvi tulla tutustumiskäynnille, voi tulla myös vaan siirtoon (säästäähän siinäki pitkän sentin) ja samalla miehen spermanluovutus. Silloin vierailu Tartossa muist. 3pv . Riikassa ottivat mieheltä spermanäytteen, mikä ei kovin erinomainen ollut,siitä tiedot lähetin s.postilla Tartoon. Laitan sinulle yv:nä viestin noista luov. maksun tiedoista. =) :wave:
 
Eli maksua et maksakaan ns. normaalina maksuna, vaan etsi kohta ulkomaan maksu. Sieltä löydät selvät ohjeet mitä laskuun tulee täyttää. Klinikan nimi, osoite, tilinumero (ACCOUNT NO). Kysytään myös SWIFT codia ja IBANia. Nämä kaikki löytyivät kristiinan lähettämistä tiedoista.

Eli nyt vaan netti pankkiin ja sieltä etsit ulkomaan maksut. Maksun maksettuasi raha ei poistu heti tililtäsi, vaan siihen menee muutama pankkipäivä. Näin ainakin nordeassa, jonka kautta olen maksanut riikan maksuja.
VEKARA
 
Miten teidän lääkitys hoituu?? Niitä kun tuntui olevan monen moista. Esim. yksi sekoitettava ruiske. Olisikohan jarru, sitä en huomannut kysyä. Zumenonia vastaava myös pillerein, kun taas progestron pistoksina. Näin meillä.
 
Huomenia! Kiitos Sinulle Vekara kovasti neuvoistasi. En ees tiennyt et joku ulkomaanmaksu on olemas. En illal löytänyt sellasta Op:n sivuilta mut ehkä se löytyy. Toivon sinulle sydämestäni jo plussaa, olet kyllä sen jo ansainnut! Autat aina muita ,vaikka itse olet kokenut paljon vastoinkäymisiä.
Gerpera (joka nyt ei kuki)
Lisäys vielä: Miks teil kaikilla on toi kirjeen merkkki nimmarin alapuolel??
Miten sen saa?
 
Laitoin sinulle juuri yksityisviestiä :wave:

Myös sinulla on toi kirjeen merkki nimmarin alapuolella, omalta koneeltasi et sitä vaan näe. ELI näen täältä koneeltani sinun kirjeen merkkisi, mutta en taas omaani....osasinko selittää.... :D
 
Moi!

No hoh hoh nämä viime päivät. Torstaina ostin testejä ja perjantaina sitten testasin sellaisella Prisman halppiksella. No tulihan siihen jonkinlainen viiva, mutta ei yhtä vahva, kuin se vertailu viiva. No mietin sitten, että mikä haamu se nyt sitten on ja miksi tämä tästä vielä muuttuu. En uskaltanut tulla sitä tännekään kertomaan, kun tuntui, että ensin itse sanon täällä, että älkää testatko liian aikaisin ja sitten itse pähkäilen samanlaisten ongelmien kanssa.

No, tänään testasin sitten SELKEÄN PLUSSAN!!!!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Se pamahti siihen tikkuun (ClearBlue) heti ennen kuin edes mitään kontrolliviivaa oli tullut! Vau, kuinka ihanaa!!!!! :) Toki koko juttu tuntuu tosi uskomattomalta, ei sitä oikein osaa uskoa todeksi, että voiko tosiaan käydä näin, että nyt kun alettiin toista yrittämään, niin heti ekalla kertaa onnistaa - ainakin positiivisen testituloksen suhteen!!!!!!! No, huomenna sitten ultraa varaamaan ja jännäämään sitä, mitä sieltä sitten löytyy. Tai että toivottavasti sieltä löytyy jotain!

Ihanaa, kun tän jutun voi jo kertoa jollekin, siis TEILLE IHANAT NAISET!! Kiitos tuesta ja plussatuulista!!!

Piri

PS. testin tein n. klo 4 yöllä ja uni tuli taas silmään vasta joskus puol seitsemän jälkeen! ;)
 
Suzyanne
Ihanaa, onnea PIRILLE ihan hillittömästi!!! Mahtavaa!! :heart: :flower: :heart: :flower:

GERPERA, hyvä, että miehesi haluaa taas jatkaa hoitoja, toivotaan että se päätös palkitaan, ehkäpä hoidot Elitessä tuottavat sinulle samanlaisen hoitotuloksen kuin minullekin!

VEKARALLE myös toivon Eliten osoittautuvan hyväksi hoitopaikaksi, toivotaan että se Söritsa osoittautuu oikein noitatohtoriksi, joka saa jokaisen luokseen tulleen suomalaisnaisen hoidoillaan raskautumaan! =)

Lääkitysjuttuja vähän, vähän epävarma olo lääkityksen lopettamisen suhteen, kun reilun 4 vkon päästä, eli vkolla 12 pitäisi lopettaa lääkkeet kokonaan, koska istukka alkaa pyörittää hormonitoimintaa. Kyllä tietty uskon kun lääkäri niin sanoo, että ne voi lopettaa, mutta kun ei ole tuota omaa hormonitoimintaa ollenkaan, niin huh, tulen kyllä olemaan tulisilla hiilillä tuon asian kanssa. :whistle:

Vointi on ollut, no joo, ei kovin hyvä tosiaankaan, mutta en valita! B)

Terveisin Suzyanne rv 7+5
 
Kyllä kuule Sinulla jo semmoset hormonit pyörii jotka raskaus on tuonut tullessaan että älä murehdi. Jos se kuitenkin on sinulle vaikeaa ni vähennä vähitellen ja seuraa tilannetta, ei kai kukaan lääkäri sellasta kiellä :attn: Nyt turhat murheet pois ja nauti raskaudestasi (mikäli et kovin pahoinvoiva :) :wave:
 
Kiitos paljon onnitteluista!!! :hug:
kyllä tämä edelleen aika uskomattomalta tuntuu. Ultran sain tosiaan perjantaiksi 10.10, että aika kauan tässä taas saa piinailla...

Suzyanne: mulla oli edellisessä raskaudessa, että tukilääkityksen sai lopettaa heti ekan ultran jälkeen eli rv 7+0. Nyt on sanottu, että jatketaan viikolla 10 asti. Eli nämä taitaa olla aika tapauskohtaisia, että kauanko lääkettä otetaan. Itseänikin kyllä viimeeksi hirvitti tuo kerrasta poikki lopetus. Ja nyt kans, varsinkin, kun tuo lääkitys on korkeampi, kuin viimeeksi.

Pyysin äsken lisäreseptin, kun mulle luget loppuu ennen kuin ehdin ultraan, niin sanottiin, että lugeja ei ole nyt saatavana, joten tilalle tulee progesteron. Onko jollain kokemusta tuosta? Ja miksei lugeja oo enää saatavana? Viime viikolla vielä oli?

Piri
 
Tuolla kesäkuun tienoilla pyörittelin pienessä paniikissa ihan samaa asiaa lääkkeiden lopetuksesta :whistle: Minä siis lopettelin viikolla kymmenen kokonaan ja omaa hormoonitoimintaa ei ole lainkaan!!
Nyt olen RV 22+0 :hug: Tsemppiä lopetukseen!
 
Suzyanne ja muutkin "hoitolaiset"

Nyt vasta uskalsin kirjoittaa ensimmäisen kerran vaikka vuoden verran olen aktiivisesti käynyt palstaa lukemassa.

Multa on poistettu molemmat munasarjat kystien vuoksi ja tällä hetkellä onnellisesti raskausviikkoja kasassa 16.

Lääkkeet (2 Zumenonia ja 3 Lugesteronia päivässä) lopetettiin viikkoon 10 mennessä. Vähensin lääkitystä (lääkärin ohjeiden mukaan) pikkuhiljaa, ehkä neljäntenä päivänä lääkkeet lopetettiin kokonaan vaikka mua itseä jännittikin. Sen jälkeen kärsin lievistä kuumista aalloista, mutta eivät ole haitanneet. Tällä hetkellä on outoa, kun ei tarvitse syödä mitään lääkkeitä, 13 vuotta kun ehdin hormonikorvauslääkkeitä syömään.

Onnea raskauteen ja muillekin tsemppiä hoitoihin!
Pihla08
 
Suzyanne
PIHLA08, tervetuloa! Sinähän olet "kohtalotoverini", sillä minulta on myös poistettu molemmat munasarjat juuri kystien takia, ja aikaakin on kulunut melkein saman verran, minulla 11 vuotta.

Minulla menee tällä hetkellä 3 Estrofemia, 6 Lugesteronia ja 1 Prednisolon päivässä, ja joka viikko annos pienenee, kunnes viikolla 12 loppuu kokonaan. Mukava kuulla sinulta sekä SURUL-LISELTA että lääkkeiden lopettaminen meni hyvin! Onnea raskauteen teillekin!

Miten muuten teillä PIHLA08 ja SURUL-LINEN vielä, varmaankin saatte normaalisti täyskorvauksen hormonikorvaushoidosta? Oletteko saaneet sitä raskauden aikana käyttämistänne hormoneista? Lääkäri ei löytänyt minulle ainuttakaan hormonimerkkiä josta saisi täyskorvauksen, Progesteron-merkkisestä keltarauhashormonista on joskus kuulemma saanut, mutta se on poistettu. Estrofem ja Lugesteron eivät myöskään ole korvattavia. Minulla on resepti Progesteroniin, sain apteekista ohjeet, että joskus yksittäistapauksissa Kelasta myönnetään tuolle lääkkeelle täyskorvaus, vaikkei se varsinaisesti olekaan. Ja kehotettiin mennä itse Kelasta kysymään täyskorvauksesta. Kuulostaa kerrassaan kummalliselta käytännöltä, onko teillä, tai muilla " ennenaikaisilla mummotautisilla" koskaan tullut tuollaista käytäntöä vastaan? :eek: Meinaan mennä lähipäivinä Kelaan anelemaan, mutta varsin omituiselta tuntuu.

PIRI, Lugesteron 200 mg on noin jouluun asti tukusta asti loppu, 100 mg:sta on vielä, mutta loppuu varmaan pian. Tätä Progesteronia ei ollut aiemmin ainakaan Helsingissä kuin Yliopiston apteekeissa, mutta nyt sitä on muissakin, juuri tuon Lugesteronin loppumisen takia.
 
Hei kaikille,

Tervetuloa mukaan Pihla ja paljon onnea lopuille viikoille!

Te, kenelle on annettu alkion siirron yhteydessä kortisonia, kertoisitteko tarkemmin.
Pillereinä vai pistoksena ja kuinka pitkään, missä vaiheessa? Mitä lääkettä ja millainen annos? Jos kortisoni voisi meitäkin auttaa..

Kaikille hyvää viikkoa ja iloista masunkasvatusta plussanneille! :heart:
Hillevi
 
Minä käytin estrogen-laastaria ja lugesteronia alkion siirron yhteydessä!
Laastarit sain apteekista samalla korvauksella kuin normaali korvaushoidon (divina), eli kolme euroa/haku kerta maksoin itse!! Luget sitten normihinnalla!
Ei ole kukaan kehottanut kylllä itse kelaan menemään... Aika edullisiksi koin noi omat lääkkeet, ei tainut satasta mennä koko hoidon aikana :eek:
 

Yhteistyössä