Moi!
Aliisalle: kiva, että pääsette näin pian aloittamaan taas hoidot!!!! Pidän peukkuja, että tärppäis! Toisaalta eikö se ole jo hyvä merkki, että edelliset yritti kiinnittyä? Kyselit tuosta kahden alkion siirrosta. Mulle silloin aikoinaan siirrettiin omiani aluksi vain yksi, mutta kuin ei onnistunut, niin sen jälkeen on siirretty kaksi, siis näitä lahjoitettuilla munasoluilla. Ja yhden kerran on siis tullut yksi vauva ja nyt olen siis raskaana, mutta en tiedä vielä, että onko siellä yksi vai kaksi (toivottavasti edes se yksi...). Meille lääkärit eivät ole oikeastaan ollenkaan puhuneet riskeistä tai varoitelleet, että ei saisi siirtää kahta. Olen tosin kuullut sellaisestakin, että jos yhdessä korressa olevat 2 alkiota selviävät sulatuksesta, niin vain toinen siirretään ja toinen pakastetaan uudestaan, mikä minusta tuntuu aika oudolta, kun eikö tuo pakastaminen ja sulatus ole aika stressaavaa alkioille - näin meidän lääkäri on ainakin sanonut. Ehkä kannattaa itse miettiä, että mihin on valmis ja sitten jos on valmis kahden alkion siirtoon, niin sanoa se suoraan lääkärille. Itse olemme miettineet, että niin monet on hoidoissa ja niin paljon tulee pettymyksiä, että se todennäköisyys, että molemmat alkiot kiinnittyisivät, tuntuu niin pieneltä, että sen vuoksi me ollaan ainakin haluttu, että siirretään kaksi.
Gerpera: Miksi siellä Tartossa pitää viipyä 3-4 päivää? Riiassa selvisi pelkällä siirrolla ja siihen tapahtumaan meni kaikkinensa vajaa tunti.
Lugesteronin sijaan mulle määrättiin nyt Progesteron vag. mic. 200 mg 2 kpl emätinpuikkoja aamuin illoin. Eli samalla tavalla nähtävästi käytetään, mutta hintaa en vielä tiedä, kun en ole vielä hakenut, kun lugetkin riittää vielä varmaan viikoksi.
Omaa napaa: täällä tämä tuntuu edelleen piinailulta, vaikka plussa onkin jo tullut. Sitä vaan miettii, että onhan siellä nyt varmasti jompikumpi kiinnittynyt niin hyvin, että pysyy loppuun asti matkassa. Ultraankin on vielä yli kaksi viikkoa!!!! Hoh hoh, miten tän ajan jaksaa? Mulla ei ole oikein muita tuntemuksia, kuin ärtyisyyttä. Silloin tällöin satunnaisesti saattaa vatsassa vähän nippailla ja olla päänsärkyä, mutta ei sen kummempia alkuraskauden oireita. No viimeeksikin ne huonot olot ym alkoi vasta joskus rv8-9 paikkeilla.
Verikokeeseen en ole mennyt, eikä sitä olla klinikalta pyydetty/vaadittukaan. Mietin, että pitäiskö mennä vai odottelenko nyt vaan sitä ultraa?
Eipä tässä muuta tällä kertaa! Voimia kaikille ja tervetuloa uusille!!!
Piri