Luovutettu munasoluhoito

Huomenta!

Kiitos suuri BKM:lle luovuttamisesta! Olette aivan ihania ihmisiä! :heart:

Mä alottelen tänään lugeja.. Haluaisin vaan kysästä että kuinka säännöllisesti te otatte niitä? Mulle on määrätty 3 illalla ja 3 aamulla.. Mutta siis otatteko ne aina samaan kellon aikaan? Mä oon viimeks ottanut niitä aika eri kellonaikoina.. mietin vaan että onko sillä jtn väliä? Että pitäiskö alkaa ottaa esim. 7ltä aamulla ja 19 illalla? Onko sillä oikeesti jtn merkitystä.. Tuli vaan mieleen tällänen kysmä..

Aikas jännä tuo Vekaran ja Suzyannen yhteensattuma!
 
Moi!

Aliisa: mä en ole ottanut mitenkään samaan aikaan, suurinpiirtein samoihin aikoihin (aamuisin itseasiassa varmaan vaihdella n. 2 h sisällä), mutta en tarkalleen samalla kellon lyömällä.

Miten te muut olette tehneet, oletteko käyneet vielä veritesteissä? Itseä mietityttää, että kun pitää vielä niin kauan odottaa sinne ultraan, että pitäiskö tässä välissä käydä veritesteissä varmistamassa tilanne? Pitäiskö pokkana vaan mennä trerveyskeskukseen tai esim. pyytää neuvolan terkkaria kirjoittamaan lähete? AVA:sta sanottiin, että terveyskeskukset ei tee, mutta he vois kirjoittaa mulle lähetteen yksityiselle, mutta se tietty taas maksaa.. Hohhoh, mitäs mieltä olette?

Aurinkoista sunnuntaita!
Piri


 
Kyllä tk:ssa tehdään veritestejä. Soita neuvolaan ja kerro tilanne ja pyydä kvantitatiivinen hcg. Ja etenkin SUURESTI ONNEA plussauksesta. Toi hcg on vähän niin ja näin, voit saada hyvät lukemat ja rauhoittua siitä, mutta jos lukemat on alhaiset niin stressaat suotta vaikka uä:ssä oliskin aikanaan kaikki hyvin.

Typyliini joka odottaa kovasti soittoa koska luovuttaja löydetään B)
 
Pirille onnittelut plussasta!

Täällä on tapahtunut paljon, kun viimeksi täällä olin. Tai kirjauduin perjantaina, mutta sitten tulikin töissä sellainen härdelli, ettei ehtiny mitään kirjoittaa/ lukee kuulumisia.

Nyt on ollut niin kiirettä, kun on ollu pihahommia ja tekemistä vielä riittää. Ihan on nää hoitokuviotkin unohtunut.

Vekara, mulla kanssa tullut muutama (5 kg) lisäkilo tän hoidon aikana. Nyt oon kyllä saanu 2 kilo pois, kun oon hulluna huhkinu tuolla pihalla. Mulla ei onneks oo tota painoa ton enempää kertyny( vielä suht normaalipainoinen).
Toivotaan Vekara, et nyt sulle plussa tulisi. Ainakin luovuttaja hyvä, kun siitä raskauksia alkanut. =)

Oma hoito siinä vaiheessa, että tiistaina ultra. Meillä pakksessa tää yritys ja toivotaan et nyt onnistaisi. Näin viimeyönä niin todentuntuista unta, että toivotaan sen olevan enneuni. Eli mulla oli pieni tyttövauva, jota kannoin sylissä,ja se oli kyllä niin todentuntuista, että aamullakin olin ihan ihmeissäni.

taidan nyt lähteä vielä ulos, kun on niin aurinkoinen päivä. Kaikille oikein ihanaa sunnuntaita ja jaksamista hoitoihin.

Ai niin ja uusille tervetuloa mukaan.

-Cornelius-
 
Moikka:)

Olipas hieman suoraan tuo otsikko, mutta kertoo olennaisen...Kuka osaisi kertoa, miten Tarton Elitessä homma toimii? Mitä maksaa ja mitä euroilla saa? Ja olisin kiinnostunut myös kuulemaan kokemuksistanne. (toimiiko siellä esim. systeemi, että voisi jakaa jonkun toisen kanssa yhden luovuttajan munikset?).

kyselee kristiina
 
SUZYANNE: Onnea sykkeestä!!!On se ihana tunne kun näkee, että omassa vatsassa elämä kasvaa =)

PIRI: Kovasti onnea plussasta! Minulla oli ultra jo rv 6+3 ja hienosti näkyi syke jo sillon eli kyllähän sinne ultraan voi mennä jo kun rv 6 on täynnä. Jaksamista odotteluun.

KRISTIINA: Elitestä sen verran, että siellä voi myös jakaa munikset kahden vastaanottajan kesken, hintaa muistaakseni silloin noin 2400e. Me mietittiin tätä, mutta ollaan nyt kuitenkin menossa sinne vko 46 lahja-alkiohoitoon, kun simpatkin vähän reppanoita ja ollaan eka lapsikin luovutetuilla alkioilla alkuun laitettu. Mutta ne lähettää sieltä tosi nopeesti kaikki tiedot, hinnat yms. kun vaan laitat s-postia. Jos meillä ei tärppää tää hoito niin voi olla, että me myös tuo tuoremunasoluhoito tehdään ja sillon on pakko tehä tuo munisten puolitus kun ei oo yksinkertasesti varaa pistää yhteen hoitoon yli 4000 euroa :(

Eli me päädyttiin kuitenkin tohon Viroon ja Eliteen. Sieltä kun on lukenut nyt paljon hyviä kokemuksia =)
 
... tulin kertomaan uutisia. Mulla oli tanaan rakenneultra (21+3) ja kaikki oli OK. Vauva painaa jo 426 gr eli alkaa olla jo aika potkale. Ai niin, tulen Suomeen tyomatkalle talla viikolla - ihanaa!

Ma taustailen edelleenkin tiukasti mukana teidan kaikkien hoidoissa ja odotan niita hyvia uutisia, joita tiedan tulevaksi. :wave:

Haleja
Watrossilta
 
Moi!

Ihanaa, että Watrossilla on kaikki kunnossa!!!

Täällä on alkanut pahoinvointi! Pari viikkoa aikaisemmin, kuin edellisessä raskaudessa...oiskohan siellä sitten kaksi kiinnittynyt?? No oksentanut en ole, mutta eilis-illasta alkoi tällainen jatkuva kuvotus, joka aina välillä vähän helpottaa. Toisaalta yököttävää, mutta toisaalta ihanaa, kun tekee enemmän todeksi tämän alkuodotuksen. Ehkä sitä nyt jaksaa vielä paremmin odottaa tuonne ensi viikon perjantain ultraan!

Piri
 
Onko joku jo käyttänyt tuota Progesteron 200mg lugesteronien sijaan? Mä kävin vaan äsken apteekissa niin selvis, että tuota 200 mg ei ole suoraan olemassa, vaan se pitää teettää Helsingissä. Sanoivat sitten, että 100 mg Lugesteroneja vielä kyllä löytyis, jos haluaisin ottaa niitä tupla annoksen. No, pitää soitella Treelle ja kysellä.

Piri
 
Hei kaikille ja oikein paljon onnea plussista!!

En ole unohtanut teitä ja munasolun luovutusta. Olen selvitellyt asiaa ja ollut yhteydessä ovian lääkärin kanssa. Tilanne on kuitenkin nyt se, että en saa vielä luovuttaa. Selkäni on leikattu kk sitten ja nyt alkaa kuntoutus. Lääkäri sanoi, että täytyy odottaa. Eli nyt meni homma jäihin vähäksi aikaa vaikka kovasti olisin halunnut luovuttaa nyt heti. Ei auta kuitenkaan kuin odotella.

Paljon tsemppiä teille kaikille!!
 
kaikille.. :) . Kylläpä olin reipas tyttö, sain juuri piikin peffaan ukko kullalta, enkä edes paljon kiljunut. Pisti siis jarrun, eikä minusta olisi koskaan sitä tekemään :eek: !!

Tänään alkoi myös kortison!!

IHANAA, oli kuulla Watrossi TEISTÄ!! Mukavaa oleskelua täällä suomessa,

:hug:

PIRI, tuplaraskaudessa käytin progestronia. Sitä saat yliopiston apteekista helsingistä tai stockmannin apteekista. Suosittelen ehdottomasti stokkaa, sillä yliopiston kama hiekkapaperia siihen verrattuna. Jos ei heti valmiina, niin valmistavat odottaessa.

MATE ja GERPERA, miten teillä hoidon aloitus elitessä?? Joko luovuttaja on valittu??

RONYAH, oliko teillä ensimmäinen luovutushoito myös elitessä? Tervetuloa palstalle mukaan

Mitä tietoa saatte lahja-alkio hoidossa luovuttajista?? Mitä maksaa ja mitkä ovat onnistumisprosentit??

GORNELIUS, mukavaa, että olet taas kuvioissa mukana

:hug:

Terkuin, VEKARA :wave:
 
Mie kävin vielä tänään tarkistuttamassa tuon minun myoman fertinovassa oli tosi kivan tuntonen paikka ja lekuri oli sitä mieltä että ei aiheuta mitään ongelmia kun ei kasva kohtuonteloon. Laitoin eliteen sähköpostia tänään ja valitsin kolme luovuttajaa katsotaan mitä he ovat näistä mieltä. Lupasivat edellisessä meilissä lähettää minulle lääkkeet lähettävät ne kai postissa luullakseni. Tämä fertinovan lääkäri lupasi alkaa minun lääkäriksi täällä päässä. Kuinka kauan vekara nyt syöt lääkkeitä että pääsette siirtoon mie voin käydä sen kyllä katsomassa
sinun aiemmista kirjoituksista, muistaakseni olit sen laittanut kun kirjoitit siitä eliten reissusta.miekin olisin kiinnostunut kysymään ronyahilta siitä adoptioalkiosta ja onnistumisprosentista tartoosta sitä ei kai saanut tuoreena niin kuin pietarista.

gerpera laitoin sulle yksityisviestiä
 
Pitkään olen ollut poissa sivuilta. Täällä on uitu todella syvissä vesissä tän lapsihomman suhteen. Välillä olin jo lähes varma, että en uskalla enää yrittää, kun meinaa henki lähtee ja mun pitäs huolehtia mun pikkutytöstä vielä monta vuotta. On ollut tosi raskas syksy uudessa kaupungissa ja uudessa työpaikassa. Alkusyksystä olin pikkutyttöni kanssa liikenneonnettomuudessa, joku ajoi kolmion takaa auton kylkeen ja meillä vauhtia 80 km/h. Sitten tuli jo kirjoittamani keskenmeno, joka piti lääkkeellisesti abortoida kotona. No minun kohdalla se meinasi muuttua hengenvaaralliseksi, kun lääkäri ei meinannut millään ottaa sairaalaan, vaikka en pystynyt enää itse kävelemään. Olin pitkään todella huonokuntoinen, pitkällä sairauslomalla eivätkä veriarvot ole vieläkään häävit huolimatta raudan syönnistä ja sairaalassa tehdystä veritankkauksesta. Ei tässä vielä kaikki, pari vkoa sitten isäni joutui sairaalahoitoon, omaisille annettiin jo varoitus mahdollisesta poismenosta, mutta hänpä selvisi. Niin olen ajatellut minäkin selvitä ja selättää tämän hirveän syksyn. Outoa, että tuo ajatus lapsesta ei lähde päästä, vaikka kuinka tiukilla olisi elämässä. No nyt on lopetettava tämä synkistely ja ajatukset siirrettävä positiivisempaan...

Olen käynyt lukemassa pinolaisten kirjoituksia, nyt viime aikoina enemmän, aluksi en vain voinut.

Pirille lähtee isot onnittelut :flower: :flower: :flower: (PS. Minä en käynyt veritestissä lainkaan).

Onnittelut myös muille, joiden raskaus etenee suunnitelmien mukaan, on se hieno juttu :flower:

Ja te munasolun luovuttajat vasta ihania ihmisiä olettekin :heart:

Piinaajille tsemppiä, toivon itsekin tulevaisuudessa liittyväni teidän joukkoon.

Tilanteeni tällä hetkellä on seuraava. Riikassa on siis kesäisin siirron jäljiltä 1 alkio pakkasessa, kun eivät suostuneet siirtämään tuoresiirrossa kahta alkiota. En tiedä jaksanko järjestellä matkaa sinne, mahtaako alkio kestää sulatuksen. Vähän jännitän sitäkin, onko alkiossa kromosomipoikkeavuuttaa ja toistuisiko kohtaloni. Olen jonossa Ovumiaan 2. sijalla, enemmänkin olisin kääntämässä katsettani sinne. Kunto ei siis vielä ole paras mahdollinen eikä oo oikein rahaakaan, mutta unelma on jäljellä...
 
Onko sulla tietoo mitä toi progestron maksaa? Mulla huomenna aika sinne ultraan ja sit pitäs päättää, et käytänkö lugeja tupla-annoksen. Ei kyl huvittais tunkea kerralla 4 kappaletta hanuriin. Onko näillä lääkkeillä jotain eroavaisuutta? nyt toivottelen hyvät yöt, ja aloitan lampaiden laskemisen, jos vaikka uni tulisi. :wave:
 
Kirjoitin vasta jo kertaalleen tekstin enkä tiedä minne se katosi. Sitä ihmettelen miksi sulla niin
pitkä lääkitys mulle ainakin suomesta sanottiin että minun lääkitys 10-14 päivää,onko joku viron oma käytäntö aina noin pitkä lääkitys ja onko se jotenkin parempi oliko suzyannella myös noin pitkä lääkitys. mulla lekurina annika tykkäsin kovasti. onko eliten lekuri mies vai nainen kristiina
on käsittääkseni hoitaja entä onko lekuri hyvä tyyppi. Tuo adoptioalkio se olisi helppo homma
jos se onnistuis olisi kiva kuulla ronyahilta kommenteja onnistuiko eka laakista vai pitikö siirtää
monta kertaa Nyt hyvää päivänjatkoa kaikille
 
Mullekkin oli määrätty lugesteron 200 mg, mut kun menin apteekkiin niin sanoivat ettei sitä ole, eikä mistään nyt sitä saa. Tota 100 mg:sta on. Taidan kuitenkin kallistua sen progestronin puolelle. Nyt täytyy lähteä sinne ultraan. Palaan myöhemmin.
 
PIRI: Onnea kovasti teille :flower:

Olen palannut helteisestä Kreikasta =) Loma oli kaikin puolin onnistunut.

Kävi vaalla tänään ja meinasin pyörtyä. En ole koskaan ollut näin painava....en nyt vielä ole lihava, mutta painoindeksi varmaan alkaa kallistua ja lievän ylipainon puolelle tuolta normaalipainon puolelta. Nyt on otettava itseä niskasta kiinni. Muutettiin helmikuussa omakotitaloon enkä ole sen jälkeen vaalla käynyt, mutta kyllä olen olosta huomannut, että painoa on tullut lisää. Ja helmikuusta noin 5 kiloa.
Pari viikkoa olis kai aikaa menkkoihin ja sitten siitä kierrosta olis se PAS.

Bartsu
 
No niin.. kyytiläinen on jälleen mukana. Toinen vain selvisi siirtoon asti, joten eipä tarvinut sitä päätöstä sen kummemmin pohtia, että siirtääkö yksi vai kaksi. Toinen oli puoliksi selvinnyt mutta lääkärin mielestä se oli kuitenkin niin onneton, että sitä ei kannattanut siirtää.. siitä ei raskautta olisi kuitenkaan alkanut.
Toimenpidelääkärinä oli jälleen eri lääkäri.. nyt joka kerta ollut eri toimenpidelääkäri.. Kaikki on ollut oikein mukavia mutta huomaa kuinka kaikilla on eri tyylinsä hoitaa asia..
Nyt sit vaan jännäillään pari viikkoa, että voisiko tämä hieman heikkolaatuisempi, mutta lääkärin mukaan oikein hyvä alkio tarrata kiinni.. vai jaksaako sekään lähteä mukaan...
 
Missä mennään

Nimi (ikä ) .. hoito ........... tilanne ............. kiertop .. haaveissa


Aliisa (25) .. 2.PAS ../Väestöliitto/Hki... Haaveissa 2-3

Bardolino (30) 1.lahjasoluhoito missä tehty 1 tuoresiirto ja 1PAS, seuraava PAS 10-11/08 Tampereen AVA, toiveena 1-2 lasta

Cornelius (33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 1 lahjasoluhoito +1 Pas. Seuraava Pas syys/lokakuussa (Fertinova). Haaveissa 1

Hillevi (44) ... luomuilua ... Ovumia lokakuu ........ haaveissa eka
aiemmin 3 IUI, 2 IVF, 1 lahjamunasolu IVF, kaikista nega

Juuni (47) 4 inseminaatiota, 3 ivf, 1 lahjamunasoluhoito, Riika, 2. lapsi (esikoinen 2 v.)

Typyliini (28)....9.siirtoa lahja-aineksilla tehty tytön jälkeen....jonossa VL/Tre+ Ovumia.....esikoinen 3.v, haaveissa pikkusisarus esikolle.

Vekara (44) , 3. lahjasolu, 7. pas elo-syyskuu, tampere ava, toiveena yksi yhteinen, lapsia kolme (tuplat 15v ja 11v)


Piinistelijät
Nimi (ikä ) .. hoito .......... hoitopaikka .......... pp ..... haaveissa

Aliisa (25) .. 2.PAS ../Väestöliitto/Hki...pp0..... Haaveissa 2-3



Plussanneet
Nimi (ikä ) .. hoito ........ hoitopaikka ....... vko .. monesko lapsi

Watrossi (41), 2 lahjamunasoluhoitoa, Ava Riika, 15 vko, esikoinen

Enkelitytön äiti (31), 2 lahjamunasoluhoitoa,1 PAS.... Oulun VL....17rv... 2 lapsi (esikoinen kuoli 1v 3kk ikäisenä, luomulapsi)

Suzyanne (36) 1.lahjasolu...Tarto...pp4...haaveissa 1-2

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...pp6.....haaveissa 2.




 
Terve!

Täällä on tänään tullut veristä vuotoa. Siis ihan kirkkaan punaista, mutta ei paljon. :'( Mitä tästä nyt pitäis ajatella ja mitä tehdä? Kun tuon huomasin, niin klo oli jo 16, eikä klinikoilta olisi enää saanut ketään kiinni. Toisaalta pahoinvointia on ollut koko päivän, kuten viime päivinä muutenkin.

Voi ei, pitäkää peukkuja, että siellä olisi kaikki kunnossa ja korkeintaan toinen tullut ulos...

Voinko mä päästä nyt aikaisemmin ultraan, vai kannattaako se edes? Tänään ois mun laskujen mukaan rv 6+0.

Piri :'(
 
MATE, minulla tehdään hoito ns. pitkän kaavan mukaan. Tästä johtuen pitkä lääkitys. Toki vaikuttaa myös missä kohdin luovuttajan ja vastaanottajan kierrot menee.

GERPERA, varmasti joku meistä voi auttaa kielimuuri asioissa, että pystyt asioimaan Kristinan kanssa sähköpostitse.

Niin, MATELLE piti vielä sanoa, että Kristina on hoitaja ja meillä lääkärinä mies. Klinikan johtaja Andrei. Olisikohan Kristinan mies (sama sukunimi).

BARTSULLE tervetuloa kotiin :wave: . Mukava että loma onnistui ja jaksat aloitella taas hoitoja.

ALIISA, pääasia, että kyytiläisen sait. Nyt yhdessä taas jännäilemään!!

PIRI, en usko, että mitään huolta on. Vuoto melko yleistä ja vaaratonta pienissä määrin. Nyt nukut yön rauhassa ja aamulla voit soitella lääkärille jospa vaikka pääsisit ultraan. :hug:

Eilen pistin jarrun ja aloitin kortisonin. Perjantaina loppuu jasminelle, mikä varmaan laukaisee vuodon aloituksen. Ensi keskiviikkona minulla ultra ja labrakoe (hormon e2). En oikein ymmärrä tuota ultran tarkoitusta ja tulos pitäisi vielä klinikalle ilmoittaa. Pitää varmaan laittaa vähän kyselyä. Perjantaina 10.10 alkaisi sitten limakalvon kasvatus.

Mukavaa loppuviikkoa ja jaksamisia vaiheisiinne koko upealle poppoolle,

VEKARA :hug:
 
Hei, olenko ymmärtänyt aikaisemmasta kirjoituksestasi oikein, että olet hankkinut itse munasolun luovuttajan ja että hoito tehdään Ovumiassa? Itse olen jonossa sinne, mutta tietoinen luovuttajien puutteesta. Kun olen tällä hetkellä niin kovin rahaton, mutta kovasti uusia hoitoja suunnittelemasssa, kävin kurkkaamassa Ovumian hinnastoa. Hintaa ei ollut itse hankitulle luovuttajalle. Oletko jo ehtinyt kyselemään hintaa toimenpiteelle? Vai olenko nyt aivan hakoteillä suunnitelmiesi suhteen.

PIRI Malttia. (Muistaakseni luin jostain, että raskaus näkyy ultrassa jo rv 6, itse kävin ultrassa rv 6+3, jolloin sydänääni kuului ja näkyi ruskuaispussi)
 

Yhteistyössä