Luovutettu munasoluhoito

Voi Piri reppanaa:( Toiv tuo vuoto ei ole mitään vakavaa.. Ainakin monet sanovat, että veristä vuotoa voi tulla.. Ja jos vuotosi ei ole kovin runsasta, niin ei luulisi olevan vakavaa. Ja kyllä sieltä varmasti verihyytymymiä tulisi jos kesken olisi mennyt. Nyt kovasti toivotaan ja luotetaan että on normaalia. Palaile kertomaan mitä klinikalta sanoivat kun saat sieltä jonkun kiinni.

Vekaralle kiitos kannustuksesta.. Yhdessä juu päästään taas jännäämään:) Piinaileeko täällä nyt ketään muita??

Onko muuten joku nyt ihan viime päivinä ollut yhteydessä Ovumiaan? Onko siellä jono lähtenyt ollenkaan liikkeelle vai onko luovuttajien tilanne ihan nolla? Silloin elokuun tienoilla kun itse sinne ilmoittauduin niitä kamppanjaa ei oltu vielä aloitettu.. mutta aikoivat kyllä syksymmällä aloittaa.. että tiedä sitten.. Meistäkin niin moni jonossa siellä, että olisi aivan ihanaa jos saisivat kampanjansa avulla luovuttajia, niin moni meistäkin pääsisi taas hoitoihin..

Yksi kysymys tuosta alkion siirto tilanteesta.. Onko teillä lämmitetty katetria? Minulla se oli aivan tulikuuma vaikka lääkäri sanoi että hän kokeili kädellä niin ei ole kuin lämmin.. Meinasin kirkaista siitä polttavasta katetrista. Edellisenä kertoina se on ollut kylmä.. Muutenkin tuo alkion siirto kesti yllättävän kauan.. Edellisillä kerroilla alkio on vain pujautettu sinne.. Nyt lääkäri oikein seurasi ultralla vielä hetken jälkeen että mihin se lähti menemään.. Tuntui että nyt sai jotenkin parempaa palvelua.. Kertoi koko ajan mitä tekee ja mitä näkee jne.. Olin erittäin positiivisesti yllättynyt tästä lääkäristä:) Vaikka luulinkin että minun oma lääkäri olisi ollut siinä siirtotilanteessa...

Miten Suzyanne jakselee??

Juuni saanut kestää kyllä kovia..:( Toiv tästä nyt lähtee sinun elämässäsi tie ylöspäin ja vielä hoitoihin pääsisitte lähtemään. Kyllähän tuo rahallisesti on kallista.. vaikka mekin olemme halvimmalla klinikalla niin laskeskelimme eilen että lääkkeineen kaikkineen on nyt maksettu semmonen 4600?.. Että ei sekään mikään pikkusumma.. Ei meilläkään varaa olisi mennä kalliimmalle klinikalle.. tai ehkä olisi.. mutta jotenkin ei uskalla semmoiseen lähteä..kun ei kuitenkaan tiedä kuinka käy. Vanhemmat on kyllä lupaillut rahallista avustusta, mutta täytyy nyt katsoa kun hoidot loppuu väestöliiitolla vielä tämän vuoden puolella, jos tästä tai viimeisestä passista ei plussaa..

Nyt taidan lähteää koirien kanssa aamulenkille. Ensimmäinen päivä viikkoon kun alkaa flunssakin tuntua jo ihan siedettävältä.

Mukavaa päivää kaikille!

Täsä kai lukee tuosta kahden alkionsaajan kanssa jakamisesta,mutta ei ees sanakirja nyt osaa auttaa. Olen saanut tän linkkinä.
II Fee Schedule - partial
(sharing of oocytes donated by one donor for two recipient, usually enough only for one natural embryo transfer) This program takes more time because of need to find second family for same donor.

Elite treatment fees for an egg recipient arriving, having already been prepared in their home country. The patient contracts directly with Elite for the provision of treatment, which includes:

1. - Screening of egg donor, including tests 525 EUR
2. IVF
- Sperm preparation
- insemination, fertilisation and culture of the donor eggs
- embryo transfer
- all Consultant, IVF lab fees, facility fees etc. 850 EUR

Contribution towards the egg donor's treatment costs 450 EUR
Medications for donor (long protocoll GnRh/recGn/recHCG) 625 EUR

Total: 2450 EUR

III Fee Schedule - embryo adoption program
For recipient prepared in home country. Include frozen embryo transfer (embryos left after successful treatment of infertile couples)
Total: 1600 EUR

Kiitos kaunis jos joku viitsisi :( :| =)

Alkuperäinen kirjoittaja juuni:
Hei, olenko ymmärtänyt aikaisemmasta kirjoituksestasi oikein, että olet hankkinut itse munasolun luovuttajan ja että hoito tehdään Ovumiassa? Itse olen jonossa sinne, mutta tietoinen luovuttajien puutteesta. Kun olen tällä hetkellä niin kovin rahaton, mutta kovasti uusia hoitoja suunnittelemasssa, kävin kurkkaamassa Ovumian hinnastoa. Hintaa ei ollut itse hankitulle luovuttajalle. Oletko jo ehtinyt kyselemään hintaa toimenpiteelle? Vai olenko nyt aivan hakoteillä suunnitelmiesi suhteen.

Hei kaikille pikaisesti - työt painaa päälle...
Kyllä olet Juuni oikein ymmärtänyt, etsin luovuttajan itse. Klinikalle maksan listahinnat kaikista toimenpiteistä, tutkimuksista ja käynneistä (omani ja luovuttajan). Sen lisäksi maksan luovuttajan ja omat lääkkeeni + palkkion luovuttajalle (käynnit, kulut ja 250 e, mikä on klinikoille annettu suositus). Kokonaissummaksi tulee suunnilleen se sama, mikä klinikan löytämää luovuttajaa käytettäessä maksettaisiin klinikalle. Nyt vain maksan suoraan luovuttajalle osan ja klinikalle vähemmän.
Minun tapauksessani, kun olen jo yli 43, en saa enää kelan korvauksia, mutta koska luovuttaja on nuorempi, hän toivottavasti saa kelan korvaukset lääkeistä ja käynneistä. Se vähän helpottaa tässä konkurssissa.

Kaikille voimia vaiheisiinne!
Pirille peukut pystyssä :hug:

T. Hillevi

TÄÄLLÄ KOVASTI KAIPAILEN!! Oliko sinulla käytössä lääke CLEXANE 40mg pistoksina?? Lääkäri otti tänään yhteyttä ja sanoi, että olisi pikapuolin aloitettava. Lupasi lähettää lääkkeet jos en suomesta saa. MUTTA, kovin ihmettelen, lääkkeen tarkoitus on veritulppien estäminen. Soitin apteekkiin. Täytyy laittaa kyselyä klinikalle, mikä on lääkkeen tarkoitus tässä hoidossa.

GERPERA, SUOMENNAN PIKAISESTI NÄIN PÄHKINÄNKUORESSA omien pohdintojen ohella. Eli siis, kohta kaksi, jossa alkiot jaetaan kahden parin kesken. Hoito kestää yleensä vähän kauemmin (TARKOITTAVAT VARMAAN HOIDON ALOITUSTA), koska vaikeampi löytää kaksi vastaanottajaa yhdelle luovuttajalle. Hoidon kokonaishinta on tuo 2450 ja yleensä päästään vain yhteen tuoresiirtoon, kun yhdelle vastaanottajalle luvataan vielä yksi pas (tai sanotaan, että yleensä päästään ainakin yhteen pas siirtoon). Tekstissä oli vielä kerrottu mistä tuo kokonaishinta koostuu. Se ei ole niin oleellinen asia, että ehdin kertoa myöhemmin. Nyt meinaan laittaa klinikalle kyselyä myös tuosta omasta lääkkeestä.

Niin ja tuo kohta kolme koski alkio adoptiota, mikä tarkoittaa sitä, että tekisitte lahja-alkio hoidon. Eli vähän niinkuin pas siirto, jossa käytetään pareilta tarpeettomiksi jääneitä alkioita. Varmaan ihan hyvä vaihtoehto myös. Molemmista saadaan samat tiedot kun luovuttajasta yleensä. Ja tämän hoidon hinta on 1600 euroa.

Toivottavasti osasin jotenkin auttaa tässä kiireessä, terkuin VEKARA ;)

Voi kiitos Sinulle Vekara kun jaksoit vastata! Tuo auttoi tosi paljon. Että vaan yhteen tuoresiirtoon... ja toinen saaja joutuisi tyytymään pas-siirtoon, no se ei kovin kivaa toiselle, pitäisi kai vetää pitkää tikkua :/ Mutta tulisi kyllä paljon edullisemmaksi.
Tänään muuten sain Kristinalta uuden listan luovuttajista, vaikka olin jo valinnut ne kolme. Siinä oli n. 10, jotka tämän vuoden puolella varattuja, myös kaksi minun valitsemaani.
-gerpera-

Taisin selittää vähän sekavasti. Eli jos kaksi vastaanottajaa, niin molemmat saavat yhden tuoresiirron, passeja ei luvata. Mutta jos vain yksi vastaanottaja, niin luvataan yksi tuoresiirto ja yleensä pääsee ainakin yhteen passiin.

PAS ei koskaan ilmainen, vaan tartossa mielestäni tosi kallis. Muistaakseni 1600 euoa, esim riikassa noin tonnin luokkaa. Yhdelle vastaanottajalle luvataan vaan alkioita jääväksi pakkaseen, että pas mahdollinen.

Nyt kauniita unia |O . Sain onneksi selvitettyä lääkkeen tarkoituksen, että ei häiritse unia :/

Suzyanne
Kirjoitan tässä pikaisesti ennen töihin lähtöä, illalla lisää.

VEKARA, minulla ei ollut Clexanea oli vaan Thromboass "miniasperiini", joka ohentaa verta. Ilmeisesti lääkäri arvioi mahdolliset riskit potilaskohtaisesti, ja siksi kullekin potilaalle määrättävät tukilääkkeet (Vai miksi niitä nyt voisi kutsua) vähän vaihtelevat. Minäkin huomasin että tuolla Elitessä käytetään "varmuuden vuoksi"-lääkkeitä hedelmöityshoidoissa enemmän kuin esim. ilmeisesti Suomessa. Mutta ilmeisesti varsin hyvin tuloksin kuitenkin. Voi kun jännittää jo, menisipä aika äkkiä että päästäisiin jännäämään tuleeko meille sisarpuolet!! :)

Hiukan omaa napaa, kävin eilen neuvolassa, ja siellä ultrattiin taasen. Pikkuinen oli nyt päälle kaksisenttinen, ja sillä oli jo kädet ja jalat, joita se ahkerasti heilutteli. Tuli taasen onnen tippa linssiin, voi kunpa mahdollisimman moni täällä saisi kokea saman, mieluiten ihan jokainen tietty! :flower: :flower: :flower:

Suzyanne rv 9+1

VEKARA: Klexane ohentaa verta ja siten estää veritulpien synnyn. Se on voimakkaampi kuin mniaspiriini. Haluavat pelata varman päälle siellä klinikalla vissiin. Klexanea pistellään monesti esim. leikkauksen jälkeen potilaille jotka joutuu pitkään vuodelepoon juuri tulppia ehkäisemään tai veritulpan jälkeen, kun potilaalle aloitetaan varfariinit ja odotetaan että ne saadaan hoitotasolle.
Mulla aloitetaan se miniaspiriini seuraavassa hoidossa, mutta jos niissä hyytymiskokeissa jotain poikkeavaa niin sitten varmaankin Klexanet.

Suzyannelle __o//

Piri: Toivotaan, että oli vain ohimenevä ripaus.

Bartsu

Kiitos taas ku jaksat tälläselle jauhopäälle rautalangasta vääntää.
Suzyanne: kiva, että näit taas pikkuisesi.
Asiasta toiseen,varasin kissanpennun löytöeläinkodista, ihana ruskea-musta-kelt.kirjava.kk päästä vasta saa hakea. On sit joku,johon voi hellyyttä purkaa ku ei ole sitä vauvanalkuakaan vielä ja mies viikot matkatöis :ashamed:

Terve!

Suzyanne: ihanaa kuulla, että teidän pikkuinen voi hyvin!!

Jännää, kun Vekara ja Gerpera ovat nyt samoihin aikoihin hoidoissa, toivottavasti saadaa lisää plussia pinoon!

Mites Hillevin hoidot etenee?

Millä klinikalla te Aliisa kävitte? Kans Tartossa? Tsemppiä piinistelyyn!

Niin, mä soitin sitten keskiviikkona klinikalle ja sieltä meinasivat, että veren vuoto on alkuraskaudessa normaalia, varsinkin kaksosraskaudessa ja sekin viittaisi kaksoisraskauteen, kun mulla on pahoinvointi alkanut jo viime viikolla, mikä on suhteessa tosi aikaisin. No pääasia, jos yksi selviäisi synnytykseen asti... Mutta tiistain jälkeen ei ole toistaiseksi ollut mitään vuotoa, toivottavasti ei tulekaan - pitää koputtaa puuta!!!! Kysyin, että kannattaisko käydä ultrassa, niin sanottiin, että 4 viikon päästä siirrosta, eli nyt perjantaina, voi hyvässä lykyssä näkyä jo jotain, varmemmin vasta ensi viikolla alkuviikosta, mutta silloinkaan ei välttämättä vielä syke näy. Eli tultiin sitten puoliskon kanssa siihen tulokseen, että odotellaan nyt vielä sitä ensi viikon perjantain ultraa. Jos vuotoa tulee lisää, niin katsotaan sitten, jos mentäis jo alkuviikosta ultraan. Tällä hetkellä on onneksi ihan rauhallinen olo - no niin rauhallinen, kuin näin alkuraskaudesta ja hoidoissa olevalla voi olla. Eli ei niin hirveen rauhallinen :|

Pahoinvointikin jatkuu ympäri vuorokautisena. Tuntuu, ettei syöminenkään oikein auta. Sääli, ettei nyt voi luottaa siihenkään, että kun on pahoinvointia, niin on raskaana, kun klinikalta sanoivat, että jos raskaus menee kesken, niin oireet jatkuu kuitenkin jonkin aikaa, koska ne hormoonit ei heti nollaannu.

No, toivotaan parasta!!!!

Piri

Ja kiitos SUZYANNE ja BARTSU tiedosta lääkettä koskien.

SUZYANNE, sellaista vielä kysyisin, että missä vaiheessa teiltä rahasteltiin tuota loppumaksua?? Vähän ihmetyttää, kun eilen tuli myös pyyntö maksaa loppumaksu kolmen päivän sisällä. Ja siirto on vasta loppukuussa. Mitäs jos siirtoon emme pääsisi laisinkaan?? Tätä ei ole tullut edes kysytyksi.

Kohta töihin muutamaksi tunniksi, palaan myös illalla.

VEKARA

Kylläpä tuli nukuttua hyvin yö läpeensä |O .

Kävin illalla kurkkaamassa, mutta oli niin hiljaista, että päätin ryhtyä polkemaan crossaria. Ja kylläpä auttoi nukkumaan :D .

Laitoin lääkkeestä kyselyä ja oikeassa olitte. Yksilöllisesti tarve oli harkittu. Minulla oli testeissa joku arvo positiivinen, mikä tarkoittaa, että riski veritulppiin korkeampi. Kerron lisää kunhan ehdin tulostaa lääkärin tekstin ulos. Ja oletan, että lääke on juuri suojalääke, kun aloitan tuon estrofemin melko korkealla annoksella ja se taas lisää juuri sitä tulpan riskiä.

Maksustakin sain vastauksia. Luovuttajan tuntien, lääkäri piti varmana, että siirtoon päästään. Mutta jos toisin käy, niin uusi hoito maksuton.

Mukavaa päivää kaikille, terkuin, VEKARA

Terve!

Tänne ei kuulu kummempaa. Viikon päästä tähän aikaan ollaan ultrassa!!! =) Toivottavasti siellä on silloin kaikki hyvin.

Mä oon täällä tajuttoman pahoinvoiva, sen myötä myös huonotuulinen ja väsymyskin on kova, että tulee välillä nukuttua jopa kahden tunnin päikkärit ja senkin jälkeen on edelleen väsynyt.

Mukavaa alkavaa viikonloppua!
Piri

Ajattelin että jos lääkitykseni alkaa ennen minun viikon kanarian matkaa ei varmaa vielä ehtiikö
alkaa, onko mitään haittaa alkoholista koska kyllä sitä olutta varmaan tulee siellä litkittyä. Onko kellään kokemusta asiasta taikka tietoa? Mulla kanssa vekara todennäköisesti kestää lääkitys yhtä kauan kuin sinulla vaikka ensin muuta luulin, entä muut oireet turvotus, mielialat,ynnämuut

Kylläpä täällä on hiljaista...tulkaahan esiin piiloistanne :wave: :D .

Tänään olin tytön kanssa shoppailemassa ja auto oli tietysti täysi pussukoita kun kotiin saavuimme. Teini on tietysti teini, mutta itsestäni olin ylpeä kun yhteenkään rättiin en kajonnut :LOL: .

Mate, ihan hyvin voit ottaa huurteisen pari. Olen kysynyt asiaa, koska pidän itse punaviinistä, eikä muutamalla lasilla ole mitään vaikutusta hoidon kannalta. Missä vaiheessa asianne ovat, joko teillä on luovuttaja valmiina??

Terkuin, VEKARA ;)

Terve!

Meillä on ollut vieraita, niin en ole oikein ehtinyt tänne. Pahoinvointi, väsymys ja heikotus on valtaisaa. Varsinkin tuo pahoinvointi, tosin en ole onneksi vielä oksentanut. Toivottavasti ei tarvitsekaan.

Vekara: en ole käynyt ollenkaan verikokeissa, joten en tiedä. Jännityksellä odotan perjantain ultraa, että onko kaikki kunnossa. Pahoinvointi toisaalta kertoo, että olisi, mutta toisaalta eikö sullakin ollut silloin kaksoisraskaudessa pahoinvointia ja oli silti mennyt kesken? Vai huomasitko silloin juuri pahoinvoinnin loppumisesta keskenmenon?

Pitää nyt vielä vaan jaksaa piinistellä muutama päivä. Eihän tämä enää periaatteessa piinistelyä ole, kun positiivinen raskaustesti on jo tehty, mutta silti tämä vähän siltä tuntuu... ;)

Piri

Sunnuntain myöhäisiltaa - eli taitaa olla hyvää alkavaa viikkoa useimmille :heart:

Ikävää Gerpera, jos miehesi ajatuksen takia ette nyt pääsekään hoitoon. Joskus aiemmin puhuimme palstalle, että kyllä lapsen niin ikiomalta luulisi tuntuvan että biologisuus ei ole siinä suurin juttu. Tsemppiä!

Pirille voimia väsymykseen ja pahoinvointiin. Pidän peukkuja perjantain ultraasi jo nyt :heart:

mate, eiköhän muutaman huurteisen voi ottaa, mutta tarkkaile ettei tule yllätyksiä jos läkitys jo alkanut. Oliskin ihana päästä etelään täältä myräkästäja pimeästä.

Vekara, kiitos yksäristä viime viikolta ja Tarton toimintatavan jakamisesta. Jos meillä ei onnistu Ovumiassa saatamme sitten suunnata seuraavaksi Tartoon. Keväällähän olin sinnekin yhteydessä.

Meidän hoito pyritään toteuttamaan marraskuussa, katsotaan toteutuuko. Myös kortisoni periaatteessa luvattiin ja minulla on Pietarin ohjeet mm. Primaspamin käytöstä, ehkä otan senkin käyttöön. Siirron jälkeen alavatsan lämpimänä pitäminen myös edistää verenkiertoa kohdun alueella ja voi avittaa alkionkiinnityksessä. Oltiin viikonloppu mökillä rentoutumassa ja selkeää ovulaatiota hyödynnettiin kotikonstein. Minullahan munasarjat toimivat vielä aivan virkeästi, munasolujen parasta ennen pvm kai vain on ohitettu. Yrittää silti aina voi :wave:

Positiivista viikkoa kaikille ja onnea hoitoihin ja suunnitelmiin! :heart:
Hillevi

Ihmeen rauhallisissa fiiliksissä täällä mennään eteenpäin.. Oltiin vkl miehen kotipaikkakunnalla pohjanmaalla niin ei ole kerenny kirjoittelemaankaan pitkään aikaan kun jo to:na lähdettiin..

Tänään pp6.. Rintoja aristaa rintaliivien kanssa, mutta ilman ei... mistähän tämä johtuu.. Vähän kun painaa liivien kanssa jokin niin sattuu.. mutta ilman ei oikeastaan.. ehkä hieman.. La.na ja eilen vatsassa nippaili omituisesti.. tänäänkin on kumarruksissa jtn nostellut niin samanlaisia nippailuja on ollut.. muuten olo niin fyysisesti kuin henkisestikin hyvä. Oon päättänyt etten testaile nyt ennen pp12.. su:na aattelin testin tehdä kun yksi tuonne on jäänyt.. jotenkin niin kovin toivoo mutta jotenkin niin kovin heikko on se usko.. mutta nyt en stressaa turhia.. näin mennään..:)

Pirillä pian ultra.. ihanaa kun pääset näkemään mitä siellä tapahtuu.. tai uskotaan ainakin, että ihanaa.. ettei mitään ikävää sitten tulisi.. Niin ja siis ihan Helsingin Väestöliitossa ollaan kaikki tähän astiset hoidot käyty..

Gerperalle :hug: Kurjaa jos miehesi on tehnyt tuollaisen päätöksen. Voimia!

Täytyy lähteä tästä hakemaan reseptiä apteekista.. Oon niin tumpelo ku onnistuin hävittämään luge reseptin ja tänään ei olis enää iltalääkkeitä.. jos en olis ajoissa muistanut alkaa reseptiä ettimään..

Mukavaa viikon alkua kaikille ja tsemppiä kullekkin omiin vaiheisiinsa!

Tuo edellinen viestini oli aika vajavainen :p niinku mäki kohta...eli laitoin viestiä Kristinalle tuosta lahjaalkiosta,ja siihenki suostuvat jos vaan lääkärimme on samaa mieltä. Minä olen valmis mihin vaan, mutta mieheni ajatukset vaihtuu...saa nähdä mitä ens perjantaina... Miettivät varmaan siellä klinikalla minkähänlainen kummajaispariskunta mahtaa olla :'( ja :/ on :kieh:

Kiitoksia Hillevi vastauksestasi, selvensi päätäni ja ajatuksiani. Tilanne on omalta kohdaltani sellainen, että hoito tulee ajankohtaiseksi vasta ensi vuoden puolella. Rahaa vaan ei yksinkertaisesti nyt ole. Eli varmaan täytyisi johonkin hoitopaikkaan olla yhteydessä marraskuun tienoilla, jotta hoitoon pääsisi ensi vuoden puolella. Kun tästä syksystä selviäisin ilman suurempia takaiskuja...millään saralla. Annan hemoglobiini nousta rauhassa ja muutenkin paikkailen vielä tuota psyykettä.

Pirillejaksamista pahoinvoinnin kanssa. En tiedä lohduttaako yhtään, mutta tuntuu siltä, että pahoinvoinnin jatkuminen on kuitenkin hyvä merkki. Toivottavasti ei muutu pahemmaksi.

Matelle toivotan hyvää lomaa, olis todella ihanaa päästä vähäksi aikaa lämpimään aurinkoon.

Mä oon niin kateellinen teille kaikille, jotka ovat nyt hoidossa tai edes lähiajan suunnitelmia odotettavissa, vaikka kyllä tiedän, että varsinkin piinapäivät eivät mikään herkkujakso elämässä olekaan. Tuo Tarto, jonka monet ovat nyt valinneet hoitopaikakseen, vaikuttaa ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta, jos Ovumian kanssa en pääse lainkaan liikkeelle.

Iloista mieltä syksyn pimeisiin toivottelee

Juuni

ALIISALLE tsemppiä piinailuun ja PIRILLE jaksamista olemiseen ja perjantain odotukseen.

JUUNI, mukavaa, että olet kuvioissa mukana, vaikka hoito vähän siirtyykin.

Mitäs CORNELIUKSELLE ja BARTSULLE kuuluu??

Täällä aloitin tuon Klexanen pistoksin. Keskiviikkona ultra. Silloin nähdään miten jarru vaikuttanut ja silloin selvitän myös tuon Klexanen tarkoituksen juuri tässä hoidossa.

Perjantaina pitäisi alkaa limiksen kasvatus. Aika jänniä aikoja mennään!!

Toivottavasti WATROSSIN lomailu sujuu hyvin täällä koto suomessa.

Haleja kaikille VEKARALTA :hug:

Yhteistyössä