Luovutettu munasoluhoito

... koska tanaan on Neitsyt Marian taivaaseenastumispaiva ja sitahan kaikissa katolilaisissa maissa tietty juhlitaan. Makin luterilaisena freeloaderina nautin kun ei tarvi menna toihin.

Vekara, kylla 7 mm tossa kk vaiheessa on ihan hyva ja sullahan on viela aikaa kasvatella viikon verran. Ja paatos tavallisesta PASista oli varmaankin hyva paatos, koska teilla todellakin on kaikki edellytykset onnistua.

Mybaby, tosi ihana kuulla etta kaikki on mennyt putkeen. Missa vaiheessa sun "stressi" siita, etta onko kaikki hyvin, meni ohi?

Mulla on tietty joka vessassa kaynti aina hienoista jannitysta taynna, onko tullut verta vai ei - silla tavallahan se mun km toukokuussa alko. Oon kuitenkin mielestani melko rento asian suhteen. Sekin varmaan auttaa kun on melko selvia raskausoireita koko ajan, niita ei oikeestaan ollut paljoakaan viime kerralla. Vekarahan povaa mulle kaksosia!

Huomenna mulla on verikoe, mielenkiintosta kuulle missa lukemissa hormooniarvot ovat.

Jaaha, jokohan lahtis hiljalleen valuumaan aamiaspoytaan... ;)

Terkkuja
 
mukava jälleen huomata että täällä meidän palstalla taas tapahtuu. Ja minusta on aivan ihanaa että me yhdessä sitä plussaa yrittättäneet pidetään myös raskauden eri käänteissä aina synnytykseen saakka ja kenties myöhemminkin...toivoisin!!! Myös me olemme tampereella hoidossa ja kovin olemme tykänneet, vaikka ekaa hoitoa siellä vasta tehsään. Kaikki tuntuu hyvin pelaavan. Soitin vastauksen sinne ja sanoivat että kasvatellaan kalvoa vielä viikon verran eli sulatus 27.8 ja siirto tiistaina 28.8. Luget alkavat edellisenä lauantaina. Onko totta että pillerit laitetaan emättimeen eikä suun kautta??!!! Kaikkea kuulee kun vanhaksi tulee!! Puikkoja olen kyllä käyttänyt mutta pillerit?! Kovin odotan Watrossi verikokeen tulosta, ilmoittelethan pikaisesti miten oli! Maijaa ja Ippua 67 täällä yhä kaivataan, samoin olen miettinut mitä Pinjalle kuuluu. Pirpana palailemassa myös kohta kuulumisineen palstoille. Nyt kiiruhdan töihin. Mukavaa päivää kaikille toivottelee =) VEKARA
 
Sain tulokset verikokeesta: 410. On kuulemma melko korkea, mutta ei paata huimaava. Ei nyt viela ainakaan kaksosia luvata. Vekarallahan arvot olivat sillon 6000 luokkaa... Eka ultra on varattu 6.9. Onhan taas jotain hermoilemista. Onneksi on toissa kiiretta ja kaikkea puuhaa yleensakin, jotta on muutakin ajateltavaa - siis aina silloin talloin :whistle:

Vekaran siirtoohan tassa nyt seuraavaksi jannitetaan.

Hyvia viikonloppuja taalta Belgian perukoilta

 
Heippa kaikille pitkästä aikaa. Olen vielä lomalla Suomessa ja luin ihan pikaisesti teidän kuulumisia. Itselleni ei kuulu hoitotaipaleella hirmu hyvää. Yksi kaksi soluinen alkio siirrettiin huomisesta kaksi viikkoa taakse päin ja tänään testasin negan, joten en aio mennä huomenna enää verikokeeseen. Mitään oireita ei ole kummemmin ollut puoleen tai toiseen, mutta kyllä se nega on uskottava kun testejäkin meni jo useampi. Onnea onnistuneille! Palailen vielä netin ääreen, kun pääsen kotiin.
 
Kiva kuulla Pirpanasta, vaikka sulla olikin ikavia uutisia :/ Oletko jo miettinyt, etta jatkatteko yrittamista tulevaisuudessa?

Vekaraa sitten viedaan pukille tasan viikon kuluttua. Minka paksuinen on limis nyt?

Ma lasken paivia ultraan - 16 pvaa eli 384 tuntia eli 23040 minuuttia ... ei niin etta taalla kalenteriin tuijotettaisiin :whistle: Ja aika todellakin matelee, olen ihan niin kuin Pinja aikoinaan etta ennen kun kuulen pienen sydamen sykkivan ei oikein osaa uskoa etta muka ihan OIKEASTI olisi raskaana. Raskausoireita tietty kyttaan ja onneksi edes toi lieva etominen on pysynyt mukana. Tisseja ei yhtaan arista vaikka kuinka yrittaisia venyttaa ja puristaa ja painaa ja kiertaa.

Jaaha, taytyy kai taas jatkaa jokapaivaisen leipansa ansaitsemista

Terveisia


 
Nyt Watrossi jäitä hattuun...mitään asiaa ei saa pelätä ennekkoon. Niin se vaan on, että ensin täytyy elää ja sitten vasta murehtia!!! Helppo sanoa, eikö vaan? Mutta asia kuitenkin, jonka olen myös itse joutunut opettelemaan.Vanha minä olisi murehtinut jo monta yötä mahdollista tulevaa negaa, mutta nyt tahdon uskoa ja luottaa että kaikki menee hyvin. Ja jos nega tuleekin, niin olen kiitollinen useista alkioista jotka pakkaseen saimme. Turvallisuutta lisää myös se, että olen saanut riittävästi tietoa miten hoidot jarkuvat Rigassa jos sinne joudumme lähtemään. Mutta nyt Watrossi, tahdon että iloitset plussauksesta ja älä murehdi turhaa tulevaa. Tiedän, että sinua pelottaa, mutta uskon että kaikki menee ihan hyvin. Näin toivotaan yhdessä. Minulla kaikki vielä edessä, tällä kertaa jälkiäsi seuraamassa.Luget muuten vielä hakematta. Onko totta, että ne laitetaan emättimeen? Ja sellaista vielä, että aiheuttaako zumenon huimausta ja onko kilot lisääntynyt? Mukava oli kuulla Pirpanasta, vaikka uutiset eivät olleet mukavia. Olen pahoillani puolestasi. Aina nämä asiat koskettavat. Entuudestaan muistan, että teillä olisi yksi lapsi luovutetulla munasolulla ja nyt käytitte loput pakkasessa olevat alkiot. Oliko näin? Mielelläni kuulisin sinusta lisää kotiin palattuasi. Nyt alan hiljalleen lopettelemaan, mutta sitä ennen kuitenkin. En tahdo Watrossi, että jäät ajatuksinesi yksin, vaan aina kun tulee tunne kirjoittaa, niin toivon että niin teet. SAAT LAITTAA MYÖS YKSITYISVIESTIÄ. Ja vielä siitä limis asiasta mitä kysyit. En ole ollut lääkärissä sen jälkeen kun seitsemän senttiä mitattiin, mutta antoivat kuitenkin reilun viikon aikaa kasvaa! Kuulumisiin VEKARA ;)
 
no hejs vaan kaikille, olen takaisin omassa kodissa melkein kuukauden kiertolaiselämän jälkeen. kuten mailasin niin meidän pas epäonnistui tällä kertaa. olen tietenkin miettinyt teinkö jotain väärin kun esim. uin mökillä siirron jälkeen ja siemailin olutta ja viiniä ruuan kanssa. tiedän, että todennäköisempää oli, että alkiossa oli jotain vikaa, mutta silti sitä on niin hölmö, että miettii kaikkia asiaan liittyvää. hyvä asia on, että meillä on todellakin jo yksi helmi jonka saimme tuoresiirrosta ja pakkaseenkin jäi vielä kaksi alkiota yhteen olkeen. mun limis oli muuten torstaina (kun siirto oli seuraavana maanantaina) 8 mm ja se on ihan hyvä. Siis Vekaralle tiedoksi vaan. Seurailen teidän muiden hoitoja ja toivottelen onnea ja jäitä hattuun. Meidän tulevaa viimeistä siirtoa ei olla vielä mietitty, kun Suomeen meno vaatii aika paljon järjestelemisiä. mullekkin saa laittaa ihan yksityisviestejä jos jotain kiinnostaa. Ihan hyvillä mielillä täällä ollaan.
 
...etta olet positiisella mielella Pirpana! Ma join myos sirron jalkeen pari lasia viinia, kavin saunomassa ja uimassa ja kuitenkin se plussa tuli. Sama juttu oli myos sillon ekalla kerralla ja sillon myos tarppas, joten sa et todellakaan ole voinut tehda yhtaan mitaan joka olisi voinut vaikuttaa tulokseen. Ma lahdin kaiken lisaksi siirtoa seuraavana paivan takas Belgiaan ja sitten parin paivan paasta tyomatkalle Jenkkeihin, joten en ottanut mitenkaan iisisti.

Kirjottelen paremmalla ajalla viikonloppuna
 
Tänään on vihdoinkin se h-hetki, huuru-ukkoja sulatellaan, iltapäivällä sitten soittelen miten selviävät sulatuksesta. Mukavaa Pirpana että jaksat negasta huolimatta olla positiivisella mielellä ja että pakkasessakin on vielä alkioita siirtoon. Saapa nähdä miten meidän käy. Kovin toivon, että onnistuisimme, että ei tarvitsisi sinne riigaan matkustella. Kirjoittelen lisää kuulumisia. Kaikille mukavaa alkavaa viikkoa toivottaapi VEKARA =)
 
... ja varpaatkin, Vekaralle. Taalla ollaan hengessa tiukasti mukana nyt kun tosi toimet alkavat :wave: Laskeskelin, etta paaset testailemaan syyskuun 8-9 viikonloppuna. Mulla on eka ultra 6.9. - voikun me kummatkin voisimme sitten alottaa viikon 10.9. liput korkealla ja hyvalla mielella.

Odotan innolla kuulumisiasi =)
 
Kiitos Watrossi! Kumpa näin olisikin! Eilen sain kuulla että kolme alkiota sulatettiin joista yksi selvisi ja on kuulemma ihan hyvä siirtoon! Kovasti toivon että tällä sinnittelijällä plussaisimme että ei tarvitsisi riigaan lähteä, vaikka toisaalta tiedän että asiat hoituisi edelleen suomalaisen klinikan kautta ja siirto ainoastaan ulkomailla. Meille jäi kymmenen alkiota neljään olkeen. Limiksen paksuus myös jännittää! Kirjoittelen myöhemmin taas :p VEKARA
 
eikä muuta kun toivekkaana odotellaan! Limis oli 8,7mm ihan hyvä kuulemma. Alkio myös jakautunut hyvin, eilen sulatuspäivänä nelisoluinen ja tänään kuusisoluinen. Onnistumisprosentiksi sain 35-40. Kysyin myös luovuttaja tilannetta, niin sanoivat että uuden lain myötä jonot kasvaneet kovin, jonossa kahdeksankymmentä pariskuntaa!! Ja meidän tilanteessa uusi luovuttaja (jos sitä joskus tarvitsemme) tulee vasta kyseeseen kun kaikki alkiot on käytetty(vaikkakin siirretään riigaan). Kaiken kaikkiaan lääkäri piti tilannetta hyvänä koska olemme alkioilla jo kerran raskautuneet ja jäljellä on vielä useampaan siirtoon tarvittaessa.Nyt vaan luottavaisin mielin odottelemaan ;) VEKARA
 
etta kaikki oli mennyt nappiin :flower: Nyt sitten vaan odotellaan. Teilla on kylla tosi hyva tilanne, kun on monta alkiota viela pakkasessa. Kuinka monta teilla niita viela on? Olen muuten ihan varma, etta Avan palvelu Riikassa on myos hyvalaatuista ja siihen voi luottaa - kylla ne niin ammattitaitoisia ovat.

Meilla on enaa kolme huuruilemassa, joten jos tassa nyt joku menee pieleen niin aika heikot mahikset olisivat jatkoon nailla evailla. Kuinkahon pitkat odotusjonot ovat noilla 80 pariskunnalla?

Mulla on tahan asti mennyt hyvin, ei vuotoja. Vahan on etovaa oloo, mutta siihen se melkein jaakin. On niin vaikea uskoa, etta raskaana ollaan. Mulla on ultra ens torstaina 6.9. jossa selviaa paljon, jannittaa niin pirusti :| Kavin tanaan jopa verikokeessa, jotta saan tietaa onko hcg noussut normaalisti... hermot selvasti pettaa :ashamed:

Millon olet Vekara aikonut testailla?

Hyvaa viikonloppua ja jaita hattuun piinapaiville
 
...koska testailin. Siirto oli perjantaina 3.8. aamulla ja tein haamutestin seuraavana torstaina 9.8. Mulla oli sillon jo vahan etova olo ja siksi tein testin niin aikaisin. Uuden testin tein kaks paivaa myohemmin lauantaina 11.8. ja sillon plussa oli tosi vahva. Klinikalta sanottiin, etta reilusti alle puolet naisista testaa viikko siirrosta plussaa, joten jos meinaat nyt jo testailla ja tulee negaa niin ala hataanny. Koska meinaat testailla? Onko sulla ollu mitaan nippailuja vatsan pohjassa?

Odotan innolla uutisiasi :hug:
 
Sellaista tänne kuuluu, että koti testillä testasin negan vaikka varsinainen testipäivä on vasta ensi maanantai. Varmempaahan plussa kenties olisi jos olisimme lähteneet kahden alkion siirtoon, mutta yhden kannalla yhä olen, ehkäpä vielä seuraavassakin siirrossa kun tuoresiirrossa molemmat kiinnittyivät. Mieleni on ihan positivinen vaikka plussaahan me kaikki metsästämme. Kuitenkaan ei täällä syytä huoleen, alkioita meillä vielä riittämiin ja kaikki asiat järjestyy hyvin täällä suomessa klinikka apunamme. Ainoastaan ajamme sinne riikaan siirtoon ja senkin otan pitkänä viikonloppu lomana. Jäämme sinne paikkoja katselemaan ja aikaa kuluttamaan. Miten olet itse jaksellut?
 
Miten kävi ultrassa sinulla? Täällä ollan jo hyvillä mielin lähtemässä kohti uutta yritystä. Jo pelkästään matka riikaan houkuttaa. Ollaan jopa mietitty kahden alkion siirtoa, ehkäpä vähän parantaa asemia. Mukavaa olisi kuulla myös kaikista jo plussanneista, ei tarvitse yhtään tätä palstaa karttaa sen vuoksi että pahaa mieltä meille plussaa yrittäville toisi. Aivan toisin ajattelen! mukavaa viikonloppua kaikille =) VEKARA
 
hei Vekara ja muut, tuli vaan mieleen, että olisikohan se mahdollista, että Väestöliiton pakkasessa olevat meidän 2 alkiota siirettäisiin tänne Saksaan jollekkin klinikalle? Kysyn asiaa sieltä, mutta näin tiedustelen jo etukäteen onko kukaan kuullut, että näin olisi jo tehty ja millainen prosessi kuljettaminen on? Nehän täytyy pitää pakastettuna typessä.
 
eli ultrassa todettiin tuulimuna. Tuntuu niin kohtalon ivalta se, etta ekalla kerralla alkio oli kunnossa sydamineen kaikkineen, mutta huonoon paikkaan kiinnittynyt ja talla kerta alkio siis hyvin kiinnittynyt, mutta ei mitaan sisalla. Tuntuu ettei millaan voi voittaa. Kaks km viiden kuun sisalla tuntuu ylivoimaselta ja nyt tuntuu etten tieda miten tasta eteenpain jaksan.
 
Pahoillani olen Watrossi miten kävi mutta eteenpäin taas mennään!! :hug: Kirjoitan illallalla kun enempi aikaa. Sinulle tiedoksi pirpana että kuljetus kyllä onnistuu, mutta sulatusmenetelmän klinikoilla tulee olla sama, muuten alkiot tuhoutuu. Meillä alkioiden kuljetus riikaan tapatuu neljän pariskunnan kesken eli yksi kuljetus maksaa 1000 euroa eli 250 per pariskunta. Nyt riennettävä töihin VEKARA ;)
 

Yhteistyössä