Luovutettu munasoluhoito

Minäkin taas täällä käyn kurkkimassa että mite teille kuuluu. Hienoa tytöt, että teillä on kohtapuolin taas hommat käynnissä ja vastoinkäymiset on unohdettu! Sitä aikakin tuntuu menevän jotenkin nopeemmin ja paremmin kun on jotain konkreettista, vaikka että laskaa jo päiviä milloin pitää aloittaa lääkitystä tai muuta seurattavaa. Itse ainakin joskus koin että silloin pääsi taas paremmin elämän ja toivon syrjään kiinni. Kummasti sai virtaa hoitaa näitä arkielämän askareitakin. Toivottavasti teilläkin olisi jotain tuon suuntaisia tuntemuksia matkassa ;)

Toivon myös että koette kirjoitteluni positiivisena kannustuksena ja uskon luomisena! Olen kuitenkin elävä esimerkki siitä että kaikki on mahdollista! Meillä on kaikki hyvin, (toivon ainakin) heinäkuun toista päivää tässä odotellaan, että päästään taas ultraan. Lääkitystä alan tässä kohta pienentämään. Klinikalla sanoivat että voisi lopettaa saman tienkin, mutta jotenkin tuntuu että haluan tehdä sen pikkuhiljaa, jos se ei muuhun auta niin ainakin omaan mielenrauhaan. Kymmenennestä viikosta vähentelen ja viikosta 12 sitten loppuu kokonaan. Täytyy myöntää että siinä mulla on kyllä pieni stressin ja pelon paikka :whistle:

Mä alan jo pikkuhiljaa pitää teille peukkuja. Koettakaa nauttia kesästä, pitäkää hyvää huolta itsestänne jotta olette hyvässä vedossa kun elokuu koittaa! :hug:

:heart: :llä mybaby 9+5
 
Hei!
Tänne kirjoittelee joku nimellä Ippu, ja minun nikkini on myös Ippu! Miten se on mahdollista?
Huomasin tämän, kun hain haulla omia viestejäni, ja omien viestieni lisäksi hakutuloksista löytyi tämä ketju.

Ja olen siis tosiaan eri Ippu kuin joka tänne on kirjoitellut... Olen 23-vuotias, minulla on poika, ja yritän toista lasta. Tänne kirjoitellut Ippu kertoi jossain viestissä olevansa yli 40v ja on siis lapseton kun tänne kirjoittaa ;)

Ja kun avaan täällä Ippuna kirjoitelleen profiilin, tulee näkyviin minun profiilini, ja minun poikani kuva :( . Kirjoitin tästä jo palautetta ylläpidolle, toivottavasti asialle tehdään jotain ja pian! Y-viestiäkään emme voi keskenämme lähettää että voisi "tapella" kumpi saa tämän nikin pitää ;) Tai ehkä tämä nikki poistetaan kokonaan...

No, tässä vaiheessa en tiedä asiasta enempää, tulin vain kertomaan =)
 
Ippu, se, että kaksi samaa nimimerkkiä kirjoittelee(kirjoitteli) palstalla johtuu varmaan siitä, että palsta on uudistunut ja aikaisemmin kirjoittelu ei vaatinut rekisteröintiä. Tämä lahjasolu Ippu ei varmaan voi enää käyttää entistä nikkiä , koska sinä olet rekisteröinyt sen. Itselläni oli aikaisemmin nikki Pirpana enkä ollut myöskään rekisteröitynyt ja joku muukin oli käyttänyt samaa nikkiä ja sen vuoksi jouduin vaihtamaan nimimerkin pirpana 2:ksi.
 
B) täällä aikaa vietetään. Tervehdys taas kaikille ja mukava kirjoitella palstalle pitkästä aikaa!! Lomani aloitin ennen juhannusta ja lepäillä meinaan aina heinäkuun loppuun. Kotona oleilua, pientä reissaamista ja etelänmatkakin ovat suunnitelmissa. Tärkeintä on että mieli ja kroppa saavat levätä, että ollaan taas täydessä iskussa elokuun alussa kun projektimme taas alkaa. Silloin tehdään pakastetun alkion siirto luonnolliseen kiertoon. Eli käytännössä merkkaa sitä, että aloitan progynovan tai vastaavan heti vuodon alettua kierron alussa kasvattamaan limakalvoa. Siirto tehdään sitten joskus kierron puolen välin tuntumissa...Lueskelin tossa vanhoja tekstejä ja jäin miettimään miksi Watrossi pistät jo kesäkuussa? Mikä on ajatus? Ollaan muuten myös hoidossa Tampereen Avassa. Tässäpä taas kaikki tällä kertaa..mukavia lomailmoja kaikille lomalaisille ja ollaanhan aina välillä palstailemassa kaiken muun mukavan lomassa!!! Terveisin VEKARA =)
 
Piti vielä sanoa, että edetään Pirpanan kanssa aika samalla kaavalla. Että kierron alku määrää aikataulun. Jäin pohtimaan mikä on Watrossin piston tarkoitus ja miten siirtopäivä voidaan tietää jo näin ajoissa???
 
... kiva yllari nahda, etta vanhat tutut olivat taas kirjoitelleet kuulumisia.

Vekara, mun pistos on se sama vanha jarru, jonka pistin myos viime kerralla. kierron 21. pvana. Ja silloin mentiin myos suunnilleen samalla aikataululla eli helmikuun puolessa valissa pistin jarrun ja siirto oli huhtikuun alussa. Nyt siis pistos kesakuun puolessa valissa ja siirto elokuun 3.pva. Mulle taytyy tehda laakkeellinen siirto, koska olen Suomessa ainoastaan parisen viikkoa eika siina kuulemma ole tarpeeksi pelivaraa jos esim. vaikka kiertoon tulisi muutoksia. Mulla alkaa zumenonit 14.7. ja ultra on 23.7.

Me kolme - Vekara, Pirpana ja mie - ollaan menossa eteenpain suurinpiirtein samoissa aikatauluissa. Kiva kun on sitten taas tsemppauskaverereita!

Ma jotenkin ajattelen tata hoitokertaa paljon vahemman kuin sita ekaa. Silloin luin asiasta paljon ja mietin ja pohdin jatkuvasti. Nyt oon tosi rento, toivottavasti nama fiilikset jatkuu. Entas sina Vekara?

Nauttikaa naiset Suomen suvesta. Missaan muualla ei taivas ole yhta korkealla eika jarvi lipata yhta ihanasti. En jaksa odottaa heinakuun loppua kun hypataan koneeseen ja nokka kohti Vantaata sinivalkoisin siivin.

Haleja Watrossilta :heart:
 
joo, mekin lähdetään Suomeen heinäkuun lopussa ja pääsee kahdeksi viikoksi mökille. Joudun tosin sieltä käsin hankkiutumaan ekaksi ultraan viikko ennen siirtoa lähimmälle gynelle ja sitten siirtoon Helsinkiin, jos nyt kaikki menee hyvin. Mäkin aloitan estrogeeni (progynova)lääkityksen vuodon 2. päivänä sitten heinäkuun lopussa ja siirtoaikataulu määräytyy sitten vuodon alkamisen mukaan. Sinänsä helppo aloittaa tämä hoito henkisesti kun vertaa edelliseen hoitoon, mikä sitten toikin sen kauan odotetun nyytin. Nyt ei ole sellaisia paineita ja olen valmistautunut myös siihen, että sulatuksesta ei selviä kuin ehkä yksi alkio onnistumisesta puhumattakaan. Siis otan vastaan mitä tulee. Tulemme takaisin Saksaan elokuun lopulla, joten sitten voin viestitellä miten kävi. mukavaa kesälomaa ja tsemppiä hoitoihin kaikille.
 
Ihanaa tämä loma-aika, ei kiirettä mihinkään ja edes joskus on aikaa tehdä niitä omia asioita ja ihan vaan olla tekemättä yhtään mitään!!! Ja vaikka lomastani nautin täysin siemauksin, niin en kuitenkaan voi olla ajattelematta lähestyvää elokuuta ja sen mukana tuomia asioita. Vuoto alkaa joskus kuun vaihteessa ja siitä se rumba sitten alkaapi. Tampereen ava on meille hoitopaikkana aivan uusi, mutta saimme mukavan kuvan siellä käydessämme. Siirsimme alkiot sinne, koska luovuttajamme on tuntematon ja tarvittaessa hoitomme jatkuisi avan klinikalla Rigassa uuden lain tullessa voimaan. Millaisia kokemuksia teillä muilla ja sinulla Watrossi on avasta? Olen ottanut selvää myös pakastetun alkion siirrosta, mikä on meille toimenpiteenä aivan uusi. Eli emme ole sitä vielä läpikäyneet. Ilahduin löytämistäni tuloksista, esim. Felicitas ja Fertimedi antavat parempia tuloksia kun esim. IVF:llä tai ICSI:llä. Montako alkoita teillä Watrossi ja Pirpana 2 on pakkasessa? Ja kuinka monta meinaatte siirtää? Itse olen menossa tällä kertaa yhden alkion siirtoon. Sellaista halusin sinulta Watrossi kysyä, että voiko avassa olla luovutusjonossa jos omia alkioita on vielä pakkasessa? Ja kysyit vielä niistä fiiliksistä, niin täytyy sanoa että myö minulla on mieli tällä kertaa paljon rauhallisempi ja luottavaisempi. Toki asiat pyörii mielessä ja tahdon niistä ottaa selvää, mutta minkäänlaista paniikkia ei ole mihinkään suuntaan. Tänään pitää aloittaa laukkujen pakkaaminen, huomenna hypätään kokeeseen ja lennämme viikoksi lämpimään, vaikka kyllä sitä lämpöa on myös täällä kotonakin riittänyt. Kovasti olen myös miettinyt mitä meidän koko jengille mahtaa kuulua. Kirjoitelkaa kuulumisia MYÖS KAIKKI JOITA ONNISTANEET!!! Täältä tullaan varmasti perässä!!!! Tässä taas kaikki tällä kertaa, kirjoittelen jälleen palattuani viikon päästä. Mukavia lomapäiviä kaikille toivottapi VEKARA B)
 
... aurinko paistaa. Tanne on luvattu yli 30 astetta viikonlopuksi - vihdoinkin naiden piiiiiitkien sateisten viikojen jalkeen.

Vekara, ma olen todella tyytyvainen Tampereen Avaan. Henkilokunta osaa asiansa, ovat aina ystavallisia ja helposti tavotettavissa. Kysyit, etta voiko olla luovutusjonossa jos on alkioita pakkasessa. En tieda, hyva kysymys. Kysasen samalla kun meen siirtoon elokuun kolmas pva.

Alotin eilen zumenonit. Arsyttavaa naiden hormoonien kanssa on se kun tulee aina muutama kilo lisaa. Meilla on kuusi alkiota pakkasessa ja meinataan taas siirtaa kaksi. Sulatuksesta selviaa kuulemma n. 80% alkioista, Avalta sanottiin. Eli jos kolme sulatetaan niin tilastotieteellisesti pitaisi kahden selvita, toivottavasti! Yleisena fiiliksena on tunne ettei tallakin kertaa voi tarpata koska eka siirto jo onnistu.

Ippu ja Maija, vielako luette tata palstaa? Mita teille kuuluu?

Hyvia viikonloppuja teille kaikille toivottaa Watrossi B)
 
Ohhoh, jopas otti rekisteröityminen koville! Maija oli jo varattu nimimerkki, eikä meinannut mikään kelvata, joten olen nyt sitten Maijatar.

Tottakai olen koko ajan seurannut tätä palstaa, mutten ole vaan viitsinyt rekisteröityä, kun ei ole ollut omia tapahtumiakaan kertoa. Meikän klinikka on kiini vielä heinäkuun, ja sitten taidan jo kysellä et löytyiskö meille luovuttajaa. Mina en ole vielä valmis heittämään hanskoja tiskiin, ja jos olen oikein ymmärtänyt niin voin saada Kelalta korvaukset hoidoista vielä 40 täytettyänikin, ne on vain haettava erikseen todistellen ettei ikä ole aiheuttanut lapsettomuutta. Ja vaikken saisi sitä korvaustakaan, niin kyllä minä ne rahat jostain revin, kelahan korvaa aika pienne osan kuitenkin. Nyt mä vaan yritän kuntoilla ja saada vieläkin vähän painoa alas. Olen jo pudottanut noin 5 kiloa. Ei mulle lääkäri ole edes huomauttanut painosta, mutta ajattelin ettei se ole haitaksi jos vähän keventäis. Vielä kun sais jollain keinolla miehen syömään jotain monivitamiiniä, mut ei sit millään.

Töitä on tehty ja välillä lomailtu. Elokuun alussa lähden viikoksi aikuisten ratsastusleirille, olin viime kesänäkin ja se oli tosi upeeta.

Musta tulee mun veljen pikkuprinsessan sylikummi kuun lopussa, ihanaa!

Tsemppiä ja hyviä hermoja Passeihin menijöille.

Terkuin rauhassa jatkoja odotteleva Maijatar
 
... on geimeissa mukana. Kuultaisi viela Ipusta niin kaikki olisi hyvin!

Mulla vetelee viimeisia toissa, viela kolme paivaa ja sitten " Taalta tullaan Suomi". Olen popsinut zumeja, ens maanantaina on ua (elamani eka Suomessa...) ja sitten siirtoon elokuussa.

Mulla ei ole nettiyhteytta loman aikana, joten olen taas takaisin palstoilla elokuun alussa. Pitakaahan naiset peukut pystyssa elokuun 3. pva

Hyvaa kesanjatkoa!
 
Ihanaa olla jälleen täällä raittiissa ilmassa, helteet kun lomalla tuntui välillä olevan turhankin kovia. Mukava oli huomata että Maijakin on lähtenyt taas mukaan taistoon, IPPU 67;aa täällä vielä kaipaillaan. Missä klinikalla olet Maija hoidossa? Sinulle Watrossi pidän kaikkia varpaitakin pystyssä. Kovin jännitän puolestasi koska siirto sinulla jo niin lähellä. Mietin myös että olet jo silloin testailemassa kun olemme menossa Pirpanan kanssa siirtoon(melko sama aikataulu!!) Tässäpä taas vähän kuulumisia, aurinkoista heinäkuun loppua toivotellen kaikille VEKARA B)
 
Nyt ollaan taas askelen verran lähempänä h-hetkeä ja olo muutenkin mukavampi kun sain vihdoin olla juttusissa klinikalle sen eilen aukeudutua. Silloin kun tietää mitä tapahtuu ja milloin, jaksaa luottavaisemmin odottaa. Eli meille ei ole tehty sulatushoitoa aiemmin ja ollaan hoidossa tällä klinikalla ensimmäistä kertaa. Tuttu progynova poistuu ja tilalle tulevat zumenonit kierron ensimmäisestä päivästä lähtien(odotan alkavaksi tänään tai huomenna). Ultra on sitten kierron kymmenes ja siirto kahdeskymmenes päivä. Ja jos emme saa sitä toivottua plussaa, tulee hoitomme siirtymään Riigaan, koska luovuttajamme ei ole registeröitynyt. Toinen vaihtoehto on, että alamme katsomaan uutta luovuttajaa. Mutta asia kerrallaan ja nyt katsotaan luottavaisesti tämä elokuun hoito mitä se tuo tullessaan. Kovin ajatukset ovat Watrossin tapahtumissa, siiroonhan olet menossa tulevana perjantaina. Täällä ollaan hengessä mukana, vaikka et pääse tätä täällä suomessa lukemaankaan!! Onnea matkaan ja kuulemme sinusta varmaan alkuviikosta. Minulla huomenna töihin lähtö, kuusi lomaviikoa hurahtanut nopeasti. Mukavaa loppuviikkoa kaikille toivottaapi VEKARA =)
 
Jotain konkreettista eli kuukautiset alkoivat ja pääsen vihdoinkin aloittamaan lääkkeet! Mukava yhteensattuma WATROSSI, sinulla siirto täällä lääkityksen aloitus samana päivänä. Nyt vaan ne kaikki peukut ja varpaatkin pystyyn että plussia saatais!!!! VEKARA ;)
 
Watrossi???!!! :attn: Täällä ei enää yhtään malteta odottaa että tulisit kertomaan meille kuulumisia!! Mukava oli kuulla sinusta Riivinrauta ja kiitos myötäelämisestä!! Hienoa on, että jälleen kerran olet lähdossa luovutus projektiin mukaan. Saitko edellisellä kerralla kuulla lähtikö toivottu raskaus käyntiin? Kovin olen miettinyt myös mitä IPULLE(67) kuuluu? Entä sinulle Maija(tar)? Joko uusi luovuttaja on hakusessa? Meillä siis maanantaina ultra ja sitten yhteys klinikkaan. Tällä hoitokerralla meinataan panostaa siirtoon, koska alkioita on vielä paljon ja kuitenkin viimeinen kuukausi kun saamme käyttää niitä täällä suomessa. Valitsimme alkioiden pitkän viljelyn, koska siinä seurataan alkioiden jakautumista pidempään ja näin löydetään se potentiaalisin siirrettävä ja alkion todennäköisyys kiinnittyä on suuri. Pitkään viljelyyn lähdetään ainoastaan jos alkioita on riittävästi, mielestäni minimissään viisi tai kuusi. Tarvittaessa sulatetaan myös lisää. Mietimme vaihtoehtoa pitkään ja päätimme asennoitua että kaikki tai ei mitään. Riskinähän on, että raskaus ei lähde käyntiin ja alkioita menetämme tavallista sulatushoitoa enemmän. Sitä ei kuitenkaan jaksa nyt ajatella, koska alkiot siirtyvät joka tapauksessa riigaan eikä kukaan tunnu oikein tietävän miten ja milloin siellä hoidot käynnistyvät. Taidampa laittaa tämän ihan omaksi otsikoksi jospa joku siellä hoidoissa käynyt sattuisi huomaamaan. Mutta nyt nautitaan tästä ihanasta elokuun auringosta hyvillä mielin B) VEKARA
 
Tulin Suomesta takaisin viime viikonloppuna ja lahdin tyomatkalle heti tiistaina ja palasin vasta tanaan, joten olen lapikaynyt selvia vierotusoireita kun en ole paassyt naille palstoille piiiitkaan aikaan.

Siirto 3.8. meni hyvin. Sulatettiin 4 alkiota, joista kaks selvisi ja ne siirrettin. Eli kaksi pullaa on nyt sitten uunissa. Pakkaseen meille jai 2.

Mulla alko tulla tyomatkalla sellasta ihme oklotysta, joten paatin tehda testin vaikka oli vasta viikko kulunut siirrosta ja haamuplussahan sielta tuli. En uskalla viela mitenkaan (tai no ihan vahan) olla tyytyvainen kun taa tuntuu todellakin liian hyvalta ollakseen totta! Ja miten muka plussa voisi muka nakya niin aikaisin? Mutta toisaalta pahoinvointi jatkuu... Ostan huomenna uuden testin, joten saas nahda ja ens viikolla meen verikokeisiin. Taas taa on yhta vuoristorataa.

Kuulin, etta tarkein ennustekriteeri PASin onnistumisesta on tuoresiirron tulos eli jos on onnistunut tuoresiirrossa niin on hyvat mahikset onnistua myos PASissa. Kylla sulla Vekara on tosi hyvat edellytykset lahtea tahan PASiin, tiedatko koska se tehdaan? Ja sama juttu Pirpanalla. Kohta meidan pitaisi kuulla myos Pirpanasta kun han palailee lomalta Saksaan.

Voi Vekara kun meilla nyt menisi molemmilla taa juttu talla kertaa nappiin! Me ollaan oltu kylla sellasia kohtalotovereita ja nyt sitten te viela paadyitte samalle klinikalle kun me. Asutko muuten jossain pain Hametta?

Myos Maijalta ja Ipulta odotetaan kuulumisia.

Hyvia viikonloppuja!

 
Watrossi!!! Tultiin äsken pizzalta ja koneelle katsomaan jokohan rouvaa näkyisi!!! Ja kun luin vihdoin viestisi, tuli heti tunne (ÄLÄ PELÄSTY!!!) että kaksosethan ne siellä!! Muistatko miten pian minulla alkoi pahoinvointi heti siirron jälkeen ja aikainen testitulos viittaa myös siihen että paljon hormonia erittynyt. Muistatko minun hurjia lukemia?? Huomenna kun teet uuden testin niin ilmoitathan heti miten siinä kävi!! Täällä jännitän niin kovin sinun puolesta että omia asioita en onneksi kerkiä paljon miettimään, sillä odottavan aika on todellakin pitkä. No, onneksi alkaa täälläkin pikku hiljaa tapahtumaan. Maanantaina meillä on ultra ja vastauksen soitan tiistaina klinikalle. Siirto tulee olemaan seuraavan viikon tiistai tai keskiviikko. Yhtä asiaa olen kovasti miettinyt ja siitä ajattelin sinulta kysyä mielipidettä...mutta nyt pieni paussi...palaan kohta :)
 
eli asia mikä kovin mietityttää on se millaiseen siirtoon lähtisimme. Ensin oli päivän selvää että lähtisimme pitkään viljelyyn kun asiasta kuulimme ja nyt taas vähän pelottaa jos pas ei onnistu ja hoito veisi kaikki alkiomme. Ensinnäkään tosi on, että kaikki ei selviä sulatuksesta ja pitkään viljelyyn lähdetään ainoastaan useimmilla alkioilla. Pitkällä viljelyttä tosin löydettäisiin se elinvoimaisin alkio ja siirrossa olisi valmis heti kiinnittymään. Toisaalta mietin että tuoresiirrossa meillä kiinnittyi molemmat ja pitäisikö nyt vaan luottaa tavalliseen sulatushoitoon ja siirtää yksi sulatuksesta selvinnyt. Uskon että hoidot Riikassa lähtee myös rullaamaan ja saatais tarvittaessa jatkaa siellä hoitoja alkioilla, joilla ollaan ainakin saatu raskaus alulleen!! Uudessa tuoresiirrossa on aina se jännitys paljonko alkioita saadaan ja miten alkiot meille sopii??!! Mukava olisi kuulla mitä mieltä itse olisit tilanteesta. Mutta nyt viikonlopun viettoon ja yritähän siellä luottavaisin mielin nauttia tilanteesta äläkä murehdi mitään asioita ennakkoon. Tämän sanon vaan siksi, koska meillä molemmilla niin lähellä vielä epäonnistuminen että helposti saattaa ajatukset lähteä harhailemaan radalle...että käykö tässä taas niin??!!!SENSIJAAN ajatellaan että tuoresiirto ei onnistunut, mutta passilla napataan plussa!!Nyt alan hiljalleen lopettelee taas tältä erää. Mukavaa viikonloppua kaikille palstailijoille ja pidetään Watrossi liput korkealla :hug: terveisin VEKARA =)
 

Kiitos Vekara!

Tein uuden testin ja sielta tuli kylla niin selva plussa, etta epailykselle ei jaa tilaa. Vekara, kaksoset!? Se voisi toisaalta kylla selvittaa miksi nain aikasin todella selvat oireet. Vahan pelottaa kun tietaa, etta kaksosraskaus on aina riskiraskaus MUTTA olen kylla onnesta pyoreana. Kuten sanoit taytyy vaan pitaa paa kylmana ja nollata aikaisemmat kokemukset.

Ma suna keskustelisin viela tosta pitkasta viljelysta Avan kanssa. Sunkin luovuttajan (eiks han ollut 22v?) munasolut on todennakosesti todella hyvalaatusia ja sitahan se ekakin raskaus todistaa. Ehkapa voisitte yrittaa normaalisti ainakin viela kerran ja jos siita ei tule tulosta niin sitten harkita uudelleen.

Taalla lippuja korkealla heiluttaa Watrossi ;)
 
Kävin tänään ultrassa ja limiksen paksuus 7mm kierronpäivänä 11. Onkohan ihan ok? Soitin avaan ja lupasivat huomenna ilmoittaa ensi viikon siirtopäivän. Ja kiitoksia Watrossi kannan otosta siirto asiaan, olemme päätyneet tavalliseen sulatushoitoon kuitenkin siirtäen yhden alkion. Hyviä alkioita ei kannata mielestämme hukata. Jos emme ekalla passilla plussaa, niin hoitomme tulevat jatkumaan riikassa. Kovasti toki toivomme että nyt onnistuisimme. Miten olet Watrossi jaksellut ja millä mielellä siellä mennään? Kirjoitellaan taas kuulumisia, terveisin VEKARA ;)
 
=) täällähän on tapahtunut vaikka mitä!!!
Vekaran kanssa jo kerran kirjotettiinkin toisessa alotuksessa, mutta päätin tulla käymään täällä... plussatuulia ja onnistumiseen uskomista kauheasti nyt vaan matkaan!!!

Riivinraudalle ISO HALI, että taas olet hienolla asialla liikkeellä :heart:
Maijattarelle kärsivällisyyttä ja voimia, ei saa luovuttaa...
Watrossille ONNEA plussasta, ihanaa kerrassaan, nyt vain rauhallisin mielin, ota punaviiniä tilkka iltaisin ja hemmottele itseäsi ;)
Vekara, joko tiedät siirtopäivän???!!! Mikä lääkitys sulla muuten nyt on alla, yritin hakea tuolta aikaisemmista, mutta en löytänyt tai sitten en vaan nähnyt.

Jokatapauksessa minä kuulkaa roikun täällä mukana kuin ennenvanhaan, jotenkin vaan tämä ketju tuntuu kotoisemmalta :p
Anteeksi vaan mutta tuolla odotuspuolella tuntuu olevan monilla niin kauheen vaikeeta jos jossakin asiassa... itsellä on matkan varrella mennyt tuo ajatusmaailma uusiksi ja katsoo aisioita vallan toisesta kulmasta.

Toivon sydämestäni että nyt onnistaa ja pääsette nauttimaan tulevasta aivan uudessa valossa. Oikeastaan vasta nyt pikkuhiljaa alkaa itse luottamaan ja uskomaan tämän oman tilansa. Ei ole enää jokapäiväistä pelkoa ja stressaamista. Osansa tekee varmaan vauvan liikkeet ja potkut, jotka osaltaa tekevät mahan kasvamisen kanssa tätä asiaa konkreettisemmaksi.
Meillä tuli maanantaina 18 viikkoa täyteen ja oltiin rakenneultrassa. Kaikki on edelleen ok, mitään poikkeavaa ei löytynyt mistään alueesta. Ainut mieltä askarruttava asia on istukan paikka, se kun on vain 2cm päässä kohdun suusta!!! Tosin tämä lääkäri ei noteerannut sitä sen kummemmin. Mulla vain on yhdellä kaverilla kuitenkin vaikeuksia ja istukka vuotaa koska on niin lähellä kohdunsuuta, 3cm!!! Että ota tästä nyt sitte selvää?!
Saimme ihastella komeaa miehenalkua joka näytteli nyrkkiä siellä lääkärille ;) , isäntä olis heittänyt voltin jos ois osannut!
Että tällasta meillä, työtkin alkoi ja nyt siiten mennään kohti syksyä...

TSEMPPIÄ, VOIMIA, HALEJA ja vaikka mitä, teille kaikille!

:hug:

terv. mybaby ja natiainen 18+1
 
Vekara, ihan mielenkiinosta vaan että ootteko Turussa vai Tampereella AVAlla hoidossa? Ei oo pakko kertoo jos et haluu... siksi vaan kiinnosti kun itsekin kyseisellä klinikalla hoidot on tehty =)
...ja aivan ihana paikka muuten!!!

:wave:
 

Yhteistyössä