Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Huomenia, kävin eilen ostamassa lääkkeet hoitoon (ovat muuten sikakalliita myös) ja mm. sen jarrupiikin, ja rupesi kyllä kauhistuttaan että pitääkö se itseensä pistää ITSE...oletteko te muut tehneet sen itse, oliko vaikeaa, sattuiko? Musta on jotenkin tullut nyt piikkikauhuinen, voihan hitsi :headwall:
 
Minni, olen saanut pistettyä kaikki itse, mutta kyllä aina ekalla kerralla oli jalat niin hyytelönä ja kädet tärisi, mutta jotenkin vain sain pistettyä. Itse pistäminen ei satu, kunhan vain uskaltaa piikin nahkaansa työntää. Kyllä sinäkin siihen pystyt. :hug: Onko tämä ensimmäinen pistoskertasi? Pitääkö lääkeaine sekoittaa liuokseen vai onko kaikki valmiina?

Nennuliini
 
Heij taas

Ihana kuulla sinusta [/b]Watrossi :hug: Ja kyllä tosiaan aika rientää.. 7 kk:ttako siitä tosiaan on jo kuin sait pikkuisesi. Täällä tosiaan hoitoja aloitellaan. Meille löytyi uusi luovuttaja.. nyt kuukautisia odotellaan ja 11.9 aloitan progynovan.. siirto tulee olemaan viikolla 40 mikäli kaikki menee hyvin. Voikaa hyvin siellä, koko teidän perhe!

Vilhelmiina meille tuo lääkäri tosiaan heti mainitsi, että kannattaa ostaa vain toisesta, sillä toisen apteekin koostumus on kuin hiekkapaperi.. En tiedä miksei ole teille sitten sanonut :( Kyllä se nyt reilua olisi ollut. Meillä lääkärinä N.S. Tunnistanet lyhenteistä, jos teillä sama. Miltä testi on nyt näyttänyt? Oletko testannut? Täällä pidetään kaikki sormet ja varpaat pystyssä, jotta olisi oikea plussa! :hug: Tulehan kertoilemaan. Te kun siellä samalla klinikalla olette ja minä en nyt muista enkä jaksa etsiä.. niin kuinka monta munasolua te luovuttajalta saitte ja moniko lähti jakautumaan hyvin? Tsemppiä!

Ihanaa
Matsalu että sait yhden kyytiläisen kuitenkin. Paljon olen lueskellut, että yksittäin siirretyistä Pas alkiosta on monellakin alkanut raskaus. Ei ole yhtään huono asia tuo yhden alkion siirto. Kovasti nyt vaan piinis pinnaa! Toivotaan että tulos olisi mitä parhain.

Minni Itsekin hain vasta tuon jarrupiikin.. oliko se nyt viime viikolla. Itse neulakammoisena käskin mieheni sen pistää. Hyvin se meni, ei tuntunut miltään eikä sattunut lainkaan. Anna miehesi pistää, jos itse et kykene.

Omaa napaa. Viimeinen Divina lähti eilen illalla. Nyt odotellaan vuotoa alkavaksi.. vähän jännittää että mitä tuo jarru on tehnyt.. jospa vuotoa ei tulekaan.. Noh, odotellaan rauhassa. Tässä hoidossa sinänsä jännää sekin, että kun limistä on alettu kasvattamaan aina kierron toisena päivänä väestöliitossa.. ja nyt koko kuukautiset ehtii mennä ja välissä olla vieläpä 4-5 lääkkeetöntä päivää ennen kuin progynova alkaa.. No, kyllä he tietävät mitä tekevät..ihmettelin tätä lääkärillekin kyllä.

Kävin tänään kaulan ultraäänessä. Se hengenahdistus vaivaa aina välillä.. mutta todella harvoin. Struumaa ilmeisesti epäillään. otettiin ohutneulanäytekin.. toivotaan nyt, että ei tarvisi leikata. Tämä on perinnöllinen sairaus ja äidilläni se oli niin paha, että jouduttiin leikata. No, ensi tiistaina kuulen tulokset.

Pitäisi pikkuhiljaa hipsiä töihin päin. Mukavaa tiistai päivää naiset!
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa. Hoito elokuussa.
Lotta(31) haaveissa 1. elokuu 1. lahjaivf:n 1. pas. Endo leikattu 06.
Minni (45) haaveissa yhteinen, 1 lapsi ennestään, siirto lokakuussa
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka, elokuu: suunnittelu
Ronyah toinen toiveissa, lokakuussa siirto
Cornelius (33) Haaveissa 1
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle.
Saaga (39)
Tinulinen (30) eka lapsi haaveissa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Dream73 (35) jonossa 5/09 alkaen, esikoinen haaveissa
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, pakaste tyhjä> jonoon
Aliisa (25) ensimmäinen haaveissa, pakkanen tyhjä -> syksyllä uusiin hoitoihin.
Iituska (38), haaveissa eka, pas syksyllä?
NellaMaija (32) eka
Teekuppi ( ) eka
Alma (34) haaveissa ensimmäinen?
Jonsku-78 (31) haaveissa eka

Piinistelijät

Maijatar (41) ekaa haikaileva, 2 alkion adoptio 7.8.
Vilhelmiina (37) jonossa 2/09 alkaen, 2 alkion siirto, testi. 3.9.
Matsalu (45) 1 pas-alkion siirto 31.8. testi 14.9.

Plussanneet =)

Bardolino(30) eka, "Mariannen" LA marraskuu :heart:
Kauniskuu (32) eka, LA marraskuu :heart:
Juuni (48) 2. lapsi (esikoinen 2 v.) LA 10.12. :heart:
Rudy ja rupsukat, plussa 13.5. ultra 3.6. :heart: :heart:
Marru (35) eka, plussa 18.5. ultra 10.6. :heart: :heart:
Simmis (38) toinen lapsi. ultra 15.6. :heart:
assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6. :heart:
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6. :heart:
Vekara (45) Toiveissa 1 yhteinen. lapset: 11v, tuplat 15v. :heart:
Nennuliini (34) Haaveena eka lapsi. siirto 5.6. :heart:

Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
 
Kiitokset piikkineuvoista, tämä siis ensimmäinen pistoskertani, kaippa siihen sitten pystyy, onhan se ohut neula. Lääkeaine pitää itse sekoittaa.

Hillevi, mut voi laittaa kans listoille

Minni (45), haaveissa yhteinen, yksi lapsi ennestään, siirto lokakuussa
 
Minni, nyt vasta tajusin, että sulla on tuo piikin pistäminen ihan uutta! Omilla soluilla tehdyissä hoidoissahan siitä tulee ihan rutiinia, kaikki heinäseivästä pienempi uppoaa nahkaan tuosta vaan... Ainakin ne piikit pistettiin mahanahkaan niin, että toiseen käteen pingotettiin kunnon rasvapoimu ja toisella kädellä tökättiin piikki kohtisuoraan siihen poimuun. Eri lääkkeillä tekniikat saattavat kuitenkin olla vähän erilaiset. Kysy klinikalta tarkemmat pistosohjeet. Ja jos lääkeaineet ovat pienissä ampulleissa, kannattaa pyytää vaikka miesta avustamaan ja pitämään ampullia pystyssä, kun imee nestettä ruiskuun. Muuten ampullia on minusta aika hankala saada tyhjäksi. Rohkeutta!

Aliisa, sä olet suorastaan mun esikuva sitkeydessä ja rohkeudessa! Todella toivon, että teillä nyt vihdoin onnistaisi! Olen lukenut monen muunkin tykkäävän tuosta N.S. lääkäristä.

Mitähän Maijattarelle kuuluu, listan mukaan testi on jo varmaan tehty aikapäiviä sitten. Tulehan kertomaan uutiset, hyvät taikka ei niin hyvät.

PP 1 kohta kärsitty. Tästä lähtee!
 
Jonsku: :hug: Mietinkin jo, että mitä sulle kuuluu, kun olet ollut niin hiljaa. Voihan harmin paikka!!

Aliisa: meillä myös tuo N.S., on hauska ja erilainen tyyppi, tykkään kyllä!! Saatiin luovuttajalta 13 munasolua, joista lopulta neljä oli jäljellä , joten kaksi siirrettiin ja kaksi meni pakkaseen.. mutta toivotaan että niitä kahta ei vähään aikaan tarvittaisikaan ..

Matsalu:
onnea kyytiläisestä!!! Kyllähän hyvin yhden alkion pasista voi plussata, nyt laitan peukut pystyyn sulle, jaksuja piinistelyyn!!!!!!

ON: vuoto on pysynyt poissa, kyllä on karmivaa mennä vessaan, kun joka kerta pelkää mitä sieltä löytyy.. välillä kun nuo progetkin valuessaan ihan tuntuu siltä, että menkat olisi alkaneet ja varmasti..
Testasin nyt tänään illalla taasen (edelleen samalla halpistestillä, niitä kun on iso liuta tuolla vielä odottamassa), ja edelleen on viiva vahvistunut, nyt on jo selvä tumman vaaleanpunainen viiva, mutta ei vielä läheskään kontrolliviivan tummuinen..
Onnellinen olen kuitenkin, että vahvistuu..
Mitään oireita ei ole vieläkään ollut, tosin nyt vasta pp 12.

Torstaina meen veritestiin, joten saan tuloksen ennen viikonloppua.
Me lähdetään etelään lomailemaan sunnuntaina, joten kiva tietää ennen sitä vähän mikä on tilanne..

Miten te olette ymmärtäneet esim. uimisen, noitten progejen takia, onko kokonaan kiellettyä..
 
Vilhelmiina, Onnea taasen ja nyt relaat! EI sen viivan tarvi olla kontrolliviivan vahvuinen! EIKÄ oireita täsä vaihees tule!
Kyllä sä saat vielä niistä oireistakin "nauttia" kunhan jaksat oottaa viikon pari!
Tulethan kertomaan veritestin tuloksen, sanoisin et 100-250 ;) .
Marisabel, riippuu lääkäristä, toiset sanoo ettäsaa harrastaa seksiä ja toiset kieltää testiin asti. Ite ainaki ollu varovainen piinisajan. Jarrupiikki, muutama, pistetään loppuvaiheessa ettei follit kasva liikaa eli jarrutetaan follien kasvua ennen punktiota.
gerpera :wave:
 
Voi Jonsku, ikävää ettei plussaa tullut. Toivottavasti ensi kerralla onnistaisi teitä! Voimia ja lämmin lohtuhali! :hug:

Vilhelmiina, kyllähän se sitten plussa sinulla on! Paljon onnea! :flower:
Haluatko odottaa veritestin tuloksen, ennen kuin siirrämme sinut plussanneisiin listassamme?
Luulisin, ettei uiminen olisi ihan kielletty. Mutta jos veristä vuotoa tulee, sitten en ehkä uisi, jossain voi olla limakalvo silloin rikki ja tulehdusvaara. Minä otin Luget pari kertaa suun kautta, kun halusin uimaan ilman sitä mössön valumista. Eipä niitä oireita välttämättä tarvita, minullakaan ei onnistuneessa hoidossa ollut pahaa oloa kuin yhtenä iltana ja pääsin sentään viikolle 9 saakka. Iloista mieltä ja onnentoivotukset, että teille tulisi kevätvauva!

Marisabel, jarruppikillä estetään oman hormonitoiminnan vaikutukset, esim. munasolujen kypsyminen. Lahjasoluhoidon tuoresiirtoa ennen esim. siksi, että saadaan luovuttajan ja vastaanottajan kierrot samaan vaiheeseen. Seksin jättäisin väliin (tällä iällä tosi helppoa), ettei kohdun supistelu vaikeuttaisi alkion kiinnittymistä. En tiedä, onko asialla vaikutusta - toisaalta kohdun verenkierron vilkastuminen on hyväksi... Jos on hyvin herkät limakalvot hormoneista, sitten ei tietenkään kannata.

Mitähän Maijattarelle kuuluu, toivottavasti hyvää :heart:

Piinapäiväläisille rauhallista mieltä, masunkasvattajille voimia - kuten myös kaikille hoitoa odotteleville!
Hillevi :wave:
 
Vilhelmiinalle minultakin onnittelut! :flower:

Omaa kohtua lyhyesti: PP 2 lusittu. Kiireinen työpäivä, enpä ehtinyt paljon Astraa ajatella. Lugetkin työnsin hanuriin yhden kauppakeskuksen vessassa ja eikun eteenpäin... Nyt vähän kenkuttaa, kun muistan niin hyvin oireeni edelliseltä tuulimunaplussan tuoneelta kierrokselta. Jos PP 4 ei mitään kiinnittymisoireita tunnu, arvattavasti kenkuttaa? Vaikka yritän kyllä vakuutella itselleni, että eri kerroilla voi tuntua erilaiselta.

Onko mulla nyt enää ketään piinaseurana?
 
Kiitos kannustuksesta ihanaiset.. ei tätä vaan voi uskoa..

Älä Hillevi vielä siirrä mua plussanneisiin, katotaan toi veritestin tulos ensin.. (en oo taikauskoinen en..)
Ja kiitos vastauksestasi uintia koskien!!

Vaikka tässä onkin nyt jännät paikat, niin yritän muistuttaa itselleni, että mitään tässä ei oikein voi tehdä, jos menee kesken niin sitten menee, jos ei niin ei...
Kyllä näissä hoidoissa kyynistyy, ei voi muuta sanoa, kun ei uskalla vielä iloita (muuta kuin hetkellisesti).

Niin monet kauhutarinat on omalle ja palstasiskojen kohdalle osunut, että vaikea uskoa, että kaikki voi päättyä hyvin, vaikka se olisikin todennäköistä.
 
Matsalu: oltiin samaan aikaan linjoilla..
Naurattaa noi sun kauppakeskuksen vessa-jutut, mutta tottahan se on..
Itsekin on tullut piikiteltyä ja työnneltyä lääkityksiä sinne sun tänne milloin missäkin bajamajassa ja vessassa :LOL:
Onneksi mullakin on kiirettä töissä, niin ei kerkeä koko ajan tätä juttua miettimään.!
 
Hiljaista on kuin hupatossutehtaassa, palstalla meinaan... Ja mun kohdussa myös, ihan ontolta ja tyhjältä ja kummallisen keveältä tuntuu. Lugeoireet alkavat taas olla parhaimmillaan: rinnat ovat jo arat ja hiki tulee heti kun hiukan pikkusormea liikauttaa. PP 3 alkaa olla pulkassa.

Jokos Vilhelmiina kävit veritestissä? Ja joko Minni on pistänyt?
 
Piina täällä jatkuu vaan.. tänään tullut hieman tuhruvuotoa.. onneksi ei paljoa kuitenkaan, mutta ei kiva ei..
Veritestissä kävin aamulla, mutta tänään en vielä tulosta kerennyt saamaan, huomiseen menee.. voih, tätä odotuksen odotusta.
Kävin muuten tänään ostamassa lisää progesteroneja sieltä Stockalta teidän kehoituksesta, katotaan kuin eroaa YO:n apteekin hiekkapaperista. Lisäetu niissä on se, että voi säilyttää huoneenlämmössä, kun YO apteekin puikkoja suositeltiin jääkaappisäilytykseen, joten helpottaa kummasti elämää sekin jo .. varsinkin nyt kun lähdetään sinne matkalle..
Jaksuja Matsalulle piinistelyyn!!! :flower:
 
Vilhelmiinalle peukut pystyssä, että verikoetulos olisi kolminumeroinen luku db
Toivottavasti saadaan siirtää sut plussanneisiin vielä tänään :heart:

Matsalu, mä luulen ettei välttämättä tarvitse olla yhtikäs mitään tuntemuksia vatsassa ja plussa voi tulla tai päinvastoin... tuntuu muka selkeästi ja hcg alle 1 (niin kuin minulla). Hiki tulee kyllä nyt ihan ilman Lugejakin, järkyttävän kostea ilma. Rentoa PP4:ää ja Astralle nyt kovasti kiinnittymistoivotuksia! Onneksi ei lusimiskakku onneksi niin kamalan pitkä ole.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Hilde, joka saa siskon lapsen lainaan mökkiretkelle :wave:
 
Hilde: antoisaa mökkiretkeä!!
Voit varmaan siirtää mut plussanneisiin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Hcg oli 707 (pp14), joten voi olla , että siellä voisi vielä olla molemmatkin kaverit mukana...
vuotoakaan ei ole enään tullut, pysyisi nyt poissa!!
23.9. on ultra.
Erittäin onnellinen Vilhelmiina rv 4+3
 

Yhteistyössä