Taas EU:sta huonoja uutisia Suomelle

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
SK: Laura Huhtasaari kiittelee Sanna Marinia – ”Annan tunnustusta”
Huhtasaari kiittelee pääministeri Sanna Marinia Satakunnan Kansan tuoreessa haastattelussa. Hän lähtisi itse hallitukseen mieluummin SDP:n kuin kokoomuksen kanssa.

Euroopan parlamentin jäsenenä toimiva Laura Huhtasaari (ps) kertoo Satakunnan Kansan haastattelussa ajatuksistaan itselleen mieleisestä hallituspohjasta.

Satakunnan Kansa: Laura Huhtasaari liehittelee demareita hallitustanssiin ja kehuu Sanna Marinia – ”Kokoomus ei olisi ikinä uskaltanut puolustaa Suomen etua
"Laura Huhtasaaren mielestä perussuomalaisten ei tule mennä kokoomuksen kanssa sellaiseen hallitukseen, joka tekee yhtä voimakkaita työmarkkinauudistuksia kuin kiky oli."

Huhtasaari on itse ehdolla Satakunnan vaalipiiristä kevään eduskuntavaaleissa.

– Minullahan ei ole mitään demareita vastaan. Meillä on itse asiassa paljon yhteistä. Itse asiassa annan tunnustusta Sanna Marinille. Hän äänesti EU:ssa taksonomia-asetusta vastaan. Kokoomus ei olisi ikinä uskaltanut puolustaa Suomen etua. Se on niin federalistipuolue kuin olla ja voi, Huhtasaari sanoo.

Haastattelusta käy ilmi, että SDP olisi Huhtasaarelle kokoomusta mieluisampi hallituskumppani.

Kieltämättä olen sitä mieltä että persujen kumppani voisi olla SDP ennemmin kuin kokoomus....sillä ehdolla että SDP palaa juurilleen, nyt se ikävä kyllä on mennyt liian vihreäksi hyvesignaloinnissa."



Loistava veto Huhtasaarelta. Kertoi nyt suoraan, että pääministeri äänesti taksonomiaa vastaan. Muut hallituspuolueet olisivat kannattaneet, että EU saa päättää Suomen puolesta, kuten Orpon kokoomus ja Purran persut nyt tekivät.
 
Montako miljardia euroa Orpo ja Purra toivat Suomelle lisäkuluja vuosittain tällä?
Tuosta Hesarin artikkelista:
"Hallituksen ja oppositiossa istuvan keskustan mielestä Suomen on syytä äänestää asetusta vastaan. Muu oppositio, SDP, vasemmistoliitto ja vihreät, sen sijaan moittivat Suomen linjaa vastustaa asetusta."

SDP on siis eri linjalla kuin mitä Sanna oli pääministerinä ollessaan. Pääministerinä hän (onneksi) tunsi jonkinlaista vastuuta tulevaisuudesta, nyt vasemmisto haluaa vain nuoleskella Saksan demareita.
 
vierailija
Iloitsen tuosta uutisesta.
Omppu-sedän kannattaa keskittyä omenaviljelyynsä. Kun syöt paljon omenia, lääkärisetä pysyy loitolla.
Pysy vain luulossa, että netin idän neitoset pysyvät ikuisesti nuorina.
Joulupukki ehkä on kanssasi samoilla linjoilla.
 
vierailija
"Alkuperäisessä esityksessä asetuksen kustannukset olisivat olleet komission arvion mukaan Suomelle 931 miljoonaa euroa vuosittain. Esitystä kuitenkin muokattiin, ja uudempien arvioiden mukaan kustannukset ovat Suomelle reilu 700 miljoonaa euroa vuodessa." IL ja HS
Eikö erikseen ole talousmetsät ja pysyvät metsät. Eikö luonto kasva itsestään osittain. Mihin siis raha menee? Köyhät lähes kuolevat nälkään ja puutteeseen, mutta ennallistaja saa palkan?
 
vierailija
Jos väestönkasvua ei keinotekoisesti pidettäisi yllä mamutuksella niin metsiä ei tarvitsisi talojen tieltä kaataa. Sama peltojen suhteen, mitä vähemmän ruokittavia suita sitä vähemmällä voi olla omavarainen (siis en tarkoita että suomalaisten pitäisi lakata lisääntymästä, päinvastoin mutta maahanmuutto ei ole hyvä). Aurinko ja tuulipuistot on vähän ongelmallisia. Ja kyllä itse ainakin ostan mieluummin puisen tuotteen kuin muovisen, joten metsiä on käytettävä tulevaisuudessakin jos halutaan kestäviä tuotteita. Pitää ymmärtää että etelämpänä Euroopassa on kaikki metsät tuhottu niin onhan se vähän hassua jos Suomesta ei saisi vaikka hyödyntää metsää mutta tuodaan eurooppalaisten puutuotteet jostain kiinasta tai etelä-Amerikasta tms jotka ei huolehdi metsistä sitäkään mitä Suomessa. Vanhaa metsää on suojeltava tehokkaammin ja avohakkuista siirryttävä hellävaraisempaan metsäteollisuuteen. Mihin on kadonnut suomalaisten kunnioitus metsää kohtaan? Yhden lajin puupuisto ei ole edes mikään oikea metsä.
 
Iloitsen tuosta uutisesta.
Omppu-sedän kannattaa keskittyä omenaviljelyynsä. Kun syöt paljon omenia, lääkärisetä pysyy loitolla.
Pysy vain luulossa, että netin idän neitoset pysyvät ikuisesti nuorina.
Joulupukki ehkä on kanssasi samoilla linjoilla.
Kyllä idän neitosetkin vanhenevat, se vain ei näy heidän olemuksessaan yhtä nopeasti. Lisäksi heidän positiivinen asenteensa (kun antaa, niin saa) pitää mielenkin nuorena - pukkikin sen tietää.



joulutarjoilua Japanista
 

Yhteistyössä