Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Onnittelut Vilhelmiinalle :flower: :flower:


Mulla vielä piikityspäivään reilu viikko, kävin vaan lääkkeet jo ostamassa, siitä tämä piikityskysely. Nyt tässä jo ihan odottaa että pääsee piikittään ja homma etenisi.
 
Dream: Hienoa, että teille löytyi luovuttaja, ja nyt hoito alkaa etenemään vauhdikkaasti!!

Minni: Olen miettinyt samaa, että eiköhän kroppa kestäisi kaksosraskauden. Minulla on jotenkin fyysisesti ihan terve olo muuten. Olen joskus mieheltä yrittänyt kysyä, että miten se oman osuuden hoitaminen oikein onnistuu siellä klinikalla. Mies on jotain mutissut eikä oikein ole halunnut alkaa kuvailemaan sitä toimitusta. Uskoisin kyllä, että ei se ihan helppoa ole. Pari kertaa olen vähän sydän syrjällään odotellut klinikalla, kun miehellä on kestänyt aika pitkään.

Iituska: Meillä on sama vaihe menossa eli eka tuoresiirto takana ja nyt pas tulossa.

Vilhelmiina: ONNEA!! Neljän vuoden jälkeen tämä on kyllä niin huippu uutinen kuin voi olla
:flower: Pari viime päivää ovat varmasti olleet aika stressaavia, mutta onneksi veritesti paljasti koko totuuden jättämättä yhtään mitään arvailujen varaan, kun on kolminumeroinen luku ja vieläpä seiskalla alkava. Oikein rentouttavaa lomamatkaa!

Aliisa: Kuulostaa samalta kuin minullakin tuoresiirrossa Fertinovassa, paitsi että miniaspiriinia ei määrätty. Minullakin lääkkeenä on Progesteron ja säästin taas 60e, kun siitä saa Kela-korvauksen. Sitä vain ihmettelen, että PASissa Progesteron ei ala nousevin annoksin, vaan pamahti heti päälle täydellä annoksella. No, ehkä ei kannata miettiä liikaa. Lääkäri on usein maininnut lukeneensa jotain ulkomaalaisia tutkimuksia, joten tulee luottavainen tunne siitä, että hän on valmis kokeilemaan jotain uutta. Aliisa: Toivottavasti saat hyviä tuloksia siitä kaulan ultraäänestä. Minäkin olen ollut siinä ohutneulanäytteessä eikä se onneksi mikään kamala ollut, vaikka etukäteen jännitin sitä hurjasti.

Nennuliini: Kiitos tsempityksestä limiksen suhteen. Oikeassa olit, että kyllä se hitaamminkin kasvaa oikeisiin mittoihin =) Miehelläni on samat harrastukset kuin sinunkin, viimeksi ei kyllä tullut saalista..

Risupesä: Olen ymmärtänyt niin, että nämä hoidot olisivat kalliimpia siksi, että täytyy maksaa myös luovuttajan lääkkeet, ja luovuttaja ei saa näistä mitään Kela-korvausta, koska kyseessä ei ole hänen kohdallaan "sairauden hoito". Tämä on kyllä ihan älytöntä, koska sairautta tässä pohjimmiltaan hoidetaan ja kukas tässä taas sitten kaiken makselee..

Matsalu: Hienoa, että pääsitte siirtoon! Toivon kovasti, että Astra on jotain ihan muuta kuin kaukainen kangastus. Tuo kuulosti tutulta, että luget lähtevät matkaan kauppakeskuksen vessassa :LOL:

Jonsku: Voi itku, kyllä tämä on niin epäreilua :hug:

Marisabel: Meillä on sanottu, että siirron jälkeen voi harrastaa seksiä ja tehdä kaikkea, mikä itsestä tuntuu hyvältä muutenkin eli ihan tavallista elämää vain. Itsekin olen kyllä ainakin alkupiiniksessä ollut varovainen.

ON: Liityn Matsalun seuraksi piinistelijöihin maanantaina, jos huurulaiset selviävät sulatuksesta. Kävin lääkärissä eilen, ja lääkäri tuumi, että jos on 4cm limis, niin ei tehdä alkionsiirtoa, mutta jos on 5cm niin voidaan harkita. Yllätykseksi limis oli 8cm!! Jos alkionsiirto tulee, niin harmi, etteivät villasukat mahdu kesäkenkiin :LOL:
 
Ihanaa Vilhelmiina!!!! :heart: Iiiihaaaana uutinen näin viikonlopun alkajaisiksi! Tuli tuosta hyvä mieli ja varmaan mieli on korkealla sielläkin suunnassa. Palstalla on taas tapahtumia yllin kyllin ja hyvä niin. Hyvä, että vuoto on alkanut pysyä poissa, kun se kuitenkin rassaa hermoja.

Lotta, hih, täytyy toivoa, että lumisateet alkaa, niin voit laittaa surutta talvikengät jalkaan. :LOL: Toivottavasti huurulaiset teilläkin odottaa malttamattomana jo maanantaita, että pääsevät lämpimämpään paikkaan köllimään 9 kuukaudeksi. Pidän peukkuja, että niin käy! Montako teillä muuten odottaa pakkasessa?

Hillevi, mukavaa viikonloppureissu lapsukaisen kanssa! Kun päivität tuota listaa, niin päivitätkö mun iäksi 35. Valitettavasti on tullut jo yksi vuosi taas lisää. :eek:

Aliisa, tsemppiä siihen näytteen ottoon. Se kuulostaa pahemmalle varmasti kuin onkaan. Tuskin ne millään kovin paksulla neulalla sitä ottaa.

Piinistelijöille tsemppiä ja plussatuulia ja ne villasukat jalkaan! :wave:
Hoitoihin odottajille myös jaksamista ja masun kasvattajille myös!
Kaikille tasapuolisesti ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua! :heart:

Nennuliini
 
Vilhelmiinalle onnittelut vielä kerran! Mahtava hcg-arvo! Voimia kakkospiinaan. :)

Lotalle puolestaan onnittelut hyvästä limiksestä ja Bardoliinolle loman alkamisesta. Vaikka ei supparit tuossa vaiheessa varmaan kivoja olekaan. Turvallista loppumatkaa!

Oma kohtu: PP4 oli ja meni ilman, että Astra olisi antanut mitään merkkiä itsestään. Ei siis edellisen kierroksen selkeitä kiinnittymistuntemuksia. Toisaalta klinikalta tuli lasku, että sen puoleen olisi joku merkki onnistumisesta tehnyt terää... Mutta toisaalta jos nyt pp 5 jo "tiedän", että tästä ei tulle mitään, lyön kyllä jo kaikkien himotestaajienkin ennätykset! :whistle: Täytyy vain odotella.
 
Vilhelmiina onnea onnea onneaaa! Aivan huippu uutinen :heart: :hug: ! Siinäpä sinulla nyt jännäämistä, että onko mukana yksi vai kaksi. Koita pysyä terveenä ulkomailla. Mihin päin suuntaatte! Ja hienoa, että se stockan apteekin progesteroni on todella parempaa kuin yo apteekin :)

Kiitos Lotta tsempityksistä ja kaikista tiedoista. Hienoa, että limis kasvanut niin hyvin :) Peukut pystyssä sulatuksen puolesta.. toivotaan, että maanantaina saat kyytiläisen/t mukaan.

Nennuliini se ohutneulanäyte otettiin jo. Ei se itse pistos tuntunut miltään, mutta se vähän sattui kun pyörittelivät hetken aikaa sitä neulaa tuolla kaulalla.. Tiistaina lääkäri aika ja silloin saan kuulla vastauksen. JOtain muutosta siellä oli ultraavan lääkärin mukaan. Puhui, että olisiko struuma ja välillä puhui tulehduksesta.. ei hänestä ottanu selvää.. Mitä tahansa se voi olla. Toivon vaan että se tulos ei sotkisi tätä hoidon kulkua.

Bardolino alat jo olla loppumetreillä. Toivotaan, että nuo supistelut pysyisivät vielä poissa. Ihanaa ja rentouttavaa mamma lomaa!

Matsalulle tsemppiä piinailuun! Astrahan voi aivan hyvin kiinnittyä vaikkei tuntemuksia olisikaan.

ON: kuukautiset alkoi tismalleen silloin kuin pitikin, ja nyt vain odotellaan sitten, että milloin saan progynovat aloittaa.. Siitä se sitten lähtee. Vähän pelon sekaisin ajatuksinkin tähän hoitoon lähden. Jännittää hirvittävästi, että mitä jos tulee vain yksi alkio tai että monta tulee. Mies on ollut vitamiinikuurilla jo hyvän aikaa, joten toivotaan, että simpat olisi parantuneet. Samalla pelottaa se, että jos raskaudun, niin meneekö se kesken kuitenkin. Mitään syytä ei ole minusta löytynyt, mutta aina kesken on mennyt..:( Osaako joku muuten kertoa Fertinovan hoitajien puh nron? Olen koko viime viikon yrittänyt heitä tavoittaa yhdestä 050 alkuisesta numerosta ja vaihteen kautta, mutta en ole saanut ketään kiinni..

Tsemppiä kaikille! Ihania uutisia tuli näin vkl:n alle Vilhelmiinalta. Onnea vielä kerran!
 
PP 5 kääntyy iltaa kohti. Kohtu on edelleen niinkuin ei olisikaan.

Illalla saunassa mietittiin aviomiehen kanssa luopumisen vaikeutta. Meillä oli lahjasoluhoitoon lähdettäessä ajatuksena se, että jos vain jonkun lapsen on meille tarkoitus syntyä, haluamme antaa siihen omasta puolestamme kaikki mahdollisuudet. Tältä kannalta katsottuna mahdollisuus on nyt tosiaan tarjottu ja thats it. Jos tämä ei onnistu, meidän pitäisi rauhassa voida vetäytyä jatkamaan entistä elämäämme.

Oma peräänantamaton luonteeni vain tuottaa vaikeuksia. Minä olen köyhän yksinhuoltajaperheen lapsi ja syrjäkyliltä kotoisin; pienestä asti on pitänyt taistella, että paikka auringosta löytyisi. Olen jaksanut käydä koulut läpi, saanut fiksun työn ja oman kodin ja loppujen lopuksi vielä ihanan aviomiehenkin. Tuntuu uskomattomalta, että nyt on lopultakin tullut eteen sellainen asia, jota en ehkä voi saada, vaikka mitä tekisin.

Mies totesi, että "sinulla on tuota tahdonvoimaa. Mutta siitä on hintana se, että luovuttaminen tuottaa tuskaa." Mies on on itse sitä tyyppiä, joka helposti antaa asioiden vain tapahtua ja katsoo, mitä siitä seuraa. "Käy niinkuin on käydäkseen," on minun siipani motto. Minä taas seison aina sapeli tanassa miettimässä, että miten tätä tai tuota asiaa voisi muuttaa. Miehelläni on juuri tästä elämänasenteesta johtuen nyt helpompi olla kuin minulla.
 
Kiitos vielä kaikille onnitteluista, on ihan omituista olla itse onnittelujen kohteena =)

Aliisa: laiton sulle yksäriä

Matsalu: mulla on vähän samanlainen luonne kuin sullakin, että tosi vaikea antaa periksi jossain asiassa. Toi luovuttaminen on muakin ahdistanut ihan hirveästi.. kun jossain vaiheessahan pitäisi luovuttaa, mutta toisaalta ei ehkä pysty kuitenkaan.
Ja sitten oon toisaalta miettinyt, että miksi pitäisi luovuttaa, jos mahdollisuuksia on, ja pää (ja lompakko) kestää hoidot!! Toivotaan kuitenkin, että astra nyt olisi jo tarrannut lujasti kiinni, ja pysyisi kanssa, niin ei sunkaan tarvitsisi tällaisia enään murehtia!!

Me ollaan menossa etelä-eurooppaan lomailemaan, ihanaa päästä vielä aurinkoon ja lämpöön, vaikka kyllä täällä suomessa tänäänkin oli aikamoisen lämmin päivä.

Oon sitten nettipimennossa reilun viikon, joten lähetän päivittäin ajatuksissani tsempityksiä teille, etenkin piinailijat Matsalu ja Lotta (toivottavasti pikkuiset selviää sulatuksesta)

Tänään kävin kirjastossa, ja löysin yhdestä runokirjasta ihanan runon, joka sopii tämänhetkisiin fiiliksiin:

"Sydän tulvii tänään, heleästi soivia iloja, lauluja,
joihin uskalsin uskoa vasta, kun käsi kädessäsi
kuljin menneisyyden yli
ja näin versoja lehdettömissä puissa"
:heart: :heart:
 
Vilhelmiina, lämpimät onnittelut upeasta hcg-lukemasta! :heart: Ja ihanaa lomaa!

Matsalu
, älähän vielä luovuta tämänkään hoidon osalta. Vaikka sekin on ymmärrettävää, ettei jaksa innostua ja toivoa, kun on kipeästi käynyt edellisillä kerroilla. Voimia! Ja kovasti toivon, että Astrasta tulisi teidän lapsenne tähän maailmaan. :heart:

Aliisa, hyvää hoidon alkua. Sinullakin todella hurjan ikäviä kokemuksia monta, mutta jospa tämä kerta olisi se, ettei tule vuotoja ja ensi kesänä eläisitte vauva-arkea! :hug:

Bardolinolle hyvät lomat, jaksuja ja malttia huilailla ettei 'Marianne' ihan vielä syntyisi.

Ja Lotalle maanantaille hyvää onnea matkaan. Hieno limiskin tällä kertaa!

Mites Vekaralla ja muilla raskautuneilla menee?

Omaa napaakin vähän. Kuukautiset tulivat päivälleen aikanaan, eikä ollut juuri etutuhruja. Soittoja odottelen klinikoilta, ihan hyvillä sijoilla ollaan kahdessa jonossa - kunhan syksy toisi luovuttajia.

Hyvää alkavaa viikkoa jokaiselle!
Hilde :wave:
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa. Hoito elokuussa.
Lotta(31) haaveissa 1. elokuu 1. lahjaivf:n 1. pas. Endo leikattu 06.
Minni (45) haaveissa yhteinen, 1 lapsi ennestään, siirto lokakuussa
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka, elokuu: suunnittelu
Ronyah toinen toiveissa, lokakuussa siirto
Cornelius (33) Haaveissa 1
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle.
Saaga (39)
Tinulinen (30) eka lapsi haaveissa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Dream73 (35) jonossa 5/09 alkaen, esikoinen haaveissa
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, pakaste tyhjä> jonoon
Aliisa (26) ensimmäinen haaveissa, tuoresiirto vkolla 40
Iituska (38), haaveissa eka, pas syksyllä?
NellaMaija (32) eka
Teekuppi ( ) eka
Alma (34) haaveissa ensimmäinen?
Jonsku-78 (31) haaveissa eka

Piinistelijät

Maijatar (41) ekaa haikaileva, 2 alkion adoptio 7.8.
Matsalu (45) 1 pas-alkion siirto 31.8. testi 14.9.

Plussanneet =)

Bardolino(30) eka, "Mariannen" LA marraskuu :heart:
Kauniskuu (32) eka, LA marraskuu :heart:
Juuni (48) 2. lapsi (esikoinen 2 v.) LA 10.12. :heart:
Rudy ja rupsukat, plussa 13.5. ultra 3.6. :heart: :heart:
Marru (35) eka, plussa 18.5. ultra 10.6. :heart: :heart:
Simmis (38) toinen lapsi. ultra 15.6. :heart:
assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6. :heart:
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6. :heart:
Vekara (45) Toiveissa 1 yhteinen. lapset: 11v, tuplat 15v. :heart:
Nennuliini (35) Haaveena eka lapsi. siirto 5.6. :heart:
Vilhelmiina (37) 2 alkion siirto, ultra 23.9.

Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009[/quote]

 
Bardolino: Hienoa, että pian on teidän vauvanne aika syntyä!!

Matsalu: Jaksamista piinikseen! Täältä tullaan perässä.. Täytyy kyllä sanoa, että minullakin on juuri tuollainen periksiantamaton luonne, kun taas mieheni katsoo asian kerrallaan. Jotenkin oli tosi vaikea lopettaa hoidot omilla soluilla ennen kuin pystyin kääntämään asian niin, että järkevää taistelua on juuri se, että hankkii kunnollisia alkioita, joilla on oikeasti mahdollisuus onnistua.

Hillevi: Toivottavasti tosiaan syksy toisi luovuttajia. Uskon kyllä, että syksy jos mikä vaikuttaa ihmisiin niin, että on tarmoa tehdä uusia asioita. Minäkin aloitin työväenopistossa englannin keskustelukurssin, kun täytyy jotain yrittää tehdä sille, kun solkkaan englantia huonolla menestyksellä..

Aliisa: Toivottavasti miehen vitamiinikuurista on apua. Useinkin olen lukenut näiltä palstoilta, että ihan huomattavaa vaikutusta voi olla. Olen soittanut aina Fertinovaan siihen lankanumeroon, joka löytyy Fertinovan nettisivuilta (ja sitten on ne puhelinajat, jolloin varmimmin saa kiinni).

ON: Tänään on ollut hyvä fiilis!! Molemmat alkiot selvisivät sulatuksesta ja ovat nyt kyydissä. Tietysti toivoinkin, että molemmat selviäisivät, mutta ihan täysillä en silti uskaltanut ajatella, että näin hyvin kävisi. Testipäivä on tasan kahden viikon päästä. Yritän nyt järkeillä niin, että epäusko kuitenkin iskee jossain vaiheessa piinistä, joten ei ole mitään järkeä aloittaa sitä epäuskoa nyt vielä ennakkoon..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aliisa08:
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa. Hoito elokuussa.
Minni (45) haaveissa yhteinen, 1 lapsi ennestään, siirto lokakuussa
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka, elokuu: suunnittelu
Ronyah toinen toiveissa, lokakuussa siirto
Cornelius (33) Haaveissa 1
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle.
Saaga (39)
Tinulinen (30) eka lapsi haaveissa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Dream73 (35) jonossa 5/09 alkaen, esikoinen haaveissa
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, pakaste tyhjä> jonoon
Aliisa (26) ensimmäinen haaveissa, tuoresiirto vkolla 40
Iituska (38), haaveissa eka, pas syksyllä?
NellaMaija (32) eka
Teekuppi ( ) eka
Alma (34) haaveissa ensimmäinen?
Jonsku-78 (31) haaveissa eka

Piinistelijät

Maijatar (41) ekaa haikaileva, 2 alkion adoptio 7.8.
Matsalu (45) 1 pas-alkion siirto 31.8. testi 14.9.
Lotta(32) eka haaveissa, 1. PAS, testi 21.9.

Plussanneet =)

Bardolino(30) eka, "Mariannen" LA marraskuu :heart:
Kauniskuu (32) eka, LA marraskuu :heart:
Juuni (48) 2. lapsi (esikoinen 2 v.) LA 10.12. :heart:
Rudy ja rupsukat, plussa 13.5. ultra 3.6. :heart: :heart:
Marru (35) eka, plussa 18.5. ultra 10.6. :heart: :heart:
Simmis (38) toinen lapsi. ultra 15.6. :heart:
assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6. :heart:
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6. :heart:
Vekara (45) Toiveissa 1 yhteinen. lapset: 11v, tuplat 15v. :heart:
Nennuliini (35) Haaveena eka lapsi. siirto 5.6. :heart:
Vilhelmiina (37) 2 alkion siirto, ultra 23.9.

Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
[/quote]

 
Vilhelmiinalle hurjasti onnea!

Lotalle ja Matsalulle mukavia piinispäiviä.

ON: Me kävimme eilen pakollisessa psykologin haastattelussa. Osittain siellä oli vähän turhauttava olo kun asiat olivat kuitenkin aika tuttuja meille. Meillä tuli myös jälkeenpäin olo että mitäköhän hyötyä tästä oikeasti oli? Meille oli kerrottu että psykologi katsoo että olemme soveltuvia näihin luovutushoitoihin mutta meidän mielestä hän ei esittänyt mitään sellaisia kysymyksiä mitkä olisivat meidän mielestä tähän johdattaneet. No, ehkä minä en vaan sitten ymmärrä noita psykologien saloja... Muutenkin oli hämmentävää kun hän ei juuri kysellyt meiltä mitään vaan lähinnä vaan luennoi tästä lapsen oikeudesta saada tietoonsa luovuttajan nimi. Ja vähän väliä tenttasi meiltä että onko mitään kysyttävää...no ei sitä joka 5 minuutti sitä kysyttävääkän tullut joten oli vähän kiusallista. Tulipahan käytyä tämäkin pakollinen vaihe tässä hoidossa mutta loppujen lopuksi meille jäi tästä vain rahastuksen maku.

Ensi maanantaina pitäisi sitten pistää jarrupiikki. Ajattelin hakea sen tänään apteekista. Vähän pelottaa kun vain kerran olen "jarrua" käyttänyt ja silloinkin mun kysta villiintyi kasvamaan ja hoito piti keskeyttää. Toivotaan että tässä hoidossa ei näin käy.
 
pitkästä aikaa!! Paljon on taas ehtinyt tapahtumaan reilussa viikossa.

Aivan ensiksi onnittelut Wiltsulle, mahtavaa!!! Myös rentouttavaa lomaa toivottelen.

Matsalulle tsemppiä piinailuun!! Koska meinaat testailla??

Bartsulle toivottelen turvallista loppuajan odotusta. Mukava oli kuulla sinusta.

Jonskulle pahoittelut negasta :hug: !!

Mukava Lotta että pääsitte siirtoon, nyt vaan jäitä hattuun muutamaksi viikoksi :D !!

Hillevi, kiitos kysymästä, täällä voidaan ihan mukavasti. Eilen oli neuvola ja kaikki hyvin ja töissäkin jakselen ihan mukavasti. Laitan myöhemmin yksäriä.

Watrossi, mukava oli kuulla sinusta!! Täällä tosiaankin mennään jo rv 15 ja jotain. Ihmeiden aika ei siis ole ohi!!!!!!!!!!

Kaikille toivottelen positiivista mieltä ja onnea kaikille alkaviin hoitoihin. Nyt kiirus töihin!!

Terkuin, VEKARA :wave:
 
Heippa pitkästä aikaa :wave: Nettipimennossa ollaan oltu useampi viikko ja nyt on ihanaa kun yhteydet pelittää.

Wilhelmiinalle onnittelut plussasta, mahtavaa :heart: Mullahan tuli alkuun vuotoja ihan reippaastikin ja kaksi kuitenkin pysyi matkassa. Kaksosraskauksissa alkuraskauden vuodot ovat yleisempiä, niinkuin hormonialkuisissa yleensäkin. Koskas pääset ultraan ?

Jonskulle pahoittelut negasta, ei todellakaan ole reilua, ei :hug: Onko teillä jo jatkosuunnitelmia?

Aliisalle onnea tulevaan hoitoon !!!! Hienoa, että asiat rullaa eteenpäin.

Matsalu täällä ensinnäkin yksi, jolla ensimmäinen raskaus alkoi YHDESTÄ siirretystä pas-alkiosta, että toivoa todellakin on. Mä henk.koht luotan paljon enemmän näihin pas-alkioihin. Meillä ainoat kaksi raskautta ovat alkaneet pas:seista. Pidän peukut pystyssä teidän Astralle, toivon sydämestäni, että nyt onnistuu :hug: Ihanaa, että voitte avoimesti miehesi kanssa jakaa tuntemuksianne hoitojen suhteen. Maltahan nyt niiden testien kanssa sitten ;)

Vekara Kiva, että sielläkin raskaus etenee hyvin :)

Hillevi toivotaan, että luovuttaja löytyisi pian !!!

Lotta onnittelut kyytiläisistä =) Piinispinnaa !!!

dream aika samat fiilikset jäi aikanaan psykologilla käynnistä :| Tsemppiä tulevaan hoitoon !!

Nennuliini ihanaa, että sinullakin kaikki hyvin :) Onko pahoinvoinnit ym. ihanuudet jo taaksejäänyttä aikaa ? Mulla on hyvin energinen vaihe menossa (esikoisen kanssa tällaista ei ollut), ajatuksena voisin juosta vaikka maratonin, mutta fyysiseti kroppa sitten kyllä kertoo, että kaikkeen ei ihan enää pystykään :ashamed: Iltaisin supistelee jos on touhunnut liikaa, sitten täytyy vain levätä. Lääkärin mukaan kuuluu tähän vaiheeseen kun kohtu kasvaa juuri nyt niin hurjaa vauhtia, noin kuukauden kuluttua kohdun koko vastaa täysiaikaista yksösraskautta.

Tervetuloa kaikille uusille ja tsemppiä kaikkien hoitoihin !!!

Oma napa voi hyvin. Tämä raskaus on mennyt jopa paremmin kuin esikoisen. Rakenneultrassa kaikki oli hyvin, vauvat olivat samankokoisia kumpikin ja vastasivat raskauden kestoa. Toisen sukupuolikin selvisi. Toisen istukka on etuseinässä ja toisen takana, joten eron potkuissa todella huomaa. Kahden viikon kuluttua olisi sitten seuraava ultra. Aika uskomattomalta tämä kaikki vieläkin tuntuu, mieli ei oikein tahdo pysyä perässä. Mutta siis positiivisella tavalla.

Rudy ja rupsukat rv 21+1
 
Lotta, isot onnittelut onnistuneesta siirrosta! Tosi hyvä, että saitte molemmat alkiot mukaan: toinen voi tukea toista kiinnittymisessä, vaikka loppujen lopuksi vain yksi selviäisikin.

Dream, mulla on vähän samat kokemukset psykologin haastattelusta. Mutta kun olen niin kovin puhelias ihminen ja todella halusinkin kertoa siitä, miten olemme lahjasoluhoitoon päätyneet, onnistuin valtaamaan meillekin puheaikaa. Ei meitäkään minusta mitenkään "testattu,"
lähinnä psykologi varmisteli, että tiedämme kaiken tarvittavan. Saimme myös ohjeita siitä, miten lapselle voi kertoa hänen alkuperästään.

Vekara, ajattelin alunperin testata pp 13 eli sunnuntaina, mutta kun varmaan menemme silloin maalle sukuloimaan, säästän testin maanantaille eli pp 14. Silloinhan tuloksen pitäisi olla jo varma ja jos on nega, voin lopettaa lääkkeet saman tien.

Oma kohtu: Jo pp 9 menossa! Toissapäivänä oli jotain ihme kipuja, mutta taisivat olla pikemminkin suolistoperäisiä. Kohtu on edelleen ihan hiljainen. Tänään pitäisi menkkojen oman kierron mukaan alkaa; ihme, että edes se ei saa kohtua supistelemaan.

Mies laittaa joka ilta nukkumaan mennessä käden hetkeksi minun vatsani päälle. Se melkein itkettää, kun olen niin varma negasta. Nyt kadun jo sitäkin, että en tuoresiirrossa antanut panna kahta top-alkiota kerrallaan. Mutta toisaalta tämäkin alkio selvisi sulatuksesta täydellisesti, että ehkä se ei olisi sen paremmin menestynyt tuoresiirrossakaan.

Mistähän se muuten johtuu, että PAS-siirrossa on huonommat onnistumisen mahdollisuudet kuin tuoresiirrossa? Tietysti alkiot voivat emnettää soluja ja jotain muuta semmoista. Mutta voivatkohan alkiot pakastuksen eri vaiheissa vaurioitua niinkin, että sitä ei biologi näe? Tietääköhän joku?

Töissä oli kamala kiire, mutta nyt iski sitten flunssa ja kiireet loppuivat siihen.

 
Voi mun ihana vanha nettiystava Vekara, 15 viikkoo raskaana =) Ma olen siis niin todella onnellinen sun puolesta, tuntuu kuin olisin nyt vasta tullut 100 % maaliin kun sakin olet raskaana. Kylla ma olen tata odottanut ja jannittanyt. Eiks sunkin LA ole helmikuussa?

Haleja
Watrossi
 
täältä takavasemmalta .

Muista että tuollainen pakastetyyppi on hitaampi ja jos tuntemuksia ei ole nyt niin voi oikeasti tupsahtaa myöhemmin.

Toisalta, nyt olette avanneet mielen portit ..otamme vastaan lapsen kun lapsen, niin ehkä jos astra ei jaksa, niin seuraava voi olla luonnollinen ylläripylläri. Kun stressi laantuu niin ihmeellisiä asioita tapahtuu. Peukutan tuon Astran takia, nimi on niin oiva ja voimallinen.

PS.
konjakki voisi olla oiva apu :) toisi rennon olon. 2cl ei enempää....

mimmimammalta :hug: voimahali..
 
Heippulis kaikille!
Vekara, Onnittelut hyvin jatkuneesta raskaudesta! Kaikille muillekin Onnittelut raskaudestanne! Toivotaan et piinistelijät ja ei vielä piinistelijät pääsevät pian samaan tilaan!
Osaatko sinä Vekara tai joku muu kertoa miksi taasen pitäisi otattaa kaikki seuraavat testit, jos aikoo Tartoon alkioadoptioon, eli
HIV, B-hepatitis, C-hepatitis Blood test,
PAP test
Testosteron, PRL, TSH

miten ne mukamas vaikuttavat em. hoitoon :eek: ? Ei ymmärrä. Ovat kuulemma voimassa vain 6kk, näin vastasi kun kyselin :/ . Oliko sinulla kaikki nuo voimassa?
gerbera ja Miru-kisu :wave:
 
WATROSSI, niin se vaan on kamu, että perässä tullaan :hug: ...täällä ollaan sitkeetä tyyppiä... :D !!! Palaan kertomaan illalla kuulumisia enempi.

GERPERA, hiv ja hepatiitti kokeet pitää olla tuoreita. Uskon, että vuosikin ihan ok kunhan vähän aikaa vääntää ;) !! Muita kokeita en ottaisi. Oletko ajatellut tuota adoptiota?? Jos niin, kerron mielelläni sinulle lisää =) !!

Mukavaa aurinkoista päivää kaikille!! - VEKARA -
 
Heips vaan, Mimmimamma! :wave: Mun sydäntä lämmittää siis aivan todella, kun vanhatkin palstakamut jaksavat tsempata! Mulla onkin jo varasuunnitelma: lääkekaapissa on vielä jäljellä clomit yhteen kiertoon. Syön ne, kun tämä hoito on ohi: tulee ikäänkuin pehmeä lasku hoidottomaan maailmaan.

PP10 menossa. Päällimmäisenä tuntemuksena on aivan hirveä flunssa. Mies toi taas kerran työpaikaltaan meille viruksen kotiin, sairasti itse lievän version ja mulle pukkasi sitten päälle megalomaaninen räkätauti. Näin se meillä aina menee. Mitään r-tuntemuksia ei edelleenkään ole. Rinnat olivat aluksi Lugejen takia hiukan arat, mutta nyt on sekin tuntemus tyystin hävinnyt.

Mitenkäs Lotta jaksaa?
 
tosiaankin, alkioadoptiossa tehdään vastaanottajalle ainoastaan siirto, joten kaikki kokeet eivät ole oleellisia. Uskon tuon hivin ja hepatiitin olevan sellaisia, jotka katsotaan kaikilta hoidosta riippumatta.

- VEKARA -
 

Yhteistyössä