Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

pikkukintsu Hyvä,että kaikki on hoitunut ja ihan kivaan hintaankin vielä :) Hemmottelua tosiaan kaipaa nää reissut joten enemmän kuin suositeltavaa on kauneusalonki.
Peukut on kyllä niin pystyssä toivottamassa onnea ,että kaikki nyt natsaisi

NS Joo sen ymmärsin,mutta kuitenkin aika riskipeliä tuo jälkikäteen maksu. En usko,että joku jättäisi tarkoituksella maksamatta,mutta kuvitellaan, että jos onkin joku häikkä kortissa ja yhteyksissä ja ei saakkaa mistään rahaa tai muuta vastaavaa. Eihän sitä koskaan tiedä. Mitähän sitten tapahtuu? Tyrmäänkö joutuu piinapäiviään viettämään kunnes asia saadaan hoidettua.

Viimeksi muokattu:
Iida-Karoliina olipas täällä ikäviä uutisia. Olen niin pahoillani sinun puolestasi, eikä sitä riitä sanat kertomaan. Voi sinua rakas ystävä :hug: Sinulla on varmasti valtavan paha olo nyt, mutta muista, että tänne saa purkaa ja täällä on monta, jotka tahtoisi viedä sinulta kaiken surun pois jos voisi. Voimme kuitenkin yrittää parhaamme mukaan olla tukenasi ja toivomme, että pienet sanamme voisi auttaa sinua jaksamaan pahimman yli. Tiedän, että se on aika paljon toivottu näiltä sanoilta, mutta toivon silti, minäkin.
Monta halausta ja hiljainen rukous, että paranisit pian ja kun pahin suru väistyy jaksaisitte vielä yrittää ja seuraavalla kerralla olisi parempi onni myötä, kaunein toive täyttyisi.
Vielä et varmaan jaksa ajatellakaan seuraavaa kertaa, eikä tarvitsekaan. Toipukaa rauhassa. :hug:

Kiitos kaikille matkustamiseen liittyvistä vastauksista. Kyllä tässä koko ajan rohkaistuu enemmän, sillä asia minkä puolesta matkustaa vie ehdottomasti voiton ja menee pelon edelle. :)
Minulla nyt taitaakin kierron puolesta mennä siirto lokakuulle. :( Hiukan petyin, mutta eihän tuo nyt oikeasti ole pitkä aika odottaa. Joten Paulanna emme ehkä pääsekään piinailemaan yhtäaikaa, mutta piinailemaan sitten tunteella sinun puolestasi. ;)
Tämä minun ajankohta siirrolle varmistuu tässä lähipäivinä. Kuitenkin, oli se mitä vaan niin tulee hyvä mieli pelkästään sitä, että valmistelut aloitetaan ja pääsee tekemään jotain hyödyllistä asian eteen ja jotain konkreettista.
Hintoja olen myös seurannut eri hoitoloiden välillä ja Puolassa alkion siirto maksaa vain 350€. Laitoin sinne yhteen paikkaan postia, mutta eivät ole vastanneet mitään. Hinnan vuoksi siis kiinnostaa kovin tuo paikka, voisi ainakin kerran kokeilla jos vastaavat niistä jostain ja näyttävät vihreätä valoa.
Katsotaan nyt. Elite kun kuitenkin on jo tullut läheiseksi pelkästään tiiviin postin lähettelyn myötä ja sekin painaa vaakakupissa itselläni paljon, että on luottamussuhde syntynyt ja hyvä tunne paikasta.
Ainakin ensimmäinen hoito tapahtuu nyt Elitessä. =)

Burmalle onnitteluja ja toivonmukaan pikkuinen on oikein lujasti kyydissä mukana ja kaikki menee hyvin. Ja miksikäs ei menisi! :kiss:

Noista raskauden alkamista edistävien asioiden joukkoon tahdon omankin lusikkani heittää soppaan. Suosittelen lämpimästi kaikille omenaviinietikkaa! 2rkl veteen sekoitettuna joka päivä ja vettä kulaus päälle, jotta hampaat ei mene huonoon kuntoon. Hampaiden harjausta ei suositella sen perään ainakaan perin tuntiin.
Auttaa moneen. Itse laihduin sen avulla 10kg ja sain ihoni kuntoon (palmoplantaari pustulosis, pahin psoriasiksen muoto). Jos unohdan sen niin kilot hiipii takaisin ja ihoon ilmaantuu rakkuloita. Mutta mikä parasta, olen omenaviinietikan avulla (uskon näin) aikanaan raskautunut ensimmäisestä kierrosta. Kun taas vanhemman sisaruksen osalta oltiin hoitojonossa kunnallisessa puolella. Tällöinkin raskauduin ennen aikaa hoitoihin juurikin omenaviinietikan olless mukana.
Olkoon vaikutus sitten iso usko tai mikä vaan, mutta kun kerran tuntuu toimivan niin mikäpä siinä. On kokeilemisen arvoinen ja ihan alkukierrosta asti ja vielä plussankin jälkeen hetken aikaa.
Miten te otatte nuo soijajuomat ja greippimehut? Missä vaiheessa kiertoa otatte ja mitäkin? Aion ottaa ihan kaikki keinot käyttöön, kuten varmaan moni muukin. :)

Nyt en kerkiä enempää kirjoittamaan, joten palaan myöhemmin päivällä. Olikin hiukan taukoa mulla palstalta ja siksi paljon luettavaa ja asiaakin taas.
Auringonsäteitä kaikille! :heart:

• Tykkää
Reactions: Iida-Karoliina
Ihanaa, että Burmalla edes on kaikki hyvin ja raskaus jatkuu.

Sain äsken puhelun Eliteltä, ja samalla ilmoituksen, että alkiot eivät olleet selvinneet. Koko matka ja raskaushaaveet siis peruuntuivat viidessä minuutissa. Sieltä tarjottiin siirrettäväksi toisilta ylijääneitä alkioita, mutta se ei taas sovi meidän tilanteeseemme. Lääkkeet lopetetaan samantien.

Nyt sitten mietimme jatkammeko ollenkaan tuolla klinikalla, vai lähdemmekö uusille urille. Mies oli sitä mieltä, että Suomessa olisi parempaa hoitoa, ja Burman kokemuksen mukaan olen itsekin kiinnostunut esim. tuosta Puolan klinikasta. Ystävälläni on kaksi IVF-alkuista lasta, ja hän kertoi, että alkioiden sulatuksesta selviämisprosentti Väestöliitossa on ollut hänen kohdallaan 100%.

pikkukintsu voi kuinka kamalaa... :hug:

Yritän tässä ottaa rauhallisesti ja toivon että torstaina kaikki olisi hyvin. Vuotoa on ollut joka päivä tällä viikolla... Lääkäri suositteli kontrollikäyntiä vielä ensi torstaiksi " uhkaavan keskenmenon vuoksi"....

Pikkukintsu, varmasti Suomessa saa hyvää hoitoa mutta hinnat on sitten aivan tähtitieteellisiä. Ainakin meille. Ja mun kokemus ava-klinikasta oli vähän huono, tuli rahastuksen maku 3 IVF -hoidon jälkeen. Enkä olisi halunnut jäädä odottelemaan Suomesta luovuttajaa enään tässä iässä. Viisi vuotta tässä suossa rämpimisessä on ihan riittävän pitkä aika...

Kiitos lohdutuksesta. Vahan on kumma olo kuinkas se nain meni, mutta ei suurempaa murhetta. Alkiot olivat kolmipaivaisia. Eniten harmittaa se, etta kun tulee kaukaa hoitoihin, niin niiden sopisi onnistuvan. Meilla kun ei ole mahdollisuutta tulla Suomeen kuin pari kertaa vuodessa.
Voi Burma, toivotaan nyt vaan parasta. Jospa se vuoto ei ole mitaan vaarallista.

Kirjoitan puhelimen vajailla aakkosilla, toivottavasti ei haittaa.

Pikkukintsu:hug: Tosi kauhea kun ei pääse siirtoon, ja siihen on valmistautunut kaikin tavoin.
Burma Torstaisiin voimia. Ja rukoilen että kaikki on hyvin.

Joku mietti sitä mihin aikaan päivästä kannattaa juoda soija juoma ja greippi mehu.
luulen että ei ajankohdalla ole merkitystä.
Itse juon joko aamulla tai päivällä. Soija juoma esim luonaan aikaan. Joskus itselle mukavanpi myös greippimehu juoda päivällä, kun lisää minulla närästystä ei aamulla juotuna oikein pysty.

).( loppumaksut maksettu ( 5700 e )ja siirtoa odotellaan alkukuusta, tunnelmat vaan aika alamaissa...täälläkin niin paljon ikävää tapahtunut. Toivotaan, että saisi luottamuksen onnistumiseen luotua, taas kerran...

Viimeksi muokattu:
pikkukintsu juu mekin ollaa väestöliitolla ja kyllä ollaan sillain tyytyväisiä ja ensimmäinen pakkasestakin selvisi :)) muttei massussa sitten kylläkään. Nyt pidetään breikkiä ja vielä kaksi aarretta siellä vielä odottaa toivotaan vielä siis näistä kahdesta se ihme selviää meidän iloksemme :)

Onpas täällä tänään harmaata. Kaikille tarvitseville :hug:

Pikkukintsulle kyllä kuulostaakin ikävältä ja epäreilulta miten tuollainen tuuri voi osua kohdallenne. Olen niin pahoillani. :hug:

Burmalle myös minulta voimia piinaavaan tilanteeseen. Toivottavasti vuoto nyt hiipuisi ja loppuisi kokonaan ja raskaus jatkuisi iloisemmin.
Itse kärsin vuodosta raskauden puoliväliin asti ihan kovinkin kipujen kera. Aina kun tein yhtään mitään fyysistä niin kivut yltyi ja vuoto lisääntyi. Myöhemmin vasta käytettiin nähdä, että istukaa oli ollut lähellä kohdunsuuta ja siitä se vuotelu oli johtunut. Se loppui kun istukaa siirtyi kohdun kasvaessa sivummalle. Toivottavasti sinullakin on jokin vastaava, harmiton syy vuotoon, mutta toivon myös, että se loppuisi sinulla aiemmin kun mitä minulla aikanaan. Jaksuja lähetän sinullekin.

Iida-Karoliina Toivotaan, että ne pakkasukot olisivat sitkeitä sissejä ja jonain aurinkoisena päivänä pieniä kääröjä sylissänne. :hug:

Minä kysyin noista soijasta, greipistä ja muista. Pohdiskelin lähinnä sitä, että mikä niiden merkitys on limakalvolle eli kannattaako ne ottaa ennen siirtoa vai siirron jälkeen? Vahvistaako soija limakalvoja myös? Kun eikös greippimehunkin pitäisi?
Tuota omenaviinietikkaa omankin koko ajan, koska on pitänyt mun painon kurissa ja tosiaan sen avulla tippui päälle 10kg, en muuttanut tavoissani mitään muuta. Heti jos se unohtuu niin kilot hiippailee takaisin.:(

Paulanna
Hurjasti nyt tsemppiä ja nyt on ollut niin harmaata täällä, että on pakkokin olla edessä iloisia asioita ja onnistumisia, ihan jo tilastollisestakin näkökulmasta ajatellen. ;)
Joten pää pystyyn ja vauvan hakuun. :hug:

Uskon ettei se mielialan nosto ole helppoa ja varmasti nuo hormonitkin mitä täytyy syödä tekevät omansa sen puolesta, että mieliala ei ole ihan omanlaisensa.
Olen itse vielä niin alussa hoidoissa, että jaksan uskoa ihmeisiin ja toivoisin, että voisin antaa osan siitä teille kaikille, tarkoitus ei ole kuulostaa ylipirteältä hössöttäjältä.
Odotan itse innolla lääkkeiden aloittamista, mutta tiedän, että sen jälkeen voi olla tuskaista löytää sen hormonihuurun takaa itseään. Olen joutunut syömään Teroja, Primolutteja, Lugeja ja lääkkeitä munasolujen buustaukseen, jopa ne ovat tehneet olon tukalaksi, saati sitten nämä tulevat hoidot. Jännittää. Älkää siis kiltit ärsyyntykö kun koitan tsempata...ajatus on kumminkin hyvä.

Itsellä alkoi vuoto tänään ja pian selvinnee, että mennäänkö sittenkin lokakuulle siirron kanssa. Epäilen vahvasti niin.Odotan postia ja toivon silti minimaaliseen mahdollisuuteen, että voisimme yhä tähdätä syyskuulle. : /
Turhauttavaa kun jos ei pääse edes aloittamaan vielä...

Kaverini ilmoitti plussanneensa. Olen tosi iloinen hänen puolestaan, uskokaa pois. Ihmetyttää silti rahtusen, että kuinka puhuu asiasta ihan taukoamatta aina kun olemme puheissa tai näemme, vaikka tietää tilanteestani. Siis lähinnä se kun ei enään muusta puhuta. Lapsi ei ole hänen ensimmäinen eikä toinenkaan ja lähimmäisissä on paljon naisia jotka ovat rankoissa hoidoissa olleet jo vuosia. Mietin puhuuko heillekin raskaudestaan ihan koko ajan ja jos näin on niin harmittaa hiukan heidän puolesta kun toinen ei yhtään viitsi olla hienotunteinen.
Iloita siis toki saa omasta raskaudestaan ja pitääkin, mutta tolkuton pälinä oireista, nippasuista ym. saa mut jotenkin harmistumaan. Pelottaa oikein soittaakin enään kysyäkseni tai puhuakseni jostain tärkeästä muusta asiasta kun joudun sitten 2 tuntia hehkuttamaan hänen kanssaan jokaista vihlasua ja nippasua. Enkä liioittele nyt yhtään.
Voi kun edes niiden toisten aikana ymmärtäisi hiukan hillitä etteivät ihan itkuisena lähtisi kylästä pois.

Anteeksi vuodatus...

toivokkaat kyllä saa odottaa innolla ja luottaen hoitoa tulevaa. eihän sitä siihen rupeaisikaan jos ei jaksa toivoa. ihanaa kun joku jaksaa tuon kaiken. Minä pyytelen anteeksi sitä kun ei enään oikein jaksaisi. vaan aina vielä kerää toivon rippeet ja miettii että jo kuitenkin onnisuisi, sitten lopulta.

Greippi mehu kasvattaa limakalvoa. soija maito on luonnon oma kasvuhormooni..hyväksi naisille ja moneen..
Jotenkin itse ajattelen että minun ikäiselle se on tarpeen ja torjuu noita vaihdevuosi oireita vähän kauemmas..

Niin ja greippimehua alan säännölisesti juomaan heti kun alan popsia zumenoneja ja sillai kasvaa limis hyvin..
Soija maitoa juon koko ajan. mutta jo ennen hoitoa voi aloittaa pitää asiat reilassa siten..
koko omankin luonnollisenhormooni toiminnan. kun kävin ultrassa silloin viimeeksi ultrasi lääkäri munasarjat samalla. oli yllättävää että oiken puoleinen oli jo palam´nnut normaali mitoihin eli oli akstiivinen, vasen ei olut pelissä vielä mukana..

Viimeksi muokattu:
Burma :hug: Olen niin kovin ,kovin pahoillani, itku tuli :'(

Voi kuinka sitä voikaan olla pieni,
arka ja avuton juuri silloin kun sitä
oikein toivoisi olevansa rohkea ja turvallinen,
johon voisi nojata silloin,
kun ystävää on kohdannut
suuri suru ja järkytys.
Nyt ajatuksissani kiedon käteni ympärillesi,
puristan sinua pitkään toivoen samalla
että Luoja antaisi sinulle voimaa ja lohdutusta.

-Marleena Ansio-

• Tykkää
Reactions: Iida-Karoliina

Yhteistyössä