Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Esemila: blastoilla siirto, jos ne vaan selviää siirtoon asti. Aina on pieni pelko takaraivossa kuitenkin...nyt meillä tosin oma luovuttaja ( aiemmin ollut x 2 jaettu luovuttaja ) ja toivon, että mahdollisimman paljon saatais munasoluja ja simpat ois terhakkaita myös :)

Olen ymmärtänyt, että näissä siirroissa lasketaan hedelmöitysajankohdan mukaan raskauden kesto, eli siitä päivästä kun munasolu ja siittiöt hedelmöitetty, ei siirtopäivästä, vaan jos ne esim. 6 pv ikäisiä, niin hedelmöityspäivä on siirtopäiv - 6. Laskurikin tuohon löytyy netistä. Oikaiskaa jos olen väärässä !
[BIida-Karoliina [/B]peukkuja sinullekin verikokeeseen :heart: Mites raskausoireet ? Onko pahoinvointia tms?

Esemila, olen ollut Puolassa ja Tsekeissä vain alkion adoptiossa, en munasolunluovutushoidoissa. Siellä on ollut systeemi se, että siirron jälkeen maksetaan lasku. Tsekeissä munasolunluovutushoidossa maksetaan etukäteen jokin tietty summa. Mutta siellä on myös jonkin sortin takuu, että saa rahalle vastinetta. Näin sillä klinikalla, jolla kävin.

Paulanna, raskauden kesto lasketaan hedelmöitysajankohdan (dpo) mukaan. Ei siirtopäivästä kuten kirjoititkin. Siirtopäivänähän bebet ovat yleensä 2,3 tai blastosiirroissa 5 tai 6 vuorokauden ikäisiä. Itse käytän aina dpo:ta, kun testailen. Pp:t on aika sekavia, koska alkioiden ikä vaihtelee siirtohetkellä.

Viimeksi muokattu:
Paulanna, oikeassa olet, hedelmöityspäivä on päivä 0 ja siitä sitten lähdetään laskemaan. Siirtopäivänä kun alkiot voivat olla eri ikäisiä, blastot on jo 5-päiväisiä kun taas joskus voidaan siirtää vasta kahden päivän ikäisiä alkioita.

Paulanna, NorthernSoul ja Ida-Karoliina kiitokset tsempeistä! Niille on tarvetta...

Kiva taas vaan kun on työpäivä huomenna jos tulee huonoja uutisia. Tai hyviä, ei tuu varmaan keskityttyä töihin olenkaan...
Onneksi ei ole ollut noita nukkumisongelmia kun tuota lugesteronia käytetään suun kautta myös unilääkkeenä.... Ei oo ihme et muijalla välillä silmät ristissä:LOL:

Loppupahan sitten tämä raivostuttava itsensä analysointi...
Mulla kun ei mitään kummosia oireita ole, kun toi tissiarkuuskin voi mennä lugejenpiikkiin.
Mites Ida-Karoliina sulla, onko oireita?

NorthernSoul ymmärän kyllä huolesi yksin Tarttoon matkaamisesta. Olen tällä kertaa, ja samalla ensimmäistä kertaa lähdössä yksin hoitomatkalle. Olikin mukava lukea kokemuksianne matkanteosta. Viime kerralla menimme sinne laivalla, raitiovaunulla ja bussilla. Tartossa otimme taksin klinikan lähellä olevaan majoitukseen (Veeriku Villa). Remontin takia saimme sviitin samaan hintaan =) Olimme siellä yhteensä kolme yötä. Lähdimme kotimatkalle heti siirron jälkeen. Laiva oli varmuuden vuoksi tilattu vasta Eckerö Linen yölinjalle. Näin jälkeenpäin viisastuneena olisi ehkä kannattanut olla vielä yksi yö joko Tartossa tai Tallinnassa. Matkapäivä oli todella raskas, ja jatkui sitten vielä aamulla Helsingistä bussilla.

Tällä kertaa olisin halunnut mennä lentäen, edes toiseen suuntaan, mutta lentoja ei olekaan niille päiville. Nyt mietin josko vuokraisi auton Tallinnasta ja surauttaisi sillä suoraan klinikalle. Voisihan sitä olla yötä Tartossa ja ajaa sitten seuraavana päivänä takaisin Tallinnaan ja taas jalkamatkustajana laivalla yli. Onko kellään kokemuksia autonvuokrauksesta?

Tarttoon maksetaan aina hyvissä ajoin etukäteen. Ekalla kerralla hieman epäilytti, mutta klinikan nähtyäni ei tällä toisella kerralla epäilyttänyt enää. Vähäsen alkaa kyllä jo jännittää. Tänään selviää limakalvon paksuus; toiveikkaana odotan tulosta.

Pikkukintsu, minä olen käynyt hoidoissa Puolassa ja Tsekeissä, en Tartossa. Se on "toivokkaat", joka suunnittelee Tarton reissua.

Mulle yksin reissaaminen ei ole ollut koskaan ongelma. Ainoastaan silloin, kun oli Islannin tulivuoren purkaus, matkustaminen oli vähän hankalaa. Mutta muutoin koskaan ei ole tapahtunut yhtään mitään. Lisäksi kun varmistaa aina kaikki lähtöajat pariin kertaan, niin no problems.

Ainoat sydämentykytykset olen saanut siitä, että toimiiko luottokortti vai ei. Jostain syystä joissain paikoissa toimii ja toisissa ei.

sori NorthernSoul meikäläisellä ei nimet näköjään pysy sekaantumatta:ashamed:. Viimeksi menivät oivikki ja Iida-Karoliina sekaisin. Pitäisi melkein lukiessa tehdä muistiinpanoja, jotta vastatessa muistaisi kaikki asiat ja vielä nimetkin menisivät oikein. Pyydän anteeksi hajamielisyyttäni. Toisaalta, sekoilu kertoo vaan palstamme vilkkaudesta ;)

Onko mitään uutta Iida-Karoliinalta tai Burmalta? Piinailijoita ei taida olla, vai?

Burma Vaihtelee oireet ja olo tila päivänkin aikana reilusti. Väsynyt selvästi enemmän, ja oisko ajoittain myös tisut aremmat.
Ihan hyvä olo voi olla ja sit ihan yks kaks täys yökkäys. en kuitenkaan oksenna.
Noin juu lasketaan kun Paulannakin kertoili. tässä ei jaksa pysyä päivissä perässä. Toivottabasti ei jatkossakaan niin pääsee hiukka pitemmälle ja ehkä myös varmammalle raskaudessa.
Mies on kultainen, silittelee masua..Ja kantaa kassit ym..
Niin ja tosiaan siis oletetut kuukautiset jos olis luomuvauva..eli tosta minä lasken viikot. klinikkalla sanottiin että tässäkin tapauksessa kun plastoja ja sulatettu lasketaan se -5.

Iida-Karoliinan uutisista tulee niin hyvälle mielelle. Kerrassaan ihanaa! Tsemppiä Burmalle ultraan. Uskon ja toivon, että hyviä uutisia sieltä tulee.

ON: Limis oli 7,3 mm, jee! Lääkkeitä lisättiin hieman, eli 5x2mg progynovaa, lisäksi Prednisolon 3x5mg ja lugesteroninkin 2x400mg saan aloittaa jo huomenna. Niin ja vitamiini tabletti. Siirtopäiväksi vahvistui 7.8 Mietin vielä miten pääsen sinne, bussilla vai vuokra-autolla, lentoja ei ole, paitsi takaisin päin, eikä voi edulliseksi kehua. Pitääkin olla niin lähellä, mutta niin kaukana tuon paikan.

NorthernSoul Sanoit,että Puolassa ja Tsekeissä käytäntö alkioadoptiossa,että lasku maksetaan siirron jälkeen. Tarkoittaako tämä sitä,että heti siirron jälkeen vai saako laskun mukaan?

pikkukintsu Me kysyttiin viimeeksi vuokra-autoja kun oma kosla hajosi ja niitä kyllä sai ihan edulliseen hintaan sieltä, oli halvimmillaan 45e/vrk. Olisivat tuonut auton satamaan ja sinne olisi myös saanut jättää. Kyseltiin myös,että jos Suomesta olisi vuokrannut auton,mutta monikaan firma ei anna mennä ulkomaille vuokra-autolla.
Meidän onneksi auto kerkesi korjaantumaan ja pääsinkin sillä sit menemään. Tää oli se reisssu kun kävin yksinäni.

NorthernSoul haluatko listalle ? Jos, niin mitä tietoja haluat antaa ? Anteeksi uteliaisuuteni, jokainenhan voi myös itse päivittää omat tietonsa listaan :)
Pikkukintsulle onnea matkaan, vielä muutama päivä jännitettävää :) Toivottavasti huurulaiset selviää :heart:
Kortisonista : Suomessa käytäntö määrätä ja ottaa yhtenä annoksena ja aamulla, eli jos 5mg x 3, niin aamulla kaikki 3 = 15 mg. Ei vie niin yöunia ja muutoinkin on nykykäytäntö ollut jo vuosia suomessa. Yhdessä siirrossa itsekin otin 5 mg x 3, mutta sitten suomen lääkärin ohjeesta kerralla kaikki ja aluksi 20 mg kolmen päivän ajan just ennen siirtoa ja sitten 15 mg. En kehoita näin toimimaan, mutta kerronpa vain ;)
Jännää Iida-Karoliina : odottelen sun hcg:tä ja pidän peukkuja :heart:
Samoin peukutan Burman ultralle :heart:

Kiitos paulanna vinkeistä. Suomen lääkäri jo varoittelikin yöunien menetyksestä ja painajaisista. Kokeilin eilen illalla yhden tabletin, ja siirryn kyllä suosiolla kolmen tabletin aamuannokseen. Oli hieman pelottavat unet.

Laivamatkat ja vuokra-auto varattu, rahaa kulunut 80 €.

Odottava73 palaili pitkältä kesälomalta työpöydän ääreen ja nyt taas pitäisi ajatukset siirtää hoitojuttuihin. Jonossa Fertinovalla ollaan nyt kuudetta kuukautta (jonotus kuulemma on yleensä sen 6 kk...me tietty edelleen ollaan eikä tietoa luovuttajasta :()

Rahaakin on saatu säästöön melkein koko hoitosumma, se on sentään positiivista. Tänään on kp1.

Kokeneemmat, miten pitkään siitä kun luovuttaja löytyy, yleensä menee kun homma konkreettisesti käynnistyy? Pitääkö meillä olla kierto jotenkin samassa kohdassa :)?

Odottava73, 39v, takana 4 x epäonninen IVF, lahjasolujonossa kuudetta kuukautta, +15kg :p

Yhteistyössä