Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kesän jälkeen on taas tullut luettua palstaa vaikkei oma hoito ole vielä ajankohtainen...

Mutta Burmalle ja Iida-Karoliinalle isot pahoittelut, tuntuu kyllä hyvin väärältä :'(

Odottava hienoa että sun odotus päättyy pian :) Eli kerkisitte ilmeisesti olemaan just sen 6kk jonossa? Ootko vielä saanut mitään tarkempaa tietoa klinikalta: tietoa luovuttajasta ja lääkityksestä taikka pitkästä viljelystä? Jos siis muistan oikein niin olette myös Fertinovalla, missä me siis myös jonossa, niin siksi kiinnostaa kovasti.

Niin ja tottakai muillekin hoitoa aloittavalle toivottavasti kaikki menee hyvin!!

Oma tilanne oli siis se, että endo on tuhonnut mun omia munasoluja ts. ovat huonolaatuisia. Ollaan toukokuusta lähtien oltu jonossa niin Fertinovassa luovutettuihin munasoluihin kuin toiseen endo-leikkaukseenkin. Eilen kävin magneettikuvauksessa leikkausta varten ja nyt tulollaan olisi isohko avoleikkaus syys-lokakuussa (endo on tunkeutunut mm. paksusuoleen ja toiseen munasarjaan) ja siitä olisi sitten tarkoitus tehdä hoito heti kun olen parantunut. Menee kuitenkin loppuvuoteen näillä tiedoilla. Mutta jatkuvasti käyn täällä palstaa lukemassa muiden kokemuksista niin tietää sitten edes jotenkin mitä odottaa!

Kiitos kaikille...

En kyllä vaan tiedä miten näitä hoitoja jaksaa kun aina käy näin...

Ei mulla ollu kortisonia eikä klexanea, ainoastaan zumenon ja lugesteron. Ja aspiriini.
Lääkäri oli sitä mieltä että sikiössä oli joku kehityshäiriö, ettei siihen olisi mikään auttanut enkä ole sitä itse aiheuttanut...
Mulle on kyllä tehty kaikki SPR hyytymistekijäkokeet ja ainoastaan folipidivasta-aine koholla mut ei edes paljon.

Ehkä tää on mun niin uskomattoman surkea tuuri joka tuntuu jatkuvan aina vaan...

Burma, onko tutkittu kilppari ja kilpparin vasta-aineet?

Jos luet englantia, niin hyvä kirja immunologisiin ongelmiin on "Is your body baby-friendly?" Alan E. Beer kirjoittaja.

Jos monta kertaa keskenmeno, niin ei se ehkä aina ole bebeissä se vika. Eikö sulle siirretty kaksi blastoa?

Joo on tutkittu. Joo siirrettiin 2 blastoa.

Tää oli vasta toinen km mutta toisaalta toinen alkanut raskaus.
Edellinen oli mun huonoilla omilla muniksilla aikaiseksi saatu.
No sehän tästä vielä puutuisikin että olis "vihamielinen kohtu" tai jotain muuta vastaavaa.

Täytyypä lukasta opusta.

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

Odottava73
InLove_ (35)
amv: toinen, 3. yritys heinä-elokuussa
HalleB lahjamunasolujonossa
RouvaK33
Nat (39)" harkitsee "
Unelma(ko)??? (n.30-v)
Johkuli (39) PAS elokuussa
johkunen (34) 2.endo-leikkaus+lahjamunasoluhoito
Burma PAS tulossa jossain vaiheessa

Hoito lähestyy

pikkukintsu (36) , eka, PAS elokuussa
paulanna (40+) , neljäs, syyskuussa
esemila
Toivokkaat, syyskuussa

Piinistelijät

Plussanneet (sydämet nähty ultrassa )

Mirkkuuusi LA 16.10.2013

Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen[/QUOTE]

Lisäsin itseni listoille vaikka tässä vielä ei mitään tapahdu ja päivitin Burma samalla sinut tuohon ylös kysymysmerkin kanssa.

Viimeksi muokattu:
Tuosta opuksesta : " Is your body babyfriendly ". Olen sitä myös lueskellut ... Minullehan lääkäri A sanoi kolmannen negasiirron jälkeen, että lue tuo, jos vika onkin kohtuni vastaanottavaisuudessa. No, omalla kohdallani en olisi tämän kannalla, sillä minulla kolme lasta, jotka kohtuni loppuunasti saattanut. Keskustelin tästä myös suomen lääkärinin kanssa taannoin ja hän myös sitä mieltä, että lähes aina on vika alkioissa ellei nyt sitten ole todettu jotain esim. rakenteelista vikaa kohdussa tai immunologisia sairauksia jne. Luulisi kyllä, että luovutetut munasoluton niin hyviä, että niillä raskaus alkaa, mutta eihän ne luomustikaan läheskään aina raskauteen johda, varsinkin jos raskautta toivoo. Voi kumpa tää olisikin vähän yksinkertaisempaa...
Olen Burma lääkärisi päättelyn kannalla, että alkiossa vika, koska ottihan kohtusi sen hyvin vastaan :) Ei muuta kuin toipumista ja uutta yritystä, jos siihen päädyt, jäikö pakkaseen mitään ?

Voimia kaikille kanssasisarille omiin vaiheisiin ja ei se auta kuin luottaa, muutoinhan tätä tuskn tekisi :heart:

6 kk joo taisi ehtiä tulla täyteen. Soitin itse siis keskiviikkona klinikalle, ajattelin kysyä että onko mitään aavistuksia, milloin voisi luovuttajaa löytyä, että voisi ehkä suunnitella omaa syksyään :). Sanoivat siellä, että just kuulemma oli minusta puhuttu, että miten tiesin soittaa! Että hyviä uutisia, luovuttaja on hyväksyttäväksi ja tietty sen sitten hyväksyin saman tien :D

En tiedä hoidon kulusta vielä enempää, postitse pitäisi tänään tulla reseptejä ja suunnitelmaa. Kuulemma syyskuun jossain vaiheessa siirto olisi mahdollinen.

Sitä tässä mietin, että miten yleistä on, että tässä luovutushoidossa ei esim tulisi alkioita? Kauhistukseni on, että jokin menee niin vikaan, että ei siirtoa edes tulisi.

^ en osaa tuosta sanoa kuinka yleistä on ettei mitään tule, mutta Fertinovassa kun käytiin kesäkuussa keskustelemassa, niin he sanoivat suosittelevansa pitkää viljelyä ja jos alkioita ei saada, niin sitten mitään ei tarvitse maksaakaan. Samoin jos saadaan vain 1 alkio, niin hinta on puolet, eli heillä on tavallaan kahden alkion takuu.

Mulle kun aikaisemmin on tehty samassa paikassa 2 IVF:ää omilla soluilla, niin tukilääkkeeksi olen saanut kortisonin (dexametason endon takia), klexane-piikit ohentamaan verta (korvaa asperinin/ disperinin) ja toisella kerralla pistin sen gonapeptylin alkion ollessa 6-päivän ikäinen josko auttaisi kiinnittymään. + tietysti luget, eli heillä ainakin on lääkerepertuaaria käytössä jos sellaista haluaa ja jos se nähdään hyväksi. Mulla takana siis vain 1 kemiallinen raskaus omilla kun 5:n IVF-hoidon aikana päästiin aina just siirtoon mutta koskaan ei pakkaseen saatu mitään.

Mutta peukut pystyssä ettei ongelmia tulisi :)

Kiitos Johkunen lisäyksestä. Itse en tuota osaakkaan. Ja meillä siis PAS edessä jossain vaiheessa.

Paulanna lääkäri tosiaan näki siitä sikiön viottumisesta, (oli siis kasvattanut ruskuaispussia ja itse sikiö oli kutistunut viime viikosta) että yleensä on joku häiriö sikiössä kun menee näin.
Soittaa mulle vielä tänään kun unohdin kysyä eilen kohdun kaksiosaisuudesta.

Onko täällä kellään muulla tätä ongelmaa kun mulla eli kaksiosaista kohtua? Jos on niin onko tehty asialle mitään?

Ja sitä piti vielä kysäistä että kuinka monelle määrätty klexanea ja mistä syystä?

Kiitos jos jaksatte vastata...

^ tuohon ylös laitoinkin, että mulla ollut klexane käytössä, lääkärin mukaan korvaa asperinin/ disperinin eli ohentaan verta ja näin vilkastuttaa verenkiertoa ts. voisi auttaa kiinnittymiseen :)
Tuohon kaksiosaiseen kohtuun en osaa sanoa mitään.

Burma, :hug: Voimia!

Tuosta Klexanesta/Disperinista, on hyvä myös tarkistaa ettei ole mitään piilevää hyytymishäiriötä ennenkuin käyttää sitä. Sain keskenmenon siitä johtuen, lääkäri määräsi minidisperiniä ja veri ei hyytynyt normaalisti ja alkio kuoli siksi siinä kasiviikolla. Aiemmin ei vaan oltu tajuttu yhdistää meikäläisen nenäverenvuotoja (ollut vaivana koko iän), ekassa synnytyksessä vuoti verta normaalia enemmän ja parikymppisenä tehdyssä pienessä leikkauksessa piti polttaa isoja verisuonia kun verta vaan vuoti. Mulla myös molemmissa onnistuneissa raskauksissa oli alussa, noin viikolle 14 asti, toistuvia verenvuotoja (niissä siis apuna siirron jälkeen vain lugesteron).

On varmasti harvinaista, mutta mahdollista sekin.

Viimeksi muokattu:
lumeton varmasti on hyvä tarkistaa.

Sitäpä juuri tässä mietiskelen kun mulle oltu aina hyvin vastahakoisesti suhtauduttu tohon disperiini/hepariini asiaan. Itseltä siis on tutkittu noi hyytymistekijät joissa se fosfolipididivasta-aine ollut 10 tai 11 eli yli 10 on positiivinen...? Suvussani on isäni puolella todella paljon veritulppa ongelmia, isälläni tromboosi ja itselläni oikeassa jalassa verisuonessa läppävika joka aiheuttanut pinnallisia laskimotukoksia. Mutta näistä kun olen maininnut niin ei paljoa ole vaikuttanut. Siis ihmettelen vaan miksei mulle lääkärit sitä suostu antamaan (klexanea)???

Ja lisäksi huomannut hoitojen aikana että jalassa oleva suoni ärtyy hormonien takia.

En vaan ymmärrä.

Mulla oli kahdessa ekassa siirrossa vain asperiini 100 mg ja sitten juttelin suomen lääkärin kanssa Klexanesta ja ollut senjälkeen käytössä, alkanut samaanaikaan kuin Luget. Perusteltua mm. siksi kun edell siirron jälkeen lähdin pitkälle lentomatkalle, estää veritulppien syntyä, ei ole ollut onneksi koskaan niitä...
Olen monen kohdalta lukenut, että vuotoja voi olla enemmän alkuraskaudessa, jos käytössä Klexanet, toisaalta ihan loogistakin, kun ohentaa verta, samoin tekee asperiini, mutta onhan tuo Klexane tehokkaampi.

Burma, mulla oli herttamuotoinen kohtu ja väliseinä ylhäältä alas. Väliseinä poistettiin ja sehän oli suuri virhe.

Ihan lyhyesti, mitä enemmän kohtuun joudutaan tekemään operaatioita, niin kohdun limakalvo voi vahingoittua. Mulla kasvoi täyteen kiinnikkeitä ja niitä poistettiin pari kertaa. Aikaa kului ja rahaa paloi. En koskaan enää menisi poistattamaan sitä väliseinää.

Eve Hietaniemellähän oli lukemattomia keskenmenoja alkuraskaudessa, sitten sai Klexanen käyttöön ja onnistunut raskaus. Taisi laskimotukoksia??? Tällä palstalla oli muistaakseni Aliisa08, hänelläkin oli monta keskenmenoa, sai Klexanen käyttöön. Pari lasta taitaa olla saanut sen jälkeen.

Viimeksi muokattu:
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

InLove_ (35)
amv: toinen, 3. yritys heinä-elokuussa
HalleB lahjamunasolujonossa
RouvaK33
Nat (39)" harkitsee "
Unelma(ko)??? (n.30-v)
Johkuli (39) PAS elokuussa
johkunen (34) 2.endo-leikkaus+lahjamunasoluhoito
Burma PAS tulossa jossain vaiheessa
Iida-Karoliina (40+) PAS

Hoito lähestyy

Odottava73, ensimmäinen, syyskuussa
paulanna (40+) , neljäs, syyskuussa
esemila
Toivokkaat, syyskuussa

Piinistelijät

Plussanneet (sydämet nähty ultrassa )

Mirkkuuusi LA 16.10.2013

Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen[/QUOTE]

Viimeksi muokattu:
Päivittelin Iida-Karoliinan ja Odottava73:n listoille. Olisin niin mielelläni päivittänyt sinne plussia, kyllä täällä on ollut harvinaisen vähän plussia puolentoistavuoden aikana, minkä itse täällä pyörinyt.

Ajattelin itse tähän ryhtyessäni, että ekalla plussaan (tottakai sitä toivoo). Mutta nyt usean negasiirron jälkeen on toivo vähitellen laskenut, vaikka jokakerta kyllä siirron jälkeen onkin ollut mahtava fiilis, että nyt...Sitten toivo vähitellen hiipuu, kun ei edes sitä haamua tikkuun tule. Nyt tällä hetkellä ihan +/- fiilikset, vielä ei ole ehtinyt seuraavaa siirtoa miettiä niin tarkkaan. Vähitellen alkaa ajatukset kuitenkin hamuilemaan vaunusivuille jne...

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille :)

northernsoul eli meillä on siis samanmoiset kohdut. Tai siis ollu...
Mutta kiitos tiedosta koska olen saanut niin monia eri mielipiteitä lääkäreiltäkin asiasta.
Itse olen tullut kyllä tuohon samaan tulokseen ettei siihen kannata kajota kun ei ole erillinen väliseinä vaan syvä sydämen mallinen kohtu.
Lääkäri sanoikin tosiaan että sikiö oli hyvässä paikassa eikä nähnyt mitään ongelmaa kohdussa.
Lupasi laittaa seuraavaan siirtoon hepariinin mukaan.
Puolasta ilmoitti että kuukauden päästä vois mennä siirtoon mutta taidan venyttää et sais yhdet normi kuukautiset väliin.

Tässä odottelen vuotoa alkavaksi mutta mitään ei tapahdu. Viimeiset luget ottanut siis keskiviikkona. Toivottavasti alkaa pian , ei kiinnostaisi yhtään mennä Tayssiin.
Sori tää omanapaisuus....

Burma Minulla alkoi kunnon vuoto vasta eilen. Ja aika kovin kivuin. Puranaa meni aika annokset. Alavatsa helänä nyt ja vuodan suht runsaasti. Tuntuu ettei tässä voi liikaa yksityis kohtia. Maanantaina kuitenkin uusi lääkärissä käynti. Jos pitää ultrata että kaikki tullut ulos. Tuntuu itestä kyllä että tuli..
Kuitenkin huokasin helpotuksesta ettei tarvinnut lähteä hakemaan lääkkeitä. Tiistaina lopetin lääkkeet.
Kovati jaksamista tähänkin vaiheeseen, tuntuu niin että samoissa mennään.
Jotenkin nyt voin kuitenkin jo ajatella näinkin että onneksi tämä tapahtui näin alussa. Miten jo vaikka viikolla 10 tai 12 tai vielä myöhemmin. Miten sitten pystyisi luopumaan ja vuotamaan vaan kaikki pois..?
Pakkohan se vaan olisi ollut sekin kestää. Ei tälläostä yritystä saada lapsi muuten voisi tehdä ollenkaa. Kaikki on otettava vastaan mitä taivaasta annetaa. Minun mamma tapasi noin sanoa. Mistä noita kin lausahduksia nyt pulpahtaa mieleen..Mieli seilaa laidasta laitaan täällä. Kai sekin tasaantuu..

Tuosta opuksesta : " Is your body babyfriendly ". Olen sitä myös lueskellut ... Minullehan lääkäri A sanoi kolmannen negasiirron jälkeen, että lue tuo, jos vika onkin kohtuni vastaanottavaisuudessa. No, omalla kohdallani en olisi tämän kannalla, sillä minulla kolme lasta, jotka kohtuni loppuunasti saattanut. Keskustelin tästä myös suomen lääkärinin kanssa taannoin ja hän myös sitä mieltä, että lähes aina on vika alkioissa ellei nyt sitten ole todettu jotain esim. rakenteelista vikaa kohdussa tai immunologisia sairauksia jne. Luulisi kyllä, että luovutetut munasoluton niin hyviä, että niillä raskaus alkaa, mutta eihän ne luomustikaan läheskään aina raskauteen johda, varsinkin jos raskautta toivoo. Voi kumpa tää olisikin vähän yksinkertaisempaa...
Olen Burma lääkärisi päättelyn kannalla, että alkiossa vika, koska ottihan kohtusi sen hyvin vastaan :) Ei muuta kuin toipumista ja uutta yritystä, jos siihen päädyt, jäikö pakkaseen mitään ?

Voimia kaikille kanssasisarille omiin vaiheisiin ja ei se auta kuin luottaa, muutoinhan tätä tuskn tekisi :heart:
Paulanna kirjoitin taas niin hyvin ja olet niin samaa mieltä tuosta. Ja siksi vaan on pakko uskaltaa yrittää uudelleen. Kun ei mitään estettä ole miksi ei voisi myös onnistua.

Melkoista tunteiden vuoristorataa täälläkin.
Toivoin vaan että olisi jo alkanut viikonloppuna vuotamaan kun olen lomalla. Että olisi ensi viikolla työkykyinen...
Ei oo varaa sairastella.
Onneksi on vielä pakkasessa kaksi jäljellä, kunhan tästä palautuu. Tuntuu joskus ihan kamalalta ajatella asioita näin nopeasti eteenpäin mutta en kyllä jaksa enään itkeä silmiäni kipeäksi. Kun ei näille asioille oikein mitään voi...

Mitäs sulla? Eikös teilläkin pakkasessa vielä blastoja?

Burma Mulla oli tässä siirrossa vain zumenon ja lugestron. ei muuta ja ensimmäinen plussa.
Edellisessä oli mukana lexane ja kortisoni. ja nega. Luulen taas että mulle käy vain että nämä välttämättömät lääkkeet otan.
Paulanna sama minulla, kun ekat hoidot oli, että kun vaan pääsen hoitoihin niin raskaaksi tulen. Varmaan tämä johtui juuri siitä kun 4 onnistunutta helposti alkanutta raskautta takana. eikä todettu mitään mikä nyt huonontaisi onnistumisen mahdollisuutta. ei aiempia kesken menojakaan.
Sitten mietin että ikä vaikuttaa myös näillä hoidoilla tulokseen. Mutta kun on hyvät siittiöt ja nuoret lahja solut niin eihän sen pitäisi vaikuttaa huonontavasti onnistumiseen..
Klinikalta sanottiin että aina niin luomu kun hoitojenkin aikaan sdaatu raskaus on mahdollinen päätyä kesken menoon.. ei siis kun olet sen ikäinen niin sinulla vielä suurempi mahdollisuus siihen..
Minulla on kyllä verenpaine lääkitys mitä ei edellisissä raskauksissa ollut. Mutta sekin aikaa vaihdettu Alpetoliin mitä käytetään raskaana ollessa. ja jo aikaa sitten lääkäri sanoi että myös ne naiset joilla on verenpainetta saavat lasia ja tulevat raskaaksi niinkuin muutkin. Vernpainetta vaan pitää hoitaa, niin kuin muitakin vaivoja/sairauksia..

Burma on 2 blastoa vielä. En ole vielä saanut vastausta milloin voi nailla alkaa kokeilla. Kyllä näin on, että äkkiä on mentävä eteen päin. Toisaalta se että voi mennä eteenpäin auttaa osaltaan siinnä että tästä epäonnistumisesta on nyt luovuttava ja sureminen vaan lopetettava kun eihän sille mitään vaan voi. Auttaa eteenpäin kun uusi hoito on suunniteltu.
Ja kun tämä tie on käyty loppuun niin on kai sitten valmis luopumaan tästä toiveesta. Kaikki aikanaan sitten. Vielä on toivoa omasta vauvasta..

Yhteistyössä