Hei taas pitkästä aikaa kaikki (huono-onniset
) kohtalotoverit!
Olen jälleen tyrmistyneenä lukenut, mitä kaikkea negatiivista, ja vain negatiivista, täällä on ihmisille tapahtunut. Todella surullista
Olen todella pahoillani kaikkien puolesta (nimiä ja tapahtumia on niin valitettavan paljon viime kirjoituskertani jälkeen, etten varmasti edes muista kaikkia ja kaikkea.). Milloin onni kääntyy...? Katse kääntyy nyt
johkuliin. Toivottavasti sä nyt saisit plussan, joka johtaisi vauvan syntymään! Ajatelkaa, että vain Mirkulla, vuoden alussa plussanneella, on raskaus jatkunut. Vai olisiko parempi olla ajattelematta, kuinka paljon täällä ei olla raskauduttu... Oikein hyvää loppuraskautta
Mirkulle!
Mekin tehtiin juuri pari viikkoa sitten vuoden kolmas lahja-alkionhakumatka Tarttoon, mutta negahan se meillekin tuli. Väestöliiton sivuilla muuten lukee (onkohan heidän oma tilastonsa?), että noin joka neljäs PAS tuo plussan mutta vain noin 15 % johtaa lapsen syntymään. Olen luullut, että meillä on ollut huono tuuri, mutta meillähän on tilastollisesti käynyt ihan hyvä flaksi, koska meille on tehty 6 kertaa pakastetun alkion tai alkioiden siirto, joista yksi lapsen syntymään johtanut raskaus ja yksi kemiallinen raskaus. Mikähän tuo prosentti olisi tällä palstalla, jos katsotaan koko vuoden siirrot...? Ja tuorealkionsiirrossahan ne onnistumisprosentit pitäisi olla isommat.
Olen nyt muuten lueskellut Gdanskin Invictan sivuja. Vielä en ole saanut vastausta, onko siellä lahja-alkioita, mutta ko. paikka tuntuisi kyllä erittäin hyvältä vaihtoehdolta. Ensinnäkin meidän tai minun olisi paljon helpompi matkustaa sinne kuin Tarttoon, ja lisäksi viime kerta Elitessä meni niin liukuhihnameiningillä, että ei oikein huvittaisi mennä sinne enää. (Ja onhan siellä eli A:ssa kaikkea muutakin, josta en oikein pidä.) Mutta sinne varmaan sitten kuitenkin vielä päädytään, ellei Puolaan mennä.
Joku muuten kyseli jossain vaiheessa Tallinnan Nova Vita -klinikan lahja-alkiotilanteesta, oliko näin? Olen kysynyt sieltä asiaa keväällä, joten jos joku on kiinnostunut, voi kysellä yksityisviestissä (kandee sit kirjottaa tänne, jos on laittanut yv:ä, koska kirjaudun niiiiiiin harvoin nykyään tänne). Sen muistan, et diili oli aika huono, ja siinä oli riski, et menettäisi noin 2 000 e eli et sen verran joutuisi maksamaan, vaikkei siirtoon asti pääsisikään. Tosiaan siis pakastetuilla lahja-alkioilla.
Pikkukintsu: kuinka monta alkiota teillä oli Elitessä pakkasessa? Oikein sydämestä otti, kun kirjoitit, ettei yksikään selvinnyt sulatuksesta :hug:
I-K ja Burma: Olen todella pahoillani, etteivät teidän raskaudet jatkuneet
:hug: Burman vuotomäärä kuulosti niin isolta, että sun olisi luullut pökertyneen verenhukkaan. Hui kauhistus...
Greippimehusta muistan olleen melko vilkasta kirjoittelua. Joskus muistan lukeneeni, ettei sitä suositeltaisi, jos on käytössä kohdun limakalvoa paksuntavia hormoneja, ja siksi en sitä ole uskaltanut juoda hoitojen aikana. Kysyin vielä lapsettomuusklinikan lääkäriltä, kun olin ultrassa ennen alkionsiirtoa, eikä hänkään suositellut ko. mehua juomaan, koska se saattaa vaikuttaa jotenkin johonkin
Siis voi haitata estrogeenin tai muiden hormonien tehoa yms. En yhtään enää muista, kuinka hän sen selitti lääketieteellisesti. Kukin tietty juokoon, jos haluaa, mutta ajattelin vain kirjoittaa, mitä lääkäri mulle kertoi. Kyselin myös huvikseni siitä, mitä mieltä hän on hormonitasojen seuraamiesta ja rukkaamisesta siirron jälkeen (mikä Burmalla oli). Lääkärin mielestä idea on hyvä, mutta hänen mielestään verikokeiden tulokset pitäisi saada heti, jotta asiassa olisi jotain järkeä. Ehkä joskus tulevaisuudessa?
Muokkaan vielä vähän listaa osaltani ja luultavasti ette taas hetkeen kuule minusta, vaikka aktiivisesti palstaa seuraankin (edelleen mies paljon ulkomailla töissä eli ei ole aikaa tai en jaksa kirjottaa
, mut mies saa sit kerättyä rahaa taas seuraavaan siirtoon... jee...)
PLUSSAONNEA toivottaen
amv